Mainos

Tappara kaudella 2024–2025

• 117 308
  • 409

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Sinänsä jännä pyöräytys tässä käynyt, että kun:

Halloran tippui --> hankittiin Mustonen
Granath tippui --> hankittiin Antonen
Halloran tervehtyi --> Antonen pois
Granath tervehtyi --> Luoto pois

Ja Mustonen jää ?

Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: S.T.

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos Metsola on ykkösmokke keväälläkin, niin joutuu kyllä mielenterveys koville, sen verran kovat PTSD-flashbackit tuli tästä yhdestä hörpystä. Viisi mestaruutta välissä auttaa toki vähän, mutta…

Suosikkijoukkue
Tappara
Jos Metsola on ykkösmokke keväälläkin, niin joutuu kyllä mielenterveys koville, sen verran kovat PTSD-flashbackit tuli tästä yhdestä hörpystä. Viisi mestaruutta välissä auttaa toki vähän, mutta…
Sai kyllä itse miettiä millon viimeksi on tän tason hörppy tullut omiin. En nopeasti keksinyt Metsolan viime visiitin jälkeen moista.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sai kyllä itse miettiä millon viimeksi on tän tason hörppy tullut omiin. En nopeasti keksinyt Metsolan viime visiitin jälkeen moista.
Eikös Heljanko päästänyt yhden (olisiko ollut Jypiä vastaan?) toisesta päästä?

Toki sekin kausi päättyi mestaruuteen...

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Muistatko foliohatun toikkarointia paluukaudellaan?

Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Kyllä tuo Daniel Brickley tekee tuolla liikkeellään ja rauhallisuudellaan vaikutuksen. Pääsee jatkuvasti paremmin sisään pelityyliin. Erittäin hyvä hankinta.
Sama pätee Matinmikkoon ja kumpikaan ei säästele vetojaan, kyllä ne rupee jossain vaiheessa uppoonkin!

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Sama pätee Matinmikkoon ja kumpikaan ei säästele vetojaan, kyllä ne rupee jossain vaiheessa uppoonkin!

Pakisto on hyvänoloinen ja kun flunssapotilas + vempat palaavat niin tämä osasto rotaationkin osalta on kunnossa.

Mitä peleissä nyt nähny niin Somppi on ollut hyödytön mitä hyökkäyspeliin tulee jos vertaa esim viime kauteen.

Puhakka on tulikuuma ja periaatteessa toi superketju pystyy yksin ratkomaan pelejä kun alkaa Halloranin pojalla osuun kunnolla.

Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Juu ei ole Sompilla vielä oikein lähtenyt tehojen muodossa, johtuisko ylitarjonnasta keskikaistalle, eikä laiturin rooli istu niin hyvin?

Keskikaistasta puheen ollen, ainakin aloitusympyrässä ollaan "dominoitu" alkukauden Liigaa:
AL% 1. Tappara 58,17 2. IFK 55,64 3. Ässät 52,85 ym...
ALH% 1. Tappara 61,80 2. HPK 55,17 ym...
ALP% 1. Tappara 58,09 2. IFK 55,40 ym..

Varsinkin tuo hyökkäysalueen voittoporosentti erottuu muista. Laitoin tuohon lähimmäksi päässeet. Pudotus olisi vielä paljon kovempi, jos tuohon olisi listannut vaikka top5-joukkueet. Okei otanta on vieä varsin nuori ja viime JYP-pelin huimat voittoprosentit (Rauhala 81,8 / Mattila 80 / Keskinen 81,8 / Räsänen 66,7) ehkä hieman vääristävät, mutta suunta on hyvä ja A.Räsänenkin on alkanut palata näissä vanhalle tasolleen alkukauden loukin jälkeen.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Mä ainakin itse olin teille kateellinen, kun saitte sen Metsolan sinne teidän maalin suulle, sillä olisin kovasti halunnut hänet tänne oman jengin tolppien väliin ja kyllä hän kelpaisi mulle tänne yhä edelleenkin, vaikka nyt saatiinkin onneksi Hovinen jälleen takaisin ja aivan uskomattoman hyvin on pappi kyllä onnistunut.

Kuten olisi kelvannut hyvin myös Heljanko, mutta hänen tapauksessa nyt osasin ottaa huomioon sen, että IFK tuskin pystyy kilpailemaan niiden SHL:n tarjouksien kanssa.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mä ainakin itse olin teille kateellinen, kun saitte sen Metsolan sinne teidän maalin suulle, sillä olisin kovasti halunnut hänet tänne oman jengin tolppien väliin ja kyllä hän kelpaisi mulle tänne yhä edelleenkin, vaikka nyt saatiinkin onneksi Hovinen jälleen takaisin ja aivan uskomattoman hyvin on pappi kyllä onnistunut.

Kuten olisi kelvannut hyvin myös Heljanko, mutta hänen tapauksessa nyt osasin ottaa huomioon sen, että IFK tuskin pystyy kilpailemaan niiden SHL:n tarjouksien kanssa.

HIFK on liigakärki. Pappi on hyvä veskari, itse en Metsolan paluusta ole niin vakuuttunut kun vertaa Heljankoon. Sanotaan näin että Kohonen on saanut aika hyvin vastuuta ja Metsolan asema voi horjua, tosin jälkimmäinen on rutiiniveska joka kyllä pelaa nollapelin jos niikseen tulee.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK on liigakärki. Pappi on hyvä veskari, itse en Metsolan paluusta ole niin vakuuttunut kun vertaa Heljankoon. Sanotaan näin että Kohonen on saanut aika hyvin vastuuta ja Metsolan asema voi horjua, tosin jälkimmäinen on rutiiniveska joka kyllä pelaa nollapelin jos niikseen tulee.

No joo, liigakärjessä ollaan vielä toistaiseksi, mutta saa nyt nähdä tosiaan, että miten kauan tämä lento jatkuu ja mikäli se jatkuu, niin se on ainakin varmaa, että sen meidän ykkösketjun Vesalainen-Lehterä-Pakarinen on pysyttävä kunnossa koko kauden ajan, ettei ainakaan mitään pidempiä poissaoloja vaan kellekkään heistä sattuisi.

Hovinen on kyllä ihan huippuveskari ja erittäin mielelläni hänet tänne takaisin kyllä huolin, mutta on se Metsola myös erittäin hyvä ja uskon kyllä siihen, että hän tulee varmasti parantamaan otteitaan vielä kovasti tässä kauden edetessä ja eritoten silloin pudotuspeleissä ja niiden lähestyessä.

Olisin varsinkin vielä kesällä ja ennen kautta Metsolan meille halunnut ja mieluiten just jollain 2-3 kauden sopimuksella, niin sillä olisi saanut ratkaistua hyvin sen meidän epävarman veskaritilanteen pidemmäksi aikaa ja Taponen olisi voinut hyvin tuurata ja sitten rasitusta ei olisi tullut Metsolalle liikaa. Hovinen oli kyllä tähän kohtaan mitä parhain hankinta, mutta ainoa joka siinä vaan hieman epäilyttää ja harmittaa melkein jo etukäteen on se, kun tietää melkein jo nyt heti sen, että todennäköisesti se pappi tulee pelaamaan täällä vain tämän kauden ja sitten tämän kauden jälkeen on taas luvassa se sama rumba, eli uuden veskarin etsintä.

Heljanko oli kyllä teillä pelatessaan aivan loistava veskari ja oli todella harmillista, kun meidän jengin seurajohto onnistui hänet silloin aikanaan täältä pois päästämään, mutta toisaalta tilanne oli vaan silloin mikä se oli, niin sitä on mielestäni turha liikaa enää jälkeenpäin surkutella. Mutta kyllä mä Metsolaa oon myös aina veskarina ihaillut ja suuresti häntä arvostanut, niin sen vuoksi hän kelpaisi koska tahansa mun IFK:n maalin suulle.

Meillä Taponen on myös mielestäni hyvä maalivahti, mutta ainakin vielä toistaiseksi hän on vaan ollut liian epätasainen ja ei ole pystynyt pitämään sitä tasoaan samanlaisena ja yhtä varmana, kun vaikka Hovinen, Metsola tai Heljanko. Kakkosveskarina kyllä erinomainen, mutta vielä valitettavasti liian epätasainen ykkösveskariksi.

Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Heljanko oli kyllä teillä pelatessaan aivan loistava veskari ja oli todella harmillista, kun meidän jengin seurajohto onnistui hänet silloin aikanaan täältä pois päästämään, mutta toisaalta tilanne oli vaan silloin mikä se oli, niin sitä on mielestäni turha liikaa enää jälkeenpäin surkutella.
Juu niin oli tai kehittyi hyväksi Aki Näykin valmennuksessa. Sitähän me ei tulla ikinä tietämään olisiko sama onnistunut toisessa ympäristössä toisen valmennuksessa. Heljanko sanoi lähtiessään, että toivottavasti saa tulla joskus takaisin se kertonee myös paljon Tampereelle kotiutumisesta.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu niin oli tai kehittyi hyväksi Aki Näykin valmennuksessa. Sitähän me ei tulla ikinä tietämään olisiko sama onnistunut toisessa ympäristössä toisen valmennuksessa. Heljanko sanoi lähtiessään, että toivottavasti saa tulla joskus takaisin se kertonee myös paljon Tampereelle kotiutumisesta.

Joo sitä mäkin olen usein pohtinut, että olisiko se Heljanko kehittynyt täällä meidän valmennuksessa välttämättä noin hyväksi maalivahdiksi, mitä hän tosiaan kehittyi teidän valmennuksessa. Meillä tosiaan Lundell ollut veskarivalmentajana jo pidemmän aikaa, mutta itse en kyllä osaa yhtään sanoa sitä, että miten hyvä hän on työssään. Monet meidän fanit ovat häntä kehuneet, mutta monet myös kyseenalaistaneet, kun meiltä ei ole tullut täältä vähään aikaan ketään todellisia huippuveskareita, vaikka toki Husso ja Lankinen olivatkin ihan huikeita aikanaan ja ovat myös nyt sitä NHL:n puolella.

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Sori vieraisiin pöytiin huutelusta, mutta.

Mitkä ovat Tapparan YV koostumukset? Ketkä sieltä kannattaisi poimia tai muutenkin kuumat pelaajat? Ihan liigapörssiä ajatellen.. tällä hetkellä pyörii mielessä Leskinen+Mattila+Savinainen(vaikka ollut hiljasempi) vai ottaako Vellun tilalle toisen ja Puhakka/Tanus Mattilan tilalle vielä.. siinäpä vasta kysymys

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
JYP vs TPS
  • 2.50
  • 4.05
  • 2.48
Jukurit vs Ilves
  • 4.30
  • 4.75
  • 1.64
KalPa vs KooKoo
  • 1.53
  • 5.10
  • 4.95
Kärpät vs HPK
  • 1.63
  • 4.70
  • 4.40
Lukko vs Tappara
  • 1.92
  • 4.40
  • 3.65
Pelicans vs K-Espoo
  • 1.89
  • 4.35
  • 3.40
Sport vs HIFK
  • 2.70
  • 4.25
  • 2.24
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy