Minä olen tutinaa ja tötinää -osaston kannattaja. Jos nyt kuitenkin otetaan järki käteen, niin pitkässä juoksussa homma kääntyisi joukkuetta ja myös Turusta vastaan.
Mitäpä luulette mitä tapahtuisi, jos Turusen murjojien kimppuun hyökättäisi? Minäpä kerron todennäköisimmän skenaarion: Vaikkapa Nemecek olisi tuskin vastannut kutsuun, tälle oman käden oikeuden harjoittajalle lätkäistäisi päällekarkauksesta tuntuva pelikielto ja sakot, Lukolle 5 min ylivoima ja seuraavassa pelissä joku toinen toope olisi murjomassa entistä kovempaa Turusta, kun joku paikallinen "patriklostedt" näkisi siinä mahdollisuuden olla hyödyksi joukkueelleen. Luuletteko että esimerkiksi Nemecek jättäisi seuraavassa ottelussa koskematta Turuseen, jos olisi saanut kurinpalautusta tänään?
Olisiko vaikka muutaman vuoden takainen Åsten lopettanut oman ohjelmanumeronsa, jos joku olisi käynyt pari kertaa lyömässä? Jos itse saisin valita, lopettaisin vaikka kiekkojen blokkaamisen mieluummin kuin vastustajan parhaan pelaajan ärsyttämisen, jos jotain pelkoja pitäisi miettiä. Sattuu ihan helvetin paljon enemmän ottaa se kiekko ~120km/h mihin tahansa ruumiinosaan kuin tapella kaukalossa - puhun kokemuksesta.
Niin ikävää kuin se onkin, 1980-luku meni jo. Jokainen pelaaja tuolla tietää, että hädän hetkellä voi vetää aina kilpikonnat ja jäädä "voitolle". Puhutaan että koodi sitä, koodi tätä. Koodi meni jo, HIFK oli itse osallisena lopullisessa kuoppaamisessa.
Toki siitä olen samaa mieltä
@aquanqua 'n kanssa, että kovaan peliin pitää vastata kovalla pelillä, varsinkin noiden Danforthien kanssa, mutta liikaa ei kannata kohdistaa keskittymistä siihen. Palatakseni pitkään juoksuun, siinä HIFK:lla on vain etu, jos vastustajat peluuttavat noita keskinkertaisia Nemecekejä Turusta vastaan.