Tarja Halonen

  • 325 420
  • 2 271

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olisiko siis parempi, jos Kiina ja Venäjä eivät olisi tukeneet meitä?

Asiaahan ei minulta kysytty mutta vastaanpa kuitenkin.

Paljon mielummin olisin nähnyt Suomen merkittävimpien tukijoiden koostuneen läntiseen leiriin kuuluvista maista, sen sijaan, että merkittävimmät tukijat olivat demokraattisesti kehittymättömiä maita. Onhan se tietenkin parempi, että edes joku tukee kuin ettei kukaan tue - vai onko sittenkään?

Ollaanpa turvallisuusneuvostosta tai YK:stä mitä mieltä tahansa (oma mielipiteeni liene selvä kaikille), niin tästä huolimatta mielummin näkisin asian siten, että siellä Suomi nähtäisi kuuluvan läntiseen leiriin ja länsimaat kokisivat Suomen linjan luotettavaksi ja Suomen aseman varmaksi. Ja tästä huolimatta Suomi voi - tarvittaessa - toimia sillanrakentaja kriiseissä.

vlad.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Asenteellista roskaa todeta sivuhuomiona, ettei Halosen aikakaudella suhteet länteen, eli käytännössä Washingtoniin olleet hyvät? Siitähän tässä loppuviimeksi oli kyse. Hohhoijaa, ihan miten vaan, mielestäni tuo kuulostaa asenteelliselta...

Älä nyt vääristele siellä, hyvä mies. Sanoit, että Halosen kauden jäljiltä suomi laskettiin kuuluvaksi Venäjän ja Kiinan leiriin. Väite on ihan sitä itseään. Ei kukaan laske suomea kuuluvaksi Venäjän ja Kiinan leiriin. Suomi on "länsieurooppalainen maa", EU:n jäsen ja unionin yhteisen ulkopoliittisen linjan kannattaja. Toisin kuin väität, Suomen asema maailmassa on paljon paljon muutakin kuin suhteet Yhdysvaltoihin. Viileät tai huonotkaan välit USA:n suuntaan eivät tarkoita sitä että suomi kuuluisi Venäjän ja Kiinan leiriin.

Edelliseen liittyen vähän palikkatason lähihistorian kertausta: Halonen oli presidenttinä koko George W. Bushin kauden. Tänä aikana Yhdysvaltojen ja Euroopan välit kärsivät rajusti. Esimerkiksi Saksa ja Ranska vastustivat kaikin voimin Irakin sotaa aiheuttaen selvän välirikon, jonka syvyydestä kertonee aika hyvin se, että Barack Obaman yksi vaalilupauksista oli palauttaa välit eurooppaan normaaleiksi ja miten innoissaan siitä täällä oltiin...
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Hmm, Halosen kaudestahan on muodostunut suorastaan jonkinlainen Dolchstoss-legenda täällä runsaslukuisten vihaajiensa parissa... Monet muuten ihan täysipäisetkin kirjoittajat höyryävät täyttä idiotiaa. Jos nyt palautetaan tosiseikat mieleen niin Halonen oli uuden perustuslain edustuspresidentti, jonka vaikutus harvoin oli mitenkään ratkaiseva, toiseksi, kuten täällä on osoitettu, Suomi ei mitenkään kummallisesti poikennut EU:n valtamaista - outoa kyllä noin muuten samat kirjoittajat tahtovat, että Saksaa on seurattava vaikka pohjattomaan kuiluun, kuten nyt esim. eurokriisin yhteydessä. Sinänsä en ole innostunut Halosen linjanvedoista ja olen retrospektiivisesti muuttanut vuoden 2006 äänestyspäätöstäni, mutta jokin holli pitää näissä asioissa aina säilyttää, rationaalinen ja empiirinen tilanteenarviointi eikä antaa tunteille valtaa.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Älä nyt vääristele siellä, hyvä mies. Sanoit, että Halosen kauden jäljiltä suomi laskettiin kuuluvaksi Venäjän ja Kiinan leiriin...

Sitä yrittää välillä kirjoittaa vähän nasevasti ja pääsee unohtumaan, että Jatkoajassa löytyy aina näitä, joilla sarkasmitutka pätkii tai muuten vain leikkivät tyhmää ja viilaavat pilkkua minkä kerkiävät. Lisämausteena on aina hyvä heittää termejä, kuten "palikkatason kertaus".

Jos oikeasti olet sitä mieltä, että tarkoitin kirjaimellisesti Suomen kuuluvan kaikilta osin Venäjän ja Kiinan kanssa samaan porukkaan, niin antaa olla. Tällä hetkellä ei taida olla muuten vasemmistossakaan ketään yhtä innokasta Venäjä-leiriin siirtyjää, kuin Paavo Väyrynen.
 
Jos oikeasti olet sitä mieltä, että tarkoitin kirjaimellisesti Suomen kuuluvan kaikilta osin Venäjän ja Kiinan kanssa samaan porukkaan, niin antaa olla. Tällä hetkellä ei taida olla muuten vasemmistossakaan ketään yhtä innokasta Venäjä-leiriin siirtyjää, kuin Paavo Väyrynen.

Tätä keskustelua tarkkaan seuranneen voin ainakin ihan rehellisesti nostaa käden ilmaan ja myöntää, että oma sarkasmitutkani on selkeästi epäkunnossa. Olet kuitenkin profiloitunut tällä foorumilla asiakirjoittajana ja kun yhtäkkiä ymppäät Tarja Haloseen kohdistamasi kritiikin yhdeksi kärjeksi väitteen Suomen putoamisesta samaan lokeroon Venäjän ja Kiinan kanssa, niin miten tuo nyt sitten pitäisi tulkita? Täällä on moneen kertaan muiden ansiokkaiden tekstien puitteissa muistuteltu, että myös Halosen aikana Suomi seisoi ulkopoliittisesti samassa rintamassa Euroopan Unionin enemmistön kanssa.

Jälkimmäisestä virkkeestä tismalleen samaa mieltä. Kylmää ajatellakin, miten Paavo Väyrynen, jonka syyllistyminen maanpetturuuteen on julkinen salaisuus, on taas luikertelemassa siihen asemaan, jossa voi jopa oikeasti vaikuttaa Suomen ulkopolitiikkaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tätä keskustelua tarkkaan seuranneen voin ainakin ihan rehellisesti nostaa käden ilmaan ja myöntää, että oma sarkasmitutkani on selkeästi epäkunnossa. Olet kuitenkin profiloitunut tällä foorumilla asiakirjoittajana ja kun yhtäkkiä ymppäät Tarja Haloseen kohdistamasi kritiikin yhdeksi kärjeksi väitteen Suomen putoamisesta samaan lokeroon Venäjän ja Kiinan kanssa, niin miten tuo nyt sitten pitäisi tulkita? ...

Kyseessä oli ilmeisen epäonnistunut heittoni liittyen tuohon turvallisuusneuvoston äänestykseen, pientä naljailua asiaan liittyen. Pahoittelut epäonnistuneesta yrityksestä. Eihän kukaan nyt tosissaan yritä asemoida Suomea Venäjän kanssa samaan leiriin, sillä tämä on reaalipolitiikan vastaista. Paitsi tietysti Väyrynen, ikäväkseni olen huomannut, että hänenkin ajatuksilleen löytyy palstalla kannatusta.

Jos keskustelua menee hetken taaksepäin ja katsoo, mistä tunteet lähtivät kuumenemaan, niin kysehän oli siitä, että muutamat kirjoittajat lähtivät vertailemaan Halosen kommentteja USA:n toimista Irakissa vrs. kommenti Krimin valloitukseen liittyen --> kuten aiemmin sanoin, niin minua tämä ei kiinnosta pätkääkään ja on mielestäni epäoikeudenmukaista ja kärjistettyä todeta Halosesta, että hän olisi pitänyt Venäjän toimia jotenkin hyväksyttävämpinä.

Minä muuten olen myös sitä mieltä, että turha lähteä Halosta liikaa demonisoimaan, hänhän oli loppupeleissä kausillaan suosittu presidentti ja istui myös sen toisen kauden. Se onkin sitten asia erikseen, että olisiko Halosta valittu koskaan pressaksi, mikäli Rehn olisi voittanut vuoden 1994 vaalit (?). Oma mielipiteeni on, että ei olisi valittu.

Väyrynen oli muuten mielestäni ennen ihan hauska Don Quijote-hahmo ja myönnän että mm. hänen selvän homofoobinen kampanjansa Haavistoa vastaan nauratti kaikessa hullunkurisuudessaan viime vaaleissa. Nykyään Paavo ei enää naurata, vaan ollaan lähinnä "äärimmäisen vastenmielisyyden äärellä"-ketjun osiossa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Nyt kirjoitan sivulle 68 ja myönnän etten ole lukenut joka sivua.
Minä en ole Halosta äänestänyt, mutta silloiselle naiselleni ensimmäinen naispresidentti-Halonen-SDP oli todella iso juttu.
Minä olin äänestänyt naista presidentiksi aikaisemmin, mutta turhaan...

Toivoisin jonkun tiivistävän Tarja Halosen ansiot presidenttikausillaan, mahdollisimman objektiivisesti.
Mielikuvani on todennäköisesti turhan värittynyt, asenteellinen jonkun Ottawan sopimuksen takia, joten muiden presidentillisten saavutusten kertaaminen saattaisi korjata näkemystäni.
Laitetaan arveen linssit kuntoon, hieman isänmaallista sävytystä värilaseihin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Joo niin sanoi. Mutta muuten antoi kuvan siitä, että ymmärtää Venäjää. Maikkarin jutussa hyökkää suoraan jenkkien kimppuun YKlle antamassaan puheessa. Ei puhettakaan siitä ymmärryksestä USAa kohtaan. Noh, ehkä tämä Haloskan Harvardin komennus auttaa näkemään USAa muussakin valossa kuin vihollisena. Tätähän @MustatKortit jo aiemmin mietiskeli.
Minusta tässä epätasapuolisuuteen sortuvat ihan toiset tahot kuin Halonen ja kyllä, viittaan siitä tämän palstan keskustelijoihin. Kun Halonen tuomitsi sekä USA:n että Venäjän hyökkäykset, niin häntä torutaan siitä, että kehtasi USA:n vastaisia lausuntoja antaa ja ettei tuominnut Venäjää selvemmin. Kun Halonen sanoi, että Venäjää ei pidä eristää, niin sitä pidetään Venäjän myötäilynä. Mitä pakotteita ja eristämistä USA:ta vastaan suunniteltiin? Aivan, ei yhtään mitään. Silloin on aika vaikea torjua pyrkimyksiä eristää USA:ta.

edit: floikkari on tuossa jo niin hyvin muotoillut asioita omien ajatustenikin mukaisesti, etten näe tarpeelliseksi samoja asioita toistaa.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä en tätä nykyä osaa juuri arvostaa ketään joka horisee tyhjänpäiväisyyksiä YK:n turvallisuusneuvostosta ja sen merkityksestä. Tämä ei niinkään Halosen suuntaan piikkinä, vaan ihan yleisesti ottaen: YK:n turvallisuusneuvosto on täysi vitsi ja jokaisen diktaattorin ja laittoman vallananastajan ykkösturva monessa eri yhteydessä.

Turvallisuusneuvosto on polarisoitunut sen pysyväisjäsenten väliseksi kilvoitteluksi, Halosen kauden jäljiltä Suomi laskettiin kuuluvaksi rauhanomaisten demokratioiden, Venäjän ja Kiinan leiriin.
Siis kritisoit turvallisuusneuvostoa siitä, että se toimimat ja polarisoitunut ja samassa viestissäsi annat ymmärtää, että Suomen pitäisi unohtaa turvallisuusneuvoston luonne ja alkaa harrastamaan lännen etujen mukaista siltarumpu-politiikkaa?

Oh sweet irony.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Siis kritisoit turvallisuusneuvostoa siitä, että se toimimat ja polarisoitunut ja samassa viestissäsi annat ymmärtää, että Suomen pitäisi unohtaa turvallisuusneuvoston luonne ja alkaa harrastamaan lännen etujen mukaista siltarumpu-politiikkaa?

Oh sweet irony.

Ehkä olisi syytä erottaa toisistaan turvallisuusneuvosto&YK-kuvio ja Suomen mahdollisesti ajamat ja haluamat asiat. Yksinkertaisesti siksi, että turvallisuusneuvoston ja YK:n päätöslauselmien rakentaminen kuuluu vain muutamalle valtiolle ja kellään muulla ei näihin ole sanan sijaa.

Suomi taas pienenä maana tekee omaa reaalipolitiikkaansa, kallellaan ollaan aina johonkin suuntaan, mutta välillä suuntaa saa valita.

Mutta ei minulla ole sen enempää intoa tästä jatkaa Halos-ketjussa, edellisellä sivulla tämä asiakokonaisuus taidettiin aika hyvin jo paketoida ja selvennyksetkin suorittaa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Toivoisin jonkun tiivistävän Tarja Halosen ansiot presidenttikausillaan, mahdollisimman objektiivisesti.
Mielikuvani on todennäköisesti turhan värittynyt, asenteellinen jonkun Ottawan sopimuksen takia, joten muiden presidentillisten saavutusten kertaaminen saattaisi korjata näkemystäni.
Laitetaan arveen linssit kuntoon, hieman isänmaallista sävytystä värilaseihin.

Tarja Halosen ansioita; vaikkakin kirjoittajana olen minä, joka vastustan Halosta, pyrin silti objektiivisuuteen:

-Hyväksyi vuonna 2000 rauhanturvaajien voimankäytön, jos operaatiolla YK:n tai Etyjin mandaatti.
-Johti YK:n globalisaatiota tutkivaa komissiota yhdessä Tansanian presidentin kanssa.
-Teki sopuisaa ulkopolitiikaa Vladimir Putinin kanssa, mistä esimerkkinä se, että Putin toivoi Suomen osallistuvan aktiivisesti EU:n ja Venäjän suhteiden kehittämiseen.
-Sai huomattavaa kannatusta YK:n pääsihteeritehtävää ajatellen, ei ollut kiinnostunut.
-Käynnisti Presidenttifoorumin, joka kokosi lukuisat asiantuntijat keskustelemaan maastamme.
-Toimi suuren naisjohtajakonferenssin puheenjohtajana yhdessä tulevan Nobel-voittajan, Ellen Johnson Sirleafin kanssa.

Löytyihän Haloselta niitä ansioitakin, mutta kantaani liittyen Muumimammaan ei muutu, ei missään nimessä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tarja Halonen jatkaa Viro-kommentoinnissaan "posttraumaattisella linjalla". Halosella näyttäisi olevan vaikeuksia hyväksyä Viron NATO-jäsenyyttä, vaikka hän pyrkikin haastiksessaan vakuuttamaan, että hänen mielestään NATO-jäsenyys ei ole ongelma Suomen ja Viron välisissä suhteissa.

Onhan se nyt itsestäänselvää, että vastentahtoisesti Neuvostoliittoon aikoinaan liitetty Viro haluaa ottaa etäisyyttä NL:n tiellä jatkavaan Venäjään.

http://yle.fi/uutiset/presidentti_h..._ei_tarvitse_ajatella_samalla_tavalla/8014860(Linkki YLE:n Halonen-haastatteluun)
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lainaus tuosta Halosen yllä linkatusta haastattelusta:

"Virolle sen sijaan jäi Halosen arvioissa itsenäisyyden menetyksestä samanlainen pelko, joka seuraa väkivaltaisesta avioliitosta pois päässyttä."

Halosen diagnoosi on aivan oikea ja vertaus sattuva. Mikä sen sijaan on täysin käsittämätöntä, on Halosen Viroon kohdistama kritiikki tästä ajattelusta. Jos Halosen omaa analogiaa jatketaan eteenpäin, väkivaltaisesta avioliitosta irti päässeen pitäisi sitten varmaan olla entisen puolisonsa kanssa hyvä kaveri ja lähteä vaikka yhteiselle retkelle erämaamökille. Ainakaan hän ei saa pyytää reippaasti punttisalilla käynyttä ja kamppailulajeja harrastavaa isoveljeään (=NATO) kertomaan ex-miehelle, että seuraava väkivaltainen lähentely johtaa pataanvetotalkoisiin. Sen sijaan pitää toimia kuten se suojakodissa tavattu toinen hakattu vaimo (= Suomi), joka uskottelee itselleen, että väkivaltainen aviomies on pohjimmiltaan hyvä ja rakastaa häntä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olen @Jussih :n kanssa aika samoilla linjoilla. Halosen analyysi Viron käytöksen ja suhtautumisen syistä on ihan oikean suuntainen. Tähän tosin ei tarvitse sen kummoisempaa akateemista koulutusta tai kiihtynyttä aivotoimintaa: pitkä neuvostohistoria on jättänyt jälkensä virolaiseen psyykkeeseen.

Sen sijaan Halosen vastahanka suostua näkemään NATO-joukkojen läsnäoloa Virossa hyvänä asiana, eihän tuota voi käsittää sitten millään.

Ei nimittäin siihenkään tarvitse sen kummempaa kalkylointia, että Viron ja muun Baltian tilanne olisi tällä hetkellä (Ukrainan tilanne, Krim, kiristyneet välit) aika erilainen suhteessa Venäjään, mikäli eivät kuuluisi Natoon. Epäilemättä maassa olisi kaikenlaisia dosentteja ja desantteja lietsomassa vihaa ja epäluuloa kansan keskuuteen. Nyt näin ei ole, jos oikein muistan niin Bäckmania ei ainakaan Viroon haluta mielipiteitään esittämään.
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Minua ihmetytti tuossa Halosen haastattelussa kohta jossa toivoi että "hallitus on ennakkomainettaan parempi?". Siis mitä mainetta? Ainakaan minä en ole huomannut että hallituksella olisi vielä olemassa minkäänlaista mainetta sen paremmin hyvässä kuin pahassakaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minua ihmetytti tuossa Halosen haastattelussa kohta jossa toivoi että "hallitus on ennakkomainettaan parempi?". Siis mitä mainetta? Ainakaan minä en ole huomannut että hallituksella olisi vielä olemassa minkäänlaista mainetta sen paremmin hyvässä kuin pahassakaan.

Halonen liittyy (tälläkin palstalla kuultujen) aatetoveriensa rinnalle, joiden mukaan porvaripersuhallituksesta ei ole kuin surua ja murhetta luvassa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Halonen elää muodikkaasti kuplassa. Hän ei tuntene ketään, joka äänestäisi Keskustaa, Perussuomalaisia tai Kokoomusta.

No mutta eihän tämä voi olla totta. Äiti-Aurinkoinen, kaikkien muumien äiti oli koko kansan presidentti.
Tai voihan sitä tietysti kuplautua eläkeläisenä.

Seniiliyttä ei ole havaittavissa, muistaa hyvin oman näkökulmansa. Ehkä nuoruusajan muistot kuitenkin hieman pyrkivät pinnalle, regressiota pukkaa.
Tarkemmin diagnosoituna, ikä taitaa sittenkin vaatia veronsa.

Olen muuten omaishoitaja, joten minulla lähes lääkärin pätevyys arvioida ikäihmisiä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Halosen maailmankuva meni pätemättömäksi 1991 ja tuo ei ole vieläkään sitä tajunnut.
Jos joku tässä kärsii jälkineuvostoliittoperäisestä posttraumaattisesta stressistä, niin se on Tarja Halonen (surk.) itse. Syyt juontuvat juuri tuolta 80- ja 90-lukujen taitteesta.

Mikäpä siinä jos kärsisi yksinään, mutta valitettavan pitkän varjon on Halosen surkimus jättänyt suomalaisten tuulitakkien henkiseen selkärankaan. Oli Suomen kannalta valitettava onnettomuus, että Tarja Halosen ura oli sopivassa vaiheessa, kun aika oli kypsä ensimmäiselle suomalaiselle naispresidentille. Olisi ollut tarjolla sentään Elisabeth Rehniä, ja jopa niinkin pöhelö tapaus kuin Liehuva Liekinvarsi, joka ei olisi saatana soikoon posttraumatisoinut perässään puolta Suomea sentään.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Minusta kaikkein kummallisinta tässä on se, että miten niin monet ajautuivat äänestämään Halosta, vaikka tällä on räikeän punaiset hiukset.
Menivät kenties vanhaan miinaan, eli kuvittelivat että poikkeavuus olisi merkki poikkeuksellisuudesta painottaen tätä riskintunnistuksen sijaan. Tämä on kyllä erityisen häiritsevää, kun verrataan Suomen presidenttien historiaan. Kekkonen kenties radikaalein ja hänellä ei edes ollut hiuksia - josta meillä oli jo hyviä ennakkotapauksia!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Haloska on vain ilmentymä tuosta varjosta, joka isä on itse UKK.
Kekkis pelasi eri peliä kuin Halonen.

UKK oli kiinni lyhyessä vaijerissa, jonka toinen pää oli kiinni Kremlissä. Olisi ollut joku toinenkin, esimerkiksi Fagerholm, mikäli olisi samaan hommaan päätynyt. Sen sijaan Tarja Halonen valitsi itse vaijerinsa, ja loput voi lukea nimimerkin @MustatKortit signaturesta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kekkis pelasi eri peliä kuin Halonen.

UKK oli kiinni lyhyessä vaijerissa, jonka toinen pää oli kiinni Kremlissä. Olisi ollut joku toinenkin, esimerkiksi Fagerholm, mikäli olisi samaan hommaan päätynyt. Sen sijaan Tarja Halonen valitsi itse vaijerinsa, ja loput voi lukea nimimerkin @MustatKortit signaturesta.

Onko muuten Urkilla omaa Jatkis-ketjua, pitääkin tarkistaa...

Olen sanonut tämän aiemminkin, mutta näin nuoremman sukupolven ihmisenä minua jaksaa aina hämmästyttää, kuinka mustavalkoisesti vanhemmat ihmiset Urkkiin suhtautuvat. Häntä joko rakastetaan tai vihataan sydämen pohjasta. Kummitätini miesvainaa oli näitä jälkimmäisiä, muutaman oluen otettuaan rupesi aina syyttämään Urkkia kaikista elämän onnettomuuksista ja vastoinkäymisistä.

Itse koen omaavani huomattavasti pragmaattisemman ja rauhallisemman katsantokannan Urkkiin ihmisenä ja presidenttinä. En näe häntä absoluuttisen pahana, en tosin hyvänäkään.

Jos pientä lisämaustetta saa soppaan heittää, niin tietyissä asioissa minulla on Kekkosesta myös hyvää sanottavaa. Isoisäni oli olympiaurheilija ja oli näin ollen 20-30-luvuilla (kerran menestyksekkäästi vieläpä, eli mitalia kouraan) mukana Suomen olympiajoukkueessa.

Isoisäni suhtautuminen Kekkosen poliittiseen uraan oli asia erikseen, mutta noista urheilukuvioista kirjoitti muistelmissaan, että Kekkonen maajoukkueen joukkueenjohtajana oli aina äärimmäisen lojaali ja viimeiseen asti Suomen ja suomalaisten puolia pitävä herrasmies. Tämähän sitten kristallisoitui sanoista teoiksi myös Los Angelesin kisojen ja case Paavo Nurmen yhteydessä, Kekkosen saadessa raivokohtauksen ruotsalaisille.

sori ot Haloska-ketjussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös