Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 662
  • 21 565

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä sieltä sähköpostia tuli, että jatkuu, jos ei katkaise. Tähän asti se on ollut 20,95 ja kesällä taisi olla halvempikin, kun oli nuo urheilut tauolla, mutta nyt nousee sitten tuon neljä euroa. Ymmärtääkseni.

"Tuotteesi on jatkossa OP:n C More Total+ ja säilytät edelleen tilaustasi koskevan edun, joka on 30 % alennus tuotteen hinnasta.

C More Total+ -tuotteen etuhinta on 34,95 euroa kuukaudessa*, mutta saat OP:n omistaja-asiakkaan tilauksen hintaan 24,45 euroa kuukaudessa."
Joo. Tuo OP:n tarjous on siinä mielessä varsin epämiellyttävä, että jos sen katkaisee, niin ei saa koskaan enää tarjoushinnalla takaisin. Itse otin tuon OP:n tarjouksen käyttöön joskus ehkä pari vuotta sitten, jolloin kampanjatekstissä sanottiin, että hinta pätee vain kolmen kuukauden ajan. Noh, katkaisin kolmen kuukauden jälkeen vain saadakseni tietää, että se olisikin jatkunut loputtomiin, jos en olisi tilausta katkaissut. Ja uudelleen tilaaminen ei ole mahdollista.

En tiedä miksi kaverilla katkesi, kun hän itse epäili, että tuolla tarjouksella oli joku vuoden takaraja.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja tiedät tämän mistä? Itse olen kuullut, että tilausrahat päätyvät lähes kokonaan Telialle. Eihän siinä olisi järkeä, että Telia myisi muille operaattoreille oikeudet myydä Liiga-tuotetta rajattomasti siten, että kaikki tilausrahat jäävät ko. operaattorille. Kyllä Telia pitää omistaan kiinni.

Muut operaattorit maksavat Telialle oikeudesta myydä tuotetta eteenpäin, sekä saavat tietyn osan tilauskohtaisista rahoista itselleen.

Kai tässä on sellainen pieni sanaleikki, että tilausrahat päätyvät kyllä operaattorille, jolta Liigan muodossa tai toisessa tilaat, mutta ko. operaattori joutuu tietysti maksamaan Telialla näistä oikeuksista - yleensä ihan tilauskohtaisesti.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ja tiedät tämän mistä? Itse olen kuullut, että tilausrahat päätyvät lähes kokonaan Telialle. Eihän siinä olisi järkeä, että Telia myisi muille operaattoreille oikeudet myydä Liiga-tuotetta rajattomasti siten, että kaikki tilausrahat jäävät ko. operaattorille. Kyllä Telia pitää omistaan kiinni.

Muut operaattorit maksavat Telialle oikeudesta myydä tuotetta eteenpäin, sekä saavat tietyn osan tilauskohtaisista rahoista itselleen.
Operaattorit saavat itse päättää millä hinnalla myy kanavapakettejaan, joten tuskin nyt ihan tilausrahat menisivät lähes kokonaan Telialle. EIhän operaattoreiden olisi muuton järkeä edes näytättää kanavia jos joutuvat suurimman osan maksamaan. Varmaan siellä joku pieni prosentti on mikä mennee Telialle mutta suurin osa jää kyllä operaattorille itselleen.

Miksi muuten Telia olisi tehnyt itselleen C More Hockeyn ja myy älyttömän halvalla Liigasettejä?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
No niin, nyt old school-setämiehellä sykkii! DNA-digiboksini ilmoitti että "kanavatarjonta on päivittynyt". Ja jumalauta, sieltä putkahti nippu liigakanavia esiin!

Kiitokset sille Kärppä-jäbälle jota en taas muista, mutta oli tulossa virittelemään HIFK-Kärpät -finaaleja meille. En tarvitse sitä enää, mutta tervetuloa kuitenkin, tarjoan oluet.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Elisa Viihde-valikosta ei kyllä löydy mistään mitään liigapassiin viittaavaa vaikka oikein tekstiviestillä mainostivat.

Apua!
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Operaattorit saavat itse päättää millä hinnalla myy kanavapakettejaan, joten tuskin nyt ihan tilausrahat menisivät lähes kokonaan Telialle. EIhän operaattoreiden olisi muuton järkeä edes näytättää kanavia jos joutuvat suurimman osan maksamaan. Varmaan siellä joku pieni prosentti on mikä mennee Telialle mutta suurin osa jää kyllä operaattorille itselleen.

Miksi muuten Telia olisi tehnyt itselleen C More Hockeyn ja myy älyttömän halvalla Liigasettejä?
Mää en tiedä asiasta mitään, mutta olen olettanut että nämä toimisivat siten, että jälleenmyyjä maksaa jonkun kiinteän summan Telialle per myymänsä Liigapassi. Esim. 15-20€. Loput jäisi jälleenmyyjälle katteena. Jälleenmyyjälle tuo on lähes pelkkää voittoa, koska tuotantokuluja ei ole. Näin ollen myyminen kannattaa, vaikka summasta leijonan osa meneekin Telialle.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Mää en tiedä asiasta mitään, mutta olen olettanut että nämä toimisivat siten, että jälleenmyyjä maksaa jonkun kiinteän summan Telialle per myymänsä Liigapassi. Esim. 15-20€. Loput jäisi jälleenmyyjälle katteena. Jälleenmyyjälle tuo on lähes pelkkää voittoa, koska tuotantokuluja ei ole. Näin ollen myyminen kannattaa, vaikka summasta leijonan osa meneekin Telialle.
TÄmä sama logiikka myös C Moren ja Viasatinkin kohdalla?

En itse usko tuohon, koska operaattorit saa itse hintansa valita niihin eikä niihin ole muilla sanomista.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aktiivinen puhelinmyynti alkanut. Voisin veikata, että nyt ollaan aika pahasti jäljessä tavoitteesta.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TÄmä sama logiikka myös C Moren ja Viasatinkin kohdalla?

En itse usko tuohon, koska operaattorit saa itse hintansa valita niihin eikä niihin ole muilla sanomista.
Niin siis ajattelin, että operaattorit maksaa Telialle kiinteän summan per myymänsä Liigapassi(n sisältävä kanavapaketti). Riippumatta siitä, millä hinnalla itse pakettiansa myyvät. Vaikka operaattorin paketti sisältäisi kaiken maailman urheilun hinnalla 100€/kk, niin Telian saama euromäärä olisi sama kuin jos operaattori myy pelkän Liigapassin hintaan 27,90€/kk. Heittämäni 15-20€ saattaa toki olla yläkanttiin.

En tosiaan ole asiantuntija tällä alalla, mutta ajattelin että olisi yksinkertaisempaa velvoittaa Telia antamaan tuotteensa jälleenmyytäväksi kappalehinnalla X, kuin määrittää mikä olisi rajattomalle välitysoikeudelle sopiva hinta Y.
 

Valou

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Elisa Viihde-valikosta ei kyllä löydy mistään mitään liigapassiin viittaavaa vaikka oikein tekstiviestillä mainostivat.

Apua!
Liigan kanavat löytyvät kanavapaikoilta 851-858. Löydät sieltä lisäinfoa tilauksesta ja pystyt halutessasi tilauksen tekemään pin-koodilla. Pelit tulevat myöskin katseltavaksi viihde-boxilta löytyvään arkistoon jälkilähetyksinä. Suoria lähetyksiä peleistä voit katsoa elisa viihde -sovelluksella esim. kännykällä tai tabletilla television lisäksi.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
TÄmä sama logiikka myös C Moren ja Viasatinkin kohdalla?

En itse usko tuohon, koska operaattorit saa itse hintansa valita niihin eikä niihin ole muilla sanomista.


Sori nyt Baloun, mutta olet aivan pihalla asian suhteen. Telian kohdalla esim. todettiin määräävä markkina-asema Bonnier kaupan myötä. Tämän seurauksena Telia velvoitettiin aiemman yksinoikeuden sijaan tarjoamaan Liigaa muillekin toimijoille ja tuossa lausunnossa, kuten yleensäkin vastaavissa, aika suoraan sanottiin, että Telian on tämä tehtävä käytännössä samalla hinnalla, kuin he sitä myyvät ulos muutenkin. Telialta ötköteltiin jotain pakettisopimuksista yms. mutta miksi Telia lähtisi muille operaattoreille halvemmalla Liigaa tarjoamaan? Kyllä homma menee tasan tarkkaan niin, että muille operaattoreille jää hommasta rippeet ja Telia saa sen suurimman potin jokaisesta tilauksesta.

En edes ymmärrä tuota jälkimmäistä lausetta. Operaattorit saavat valita hintansa, mutta niihin ei voi leipoa ilmaa määräänsä enempää, koska siinä kohta myynti sakkaa. Esimerkkinä Telialla ei tosiaan ole siihen sanomista, jos DNA alkaa myydä Liiga-pakettia hintaan 99€/kk. Ei ole toisaalta siihenkään, jos DNA myy samaa pakettia ulos hintaan 5€/kk, mutta olisivat varmaan tyytyväisiä, kun DNA kilpailijana ottaa valtavasti takkiin.

Ja sama logiikka toimii täysin samoin C Moren ja Viasatin kohdallakin. Operaattorit myyvät näitä paketteja minimaalisella katteella. Näiden oheen yritetään sitten myydä ties mitä muuta, kuten Telian kohdalla on oikein yliampuvasti nähtykin.

muokkaus... Pieni korjaus edelliseen, Telia velvoitettiin jakamaan Liigaa muillekin operaattoreille käytännössä samoin kustannuksin, kuin siitä heille itselleen koituu.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kiitokset sille Kärppä-jäbälle jota en taas muista, mutta oli tulossa virittelemään HIFK-Kärpät -finaaleja meille. En tarvitse sitä enää, mutta tervetuloa kuitenkin, tarjoan oluet.

En tiedä, mistä kiittelet, mutta tarjouksesi otan kernaasti vastaan. Pistänpä IM:ää kun Nordiksen kulmilla hiiviskelen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Operaattorit saavat itse päättää millä hinnalla myy kanavapakettejaan, joten tuskin nyt ihan tilausrahat menisivät lähes kokonaan Telialle. EIhän operaattoreiden olisi muuton järkeä edes näytättää kanavia jos joutuvat suurimman osan maksamaan. Varmaan siellä joku pieni prosentti on mikä mennee Telialle mutta suurin osa jää kyllä operaattorille itselleen.

Miksi muuten Telia olisi tehnyt itselleen C More Hockeyn ja myy älyttömän halvalla Liigasettejä?
Kyllä ne rahat menevät Telialle tilauskohtaisesti. Missään muutta toimintatavassa ei olisi mitään järkeä Telian kannalta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En tiedä, mistä kiittelet, mutta tarjouksesi otan kernaasti vastaan. Pistänpä IM:ää kun Nordiksen kulmilla hiiviskelen.

En ole aivan varma enää itsekään, mutta jotain lämminhenkistä, seurarajat ylittävää ajatusta kuitenkin :-)
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko tietoa, pystyykö Telian tilauksella edelleen kahdesta eri IP:stä katsomaan samaan aikaan pelejä kuten viime vuonnakin? Ja miten on, jos tilaa Cmore tai Cmore+Viasat paketin, onko sekin kahdessa eri paikassa samaan aikaan katsottavissa vai ei?
 
Suosikkijoukkue
HPK
Onko tietoa, pystyykö Telian tilauksella edelleen kahdesta eri IP:stä katsomaan samaan aikaan pelejä kuten viime vuonnakin? Ja miten on, jos tilaa Cmore tai Cmore+Viasat paketin, onko sekin kahdessa eri paikassa samaan aikaan katsottavissa vai ei?

Tuolta löytyy lisätietoa Cmoren osalta: Tunnuksen samanaikainen käyttö usealla eri laitteella | Asiakaspalvelu | C More

" Voit katsoa yhdellä tunnuksella C Morea samanaikaisesti kahdelta eri laitteelta. Sillä ei ole merkitystä, ovatko laitteet samassa verkossa tai käyttävätkö ne samaa IP-osoitetta. "
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Onko joku nyt löytänyt sellaisen paketin että saa näkymään viaplayn ja cmoren koko tarjonnan? Mistä halvin?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko tietoa, pystyykö Telian tilauksella edelleen kahdesta eri IP:stä katsomaan samaan aikaan pelejä kuten viime vuonnakin? Ja miten on, jos tilaa Cmore tai Cmore+Viasat paketin, onko sekin kahdessa eri paikassa samaan aikaan katsottavissa vai ei?
Omakohtaista kokemusta on, että C More toimii kahdella eri IP:llä, kuten lupaavatkin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko joku nyt löytänyt sellaisen paketin että saa näkymään viaplayn ja cmoren koko tarjonnan? Mistä halvin?
Eikai näistä mitään yhdistelmäpakettia ole kun ovat oma tuotteensa. Viaplay maksaa sen 35 euroa ja C More sitten varmaan samat, riippuu toki mistä tilaa ja onko jotain keskittämisetuja tms. Mutta jos kaiken sisällön näistä haluat näkyville niin kyllä se kokonaishinta varmaan sinne 60-70 euron hintaan kuussa menee.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Telian liittymäetuna 25€ hockey-paketti ja 30€ total+ paketti. Noilla ei ilmeisesti ole mitään muuta eroa kuin mestareiden liiga ja formulat tuossa kalliimmassa? Mikäli nyt ymmärsin oikein, kun on vielä joku sport-nimellä myytävä pakettikin olemassa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Telian liittymäetuna 25€ hockey-paketti ja 30€ total+ paketti. Noilla ei ilmeisesti ole mitään muuta eroa kuin mestareiden liiga ja formulat tuossa kalliimmassa? Mikäli nyt ymmärsin oikein, kun on vielä joku sport-nimellä myytävä pakettikin olemassa.
Puuttuu siitä hockey-paketista kaikki muukin urheilu, mutta totalissa on kaikki C Moren urheilut mukana. Paljon muutakin kuin mestareiden liiga ja formulat siis.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Telian liittymäetuna 25€ hockey-paketti ja 30€ total+ paketti. Noilla ei ilmeisesti ole mitään muuta eroa kuin mestareiden liiga ja formulat tuossa kalliimmassa? Mikäli nyt ymmärsin oikein, kun on vielä joku sport-nimellä myytävä pakettikin olemassa.

Mistä noin halvan hinnan saat? Mulle näyttää ko. paketille 44,90 Telian sovelluksella. Ja juu, olen asiakas (valokuitu ja teinin liittymä).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös