Tasa-arvo ja poliittinen korrektius

  • 917 575
  • 8 025

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU




Sebu nostaa kissan pöydälle. Harva tietää, että Suomen laissa on umpikahjo laki nimeltään Laki eräiden naisjärjestöjen valtionavusta 663/2007 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®

Soveltamisala
Tässä laissa säädetään perusteista ja menettelystä, joita noudatetaan myönnettäessä valtionavustusta eräille sukupuolten välistä tasa-arvoa ja yhteiskunnallista vaikuttamista edistäville valtakunnallisille naisjärjestöille.

Naisjärjestöillä tarkoitetaan tässä laissa Naisjärjestöjen Keskusliitto ― Kvinnoorganisationernas Centralförbund r.y:tä, Naisjärjestöt yhteistyössä ― Kvinnoorganisationer i Samarbete NYTKIS ry:tä ja Monika-Naiset liitto ry:tä. (17.12.2010/1137)


Noita kolmea veronmaksaja tuli vuonna 2021 yhteensä 918 000 eurolla, mikä on ihan posketon määrä rahaa mokomaan tulosvastuuttomaan puuhasteluun. Ensi vaalikaudella oikeistohallituksen tulee ilman muuta muun leikkaamisen ohella kumota tuo laki. Mieluiten ensi töikseen.

Ja kuinka paljon vastaavia ideologiamiljoonia jaellaan ympäriinsä. ”Mistä te säästäisitte. Koulutuksesta vai vanhustenhuollosta?” Kysyisi vasemmistohallitus.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Tuokin voi olla. Ulkomuistista jotain miesten ja naisten fysiologisia eroja.

- Miehillä vaihteluväli on suurempi
- Mies kasvaa pidemmäksi ja painavammaksi (pituusero n. 15 cm, painoero yli 20 kg)
...
Tässä fiktionaalisessa kuvassa - eräästä sarjasta - on kaksi ihmistä . Toinen on mies, joka on tietokonenörtti, toinen on nainen, joka sarjan mukaan on "tosi kova luu" taistelemisessa. Näinkin voi olla, mutta on olemassa syitä, miksi kamppailu- ja voimaurheilussa on painosarjat.
 

Liitteet

  • MiesJaNainen.png
    MiesJaNainen.png
    498,6 KB · kertaa luettu: 205

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tässä fiktionaalisessa kuvassa - eräästä sarjasta - on kaksi ihmistä . Toinen on mies, joka on tietokonenörtti, toinen on nainen, joka sarjan mukaan on "tosi kova luu" taistelemisessa. Näinkin voi olla, mutta on olemassa syitä, miksi kamppailu- ja voimaurheilussa on painosarjat.
Olen Eva Wahsltrömiä 15 senttiä ja 40 kiloa painavampi. Kuitenkin jos menisimme kehään niin minä saisin turpaani hyvin nopeasti. Jos ei ole osaamista niin se koko ero ei auta. Tuossa fiktiivisessä sarjassa toinen noista henkilöistä harrastaa kamppailulajeja ja liikuntaa ja toinen ei.

Sinällään toki Peacemaker on absurdi vertailukohta kun se tapahtuu maailmassa jossa on supersankareita ja yliluonnollisen vahvoja ihmisiä, jotka kestävät miltei mitä tahansa.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Olen Eva Wahsltrömiä 15 senttiä ja 40 kiloa painavampi. Kuitenkin jos menisimme kehään niin minä saisin turpaani hyvin nopeasti. Jos ei ole osaamista niin se koko ero ei auta.
Todennäköisesti näin ei kuitenkaan tapahtuisi, jos sinulla olisi halua voittaa ottelu ja sinulla olisi pieninkään haju, mitä pitäisi tehdä.

Tuossa fiktiivisessä sarjassa toinen noista henkilöistä harrastaa kamppailulajeja ja liikuntaa ja toinen ei.
Sillä on yllättävän vähän vaikutusta, kun puhutaan aseettomasta kamppailusta. Aseiden kanssa tilanne on eri.

Sinällään toki Peacemaker on absurdi vertailukohta kun se tapahtuu maailmassa jossa on supersankareita ja yliluonnollisen vahvoja ihmisiä, jotka kestävät miltei mitä tahansa.
Toki. Tuolla kuvalla halusin vain demonstroida miesten ja naisten välisiä fysiologisia eroja.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Todennäköisesti näin ei kuitenkaan tapahtuisi, jos sinulla olisi halua voittaa ottelu ja sinulla olisi pieninkään haju, mitä pitäisi tehdä.
Mutta ei kai nuo auta jos on niin kömpelö ja hidas (kuten useimmat meistä taviksista on) että Eva saisi vapaasti lyödä päähän kerta toisensa jälkeen? Itse ei luonnollisesti saisi yhtään iskua perille.
 

Johnnie

Jäsen
Mutta ei kai nuo auta jos on niin kömpelö ja hidas (kuten useimmat meistä taviksista on) että Eva saisi vapaasti lyödä päähän kerta toisensa jälkeen? Itse ei luonnollisesti saisi yhtään iskua perille.
Kukaan keskivertomies ei varmasti voittaisi Wahlströmiä nyrkkeilymatsissa. Menisi juuri noin, että se matsin toinen osapuoli ei saisi yhtään iskua perille. Eihän Evan tarvitsisi kuin väistellä ja liukua alta pois muutaman minuutin ajan, niin normipulliainen ei jaksaisi enää käsiään nostaa.

Muuttuu ehkä hiukan siinä kohtaa, kun matsista otettaisiin säännöt pois. Massan ja voiman rooli kertautuu aika paljon, kun päästään iholle. Ei perus kadunmies silti jollekin kovan luokan vapaaottelijanaiselle pärjäisi, ellei kokoero olisi oikeasti tosi iso.

Tämä sellaiselta, joka on treenannut sekä vapaaottelua että nyrkkeilyä sm-kultaa voittaneiden naisten kanssa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kukaan keskivertomies ei varmasti voittaisi Wahlströmiä nyrkkeilymatsissa. Menisi juuri noin, että se matsin toinen osapuoli ei saisi yhtään iskua perille. Eihän Evan tarvitsisi kuin väistellä ja liukua alta pois muutaman minuutin ajan, niin normipulliainen ei jaksaisi enää käsiään nostaa.

Jep, ei mitään jakoja. Tuohon päälle sparrin/matsin tuoma jännitys, jolloin tekeminen on jäykkää ja tehotonta, niin Evan ei tarvitsisi edes käsiä nostaa, kunhan väistelisi osumat.

Vaikea arvioida, että kuinka lujaa Evan tasoinen nyrkkeilijä lyö. Saisi varmasti tälläisen keskiverto kaverin unille kuitenkin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mitä, Sanna Ukkolako loisi olkiukon tasa-arvosta! Naaah...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
No avaa ihmeessä minkä takia Ukkolan argumentointi on virheellistä. Tavallaan syyllistyt nyt itse olkiukkoiluun yrittämällä sivuuttaa Ukkolan argumentit tuomalla hänen henkilöhahmonsa esiin.
Ei täällä ketjussa ole avattu keskustelua Ukkolan argumenteista. On läntätty linkki ja otettu kantaa olkiukkoilevaan pääteemaan.

Miesten käytöstä ja valtaa arvostellaan nykykeskustelussa enenevässä määrin, koska ne ovat olleet (liian) hallitsevassa roolissa läpi maailmanhistorian.
 

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Joku heitti taannoin twitterissä kysymyksen, mistä kaikesta valkoinen, lihaa syövä ja autolla ajava heteromies on joutunut nykypäivänä luopumaan tämän kaiken sorron ja vähättelyn seurauksena? Minä en tiedä, itse en koe joutuneeni luopumaan mistään. Ehkä joku voisi kertoa omista kokemuksistaan.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei täällä ketjussa ole avattu keskustelua Ukkolan argumenteista. On läntätty linkki ja otettu kantaa olkiukkoilevaan pääteemaan.
Mutta miksi tuo on mielestäsi olkiukkoilua? Kyllähän Ukkola listaa tuossa aivan selkeän tasa-arvo-ongelman, joka vaikuttaa erityisesti nuorten poikien ja miesten itsetuntoon suhteessa omaan sukupuoleensa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei täällä ketjussa ole avattu keskustelua Ukkolan argumenteista. On läntätty linkki ja otettu kantaa olkiukkoilevaan pääteemaan.

Miesten käytöstä ja valtaa arvostellaan nykykeskustelussa enenevässä määrin, koska ne ovat olleet (liian) hallitsevassa roolissa läpi maailmanhistorian.

No mistä sinä olet Ukkolan kirjoituksen kanssa eri mieltä? Mikä tuossa on sitä olkiukkoilua?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joku heitti taannoin twitterissä kysymyksen, mistä kaikesta valkoinen, lihaa syövä ja autolla ajava heteromies on joutunut nykypäivänä luopumaan tämän kaiken sorron ja vähättelyn seurauksena? Minä en tiedä, itse en koe joutuneeni luopumaan mistään. Ehkä joku voisi kertoa omista kokemuksistaan.

Onhan siitä ollut tässä ketjussa jo aiemminkin puhetta.. Todella usein asiallinenkin kritiikki miehiltä naisille (vaikkapa pääministerille), ohitetaan olankohautuksella "sulle vaan on vaikea myöntää, että nainen on pääministerinä".

Naisviha kortti viuhuu yhtä usein nykyään kuin rasismikortti, ja monesti ihan väärissä paikoissa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Joku heitti taannoin twitterissä kysymyksen, mistä kaikesta valkoinen, lihaa syövä ja autolla ajava heteromies on joutunut nykypäivänä luopumaan tämän kaiken sorron ja vähättelyn seurauksena? Minä en tiedä, itse en koe joutuneeni luopumaan mistään. Ehkä joku voisi kertoa omista kokemuksistaan.
En minäkään ole joutunut luopumaan mistään.
No, silloin tällöin on pitänyt keskeyttää omat aktiviteetit tai jättää väliin jotain sovittua, koska älykkäät, taitavat ja ymmärtäväiset naiset eivät ole ilman minua saaneet kantta auki, lamppua vaihdettua tai kyytiä kampaajalle järjestettyä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mutta miksi tuo on mielestäsi olkiukkoilua? Kyllähän Ukkola listaa tuossa aivan selkeän tasa-arvo-ongelman, joka vaikuttaa erityisesti nuorten poikien ja miesten itsetuntoon suhteessa omaan sukupuoleensa.
Otsikossa peräänkuulutetaan tasa-arvoa maailman etuoikeutetuimmalle ryhmälle.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Otsikossa peräänkuulutetaan tasa-arvoa maailman etuoikeutetuimmalle ryhmälle.

Eikö se tasa-arvo sitten kuulukaan heille? Minä olen ymmärtänyt, että tasa-arvon aikana KAIKKIA tulisi kohdella samanarvoisesti, johan sen kertoo tuo termikin TASA-arvo.

Ei se ole tasa-arvoista kohtelua silloin, jos ruvetaan määrittämään etuoikeuksia erikseen. Se on loputon suo, kun kaikilla meillä on omat käsityksemme siitä, mikä on etuoikeutta ja mikä ei.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Otsikossa peräänkuulutetaan tasa-arvoa maailman etuoikeutetuimmalle ryhmälle.

Vaikea on kuvitella, että Suomessa matalahkon koulutustason omaavat, lähiöissä ja maalla asuvat, nakkikioskeilla keskenään tappelevat ja keskimääräistä vähemmän tienaavat, keskimääräistä enemmän sairastavat ja keskimääräistä nuorempana kuolevat ovat maailman etuoikeutetuimpia. Varsinkin itäisessä Suomessa heillä on lisäksi paljon perinnöllisiä sairauksia.

Tasa-arvo kuuluu kaikille. Myös heille.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Vaikea on kuvitella, että Suomessa matalahkon koulutustason omaavat, lähiöissä ja maalla asuvat, nakkikioskeilla keskenään tappelevat ja keskimääräistä vähemmän tienaavat, keskimääräistä enemmän sairastavat ja keskimääräistä nuorempana kuolevat ovat maailman etuoikeutetuimpia.
Nämä ongelmat eivät liity siihen, että he ovat ihmisryhmänä valkoisia, lihaa syöviä heteromiehiä.

Elinajanodote pitkin maapalloa: Elinajanodote – Wikipedia
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nämä ongelmat eivät liity siihen, että he ovat ihmisryhmänä valkoisia, lihaa syöviä heteromiehiä.

Toki liittyvät. Jos yhtään tunnet suomalaisten geeniperimää. Noin muuten, sorrettu ei ole esimerkiksi rikas musta nainen ja sortaja köyhä valkoinen mies. Tämä on niin monta kertaa käyty läpi.

Miehet tarvitsevat Suomessa tasa-arvoa siitä huolimatta, että valtaosa on valkoisia lihansyöjiä ja heteroita. Koulutuksessa on syntymässä tilanne, jossa naiset hankkivat korkeakoulutuksen miehiä enemmän ja miehistä osa putoaa kokonaan ulos. Yksi esimerkki epäonnistumisestamme yhteiskuntana.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Joku heitti taannoin twitterissä kysymyksen, mistä kaikesta valkoinen, lihaa syövä ja autolla ajava heteromies on joutunut nykypäivänä luopumaan tämän kaiken sorron ja vähättelyn seurauksena? Minä en tiedä, itse en koe joutuneeni luopumaan mistään. Ehkä joku voisi kertoa omista kokemuksistaan.
Minä olen tähän asiaan liittyen luopunut siitä, että miettisin koko asiaa. Jos tätä aiheesta käytävää julkista keskustelua seuraa, niin huomaa olevansa syyllinen aika paljoon, muttei saa mitään järkevää perustetta sille, että miten. Olen oikeasti syyllinen moneenkin, joten jonkun täysin tuntemattoman keksimät syyllisyydet eivät jaksa liikuttaa.

Miespuolisen jälkikasvun kanssa tästä on tullut juteltua, ja hyviä keskusteluja on ollut. Pääviestini on ollut, että et ole huono ihminen, vaikka tuohon sukupuoleen oletkin syntynyt, ja että miesviha on ilmiö, josta on syytä olla tietoinen mutta jonka ei tarvitse antaa vaikuttaa omaan elämään. Aamulehden lukeminen tuolta piti kieltää valtionhallintoa ja etenkin varusmiespalvelusta koskevien juttujen osalta, koska ne vilisee täysin tietoisesti väärin käytettyjä termejä.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Missä tätä miesvihaa oikein näkee ja kuulee? Näin valkoisena lihaa syövänä heteromiehenä vain kyselen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Toki liittyvät. Jos yhtään tunnet suomalaisten geeniperimää. Noin muuten, sorrettu ei ole esimerkiksi rikas musta nainen ja sortaja köyhä valkoinen mies. Tämä on niin monta kertaa käyty läpi.

Miehet tarvitsevat Suomessa tasa-arvoa siitä huolimatta, että valtaosa on valkoisia lihansyöjiä ja heteroita.
Eli valkoisisten lihaa syövien heteromiesten alueelliset/paikalliset perinnölliset sairaudet ovat näkemyksesi mukaan tasa-arvo-ongelma.

Rikas musta nainen ja köyhä valkoinen mies eivät ole ihmisryhmiä vaan yksilöitä. Täten se ei poista jonkun ihmisryhmän etuoikeutettua asemaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös