Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 537
  • 21 565

444

Jäsen
Huomio kaikki, jotka olette valmiit maksamaan 6€ vuodessa tyhjästä eli ilman minkäänlaista vastinetta. Pyytäisin teitä lähettämään minulle yksityisviestillä yhteystietonne, niin lähetän teille laskun tyhjästä, suuruudeltaan 6€. Voin tehdä sen lisäksi automaattisesti vuosittain toistuvana. Kyse on vain kuudesta eurosta; aivan mitätön summa koko vuoden mittakaavassa. Jään odottamaan mielenkiinnolla, kuinka moni tätä Telian taktiikkaa puoltavista ilmoittautuu.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ei tässä mitään olla kierrelty tai kaarreltu, samat asiat löytyy mm. nettisivultamme. Tässä vielä yksinkertaisuudessaan: pelkkä preseason-passi maksaa 14,90 €, ja siihen kuuluu elo- ja syyskuun preseason-ottelut. Tuo passi laskutetaan niin, että se on elokuun ajan 14,90 €/kk, muuna aikana 0 €/kk. Eli koko passista maksat sen 14,90 € sisältyen syyskuun pelit. Jos sinulla on ollut voimassaoleva Liiga-tilaus läpi toukokuun, saat preseason-passin veloituksetta.

Liiga-passin laskutus alkaa 1.9. //Laura
Selkeä kysymys johon toivon selkeää ja yksinkertaista vastausta. Sisältyykö syyskuun harjoituspelit liigapassiin, jos ei ole hankkinut tuota 14.90 maksavaa preseasonpakettia?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mua jäi näin akateemisessa mielessä askarruttamaan tämä vastaus (käytännön tasolla kun ei kosketa lainkaan).

Eli preseason-passi pitää sisällään syyskuun harjoitusottelut. Pitääkö Liiga-passi vuorostaan sisällään syyskuun harjoitusottelut?

Eli onko niin, että
(a) henkilöä, joka ostaa preseason-passin ja Liiga-passin syyskuun alusta, laskutetaan kaksinkertaisesti syyskuun harjoitusotteluista, vai
(b) henkilöä, joka ottaa Liiga-passin syyskuun alusta ilman preseason-passia, laskutetaan syyskuun alusta antamatta hänelle nähtäväksi tuottamaanne Liigaan liittyvää sisältöä?
Tässä taitaa olla juurikin se vipu, jota Joonas kutsui teknisiksi syiksi. Preseason on oma pakettinsa, jolloin se ei kuulu liigapakettiin. Nyt liigapakettinsa tilaavat maksavat siis syyskuun alun saamatta yhtään mitään vastinetta rahoilleen, vaikka pelejä ja muuta sisältöä näytetään, mutta ei kuulu tuohon maksamaansa pakettiin. Näppärä keino laskuttaa asiakkaita tyhjästä tai kahteen kertaan, jos haluaa sisältöä nähdä. Kutsutaan sitä tässä Joonaksen tapaan tekniseksi syyksi.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Huomio kaikki, jotka olette valmiit maksamaan 6€ vuodessa tyhjästä eli ilman minkäänlaista vastinetta. Pyytäisin teitä lähettämään minulle yksityisviestillä yhteystietonne, niin lähetän teille laskun tyhjästä, suuruudeltaan 6€. Voin tehdä sen lisäksi automaattisesti vuosittain toistuvana. Kyse on vain kuudesta eurosta; aivan mitätön summa koko vuoden mittakaavassa. Jään odottamaan mielenkiinnolla, kuinka moni tätä Telian taktiikkaa puoltavista ilmoittautuu.
Sinä et tarjoa minulle mitään vuoden aikana, telia näyttää Liigaa, siinä se 6€:n ero.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Sinä et tarjoa minulle mitään vuoden aikana, telia näyttää Liigaa, siinä se 6€:n ero.
Eihän Teliakaan sulle mitään bonusta sillä ylimääräisellä kuudella eurolla tarjoa.
 

JKyykka

Jäsen
Sinä et tarjoa minulle mitään vuoden aikana, telia näyttää Liigaa, siinä se 6€:n ero.
Niin että sinulle on ihan ok, että käyt vuoden ajan Prismassa ruokaostoksilla ja sitten yhtenä päivänä postilaatikossa odottaa 6 €:n lasku S-Ryhmältä, jossa ei kerrota mitään syytä laskulle? He kuitenkin tarjosivat koko vuoden sinulle mahdollisuutta käydä ostoksilla heidän kaupassaan.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuon 6e voi välttää pienellä vaivannäöllä. Jos ei jaksa irtisanoa ja aktivoida uudestaan, on se oma vika. Tässä on selkeästi kerrottu, että maksat niiltä kuukausilta, kun Liigaa pelataan.

Monet ihmiset ovat valmiita maksamaan extraa vaivattomuudesta. Ja tuohon ruokakauppavertaukseen, jos tuo 6e tulisi siitä, ettet esim kerran vuodessa jaksa uusia ilmaiseksi "etukorttia", vaan antaisit vanhan uusiutua maksullisesti, kävisi se vertaukseksi.

E. Ymmärrän sen, ettei se ole fiksua, että Telia laskuttaa uskollisia asiakkaita enemmän, mutta jokaisella on ollut mahdollisuus katkaista se tilaus kesäksi, joten en sikäli ymmärrä valitusta huijaamisesta. Varsinkin kun joskus huhtikuussa olin tietoinen miten laskutus menee, eli ei ollut mikään "päivää ennen kerrottu". Toki aika myöhään kerrottu, mutta riittävän aikaiseen.

En minäkään syytä Viaplayta siitä, kun otin ilmaiset kaksi kuukautta, mutta unohdin katkaista tilauksen, jolloin maksoin kuukauden turhasta (en katsonut kertaakaan). Tuossa kun syy oli laiskuudessani.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
@mesag kiteyttää erittäin hyvin pointin tässä asiassa.
 

Telia

Jäsen
Selkeä kysymys johon toivon selkeää ja yksinkertaista vastausta. Sisältyykö syyskuun harjoituspelit liigapassiin, jos ei ole hankkinut tuota 14.90 maksavaa preseasonpakettia?

Syyskuussa pelattavat preseason-ottelut näet myös voimassaolevalla Joukkuepassilla, Liiga-passilla tai Liigan yhdistelmäpaketeilla. //Liisa
 

444

Jäsen
Tuon 6e voi välttää pienellä vaivannäöllä. Jos ei jaksa irtisanoa ja aktivoida uudestaan, on se oma vika. Tässä on selkeästi kerrottu, että maksat niiltä kuukausilta, kun Liigaa pelataan.

Monet ihmiset ovat valmiita maksamaan extraa vaivattomuudesta. Ja tuohon ruokakauppavertaukseen, jos tuo 6e tulisi siitä, ettet esim kerran vuodessa jaksa uusia ilmaiseksi "etukorttia", vaan antaisit vanhan uusiutua maksullisesti, kävisi se vertaukseksi.

E. Ymmärrän sen, ettei se ole fiksua, että Telia laskuttaa uskollisia asiakkaita enemmän, mutta jokaisella on ollut mahdollisuus katkaista se tilaus kesäksi, joten en sikäli ymmärrä valitusta huijaamisesta. Varsinkin kun joskus huhtikuussa olin tietoinen miten laskutus menee, eli ei ollut mikään "päivää ennen kerrottu". Toki aika myöhään kerrottu, mutta riittävän aikaiseen.

En minäkään syytä Viaplayta siitä, kun otin ilmaiset kaksi kuukautta, mutta unohdin katkaista tilauksen, jolloin maksoin kuukauden turhasta (en katsonut kertaakaan). Tuossa kun syy oli laiskuudessani.
Ah mutta tässä olet ystävä hyvä väärässä. Lojaali Kanta-asiakas (TM) ei pääse lainkaan helpommalla, mikäli haluaa katsoa harjoituspelejä kauden alla. Hänen on joka tapauksessa käytävä aktivoimassa tuo tilaus erikseen, ja jos hyvä tuuri käy, niin se jopa onnistuu yhdellä kertaa. Kuulemani mukaan näin ei suinkaan aina ole, vaan hinnat ovat pielessä, jolloin joudut säätämään asiakaspalvelun kanssa. Eli käytät lisää omaa aikaasi siihen, että asiat menevät kuten on luvattu.
Mikäli haluat olla Lojaali Kanta-asiakas (TM), mutta et halua katsoa harjoituspelejä, niin maksatkin vuodessa jo 20,7 € ekstraa siitä ilosta, että et käytä minuuttia elämästäsi paketin irtisanomiseen saati uudelleen tilaamiseen.

Viaplayhin tätä on aivan turha verrata, sillä siellä laskutusjakso on aina 1 kk riippumatta siitä, mihin aikaan kuukaudesta tilaat tai irtisanot sopimuksen. Lisäksi on oma valintasi, katsotko sitä vai et, koska sisältö on ollut silti saatavilla ja olemassa, vaikka et sitä katsoisikaan. Telialla sitä sisältöä ei liigatuotteissa ole kesän aikana, joten siltä ajalta maksetaan ihan aidosti tyhjästä. Tekisi mieli myös tietää, kuinka moni Telian kiekkoasiakkaista on oikeasti edes tietoisia siitä, että tilausta pätkimällä voisi säästää oikeaa rahaa. Viaplayllä ja vastaavilla on aivan selvää, että voimassa oleva tilaus maksaa rahaa; Telia sen sijaan pyrkii omassa viestinnässään hämärtämään tuota rajaa kaiken aikaa hehkuttaessaan maksuttomia harjoituspelejä yms. En ole ainakaan vielä nähnyt Viaplayn osalta kampanjaa, jossa katsot elokuun ilmaiseksi maksamalla touko- ja syyskuussa reilusti enemmän.

Tuossa edellä tulikin se Telian viestinnän ja mainonnan suurin kompastuskivi: kiertely ja vähättely. Lojaaleilta Kanta-asiakkailta (TM) laskutetaan ihan pokkana ekstraa tarjoamatta yhtään mitään vastineeksi, ja tätä mainostetaan ”maksuttomana preseasonina”. Se että asiakasta laskutetaan ajalta, jolloin ei tarjota mitään sisältöä, ei mahdu omaan oikeustajuuni. Toki pitkin kautta tulee päiviä, jolloin ei pelata, mutta kesätauko kestää vähintään 3 kk, tai 4 jos ei harjoituspelit nappaa. Toki ajalta ei laskuteta täyttä hintaa, mutta kuitenkin selvästi enemmän kuin jos vain sulkee palvelun kesäksi ja ostaa tuon ”ilmaisen preseasonin” erikseen. Mieti: maksat vähemmän ostamalla tuotteen kuin ottamalla sen ilmaiseksi. Vieläkö tuntuu oikealta?
Päälle sitten se, että ”pelotellaan” jumittavalla tilausputkella kauden alkaessa. Eli tiedostetaan jo kesäkuussa, että homma tulee kyykkäämään syyskussa, kun kapasiteetti ei riitä pyörittämään aataminaikaisia järjestelmiä. Melkoista.


Ei ole muuten tullut vielä yhdeltäkään yhteystietoja. Paljon kuitenkin perusteluja tähänkin ketjuun, miksi on täysin ok laskuttaa tyhjästä. Ootte te kyllä söpöjä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Tuon 6e voi välttää pienellä vaivannäöllä. Jos ei jaksa irtisanoa ja aktivoida uudestaan, on se oma vika. Tässä on selkeästi kerrottu, että maksat niiltä kuukausilta, kun Liigaa pelataan.

Tuon voi Telialla välttää pienellä vaivannäöllä niin ei tarvitse tuhansien tehdä itse tuota.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Huomio kaikki, jotka olette valmiit maksamaan 6€ vuodessa tyhjästä eli ilman minkäänlaista vastinetta. Pyytäisin teitä lähettämään minulle yksityisviestillä yhteystietonne, niin lähetän teille laskun tyhjästä, suuruudeltaan 6€. Voin tehdä sen lisäksi automaattisesti vuosittain toistuvana. Kyse on vain kuudesta eurosta; aivan mitätön summa koko vuoden mittakaavassa. Jään odottamaan mielenkiinnolla, kuinka moni tätä Telian taktiikkaa puoltavista ilmoittautuu.
Siirrän tuon 6€ tilillesi sillä sekunnilla kun osoitat antavasi miljoonia suomalaiselle jääkiekkoilulle.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin että sinulle on ihan ok, että käyt vuoden ajan Prismassa ruokaostoksilla ja sitten yhtenä päivänä postilaatikossa odottaa 6 €:n lasku S-Ryhmältä, jossa ei kerrota mitään syytä laskulle? He kuitenkin tarjosivat koko vuoden sinulle mahdollisuutta käydä ostoksilla heidän kaupassaan.
Minulle ainakin on tullut S-ryhmälyä laskuja maksuista, joista eivät kerro mainoslauseissaan. Samanlaisia laskuja on tullut itseasiassa useilta palveluntarjoajilta.

Jos Telia laskuttaa sinua tyhjästä ja sopimusehtojen vastaisesti, sinun kannattaa valittaa asiasta kuluttajasuoja -asiamiehelle. Saat varmasti rahasi takaisin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös vuosi sitten mainostettu että "et maksa turhasta" ja tuo rupesi vasta myöhemmin tarkentumaan tuohon selkeään muotoon?
Minun mielestäni nuot tarkoittavat ihan samaa. Toinen on lentävä mainoslausahdus ja toinen vähän lähempänä sopimusehtotekstiä. Ei kait oikeasti kukaan tuollaisten mainoslausahdusten takia kuvittele, että maksat oikeasti vain niiltä sekunneilta kun Liiga pelit on käynnissä? Luulisi nykyihmisten olevan valveutuneempia ja tutkailevan vähän tarkemmin, mitä mainoslause tarkoittaa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minun mielestäni nuot tarkoittavat ihan samaa. Toinen on lentävä mainoslausahdus ja toinen vähän lähempänä sopimusehtotekstiä. Ei kait oikeasti kukaan tuollaisten mainoslausahdusten takia kuvittele, että maksat oikeasti vain niiltä sekunneilta kun Liiga pelit on käynnissä? Luulisi nykyihmisten olevan valveutuneempia ja tutkailevan vähän tarkemmin, mitä mainoslause tarkoittaa.

Mun mielestä tässä keskustelussa kierretään täysin järjetöntä ympyrää, kun osa meistä puhuu laudoista ja osa aidan seipäistä. On hyvä, että löytyy myös erilaisia mielipiteitä, koska eihän me asiakkaatkaan mikään homogeeninen lauma olla, jossa ei olisi tilaa erilaisille ajatuksille samasta asiasta.

Jokainen ratkaisee itse tämän helppouden nimissä, kuinka paljon olet valmis maksamaan sitten helppoudesta. Ymmärtäisin helppoudesta maksamisen aivan loistavasti, jos kyseessä olisi esim. tietokoneohjelman asennus tai jonkun tietoturvan lisääminen laitteille. Tässä voisin jopa itse maksaa "helppoudesta" ja siitä, että ei tarvi itse pistää tikkua ristiin.

Telian kohdalla ongelma on se, että mikään ei ole kovin helppoa. Helppoudesta on aika turha maksaa Liigan osalta, kun tuo laskutus kohtelee koko asiakaslössiä aivan yhtä huonosti huolimatta siitä, koetko sen helpoksi ja oletko valmis maksamaan extraa heille siitä. Telian omat sivut eivät ole asiakkaille tehty ja näkökulma on selvästi ollut toinen.

Jos olet valmis maksamaan helppoudesta niin silloin se ehdottomasti helpoin on se, että maksat Telialle sen 6 € siitä, että he irtisanovat pakettisi ja tilaavat sen uudestaan :D Se on helppoa. Vastaavasti näiden preseason-pelien kanssa kikkailu on semmosta, että se ei ole helppoa nähnytkään.

Lopulta kuitenkin kaikki olisi Telialle helppoa, jos he vaan kertoisivat viestinnässään ihan suoraan, että ilmaista ei ole olemassa. Älä mainosta maksuttomia preseason-pelejä, jos et sellaisia oikeasti tarjoa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minun mielestäni nuot tarkoittavat ihan samaa. Toinen on lentävä mainoslausahdus ja toinen vähän lähempänä sopimusehtotekstiä. Ei kait oikeasti kukaan tuollaisten mainoslausahdusten takia kuvittele, että maksat oikeasti vain niiltä sekunneilta kun Liiga pelit on käynnissä? Luulisi nykyihmisten olevan valveutuneempia ja tutkailevan vähän tarkemmin, mitä mainoslause tarkoittaa.
Kyllä itse ainakin käsittäisin tuon tarkoittavan että laskutus alkaa kun kausi alkaa (voi toki tarkoittaa myös harjoituspelejä), sekä laskutus loppuu kun kausi loppuu. Mutta ensin mainostettiin ilmaisia preaseason pelejä, sitten myöhemmin tarkennettiin että koskeekin vain elokuun harkkapelejä. Kehotettiin hankkimaan CC ultra jotta mahdolliset uhd-lähetykset näkyvät, mutta vuotta myöhemmin kerrotaan että uhd-lähetykset tulevat vain digiboxi-asiakkaille. Tai että vanhalle boxille nuo lähetykset eivät tule. Tiedän että se voi kuulostaa oudolta, mutta markkinoinnissakin on kuluttajan harhaanjohtaminen (harhaanjohtava mainonta) kielletty. Monessa kohtaa Telia liikkuu ihan rajalla, myöhemmin tulee takuuvarmasti joitain juttua asiasta, osa saattaa päätyä Telian voittoon ja osa ei. Mutta aivan varmasti kuluttaja-asiamies ottaa jollain tasolla kantaa.

En tiedä miten yleensä asiakassuhteissa tai työsuhteessa käyttäydyt, mutta itse koitan tulla työnantajan kanssa hyvin toimeen, enkä koe että työnantaja koittaa aina riistää minua tai minä koitan saada vain omia etujani. Enkä myöskään palveluntarjoajien kanssa tykkää siitä että kumpikin koittaa kusettaa toista silmään jatkuvasti. On se sitten nämä 6€ ylimääräinen turha maksu tai sitten palvelunkatkaisu toukokuussa viimeisen pelin jälkeen. Ja en tilannut Telialta viime kaudella mitään, kun se "jouluna HTML5 toimii kaikilla alustoilla"* myöhästyi ja työkoneelle en kikkareita viitsinyt asentaa kauden alussa. Enkä kyllä tilaa tulevalla kaudellakaan, niin päin vittua nämä asiat on hoidettu, että mieluummin käyn hallilla ja kuuntelen radiota. Ja sain oman työliittymäni vaihdettua pois Telialta. Tiedän myös muutaman yrittäjän jotka vittuuntuivat viime kaudella Teliaan ja firmasta lähti kaikki liittymät vaihtoon. Toisaalta ei ole iso summa Telian mittakaavassa, mutta pienistä puroista jne.

* en nyt sanatarkasti muista miten tuo oli.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Ah mutta tässä olet ystävä hyvä väärässä. Lojaali Kanta-asiakas (TM) ei pääse lainkaan helpommalla, mikäli haluaa katsoa harjoituspelejä kauden alla. Hänen on joka tapauksessa käytävä aktivoimassa tuo tilaus erikseen, ja jos hyvä tuuri käy, niin se jopa onnistuu yhdellä kertaa. Kuulemani mukaan näin ei suinkaan aina ole, vaan hinnat ovat pielessä, jolloin joudut säätämään asiakaspalvelun kanssa. Eli käytät lisää omaa aikaasi siihen, että asiat menevät kuten on luvattu.
Mikäli haluat olla Lojaali Kanta-asiakas (TM), mutta et halua katsoa harjoituspelejä, niin maksatkin vuodessa jo 20,7 € ekstraa siitä ilosta, että et käytä minuuttia elämästäsi paketin irtisanomiseen saati uudelleen tilaamiseen.
Ongelma on ongelma vain jos itse teet siitä sellaisen. Itse en jaksaisi päivästä toiseen meuhkata samasta asiasta, kun ei se siitä paremmaksi muutu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä itse ainakin käsittäisin tuon tarkoittavan että laskutus alkaa kun kausi alkaa (voi toki tarkoittaa myös harjoituspelejä), sekä laskutus loppuu kun kausi loppuu. Mutta ensin mainostettiin ilmaisia preaseason pelejä, sitten myöhemmin tarkennettiin että koskeekin vain elokuun harkkapelejä. Kehotettiin hankkimaan CC ultra jotta mahdolliset uhd-lähetykset näkyvät, mutta vuotta myöhemmin kerrotaan että uhd-lähetykset tulevat vain digiboxi-asiakkaille. Tai että vanhalle boxille nuo lähetykset eivät tule. Tiedän että se voi kuulostaa oudolta, mutta markkinoinnissakin on kuluttajan harhaanjohtaminen (harhaanjohtava mainonta) kielletty. Monessa kohtaa Telia liikkuu ihan rajalla, myöhemmin tulee takuuvarmasti joitain juttua asiasta, osa saattaa päätyä Telian voittoon ja osa ei. Mutta aivan varmasti kuluttaja-asiamies ottaa jollain tasolla kantaa.

En tiedä miten yleensä asiakassuhteissa tai työsuhteessa käyttäydyt, mutta itse koitan tulla työnantajan kanssa hyvin toimeen, enkä koe että työnantaja koittaa aina riistää minua tai minä koitan saada vain omia etujani. Enkä myöskään palveluntarjoajien kanssa tykkää siitä että kumpikin koittaa kusettaa toista silmään jatkuvasti. On se sitten nämä 6€ ylimääräinen turha maksu tai sitten palvelunkatkaisu toukokuussa viimeisen pelin jälkeen. Ja en tilannut Telialta viime kaudella mitään, kun se "jouluna HTML5 toimii kaikilla alustoilla"* myöhästyi ja työkoneelle en kikkareita viitsinyt asentaa kauden alussa. Enkä kyllä tilaa tulevalla kaudellakaan, niin päin vittua nämä asiat on hoidettu, että mieluummin käyn hallilla ja kuuntelen radiota. Ja sain oman työliittymäni vaihdettua pois Telialta. Tiedän myös muutaman yrittäjän jotka vittuuntuivat viime kaudella Teliaan ja firmasta lähti kaikki liittymät vaihtoon. Toisaalta ei ole iso summa Telian mittakaavassa, mutta pienistä puroista jne.

* en nyt sanatarkasti muista miten tuo oli.
Ai siis joudutko sinä tai jotkut erikseen nyt maksamaan syyskuun hajoituspeleistä? Tuo kyllä kuulostaa kusetukselta. Luulin, että joutuisitte maksamaan vain Liigapassin syyskuulta, mutta paljonko siis joudutte harkkamatseista maksamaan tuohon päälle?

Joo, eihän tuossa digiboxi / CC hommassa ainakaan ole hommat mennyt putkeen. Ja jos tuo HTML5 lupaus on tosiaan tehty, niin sekin meni persiilleen. Itse tosin muistelisin, että aika ajoissa viestittivät, että eivät nyt panosta tuohon HTML5 vaan priorisoivat omaan sovellukseen. Itselläni on tuo sovellus käytössä ja onhan sen toimintavarmuus Ruutuun verrattuna ihan eri luokkaa... tai taisihan ruutu jo viimeisenä vuotena toimia aika hyvin. Onneksi Telialla on nyt vähän pidempi soppari, niin on aikaa hioda palvelua kuntoon.

Ruudulla, saati sitten urholla oli alkuaikoina ihan jäätäviä ongelmia. Lähetys ei toiminut kunnolla likikään kaikilla laitteilla, vaan se oli nykivää kuten viime kaudella telian lähetykset nettiselaimella katsottuna. Ainut ero Ruudulla ja Urholla teliaan oli, että heillä ei ollut tarjota mitään vaihtoehtoista tapaa katsoa näitä. Tai olisi vissiin pitänyt ostaa uusi tietyn merkkinen televisio tai tietokone.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Koska mielipiteet jakautuvat täällä aika rankasti niin päätin tässä viimeisenä lomapäivänä sitten nykäistä ihan kyselyn kokoon aiheesta. En edes tiedä, miksi näitä tykkään tehdä, mutta toistetaan taas tämä perinteinen rimpsu:

1) en kerää tunnistetietoja eli ei tarvitse kirjautua
2) mielipiteet ovat tasolla "nice to know" ja aion julkaista vastaukset 5.7.2019 täällä tai muutoin lähettää selvän linkin, jos joku haluaa nähdä vastausjakauman
3) minä en tee yhteistyötä Telian kanssa eikä tästä makseta minulle
4) koska julkaisen tiedot täällä kaikkien nähtäville jokainen voi käyttää tietoja haluamallaan tavalla ja arvioida itse niiden luotettavuuden
5) kyselyssä on 26 kysymystä, joista 23 on pakollisia. Pääsääntöisesti lineaarista arvostelua 1-5 sekä monivalintaa. Yhteenkään avoimeen kysymykseen ei tarvitse vastata
6) kyselyn täyttämiseen menee semmonen viitisen minuuttia - nopeimmat selviää kolmella.

Kyselyyn pääset tästä: Kokemuskysely Telian ensimmäisestä Liigakaudesta
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Hyvää duunia peterra. Ehkä se kuvaukseen liittyvä kysymyksenasettelu oli vähän huono; kuvaus kun on yhtä paskaa kuin Ruudullakin, tähän ei oikein ollut sopivaista vaihtoehtoa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvää duunia peterra. Ehkä se kuvaukseen liittyvä kysymyksenasettelu oli vähän huono; kuvaus kun on yhtä paskaa kuin Ruudullakin, tähän ei oikein ollut sopivaista vaihtoehtoa.

Tässä oli nyt taas kerran minulla kiire julkaista enkä käyttänyt tätä "esittelykierroksella." Yritän aina pitää nämä kyselyt mahdollisimman simppelinä, että porukka jaksaisi vastata. Olen näitä aiheesta jos toisestakin tehnyt ja joka kerta oppii uutta. Näihin täytyisi varata aina se aika, että lähettää kyselykierrokselle testiin ja sitten korjaa puutteita. Yritin jokaisessa osiossa korvata sitä puuttuvaa vaihtoehtoa, joka sieltä todennäköisesti aina tulee sillä, että on mahdollisuus jättää avoin kommentti :)

Jatkoajastahan tiedän jo aikaisemmasta historiasta, että täältä saa aika ison otannan helposti eli oletettavasti päästään taas roimasti yli sadan vastauksen. Motiivini kyselyn takana oli lähinnä se, että toivon tällaisen isomman otoksen tuovan Teliallekin selkeyttä. Tätä keskustelua seuranneena - KATSOMATTA vastauksia - väitän, että ehdoton ongelmien enemmistö on kotoisin sieltä Telian asiakaspalvelun ja viestinnän puolelta. Ja vaikka asiasta on monta yksittäistä otosta täältä ja asiakkaat ovat viestittäneet samaa asiaa aika monta kertaa niin tuntuu, että ei oikein iso talo Telia meinaa ottaa onkeensa. Jos tähän tulee kattava vastausmäärä niin voidaan saada Telia jopa reagoimaan silleen, että laittaisivat tuotakin asiaa vähän eteenpäin.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Kävin myös vastailemassa, mielenkiintoista nähdä kyllä tuloksia!
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
@peterra Ihan vaan pienenä huomautuksena, että kyselyn kun tekee niin kannattaa jatkossa käyttää 1-5 sijasta 1-6. Tällä tavalla saa paremmin selville onko enemmän hyvää vai huonoa, kun ei voi vastata keskimmäistä, vaan on pakko päättää kummalle puolelle kallistuu - huonommalle vai paremmalle puolelle.

Mutta hyvä kysely. Pitää täyttää myös.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Harmi että tuohon kakkoskysymykseen ei voi vastata kahdella vaihtoehdolla, itse kun olen joskus käyttänyt joko puhelin+TeliaTV tai tietokone+TeliaTV-yhdistelmää, tilanteesta riippuen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös