Tunnetaankohan Suomussalmelta kohta muitakin kuin I.Kianto ja H.Kovalainen? Oikeita Suomussalmen Sankareita kaikki tyynni, kirjailija Onni Palastetta mukaillen. (Joku hätänen kyllä kohta kerkee oikoon, että Pesonen on Kuhmosta eikä Suomussalmelta, mutta siitä huolimatta tituleeraan häntä nyt S-salmelaiseksi... Oikeastaan J.Pesonen on Kärppien Kainuun scouttaus...) Tuskin asiaa (J.Pesosta) kuitenkaan kannattaa hypettää kovin paljon, sillä ei hän olisi eka pelaaja, jolla on harjoituspelit menneet helvetin hyvin, mutta itse sarja sitten päin persettä. Niitä pelaajia on paljon, todella paljon... Jäitä hattuun...
Täydellisen yläkanttiin näyttävät Kärppien harjoituspelit menevän! Kaksi ekaa (täysmittaista) matsia pistän kyllä Kempele-hallin piikkiin, koska siinä hallissa on sellainen taika, että siellä tehdään maaleja, hitosti maaleja. Taannoin takavuosina oli yli 10 maalin ottelut enemmän sääntö kuin poikkeus, ja tämä taika pitää näköjään kutinsa vielä tänään. Oikeastaan, jos Kärppien maalihanat menevät itse sarjassa tukkoon, niin oikeata pelipaikkaa maalihanojen aukaisuun ei kannata kaukaa hakea. Kempeleeseen vaan vaan vaan, siellä kyllä maa-lail-laan...
Se mitä Tampereella nyt tapahtuu, on minulle mysteeri. Varmaan jotain jäi niin täydellisesti hampaankoloon viime kevään finaalisarjasta, että nyt ei jätetä kiveäkään kääntämättä eikä kantoa kaatamatta, kun aletaan harjoittelemaan ensi kevään finaaleja ja muita huipentumia varten. Kärpät on tottunut viime vuosina häviämään kauden tärkeimmät pelit juuri Tampereella, joten ilmeisesti nyt on tarkoitus alkaa kääntämään tämä trendi. Aloitetaan se vaikka Tampere-cupissa, alkuasukkaille, oikeille tamperelaisille todella tärkeässä Tampere-cupissa. Heikkilä voisi pitää kuitenkin nyt myös siitä huolen, että tämä oraalle saatettu trendi jatkuu ensi kevääseen saakka, jookosta... Muuten ei ole kivaa...