Teemu Turunen HIFK:ssa

  • 88 916
  • 345

RedIsMyColor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit
Kyllä minä ja moni muukin se tiedettiin, että pelimies saatiin. Mutta en rehellisesti sanottuna odottanut tämmöistä seppää.
Paras hankinta sitten Mikael Granlundin. Thorell oli viime kaudella hyvä ja suht monipuolinen (toki fyysesti "arka"), mutta kyllä Turunen on heti pari kalibeeria parempi. Kaiken mennessä hyvin kuten nyt näyttää, niin Turunen menee ensi kaudella suoraan pelaavaan kokoonpanoon tuolla tarunhohtoisessa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Kyllä minä ja moni muukin se tiedettiin, että pelimies saatiin. Mutta en rehellisesti sanottuna odottanut tämmöistä seppää.
Paras hankinta sitten Mikael Granlundin. Thorell oli viime kaudella hyvä ja suht monipuolinen (toki fyysesti "arka"), mutta kyllä Turunen on heti pari kalibeeria parempi. Kaiken mennessä hyvin kuten nyt näyttää, niin Turunen menee ensi kaudella suoraan pelaavaan kokoonpanoon tuolla tarunhohtoisessa.

Välillä haluaisi likettää useamman kerran yksittäisiä viestejä. @RedIsMyColor :in viesti tässä yllä oli sellainen.

Turunen on erityislaatuinen ja niin kaikenkaikkiaan hieno pelaaja että saa fanituslähtötasoajatuksia muuttumaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Tauon aikana kotisivuille tullut pieni muutos. Aiemmin Lennun pärstä kyseli miten voin auttaa?? Nyt Lennun tilalle on vaihdettu kultakypärä Turunen. Eteenpäin on menty.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tauon aikana kotisivuille tullut pieni muutos. Aiemmin Lennun pärstä kyseli miten voin auttaa?? Nyt Lennun tilalle on vaihdettu kultakypärä Turunen. Eteenpäin on menty.
Pilkunnussintaa, mutta Turusen pärstä oli siellä jo ennen taukoa. Jottei mene ihan onelineriksi niin todetaan, että Turunen on Salmelaiselta helvetin upea rekrytointi, ja tällaisia aivan NHL-rajamailla olevia kavereita toivottavasti tulossa lisää tulevina vuosina.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kävi tuuri, että Turunen jäi vielä Suomeen ja HIFK:hon, tuota samaa tuuria ei käynyt aikanaan Raannan, Suomelan tai Keräsen kanssa. Esim. itse uskon vakaasti, että Suomela olisi ollut ihan helkutinmoinen vahvistus HIFK:lle vaikka jotkut täällä syystä x tai y rupesivat vähättelemään miestä siinä vaiheessa kun selvisi ettei osoite olekaan stadi vaan rapakon takana kalifornia. Viime kaudella kun olisi ollut toinen kärkisenttereistä Tyrväisen lisäksi Suomela ja muutenkin oltaisiin saatu lyötyä yhteen tutkapari Suomela-Kangasniemi (uskoisin tämän olleen alunperin suunnitelma) niin aijai miten hienoa se olisi ollut.

Kyllähän näitä pitää jatkossakin pyrkiä naaraamaan tänne, mutta varasuunnitelma pitää löytyä aina.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä on vieroitusoireita IFK:n peleistä, kun tulee maajoukkuepeliä katsottua.

Mutta: upea syöttö Turuselta 2-0-maaliin!
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukko oli ensimmäinen joukkue Nordiksella, joka pelasi Turusta vastaan lähes täydellisesti; äijä 247 miesvartioinnissa ja aina kun mahdollista niin keppiä, poikkaria, nyrkkiä tms. perään, millä saatiin Turunen selvästi hermostumaan. IFK:n parasta pelaajaa vedettiin kotihallissa kuin vierasta sikaa läpi ottelun ja IFK:n vessapaperin pehmoinen joukkue oli täysin aseeton - muutamassa jälkitilanteessa Paajanen meni sentään jeesaamaan. Helvetin hienoa...
 
Suosikkijoukkue
IFK
Lukko oli ensimmäinen joukkue Nordiksella, joka pelasi Turusta vastaan lähes täydellisesti; äijä 247 miesvartioinnissa ja aina kun mahdollista niin keppiä, poikkaria, nyrkkiä tms. perään, millä saatiin Turunen selvästi hermostumaan. IFK:n parasta pelaajaa vedettiin kotihallissa kuin vierasta sikaa läpi ottelun ja IFK:n vessapaperin pehmoinen joukkue oli täysin aseeton - muutamassa jälkitilanteessa Paajanen meni sentään jeesaamaan. Helvetin hienoa...

Vahva sama. Mun IFK ei vaan jätä kuittaamatta selvää ajojahtia, vaan joku muistuttaa kyllä vastustajaa reilun pelun säännöistä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt Kanki on ainoo, jolta vois odottaa noita kehityskeskusteluja, kun Järvinen on päättänyt siistiytyä täysin hajuttomaksi ja näkymättömäksi. Muutama pelikielto - aivan sama, mutta muutamalla pelaajalla pitää olla sellasta - älä vittuile mulle - vibaa IFK:ssa. Nyt ei ole. Harmi.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Lukko oli ensimmäinen joukkue Nordiksella, joka pelasi Turusta vastaan lähes täydellisesti; äijä 247 miesvartioinnissa ja aina kun mahdollista niin keppiä, poikkaria, nyrkkiä tms. perään, millä saatiin Turunen selvästi hermostumaan. IFK:n parasta pelaajaa vedettiin kotihallissa kuin vierasta sikaa läpi ottelun ja IFK:n vessapaperin pehmoinen joukkue oli täysin aseeton - muutamassa jälkitilanteessa Paajanen meni sentään jeesaamaan. Helvetin hienoa...

Mutta kuten tälläkin palstalla olemme saaneet lukea, ei millään kovemmalla kaverilla ole käyttöä. Sehän on ihan "last season" et olis joku joka antaisi takaisin.
En tarkoita mitään nyrkkisankaria, vaan sellaista joka menee tiettyyn tilanteeseen vaikka ne saatanan nyrkit pystyssä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mutta kuten tälläkin palstalla olemme saaneet lukea, ei millään kovemmalla kaverilla ole käyttöä. Sehän on ihan "last season" et olis joku joka antaisi takaisin.
En tarkoita mitään nyrkkisankaria, vaan sellaista joka menee tiettyyn tilanteeseen vaikka ne saatanan nyrkit pystyssä.

Ei Jonne Virtanen oikein kenellekään kelvannut? Vai onko mielessä jokin toinen nimi?
 
Suosikkijoukkue
IFK
Mutta kuten tälläkin palstalla olemme saaneet lukea, ei millään kovemmalla kaverilla ole käyttöä. Sehän on ihan "last season" et olis joku joka antaisi takaisin.
En tarkoita mitään nyrkkisankaria, vaan sellaista joka menee tiettyyn tilanteeseen vaikka ne saatanan nyrkit pystyssä.

Goonit ja showpainijat ovat mulle aivan out. Finley oli mun mielestä ton rodun päivitetty versio, joka oli oikeasti jengilleen hyödyllinen. Ei mikään pugilisti, vaan pelasi vahvuuksillaan jyräten vastustajasta peli- ja pelleilyhalut. Noita kavereita on harvemmassa kuin timantteja sian perseessä, joten maksavat maltaita.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyse ei niinkään ole siitä, että joukkueessa olisi joku yksittäinen määrätty gooni, vaan koko pelaajiston läpäisevästä "kovuudesta", yhteishengestä ja siitä syntyvästä kollektiivisesta halusta puolustaa joukkuetoveria. Nyt oli selvää, että Virta oli antanut kunniatehtävän mätkiä Turusta etenkin kookkaalle Nemecekille, jonka hoitelu olisi saattanut vaatia ns. alan ammattilaista, mutta varsinaisen peliajan lopun kahakassa Turusta oli kovistelemassa jopa 160-senttinen Danforth... ei raumalaisilla ollut puoltakaan ajatusta jostain pelosta, että Turusen kaltoinkohtelu olisi johtanut johonkin IFK-pelaajien vastatoimiin - Turunen oli vapaata riistaa.

En pidä itseäni suurena tutinaa ja tötinää -fanina, mutta tänään minua hävetti Nordiksen katsomossa. Toivottavasti hävetti myös pelaajia, valmennusjohtoa ja joukkueen kasaamisesta vastaavaa urheilujohtoa. Tuskin hävetti.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Toivottavasti hävetti myös pelaajia, valmennusjohtoa ja joukkueen kasaamisesta vastaavaa urheilujohtoa. Tuskin hävetti.

Noi on kaikki lätkäjätkiä, ja ne tietää mitä peli aika ajoin vaatii. Mun mielestä seuran alamäki tässä asiassa alkoi aikoinaan case Allun aiheuttamasta julkisesta jupinasta. Luulen, että hallitustasolla silloin säikähdettiin, ja siksi oltiin täysin munattomia, kun Peltonen hakattiin tajuttomaksi. Seuraavassa kotipelissä, jossa joku nuori kukkopoika taas jyräsi #16 ilman seurauksia, olin minäkin lähellä silputa kausarini. Noilla tapahtumilla on ollut iso vaikutus IFK:hon ja kotimaiseen lätkään laajemminkin. Noita showpellejä mulla ei ole pätkääkään ikävä, mutta lätkä on vähän kuin venäjän naapurissa asumista. Vaikka ne nykysin on kuinka riistokapitalisteja ja haisevat puunhalaajilta, niin ihan varmuuden vuoksi kannatti jokaiselle jampalle lähettää kotiin tieto siitä, mihin pitää ilmoittautua kun katolla alkaa ropista.

Nykysin maailma on tietysti muuttunut, mutta lätkässä pätee ihan sama kuin muussakin historiaan liittyvässä. Sitä ei kannata kokonaan unohtaa, vaan ottaa opikseen ja varustautua siihen, miten selvitään sitten kun pitää oikeasti pelata tosissaan lätkää niiden kanssa, jotka tekevät oikeasti kaikkensa menestyäkseen.
 
Minä olen tutinaa ja tötinää -osaston kannattaja. Jos nyt kuitenkin otetaan järki käteen, niin pitkässä juoksussa homma kääntyisi joukkuetta ja myös Turusta vastaan.

Mitäpä luulette mitä tapahtuisi, jos Turusen murjojien kimppuun hyökättäisi? Minäpä kerron todennäköisimmän skenaarion: Vaikkapa Nemecek olisi tuskin vastannut kutsuun, tälle oman käden oikeuden harjoittajalle lätkäistäisi päällekarkauksesta tuntuva pelikielto ja sakot, Lukolle 5 min ylivoima ja seuraavassa pelissä joku toinen toope olisi murjomassa entistä kovempaa Turusta, kun joku paikallinen "patriklostedt" näkisi siinä mahdollisuuden olla hyödyksi joukkueelleen. Luuletteko että esimerkiksi Nemecek jättäisi seuraavassa ottelussa koskematta Turuseen, jos olisi saanut kurinpalautusta tänään?

Olisiko vaikka muutaman vuoden takainen Åsten lopettanut oman ohjelmanumeronsa, jos joku olisi käynyt pari kertaa lyömässä? Jos itse saisin valita, lopettaisin vaikka kiekkojen blokkaamisen mieluummin kuin vastustajan parhaan pelaajan ärsyttämisen, jos jotain pelkoja pitäisi miettiä. Sattuu ihan helvetin paljon enemmän ottaa se kiekko ~120km/h mihin tahansa ruumiinosaan kuin tapella kaukalossa - puhun kokemuksesta.

Niin ikävää kuin se onkin, 1980-luku meni jo. Jokainen pelaaja tuolla tietää, että hädän hetkellä voi vetää aina kilpikonnat ja jäädä "voitolle". Puhutaan että koodi sitä, koodi tätä. Koodi meni jo, HIFK oli itse osallisena lopullisessa kuoppaamisessa.

Toki siitä olen samaa mieltä @aquanqua 'n kanssa, että kovaan peliin pitää vastata kovalla pelillä, varsinkin noiden Danforthien kanssa, mutta liikaa ei kannata kohdistaa keskittymistä siihen. Palatakseni pitkään juoksuun, siinä HIFK:lla on vain etu, jos vastustajat peluuttavat noita keskinkertaisia Nemecekejä Turusta vastaan.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
En eilistä peliä nähnyt joten en voi kommentoida kuin yleisellä tasolla että kovuuteen voi vastata kovuudella. Se ei tarkoita sitä että nyt hankitaan "gooni hakkaamaan kaikki". Eiköhän nyky IFKssa kaikki osaa taklata ja muita enemmän tai vähemmän sallittuja juttuja joilla voidaan vastata vastapuolen yrityksiin lämmittää meidän tähtipelaajaa?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Lukko oli ensimmäinen joukkue Nordiksella, joka pelasi Turusta vastaan lähes täydellisesti; äijä 247 miesvartioinnissa ja aina kun mahdollista niin keppiä, poikkaria, nyrkkiä tms. perään, millä saatiin Turunen selvästi hermostumaan. IFK:n parasta pelaajaa vedettiin kotihallissa kuin vierasta sikaa läpi ottelun ja IFK:n vessapaperin pehmoinen joukkue oli täysin aseeton - muutamassa jälkitilanteessa Paajanen meni sentään jeesaamaan. Helvetin hienoa...
Turusen hermostumisesta en olisi huolissani, tulee vähän Rask mieleen. On itse hanakasti hakeutumassa jälkipeleihin ja suu käy koko ajan. En mä siitä yhden pakin suorittamasta varjostakaan olisi huolissani. Pitkässä juoksussa tulee tuolla tavalla helvetinmoinen kiire kun varjoja pitäisi löytyä Kangasniemen ja Lundellinkin perään. Ei tule toimimaan että puolella pakeista ei olisi kuin varjostajan ja poikkarinhakkaajan hommat.

Mitä Danforth teki kolmannessa erässä summerin soidessa Paajaselle? Oli jokin kontakti laidassa mutta tökkikö se vielä mailalla perään kun Paajanen itse hyökkäsi sen kimppuun niin vittuuntuneen näköisenä?
 

444

Jäsen
Turusen hermostumisesta en olisi huolissani, tulee vähän Rask mieleen. On itse hanakasti hakeutumassa jälkipeleihin ja suu käy koko ajan. En mä siitä yhden pakin suorittamasta varjostakaan olisi huolissani. Pitkässä juoksussa tulee tuolla tavalla helvetinmoinen kiire kun varjoja pitäisi löytyä Kangasniemen ja Lundellinkin perään. Ei tule toimimaan että puolella pakeista ei olisi kuin varjostajan ja poikkarinhakkaajan hommat.

Mitä Danforth teki kolmannessa erässä summerin soidessa Paajaselle? Oli jokin kontakti laidassa mutta tökkikö se vielä mailalla perään kun Paajanen itse hyökkäsi sen kimppuun niin vittuuntuneen näköisenä?
No Lundell kieltämättä varjostettiin loppupuolella aika tehokkaasti pois. Ja sen jälkeen omista ei näkynytkään kuin pelkkä varjo, kun ketään ei kiinnostanut se kuinka joukkueen nuorin pelaaja jäi keräämään itseään jään pinnasta.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
No Lundell kieltämättä varjostettiin loppupuolella aika tehokkaasti pois. Ja sen jälkeen omista ei näkynytkään kuin pelkkä varjo, kun ketään ei kiinnostanut se kuinka joukkueen nuorin pelaaja jäi keräämään itseään jään pinnasta.
Heikkinen tosiaan taklasi kerran suoraan päähän. En tiedä menikö siinä terveys, peli-ilo vai molemmat. Ei siinä ihmeemmin varjostuksesta ollut kyse ennemminkin rottamaisesta taklauksesta.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan turha olla Turusesta kenenkään huolissaan. Siellä tämän herran pinnan alla on sellainen soturi, että kaveri vaan nauttii, että pääsee kunnolla vääntämään vastustajien kanssa. Ja sen jälkeen seuraavassa tilanteessa pitää niitä samoja vastustajan puujalka- ja käsipuolustajia pujottelukeppinään ja vähintäänkin petaa jollekin maalipaikan tai iskee maalin itse. Kuten tuossa @Neely yllä kirjoitti, niin Turusessa on paljon samaa kuin Raskissa, mutta vielä paljon taitavammassa paketissa. Aivan huikea ukko.

Jotenkin itse aistin sen, että muukin joukkue on huomannut, että Turunen kyllä pitää suurimman osan ajasta itse itsestään huolen. Eri asia sitten, jos oikeasti telotaan rumasti, niin en epäile, etteikö siitä kuitti lähtisi sitten muidenkin toimesta.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Missään nimessä en halua jinxata, mutta:

Viikon päästä, lähdettäessä Kärppäpeliin, on kultakypärämme liigan pistepörssin kärjessä.

..eikä välttämättä ole liian kaukaa haettua, että toinenkin IFK-nimi, Dyk tai Paajanen, löytyy pistepörssin kärkikymmeniköstä - ovat tällä hetkellä 3p ja 4p kymppisijasta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lundellin ohella meidän paras pelaaja, tietenkin tilanne heillä hyvin eri.
Turunen - Paajanen duo oli kyllä loistava hankinta, Turusen tehoihin vaikuttaa hyvinkin paljon Paajanen, mutta asenteeseen ei. Soturin asenne tulee Turusesta itsestään ja se on hieno esimerkki kentällä muille pelaajille.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös