Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 491 914
  • 21 746

Telia

Jäsen
Ja lisäyksenä vielä, että ongelma poistui sillä sekunnilla kun poisti Telian laajennuksen. @Telia onko mitään neuvoja tähän? Chromessa uusin versio, teidän palikassa uusin versio jne.

Testasitko vielä sitä, että asensit tuon laajennuksen kokonaan pois, ja sitten takaisin?
Jotakin tilannetta siellä oli nimittäin päällä osalla asiakkaistamme tuon päivityksen jälkeen, mutta uudelleenasennus näissä lähtökohtaisesti aina auttoi.

Sanna / Telia
 

JPL

Jäsen
Onko muilla ilmennyt ongelmia muilla sivuilla tuon Telian Chromelaajennuksen päivityksen jälkeen?

Mulla alkoi tuon päivittämisen jälkeen pätkimään esim. Netflixin ja MTV Katsomon videot. Sivuja joutuu päivittämään useaan otteeseen ennenkuin toimii kunnolla ja Chrome lakkaa heittämästä erroria.

Edit: Ja lisäyksenä vielä, että ongelma poistui sillä sekunnilla kun poisti Telian laajennuksen. @Telia onko mitään neuvoja tähän? Chromessa uusin versio, teidän palikassa uusin versio jne.

Tällä varmistetaan, ettei muiden palveluntarjojien tekeminen näyttäisi niin laadukkaalta.

Tuo Silverlight kötöstys on suurin ongelmien aiheuttaja ja tilanne ei tule sen kanssa paranemaan - päinvastoin. En edelleenkään ymmärrä, miten tuommoinen päätös on mennyt mistään elimestä läpi leiman kanssa. Asianosaiset joutaisi antamaan potkut itselleen. Aikaa olisi ollut helposti tehdä touhut html5:lla, jos näin olisi haluttu. Syy lienee jossain lisenssikuviossa tms. mistä on haluttu säästää. Mitään muuta syytä tälle ei voi keksiä.
 
Viimeksi muokattu:

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Mulla on nyt useamman viikon ollut sama ongelma tietokoneella Telian kanssa. Ohjelma ei aukea vaikka kuinka tässäkin ketjussa annettujen ohjeiden mukaan poistaa ja asentaa ulkoisen soittimen uudelleen ja uudelleen. Siltikään ei näy Macillä...

Minkä ulkoisen soittimen? Mulla iMacissa ainakaan mitään ulkoista soitinta oo.
Chrome asensi jonkun lisäpalikan ja thats it. Safari on saatanan keksintö.
 

Liukumessias

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Testasitko vielä sitä, että asensit tuon laajennuksen kokonaan pois, ja sitten takaisin?
Jotakin tilannetta siellä oli nimittäin päällä osalla asiakkaistamme tuon päivityksen jälkeen, mutta uudelleenasennus näissä lähtökohtaisesti aina auttoi.

Sanna / Telia

Täällä sama homma. Laajennuksen päivityksen jälkeen lakkasi TeliaTV:n sivut kokonaan aukeamasta Chromella, violetti rinkula vain pyörii keskellä sivua ja näyttää "latausta". Yritin ohjeiden mukaan poistaa laajennuksen ja asentaa uudestaan, mutta eipä tuolla vaikutusta asiaan ole nähtävästi.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
On tää kyllä joo käsittämätöntä.

Kirjasto on tällä hetkellä ihan täys paskaläjä. Uutta materiaalia tulee koko ajan lisää, mutta sitä ei pysty katsomaan, kun ei löydä mitään. Koko kausi varmaan vedetään näin. Ei kyllä järki riitä käsittämään miksei tätä asiaa saada kuntoon.

Yksi puhelinsoitto, 500 euroa käteen koodarille ja 2 tunnin odotus. Telia menettää varmaan pelkästään tuon kirjaston takia tällä hetkellä asiakkaita vähintään tuon 500 euron edestä joka toinen tunti. Eikä varmaan tuokaan riitä vielä mihinkään.
Sain nelisen vuotta sitten laajakaistan kylkiäisenä Soneran IPTV-systeemin, joka tunnettiin Koti-TV nimellä siihen aikaan. Kirjastossa oli ilmaiseksi jopa ihan jännää katsottavaa, mutta kun ne päivämäärät puuttuivat jo silloin.

Hatusta heitettynä oletuksena voisiko olla jotenkin niin, että kun ne päivämäärät eivät mahtuneet TV-ruudulle järkevästi (tai sitten ei edes ajateltu koko asiaa) niin niille ei myöskään tehty systeemiin mitään tulevaa tilavarausta. Ja nyt kun ikivanha IPTV systeemi on laajennettu ns. kaikkialle niin eipä tuossa ole mitään tehtävissä vaikka kovasti asiaa pistetään eteenpäin. Eli pitää vain odotella uutta html5 toteutusta.
 

vivalavili

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Liverpool F.C.
Testasitko vielä sitä, että asensit tuon laajennuksen kokonaan pois, ja sitten takaisin?
Jotakin tilannetta siellä oli nimittäin päällä osalla asiakkaistamme tuon päivityksen jälkeen, mutta uudelleenasennus näissä lähtökohtaisesti aina auttoi.

Sanna / Telia
testasin.
 

vivalavili

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Liverpool F.C.
Minkä ulkoisen soittimen? Mulla iMacissa ainakaan mitään ulkoista soitinta oo.
Chrome asensi jonkun lisäpalikan ja thats it. Safari on saatanan keksintö.
Kun maajoukkuetauon jälkeen kirjauduin koneella Telia TV:hen niin vaati asentamaan ohjelman nimeltä "Telia TV web soitin"
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hatusta heitettynä oletuksena voisiko olla jotenkin niin, että kun ne päivämäärät eivät mahtuneet TV-ruudulle järkevästi (tai sitten ei edes ajateltu koko asiaa) niin niille ei myöskään tehty systeemiin mitään tulevaa tilavarausta. Ja nyt kun ikivanha IPTV systeemi on laajennettu ns. kaikkialle niin eipä tuossa ole mitään tehtävissä vaikka kovasti asiaa pistetään eteenpäin. Eli pitää vain odotella uutta html5 toteutusta.

Ei vanhoihin softiin ole jätetty tilavarausta. Ne on aikoinaan tehty sillä olettamuksella, että tehdään kuitenkin jotain uutta eikä tämä ole enää käytössä. Se on ihan muuallakin tullut täysin yllätyksenä kuinka näitä vielä joku käyttää, vaikka päivityksen tarve olisi ilmeinen.

Juttelin juuri ruotsalaisen koodarigurun kanssa tästä kriisistä ja vahva arvio sieltä tuli ei sitä oikeastaan kovin helposti sinne taida saada. Tietenkin jotenkin saisi, mutta ei ole mitään järkeä ruveta tekemään. Tai tietenkin olisi, mutta firma ei siitä rupea maksamaan.

Samaan aikaan asiakkaille kerrotaan jotain aivan muuta.
 

Telia

Jäsen
Laitoin @vivalavili sinulle ylempänä tuosta chatissa asioinnista / häiriöilmoituksen jättämisestä, sitäkin kautta voidaan vielä vilkaista tilannetta tarkemmilla tiedoilla. Suoraan en nimittäin pysty varmuudella sanomaan, mistä tällainen voi johtua ettei kuva ilmesty lainkaan Chrome-selaimella näkyviin ja jää vain lataamaan.

Meille on tulossa uudistuksia Telia TV -sovelluksen katseluun, mikä toivottavasti heti helpottaa näitä selain- ja lisäosavaatimuksia!

Sanna / Telia
 

Bullseye

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Testasitko vielä sitä, että asensit tuon laajennuksen kokonaan pois, ja sitten takaisin?
Jotakin tilannetta siellä oli nimittäin päällä osalla asiakkaistamme tuon päivityksen jälkeen, mutta uudelleenasennus näissä lähtökohtaisesti aina auttoi.

Sanna / Telia
Otin laajennuksen pois käytöstä, poistin toistosovelluksen, buuttasin koneen, lisäsin laajennuksen, asensin sovelluksen, mutta vieläkin bugittaa.
Esim. Netflix lyö Chromella jatkuvasti erroria kun teidän toiminnot on asennettuna. Nämä errorit poistuu kun Telian poistaa. Melkoista koodia lykkäätte maailmalle kun vastauksestasi päätellen en todellakaan ole ainoa kenellä vastaavaa ongelmaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Esim. Netflix lyö Chromella jatkuvasti erroria kun teidän toiminnot on asennettuna. Nämä errorit poistuu kun Telian poistaa.

Ilmeisesti nyt Telia on siirtynyt ns. "Nextille levelille". Ihan kunnioitettava saavutus. Miten se olikaan? "Mullistamme katselukokemuksen". Indeed.
 

IJR79

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Ilmeisesti nyt Telia on siirtynyt ns. "Nextille levelille". Ihan kunnioitettava saavutus. Miten se olikaan? "Mullistamme katselukokemuksen". Indeed.

On tämä kyllä huikeata. Asiakkaat kertoo, että kaikki muut suoratoistopalvelut toimii ongelmitta ja vain Telian streamissa on häiriöitä. Mitä tekee Telia? No rikkoo ne muutkin koittaessaan paikata omia purkkavirityksiään. Eipä siinä, että olisin kovin yllättynyt. :D
 

444

Jäsen
Ilmeisesti nyt Telia on siirtynyt ns. "Nextille levelille". Ihan kunnioitettava saavutus. Miten se olikaan? "Mullistamme katselukokemuksen". Indeed.
”Näinhän se ei saisi olla.” Näin niinkuin Telian osakkeen omistajana toivoisin näkeväni aika suuren ryhtiliikkeen tuossa kiskan toiminnassa. Ja aika pian. Asiakkaat toimivat lypsylehminä ja palautetta ei oteta niin tosissaan vastaan, että mitään sen pohjalta tapahtuisi. En toki epäile, etteikö sitä olisi laitettu jonnekin eteenpäin.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Tällä varmistetaan, ettei muiden palveluntarjojien tekeminen näyttäisi niin laadukkaalta.

Tuo Silverlight kötöstys on suurin ongelmien aiheuttaja ja tilanne ei tule sen kanssa paranemaan - päinvastoin. En edelleenkään ymmärrä, miten tuommoinen päätös on mennyt mistään elimestä läpi leiman kanssa. Asianosaiset joutaisi antamaan potkut itselleen. Aikaa olisi ollut helposti tehdä touhut html5:lla, jos näin olisi haluttu. Syy lienee jossain lisenssikuviossa tms. mistä on haluttu säästää. Mitään muuta syytä tälle ei voi keksiä.

Boldasin. Syy on vain ja ainoastaan se, että Telia maksoi mottipäisen liiga oikeuksista, sillä varjolla ihan tarkoituksella, että sitten kötöstetään tää homma niin et pääsee myymään omaa rojua ja liittymiä ja pokseja ym. kovaan hintaan yksinoikeudella.

Ja se näyttää toimivan. Tässä suhteessa firmaa ei voi moittia ollenkaan, tekee sitä mitä peritarkoitus on = osakkeenomistajalle rahaa.

Se mitä tää on lätkäkuluttajalle, niin ei niitä vittuakaan se kiinnosta, täälläkin sinänsä aivan turhaa näitä "kehitysehdotuksia" jne. laitella, kuten on nähty mitään ei tehdä, tää on vaan ns. varoventtiili niiden osalta, jotka asioista valittaa. Puhuvat päät täällä käy kohauttelemassa olkia ja vähän viemässä eteenpäin ja antamassa kuvaa et jotain muka tehdään = sillä saadaan suurin älämölö ja suurin osa valittajista aina hiljaiseksi ja päästään taas eteenpäin, eikä tarvitse mitään tehdä sen enempää tai panostaa.

Mahdollisimman halvalla siis tää "toteutus/palvelu" jonka varjossa myydään se oma "roina" jolla tehdään raha. Business on businesta, ja näkyy uppoavan kuin häkä, paskaa todellakin voi myydä, kun on vaan tarpeeksi porukkaa jotka hymyssä suin paskaa ostaa ja maksaa siitä mielellään.

Sanonta, ei se ole tyhmä joka pyytää.. - on edelleen erittäin validi varsinkin tässä tapauksessa.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Näihin ongelmiin yksi ratkaisu tietysti on ostaa Chromecast ja kännykän apilla painaa kuva telkkariin. Toimii mulla moitteetta se(kin)... Kuvanlaadusta jaksan mainita että paskaa eli 256 kb/s laadulla...
 

Telia

Jäsen
Otin laajennuksen pois käytöstä, poistin toistosovelluksen, buuttasin koneen, lisäsin laajennuksen, asensin sovelluksen, mutta vieläkin bugittaa.
Esim. Netflix lyö Chromella jatkuvasti erroria kun teidän toiminnot on asennettuna. Nämä errorit poistuu kun Telian poistaa. Melkoista koodia lykkäätte maailmalle kun vastauksestasi päätellen en todellakaan ole ainoa kenellä vastaavaa ongelmaa.

Onko sulla Windows vai Mac käytössä? Windowsille suositellaan IE-selainta tai Telia TV -sovellusta, jos kyseessä Win10. Mac-käyttäjillä toistaiseksi ainoa vaihtoehto on Chrome, jos Safari on päivitetty versioon 12. HTML5 tulee viimeistään korjaamaan tämän ongelman myös Macin osalta.

// Ilari
 

Bullseye

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onko sulla Windows vai Mac käytössä? Windowsille suositellaan IE-selainta tai Telia TV -sovellusta, jos kyseessä Win10. Mac-käyttäjillä toistaiseksi ainoa vaihtoehto on Chrome, jos Safari on päivitetty versioon 12. HTML5 tulee viimeistään korjaamaan tämän ongelman myös Macin osalta.

// Ilari
Win10 käytössä. Jos kiltisti ja äkäilemättä kysyn, niin osaatko antaa aikataulua HTML5 käyttöönottoon?

Testaan nyt tämän illan IE & Silverlight komboa. Jos ei pelitä hyvin niin kommentoin tänne passiivisaggressiivisesti.
 

Telia

Jäsen
Win10 käytössä. Jos kiltisti ja äkäilemättä kysyn, niin osaatko antaa aikataulua HTML5 käyttöönottoon?

Testaan nyt tämän illan IE & Silverlight komboa. Jos ei pelitä hyvin niin kommentoin tänne passiivisaggressiivisesti.

Mikäli sinulla on Win10 käytössäsi, niin ehdottomasti suosittelen Telia TV -sovelluksen lataamista koneeseesi ja pelien katsomista sitä kautta! Sovelluksen pääset asentamaan suoraan tästä linkistä.
HTML5 on näillä näkymin tulossa käyttöön tämän alkavan talven aikana :)

Sanna / Telia
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Ajattelin tänään antaa tuotteelle mahdollisuuden, vaikka se ei mediakoneenani toimivassa Chromeboxissa toimikkaan. Nöyrryin siihen, että joudun kytkemään läppärini videotykkiin.
Kuinka ollakkaan, ensin ryöpaikalla koitin pistää tilauksen vetämään. Telian sivustolla tuli network -error.

Ajattelin, että kokeillaan sitten kotona eri verkossa. Ihan sama homma. Jos ei edes tilaaminen onnistu verkon hitauden vuoksi, miten toimivat lähetykset? Pitäkää tunkkinne perkele!
 

Telia

Jäsen
Jos ei edes tilaaminen onnistu verkon hitauden vuoksi, miten toimivat lähetykset? Pitäkää tunkkinne perkele!

Tänään on Black Fridayn vuoksi ollut verkkosivullamme erittäin kova kuhina, mikä myös kuormittanut koko sivustua ja aiheuttanut ajoittain tuollaista mainitsemaasi herjaa tilausta tehdessä. Voidaan tilauksen teossa tietenkin auttaa sinua, täältä löytyy kaikki yhteydenottokanavamme mitä kautta voidaan Liigapaketin tilaus pistää puolestasi eteenpäin.

Sanna / Telia
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Telia ei sitten voi näyttää yhtään hidastusta jäähyihin johtavista tilanteista ainakaan Lukko-Ässät matsista. Ei vakuuta vieläkään tuo toiminta.
Helvetin sekavaa työskentelyä jälleen boteilta. Zoomataan ja ollaan ulkona itse tapahtumista. Lukon pelatessa vieraissa on lähes nautinto katsella normaalia kameratyöskentelyä, kotipeleissä tämä onkin sitten tuttua kuraa.
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Telia ei sitten voi näyttää yhtään hidastusta jäähyihin johtavista tilanteista ainakaan Lukko-Ässät matsista. Ei vakuuta vieläkään tuo toiminta.
No niin... kolmannesta jäähystä saatiin jo hidastus. Samaa mieltä @Larsenin kanssa kuvauksen laadusta. Saa nähdä paraneeko loppukautta kohden.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No niin... kolmannesta jäähystä saatiin jo hidastus. Samaa mieltä @Larsenin kanssa kuvauksen laadusta. Saa nähdä paraneeko loppukautta kohden.
Tuntuu huononevan lähetys lähetykseltä. Käsittämättömiä kameravalintoja pelin ollessa käynnissä. Zoomaukset ja kulmakameroiden yltiöpäinen käyttö jatkuvasti pilaavat aina nämä kotipelit. No nyt pääkameran kuva sentään toimii, sehän oli ne 3-5 kierrosta rikki joten voihan tämän Telian sanoin laittaa mullistavan katselukokemuksen piikkiin kun kuva ei ole suttuista.
 

IJR79

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Tämän päivän Telia-ongelma on sitten näköjään vaihteeksi lähetyksien äänet. Jos vaihtaa kanavaa matsien välillä, niin äänet tulevat mukaan noin 15 sekuntia myöhässä. Ei ne kaukaloäänet kuitenkaan, niitähän ei ole kuulunut vielä koskaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös