tarvittais vinkkejä taisteluun viiruksia vastaan

• 746
  • 9

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
tarvittais vinkkejä taisteluun viiruksia vastaan joten olisko kellään mitää tietoa ku norttoni tilttaa fprotti vetää suorituksen aikasta virhettä jnejne..

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Käyttöjärjestelmä vaihdettu asennuksen jälkeen?

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Yks hyvä vinkki virusten välttämiseen on se, ettei imuroi piraattisoftaa netistä. Toinen on se, että heittää roskiin kaikki epämääräiset e-mailit ennen avaamista.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Koitapa ensin uninstalloida tuo Norton ja sen jälkeen asentaa uudelleen. Jos on kaupasta ostettu, eikä mikään ilmaisversio joka on netistä haettu, niin kyllä sen pitäisi riittää minun järkeni mukaan.

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
1. Älä käytä M$ Outlookia tai Outlook Expressiä. Ne avaavat itsestään näitä tiedostoja, jotka sitä vaativat. Lähes kaikki nykyvirukset on tehty Outlookit mielessä. Itse käytän Mozillan Mailia - viime aikoina on pari virusta tullut, mutta Mozillan ansiosta ne eivät pääse ajamaan itseään - Moz vain avaa ikkunan, jossa pitäisi valita tallennuspaikka virukselle. Ei muuta kuin cancelia, virus roskapönttöön ja roskis tyhjäksi.

2. Kokeilepa käyttää virusohjelmaasi DOS-tilassa. Itse sain poistettua viruksen vasta, kun tein näin - postettavat tiedostot olivat Wintoosan käytössä, eikä niitä siksi saanut pois. Et ehkä ole tähän ongelmaan törmännytkään, mutta tulipahan sanottua ainakin tulevaisuutta ajatellen.

Muok:
Tj - the bull and the bear are marking their territories.

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Monte-Cristo

2. Kokeilepa käyttää virusohjelmaasi DOS-tilassa. Itse sain poistettua viruksen vasta, kun tein näin - postettavat tiedostot olivat Wintoosan käytössä, eikä niitä siksi saanut pois. Et ehkä ole tähän ongelmaan törmännytkään, mutta tulipahan sanottua ainakin tulevaisuutta ajatellen.

Mulla myös toimi tämä keino viimeksi. Windowsissa ei F-Prot suostunut aukeamaan, mutta DOS-versio aukesi ja tuhosi viruksen. Good old DOS...

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
huumoria heh

Osta leka ja aloita uusi elämä.. MAALLA!! tosin sielläkään ei viiruksilta voi välttyä.

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
njoo myt pitäs olla taistelusta selvitty. joku W95.CIH löyty :) ei muuten vaarallinen mutta 26 päivä saattaa ruveta vittuilee :)

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti belenos
njoo myt pitäs olla taistelusta selvitty. joku W95.CIH löyty :) ei muuten vaarallinen mutta 26 päivä saattaa ruveta vittuilee :)

Nimim. CIH viruksen kanssa itsekkin tapellut. Meinasi keretä koneeni BIOSsiin ja samalla olisi mennyt koko kone remppaan. Nyt selvisin 200mk:n laskulla Mikroluolassa.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
eiköhän tuohon ollut jo kauan sitten pätsi f-securelta ja muilta virustutkafirmoilta. vanha viirus.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy