Tapaus Hotelli Ellivuori - Suomalaisten hotellin taso

  • 9 284
  • 14

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tapaus Hotelli Ellivuori - Suomalaisten hotellien taso

Tämä tapaus on uusin näyttö internetin voimasta. Näitähän on viime vuosina ollut muutama.

Videon tekijä siis maksanut 110€ kahden hengen huoneesta lisävuoteella.

Hotellin nettisivuille ei enää pääse.

Linkkejä:

Youtube. Alkuperäinen video

HOTELLI ELLIVUORI, Sastamala - Suomen huonoin ja epäterveellisin hotelli 2011

Iltalehti

Lapsiperheen hiihtoloma pilalle

Iltasanomat

Maksaisitko tästä huoneesta 110 euroa? Terveystarkastaja iski kohuhotelliin
 
Viimeksi muokattu:

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Tuota juttua jo aiemmin lukiessa tuli ensimmäiseksi mieleen, että miksi edes suostuivat asettumaan huoneeseen. Itse olisin kipittänyt nanosekunnissa takaisin respaan ja vaatinut toisen huoneen. Ja juu juu ehkä hotelli oli täynnä ja lapsillakin kakkahätä, mutta asia olisi hoidettu välittömästi olosuhteiden mahdollistamaan parhaaseen mahdolliseen kuosiin kaikin mahdollisin keinoin (vaikka roima hinnanalennus + välitön siivous) heti eikä joskus lehtien kautta.

pst.. Tuo IL:n linkki on rikki

edit. Jahas, mies siis oli Youtubessa kertonut toimineensa yllä kuvatulla tavalla, mutta tuo ei käynyt ilmi IL:n jutusta.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja juu juu ehkä hotelli oli täynnä ja lapsillakin kakkahätä, mutta asia olisi hoidettu välittömästi olosuhteiden mahdollistamaan parhaaseen mahdolliseen kuosiin kaikin mahdollisin keinoin (vaikka roima hinnanalennus + välitön siivous) heti eikä joskus lehtien kautta.
pst.. Tuo IL:n linkki on rikki

Täysin sama tuli mieleen, ja alkoi välittömästi vituttaa tälläinen viherahoilu. Ei se ole mikään reklamaatio, jos valittaa, mutta ei vaadi mitään, ja sitten laittaa itkut nettiin.

Muuten Suomessa on tullut oltua aika kirjavissa hotelleissa, ja kallistahan se on, hinta tuntuu seuraavan laatua suht verrannollisesti. Aamupalan laatu samoin, ja se mulle oikeastaan tärkeämpää on, ja on todettava, että aamupala on suomalaisissa hotelleissa ulkomaita paremmalla tolalla, ainakin hintahaitarin alapäässä. Tähän tietysti vaikuttaa kulttuurierotkin, Pariisissa kroisantti ja kahvi saattaa olla ihan perusaamiainen, Suomessa siitä päätyisi youtubeen.

Hotellien rakennustekninen laatutaso on sitten ihan toinen asia, kiire+välinpitämättömyys näkyy joka maassa ja joka hintaluokassa (no ihan ökyjä lukuunottamatta), samoin huoltotoiminnan laiminlyönti.
 

tutzba

Jäsen
Ei se ole mikään reklamaatio, jos valittaa, mutta ei vaadi mitään, ja sitten laittaa itkut nettiin.

Todennäköisesti tämä vaatimaton suomalaismies on vielä kehunut hotellihuonetta jälkeenpäin, ettei omistajalle tulisi paha mieli. Paras hotelli koskaan, tulemme varmasti takaisin, aamupalakin oli oikein onnistunut! Ja ei muuta kuin äkkiä kotiin itkemään YouTubeen.

Ymmärrän kyllä, että vituttaa, mutta jälkeenpäin on turha valittaa jos ei paikalla uskalla.

Edit: Erämaan kettu ampui kommenttini alas.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Täysin sama tuli mieleen, ja alkoi välittömästi vituttaa tälläinen viherahoilu. Ei se ole mikään reklamaatio, jos valittaa, mutta ei vaadi mitään, ja sitten laittaa itkut nettiin.

Videon kommenteissa kuvaaja on kirjoittanut mm. seuraavaa:

Nyt tulee mieleen, eikö olisi voinut tehdä reklamaatiota. Kyllä tein. Ensimmäiseksi kävin respassa kertomassa eteisen lampusta ja rikkoutuneesta rullaverhosta, mainitsin ystävälliseen sävyyn samalla, ettei huone vastaa mitenkään Ellivuoren webbisivuilta löytyviä kuvia niistä. Niihin respa ei osannut sanoa mitään, lupasi kuitenkin, että mainitsemani epäkohdat korjataan. Marssimme huoneeseen odottamaan, ja hetken päästä ystävällinen talonmies saapuikin. Totesi pimeän eteisen, ja alkoi vaihtaa lamppua, vaan ei onnistunut. Sanoi, ettei tällaisella kierteellä olevia taida enää olla missään? No käväisi katsastamassa, eikä tosiaan löytynyt. Totesi, että kumma kyllä kukaan ole valittanut -- No, huoneessa oli tuskin aikoihin majoitettu muita. Mies oli ystävällinen - toisin kuin respa. Poistui pahoitellen ja jäimme edelleen pimeään eteiseen, hän näppäränä miehenä ehdotti, että jos pidämme WC:n oven auki, niin sieltä valo loistaa eteistilaan. Ja niin tottavie tapahtuikin. Rullaverho kyllä jäi korjaamatta, mutta sievällä ranneliikkeellä sitä rullasimme ylös-alas. Tämä ja paljon muuta löydät tästä videosta. Sillä yksi video kertoo enemmän kuin nämä kymmenet sanat.

Ai niin, reklamaatiosta huolimatta mitään konkreettista ei tapahtunut - ei edes hinnanalennusta tms. asiakashyvitystä. Maksoimme tuon täyden hinnan, ja jälkeen kuulimme muutamalta muulta hotellin asiakkaalta, että niitä parempiakin huoneita olisi ollut samaan hintaan muutama. Valitettavasti paikka oli nopean sesonkirikastumisen toivossa buukattu täyteen ja kaikki nuo vanhat uudistamattomat, terveys- ja turvallisuusriskit sisältävät huoneetkin olivat myyty meidän kaltaisille tyhmille "rinneturisteille" TÄYTEEN HINTAAN. Tein epäkohdista jo hotellissa ollessani reklamaation, johon suhtauduttiin olan kohautuksella, ilman minkäänlaista kompensaatiota.
Siksi tämä video, sillä minulla on maksavana asiakkaana oikeus tulla kuulluksi ja huomioiduksi, sekä purkaa täysin huomioimatta jääneistä epäkohdista aiheutunut frustraatio.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Se nyt ihan sejasama miten tuon hotellin karmea taso tuli ilmi, mutta pääasia että tuli. Youtube-video oli oikein hyvä ja varottava esimerkki muille paikasta. Muuten hotellin surkea toiminta olisi jatkunut entisellään. Nyt tuo "hotelli" sai silmilleen välinpitämättömän toimintansa, ja hyvä niin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Itse asiassa tämä oli huomattavasti parempi tapa hoitaa asia, kuin pelkkä reklamaatio tai uuden huoneen vaatiminen.

Tapaus on saanut ansaittua julkisuutta videon ansiosta ja terveystarkastajakin on iskenyt paikalle. Jos olisivat vaatineet pelkästään uuden huoneen, asialle ei olisi luultavasti tehty mitään eikä juttu olisi päätynyt julkisuuteen.

Hyvä, että palvelun ostaja toi asian esille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Videon kommenteissa kuvaaja on kirjoittanut mm. seuraavaa:

Juu, nimenomaan olin nuo kommentit lukenut ja jäänyt edellämainitsemaani käsitykseen. Perkele, jos huone on tuossa kunnossa, niin reklamaation tuloksen tulee olla vähintään reilu hinnanalennus, tai jotain muuta, joka asiakkaan tyydyttää. Ei mitään netti-itkuja olankohautuksista.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Aika moni tuollainen pienempi "maalaishotelli" tuntuu olevan heikossa hapessa. Käykö kauppa niin huonosti että ei haluta ottaa taloudellista riskiä vaiko ei vaan välitetä? Tuntuu olevan Suomessa maan tapa, että asiakas on lypsylehmä eikä ajatella sen pidemmälle.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juu, nimenomaan olin nuo kommentit lukenut ja jäänyt edellämainitsemaani käsitykseen. Perkele, jos huone on tuossa kunnossa, niin reklamaation tuloksen tulee olla vähintään reilu hinnanalennus, tai jotain muuta, joka asiakkaan tyydyttää. Ei mitään netti-itkuja olankohautuksista.
Eli se on asiakkaan vika kun reklamaatio ei johda korvauksiin?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli se on asiakkaan vika kun reklamaatio ei johda korvauksiin?
Niin, epäselväksi jäi, mikä oli asiakkaan vaade, ja jos hän sellaista ei selkeästi ilmaissut (ja esim joku vastuuhenkilö katsomaan huonetta), ja siten edes antanut hotellille mahdollisuutta tyydyttää asiakas, niin onhan se asiakkaan vika.

"Antakaa uusi huone", "Antakaa rahat takaisin", "Antakaa ilmaiset safkat"
vs
"Huone on likainen", "Vaihtakaa lamppu, ai ei voi, no ollaan pimeässä sitten", "Kirjaudumme ulos, huone oli huono"

Tämä siis ihan sen perusteella, minkä käsityksen olen tilanteesta saanut uutisoinnin ja youtuben perusteella. Ja huonehan oli kaiken arvostelun alapuolella, ei siinä mitään.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Nähtävästi sai reklamoija hieman enemmän kuin huoneen hinnan takaisin, sillä video on poistettu YouTubesta.

Tässä toisen käyttäjän uploadaamana:
http://www.youtube.com/watch?v=DzZkeBCVRog

Nettisivutkin toimivat taas. Sivuille on lisätty tiedote asiaa koskien.
"Saatu kritiikki on osin aiheellista." Palvelun tasoon eli paikanpäällä tehdyn reklamaation huomioimatta jättämiseen ei kommentoitu mitään.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ei nyt ihan Ellivuori-tasoa, mutta viime kesän vierailu Joensuun Hotelli Kimmelissä oli suorastaan hirveä. Ilosaarirockin aikana sai toki olla tyytyväinen siitä, että sai huoneen, mutta huoneen hinta/laatusuhde oli ylivoimaisesti huonoin mitä olen koskaan kokenut.

Yksi yö maksoi n. 140€ ja huoneen taso oli ala-arvoinen. Hyvin retrohenkinen (ei toki niin paljon kuin Ellivuori) ja epäsiisti, kylppäritila veteli ehdottomasti viimeisiään ja ilmastointi puuttui, joka oli viime kesänä kohtuullisen epämukavaa. Toki ei huoneessa tullut juuri käytyä kuin nukkumassa, mutta jäipä hotellista ihan kammottava fiilis - ja kyse on sentään mahtavan S-ryhmän omistamasta murjusta.

Toki nyt on korostettava, että tämä huone oli hotellin vanhalla puolella. Aiemmin olen yöpynyt hotellin uudella puolella ja kokemus on ollut ihan hyvä. Kuitenkin tämän pohjalta jätän tässä hotellissa yöpymiset työmatkojenkin osalta pois.

Kontrastia sai mukavasti, kun oli Ilosaarirockin toinen yö Cumuluksesta, joka oli juuri remontoitu ja kaikkiaan loistava. Hintakin oli Ilosaarirockista huolimatta vain vähän vajaa 100€ yö.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kontrastia sai mukavasti, kun oli Ilosaarirockin toinen yö Cumuluksesta, joka oli juuri remontoitu ja kaikkiaan loistava. Hintakin oli Ilosaarirockista huolimatta vain vähän vajaa 100€ yö.

Ei varsinaisesti remontoitu, kun se hotelli on ihan uusi. Kiinteistö toki vanha, mutta ne huoneet on vanhan pankin tönöön rakennettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös