Tappeluiden ystävät...

  • 1 933
  • 22

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Katsokaapas Jatkoaika.comin etusivu ja Doug Smithin tarina
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Vaikka en nyt tappeluiden fani olekaan (silti ne kuuluvat ehdottomasti jääkiekkoon), niin mukava tarina oli lukea. Ilmeisesti Cairns on nähnyt paljon vaivaa tuon jutun eteen, joten kiitoksia siitä. :)
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
shalala

Kiitos Henkka!!

Jos jotakuta muuten kiinnostaa Doug Smith aiheinen video, niin lähettäkää viestiä!
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiva artikkeli. Lisää lisää lisää....

Muuten treenataanko tappeluita ihan oikeasti vai oliko se vaan jonkinlainen vitsi? Ainakin kuulostaa aika höm.... omituiselta.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
mäkisen taxi

Eikös sitä harjoittelemalla yleensä opita? =)

Kyllä pojat lätkätappelujakin treenaa, ja on niitä leirejäkin pidetty...

Voin lähitulevaisuudessa kertoa enemmän
 

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
#28
Loistava juttu...

...vaikka en varsinaisesti tappelu-fani olekkaan, niin jälleen loistava juttu. Niinkuin myös aikaisemmat (Gaetz, VandenBussche etc.) Kiitos Cairns!
 

Ferris

Jäsen
Samaa mieltä eli hieno juttu. Nyt jään vain vesi kielellä oottamaan Chris Simonin tähän astisesta urasta jotain koostetta... viimeiset 5 vuotta voi kyllä melkein unohtaa suoraan! ;)

Ferris

PS. Myös Chiefistä ja Kevin Kaminskista oisi mukava kuulla jotain.
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: mäkisen taxi

Viestin lähetti Cairns
Eikös sitä harjoittelemalla yleensä opita? =)
Minä kun olen aina luullut, että kun ura valitaan niin treenit on jo hoidettu kuntoon. :D
 

Punasiipi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Cairns..

tosi hieno tarina!Juuri tuollaista kulisien takaista juttua on pirun kiva lukea,eikä tätä tyypillistä-tämä oli koko joukkueen voitto BS´ä-mitä nykyään on kaikki mediat täynnä.Oli ilo saada selville mitä noissa jäällä tapahtuvissa jutusteluissa joskus käydään läpi!

Nyt kun vielä saat inspiraation kirjoittaa vastaavista haastatteluista suomenkielisen kirjan, niin saat siipeni läpsymään kiivaasti :D
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Juttu oli hyvä, hyvin kirjoitettu ja vetävä.
Kuitenkin esitän nm. Cairnsille haasteen, hänen on kyettävä järkiperustein perustelemaan kyseisen pelaajan tapaisten pelaajien "ylistys" tai edes kunnioittaminen. Henk.koht en siihen pysty vaikka kuinka yrittäisin.
Aloitetaampi:
-Smith aloitti luistelun 19 vuotiaana ja pääsi pelaamaan vain koska osasi lyödä toisia päähän. Mielestäni tapaus on loukkaus jääkiekkoa kohtaan, miksi treenata lapsesta asti jos ihmisiä löymällä voi päästä miljoonatuloihin. Millainen esimerkki Smith on junnuille?

-"Smith tyytyi toteamaan "kunhan ette hölmöile enää tai tee maalia, niin jätän teidät rauhaan". Kuinka kävikään, tämä yliopistopelaaja pääsi yksin läpi erän aikana ja teki maalin ja joukkuetoverit tulivat onnittelemaan häntä. Smith tiesi mitä hänen oli tehtävä ja hyökkäsi pelaajalauman läpi tämän yliopistojannun kimppuun "

Pelaaja tekee maalin ja mielestäsi on oikein hyökätä hänen kimppuun koska...
Oletetaan että pienessä humalassa härnään sinua baarissa, ei mitään vakavaa mutta kuitenkin härnään. Sanot minulle"jos sanot yhdenkin sanan tai pokaat tuon hyvännäköisen muijan tuolla kulmassa niin turpiin tulee". Lopetan heti vittuilun koska ymmärrän kyllä etteivät kaikki kestä verbaalista . No jostain kumman syystä nainen ihastuu minuun ja matkalla kämppääni hyökkäät kimppuuni. On se hyvä että nykymaailmassa osataan arvostaa niitä jotka pärjäävät.
Jos kyseinen pelaaja huitoi ym. miksei häntä vain rehellisesti taklattu tai vastaavaa, kuuluu sentään jääkiekkoon. Jos kyse olisi ollut vain sikailun lopettamisessa niin hyväksyn kyllä pelotteen käyttämisen, kertomuksessa ei kuitenkaan selvinnyt lopettiko pelaaja sikailun. Jos pelaaja lopetti sikailun mutta "erehtyi" tekemään maalin (pitäisi kieltää tälläiset neitihomot jotka kehtaavat tehdä maaleja vaikka tosimies on kieltänyt sen)...

-"syynä tappeluun oli se että Smith oli saanut kuulla maalivahdin olleen entinen Prince Edward Islandin raskaansarjan nyrkkeilymestari Wayne Bernard. Smith totesi itse: "tiesin hänen maineensa ja minun oli aivan pakko saada kokeilla voimiani häntä vastaan""

Ööö mitäs tähän sanoisi, eli jos joskus nuorempana nyrkkeilen rehellisesti ja sitten alkaisin pelaamaan jääkiekkoa niin voisin odottaa jonkun idiootin tahtovan vetää minulle turpiin. EI hyvää päivää.

Ja loppu on käytännössä samaa.

En ole mikään sosiaalitäti tms. mutta koko jutun juoni tuntuu olevan se että jos olet iso niin on oikein vetää turpaan kaikkia jotka ärsyttävät. Oletan ettei Smithin Äö nouse hirveän korkealle, saati sitten hänen kykynsä ratkaista ongelmia.
Jos et tykkää jostain niin mielestäsi on siis oikein vahingoittaa häntä, miten selvisit armeijasta?. Entä jos antipatiat johtuvatkin kateudesta tai jostain muusta. Tottakai joku voi "ansaita" myllytyksen mutta kuka sen päättää, kaikki Smithin "uhrit" ovat aina olleet "pahiksia" entä jos kyse onkin ollut hänen näkemyksestään. Onko mies jota on lyöty useita kertoja päähän oikea mies päättämään toisen pelaajan hampaiden kohtalosta.

Oletetaan lyhytkasvuinen mies jota on koko ikänsä kiusattu kokonsa takia ja sen takia hän on muuttunut erittäin katkeraksi "isoja ihmisiä" kohtaan. Pelaillessaan firman puulaakijoukkueessa hän usein kuulee kommentteja koostaan ja jatkuvasti sikailee kostaakseen vittuilun. No kentälle astuu Cairns joka on saanut tarpeeksi ärsyttävästä kääpiöstä ja tumptumptump kuuluu kun urhea soturimme takoo hukkapätkän päätä jäähän," saipahan ansionsa mukaan" toteaa kenttien kuningas ja menee vaihtoaitioon odottelemaan uutta tilaisuutta näyttää taitonsa.
Missä kohtaa hommat alkavat luisua käsistä?

En ota varsinaisesti kantaa tappeluiden tarpeellisuuteen mutta mielestäni tappelijoiden ihannoiminen on...no en sitä pidä terveenäkään mutta jokainen saa ajatella mitä haluaa.
Kuitenkin olen sitä mieltä että yksittäisten ihmisten välisissä ongelmissa väkivalta on lähes aina väärä ratkaisu. Isommassa mittakaavassa homma menee jo sotateorian puolelle joten en ota sitä mukaan tähän.

Eli Cairns sinun ei tarvitse todistaa että miksi tappelut kuuluvat jääkiekkoon tai vastaava. Minä haluan sinulta selityksen miksi väkivaltaan perustuva ongelmanratkaisumalli kerää ihailua sinulta mutta ei minulta, millainen ihminen minä olen kun en pahemmin ihaile aivosolujen tuhoutumista.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
terje taistelee

Nimim. varjo,

Sullahan on menny aikaa tota kirjoittaessa ;)

Minun väkivallan "ihannointi" loppuu juuri sinne mistä se alkaakin; lätkäkaukaloon. Minua et löydä baareista / kadulta haastamasta riitaa, ja itseasiassa en ole selvinnyt edes armeijasta, sillä minulla alkaa siviilipalvelus ensi vuoden puolella vihdoin ja viimein, sitäkin lykkäsin parilla vuodella. Ja ei, en hae suurta "miehistä roolimallia" jostain lätkätappelijasta joka punnertaa 170kg penkistä ja hakkaa kaikkea mikä liikkuu, on mulla omat arvot ja suhteellisen hyvä itsetunto että sellaiseen ei tarvitse vajota.

"Ongelmanratkaisu" tilanne esim. sen yliopistopelaajan kohdalla oli hänen itse aiheuttamaansa. 100% varmasti sen jälkeen kun mr.Smith oli esittänyt haasteen vastustajan poliisille, oli tämä poliisi kertonut asiansa joukkuetovereilleen ja yliopistopelaajalle, joka kuitenkin jatkoi tekojaan, vaikka tämä ei tullutkaan tekstistä ilmi ja olisi pitänyt sinne kaiketi lisätä.

En tiedä vastaako tämä nyt mihinkään, ja minulla olisi parempaakin tekemistä kuin vastailla tälläisiin.

Kuitenkin itsekin sanoit että tarina oli hyvin kirjoitettu ja vetävä, joten tässä tapauksessa olen taas tyytyväinen siihen että nähty vaivani ei ilmeisestikään ole mennyt hukkaan. Tuskin kovin moni saisi edes kovia huumeita vetämällä mielenkiintoista tarinaa aikaan vaikka Jarkko Savijoesta(!), mitään kuitenkaan miehen ansioista vähättelemättä.

EDITTI-NOTE:
Smith EI ole päässyt miljoonatuloihin, ja ne tappelijat jotka pääsevät, osaavat myös pelata ja ovat tehneet töitä, pienestä pitäen. Ja en ole sanonut että kun hän lyö yliopistopelaajaa, että se "olisi oikein", hän kuitenkin teki sen mistä maksettiin. Kiitos.

C U!
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Cairnsille kiitokset jälleen loistavasta ja asiantuntevasta tarinasta joulun ratoksi. :)

Viestin lähetti varjo
Mielestäni tapaus on loukkaus jääkiekkoa kohtaan, miksi treenata lapsesta asti jos ihmisiä löymällä voi päästä miljoonatuloihin. Millainen esimerkki Smith on junnuille?
Tarvitseeko jokaisen julkisuuden henkilön, olipa hän sitten huipputason urheilija tai vaikkapa rock-tähti, olla mielestäsi roolimallina nuorille? Mielestäni ei.


PS. Moralistit saavat vain vitsoja tänä jouluna. ;)
 
Viimeksi muokattu:

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Erinomainen juttu, kävin juuri printtaamassa noin 30 sivua Cairnsin turinoita - ja koulun piikkiin P:
 

vza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia!
JEP! Nautinnollista luettavaa! Kiitoksia Cairns!
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
uusi lönnrot

Onhan tarinoita tuolla Jatkoajan arkistoissa,ainakin Matthew Barnabystä, John Kordicista, Link Gaetzista sekä Brad Brownista, eli siitä etsimään hakusanoilla...
 

Bob77

Jäsen
Link Gaetz

Voisiko joku (Cairns?) laittaa tänne tuon jutun linkin? Yritin etsiä sitä täältä kaikkialta mutten löytänyt. Eli Link Gaetzin jutun osoitetta kaukaloon!! Kiitos!
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
komiaa

jatka Cairns sammaa rataa, ni o mullaki vielä jotai uutta kuultavaa:D

no ei ny, emmää änäristä niin tie, mutta helvetin hienoja juttuja kirjoitas....


KIITOKSIA!!
 

Bob77

Jäsen
Re: Re: Link Gaetz

Viestin lähetti Tkachuk7
Tuo hakunappi on tuossa oikealla ylhäällä. Syötät vain kenttään sanan ja avot, threadit joissa sana esiintyy, ilmestyvät näkyviin.:)
Kiiiiiitooooooos. Vaikka täällä on nyt melkein vuosi pyöritty ja paljon srffattu niin vain on että tuo maaginen nappi oli jäänyt huomaamatta. Iso kiitos!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös