Telia – Liigan uusi koti

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitokset @Sniper palautteesta!

Tuo hybridikaista on tosiaan hyvä uudistus ja tuonut meidän laajakaistan ja IPTV-palvelun (Telia TV -digiboksi) monien ihmisten tarjolle. Hybridi hyödyntää kiinteää laajakaistaa ja 4G yhteyttä, jolloin nopeudet on mahdollisimman hyvät. Tämä uusi tekniikka parantaa yhteyksiä yli miljoonassa suomalaisessa kotitaloudessa. Telia TV -digiboksilla saa telkkariin vastaavanlaisen käyttökokemuksen kuin kaapelidigiboksillakin, mutta sopivilla lisäominaisuuksilla höystettynä. Saithan myös Telia TV -sovelluksen samalla, kun pakettiin kuuluu samat kanavat maksutta myös sovelluksen puolelle, mitkä on käytössä digiboksilla?

Jokainen voi tarkistaa hybridikaistan saatavuudet omaan osoitteeseen täältä

Niko / Telia
Mutta tuosta Telia TV Digiboksistakin teillä on useita versioita. Muiden operaattorien yhteyden päällä toimivassa Telia TV Digiboksissa on rajoitettu tarjontaa oman yhteytenne päällä toimivaan digiboksiin verrattuna. Hybridikaistan saatavuuskin on rajoitettu. Esimerkiksi omaan osoitteeseeni pystytte tarjoamaan ainoastaan mobiiliyhteyttä eikä todellakaan houkuttele siirtyä nykyisestä nopeasta ja luotettavasta kuituyhteydestä epäluotettavaan 4G-mobiiliyhteyteen.
Tuo digiboksin rajoitus estää ainakin tämän talouden kohdalla siirtymisen Telia TV:n asiakkaaksi laajemmassa mitassa (= koko TV-tarjonta useine maksukanavapaketteineen).
 

Telia

Jäsen
Laitatko palautetta tuosta teidän saatavuuskuvauksesta eteenpäin? Siellä kerrotaan että : "Hybridilaajakaista on saatavilla aina Hangosta Nuorgamiin. Voit saada käyttöösi hybridin, jos asuntoosi kulkee kupariverkko ja se on riittävän hyvän mobiiliverkon kuuluvuusalueella." Ei ole näin ja tiedätte sen itsekin. Riittää että kuparit on Elisan omaisuutta niin ei ole tarjolla tätä teidän palvelua, ei vaikka laajakaista ja digiboksillinen Telia viihde olisi ollut teiltä tilattuna viimeiset 4 vuotta ja sopimuksen viimeinen kuukausi juuri alkamassa. Teiltä tarjolla pelkkää mobiilia 200MBIT/S saakka ja Elisalta sitten kupareita pitkin laajakaistaa max 50MBIT/S saakka. Näistä nyt joku voisi laskea 1+1 = täyttää saatavuuskuvauksenne. Mutta ei. Näin Vantaalla. Eli tämä saatavuuslauseke on alusta loppuun pelkkä bullshittiä. Ymmärtäisin jos pikkupräntissä tuon kuvauksen yhteydessä olisi maininta että et tätä saa jos satut asumaan kilpailijan a - å verkkoalueella...

Ja kupareita ei olla alueelta poistamassa. Ne vasta vedettiin vuosi sitten meille maa nalle kun vanhanmalliset ilmassa kulkevat sähkö- ja puhelinjohdot vedettiin maan alle. Kaapelia eikä valokuitua ole myöskään saatavilla joten ei johdu niistäkään.
Itseasiassa kyllä kilpailijoidenkin ADSL-verkossa tarjotaan meidän Hybridiä. Näissä voi olla tiettyjä teknisiä seikkoja, että jokaiseen kuparilinjaan ei välttämättä voida palvelua tarjota. Siitä syystä tuo saatavuuskysely on tehty, että sillä voi tarkistella jokaisen osoitteen tilanteen ja halutessaan laittaa tilausta eteenpäin :)

Niko / Telia
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Itseasiassa kyllä kilpailijoidenkin ADSL-verkossa tarjotaan meidän Hybridiä. Näissä voi olla tiettyjä teknisiä seikkoja, että jokaiseen kuparilinjaan ei välttämättä voida palvelua tarjota. Siitä syystä tuo saatavuuskysely on tehty, että sillä voi tarkistella jokaisen osoitteen tilanteen ja halutessaan laittaa tilausta eteenpäin :)

Niko / Telia
Elisan VDSL2-tekniikka on perusparannettu alueelle joten onko tuo nyt sitten teknisesti vanhentunut? Tuskin. Ja kuten sanoin se pätkä uudistetusta rungosta taloonkin on uusittu vuosi sitten. Samoin teidän mobiileista tarjottu tuota 200 mbit/s yhteyttä että jos sillä jatkaisi boksin kera. En halua missään tapauksessa jättää koko hommaa ja boksia mobiilin varaan.

Ihmettelen todella jos kyseessä olisi tekninen seikka. Teidän chättissä joku möläytti minulle että on tehty päätös ettei alueella vuokrata enää verkkoa kilpailijalta. Jos näitä päätöksiä on tehty enemmänkin niin aika kauas miljoonasta kotitaloudesta varmaankin hybridin saatavuuden suhteen jäädään. Kiva markkinointi teillä jos oikeasti näin. En laita tapaasi hymiötä koska joku teidän viestinnässä ja totuudessa ei nyt oikein kohtaa, siksi ei kauheasti naurata.

Se mikä tässä ehkä eniten vituttaa on ettei huvittaisi vaihtaa tähän asti moitteetta toiminutta asiakkuussuhdetta kilpailijalle. En tiedä mikä muiden kanssa on aina mättänyt mutta sanotaanko nyt näin että Telia on ollut ainoa palveluntarjoaja joka on laskuttanut ja toimittanut sovitut palvelut sovitulla hinnalla, ilman että itse joutuisi ottamaan yhteyttä aspaan ja kyselemään että mikäs kk-hinta tämä tässä laskulla nyt oikein taas on. Kaikkien muiden kanssa on on ollut helvetinmoinen säätäminen, varsinkin kanavapakettien laskutushintojen osalta(eli myyty x-ajaksi kamppishinnalla mutta joka laskussa normihintaan perustuva veloitus jonka oikaisua joudut joka laskun kohdalla pyytämään).
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Mutta tuosta Telia TV Digiboksistakin teillä on useita versioita. Muiden operaattorien yhteyden päällä toimivassa Telia TV Digiboksissa on rajoitettu tarjontaa oman yhteytenne päällä toimivaan digiboksiin verrattuna. Hybridikaistan saatavuuskin on rajoitettu. Esimerkiksi omaan osoitteeseeni pystytte tarjoamaan ainoastaan mobiiliyhteyttä eikä todellakaan houkuttele siirtyä nykyisestä nopeasta ja luotettavasta kuituyhteydestä epäluotettavaan 4G-mobiiliyhteyteen.
Tuo digiboksin rajoitus estää ainakin tämän talouden kohdalla siirtymisen Telia TV:n asiakkaaksi laajemmassa mitassa (= koko TV-tarjonta useine maksukanavapaketteineen).
Se pitää paikkaansa, eli meillä on tarjolla kaksi erilaista versiota Telia TV -digiboksista. Telia TV -digiboksi laajakaistalla on palvelu meidän omaan kiinteään laajakaistaverkkoon ja Telia TV -digiboksi käy sitten mihin vain nettiyhteyteen. Näissä on pieniä teknisiä eroja, vaikka laitteet näyttävätkin aivan samalta. Toki molempien palveluiden ominaisuuksia ja sisältöjä kehitetään jatkuvasti.

Tässä vielä liitteenä kuva, josta näkee erot ja tarvittaessa täältä voi lukea lisää.

Niko / Telia
 

Liitteet

Telia

Jäsen
Elisan VDSL2-tekniikka on perusparannettu alueelle joten onko tuo nyt sitten teknisesti vanhentunut? Tuskin. Ja kuten sanoin se pätkä uudistetusta rungosta taloonkin on uusittu vuosi sitten. Samoin teidän mobiileista tarjottu tuota 200 mbit/s yhteyttä että jos sillä jatkaisi boksin kera. En halua missään tapauksessa jättää koko hommaa ja boksia mobiilin varaan.

Ihmettelen todella jos kyseessä olisi tekninen seikka. Teidän chättissä joku möläytti minulle että on tehty päätös ettei alueella vuokrata enää verkkoa kilpailijalta. Jos näitä päätöksiä on tehty enemmänkin niin aika kauas miljoonasta kotitaloudesta varmaankin hybridin saatavuuden suhteen jäädään. Kiva markkinointi teillä jos oikeasti näin. En laita tapaasi hymiötä koska joku teidän viestinnässä ja totuudessa ei nyt oikein kohtaa, siksi ei kauheasti naurata.
Toki en ihan tarkasti voi ottaa kantaa, kun en tiedä osoitetta. Tällaisena hiharavistuksena kuvittelisin, että kyseessä on kilpailijan alue jossa ainakin osa verkosta on valokuidulla rakennettua. Tällaisissa paikoissa ei yleisesti ottaen voida tarjota Hybridiä. Saatavuudet on nyt todella laajat, mutta toki näitäkin paikkoja löytyy mihin ei Hybridiä saada toimitettua. Kiva huomata, että tämä uusi tekniikka ja meidän edulliset yhdistelmäpaketit kuitenkin herättää kiinnostusta.

Niko / Telia
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Näkeekö jostain vai tuleeko joskus julki, että kuinka paljon on yhteensä ihmiset näitä Telian liigapakettaja tilannut? Olisi mielenkiintoista tietää koska tajusin juuri etten tunne itseni lisäksi ketään pakettia tilannutta ja lisäksi minäkin olen peruuttanut paketin. Ruudun asiakkaita olivat varmasti kaikki jossain vaiheessa kautta.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Toki en ihan tarkasti voi ottaa kantaa, kun en tiedä osoitetta. Tällaisena hiharavistuksena kuvittelisin, että kyseessä on kilpailijan alue jossa ainakin osa verkosta on valokuidulla rakennettua. Tällaisissa paikoissa ei yleisesti ottaen voida tarjota Hybridiä. Saatavuudet on nyt todella laajat, mutta toki näitäkin paikkoja löytyy mihin ei Hybridiä saada toimitettua. Kiva huomata, että tämä uusi tekniikka ja meidän edulliset yhdistelmäpaketit kuitenkin herättää kiinnostusta.

Niko / Telia
Niin kuten loppuun äsken lisäsin suurin kiinnostus olisi ylipäätään jatkaa nykysysteemillä koska muiden palveluntarjoajien kera on itse liki joka kuukausi joutunut pyytämään laskun tiettyjen osien korjausta. Teidän kanssa ei koskaan. Samoin toimittamanne tuote on toiminut mainiosti. Mutta omasta tahdosta riippumatta jatko ei ilmeisesti ole vaihtoehto.

Valokuitua ei kyllä käsittääkseni tällä Elisan alueella ole tarjolla. Vantaa 230 Hiekkaharju 1 kyseessä heidän aluejaolla. Kyseessä omakotitalo joten ei ole mitään kerrostalojen kiinteistöliittymäsoppareita estämässä. Taitaa puhtaasti olla hintakysymys?

Kerrotko Niko vielä mitä laajakaistalleni nyt oikein tapahtuu jos kukaan ei teiltä soittele ja tarjoa uutta tai en ennen määräaikaisuuden päättymistä siirrä palvelua kilpailijalle, eli käytännössä irtisano sitä? Jatkuuko se sopimuksessa määritetyllä määräaikaisuuden jälkeisellä kk-hinnalla? Jos näin niin melko absurdia ettei uutta sopimusta muka saisi tehtyä...
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Niin kuten loppuun äsken lisäsin suurin kiinnostus olisi ylipäätään jatkaa nykysysteemillä koska muiden palveluntarjoajien kera on itse liki joka kuukausi joutunut pyytämään laskun tiettyjen osien korjausta. Teidän kanssa ei koskaan. Samoin toimittamanne tuote on toiminut mainiosti. Mutta omasta tahdosta riippumatta jatko ei ilmeisesti ole vaihtoehto.

Valokuitua ei kyllä käsittääkseni tällä Elisan alueella ole tarjolla. Vantaa 230 Hiekkaharju 1 kyseessä heidän aluejaolla. Kyseessä omakotitalo joten ei ole mitään kerrostalojen kiinteistöliittymäsoppareita estämässä. Taitaa puhtaasti olla hintakysymys?

Kerrotko Niko vielä mitä laajakaistalleni nyt oikein tapahtuu jos kukaan ei teiltä soittele ja tarjoa uutta tai en ennen määräaikaisuuden päättymistä siirrä palvelua kilpailijalle, eli käytännössä irtisano sitä? Jatkuuko se sopimuksessa määritetyllä määräaikaisuuden jälkeisellä kk-hinnalla? Jos näin niin melko absurdia ettei uutta sopimusta muka saisi tehtyä...
Tuohon sinun sopimukseen liittyen en oikeastaan uskalla kommentoida, kun pitäisi päästä näkemään asiakastiedot. Melkein kannattaa jättää yhteydenottopyyntö meille, niin ollaan sinuun yhteydessä ja voidaan katsoa tarkemmin.

Kyselin meidän toimituspuolelta, niin tuonne alueelle olisi kenties tulossa Hybridin saatavuus myöhemmin, mutta tällä hetkellä ei ole tarkkoja aikatauluja antaa. Voidaan tätäkin tarkistella sitten tarkemmin jos laitat yhteydenottopyyntöä.

Niko / Telia
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tuohon sinun sopimukseen liittyen en oikeastaan uskalla kommentoida, kun pitäisi päästä näkemään asiakastiedot. Melkein kannattaa jättää yhteydenottopyyntö meille, niin ollaan sinuun yhteydessä ja voidaan katsoa tarkemmin.

Kyselin meidän toimituspuolelta, niin tuonne alueelle olisi kenties tulossa Hybridin saatavuus myöhemmin, mutta tällä hetkellä ei ole tarkkoja aikatauluja antaa. Voidaan tätäkin tarkistella sitten tarkemmin jos laitat yhteydenottopyyntöä.

Niko / Telia
Kiitos Niko vaivannäöstä. Teen näin jos saataisiin joku tyydyttävä väliaikaisratkaisu edes aikaan.
 

Jälkipeli#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uskaltaako tämän Telian paketin ostaa, että voi katsoa pelejä?
Harmaassa syksyssä Liiga-pelit tahtovat olla niitä päivän kohokohtia, joita odottaa pitkin viikkoa ja pelipäivänä klo 13 katselee kokoonpanotietoja ja jo valmistautuu illan matsiin. Sitten 18.00-18.15 kun peliä haluaa katsoa ja palvelu ei yhtäkkiä toimikkaan, niin se voi lievästi sanottuna vituttaa. Teksti-tvhän on varma vaihtoehto, mutta hyvinkin jäänyt jo muiden palveluiden kehittyessä taka-alalle. Kärppäpelit kuulee myös radiosta, mutta ei vastaa katselukokemusta, eikä aina pääse hallillekkaan.
Ruutu pelasi DNAn kautta tilattuna mainiosti, eikä siinä ollut isoja ongelmia. Nyt kun lukee niin Telialla ei pelaa mikään, pelaako ne sitten 14.9 mennessäkään?
Ja jos ei halua investoida digiboksia, niin millä näitä Telian pelejä voi katsoa, webselain, joku appi? DNA:lla oli se puhelimen DNATV ja se oli hyvä systeemi.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Uskaltaako tämän Telian paketin ostaa, että voi katsoa pelejä?
Harmaassa syksyssä Liiga-pelit tahtovat olla niitä päivän kohokohtia, joita odottaa pitkin viikkoa ja pelipäivänä klo 13 katselee kokoonpanotietoja ja jo valmistautuu illan matsiin. Sitten 18.00-18.15 kun peliä haluaa katsoa ja palvelu ei yhtäkkiä toimikkaan, niin se voi lievästi sanottuna vituttaa. Teksti-tvhän on varma vaihtoehto, mutta hyvinkin jäänyt jo muiden palveluiden kehittyessä taka-alalle. Kärppäpelit kuulee myös radiosta, mutta ei vastaa katselukokemusta, eikä aina pääse hallillekkaan.
Ruutu pelasi DNAn kautta tilattuna mainiosti, eikä siinä ollut isoja ongelmia. Nyt kun lukee niin Telialla ei pelaa mikään, pelaako ne sitten 14.9 mennessäkään?
Ja jos ei halua investoida digiboksia, niin millä näitä Telian pelejä voi katsoa, webselain, joku appi? DNA:lla oli se puhelimen DNATV ja se oli hyvä systeemi.
Kärppäkannattaja odottele hetki. Lauantaina vasta eka peli ja sekin tulee TV5. Voit siis rauhassa lueskella näitä ketjuja tiistaihin asti. Säästät jopa pari markkaa samalla (toisinkuin ennakkotilaajat).

Jos et halua maksaa maltaita Telian boxista jne niin paras ja halvin vaihtoehto on chromecast-laite. Maksaa 30e tai Ultra (4k laadulla sit joskus) 70e. Vaatii wifin taloutseen. Tikku tökätään töllön hdmi paikkaan ja puhelin tai tabletti toimii tälle kaukosäätimenä. Selaimella laatu on ollut heikkoa ja vain win10 järjestelmälle voit homata Telia TV sovelluksen. Mutta siitäkään et voi kuvaa lähettää telkkariin. Näin ollen paras on hankkia tuo chromecast laite. Sillä saa lähetettyä Netflixistä, Ruudusta kuin muistakin kuva telkkarille.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Ja jos ei halua investoida digiboksia, niin millä näitä Telian pelejä voi katsoa, webselain, joku appi? DNA:lla oli se puhelimen DNATV ja se oli hyvä systeemi.
Telia, ei tarvitse vaivautua vastaamaan, voi tehdä sen teidän puolesta.

-Toimii joka ruudulla
-Toimii kaikilla halukkailla
-Kaikki toimii 14.9
-Huippuammattilaiset duunissa

Semmoista.

Huom! Viesti on oikeasti aika ironinen. Telian mainostamia lauseita silti nuo kaikki.

Kysymykseesi en osaa oikeasti vastata.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
1923 (1897), Suomalaiset (TML, VGK) & Kummitus
Telia, ei tarvitse vaivautua vastaamaan, voi tehdä sen teidän puolesta.

-Toimii joka ruudulla
-Toimii kaikilla halukkailla
-Kaikki toimii 14.9
-Huippuammattilaiset duunissa

Semmoista.

Huom! Viesti on oikeasti aika ironinen. Telian mainostamia lauseita silti nuo kaikki.

Kysymykseesi en osaa oikeasti vastata.
Päätit silti tulla suoltamaan paskaa ketjuun, hyvä sinä olet varmaan ylpeä itsestäsi.

Uskaltaako tämän Telian paketin ostaa, että voi katsoa pelejä?
Harmaassa syksyssä Liiga-pelit tahtovat olla niitä päivän kohokohtia, joita odottaa pitkin viikkoa ja pelipäivänä klo 13 katselee kokoonpanotietoja ja jo valmistautuu illan matsiin. Sitten 18.00-18.15 kun peliä haluaa katsoa ja palvelu ei yhtäkkiä toimikkaan, niin se voi lievästi sanottuna vituttaa. Teksti-tvhän on varma vaihtoehto, mutta hyvinkin jäänyt jo muiden palveluiden kehittyessä taka-alalle. Kärppäpelit kuulee myös radiosta, mutta ei vastaa katselukokemusta, eikä aina pääse hallillekkaan.
Ruutu pelasi DNAn kautta tilattuna mainiosti, eikä siinä ollut isoja ongelmia. Nyt kun lukee niin Telialla ei pelaa mikään, pelaako ne sitten 14.9 mennessäkään?
Ja jos ei halua investoida digiboksia, niin millä näitä Telian pelejä voi katsoa, webselain, joku appi? DNA:lla oli se puhelimen DNATV ja se oli hyvä systeemi.
Uskaltaa ja suosittelen ostamaan chromecast ultran (normaali Chromecast, toimii yhtä hyvin, mutta ultra pystyy suodattamaan 4k laatua) jos vaan WLAN taloudessa löytyy (langaton verkko)

Kuten tässäkin ketjussa sanottu chromecast on erittäin luotettava, helppo ja halpa sijoitus joka varmasti tulee muuhunkin käyttöön kuin pelkästään liigan, kun siihen tottuu. Eli laite laitetaan tvm HDMI porttiin ja kännykkä/tabletti/tietokone toimii kaukosäätimenä, itse käytän kännykällä kun on kaikista nopein/helpoin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, "Respect all, fear none", 106-105, Pool
Tänään on itsellä edessä se jännittävä momentum kun marssin Telian liikkeeseen avaamaan Liiga-palvelun. Ensin toki myyjälle 60 minuutin painetta J. Tammisen opein.

Oliko siellä nyt jotain vanhoja matseja kirjastossa katsottavana, joilla voin hienosäätää laitteistoni lauantaita varten (perjantain kierroksen joudun missaamaan)?
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Päätit silti tulla suoltamaan paskaa ketjuun, hyvä sinä olet varmaan ylpeä itsestäsi.
Paskaa en puhunut sanaakaan. Jokaisen väittämän noista on Telia sanonut. Ihan todennettavissa näistä ketjuista. Väittämiin sinällään voi uskoa tai olla uskomatta. Jokaisen oma valinta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paskaa en puhunut sanaakaan. Jokaisen väittämän noista on Telia sanonut. Ihan todennettavissa näistä ketjuista. Väittämiin sinällään voi uskoa tai olla uskomatta. Jokaisen oma valinta.
Kukaan ei sanonut, etteikö Telia olisi kyseisiä asioita väittänyt. Kyse on siitä, että tuo viestisi ei vastannut millään tavalla siihen viestiin, jota sen yhteydessä lainasit, eikä tuosta viestistä muutenkaan ollut mitään hyötyä kenellekään. Se tekee siitä paskaviestin.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään on itsellä edessä se jännittävä momentum kun marssin Telian liikkeeseen avaamaan Liiga-palvelun. Ensin toki myyjälle 60 minuutin painetta J. Tammisen opein.
Sopiiko kysyä, mitä sä meinasit sille myyjälle sanoa? Meuhkata jo etukäteen kun mikään ei toimi ja vaatia hyvityksiä? Vai vasta uhkailla ja vittuilla "jos ei toimi just 100% niin saat arvata kuka saa kuulla kunniansa" -tyyppisesti?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Ruutu pelasi DNAn kautta tilattuna mainiosti, eikä siinä ollut isoja ongelmia. Nyt kun lukee niin Telialla ei pelaa mikään, pelaako ne sitten 14.9 mennessäkään?
Nää on näitä aika kultaa muistot juttuja. Ruutu opetteli vuosikausia tekemään asiaa, DNAlla oli viime vuonna kaikki aivan päin helvettiä mm elo-syyskuun vaihteessa ei tiedetty mitä mikin maksaa. Mutta kun on niin kiva päästä itkemään.

Toiveissa tietysti, että Telialla kaikki kulkee kuin vettä vaan pelien alkaessa. Tähän mennessä suurin menetys ollut se pari peruttua peliä, muuten saanut ihan kohtuullisesti jo pelejä katsoa. Ja voi sitä iloa, kun saa ne paskanjauhajat pois häiritsemästä peliä, se on hienoa.

Että silleen...
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, "Respect all, fear none", 106-105, Pool
Sopiiko kysyä, mitä sä meinasit sille myyjälle sanoa? Meuhkata jo etukäteen kun mikään ei toimi ja vaatia hyvityksiä? Vai vasta uhkailla ja vittuilla "jos ei toimi just 100% niin saat arvata kuka saa kuulla kunniansa" -tyyppisesti?
Sinähän se vasta tiukkapipoinen seppä olet.
 

Aapee79

Jäsen
Huikeeta!

Nyt tuomari voi soittaa maalitarkastuksesta Telialle, heittää kolikolla 50/50 tai kysyä yleisöltä.

#haluatkotuomariksi - uusi tv-formaatti

Terveisin,

Telia - näkyy, jos näkyy

Ps. Kohta Niko tulee sanomaan parin hymiön kanssa, että kaikki toimii varmasti 14.9.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Kukaan ei sanonut, etteikö Telia olisi kyseisiä asioita väittänyt. Kyse on siitä, että tuo viestisi ei vastannut millään tavalla siihen viestiin, jota sen yhteydessä lainasit, eikä tuosta viestistä muutenkaan ollut mitään hyötyä kenellekään. Se tekee siitä paskaviestin.
Paskaviesti vai ei, sen päättäköön kukin itse. Paskaa en silti suoltanut, niinkuin alunperin mulle väitettiin. Telia on itse suoltanut samanlaista tekstiä kuukausitolkulla. Provosoiva? Kyllä varmaan. Niin ovat monet muutkin viestit täällä, Telian katteettomat lupaukset etunenässä. Pelikiellon arvoinen? Siitä tehköön ylläpito otteluvalvojana päätöksen, onneksi ei jengi täällä - muutenhan oltas pihalla jokainen vähän väliä. En viitsi itse heitä kuormittaa tägillä, mutta jos näet tarpeelliseksi, voit tehdä sen kyllä.
 

Unbreakable

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oliko siellä nyt jotain vanhoja matseja kirjastossa katsottavana, joilla voin hienosäätää laitteistoni lauantaita varten (perjantain kierroksen joudun missaamaan)?
Jep, siellä on kirjastossa aiemmin esitettyjä pelejä katsottavissa. Olen ollut tyytyväinen tähän kaapeli TV-digiboxiin. Yhden suoran lähetyksen olen katsonut, ja en löytänyt siitä ottelusta mitään valittamisen aihetta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paskaviesti vai ei, sen päättäköön kukin itse. Paskaa en silti suoltanut, niinkuin alunperin mulle väitettiin. Telia on itse suoltanut samanlaista tekstiä kuukausitolkulla. Provosoiva? Kyllä varmaan. Niin ovat monet muutkin viestit täällä, Telian katteettomat lupaukset etunenässä. Pelikiellon arvoinen? Siitä tehköön ylläpito otteluvalvojana päätöksen, onneksi ei jengi täällä - muutenhan oltas pihalla jokainen vähän väliä. En viitsi itse heitä kuormittaa tägillä, mutta jos näet tarpeelliseksi, voit tehdä sen kyllä.
Mutta miksi tuollainen provosoiva viesti täytyy laittaa vastauksena asiallisen kysymyksen esittäneelle palstaveljelle? Etenkin, kun viestilläsi ei ollut mitään tekemistä hänen kysymyksensä kanssa.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sinähän se vasta tiukkapipoinen seppä olet.
Jep. Olen ollut parin operaattorin palveluksessa myyntitiskillä kivijalkaliikkeessä yhteensä n.6 vuotta. Ja jos tuo sinun kommenttisi oli vitsi, niin siellä käy oikeasti tuolla asenteella porukkaa ihan riittämiin. Mä ehkä olen vähän herkempi näiden asioiden suhteen, vaikken enää hetkeen ole operaattorilla työskennellytkään.

Vähän offtopickia: nykyään työskentelen isommassa elektroniikkaa, kodinkoneita, yms myyvässä liikkeessä. Jos asiakas tulee jonkin ongelman kanssa myymälään, ero on kun yöllä ja päivällä verrattuna siihen mitä se oli operaattorin myymälässä. Tuolla asioista osataan keskustella, operaattorin liikkeessä se oli lähinnä "etsämistäänmitääntiedä" tyyppistä huutoa ja vittuilua. Ei läheskään kaikilta toki, mutta prosentuaalisesti yllättävän isolta osalta. Jotenkin tuntuu että kunnioitus mun työtä ja mua kohtaan on asiakkaiden silmissä ihan eri tasolla nykyään kuin siellä operaattorimyymälässä. Ja tähän on turha tulla sanomaan että johtuu niistä tyrkyttävistä hyppyritukista, että operaattorien maine on mennyt. Kyllä se johtuu suomalaisen kuluttajan better than you -asenteesta operaattorimyyjiä kohtaan. "Mulla on teidän liittymä ja maksan siitä ja teen sen tässä tiettäväksi, että nyt asetut ruotuun ja teet mitä käsken tai vaihdan operaattoria".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös Pohja