Mainos

Tappavien asiakkaitten lomailut...

• 2 236
  • 37

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kuten kaikki tiedämme niin Suomessahan ei enää nykyisin ole vankiloita eikä vankeja... on sen sijaan vankeinhoitolaitos jonka tiloissa asustelee asiakkaita.
Muuan tällainen asiakas oli viime viikonloppuna lomalla ja elämysmatkalla vaimonsa kanssa. Nuoren parin seikkailu alkoi Suomesta ja päättyi Ruotsiin... pääsivät sitten myös pienellä viiveellä ylittämään uutiskynnyksen täällä kotimaassakin. Olisiko tuota nyt kannattanut ollenkaan uutisoida... tämä Pyhäselän Lepokodista lomalle lähtenyt asiakas oli aikoinaan 1980-luvulla syyllistynyt pikku rikkeeseen Ruotsissa, mutta kannattaako tuollaisen vanhan pikkujutun takia vielä nykyäänkin nostaa meteliä... niin se pikku juttuhan oli polkupyörävarkaus Åmselessä (niin no, kyllähän se fillarivaras siinä touhujensa yhteydessä TAPPOI KOLME IHMISTÄ... so not?)

Siis kyseessähän on ns. elinkautisasiakas Juha Valjakkala joka nykyisin käyttää nimeä Nikita Joakim Fouganthine... ja välillä sukunimenä ehti olla Ahonenkin ja etuniminä Aslak Valdemar.

Rikosseuraamusvirastosta tämän elinkautisasiakkaan lomailua puolusteltiin sanomalla, että "vankilomille pääsevät elinkautisvangit ovat sellaisia, jotka ovat piakkoin pääsemässä vapauteen". SIIS HALOO! Pitääkö tämä ymmärtää niin, että tämä vempula Fouganthine olisi ollut pääsemässä vapaaksi lähiaikoina? Minä olen käsittänyt niin, että elinkautisvankia ei voida vapauttaa kuin presidentin armahduksella... siis onko Haloska nyt meinannut päästää tämän hullun vapaaksi? VOI TAIVAS!

Ihmettelen myös tuota vankien nimenvaihtorumbaa. Maistraatista saa näköjään luvan vaihtaa nimensä vaikka kuinka älyttömäksi, perusteluksi näyttää riittävän se että olet rikollinen ja istut lusimassa. Ei varmasti moinen onnistu tavalliselta Mannerheimintien tallaajalta? Vai pitäiskö yrittää... taidan mennä huomenna maistraattiin vaihtamaan nimeni... hmmm mites olisi vaikkapa: Waude Volde-Yrjänä Rouganthine-Reagan the Fifth

outsider49

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Arvoisa Predator
Kyseinen henkilö kärsi rangaistustaan (14v) ensin Kakolassa josta ei elinkautiskundit lomilla käy, tämä ihmisenkuva keksi pyytää siirtoa Pyhäselän vankilaan jossa on "humaanimpi" lomakäytäntö.
Tokihan tälläiseen siirtopyyntöön tulee välittömästi suostua, tuleehan se parannuksen tehneen sydämmestä, ja lomat taas auttaa yhteiskuntaan sopeuttamista. Saas nähdä kuinka monta kuukautta ehtii olla siviilissä aikanaan (n.2 v kuluttua) ennenkuin joku viaton saa taas maksaa hengellään tän pelleilyn.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ainut realistinen kysymys on: miksi ukkoa ei laitettu
vaikka ns sahkotuoliin tai vastaavaan, joka sopisi
lakikirjan huuhaa tekstiin.

Miksi toisaalta russian-vankeja viela asuu Suomen
hotelli-vankiloissa hoitamassa huumebisnesta?

Siksi, koska meilla on ARVOT KATEISSA!

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti nedomansky

Miksi toisaalta russian-vankeja viela asuu Suomen
hotelli-vankiloissa hoitamassa huumebisnesta?

Siksi, koska meilla on ARVOT KATEISSA!

>>> Niinpä, kas kun nämä PÄÄTTÄJÄT eivät laittaneet aikoinaan "Jammu-setää" (se paskiainen joka raiskasi ja tappoi kaksi pikkutyttöä) työharjoitteluun johonkin päiväkotiin?

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti nedomansky

Älä nyt minua tähän sotke, minä en ole mikään rikollinen! Eikun huuhaa -pienellä h:lla, no en se olekaan sitten minä.... :D

Ei vaan, Suomen oikeuslaitos on niin rikollisten oikeuksien puolestapuhuja, ettei minua yllätä tämmöisissä asioissa enää mikään....

varjo: Tuohan onkin muuten mainio idea! Pääsisivät rikollisetkin tosiaan "etelän lämpöön" lomalle virkistysmatkalle.... :D

Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ratkaisuehdotukseni(kai taas kerran, en muista olenko mainnut ennemmin):

-Ulkoistaminen, se on IN ja se on POP.

Siperiassa on tilaa ja vanhoja Stalinin onnenleirejä. Talvella on _kylmä_ joten lämpimistä parakeista tuskin onh intoa karata.
500 km lähimpään asutukseen, ei teitä ym. Kuljetukset vuokrataan Venäjän Laskuvarjodivisioonilta.

Ja ajatelkaa jokainen vanki pääsee ulkomaanmatkalle.

kone kaatui juuri kun olin kirjoittamassa joten minun laaja kirjallisesti ansioitunut tekstini sitten supistui tähän säälittävään tekeleeseen.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Homma on aina hiukka romanttista kun aletaan vaatimaan rangaistusta koston merkeissä.
Vankila ei enää tänäpäivänä ole minusta mikään moderni tapa rangaista. Monessa tapauksessa hoito on parempaa. Vankilatuomiossa on se ongelma, että vangin kuntoa ei kukaan takaa kun hän pääsee vapaaksi. Hoidossa pidetään edes vähän silmällä ja "potilas" voi jopa hieman tasaantuakkin ennen vapautumistaan. Ystänäni muuten kertoi, että suurin osa suljettuun psykiatriseen hoitoon tuomituista ei pääse koskaan vapaaksi. Vankilaan tuomittu pääsee yleensä aina, ellei sitten päätä päiviään selliinsä.

Mieleeni tulee väistämättä vänrikki Flink, joka muutamia vuosia sitten ammuskeli ihmisiä Falunissa pitkin ja poikin -saatuaan pakit tyttö-ystävältään. Hän todettiin terveeksi ja pääsee varmasti pian pois. Myöskään tässä tapauksessa ei kansa voinut hyväksyä hoitoa. Jumalauta, eihän villinä ihmisiä ammuskeleva VOI olla terve!

Hoito ei ole tosin kansan keskuudessa suosittu vaihto-ehto, sillä siellä on paremmat olosuhteet ja se ei sovi rangaistuksen kuvaan. Jammun tapaisethan halutaan nähdä mielummin suolla kuokkimassa, kuin kuumemittari peräsuolessa. Eikös muuten Jammu passitettu jonnekin sairaalaan tuomionsa päätteeksi? Luulen että se tapaus herätti niin paljon huomiota, että juttu oli päätetty jo etukäteen.

Ruotsin poliisi on aina ollut hieman tehottomassa maineessa. Muistan hyvin Juhan ja hänen tyttö-ystävänsä jahdin. Kaksi lasta meni metsään, eivätkä poliisit löytäneet...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti sopuli
Taitaa predaa vaan vituttaa, kun Niuvanniemessä ei lomia anneta. Onneksi edes nettiin pääsee...

>> HAH! Minä mitään lomia tarvitse, minulla on ollut pehmustetusta kopistani kaivettu TUNNELI käytössä jo viimeiset viisi vuotta. Kuluneen talven aikana sain siihen tunneliin asennettua metrojunan, joten häiriköintireissut kaupungille sujuvat entistäkin nopeammin. Ja jos se tunneli joskus laitoksen valkotakkisille paljastuu, niin minulla on jemmassa iso pussillinen HORMIPULVERIA... sen avulla luiskahdan kopistani baanalle nopeammin kuin trombi Anttolasta Puumalaan!

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Niin, mielestäni parhaan lausunnon aiheesta antoi Nikita/Juhan rouvan (numero 5, 36-vuotiaalla miehellä) äiti, joka totesi, että "vävypojan murhaajatausta oli täysi yllätys". Siis tytär, itsekin lusimassa ollut, ei aavistanut yhtään, että kyseessä on Suomen vankien tunnettuustilastossa top3:een sijoittuva kaveri. Nikita/Juha, hiljainen poika, ei varmasti myöskään maininnut asiasta mitään.

Mutta eikös sen Nikita/Juhan voisi jo päästää pois? Naurettavaa mesota yhdestä fillarivarkaudesta näin kauan. Ja sakot olisi pitänyt antaa sille perheelle, joka halusi fillarinsa takaisin. Sääli, että kaikki taisivat kuolla ja maksajaa ei löytynyt. Sakon aihe olisi ollut "liiallinen omistusoikeuden korostaminen".

PS.
Älkää kokeilko tätä kotona/liikenteessä, mutta tässä on lakimiesystäväni mukaan varmin ja järkevin tapa tehdä harkittu murha mahdollisesti jopa ilman lusimista. Ja jos lusimaan joutuu, niin kysymys on kuukausista. Kas näin:

Leikitään, että haluat päästää hengiltä vaikka pomosi tai naapurin Einarin, jonka epäilet jörnivän vaimoasi noin 18 kertaa päivässä sillä aikaa, kun sinä tamppaat mattoja, käyt kaupassa ja haet lapsia tarhasta. No. Ainut mitä sinun tarvitsee tehdä, on etsiä sopiva aika ja paikka, jolloin tiedät pomon/Einarin liikuskelevan ulkona. Sitten menet autollasi paikalle juotuasi sitä ennen nopeasti riittävän määrän viinaa, vaikka puolikkaan kossua. Ja sitten ajat saatana kylmän rauhallisesti pomon/Einarin päälle ja peruuta vielä varmuuden vuoksi uudelleen yli, jos et ole ihan varma, että lähtikö henki. Olet silloin syyllistynyt rattijuoppouteen ja siinä yhteydessä ihan sivuseikkana kuolemantuottamukseen. Jos olet ensikertalainen, voit saada koko rangaistuksen EHDOLLISENA. Ainut harmi siinä on se, että joudut kärvistelemään ilman korttia jonkun aikaa. Mutta kulkeehan ne taksit ja fattasta voit hakea taksiseteleitä. Olethan varmaankin työtön ja syrjäytynyt, kun olet vähän niinkuin vanki.
Eikä käy Einari enää jörnimässä Pirkkoa, perkele! Siitäs sai.

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Viestin lähetti JHag
Niin, mielestäni parhaan lausunnon aiheesta antoi Nikita/Juhan rouvan (numero 5, 36-vuotiaalla miehellä) äiti, joka totesi, että "vävypojan murhaajatausta oli täysi yllätys". Siis tytär, itsekin lusimassa ollut, ei aavistanut yhtään, että kyseessä on Suomen vankien tunnettuustilastossa top3:een sijoittuva kaveri. Nikita/Juha, hiljainen poika, ei varmasti myöskään maininnut asiasta mitään.

Mutta eikös sen Nikita/Juhan voisi jo päästää pois? Naurettavaa mesota yhdestä fillarivarkaudesta näin kauan. Ja sakot olisi pitänyt antaa sille perheelle, joka halusi fillarinsa takaisin. Sääli, että kaikki taisivat kuolla ja maksajaa ei löytynyt. Sakon aihe olisi ollut "liiallinen omistusoikeuden korostaminen".

PS.
Älkää kokeilko tätä kotona/liikenteessä, mutta tässä on lakimiesystäväni mukaan varmin ja järkevin tapa tehdä harkittu murha mahdollisesti jopa ilman lusimista. Ja jos lusimaan joutuu, niin kysymys on kuukausista. Kas näin:

Leikitään, että haluat päästää hengiltä vaikka pomosi tai naapurin Einarin, jonka epäilet jörnivän vaimoasi noin 18 kertaa päivässä sillä aikaa, kun sinä tamppaat mattoja, käyt kaupassa ja haet lapsia tarhasta. No. Ainut mitä sinun tarvitsee tehdä, on etsiä sopiva aika ja paikka, jolloin tiedät pomon/Einarin liikuskelevan ulkona. Sitten menet autollasi paikalle juotuasi sitä ennen nopeasti riittävän määrän viinaa, vaikka puolikkaan kossua. Ja sitten ajat saatana kylmän rauhallisesti pomon/Einarin päälle ja peruuta vielä varmuuden vuoksi uudelleen yli, jos et ole ihan varma, että lähtikö henki. Olet silloin syyllistynyt rattijuoppouteen ja siinä yhteydessä ihan sivuseikkana kuolemantuottamukseen. Jos olet ensikertalainen, voit saada koko rangaistuksen EHDOLLISENA. Ainut harmi siinä on se, että joudut kärvistelemään ilman korttia jonkun aikaa. Mutta kulkeehan ne taksit ja fattasta voit hakea taksiseteleitä. Olethan varmaankin työtön ja syrjäytynyt, kun olet vähän niinkuin vanki.
Eikä käy Einari enää jörnimässä Pirkkoa, perkele! Siitäs sai.

-Älä usko koskaan juristin puheita, empiirinen todiste elävästä elämästä, tiedän kaverin joka teki mainitsemallasi tavalla aikoinaan ja lusi silti pari vuotta, ehdottamasi menetelmä tuo varmaankin tosin pienemmän tuomion kuin perinteinen pistooli/haulikko menetelmä, siispä kaikki Suomen aisankannattajat, eikun autoilemaan;)

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Mitä mahtaa liikkua lainsäätäjien otsalohkossa kun vangit saavat ilman rangaistusta jäädä palaamatta "lomaltaan"? Jo pelkkä ajatus elinkautisvankien lomille laskemisesta on absurdi. Meillä paapotaan syyllisiä unohtaen samalla paitsi uhrit, myös saattaen sivullisia vaaralle alttiiksi.

Paras hoitokeino toisia tappaville on kuolemanrangaistuksen palauttaminen. Eivätpähän kuljeksi ainakaan pitkin maita ja mantuja muita ammuskelemassa, niin kuin poliisisurman yhteydessä kävi joitakin vuosia sitten.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Punalippu: Enhän minä sanonutkaan, että selviää ilman rangaistusta kokonaan. Parhaassa tapausta ehdollista, jos toimii viisaasti ja jos ei ihan, niin pari vuotta on sittenkin kyllä aika helvetin vähän harkitusta murhasta.....huoh

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jhag

Totta töriset, itse olen myöskin sillä kannalla että varsinkin väkivaltarikoksissa;esim törkeä pahoinpitely, raiskaus, pedofiilit tuomiot ovat naurettavia, esim: näihin pedofiileihin ei mitkään hoidot tehoa. Suotavin rangaistus näille olisi ruunaus ja sen jälkeen muutama vuosi samassa sellissä rautakangen kokoisen elimen omaavan homon kera. Sama pätee näihin mummon, lasten ja viattomien sivullisten hakkaajiin/tappajiin .

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lisättäköön tähän vielä nuo vitun rattijuopot, sellainen kusipää joka tarttuu kännissä auton rattiin ja ajaa jonkun kuoliaaksi, pitäisi tuomita taposta. Mutta näitäkin hellitellään ja paapotaan, korkeintaan tuomitaa pariksi päiväksi haravoimaan yhteiskuntapalveluun tms.No onnistuihan tänmänkin päivän kääntämään vitutuksen puolelle;)

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Viestin lähetti finnishninja
Ystänäni muuten kertoi, että suurin osa suljettuun psykiatriseen hoitoon tuomituista ei pääse koskaan vapaaksi. Vankilaan tuomittu pääsee yleensä aina, ellei sitten päätä päiviään selliinsä.

Hoito ei ole tosin kansan keskuudessa suosittu vaihto-ehto, sillä siellä on paremmat olosuhteet ja se ei sovi rangaistuksen kuvaan. Jammun tapaisethan halutaan nähdä mielummin suolla kuokkimassa, kuin kuumemittari peräsuolessa. Eikös muuten Jammu passitettu jonnekin sairaalaan tuomionsa päätteeksi?

Mielestäni Jammulle tehtiin juuri niinkuin sen tyyppisille kusipäille pitäisikin tehdä: ensin istui vuosia linnassa, senkin ilmeisesti suurimmaksi osaksi eristyksessä ettei muut vangit pääse listimään (vaikka joku olikin lähellä), jonka JÄLKEEN mies todettiin mielisairaaksi, passitus Niuvaan ja mitä ilmeisemmin loppuiäkseen.
MItä tulee siihen onko esimerkiksi Niuva parempi tai helpompi kuin vankilat, luulen Jammunkin aika monesti kironneen joutumistaan Niuvaan.....

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Systeemi on...

Niin. Miettikääpäs itse.

Jos minä olisin murhaaja, tuomittu sellainen ja kärsisin "elinkautista", mitä tekisin, kun minut lomalle laskettaisiin?

Oletetaan, että minut on tuomittu murhasta elinkautiseen. Siitä olen kärsinyt 6 vuotta. Pääsen ensimmäisille lomille... Lähden vankilan porteilta ja minua seurataan vain niin kauan kuin katse kantaa. Sen jälkeen olen "vapaa". Teen lomillani mitä lystää... ts. ryyppään ja vonkaan ilman tulosta.

Noh, koettaa aika, jolloin pitäisi palata kiven sisään. Arvatkaa nappaako? No saletistikaan ei nappa. Lähden varmasti ns. ilmaiselle uusinnalle, eli jatkamaan lomia. Ja eihän sitä ihan kotikonnuilleen viitisisi jäädä löydettäväksi. Joten lähtisin tietenkin kauemmaksi jatkamaan lomiani, jotta minua ei heti löydettäisi ja hyvä putki katkeaisi turhanpäiväiseen kaltereidenkolisteluun.

Miksi karkaisin? Eh - miksi en? Takaisin kiven sisään mennään kuitenkin. Eikä moisesta pakenemisesta käsittääkseni lisäkakkua paljon tule. Tulevat lomat tosin kärähtäisivät, mutta arvatkaa kiinnostaako tuossa vaiheessa...

Niin. Minkä vitun tähden näille eläimille täytyy myöntää "lomaa". Miksi heitä kiinnostaisi noudattaa sovittuja sääntöjä lainkaan? Suoraan sanottuna minua ei tuossa tilanteessa paljon säännöt ja omatunto pidättelisi.

Liekö tuolla Nikitalla sitten jokin huumekartelli tuolla vankilassa, kun halusi lisää kakkua hiukan... vittumaistahan se olisi jos valtaistuimeltaan olisi vaarassa parin vuoden päästä tipahtaa. Tipahtaa vapautumalla.

Hmm... tuli muuten mieleen, että mikäköhän kulta-aarre siellä -88 murhapaikalla odottaa löytäjäänsä, kun tuo nimihirviö oli selvästikin sinne suunnistamassa.... Rautakangelle olisi töitä...

PS. En o Nikita!

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Valtaosin olen samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa. Tuohon elinkautisvankien lomarulettiin olisi hyvä saada selkeyttä ja sitä tulisi ehdottomasti kiristää ts. Kakolan malli on aivan mainio. Toki jokainen vanki, myös elinkautisvanki ja monin kertainen murhamies/-nainen, tulee ottaa huomioon omana yksilönä ja hänen vankihistoriaa tulee tutkia tarkoin. Mikäli kyseessä on ensikertalainen (ts. ensimmäinen vankeustuomio) ja hän ei ole vankilassa ollessaan syyllistynyt rikkomuksiin voitaneen vetää hivenen sallivampaa linjaa mutta tapauksessa jossa vangin historiasta löytyy lukuisia tuomioita, karkausyrityksiä tai onnistuneita pakoja ei lomia ilman saattajaa tule myöntää ja muutoinkin lomaa tulisi myöntää vain todella pakottavista syistä ts. läheisen hautajaiset tms.

Elinkautisvangin vapautuessa armahduksen myötä tulisi yhteiskuntaan sopeuttaminen olla perusteellista ja ennen kuin armahtaminen pannaan käytäntöön tai edes hyväksytään tulisi presidentillä olla tarkka kuva vangin historista ja siitä kuinka sopeutuvaisena vankia voidaan pitää. Ei ole oikein, että täysin yhteiskuntaan sopeutumaton ihminen lasketaan vapaalle, tuolloin on oletettavaa, että ennemmin tai myöhemmin - usein ennemmin - vanki hairahtuu rikoksen poluille. Mikäli vanki todetaan psykiatrien toimesta sopeutumattomaksi hänen vankeuttaan joko jatketaan tai hänet siirretään sairaalaan hoitoon ja vasta kun voidaan olla liki täysin varmoja siitä, että kyseistä vankia voidaan pitää yhteiskuntakelpoisena hänen armahdustaan tulisi puoltaa vankeinhoitoviranomaisten taholta. Jos vanki on todella yhteiskuntaan sopeutumaton niin hänelle elinkautinen sitten olkoot viime kädessä todellakin elinkautinen. - Käsittääkseni presidenttimme linja armahdusten suhteen on jyrkempi kuin edeltäjiensä.

Kuolemantuomioita en kuitenkaan missään nimessä puolla. Ensinnäkin, kuolemantuomio ei ole rangaistus vaan se mielletään kostoksi. Se on, kuten nimi kertoo, lopullinen ja kun se on pantu käytöntöön sitä ei voida peruuttaa. Tämän peruuttamattomuuden ikävänä puolena vain on se, että on mahdollista langettaa tuomio jota ei voida peruuttaa syyttömälle. Kuka kantaisi vastuun tässä tapauksessa, että tutkinnassa tehdyn virheen seurauksena syytön tuomittaisi kuolemaan? Onneksemme Suomessa mahdollisuus sille, että tuomitaan syyttömänä vuosiksi vankilaan on häviävän pieni mutta siihenkin sisältyy se pieni mahdollisuus tulla tuomituksi syyttömänä ja jos rangaistusmenetelmänä käytetään kuolemantuomiota tuolloin on olemassa häviävän pieni mahdollisuus, että syytön voidaan tuomita kuolemaan. Tämä on eräs syy miksi en halua Suomeen kuolemantuomiota, toinen on se ettei kuolemantuomio vähennä rikollisuutta vaan ennemminkin sillä on rikollisuutta raaistava vaikutus. Tästä löytyy ainakin jonkin verran näyttöä Yhdysvaltojen puolelta, (samoin sieltä löytyy näyttöä sille, että syyttömiä on teloitettu ja syyttömiä viruu kuolemanselleissä).

Toki, myönnän että on tilanteita joissa kuolemantuomio tuntuisi soveliaalta rangaistukselta mutta siitä huolimatta pidän parempana, että tuomitaan pitkiin vankeusrangaistuksiin. Sivistynyt valtio ei normaali oloissa syyllisty kostoon rangaistusten sijaan.

vlad#16.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
:eek: Minulla on aina ollut se käsitys, että lomalta palaamatta jääminen tietää sitä, että kakku kasvaa...

Hoito auttaa aina! Varsinkin jos se on oikeaa hoitoa. Tietenkin se on hukkaanheitettyä aikaa, jos siihen sisältyy pari terapiaa ja lääkäri kerran viikossa. Uskon että hoito sopivan lääkityksen kera pitää kovapäisemmänkin rosmon kurissa. Piikki pakaraan ja seksuaalirikollisellä ei ota eteen, tai pikku operaatio.
Sama agressiivisten tyyppien kanssa. Antabus ihon sisään ja piikkiä perään. Sen jälkeen mies voi sopia vaikka pikku työhön.

Elinkautisvankien lomissa voi olla myös toinen puoli. On varmasti monta tappajaa, jotka eivät kelpaa kuntonsa puolesta ihmisten ilmoille, mutta sitten on tämä toinen ryhmä.... Esim. Arto!

Arto oli tapahtumaketjun alkaessa 35 vuotias. Hänellä oli oma yritys, jonka olemassaolosta hän kamppaili täysin omin voimin.

Koko ketju lähti rullaamaan kun Arto sai 200 000:n lisäverot. Se tiesi Artolle 20:n tunnin työpäiviä.

Arto oli naimissa ja kahden lapsen isä. He asuivat omakotitalossa Helsingin ulkopuolella. Arto oli rakentenut talon lähes itse samaan aikaan, kun hän perusti yrityksensä.

Eräänä päivänä Arto päätti lähteä ottamaan pari kaljaa. Kaikki erääntyvät laskut olisi pitänyt maksaa, mutta kun eräs asiakas ei maksanut velkojaan, niin myös Arto jäi jälkeen maksuissaan. Tämä oli kova tikki Artolle, sillä hän on aina ollut kunnianhimoinen ja maksanut velkansa päivälleen. Nyt hän oli kuitenkin ahdingossa. Talon velat, lisäverot eikä asiakas maksa... ei edes vastaa puhelimeen.

Arto päätti ottaa kunnon kännin. Istuessaan lähiön kapakassa hän tapasi Antin, vanhan kaverin jonka kanssa hän ei ollut jutellut moneen vuoteen. He nautiskelivat olutta ja kossuvissyä ja juttelivat niin vanhoja kuin ajankohtaisia. Antilla oli tarve saada kertoa pari juttua Artolle. Pari juttua, jotka kaikki muut tiesivät - paitsi Arto. Homman nimi oli se, että Arton vaimon tarpeet olivat suuremmat, kuin Arto hänelle pystyi tarjoamaan. Eli siis käytännössä Arton vaimo makasi toisten miesten kanssa.

Arto ei istunut kapakassa kauaa. Hän ei ollut tottunut alkoholiin ja alkoi olla pahennusta herättävässä tilassa. Hän päätti lähteä kotiin. Kello oli vasta 18.00.

Arton alkoholin sumentamat aivot kävivät korkeapaineella. Kaikki huolet olivat nyt laukeamassa tavalla, joka ei ole ihmiselle terveellistä.

Kotiinpäin kävellessään hän näki vaimon auton väärän talon ulkopuolella. Antin kertomat jutut jahtasivat häntä ja ne vetivät Artoa kovalla voimalla epätoivoon.

Kotona Arto meni suoraan baarikaapille ja teki ison paukun. Parin tunnin päästä hänen vaimonsa saapui kotiin yllättyneenä Arton aikaisesta kotiintulosta.

Arto oli päättänyt ottaa selvää Antin antamista tiedoista ja alkoi tenttaamaan vaimoaan. Rouva aavisti käryn olevan lähellä ja valitsi hyökkäyksen. Hän haukkui Arton lyttyyn. Mitääntekemätön nolla, jolla ei edes seiso silloin harvoin kun suvaitsee olla kotona, eikä edes saa mokomaa pikkupuljua pyörimään, vaikka on takunnut jo vuosia sen kanssa.

Arto oli nyt mielentilassa, joka ei salli hänen kontrolloida omaa itseään. Hän itki vihasta ja surusta yhtä aikaa ja yritti saada vaimonsa hiljenemään, mutta rouva huuti kuin hinaaja ja haukkui koko ajan Artoa.

Arton kuppi on nyt täynnä. Hänellä ei ole enää mitään omaa aivoissaan, vaan häntä ohjaa joku muu kuningas alkoholin avulla. Hän ottaa keittiön pöydältä leipäveitsen ja alkaa hakkaamaan sillä vaimoaan silmittömästi.

Arto istuu keittiön pöydällä ja itkee hillittömästi pari tuntia ja soittaa sitten poliisin. He vievät Arton säilöön ja vaimon ruumishuoneelle. Patologi laskee 27 reikää Arton vaimossa.

Arto käy läpi mielentilatutkimusen, joka toteaa hänet terveeksi. Arto saa elinkautisen murhasta.

Arto istuu juuri nyt pitkää kakkuaan. Hän on terve ja hyvässä kunnossa. Hän on käyttänyt vankilavuodet hyväkseen opiskelemalla lakia. Hänen haaveensa on perustaa vielä joskus oma toimisto. Arto on viittä vaille valmis lakimies.
Arton suurin haave on tosin saada vielä kerran aloittaa elämä vapaana ja rikoksensa sovittaneena. Arto kaipaa myös lapsiaan, joita hän ei ole nähnyt vuosiin.

Arto osaa laskea ulkoa kaikki virheet, jotka hän on tehnyt vuosien varrella ja hän tietää myös mikä laukaisi hänet tekemään kauhean tekonsa. Kaiken romahdus teki sen, että myös Arton maailma romahti.

Onko Arto sinun mielestäsi loman arvoinen?

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Karkaaminen ei ole rikos, eikä näin ollen tuo lisäkakkua.

Muutoin olen sitä mieltä, että Valjakkala oli perusteltua päästää lomille siinä missä kuka hyvänsä vanki. Hänen teoistaan on 14-vuotta ja hän tulee pääsemään vapaaksi tod.näk muutaman vuoden sisällä. 14 -vuotta on muuten pitkä aika, siinä voi ihminen muuttua.
Lomille pääseminen on osa yhteiskuntaan uudelleen sopeuttamista. Jos siellä ei tötöillä, niin ainakaan itseäni ei lomansa kiusaa yhtään.

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Mike
Muutoin olen sitä mieltä, että Valjakkala oli perusteltua päästää lomille siinä missä kuka hyvänsä vanki. Hänen teoistaan on 14-vuotta ja hän tulee pääsemään vapaaksi tod.näk muutaman vuoden sisällä.

Ilmeisesti ministeri Koskisella on parempaa tietoa, koska hän sanoi että "Miksi Valjakkalaa sovitetaan jo yhteiskuntaan, kun hän on vankilassa vielä seuraavat 10 vuotta?".

Tässäpä sitten tositarina.
Entinen naapurini muutti lähiöön asumaan vaimonsa kanssa.
Kaveri, jota kutsutaan tässä vaikka Paveksi, ajoi rekkaa töikseen.
Pave sitten oli taas koko viikon reissussa, ja sinä aikana joku lähiötenu oli ahdistellut hänen vaimoaan.
Palattuaan reissultaan Pave oli mennyt lähiökapakkaan tempaisemaan retkua turpiin. Ei ollut sitten kuitenkaan tempaissut, vaan teki selväksi että lähestyä ei kannata enää koska kotoa löytyy haulikoita ja muita kapistuksia. Lisäksi Pave kiskaisee 200 kiloa penkistä ja on muutenkin 190 senttiä pelkkää lihasta.

Yön pimetessä lähiöretku oli sitten tullut rappukäytävään pistoolin kanssa, ampunut siellä ilmaan ja mennyt Paven oven taa koputtelemaan. Renttu huuteli vielä oven takaa tappouhkauksia ja ilmoitti että hänellä on pyssy.

Pave otti haulikon, pisti sen postiluukun suuaukolle ja ampui piiput tyhjäksi. Ajatteli että kunnon latinki pohkeisiin hillitsee, ja sitten voi soittaa poliisit. Olihan retku jo ampunut rappukäytävässäkin, tappohommissahan se täällä on.

Paskempi säkä. Lähiöretku oli juuri kumartunut, aikeenaan ilmeisesti katsoa postiluukusta, onko asunnossa elämää.
Renttu sai sitten haulit päähänsä.

Pave sai 8 vuotta linnaa, ja koska takana oli jo nuoruusvuosilta pahoinpitelytuomio, Pave istuu sitten 8 vuotta.
Hemmetin rankkaa.
Vaan oikeudenmukaista? Hän kuitenkin tappoi ihmisen.

Ja uskotteko, ameriikan ihmemaassa ei tuomiota olisi tullut.

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Amerikan ihmemaassa riippu tietysti kuka postiluukusta ampuu. Rikas valkoinen mies=ei tuomiota ja päälle vanhingonkorvaus sotketusta oven pielestä.
Köyhä musta mies= loppuikä tyrmää ja avain heitetään menemään. Ellei sitten grillata kymmenen vuoden odottelun jälkeen.

farsan

Jäsen
Suosikkijoukkue
LEIJONAT,Ässät, Djurgårdens .I.F. Teemu Selänne
predator!!

ja muut,se "jammu-setä" kun en tiedä, ei kai se se jammu ole joka hymy-lehdessä kirjoitteli seitkyt-luvulla!!!

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vangit

Suomen ongelma on, että täällä täysin marginaalisen ryhmän, eli kriminaalien ihmisoikeudet, on nostettu tavallisen kansan ihmisoikeuksia korkeammalle. Kaiken maailman vinkuintiaani- kekkulit huutelee, kuinka vangeilla on oltava oikeus lomiin, toistuviin seksuaalirikoksiin syyllistyneitä ei saa laittaa pakkokastraatioon jne. Kuka ottaa vastuun siitä, että esim. jo kaksi kertaa aiemmin raiskauksesta tuomittu päättää vapauduttuaan puikottaa taas jotain viatonta neitokaista (lyhyt mekkohan on varma merkki naisen suostuvaisuudesta).

Pitäisi olla laki, että jos henkilö on aiemmin tuomittu esim. raiskauksesta, niin uudesta raiskauksesta saa automaattisesti elinkautisen, joka kestää tosiaan elinkauden, ts. ukon pumppu laukeaa sitten aikanaan sinne sellin nurkkaan. Sama systeemi myös kaikkiin henkirikoksiin. Eipähän tule ainakaan toisen kerran jälkeen uusia uhreja. Eipä myöskään voi kuvitella tilannetta, että kaksi kertaa piti joku tappaa "vahingossa", kun kuuppa vain tilttas.

Mitäköhän sitten tapahtuisi, jos esim. pressan tytär raiskattaisiin jonkun vankilasta muutaman vuoden jälkeen päästetyn jo tuomitun raiskaajan toimesta. Heruisko silloin armoa, kun kohtalo osuisi päättäjien omaan lähipiiriin. Tuskin, mutta toivottavasti näin ei tarvi käydä, ennen kuin tavallisen ihmisen ihmisoikeudet pyritään turvaamaan.

Tuntuu oudolta, että ylivoimaisesti suurin osa tuntemistani ihmisistä (perhe-, kaveri- ja työpiiri) on sitä mieltä, että ainakin seksuaali- ja henkirikoksien tekijöiden rangaistuksia tulisi voimakkaasti kiristää. Kuitenkaan kansan valitsemat edustajat eivät näin toimi? Eli onko kyseessä vain niin, että oma lähipiirini on vain niin outo, vai onko kyseessä todellakin niin, että kansalaiset haluavat tiukempia rangaisuksia tiettyihin rikoksiin, mutta meidän edustajat eivät näin toimi? Mitä mieltä on JA:n lukijat?

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Re: predator!!

Viestin lähetti farsan
ja muut,se "jammu-setä" kun en tiedä, ei kai se se jammu ole joka hymy-lehdessä kirjoitteli seitkyt-luvulla!!!

Autuaita ovat tietämättömät.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy