Taneli Ronkainen, Oulun Kärpät

  • 37 123
  • 87

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kumma kun ei löytynyt ketjua vielä Ronkista. Tarinoikaamme siis hetki.

Kyseessähän on Kuusamon Pallo-Karhujen kasvatti, joka on teini-ikäisestä saakka edustanut Kärppiä (C-junnuista alkaen). Ainakin omaan sydämeeni kaveri luisteli itsensä vuoden 2015-2016 playoffeissa, kun Nuti loukkaantui ja kaveri lyötiin lähes puskista (nojoo, taisi muutama liigapeli olla runkosarjasta alla) Kukkosen pariksi ykkösketjuun ja ylivoimaan. Jälki oli murhaavaa, kolme häkkiä, joista yhdellä voitettiin pronssit Kärpille. Muutenkin oli hyvin ennakkoluulotonta ja näyttävää peliä.

Odotukseni kaveria kohtaan oli iso, kun lähdettiin kauteen 2016-2017. Enkä tainnut suinkaan olla ainoa, sillä muuan Suikkanenkin hehkutti kaverin nousevan parrasvaloihin ko. kaudella. No - kuten muistamme - toisin kävi. Loukkaantumiset pilasivat miehen alkukauden ja kaverin toivuttua pelikuntoon ei hänkään kyennyt nousemaan muutenkin konttavassa joukkueessa parrasvaloihin. Loppukausi päätyi A-junnujen mukana.

Tällä kaudella noussut seiskapakiksi Heshkan loukkaannuttua. Mun silmään ollut tosi pirteä kentällä. Kauden eka liigamaalikin syntyi toissa viikolla. Kaveri luistelee kiekon kanssa todella sulavasti ja osaa myös laukoa. Kaveria voisi hyvin kokeilla myös ylivoimassa, varsinkin jos ja kun Heshka on vielä sivussa.

Ronkaisen heikkoudet taitavat ollakin vielä puolustuspäässä kiekottomassa pelaamisessa. Voi ottaa perjantaisessa Tappara-matsissa Ojamäen maalin piikkiinsä, olkoonkin että kaverilla oli pitkä vaihto alla. Kuitenkin näen, että kaveri on kehittynyt huimasti silläkin saralla viime kaudesta.

Ehkä näillä näytöillä ottaisin vakikokoonpanoon, Heshkan palattuakin. Ronkainen nousee tällä hetkellä omissa papereissani Kärppänipussa Mäkelän ohi.

Joka tapauksessa. Ronkaisessa on potentiaalia. Saa ottaa talteen.

Niin, ja kiva että pääsi palstalle. Eka kirjoitukseni täällä, heippa vaan kaikille.

Edit: pitihän sitä pari typoakin saada eka postaukseen. Korjattu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Täyttää kyllä paikkansa rotaatiopuolustajana ja pitäisin seiskapakkina silloinkin kun Heshka palaa takaisin, on kuitenkin huomattavasti Mäkelää parempi. Itse asiassa aika 50/50 ovat pelanneet, mutta Ronkaisen nostaisin hieman paremman liikkeen vuoksi sitten jatkossa isompaan rooliin. Lisäksi potentiaalia hyökkäyspäähän on enemmän, sen mies todisti jo keväällä 2016.

Sen verran täsmennyksenä @Olbertson että Ronkainen ei pelannut Kukkosen parina keväällä 2016, vaan oli kolmosparissa Hakanpään kanssa. Kukkonenhan pelasi Masuhrin kaverina siitä saakka kun Aatami Kärppiin saapui.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koko viesti
Tervetuloa vaan tänne palstalle kirjoittelemaan. Uudet kirjoittelijat ja näkemykset on aina oikein tervetulleita. Oikein hyvä debyyttiviesti kokonaisuudessaan ja tosiaan harmi, ettei Ronkaiselle aiemmin ole omaa ketjua vielä avattu. No nytpä on tämäkin puute korjattu! Kiitos siitä.
Kumma kun ei löytynyt ketjua vielä Ronkista.
Kaverin pikkuserkusta kun on kyse niin käsittääkseni ainakin tuttavapiirissä miehestä käytetään lempinimeä Ränki, mutta niinhän sitä sanotaan, että rakkaalla lapsella on monta nimeä ja eiköhän tuo Ronkikin menettele. :)
 
Ronkainen nousee tällä hetkellä omissa papereissani Kärppänipussa Mäkelän ohi.
Nykytilanteessa, kun kiekollinen puolustus on kerrankin kunnossa verrattuna viime kauteen, Mäkelä on tärkeämpi puolustaja kuin Ronkainen. Ronkaisen panos puolustuspäässä on varsin vaatimaton, kun taas Mäkelällä se on paremmalla mallilla. Mäkelästä ei ole juuri apua hyökkäyspäässä, mutta pystyy pitämään etenkin maalinedustan paremmin puhtaana kuin Ronkainen.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mäkelä on tärkeämpi puolustaja kuin Ronkainen. Ronkaisen panos puolustuspäässä on varsin vaatimaton, kun taas Mäkelällä se on paremmalla mallilla. Mäkelästä ei ole juuri apua hyökkäyspäässä, mutta pystyy pitämään etenkin maalinedustan paremmin puhtaana kuin Ronkainen.
Tuosta olen kyllä hiukan eri mieltä, vaikka mitään "kattavaa" tutkimusta tuosta minulla vielä ei ole. Perjantaina tuli Kärppien puolustusta seurattua aiempaa enemmän ja Mäkelän kohdalla näin saman kuin aiemmin esimerkiksi viime kaudella (Mäkelällä vahvat "maneerit"). Omia ratkaisuja ei juuri ole. Tarjoaa kyllä pakkiparille syöttömahdollisuuden, mutta ei ole konsteja edistää peliä. Jahka Ronkainen saa itseluottamuksensa enemmän kondikseen, nähdään varmaankin samanlaisia otteita kuin esim. JYP-pelissä ja taso on Mäkelää korkeammalla. Omassa päässäkin Ronkainen oli muutaman sentin pidempänä ja ulottuvana sekä vahvempana/parempana luistelijana Mäkelää luotettavampi tuossa perjantain pelissä, mitä heitä seurasin ja ehdin asiaa havainnoimaan. Sanoisin, että lähiviikkoina Ronkainen menee Kärppien pakkihierarkiassa Mäkelän ohi, jos/kun tuo itseluottamuksen kasvu jatkuu.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Tuosta olen kyllä hiukan eri mieltä, vaikka mitään "kattavaa" tutkimusta tuosta minulla vielä ei ole. Perjantaina tuli Kärppien puolustusta seurattua aiempaa enemmän ja Mäkelän kohdalla näin saman kuin aiemmin esimerkiksi viime kaudella (Mäkelällä vahvat "maneerit"). Omia ratkaisuja ei juuri ole. Tarjoaa kyllä pakkiparille syöttömahdollisuuden, mutta ei ole konsteja edistää peliä. Jahka Ronkainen saa itseluottamuksensa enemmän kondikseen, nähdään varmaankin samanlaisia otteita kuin esim. JYP-pelissä ja taso on Mäkelää korkeammalla. Omassa päässäkin Ronkainen oli muutaman sentin pidempänä ja ulottuvana sekä vahvempana/parempana luistelijana Mäkelää luotettavampi tuossa perjantain pelissä, mitä heitä seurasin ja ehdin asiaa havainnoimaan. Sanoisin, että lähiviikkoina Ronkainen menee Kärppien pakkihierarkiassa Mäkelän ohi, jos/kun tuo itseluottamuksen kasvu jatkuu.

Hieno aloitus/ketju ja tännehän pitää omakin näkemys laittaa.
Komppaan Lemposta, Ronki on nostanut tasoaan pelillisesti monta pykälää.
Kauden pelejä kattoessani on monta kertaa tullu vastaan itelle tehty kysymys "kuka tuo oli" ja se oli Ronkainen.
Tai jotain "vittu Ronkainen mistä hatusta tuon vedit?"
Itseluottamusta on tullu roppakaupalla johtuen siitä että mr. Manner on saanut vakuutettua hänellekkin että
ole rohkea, älä pelkää virheitä.
Tämä on mun omaa mutuilua mutta samaa olen havainnut muutamissa muissakin pelaajissa eikä se voi johtua mistään
muusta kuin valmentajasta.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Nykytilanteessa, kun kiekollinen puolustus on kerrankin kunnossa verrattuna viime kauteen, Mäkelä on tärkeämpi puolustaja kuin Ronkainen. Ronkaisen panos puolustuspäässä on varsin vaatimaton, kun taas Mäkelällä se on paremmalla mallilla. Mäkelästä ei ole juuri apua hyökkäyspäässä, mutta pystyy pitämään etenkin maalinedustan paremmin puhtaana kuin Ronkainen.

Ei Mäkeläkään ole täysin minua puolustuspäässä vakuuttanut. Epävarmoja ratkaisuja ja jotenkin tuntuu panikoivan joskus liikaa kiekon kanssa. Olen samaa mieltä tuolla aiemmin kommentoineen kanssa, että Ronkainen on parempi nostamaan peliä ja on kiekkovarmempi. Itseluottamusta vieläkin lisää kaveriin vain. No, annetaanpa Mamban päättää.
 
Tuosta olen kyllä hiukan eri mieltä, vaikka mitään "kattavaa" tutkimusta tuosta minulla vielä ei ole. Perjantaina tuli Kärppien puolustusta seurattua aiempaa enemmän ja Mäkelän kohdalla näin saman kuin aiemmin esimerkiksi viime kaudella (Mäkelällä vahvat "maneerit"). Omia ratkaisuja ei juuri ole. Tarjoaa kyllä pakkiparille syöttömahdollisuuden, mutta ei ole konsteja edistää peliä. Jahka Ronkainen saa itseluottamuksensa enemmän kondikseen, nähdään varmaankin samanlaisia otteita kuin esim. JYP-pelissä ja taso on Mäkelää korkeammalla. Omassa päässäkin Ronkainen oli muutaman sentin pidempänä ja ulottuvana sekä vahvempana/parempana luistelijana Mäkelää luotettavampi tuossa perjantain pelissä, mitä heitä seurasin ja ehdin asiaa havainnoimaan. Sanoisin, että lähiviikkoina Ronkainen menee Kärppien pakkihierarkiassa Mäkelän ohi, jos/kun tuo itseluottamuksen kasvu jatkuu.
Ei Mäkeläkään ole täysin minua puolustuspäässä vakuuttanut. Epävarmoja ratkaisuja ja jotenkin tuntuu panikoivan joskus liikaa kiekon kanssa. Olen samaa mieltä tuolla aiemmin kommentoineen kanssa, että Ronkainen on parempi nostamaan peliä ja on kiekkovarmempi. Itseluottamusta vieläkin lisää kaveriin vain. No, annetaanpa Mamban päättää.
Siitä olen samaa mieltä, että Ronkaisella kaikki valmiudet mennä Mäkelän ohi KUNHAN se itseluottamus viimein löytyy. Ronkaisen on pitänyt lyödä läpi jo pitemmän aikaa, joten mikään itsestäänselvyys tai ajan kysymys se ei mielestäni ole.

Tottahan sekin on että Mäkelä on vielä aivan raakile, ja hänen potentiaali vaikuttaa huomattavasti Ronkaisen potentiaalia vähäisemmältä. Mutta Mäkelälle annan pisteet siitä, että kesti koko viime kauden puristuksen Kärppien tiukimmassa paikassa: Mikkolan pakkiparina. Kaikki kunnia Mikkolalle ja hänen upealle uralleen, mutta viimeinen kausi Kärpissä ei tehnyt Mäkelän debyyttikautta ollenkaan helpoksi.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siitä olen samaa mieltä, että Ronkaisella kaikki valmiudet mennä Mäkelän ohi KUNHAN se itseluottamus viimein löytyy. Ronkaisen on pitänyt lyödä läpi jo pitemmän aikaa, joten mikään itsestäänselvyys tai ajan kysymys se ei mielestäni ole.
Kyllä, juuri noin. Itse olen kyllä pistänyt tyytyväisyydellä merkille viime peleissä, että Ronkainen on tekemässä nyt vaikean viime kauden jälkeen "comebackia" Kärppien kokoonpanoon. Paineiden ja loukkaantumisten lisäksi tuota itseluottamusta hänen kohdalla on varmasti viime kaudella vienyt vielä se intti - vaikka en ole enää nykyään aivan varma millä kirjekurssilla armeija nykyään suoritetaan, varsinkin urheilijoiden kohdalla. (Itse kun kävin intin v. 1989, se oli vielä silloin Intti, isolla alkukirjaimella. Meitä simputettiin, me tetsattiin, meillä oli marsseja, ei päästy lomille, meillä oli kuri, ja puhelinkoppi komppanian alakerrassa... Oi niitä aikoja... Ei kuitenkaan niistä sen enempää.) Lasken sen varaan, että Ronkaisen pelillinen trendi jatkuu kehittymistään lähiviikkojen ja kuukausien aikana.
Mutta Mäkelälle annan pisteet siitä, että kesti koko viime kauden puristuksen Kärppien tiukimmassa paikassa: Mikkolan pakkiparina. Kaikki kunnia Mikkolalle ja hänen upealle uralleen, mutta viimeinen kausi Kärpissä ei tehnyt Mäkelän debyyttikautta ollenkaan helpoksi.
Kyllä. Samaa mieltä.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Koivisto, Heshka, Niemelä, Hakanpää, Kukkonen ovat ne, joiden pelipaikat oli alkukaudesta sementoitu. 7. pakin roolista piti taasen tapella Mäkelä, Kivihalme ja Ronkainen, mutta Kivihalme olikin niin kova arpa, että uskon että hänen paikkansa on vakiokokoonpanossa.

Kivihalme ja Ronkainen on varmaan ne parhaat kandidaatit kasvamaan ensikaudeksi isompiin ympyröihin lähtevän Koiviston korvaajaksi alakerran kiekollisena selkärankana. Oikeastaan kaikki ovat vähän samantyyppisiä hyvin liikkuvia kiekollisia puolustajia. Toki kokonaisvaltaisessa pelissä Koivisto painii aivan eri sarjassa. Siksikin toivoisi peliaikaa nimenomaan Ronkaiselle vrt. Mäkelä.
 

Zinetula

Jäsen
Kivihalme ja Ronkainen on varmaan ne parhaat kandidaatit kasvamaan ensikaudeksi isompiin ympyröihin lähtevän Koiviston korvaajaksi alakerran kiekollisena selkärankana. Oikeastaan kaikki ovat vähän samantyyppisiä hyvin liikkuvia kiekollisia puolustajia. Toki kokonaisvaltaisessa pelissä Koivisto painii aivan eri sarjassa. Siksikin toivoisi peliaikaa nimenomaan Ronkaiselle vrt. Mäkelä.
Hyvä loppukaneetti neljän kuukauden takaa. Itselläni oli välillä usko koetuksella Ronkaisen suhteen. Toki ne kahden vuoden takaiset pleijariotteet ovat vielä tuoreessa muistissa, mutta sen jälkeen on ollut kaikenlaista pientä häikkää ja vastuksia. Nyt ne näyttävät jääneen taakse. Sulava liike mahdollistaa paljon juttuja ja tässä Ronkilla on hyvää suhteessa Mäkelään.

Ronkainen on käyttänyt sauman kun Kivihalme on ollut telakalla ja muutenkin poissaoloja pakistossa. Edelliseen 11 peliin Tanelille 0+8 ja tehotilastossa +10. Mukana pelinkääntäviä pohjustuksia ja sulavaa liikettä/kiekon liikuttelua. Vastuu on kasvanut parissa edellisessä matsissa jo 21:een minuuttiin eikä taso ole pudonnut, päinvastoin.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
On hieno juttu että Taneli Ronkainen on saanut peliaikaa.
Vaikka välillä nuorelle miehelle pieniä lapsuksiakin vielä syntyy,
Tanelille on kasvanut kiekkovarmuutta ja ajoittain jo väläytteleekin hienoilla liikuilla ja siirroilla.
Taneli on Yhdessä Teemu Kivihalmeen kanssa lähivuosien tulevia sankareita.
Toivottavasti saamme molemmat pitää pari kolme vuotta ennenkuin kutsu rapakon taakse kuuluu...
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Pakko nostaa tätä ketjua, sillä yksi mies joka on nostanut tasoaan kahdessa viime pelissä on Taneli Ronkainen. Tässä miehessä tuntuu olevan sellainen ominaisuus, että onnistumisia tulee kun vastuu kasvaa. Ja Tanelilla se on tarkoittanut näissä pleijareissa M. Koiviston ikävää loukkaantumista. Hyvin on noussut kiekon kanssa, puolustanut hyvin ja lisäksi 0+3 / +4 kahteen viime matsiin. Otanta on vielä pieni - tiedetään - mutta tämän trendin jatkumista seuraan mielenkiinnolla.

Näyttää nimittäin olevan, että tämä kaveri nousee parrasvaloihin silloin, kun on pakko. Täyttää saappaat silloin kun muita ei saappaisiin ole.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Kieltämättä Taneli vaikuttaa pelaajalta, joka tarvii isot minuutit jotta homma toimii. 7.pakkina 10min peliajalla virheiden määrä selvästi isompi mitä nyt.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Oli sinänsä mielenkiintoista seurata kyllä välillä kun aina ketseli että kukas kärppä siellä aina välillä nousee hyökkäyksiä tukemaan ja välillä jopa ihan sinne kärkeenkin, niin sehän oli Ronkainen. Toivottavasti jatkaa vaan samaan malliin, kyllä tuo paikkansa täyttää.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Tossa kun pelaajia rupes tippumaan rosterista mietiskelin itsekseen että nyt pitäis nousta jostain jonninmoisia
ratkaisioita/ suorittajia näihin peleihin.
Ronki oli hyvä eilen ja oli kyllä Englannin apukin.
Hienoo! Eiku Tulta munille!
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Jos saa itseluottamuksensa kuntoon niin voi nousta lähivuosina maajoukkueeseen.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Toivottavasti jaksaa taistella ja tsempata tämän talven läpi ja samassa kehittyä vielä. Nyt on aika hankala rako saada peliaikaa ja vastuuta edes sillä tavalla, mitä viime kaudella tuli. Uskon, että vuoden kuluttua Ronkainen on vakiokamaa Kärpissä, mutta nyt menee seiskapakkina kausi, jos kaikki ovat terveenä.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Pakko tähän väliin antaa vähän sapiskaa - jospa Taneli heräisi.

Olen katsonut Kärpiltä muutaman CHL-pelin, yksi asia mikä on pistänyt merkille on se, että Ronkainen on ollut omassa päässä täysin vietävissä. Siis aivan kuutamolla. En nyt jaksa tilastoja vahtia, mutta epäilen että on ottanut eniten omiin Kärppäpelureista.

Näyttää todellakin olevan, että Taneli ei pärjää pienillä minuuteilla, vaan tarvii isompaa roolia onnistuakseen.

En nyt vielä olisi kaveria pois heittämässä, mutta jos kehitystä eteenpäin ei näistä ekoista CHL-matseista tapahdu, ehkä Tanelin itsensä takia voisi olla hyväkin hakea vauhtia jostain muualta.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Veikkasin Ikkuisesti Kärpät-ryhmässä ennen eilistä peliä että Taneli Ronkainen tekee maalin ja Taneli ei pettänyt minua!
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös