Mainos

Tarina nimimerkkisi takana

• 122 269
  • 836

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Joo o. Oikeastihan mun ensimmäinen mopo oli Gilera SMT. Sen mukaan tuo nimi tulee oikeasti. Olisi voinut kyllä keksiä jonkun järkevämmän, mutta tällä mennään.
Ha! Arvasin tän. Selväähän se on, että jos nuori heppu tulee palstalle tuolla nimimerkillä, kyse on varmasti Gilsusta. Mullakin oli sellanen, tosin RCR-versio.

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Lyhyesti sanottuna pyörittelin käsissäni tyhjää nuuskapurkkia josta bongasin tämän "Skruf"-sanan. Eikös ne jääkiekkoilijat käyttäny nuuskaa?

PS. Olen kokeillut nuuskaa muutaman kerran, mutta niiden päänsärkyjen jälkeen totesin, ettei ole mun juttu.

Mainion Tool orkesterin mainiolta Lateralus äänitteeltä löytyy tämä skipattava hämyilykappale. Suomeksihan tuo on toki "Jumalan ääni".
Tässä ketjussa tulee muuten huvittavia/outoja yhteyksiä, jos henkilö onkin viestin jälkeen vaihtanut nimimerkkiä. Kuten esimerkiksi en koskaan tiennyt, että "Jumalan ääni" on suomeksi "koirapoika".

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jonnet eivät muista, mutta joku täällä palstallakin osoitti tietämyksensä. Koska tämä ei kuitenkaan kuulu yleissivistykseen, niin avataan tarina. Joskus ihan pirun kauan sitten meillä oli satunnaisia NHL-matseja telkkarissa, selostajalegenda Pentti ”Pena” Lindegrenin tulkkaamina. Matsia en enää muista, mutta vierasjoukkue oli pitemmällä reissulla ja väki oli hiukan vähentynyt. Ruutuun välähti pelitauon aikana muutaman vempassa olleen pistenikkarin kausitilastoja otsikolla ”Road weary” kuvaten sitä, mikä ko. pelaajien poissaolon merkitys on joukkueelle.

Ja sitten se tuli: ”Siinä Rod Wearyn pisteet”

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läski-Bibeau, WPG
Olen kiinnostunut englannin kielestä ja maantieteestä, jonka takia maanjäristyksessä tapahtuva maan repeytymä englanniksi on päätynyt omaksi nimimerkiksi.

Kirjoitan muuten nyt syksyllä maantieteen ja englannin.

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läski-Bibeau, WPG
Olen kiinnostunut englannin kielestä ja maantieteestä, jonka takia maanjäristyksessä tapahtuva maan repeytymä englanniksi on päätynyt omaksi nimimerkiksi.

Kirjoitan muuten nyt syksyllä maantieteen ja englannin.
Kirjoitettakoot vielä, että vaihdoin entisen nimimerkkini täksi nykyiseksi 2023 huhtikuussa.

Entinen nimimerkki oli "PLD80", joka on lyhenne Capitalsin keskushyökkääjä Pierre-Luc Duboisin nimestä. Aloittaessaan toista kauttaan Winnipegissä, Dubois vaihtoi numeronsa 13:sta 80:een. Dubois halusi osoittaa numerolla arvostusta entistä joukkuekaveriansa, Matiss Kivlenieksiä kohtaan. Ajattelin kertoa tämän, koska Matissin sankarillinen kuolema on tällä hetkellä ajankohtainen asia.

Levätköön Johnny ja Matthew Gaudreau rauhassa.

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
En muista olenko kertonut tämän joskus, mutta aikanaan Tilt.tv-sivustolla oli Chaos Faction-niminen nettipeli ja yksi hahmoista oli robotti nimeltä Mechalo.

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
En tiedä mahtaako tällainen olla kovin yleistä, mutta nimimerkkini ei tule yhtään mistään. En vain halunnut käyttää kumpaakaan yleisesti käyttämistäni kutsuma- tai nettinimistä, koska ne ovat turhan laajassa tiedossa ja pyrkimys ainakin olisi olla täällä anonyymi.

Aikani siinä pähkäilin että mitä nickiä tuohon nyt sitten keksisi, mutta pää löi kerta kaikkiaan tyhjää. Joko joku ideassa vain häiritsi, tai jos oli jostain kiekkoon liittyvästä kyse niin joko nimimerkki tai joku liian samanlainen oli jo käytössä. Sitten totesin että en nyt perkele enää tämän takia enempää panttaa kirjoittajaksi hakua ja aloin lätkiä merkkirivejä kasaan. Tämä tuntui soinnikkaalta ja sopivalta sekä suomeksi että englanniksi (jos joskus olisi saanut päähänsä lähteä johonkin englanninkieliseen kiekkokeskusteluun samalla nimellä, mitä ei koskaan tullut isommin tehtyä) niin tällä sitten mentiin. Joskus käynyt mielessä, että pitäisikö vaihtaa johonkin, jossa olisi joku pointtikin, mutta näinköhän sitä enää.

On tämä kai myöskin joku soijakastike, malaijinkielinen sana sitkeälle/tahmealle, ja pelasipa Saskatchewanin junnuliigassakin joskus Tyson Kental, mutta mikään näistä ei liity valintaan.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Tämä on kaiketi neljäs käyttäjänimimerkkini tänne, ja olin tuossa välillä tosiaan toistakymmentä vuotta palstalta poissakin.

Sairaudestani johtuen olin pitkään alkoholitta, ja muutenkin toki täysin päihteetön. Koska myös musiikkimaku on punkin ja metallin suuntaan, niin olin melko tosissani alkamassa streittariksi.

No, täysin tipaton en enää (ainakaan toistaiseksi) ole, muuten päihteetön kyllä.

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä mahtaako tällainen olla kovin yleistä, mutta nimimerkkini ei tule yhtään mistään. En vain halunnut käyttää kumpaakaan yleisesti käyttämistäni kutsuma- tai nettinimistä, koska ne ovat turhan laajassa tiedossa ja pyrkimys ainakin olisi olla täällä anonyymi.
Itsellä sama juttu. Nimimerkkini ei tarkoita mitään, eikä tule mistään. No googlettamalla huomaa että kyllähän se tarkoittaa ja että sen voi myös yhdistää yrityksiin sun muihin. Mutta itselleni tämä nimimerkki ei tarkoita mitään, enkä sillä mihinkään viittaa.
Enkä edes enää muista miksi tähän päädyin, todennäköisesti vain joku hetkellinen päähänpisto.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Alun perin pelkkä "moi" eli Czesc (ei tällä palstalla mutta muualla netissä), mutta kun irkissä kutsuivat tsauseskuksi ja puolalaiset pistivät jatkuvasti privaa ja varastivat nikkiäni niin otin käyttöön nykyisen. Suomeksi olisin siis varmaan Moikku.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Alun perin pelkkä "moi" eli Czesc (ei tällä palstalla mutta muualla netissä), mutta kun irkissä kutsuivat tsauseskuksi ja puolalaiset pistivät jatkuvasti privaa ja varastivat nikkiäni niin otin käyttöön nykyisen. Suomeksi olisin siis varmaan Moikku.
Kiitos tarinasta. Olisin jostain syystä veikannut Tshekin suuntaan..

Arnold ollut käytössä yli 25 vuotta Internetin ihmeellisessä maailmassa. Väännöskäännös vanhasta lempinimestä.

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Joskus junnuna parhaan kaverini isä kutsui minua lempinimellä Jone. Hän oli aina erittäin kiinnostunut jääkiekkoharrastuksestani ja kyseli kuulumiset kiekon suhteen. Siitäpä sitten taipui tänne nimimerkiksi 10-15 vuotta myöhemmin :)

Lugos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oma nimimerkki on yhdistelmä itselle tärkeitä asioita Viktor Fanklin logoterapian (logos= tarkoitus) ja Rauman Lukon yhdistelmä. Jos hoeman hassuttelee, niin etenkin kärsimyksen tarkoitus, sen pohtiminen ja Lukon otteiden seuraaminen kulkevat vahvasti rinnakkain ja niitä on vaikea erottaa toisistaan :)

Siwankassa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Joskus aikanaan kun pohdin lukion ja amiksen välillä muistan kun isäukko sano että ei tolla sun koulunkäynnin asenteella lukiosta mennä kuin korkeintaan Siwan kassalle. Muutenkin tais olla joku läppä kun lukiolaiset ei kelpaa muualle kun Siwan kassalle kun ylioppilaaksi pääsevät. Tuli ekana vain mieleen jostain syystä kun mietin käyttäjätunnusta josta mua ei välttämättä tunnisteta

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Olen näköjään tähän ketjuun aikoinaan rustannut tarinan ainoastaan alkuperäisen nimimerkkini eli Smitty#41 takana.

Breeze Harbour nimi sai inspiraationsa suuresta rakkaudestani purppuran väristä pleikkarin lohikäärmehahmoa Spyroa (ja nimenomaan niitä kolmea alkuperäistä PS1-peliä) kohtaan. Heh, katselen tätä viestiä kirjotittaessani Twitchistä Spyro-speedrunia.

Alkuperäisen trilogian toisessa osassa toisessa kotimaassa eli Autumn Plainsissa on portaali nimeltä Breeze Harbour (jenkkiversiossa Harbor) ja kyseisessä tasossa on lentäviä laivoja sekä kas; turkooseja pelikaaneja.

Breeze Harbourin talismaanikin on kultainen ankkuri, joka symbolisoi mulle ennen kaikkea toivoa. Olen välillä uinut niin syvissä vesissä mentaalisesti, että ankkuri symboolina merkitsee mulle paljon.

Ja sitten kun tosiaan vielä sen tason hyvishahmot ovat niitä turkooseja pelikaaneja nimeltään Breezebuilders, niin tulin siihen lopputulemaan että tämä on mulle mieluisa uusi nimimerkki.

Breeze Harbourina on menty vuodesta 2020 asti enkä ole toistaiseksi suunnitellut nimeä vaihtavani :)

Niin joo, arvoin aluksi haluanko olla Breeze Harbour vai Harbor, ja tulin siihen lopputulemaan että brittienglannin Harbour on runollisempi.

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, New Jersey Devils
Eipä tämä nyt sen enempää varmaan esittelyjä kaivele, mutta on tässä pieni tarinan pahanen takana. Pähkäilin kaikenlaista ja ei vaan mikään maistunut hyvältä, mutta sitten tyttöystävä huikkasi tämän ja olin myyty. Olisi yksilöllisemmälläkkin voinut hakea ja ehkä joskus tulee sellainen fiilis, että haluaa vaihtaa.

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Oma nimimerkki tulee ihan suoraan siitä, että en osaa pelata yhtään, laijista riippumatta, puolustajan paikkaa. Aina väärässä paikassa tai liian innokkaana hyökkääjää häiritsemässä ja silmänräpäyksessä sitten ollaankin siellä kuuluisalla kebabkioskilla jne.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy