Kyllähän tää Tapparan pakisto yhtäkkiä vahvistui niin kovasti, että Pukalla on nyt hankalaa saada kunnon roolia. Vielä ikävämpi tilanne on Mäntymaalle, jota peluuttaisin Pukankin edellä.
Puistola, Kangasniemi, Saravo, Petriläinen, Gustafsson ja Clarke (viimeisellä vielä varaus päällä, koska kokemus miehestä on niin vähäistä) muodostavat sellaisen kokeneen kuusikon, että Pukalla, Mäntymaalla ja Pentikäisellä (toivuttuaan) ei ole vielä asiaa haastaa heitä peliajasta, ellei em. kuusikolle tule loukkaantumisia tai totaalista pelitason pudotusta.
Jälkimmäinen kolmikko saisi mun puolestani vuorotella siinä seiskana, joka kyllä yleensä Tapparassa saa ihan hyvin peliaikaa. Mäntymaa kannattaa pitää edelleen haistelemassa liigailmapiiriä useinkin, mutta minä ainakin olen sitä mieltä, että iso kiekollinen rooli A:ssakaan ei kaverille edelleenkään ainakaan pahaksi olisi. Pukkakaan ei tietty pelaamatta ainakaan kehity, mutta kuten muutkin enemmän Tapparan pelejä tällä kaudella nähneet minäkin olen sitä mieltä, että paljon on kaverilla töitä vielä edessä voiman ja ennen kaikkea luistelun kanssa, että pystyisi edes Mäntymaan pitämään rankingissa takanaan.
Pentikäinen on kysymysmerkki. Harjoituspeleissä hyviä esityksiä kaverille, joka tuli liigamiehistöön kyllä ihan puun takaa, mutta kuten sanottu, ykköskuusikkoa on hankala ohittaa tällä kaudella.
Kinokselle mun mielestäni nyt kävi ikävästi ja kaveri jäi ylimääräiseksi. Mun kuvittelu-päättely on sitä mieltä, että Petriläinen putosi lopulta Tapparan syliin täysin yllättäen yhdessä hujauksessa. Jos Passon tulosta olisi ollut tieto, niin Kinosta tuskin oltaisiin otettu edes kokeelle. En tietenkään ole Tapparan valmennus- enkä seurajohto, mutta siltä tää tilanne vaikuttaisi. Eiköhän Kinos kuitenkin tsekata ja tietty pelipaikka ja -aikaa löytyy, jos kyseessä on todellinen tekijämies. Mun veikkaus kuitenkin on, että ainakaan koekuukauden jälkeen jatkoa ei löydy.
Ja kun Kouvolan mies suoraan kysyy, niin loppuun mun mielipiteeni: En jäisi kaipaamaan, jos Pukka vaikka KooKoossa kehittäisi edelleen luisteluaan ja kaksinkamppailuvoimaansa. Tällä hetkellä mies on ihan liian hasardi liigatason pakiksi.
Edit: Jahas, tänään jo vähän niinku noudatetaan mun periaatteita. Kinos tekee liigadebyyttinsä, ja vaikka Kangasniemi on syystä tai toisesta pois, niin mukaan on otettu nimenomaan Mäntymaa ja Pukka huilailee.