Tappelut tulevat lisääntymään

• 3 902
  • 26

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tulevalla kaudella palaaminen yhden tuomarin järjestelmään lisää varmuudella matsaamista. Pikku tönimiset ehtivät helpommin myllyn asteelle, eikä minulla ole mitään sitä vastaan.

Tulevaisuuden kannalta suurempi merkitys on Hjalliksen puheenjohtajuus liigassa. Hjallis on useaan otteeseen todennut rehtien nyrkkisavotoiden olevat harmiton pikku lisä vauhdikkaassa lajissa. Jo tulevalla kaudella uskon pelikieltojen vähenevän tai jopa poistuvan tavallisten tappeluiden ollen kyseessä. Viimeistään Upin poistuessa eläkkeelle siirrymme systeemiin jossa tappelusta seuraa ulosajo, ei muuta. NHL-tyylinen "vitonen ja toinen erä heti perään" taitaa olla tänne vähän liian rajua. Joka tapauksessa on lööppejä tiedossa.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Oliskohan ollut Naganon olympialaisissa 1998 jossa Adam Foote ja Keith Thackuk saivat tappelustaan 5+10 minuuttia? Tämä olisi mielestäni hyvä välimuoto. Niin ja sitten tappelun aloittaja ( jos sellainen löytyy) saisi tämän sijaan sen 5+20.

Luulen kyllä että otsikko on oikeassa, männä kaudellahan hanskat eivät juurikaan heiluneet (valitettavasti). Tosin linjatuomarithan sinne ensiksi ryntäävät ja heitä on ensi vuonna yhtä paljon kuin nyt. Mutta Hjalliksen kanta taas lienee paljon tappelupositiivisempi kuin Upin ja poikien...Nähtäväksi jää.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Jeda
Tulevalla kaudella palaaminen yhden tuomarin järjestelmään lisää varmuudella matsaamista. Pikku tönimiset ehtivät helpommin myllyn asteelle, eikä minulla ole mitään sitä vastaan.

En oikein jaksa uskoa tuon tuomareiden lukumäärän vaikuttavan tuohon, koska on ihan sama lentääkö sitä kolmen vai neljän silmäparin alla pihalle ja tuosta tönimisestä toteaisin, että aina sitä on sallittu ja tullaan varmasti sallimaan jatkossakin.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsestäänselvyys on, että lisääntyy selvästi.

1) Liigassa pelaa ensi kaudella useita kovia miehiä. Viime kaudella ei ollut sellaisia herroja kuten Helenius, Bombic, Porkka, Yerkovich jne. Lisää lienee tulossa. Linja on monessa joukkueessa muuttunut ja kovuutta on haettu lisää. Se taas lisää entisestään tarvetta hakea lisää kovuutta ja varustelukierre on valmis. Heikoilla ovat ne, jotka pyrkivät uimaan vastavirtaan. Kauhun tasapaino täytyy olla kunnossa tai muuten heikompi kärsii, mutta se on taas heikomman oma tietoinen valinta. Turha on jälkikäteen itkeä, jos on vetelät housuissa, kun on itse haluttu uida vastavirtaan.

2) Yksi päätuomari vaikuttaa aivan varmasti. Kaksi päätuomaria vaikutti toisinpäin, joten luonnollisesti asia palautuu normaaliin päiväjärjestykseen. Yksi päätuomari ei vihellä niin paljon kuin kaksi päätuomaria. Kovuutta tulee lisää, tunteet käyvät kuumempina ja silloin palaa joskus väistämättä päreet. Yhdellä päätuomarilla linja on joskus todella löysä tai matsi karkaa täydellisesti käsistä. Sen jälkeen oikeus otetaan omiin käsiin, kun tuomari on kykenemätön rankaisemaan sikailusta. Kahdella päätuomarilla linja oli ylikireä ja jäähylle lähti välillä mitä ihmeellisimmistä asioista. Lähes jokainen vähänkin kovempi taklaus tiesi vähintään kahta minuuttia, uskon ja toivon, että ensi kaudella saa kaukalossa ihan oikeasti taklatakin ilman jäähyä.

3) Tuomaristossa tapahtuu muutoksia. Ja astetta kovempaa linjaa sallivampia tuomareita tulee tilalle.

4) Kabinetissa on tapahtunut muutoksia ja sitäkin kautta paine kovaan peliin kasvaa kuten oikein onkin. Sinällään Helkovaara on vain työrukkanen, sätkynukke. Ei hän voi alkaa sooloilemaan oman halunsa mukaan tai muuten tulee lapikasta takalistoon.

Kaikenkaikkiaan hieno ja värikäs jääkiekkokausi on tulossa. Se tietää hyvää jääkiekon SM-liigalle. Jääkiekko on kovien miesten kova laji. Kaikille se ei kelpaa, mutta onneksi heille on olemassa vaihtoehtoja.

Mitä lööppeihin tulee, niin toivottavasti tulevat lisääntymään. Lööpit tietävät lisää katsojia katsomoon. Se on kiistaton tosiasia, vaikka itse itsensä moraalisaarnaajiksi ylentävät muuta väittäisivätkin.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti TheAnimal

1) Liigassa pelaa ensi kaudella useita kovia miehiä. Viime kaudella ei ollut sellaisia herroja kuten Helenius, Bombic, Porkka, Yerkovich jne. Lisää lienee tulossa. Linja on monessa joukkueessa muuttunut ja kovuutta on haettu lisää. Se taas lisää entisestään tarvetta hakea lisää kovuutta ja varustelukierre on valmis. Heikoilla ovat ne, jotka pyrkivät uimaan vastavirtaan. Kauhun tasapaino täytyy olla kunnossa tai muuten heikompi kärsii, mutta se on taas heikomman oma tietoinen valinta. Turha on jälkikäteen itkeä, jos on vetelät housuissa, kun on itse haluttu uida vastavirtaan.

Just! Ja minä kysyn taas, miksei meille Nielikäistä? Se kun ei pieneen kotelooni mahdu!:confused:

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaasankadun Vankkurit

Väite yksi on mieletön. Siis mieltä vailla. Heikoilla ovat ne, jotka uivat vastavirtaan? Miksi? He voisivat olla heikoilla tappeluissa, mutta pääsääntöisesti nuo vastavirtajoukkueet eivät a.) pelaa siten, että tappeluja syntyisi b.) tappele. En voi mitenkään uskoa, että tällaiset joukkueet muuttaisivat linjaa ja kuten hyvin tiedetään: tappelussa on aina kaksi puolta.

Mitä tulee itse peliin, niin kukaan ei ole minulle vielä pystynyt osoittamaan, että tappelijat todella ratkaisisivat ottelun lopputuloksen tappelemalla. Vastavirtaan uivat ovat edelleen vahvoja ehdokkaita menestyjiksi. Ihan yhtä vahvoja kuin ennenkin.

Sen verran realismia minussakin jo on, että en ala tässä moralisoimaan tappeluita. Kantani on jo selvä. Jos joku tykkää niistä, niin omapa on asiansa. On kuitenkin täysin turha lähteä oikeuttamaan ja puolustamaan tappeluita tai ylipäätänsä vetämään moisia linjauksia sillä perusteella, että"vastavirtaan uivat" eivät voi menestyä. Se on paskaa - ja pahanhajuista.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Vaasankadun Vankkurit

Viestin lähetti Oiva
Väite yksi on mieletön. Siis mieltä vailla. Heikoilla ovat ne, jotka uivat vastavirtaan? Miksi? He voisivat olla heikoilla tappeluissa, mutta pääsääntöisesti nuo vastavirtajoukkueet eivät a.) pelaa siten, että tappeluja syntyisi b.) tappele. En voi mitenkään uskoa, että tällaiset joukkueet muuttaisivat linjaa ja kuten hyvin tiedetään: tappelussa on aina kaksi puolta.

Mitä tulee itse peliin, niin kukaan ei ole minulle vielä pystynyt osoittamaan, että tappelijat todella ratkaisisivat ottelun lopputuloksen tappelemalla. Vastavirtaan uivat ovat edelleen vahvoja ehdokkaita menestyjiksi. Ihan yhtä vahvoja kuin ennenkin.

Sen verran realismia minussakin jo on, että en ala tässä moralisoimaan tappeluita. Kantani on jo selvä. Jos joku tykkää niistä, niin omapa on asiansa. On kuitenkin täysin turha lähteä oikeuttamaan ja puolustamaan tappeluita tai ylipäätänsä vetämään moisia linjauksia sillä perusteella, että"vastavirtaan uivat" eivät voi menestyä. Se on paskaa - ja pahanhajuista.

Sorry, mut olet ymmärtänyt IFK-faneja väärin. Me emme ole kiinnostuneita mistää neitikiekkoilusta, joka saattaa viedä aina sm:ään saakka. ME HALUTAAN RYMINÄÄ JA RÄISKETTÄ!!

Onneks uusin kausarini.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Viestin lähetti Oiva
Väite yksi on mieletön. Siis mieltä vailla. Heikoilla ovat ne, jotka uivat vastavirtaan? Miksi?

Palataan asiaan sitten, kun vastavirtaan uivat joukkueet uikuttavat vastustajan pelatessa kovaa. Nythän on keskellä kesää helppo uhota, että liigassa pärjää vaikka silmät kiinni.

He voisivat olla heikoilla tappeluissa, mutta pääsääntöisesti nuo vastavirtajoukkueet eivät a.) pelaa siten, että tappeluja syntyisi b.) tappele. En voi mitenkään uskoa, että tällaiset joukkueet muuttaisivat linjaa ja kuten hyvin tiedetään: tappelussa on aina kaksi puolta.

Ihan riippumatta siihen mihin sinä uskot, niin voidaan ottaa esimerkiksi tuo viime vuosien neitikiekkoilun paratiisi, Turku. Mitä siellä onkaan tapahtunut? Tervetulleeksi on jo nyt toivotettu Sergei Yerkovich, Niko Mikkola, Tuomas Grönman... Jortikka totesi ihan selkeästi, että fyysisempää linjaa on haettu.

Ole uskossasi, mutta ei kai se kuitenkaan totuutta miksikään muuta.

Se on paskaa - ja pahanhajuista.

Jotenkin minusta tuntuu, että jos ja kun Sami Helenius pelaa Jokereissa juuri sillä tyylillä millä pitääkin, niin monet muut Ilmalan pojat ja tytöt eivät totea: Paskaa ja pahanhajuista.

Minulla on myös sellainen käsitys, että Jokerien päävalmentaja ajattelee asiasta hyvin pitkälle samalla tavalla kuin itse ajattelen. Niin oli asian laita ainakin meillä. Eikä epäselväksi jäänyt myöskään Virmasen ajatukset Cobolin ansiokkaassa haastattelussa.

"Eräänlainen ideaalitilanne on sellainen, jossa kentällä valitsee kauhuntasapaino. On joku pelaaja, jonka ei tavitse tehdä mitään siksi, että kaikki tietävät hänen voivan todella tehdä jotain. Kun luotamme erittäin nuoreen ykkösmaalivahtiin, haluamme myös turvata hänen koskemattomuutensa."

"Toisaalta kahden pelaajan yhdessä sopima raikas tappelu olisi varmasti hyvä tapa purkaa tunteita. Se sopisi pelaajille ja se sopisi minulle ja Jokereiden kannattajille. Mutta rangaistukset ovat SM-liigassa näistä sovituista tappeluista aivan liian kovia, hinta on liian korkea. Se on väärin, sillä yhteisesti sovitut tappelut puhdistavat ilmaa eikä niissä kukaan loukkaannu. Loukkaantumiset tapahtuvat SM-liigassa aivan muista syistä. Olen yrittänyt puhua tästä SM-liigan hallinolle, mutta tätä asiaa on vaikea käsitellä kiihkottomasti."

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Re: Re: Vaasankadun Vankkurit

Viestin lähetti TheAnimal

Jotenkin minusta tuntuu, että jos ja kun Sami Helenius pelaa Jokereissa juuri sillä tyylillä millä pitääkin, niin monet muut Ilmalan pojat ja tytöt eivät totea: Paskaa ja pahanhajuista.

Sami "money talks" Helenius tuskin pelaa Suomessa ensikaudella. Muutenkin kovuus SM-liigassa ei juurikaan lisäänny ainakaan import-voimin.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Kyllä se on vain niin, että SM-liigan säännöt pitävät nuo tappelut kurissa kun pelikieltoa paukkuu joka tappelun jälkeen aina lisää ja lisää niin tappelijat ovat hyvin pian katsomossa fanien seassa :) :(

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Onnistuin ennakoimaan!

Jatkossa kurinpidosta vastaa kolmimiehinen lautakunta, puheenjohtajana Frank Moberg! Muut jäsenet ovat H. Jortikka ja P. Ilmivalta. Lisää liigan omilta sivuilta.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Uusi kurinpitoryhmä

Hyvin tosiaan onnistuit ennakoimaan asian, Jeda. Kyllä täytyy sanoa että Hjallis on saanut rattaat pyörimään aikamoisella vauhdilla. Sanomattakin lienee selvää että tämä on vain alkusoittoa SM-liigan uudistuksille ja nimenomaan ennakoimaasi suuntaan.

Vähän ihmetyttää tuo Q:n toteamus, ettei SM-liigan kovuus ainakaan lisäänny import-voimin...
No, jokaisella on oma mielipiteensä, mutta minä olen sitä mieltä että kovuutta löytyy ulkopuolisista sarjoista huomattavasti SM-liigaa enemmän ja jonkinverran sitä on jo ruvettu tänne tuomaankin.

Viimeksi muokattu:

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Re: Re: Re: Vaasankadun Vankkurit

Viestin lähetti Q

Sami "money talks" Helenius tuskin pelaa Suomessa ensikaudella. Muutenkin kovuus SM-liigassa ei juurikaan lisäänny ainakaan import-voimin.
Miten se nyt enään on vain 'tuskin'.
Pari viikkoa sitten olit vielä asiastasi 100% varma.
Sillatkin oli jo poltettu.

Taitaa pelko hiipiä pöksyyn Q:lle ;)

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Selvät merkit (+ Pasi-infoa)

...oikeaan (:D ) suuntaan ovat ilmassa: 1 tuomari, Hjallis ja Don Frank vallankahvassa, uudet tuomarit tulevat pääsääntöisesti ex-pelaajista tyyliin Levonen, Laaksonen, Saarinen. Pelin kovuus tulee lisääntymään. Ei pelkästään tappeluiden osuus, vaan myös kovan taklauspelin. Tämä kehityssuunta on...LOISTAVAA! Olisi korkea aika palauttaa kontaktilajin perusteet kunniaan ja kehittää peliä painimisesta ja kahvaamisesta pois. SM-liiga tulee julkistamaan ennen kauden alkua vielä sellaisenkin teesin, että kahvaamista yritetään kitkeä. Kaikki merkit ovat siihenkin ilmassa.

Nivalan mies päivystää tällä hetkellä Barcelonassa ilman tietoa jatkosta, mahdollinen käynti Omskin tryoutilla voi tuoda yhden mahdollisen suunnan. Pasi on juuri nyt aika patissa kunnossa, trust me, ja ajelee -jos se jotain vieläkin kiinnostaa- HIFKin autolla. Siis ulkoisesti kaikki näyttää niin hyvältä, että todella toivoisi sen olevan totta: voimaa tulee lisää ja autossa lukee HIFK Hockey. Joku tekee kohta viisaan hankinnan kun ei näytä Bluesillekaan Pasi kelpaavan.'

Heleniuksen tarjous Dallasista on niin hyvä varman pelipaikan lisäksi, että miehen paluu Suomeen olisi vähintäänkin outo. Mutta ehkä ne kuuluisat muut syyt sitten painavat? Itse olen 80% varma juuri nyt siitä, että Helenius jatkaa Dallasissa. Sääli liigallemme, vilpittömästi.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Senior

Just! Ja minä kysyn taas, miksei meille Nielikäistä? Se kun ei pieneen kotelooni mahdu!:confused:

Tulihan teille sentään Hedberg. Voihan aina olla, että nikke hankittiin hifk:hon uudeksi gooniksi. Jospa nikke oppi pitämään puolensa Ruotsin maalla. Niinkin söpö poju kuin nikke on, sai varmasti paljon huomiota ruotsalaisilta kiekkoilijoilta pukuhuoneen puolella ja samalla nikke opetteli tappelemaan...

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vision

Tulihan teille sentään Hedberg. Voihan aina olla, että nikke hankittiin hifk:hon uudeksi gooniksi.

Aika osuvaa tilannekomiikkaa, varsinkin kun katselee päivän viestien kellonaikoja. Siitä Sulle pointsit!:D

Muutenkin on ollut hienoa seurata sitä kannustavien ja ymmärtävien ilmaisujen määrää, jonka naapuriseuran kannattajat ovat meille näitä synkkinä hetkinä suoneet!:D

Hedbergihän on vaan taas kerran malliesimerkki siitä, että muut tekee mitä ne osaa ja me mitä halutaan, eikö totta?:cool: . Vedämme aina täysillä, jarrupolkimeen koskematta, äärilaitoja kolistellen!

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Senior

Muutenkin on ollut hienoa seurata sitä kannustavien ja ymmärtävien ilmaisujen määrää, jonka naapuriseuran kannattajat ovat meille näitä synkkinä hetkinä suoneet!:D

Salli nyt toki meille hupimme, kun ensimmäistä (vaan ei ehkä viimeistä:)) kertaa käy näin päin.. Onhan sieltä tullut meille Markku Hurmetta sun muuta aiemmin.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti juhaht

Salli nyt toki meille hupimme, kun ensimmäistä (vaan ei ehkä viimeistä:)) kertaa käy näin päin.. Onhan sieltä tullut meille Markku Hurmetta sun muuta aiemmin.

Toki sallin ja tallennan ne (virtuaali)pääni keskusyksikköön mahdollista myöhempää käyttöä varten!:p Nou hätä!

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)

Viestin lähetti Oiva
En voi mitenkään uskoa, että tällaiset joukkueet muuttaisivat linjaa ja kuten hyvin tiedetään: tappelussa on aina kaksi puolta.

Ei aina. Et ilmeisesti ollut Turussa näkemässä kun A. Aalto kävi Marko Kauppisen kimppuun ja takoi tätä Kauppisen tarkoituksella levittäessä käsiään näyttääkseen tuomareille, että hän EI osallistu. No, tuomariston mielestä osallistui. Ehkä olit sittenkin oikeassa :-/

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
yksi tuomari

Tappelusta vitoset molemmille ja sillä selvä. Toisesta matsista sitten vaikka 5+20...

Vaikka tappeluista pidänkin, toivon että yhden tuomarin systeemille käy samalla lailla kun typerälle "yli laidan"-säänölle.
Eli kuopataan mahdollisimman nopeasti!

Miten voi yleensä olla mahdollista, jos pelaajat haluavat kaksi tuomaria ja kiekko on muutenkin nopeutunut vitusti viime vuosikymmenenä, niin palataan silti yhteen?!?

En minä ainakaan halua nähdä, että joku R**t* ottaa puolen kentän vauhdin ja ajaa vaihtoon luistelemassa olevan M**ttisen pyörätuoliin. Tiedän kyllä että täällä on niitäkin, jotka tälläisessa tilanteessa hypähtävät penkistä ja huutavat "Kuole homo!" jne Teiltä en odota kommentteja!

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
The Animal

Tepsin fyysiset jätkät (Mikkola, Grönman) ovat muuten pelanneet joskus aiemminkin Tepsissä. Eivät he ole mitään tappelijoita. Tietyissä seuroissa kulttuuri on tappeluita kaihtava. Tällaisia ovat esim. Kärpät, TPS. Asia ei ole muuttunut varmasti miksikään. Ei edes parin fyysisen kaverin myötä.

Toiseen kohtaan en voi muutakuin huokaista. Niin, onkos JOkerit muutenkaan ollut mikään "neitikiekkoporukka" viime vuosina. Ei muistaakseni. Tappelutaitoisiakin on ollut: Haakana, Gagnon, Stolk jne. Olenko minä jossain väittänyt, että Jokerit välttäisi kontakteja/tappeluita?

Olen vain todennut, että "vastavirtaan uivat" voivat menestyä siinä, missä ennenkin. Sinä olet väittänyt toista - miksi, siihen minusta ei löydy perusteita.

Saanen myös huomauttaa, että nämä neitijoukkueidenkaan pelaajat eivät ole mitään ruipeloita tutinimijöitä, vaan huippu-urheilijoita - aika kovia sällejä pääsääntöisesti.

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Re: The Animal

Viestin lähetti Oiva
Tepsin fyysiset jätkät (Mikkola, Grönman) ovat muuten pelanneet joskus aiemminkin Tepsissä. Eivät he ole mitään tappelijoita. Tietyissä seuroissa kulttuuri on tappeluita kaihtava. Tällaisia ovat esim. Kärpät, TPS. Asia ei ole muuttunut varmasti miksikään. Ei edes parin fyysisen kaverin myötä.

Ei olekaan muuttunut, eli TPS:n linja on ensi kaudelakin tappeluja kaihtava, mutta ko. miehet ja etenkin Yergovich on hankittu pelejä varten joissa tulee härdelliä.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Kärpät taitaa olla tällä hetkellä liigassa ainut joukkue, jolla ei ole edes yhtään b-tason halailijaa heittää vastaamaan haasteeseen. Olen jutellut asiasta toimitusjohtaja Junnon sekä valmentaja Heikkilän kanssa ja tämä linja on vedetty yhteisesti pitkän aikaa sitten. Näiden miesten ollessa puikoissa ei kunnollisia pelotteita Oulussa tulla näkemään. Perinteet puhuu vahvasti sitä vastaan.

Kuitenkin Heikkilä on sitä mieltä, että yhden tuomarin käyttö lisää sikailuja sekä vahingoittamisyrityksiä. Peli on liian nopeaa ja tilanteet tulee hetkessä. Liigan kurinpitoryhmä jakaa toki sanktiot, mutta vahinko on jo tapahtunut.

Se, että Kärpillä ei ole yhtään tappelijaa ei takuulla vaikuta menestymismahdollisuuksiin. Joukkue on taitava ja sillä löytyy myös voimaa fyysiseen kamppailuun. Mutta halukkuutta tappeluun ei. Jos maalivahti ajellaan/ Tenkrat telotaan törkeästi odotetaan liigan ja tuomarin rankaisua. Ja ratkaistaan pelit ylivoimalla!

Minä puolestaan näkisin, että esimerkiksi Nielikäisen hankkiminen tutun valmentajan suojiin(Reksa) olisi kuin rahan sijoittamista pankkiin. Se kasvaa korkoa ja pysyypähän miehetkin terveempänä kuin aiemmin. Pasi kun kuuluu siihen joukkoon, joka pelkällä olemuksellaan hillitsee riehujia.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: The Animal

Viestin lähetti Oiva
Tepsin fyysiset jätkät (Mikkola, Grönman) ovat muuten pelanneet joskus aiemminkin Tepsissä. Eivät he ole mitään tappelijoita.

Grönman kykenee tiputtamaan hanskat kenen kanssa vaan Suomessa ja pelaa erittäin kovaa, ei ne minuutit hänen urallaan rukoilemisesta ole syntyneet. Ja mihin sinulta unohtui Yerkovich? Mikkola ei ole tappelija, mutta pelaa muuten niin kovaa kuin pieni kroppa antaa mahdollisuuksia. Kuten varsinkin Porissa nähtiin.

Yleensä fyysisyyden lisääminen johtaa myös tappeluihin silloin kun kuppi menee nurin ja tunteet kuohuu. Sinä olet tästäkin tietysti uskossasi täysin eri mieltä, mutta se on aivan sinun asiasi.

Sen enempää en viitsi Tepsin asioista jankata. Luotan mieluummin siihen mitä Jortikka sanoo. Jos hän toteaa, että fyysisyyttä on haettu lisää ja se näkyy tulleissa pelaajissakin, niin helppo on miehen sanaan luottaa.

Olen vain todennut, että "vastavirtaan uivat" voivat menestyä siinä, missä ennenkin. Sinä olet väittänyt toista - miksi, siihen minusta ei löydy perusteita.

Otsikon aihetta olen mielestäni perustellut kohtalaisen paljon.

Kyllä uskossaan saa horjumaton olla, mutta ei niin lapsellinen, että ei käsitä mitä liigassa tapahtuneet muutokset tarkoittavat. Viimeisimpänä kurinpitoryhmän totaalinen muutos. Suosittelen tutustumaan Frankin ajatuksiin, jos on jäänyt epäselväksi minkälaista jääkiekkoa hän kannattaa. Äärettömän naiivi ajatus, että liigassa tapahtuneilla oleellisilla muutoksilla ei olisi mitään merkitystä siihen millä tyylillä ja keinoilla SM-liigassa pärjää.

theref

Jäsen
Niin, lisätään tähän soppaan vielä sellainenkin juttu, että uusien sääntöjen mukaan ensi kaudella kaikista pään tai niskan alueelle kohdistuvista taklauksista tulee sitten aina 2'+10', automaattisesti ja vähintään. Ehkä se jollakin tapaa lieventää noita sikailuja. Tiedä sitten häntä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy