Ilmoitukset

Nimimerkin RiverDog vähäinen tuotanto on sisältänyt henkilökohtaisuuksia, offtopicia ja itsemoderointia. Häntä on jo aiemmin huomautettu käytöksestään, mutta kun huomautus ei auttanut, on raati laittanut hänet viikon rauhoittumislomalle.

Lisäksi päätimme viikonloppuna, ettei nimimerkki Bawdy enää jatkossa avaa ketjuja. Meille ei ole väliä, milloin "valmentajalle X kenkää!"-ketju avataan, mutta myös näiden ketjujen avauksiin odotamme edes jonkinlaista panostusta. Tähän Bawdy ei ole kyennyt, sillä hänen ketjunavauksensa sekä Merikiven että Tirkkosen potkuille ovat olleet aivan luokattomia.

Sulje ilmoitus

Nimimerkin Hatchetman tuotanto Jokerit-osiossa on ollut silkkaa flametusta ja ohi aiheen huutelua. Koska aiemmat huomautukset ja viikon pelikiellot eivät ole tepsineet, kyseinen nimimerkki päätyy tällä kertaa kahdeksi viikoksi jäähyaition puolelle.

Sulje ilmoitus

Telia – Liigan uusi koti

Viestiketju osiossa 'Liiga' , aloittajana Noppafemma, 04.05.2017 klo 10.37.

  1. Lht03 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lahen Pelicans
    Mä oon huomannut että äänimaailma on parempi kuin Ruudun aikana kun ottaa selostuksen pois päältä. Se ominaisuus mikä vihdoin myös boksille tullut nyt. Epäilen sen enempää aiheesta tietämättä että se selostajan ääniraita hautaa muut äänet.
     
  2. TheRimpula Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Lainaus:
    Olen näistä boldaamistani kohdista eri mieltä.

    1. Kaikesta paistaa läpi voittojen maksimoinnin tavoittelu, ja taustalla toimivien insinöörien kököstely on yksi sen keinoista. Syyt ovat luultavasti jossain Telian palaveeraus-/kahvittelukulttuurissa, mutta se heijastuu siihen, että tekniset ratkaisut ovat perseestä, vaikka Telia halutessaan voisi nostaa kaiken tekemisen tasoa koska vain. Nyt mennään kustannustehokkaasti, koska rahaa tulee kaikesta huolimatta tarpeeksi.
    2. Mihin muualle turhautuminen purettaisiin? Jos lähtee Telian omia virheitä peittelemään tarkoitettuun puolitotuuksiin perustuvaan lässyttelyyn mukaan, ei mitään muutosta ikinä tapahdu. Mitä isompi laitos, sen kovemmin pitää rähistä saadakseen äänensä kuuluviin, eikä tässä ole kyse siitä, saadaanko asiakaspalvelijalle hyvä mieli.
    3. En tiedä millainen "mafia" siellä on taustalla, mutta kaikesta edelleenkin paistaa se omien liittymien ja naurettavien kuukausimaksullisten laitteiden myynnin, eli voiton, maksimointi. Telia ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, ja näin Telia/Sonera on toiminut jo vuosikymmeniä.
     
  3. Nelfor Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    JYP
    Lainaus:
    Purkautua saa ja turhautuminen on ymmärrettävää, mutta tulisi samalla ymmärtää, että se kyseinen asiakaspalvelija ei yleensä ole millään tavoin vastuussa kokemastasi vääryydestä. Usein tämä asiakaspalvelija ei edes kauheasti voi tehdä asian eteen, vaikka kuinka haluaisi.

    Kuinka paljon itse arvostat sitä, että joku tulee huutamaan ja räyhäämään sinulle asiasta, joka ei ole sinun vastuullasi tai jolle et voi tehdä mitään?

    Eli sen turhautuneen purkautumisenkin voi tehdä asiallisesti. Asiakaspalvelijalle viesti menee perille, vaikka jättäisi räyhäämättä. Usein se viesti menee perille jopa paremmin, jos jättää turhan räyhäämisen väliin. Voin kokemuksesta kertoa, että räyhääjien palautteita välitetään eteenpäin huomattavasti vähemmän, kuin asiallisesti annettua palautetta. Palaute voi olla erittäin negatiivistakin, mutta se välitetään mielellään eteenpäin, jos se esitetään asiallisesti.

    Jos negatiivisen palautteen esittää asiallisesti ja selkeästi, mutta samalla myös ilmaisten turhautumisensa tilanteeseen, niin tällöin se menee perille todella hyvin. Silloin asiakaspalvelija oikeasti välittää asiakkaasta ja saamastaan palautteesta, sekä haluaa oikeasti auttaa.
     
    Janezky84 ja JKyykka tykkäävät tästä.
  4. xkouhiax Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Panthers
    @Telia missäs Pelicans-Sport pelin pelikello- ja tilanne-layer luuraa?

    Edit: No nyt näkyy
     
  5. petete Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Kalpa
    Miten lyhyellä viipeellä Liigavahtiin klipit tulevat? Kärpät on tehnyt maalin joskus 20 minuuttia sitten mutta eipä näy sovelluksessa kuin tieto syntyneestä maalista. Tästä sovelluksestahan piti olla näppärä nopeasti katsoa joku tilanne uudelleen esim. hallilla ollessa?
     
  6. Telia Jäsen

    Lainaus:
    Tilanteet tulee Liigavahtiin suhteellisen pienellä viiveellä, mutta en pysty antamaan mitään tarkkaa aikataulua, eli riippuu hieman tilanteesta.

    Tässä tuo kaipaamasi maali, ole hyvä!

    Niko / Telia
     
  7. Wire Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Lainaus:
    Telia polttaa about 150M€ rahaa jotta pääsee vttuilemaan sinulle ja parille muulle Jatkiksen valittajalle. Jep jep

    Oliko tämä HTML5 tieto?
     
  8. Ziege Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
    Lainaus:
    Kyllä toi HTML5 on ainakin todella hyvä arvaus. Teliallahan on se ollut jo olemassa muualla eikä mikään firma voi niin hölmö olla että tekisi saman softan alusta uusiksi ihan vaan huviksensa.
     
    WaLDo tykkää tästä.
  9. oukka Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Mikko Kaukokari
    Hienosti katkesi Telian lähetys mun ruudulla just kun Strömwall pääsi yksin läpi. Kiitos Telia!
     
    Huml71 tykkää tästä.
  10. charger Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Se Puree!
    Lainaus:
    Ei tossa kyllä mikään Einsteini tarvi olla, että tuon tajuaa.
     
  11. mission16W Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    MUFC, FC ja HC TPS
    Erikoista touhua Telialta.

    Peruutin eilen TPS-kausikorttini sillä oletuksella, että kuten yleensäkin, peruutus tulee voimaan tilauskauden -- tämä kuukausi -- päätteeksi. Toisin kävi: paska meni siltä istumalta kiinni. Huomionarvoista siis niille, jotka aikovat esim. ottaa ennakkoa oman joukkueen kauden päätökseen :D
     
  12. Nelfor Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    JYP
    Lainaus:
    Telia laskuttaa kylläkin jälkikäteen, joten tuskin olet maaliskuuta vielä maksanut ollenkaan. Telia on myös moneen kertaan sanonut, että tällä hetkellä tilauksen peruutus astuu voimaan välittömästi ja laskutus lakkaa samaan päivään.

    Normaalista poikkeavaa ehkä joo, mutta myös asiakkaiden kannalta hyvä asia.
     
  13. Ishmael Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Vancouver Canucks
    Lainaus:
    No sullahan kävi tuuri, kun homma toimi luvatusti. Itse peruin tilaukseni helmikuun alussa, mutta se jäi kuulemma jotenkin jumiin johonkin limboon. Niinpä liigapassi on näemmä edelleen voimassa eikä Telia ole toistaiseksi tehnyt vielä elettäkään tilanteen korjaamiseksi.
     
  14. mission16W Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    MUFC, FC ja HC TPS
    Lainaus:
    Jep, kävin silmäilemässä tarkemmin laskuja ja huomasin että todellakin maaliskuussa on maksettu helmikuun katselut joten tältä osin kaikki on kondiksessa. Huomionarvoista vain jos aikoo tehdä niin kuin minä aioin, eli katkaista ennakkoon "ei ne enää huhtikuussa kuitenkaan pelaa" -periaatteella.

    Lainaus:
    Tuttua tämäkin puoli. Kun aikanaan irtisanoin Telian kaapeliTV-tilaukseni, minun käskettiin palauttaa kaapelikorttini Telian myymälään. Tein näin, ja sitten tuli seuraavan kuun alussa lasku kaapelikortista ja kanavapaketista. En kuulemma ollut koskaan palauttanut korttiani, joten tilausta jatkettiin. Selvittelin asiaa skeptisen asiakaspalvelijan kanssa, mutta lopulta hän sanoi että ongelma on korjattu ja kortti on nyt merkitty palautettavaksi. Myöhemmin tuli a) karhu siitä ensimmäisestä haamulaskusta ja b) seuraavan kuun samanlainen lasku.
     
  15. yki Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Pittsburgh Penguins
    Nyt kun kevät on alkamaisillaan ja Jokerit valmistautuu playoffeihin... Eiku joo, ne pelattiin jo.

    Anyways, en jaksa selailla koko ketjua läpi, niin voisiko joku antaa vastauksen seuraavaan. Jos tilaan tuon Liigapassin ja mobiili/tietokone paketin, niin kuinka hyvä on kuvanlaatu? Vertailukohteena vaikka NHL ja Viaplay. Ja kuinka monta voi katsoa samaan aikaan samaa tiliä käyttäen?

    Tarkoituksena siis Chromecastin (UltraHD) kautta sitten peilata televisioon.
     
  16. TheRimpula Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Lainaus:
    En ole sinällään eri mieltä, eikä tietenkään pidä tarpeettomasti räyhätä. Tässä ei vaan ole kyse asiakaspalvelijan tunteista tai retoristen keinojen arvottamisesta, vaan bisneksestä. Viesti menee tietenkin perille aivan täysin rauhallisellakin retoriikalla, mutta monesti asiakaspalvelija ei koe tarvetta lähteä selvittämään asioita vaikkapa esimieheltään tms, jos ei asiakkaana selkeästi osoita, että ei niele sitä, että asiakaspalvelija ei suostu nostamaan persettään penkistä ja poistumaan mukavuusalueeltaan, eli oikeasti selvittämään asiaa esim nyt siltä esimieheltä.

    Olisi tosi kiva, jos asiat todellakin hoituisivat aina sujuvasti täysin rauhallisesti jutustelemalla, mutta kokemuksieni mukaan se ei vaan mene niin. Minulla on kokemusta tiskin molemmilta puolilta myös.
     
    Mazaa tykkää tästä.
  17. Mazaa Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Karsinnat
    Lainaus:
    Olisit kysynyt jotain helpompaa.
    Vaikka mikä on elämän tarkoitus tai milloin KooKoo pääsee seuraavan kerran playoffeihin.

    Sen verran voin sanoa, että Chromecastin-UltraHD versiosta et hyödy yhtään mitään! ...koska Telia ei sitä tue vaan haluaa myydä omia boksejaan.

    Hinta on vaan tosin aika suolainen, jos haluat nähdä HD-laatua playoffeissa... (30 euron toimitusmaksu + 10 eur/kk vuokra boksista (kahden vuoden sopimus, eli vuokrahinta 240 euroa pelkästä boksista) + 34,90 eur/kk liittymästä), joka tekee kahden vuoden sopimuksella yhteensä 1107,60 euroa. En vanno osuiko tuo hinta aivan oikeaan, mutta kaverini laski tuon hinnan reilu viikko sitten itselleen Telian sivujen kautta.

    Siitä voi sitten lähteä miettimään miten niitä playoffeja haluaa katsoa.
     
  18. mesag Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Lainaus:
    HD-laatu maksaa 25e/kk ilman määräaikaisuutta, ja 20e/kk jos ottaa joukkuepassin. Eli eipäs sekoiteta UHD:ta ja HD:ta.

    Ensimmäinen boldaus oma.
     
  19. Telia Jäsen

    Lainaus:
    Kiitokset @Nelfor, hyvin täsmennetty. Näin se tosiaan homma toimii ja useiden palautteiden perusteella on asiakkaiden mielestä varsin hyvä systeemi. Tarkemmin laskutuksesta ja kesätauoista on kerrottu tässä artikkelissa.

    Lainaus:
    Laittaisitko @Ishmael meille viestiä chatissa tai Facebookin privassa, niin hoidetaan homma kuntoon.

    Lainaus:
    Hienoa @yki kun hyppäät pleijarijunaan mukaan! Paljon tiukkoja pelejä tiedossa ja myös runsaasti studiosettiä siihen kylkeen, joten katsottavaa todellakin riittää. Lisäksi Liiga-passilla pääset katsomaan ohjelmakirjastoon tallennettuja ohjelmistoja, kuten suosittua Ari Vallin sarjaa.

    Suosittelen tässä sinun tapauksessa komboa mobiililaite + Chromecast, jolla saat tosiaan kuvan komeasti siirrettyä telkkariin. Tuolla yhdistelmällä saat HD kuvanlaadulla pelit näkyviin, eli laatu on 720p joka on toistaiseksi yleisin standardi urheilulähetyksissä myös maailmalla. Chromecastissa kannattaa muistaa säätää asetukset kohdilleen, jotta kuva näkyy sujuvasti, täällä vinkit siihen. Itse en halua lähteä vertailemaan naapurin palveluun, mutta olen ylpeä meidän tuotteesta kokonaisuudessaan. Toivottavasti teet omat arviosi ja kirjoita ihmeessä kommenttia sitten tänne Jatkiksen palstallekin!

    Niko / Telia
     
  20. Nelfor Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    JYP
    Lainaus:
    Räyhäämisen ja ylirauhallisen asenteen välissäkin on jotain, tiedäthän? Kuten sanoin, niin asiat kannattaa esittää asiallisesti ja selkeästi, mutta samalla siten, että asiakaspalvelija ymmärtää turhautumisesi. Eli jämptisti sen palautteen voi antaa, mutta samalla kunnioittaen myös asiakaspalvelijaa ihmisenä.

    Ei tässä ehkä ole kyse asiakaspalvelijan tunteista, mutta normaalit ihmiset välittävät muista ihmisistä, kun ovat heidän kanssaan tekemisissä. En minä ainakaan halua aiheuttaa tarpeetonta harmia sellaisille ihmisille, jotka eivät ole tehneet minulle mitään pahaa.

    Tottakai vaihtelee myös paljon asiakaspalvelijoiden välillä, mutta useimmiten hommat saa sujumaan erittäin hyvin myös rauhallisella otteella. Pitää vain huolta siitä, että tulee täysin ymmärretyksi ja varmistaa samalla, että saa toivomaansa palvelua. Parista eri paikasta on vankkaa kokemusta asiasta niin omakohtaisesti, kuin esimiehenä. Molemmissa paikoissa kävi nopeasti selväksi, että asiakaspalvelijat eivät tehneet asiattomasti käyttätyvien asiakkaiden eteen juuri mitään. Monesti oli mahdollisuus välittää puhelu esimiehelle tai viedä palaute tehokkaasti ylemmille portaille eteenpäin, mutta asiakkaalle kerrottiin, että emme voi nyt tehdä mitään, koska käyttäydyt tällä tavoin.

    Minun asiointini eri aspoissa ovat olleet todella miellyttäviä sen jälkeen, kun sain itse kokemusta luurin toiselta puolelta ja aloin ymmärtämään sitä maailmaa. Olen saanut hyvää palvelua ja myös itselleni hyvän mielen siitä, että olen kohdellut asiakaspalvelijaa hyvin, vaikka olen saattanut olla itse tilanteeseeni erittäin turhautunut. Olen ajoittain saanut jopa normaalista poikkeavaa palvelua, koska olen tullut juttuun asiakaspalvelijan kanssa hyvin ja olemme yhdessä ratkoneet tilannetta hyvässä hengessä.

    Pidän hyvin erikoisena sitä, että joku luurin toisella puolella aidosti toiminut henkilö pitää minkäänlaista rähisemistä toimivana ja hyvänä ideana.
     
    PEBKAC tykkää tästä.
  21. yki Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Pittsburgh Penguins
    Kiitokset @Mazaa kommenteista. Tosiaan en ajatellutkaan, että kuvanlaatu olisi tasoa UHD. Mutta ainakin itse huomannut sen, että Chromecastin avulla kun peilaa esimerkiksi Viaplayn lähetyksiä televisioon, niin kuvanlaatu on aavistuksen parempi.

    Lainaus:
    Juuri tätä hain takaa, kiitokset vastauksesta. Eli jos kuvanlaatu on HD (720p), niin tuon pitäisi olla jo riittävän hyvä ja tämä oli oletukseni. Ajattelin, että eihän se huonompi voi ainakaan olla.
     
  22. TheRimpula Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Lainaus:
    Edellisessä viestissäni en ilmaissut itseäni kovin tarkasti tämän asian suhteen, mutta tarkoitin, että kovempi retoriikka on vaihtoehto juuri Telian kaltaisten valtavien laitosten kanssa. Ei minulle tulisi melkein missään tapauksessa edes mieleen korottaa ääntäni jossain kaupan kassalla tai muun paljon vähemmän byrokraattisen palvelun äärellä. Lisäksi siihen pitää olla jokin painava syy, kuten esimerkiksi se, että rahojani kusetetaan.

    Sinulla on varmasti paljon kokemusta näistä asioista, etkä mielestäni ole varsinaisesti väärässä. Olen vain huomannut, että suurten laitosten nuoremmilla asiakaspalvelijoilla on usein tapana pyöriä omalla mukavuusalueellaan, vaikka olisi mahdollisuus pienellä vaivannäöllä selvittää asiaa paremmin. Pienellä säikäytyksellä asiat usein yhtäkkiä rupeavat sujumaan. Ei, asiakaspalvelijasta ei tullut parasta ystävääni, mutta kyllä, asia saatiin hoidettua.
     
  23. se7en Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
    Chromecastilla homma skulannut ilman lähetys- tai vastaanottoteknisiä ongelmia. Läppäri+selain on huono. Älkää käyttäkö sitä. Win10 appi on kokeilematta.

    Älkääkä puhuko peilaamisesta, jos tarkoitatte castaamista. Peilaus eli mirroring on sitä, kun näytetään mobiililaitteen kuva töllössä tai muussa etälaitteessa.
     
    Tinke-80 tykkää tästä.
  24. SOF1969 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, "Respect all, fear none", 106-105
    Miten se nyt lopulta on matsien näkymisen kanssa ulkomailla @Telia ? Olen yhden HIFK:n pudotuspelin aikana Kööpenhaminassa,
    enkä haluaisi missata matsia. Näkyykö?

    Täällä ollaan puhuttu hotellien kaistakapasiteetista, mutta se ei nyt kiinnosta, minulle riittää että voin katsoa ihan suoraan kännykästä
    aulabaarissa Carlsberg-tuopin lävitse.

    Kokeilin marraskuussa vastaavaa Saksassa, ja tuli joku ilmoitus ettei "palvelu ole käytössä maassasi" tms. Faktaa tiskiin, kiitokset.
     
  25. Boogy Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Pelicans
    Lainaus:
    Kyllä toimii. VPN:n avulla kokeilin ja lähetykset lähtee pyörimään sekä Saksasta että Tanskasta käsin.