Mainos

Tarvitseeko Jokerit vahvistuksia?

• 572 774
  • 2 313
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ja jotta ei jää väärää käsitystä, niin tervetuloa vaan Dagenais minunkin puolestani. Mutta se on pakko sanoa, että mm. niistä syistä jotka olen moneen kertaan todennut, Virmanen pelaa isolla riskillä hankkimalla valmennuksen toivoman sentterin sijasta laiturin.

Brad

Jäsen
Santala istunut nyt 3 matsia putkeen katsomossa, eikä nähtävästi ole koutzin suosiossa. Rooli Canucksissa on nelosen keskellä jos pelaa, eli todella pieni. Mä luulen että Tommi jo nyt katuu sitä että lähti Jokereista koska rooli täällä olisi ollut todella suuri ja vastuuta olisi tullut joka tilanteessa ja nyt joutuu istumaan katsomossa. Jokereissa Santala olisi selkeä ykkössentteri. Jos Santala palaa Eurooppaan niin Jokerit on varmasti vaihtoehto. Odotellaan.

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
cobol kirjoitti:
Ei se ole yläkanttiin, sillä kaikkia sopimuksia ei ole julkistettu ja osa pohtii edelleen tarjousta. Kyllä agentit tietävät tasan tarkkaan sen, montako sentteriä olisi ollut saatavissa mm. Jokereihin. Mutta kalliita ne ovat, ei siinä mitään.

Jos puhutaan vapaista senttereistä on niitä varmasti ainakin tuo mainitsemasi luku, mutta itse puhuinkin vahvistukseksi luokiteltavista senttereistä. Niitä ei ole alun alkaenkaan ollut vapailla markkinoilla paljoa ja tällä hetkellä vain muutama. Laadultaan eivät todellakaan mitään megaluokan palkan arvoisia.

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
cobol kirjoitti:
Huippusentteriä ei enää haeta. Se olisi pitänyt tehdä Santalan lähdettyä tai viimeistään aivan sarjan alkupuolella. Viimeinenkin portti sulkeutui viikko tai muutama sitten kun Virmanen hylkäsi kovan tason sentterin liian kalliina. Kavereita oli kyllä jonkin verran tarjolla ja osan sopimukset julkistetaan vasta myöhemmin muualle mm. verosyistä ja osa jää sitten Pohjois-Amerikkaan ainakin toistaiseksi. Siihen noin 10-15 sentterin joukkoon olisi pitänyt iskeä heti ja maksaa riittävästi ja ajaa kaveri sitten sisään Jokereihin. Tämä on oma näkemykseni ja ainakin olen johdonmukaisesti ollut samaa mieltä koko ajan.

Eli siis luotetaan yhä Hirson ja Staplen luovuteen YV:llä? Mitä lähemmäs ratkaisupelejä mennään, niin silloin kun on YV:tä, niin ne pitää käyttää ehdottomasti hyväksi. Mutta tällä hetkellä Jokereissa ei ole YV-pyörittäjää, joten onko sentterin hakeminen kokonaan pysähtynyt ja "näillä mennään"?

Joo, mutta itse kyllä epäilen Virmasen kykyä olla TJ:nä... Kyllä sen huomaa jokainen, että joukkue kaipaa huippusentteriä... Mutta minkäs teet. Mutta katsotaan nyt. Kyllä se Virmanen voi onnistua ja sitä myös toivon.

Suosikkijoukkue
Jokerit
yki kirjoitti:
Joo, mutta itse kyllä epäilen Virmasen kykyä olla TJ:nä... Kyllä sen huomaa jokainen, että joukkue kaipaa huippusentteriä... Mutta minkäs teet. Mutta katsotaan nyt. Kyllä se Virmanen voi onnistua ja sitä myös toivon.

Hienoa yki, et ole ajatuksinesi yksin. Virmanen voi toki onnistua, mutta itselläni on mennyt usko siihen... toki, jos jätkä (tsentteri) maksaa, niin ei sille sitten voi mitään mutta ei se tarkoita, että on PAKKO joku hankkia.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
yki kirjoitti:
Eli siis luotetaan yhä Hirson ja Staplen luovuteen YV:llä? Mitä lähemmäs ratkaisupelejä mennään, niin silloin kun on YV:tä, niin ne pitää käyttää ehdottomasti hyväksi. Mutta tällä hetkellä Jokereissa ei ole YV-pyörittäjää, joten onko sentterin hakeminen kokonaan pysähtynyt ja "näillä mennään"?

Sanoissa se ei ole pysähtynyt. Teoissa kyllä. Nyt odotetaan lähinnä ihmettä eli vaikkapa Hauhtosen tai Santalan tai jonkun Ruotsiin lähteneen palaamista Suomeen tai jonkun tasokkaan ulkomaalaisen sentterin potkuja jostain. Näistä ainoastaan viimeinen vaihtoehto toteutuu hyvin todennäköisesti, mutta silloin löytyy myös Euroopasta seuroja, jotka pistävät edelleen 400 kiloa tiskiin - verottomana.

Ja sentterin ajaminen sisään vie oman aikansa. Silti en muista juuri yhtään onnistunutta sentterin hankintaa koko SM-liigaan marraskuun jälkeen. Muistatko itse?

Lähdetään siitä, että sentterit ovat nyt Hirso, Paka, Staple, Kuki ja Lehterä. Ei tuo huono valikoima ole. Silti käsiä puuttuu, mikään ei sitä asiaa muuta. Ja Virta pelaa mahdollisesti sentterinä mahdollisesti palatessaan.

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Brad kirjoitti:
Santala istunut nyt 3 matsia putkeen katsomossa, eikä nähtävästi ole koutzin suosiossa.

Tämän päivän pelissä Santala on mukana ja Linden(!) katsomossa. En usko hetkeäkään että Santalaa nähdään suomessa tällä kaudella.

Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Sanoissa se ei ole pysähtynyt. Teoissa kyllä. Nyt odotetaan lähinnä ihmettä eli vaikkapa Hauhtosen tai Santalan tai jonkun Ruotsiin lähteneen palaamista Suomeen tai jonkun tasokkaan ulkomaalaisen sentterin potkuja jostain. Näistä ainoastaan viimeinen vaihtoehto toteutuu hyvin todennäköisesti, mutta silloin löytyy myös Euroopasta seuroja, jotka pistävät edelleen 400 kiloa tiskiin - verottomana.

Ja sentterin ajaminen sisään vie oman aikansa. Silti en muista juuri yhtään onnistunutta sentterin hankintaa koko SM-liigaan marraskuun jälkeen. Muistatko itse?

Lähdetään siitä, että sentterit ovat nyt Hirso, Paka, Staple, Kuki ja Lehterä. Ei tuo huono valikoima ole. Silti käsiä puuttuu, mikään ei sitä asiaa muuta. Ja Virta pelaa mahdollisesti sentterinä mahdollisesti palatessaan.

Mutta miksi ihmeessä sitten piti mennä hankkimaan uusi mies? Jos kerran tavoiteena oli löytää the sena, niin itse en ainakaan ymmärrä, miksi piti hankkia sitten laituri? Siis ei voi olla Jokereissa niin, että jos etsittän tietyn pelipaikan pelaajaa, niin luullaan, että selvitään ongelmasta, kun hankitaan ihan toisen tyylinen pelaaja. Täähän on kuin siinä Eteran mainoksessa, jos nokisutari yrittää tehdä lääkärin tehtävää leikkausalissa.. (tai jotain sinnepäin)

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
The Mighty Treasure kirjoitti:
Mutta miksi ihmeessä sitten piti mennä hankkimaan uusi mies? Jos kerran tavoiteena oli löytää the sena, niin itse en ainakaan ymmärrä, miksi piti hankkia sitten laituri? Siis ei voi olla Jokereissa niin, että jos etsittän tietyn pelipaikan pelaajaa, niin luullaan, että selvitään ongelmasta, kun hankitaan ihan toisen tyylinen pelaaja. Täähän on kuin siinä Eteran mainoksessa, jos nokisutari yrittää tehdä lääkärin tehtävää leikkausalissa.. (tai jotain sinnepäin)

En usko Dagenaisin hankinnan mitenkään valmennusjohdon toiveiden vastaisen kuitenkaan olleen. Eiköhän valmennusjohdon toivelista ollut seuraava.
1. ykkössentteri
2. maalintekijä.
Nyt toteutettiin toive numero kaksi, joten Shedden on varmaankin ihan tyytyväinen. Tosin olisi varmaankin ottanut mielellään sen sentterin.

Suosikkijoukkue
Jokerit
ennustaja kirjoitti:
En usko Dagenaisin hankinnan mitenkään valmennusjohdon toiveiden vastaisen kuitenkaan olleen. Eiköhän valmennusjohdon toivelista ollut seuraava.
1. ykkössentteri
2. maalintekijä.
Nyt toteutettiin toive numero kaksi, joten Shedden on varmaankin ihan tyytyväinen. Tosin olisi varmaankin ottanut mielellään sen sentterin.

Niin no, toivottavasti tällä hankinnalla on oikeasti tarve myös Sheddenin suunnasta ja että tämän hankinnan eteen on todella tehty scouttaamista eikä mitään toivotaan-toivotaan-osastoa. Minkälaisella sopparilla muuten mies tuli? Noh, pessimistihän ei koskaan pety...

Suosikkijoukkue
Jokerit
Hemmetti, mistäköhän se johtuu, että sitä on ruvennut tulemaan niin pirun negatiiviseksi näiden Jokereiden kesken kauden tulleiden vahvistusten suhteen? Ei siinä mitään, itse toivon kyllä vahvistusten onnistuvan mutta... se vaan on onnistunut niin harvoin.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko

No onneksi ei tullut puolustavaa pakkia :)

Tuo Ennustajan lista yllä on se, mitä haettiin ja järjestyskin on oikea. Tuskin kukaan on kuitenkaan tyytymätön tuon tason kaverin saamisesta rosteriin. Aika vasta näyttää, tuliko enemmän etua vai vahinkoa. Itse uskon etuun, mutta en ikinä olisi jättänyt sentteriä hommaamatta. Jos nyt vaikka Hirso tai Paka loukkaantuu - täysin mahdollista - sentteritilanne on sen jälkeen erinomaisen kehno. Ja se keskialueen ja yv-pelin kehittäminen...

Otetaan nyt runkosarjasta kaikki irti ja naapuri kumoon uuden kaverin(kin) voimin torstaina. Kyllä mä suhtaudun positiivisesti jatkoon, mutta oudoksun linjattomuutta hankinnoissa.

Pierre Dagenais. Tuttu nimi NHL:stä. Statsit ok, veto ok, koko ok, kokemus ok. Siihen ne jää. Flegmaattinen, hidas ja laituri.

Mieleen tulee muuan Hannes Hyvönen. Aika näyttää...

Loppuun pieni arvoitus:

Missä on the sentteri? - Sveitsissä.

Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
No onneksi ei tullut puolustavaa pakkia :)

No se vielä tästä ois puuttunutkin... niitä ku Jokereilla ei taida juurikaan olla. Kerroit tuon tason kaverista, mutta kuka oikeasti tietää miehen nykytason? Kyllähän Murraykin pelasi keväällä hyvin änärin pleijjareissa... En siis todellakaan tahdo dissata uutta miestä mutta joku tässä vaan saa miehen pohtimaan... ai mitäkö, no tietty alastomia naisia. Huh huh, huono... laitetaan väsymyksen piikkiin...

P.S niin ja kerrohan cobol, että onhan tää mies oikeesti kunnolla scoutattu, onhan? Siiis muualtakin kuin tuolta änärin tilastosivuilta ja täältä Jatkoajan pelaajakortista...

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
P.S niin ja kerrohan cobol, että onhan tää mies oikeesti kunnolla scoutattu, onhan? Siiis muualtakin kuin tuolta änärin tilastosivuilta ja täältä Jatkoajan pelaajakortista...

Enpä uskalla sanoa mitään kun koko kaveri oli ainakin minulle yllätys. Odotin erästä toista, mutta Pierrehan sieltä tuli. Ihan puhdas arvaus on, että suositukset on pyydetty ainakin kahdelta kovan tason ammattilaiselta. Tai ei ihan puhdas arvaus, sillä näitä kaverereita Jokerit käyttää kun on kyse kovemman tason hankinnoista. Molemmat erittäin päteviä alallaan.

Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Enpä uskalla sanoa mitään kun koko kaveri oli ainakin minulle yllätys. Odotin erästä toista, mutta Pierrehan sieltä tuli. Ihan puhdas arvaus on, että suositukset on pyydetty ainakin kahdelta kovan tason ammattilaiselta. Tai ei ihan puhdas arvaus, sillä näitä kaverereita Jokerit käyttää kun on kyse kovemman tason hankinnoista. Molemmat erittäin päteviä alallaan.

Hmm... taas osu korvaan tuo yksi lausahduksesi. Pahoittelen siis... :) Siis Jokerit käyttää tiettyjä kavereita näissä kovemman tason hankinoissaan, siis mitäköhän se käytännössä tarkoittaa? Eikö kaikkiin hankintoihin tule nykyään asennoitua kunnolla, kun ei sitä rahaa nyt voi enää laittaa menemään joka suuntaan?
Molemmat ovat päteviä, jota en epäile mutta viime vuosina ei välttämättä ole sitten osunut oikeen hyvin kohdalleen... vai olenko vallan väärässä?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Molemmat ovat päteviä, jota en epäile mutta viime vuosina ei välttämättä ole sitten osunut oikeen hyvin kohdalleen... vai olenko vallan väärässä?

Olet sikäli väärässä, että Jokerien hankinnat voidaan jakaa kahteen pääosaan:

1) Virmasen prospektit
2) Ammattilaistason valinnat

Viime kauden hankinnoista ykköseen kuuluivat kaikki muut, paitsi kakkoseen kuuluneet Mapletoft, Beaudoin, Santala, Hyvönen ja Norton. Kaksi ensin mainittua tuli suht kehnossa kunnossa, mutta jatko Suomen jälkeen sujui hyvin. Tällä kaudella Staple kuuluu Virmasen prospekteihin, Vandy taas Sheddenin haluamiin pelaajiin tai pelaajatyyppiin. Ei Virmanen yksin näitä omia hankintoja toki tee, vaan hän käyttää useita agentteja. Agentteja on kuitenkin monenlaisia ja osa heistä panostaa laatuun, osa sitten pääosin muihin asioihin... Kalleimmat pelaajat tsekataan aina tarkemmin ja siinä ryhmässä ovat mukana ainakin herrat A ja B. Molemmat kovan tason kavereita, aivan ehdottomasti.

Tietääkseni heidän Jokereille antama ykkössuositus oli sentteri ja itse asiassa pariinkin kertaan. Kaupungilla kertovat, että agenttien viimeinen pyyntö oli kuitenkin liian kova Virmaselle ja The Sena jäi sainaamatta ainakin toistaiseksi.

Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Olet sikäli väärässä, että Jokerien hankinnat voidaan jakaa kahteen pääosaan:

1) Virmasen prospektit
2) Ammattilaistason valinnat

Viime kauden hankinnoista ykköseen kuuluivat kaikki muut, paitsi kakkoseen kuuluneet Mapletoft, Beaudoin, Santala, Hyvönen ja Norton. Kaksi ensin mainittua tuli suht kehnossa kunnossa, mutta jatko Suomen jälkeen sujui hyvin. Tällä kaudella Staple kuuluu Virmasen prospekteihin, Vandy taas Sheddenin haluamiin pelaajiin tai pelaajatyyppiin. Ei Virmanen yksin näitä omia hankintoja toki tee, vaan hän käyttää useita agentteja. Agentteja on kuitenkin monenlaisia ja osa heistä panostaa laatuun, osa sitten pääosin muihin asioihin... Kalleimmat pelaajat tsekataan aina tarkemmin ja siinä ryhmässä ovat mukana ainakin herrat A ja B. Molemmat kovan tason kavereita, aivan ehdottomasti.

Tietääkseni heidän Jokereille antama ykkössuositus oli sentteri ja itse asiassa pariinkin kertaan. Kaupungilla kertovat, että agenttien viimeinen pyyntö oli kuitenkin liian kova Virmaselle ja The Sena jäi sainaamatta ainakin toistaiseksi.

No mutta myönnän toki virheeni tässä asiassa, sillä en koe olevani kykenevä kyseenalaistamaan tietojasi... mutta. Miksi laadukkaat agentit tarjoavat joukkueeseen huonokuntoisia pelaajia, kun jo melko suurella todennäköisydellä tiedetään, ettei kundi pysty millään breikkaamaan vaikka kuukauden try outilla? Santalan ja Hyvösen scouttaaminen ei vaadi paljoa, enemmänkin tulee olla hereillä, koska miehet ovat tarjolla muille. Norton olikin sitten ainakin minulle mukava yllätys muttei varmaan mikään superscouttauksen tulos, vai?

Ja siinä olet varmasti täysin oikeassa, että agentteja on monenlaisia... osa satsaa laatuun, osa tekee kuin se veteraanikeräyksestä vai oliko se syöpäkeräyksestä syytetty.Rahat tänne ja niille ei mitään katetta. Ketkä muuten scouttaa Jokereille näitä ison rahan kundeja? Oon joitain nimiä kuullut mutten viitsi niitä tänne laittaa, kun en ole niistä lainkaan varma. Vai onko tuo tieto top secret-kamaa... Herra A = Virmanen ja herra B = Masa :)

Siis hinta oli kova ja nyt tällä hankinnalla the sena voidaan unohtaa? Ei kivaa ollenkaan... mistä ne viime vuoden rahat oikeen hankittiin vai oliko ne vaan nippu tekstarilainoja, joiden korkoja nyt sitt maksetaan. PRKL. Mutta kiitos valaisevasta tiedosta, taas sitä ollaan pientä tiedonmurua viisaampia.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan vaan mielenkiinnosta tuli mieleen, että kuinkakohan paljon rahallista tukea Jokerit voisi saada sillä, että fanit kantaisivat pienen rahallisen kertonsa kekoon? Niin kuin joskus on nähty jalkapallon puolella... Niin ja tässä tapauksessa kyse olisi sitten jostain todella spesiaalihepusta, jota kaikki haluaisivat, hinnalla millä hyvänsä. Vai onko sellaista äijää edes olemassa? Joo, alkaa ajatukset menee jo turhan sekaviksi tähän aikaa, ja oon vielä ihan selvin päin...

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Heeh, tuttu mies tuli. Olen elämäni aikana nähnyt kourallisen AHL-pelejä ja - kas kummaa - Dagenais pelasi yhdessä niistä.

Not to worry ystävät, Dagenais on pelimies. Minun muistikuvieni perusteella ei ole niin yksioikoinen kuin vaikkapa Hyvönen. Ihan taitava! Ja vertaukset Mapletoftiin ja Beduiiniin voidaan unohtaa - Dagenais on jo lähtökohtaisesti ihan eri tason kaveri. Kunto on tietysti aina jonkinasteinen kysymysmerkki.

Mitä sitten "sopivuuteen" tulee, niin kaikki taitaa olla ketjussa jo sanottu. Siihen nähden mitä tarvittiin tämä oli "sinne päin"-hankinta, siis minun mielestäni. Voi tuoda apuja nykyisiin heikkoihin kohtiin, mutta ei tule niitä poistamaan.

hyder

Jäsen
hartzu kirjoitti:
Tämän päivän pelissä Santala on mukana ja Linden(!) katsomossa. En usko hetkeäkään että Santalaa nähdään suomessa tällä kaudella.
Neljä minsaa jääaikaa ja kolmas erä penkillä. Ei oo helppoo lätäkön tuolla puolellakaan.

Kyllähän me kovasti tarvittais sitä pelintekijää. Löytyis ny prkl joku heitteleen niitä lättyjä.

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
hyder kirjoitti:
Neljä minsaa jääaikaa ja kolmas erä penkillä. Ei oo helppoo lätäkön tuolla puolellakaan.

Kyllähän me kovasti tarvittais sitä pelintekijää. Löytyis ny prkl joku heitteleen niitä lättyjä.

Kyllähän Santalan tilanne on heikko Vancouverissa, viime pelin statsit 0+0, -1 4min. 3.56 kertovat, että farmi kutsuu pikapuolin.

Tommi tule kotio sieltä, täällä riittää vastuuta ja glooriaa!

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
No niin, nyt on tuo nasevasti laukova yksilö. Hyvä

Sentteritilanne; En mielelläni näkisi ajan kuluvan, vaan toivon ja uskon että sopimus tehtäneen sen pehmeäkätisen kanssa mahd. nopeasti.

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Brad kirjoitti:
Sellaista huhua on että Jokereihin tulisi vielä toinenkin vahvistus ja tämän sopimus julkistetaan yhdessä Dagenaisin kanssa..

JF.netin huhuja vai!?

En usko ennenkuin näen...sanoihan Cobolkin ettei ketään ole tulossa, ellei sitten ole vedätystä ilmassa.

Mutta jos ei kovaa sentteriä saa käytettävissä olevalla summalla, niin parempi ettei tule ketään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.