Taru sormusten herrasta K-15

• 963
  • 10

Akseli

Jäsen
Siinä sitten taas elokuvatarkastamon sedät pani yleissivistykseen kuuluvan eepoksen elokuvaversion pannaan. Voi helkkari!
Lupasin pojalle, että kimpassa mennään tuo katsomaan, mutta en aio neljää vuotta odottaa. 13-vuotias pääsee iskän kanssa.
Hohhoi. No, onneksi telkkarista tuli eilen kuitenkin Ronin, jonka jokainen saa katsoa kotona jos isi antaa.
Ei perhana! Eikö tässä valtakunnassa voi antaa jokaisen aikuisen päättää lapsensa elokuvatarjonnasta elokuvateattereissakin, kun se pitää tehdä kuitenkin kotonakin.
Harvoin meikäläinen nousee barrikaadeille, mutta tämmöinen on merkillistä.

Sitten inistään, kun vanhemmat ei ota kasvatusvastuuta...

Voi halvattu

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Ässät, KPL, Kiovan Dynamo
Valvooko ne nykyään tosiaan näitä ikärajoja? Kun meikä oli kansakouluiässä eivät lipunrepijät paljon kulmakarvojaan kohotelleet kun vanhempien kanssa saliin asteli.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
En ota kantaa ikärajoihin, mutta kuulemma ovella tehdään kaikille ruumiintarkastus, jottei kukaan vie videokameraa saliin. Todella järkevää toimintaa...
Paljonkohan tämä myöhästyttää näytöksiä, kun kaikkia aletaan kopeloimaan?

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Jii
En ota kantaa ikärajoihin, mutta kuulemma ovella tehdään kaikille ruumiintarkastus, jottei kukaan vie videokameraa saliin. Todella järkevää toimintaa...
Paljonkohan tämä myöhästyttää näytöksiä, kun kaikkia aletaan kopeloimaan?

Muista sitten nostaa meteli, jos ei paikalta löydy naispuolista järkkäriä. Äijänköriläillä ei nimittäin ole oikeutta tehdä naisille henkilöönkäyvää tarkastusta...

Afan

Jäsen
Viestin lähetti Jii

Ei niitä tarkastuksia tehdä kuin ennen ensi-iltaa olevissa ennakkonäytöksissä, joissa muuten pitää olla paikalla jo tuntia ennen varsinaisen leffan alkua. Silloin on salissakin pari järjestysmiestä valvomassa, ettei kukaan kuvaa leffaa videokamerallaan.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti jta
Muista sitten nostaa meteli, jos ei paikalta löydy naispuolista järkkäriä. Äijänköriläillä ei nimittäin ole oikeutta tehdä naisille henkilöönkäyvää tarkastusta...
Saako myös pyytää naisen hoitamaan kopeloinin vaikka olisikin mies:D

Kantorille: ensi-ilta on 19.12.

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitenkään ikärajaan kantaa ottamatta totean vain että pakkohan tuo on mennä katsomaan, kun kirjakin on luettu 11 kertaa. Liput on jo tilattu.

Ja onhan kirja kuitenkin hieman vanhemmille suunnattu kuin muuan Harry Potter. Toki Potterikin on hauskaa viihdettä, mutta että "varteenotettava haastaja Tolkienille..."? (Kuten olen kuullut sanotun.) Hah!

Itse pidän C.S.Lewisin Narnia-sarjaakin parempana kuin Potteria. Kuin myös Pimeä nousee -sarjaa. Mutta kaikki kunnia Potterillekin: Mikä tahansa mikä saa nykynuoret lukemaan on mainio juttu. (Ja kyllä Rowling - vai mikä se nyt oli - sentään Eddingsin pesee.)

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Päivän aamulehden mukaan, aikoo Taru Sormusten Herrasta elokuvan julkaiseva taho tehdä K15 ikärajasta valituksen.

-ipa rules

Ike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-liiga
Viestin lähetti Penttala
Ei perhana! Eikö tässä valtakunnassa voi antaa jokaisen aikuisen päättää lapsensa elokuvatarjonnasta elokuvateattereissakin, kun se pitää tehdä kuitenkin kotonakin.
Harvoin meikäläinen nousee barrikaadeille, mutta tämmöinen on merkillistä.

Itse elokuvateatterissa työskentelevänä olen myös ihmetellyt elokuville asetettuja ikärajoja. Johdonmukaisuus tuntuu puuttuvan. Asiakkaiden ikärajojen seuraamista on tarkennettu vuoden 2001 alussa voimaan astuneen uuden lain vuoksi. Joskus viranomainen keskeyttää näytännön ja kaikkien ikärajat tarkastetaan. Jos teatterista löytyy alaikäisiä, niin elokuvatetteri maksaa sakot.

Itse olen pitänyt aika tiukkaa linjaa K-18 kuvissa, mutta alempien ikärajojen kohdalla ei kannata olla liian virkaintoinen.

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun minä ja isoveljeni mentiin noin 10- & 12-vuotiaana vanhempien kanssa katsomaan Täydellistä maailmaa, K16-leffaa, äitini kysyi älykkäästi "Onko teillä lastenlippuja"? Onneksi kassatäti vain hymyili.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy