Tampereen paikallinen – Tappara vs. Ilves

  • 267 026
  • 1 790

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielenkiintoista nähdä, miten tamperelaisseurojen liikevaihdot ovat kehittyneet kokonaisen Arena-kauden jälkeen. Uskon, että molemmilla vahvaa kasvua ja erityisesti Ilves on varmasti saavuttanut Tapparaa ja on voinut mennä ohikin.
Ilveksen hallituksen puheenjohtaja Jyrki Seppä arvioi pronssiottelun jälkeen, että Ilveksen liikevaihto olisi 14,8M€. Alla vielä toisesta ketjusta tuo viesti.
Ilvesfoorumilla Ibrahim Zlatanovic:

”Tänään Ilves-Klubilla hpj Jyrki Seppä arvioi, että tilikauden liikevaihto on noin 14,8 miljoonaa. Yritysmyynti +40% ja fanituotemyynti +60%.”

Taitaa tulla ihan Ok-tulos taas kesällä…
Viime kaudella Tapparan liikevaihto oli 11,7M€ ja Ilveksen 11,1M€. Kyllä tuossa melkoisen harppauksen liikevaihdossa Ilves ja Tappara on ottanut, vaikka Sepän arvio heittäisikin miljoonalla yläkanttiin. Itse uskon Tapparan olevan vielä edellä ja rikkovan 15 miljoonan rajan.

Molemmilla joukkueilla on kyllä melkoinen nousukausi päällä taloudellisesti. Risto Jalo sanoi talvella jossain CMoren haastattelussa, että areenan olosuhteet (ja sivubisnekset) mahdollistavat liikevaihdon nousun 30 miljoonaan pitkällä aikavälillä. Toki taisi tuon hieman pilke silmäkulmassa sanoa. Aika monta aitiota muihin tapahtumiin pitäisi saada myytyä. No sen takiahan Antti Tuiskukin keskellä pleijareita veti tuplakeikat areenalla.
 

axe

Jäsen
Viime kaudella Tapparan liikevaihto oli 11,7M€ ja Ilveksen 11,1M€. Kyllä tuossa melkoisen harppauksen liikevaihdossa Ilves ja Tappara on ottanut, vaikka Sepän arvio heittäisikin miljoonalla yläkanttiin. Itse uskon Tapparan olevan vielä edellä ja rikkovan 15 miljoonan rajan.
En tiedä erittelyitä, mutta ainakin viime kesän tulosuutisoinnissa Ipan osalta puhutaan paljon fanituotemyynnistäkin, eli oletan sen olevan tuossa liikevaihdossa mukana. Tapparalta tuosta luvusta puuttuu fanituotemyynti.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En tiedä erittelyitä, mutta ainakin viime kesän tulosuutisoinnissa Ipan osalta puhutaan paljon fanituotemyynnistäkin, eli oletan sen olevan tuossa liikevaihdossa mukana. Tapparalta tuosta luvusta puuttuu fanituotemyynti.
Se on just näin.
Tuohon Tapparan liikevaihtoon pitää lisätä se noin miljoonan Tappara Sport Oy:n liikevaihto, että ovat vertailukelpoisia.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Se on just näin.
Tuohon Tapparan liikevaihtoon pitää lisätä se noin miljoonan Tappara Sport Oy:n liikevaihto, että ovat vertailukelpoisia.

Jaa se on nykyään miljoonan verran. Muistelisin että vuosikymmen taaksepäin puhuttiin jostain 300k lukemista.
 

Mary Mackey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toki ainakin toisella tamperelaisella taitaa olla vahvistettuja tappioita aiemmilta tilikausilta vielä tallessa vähennettäväksi.
Ilveksellä vanhat tappiot tulevat tämän tilikauden tuloksessa käytettyä loppuun eivätkä ihan riitäkään. Tulos kun lienee vähintään samaa tasoa kuin viime tilikaudella.

Eli veroja maksellaan taas pitkästä aikaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Sellaisen ihmetyksen heitän samalla palstaveljille, että täällä tunnutaan ajattelevan jääkiekkoyhtiöiden tavoittelevan merkittävästi voitollisia tuloksia (ja haluavan maksaa yhteisöveroa 20% tilinpäätöksen osoittamasta voitosta). Uskon, että tällaista tavoitetta ei yhtiöillä ole, koska omistajat eivät tähän ole lähteneet osinkojen nostamisen takia vaan urheilullisen tuloksen. Silloin rahaa kannattaa investoida urheilu- tai muun toiminnan kehittämiseen - ei verojen maksamiseen.

Tämän vuoksi siis liikevaihdon kehitys kiinnostaa ainakin itseäni enemmän kuin taloudellinen voitto tilikaudelta.

edit. Toki ainakin toisella tamperelaisella taitaa olla vahvistettuja tappioita aiemmilta tilikausilta vielä tallessa vähennettäväksi.
Tavallaan olen samaa mieltä, mutta sitten taas en. Mitä parempi tulos on keskimäärin pitkällä tähtäimellä, sitä paremmin yhtiö selviää myös huonoistakin tilikausista. Niitä kun tässä bisneksessä väkisinkin tulee, ennemmin tai myöhemmin. Ja tähän toki huomio, että hyvästä tuloksesta pitää jättää riittävä osa omaan pääomaan, eikä maksaa osinkoina ulos.
 

Kukko

Jäsen
Tavallaan olen samaa mieltä, mutta sitten taas en. Mitä parempi tulos on keskimäärin pitkällä tähtäimellä, sitä paremmin yhtiö selviää myös huonoistakin tilikausista. Niitä kun tässä bisneksessä väkisinkin tulee, ennemmin tai myöhemmin. Ja tähän toki huomio, että hyvästä tuloksesta pitää jättää riittävä osa omaan pääomaan, eikä maksaa osinkoina ulos.

Pointti tässä on varmaankin se, että Tapparalla on jo tuo riittävä puskuri olemassa. Näin ollen voittoa kannattaa investoida tilikauden aikana. Tehdyillä investoinneilla on varmasti myös taloudellisia vaikutuksia, mahdollisiin kuoppaisimpiin kausiin.
 

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En tiedä erittelyitä, mutta ainakin viime kesän tulosuutisoinnissa Ipan osalta puhutaan paljon fanituotemyynnistäkin, eli oletan sen olevan tuossa liikevaihdossa mukana. Tapparalta tuosta luvusta puuttuu fanituotemyynti.
Hyvä korjaus, kiitos! Otin nämä tulokset nopeasti Fonectasta Tamhockey'n ja Ilves-Hockey'n osalta sen enempää googlailematta kummankaan joukkueen viime kauden tuloksia.
 

Broadstreet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
Tavallaan olen samaa mieltä, mutta sitten taas en. Mitä parempi tulos on keskimäärin pitkällä tähtäimellä, sitä paremmin yhtiö selviää myös huonoistakin tilikausista. Niitä kun tässä bisneksessä väkisinkin tulee, ennemmin tai myöhemmin. Ja tähän toki huomio, että hyvästä tuloksesta pitää jättää riittävä osa omaan pääomaan, eikä maksaa osinkoina ulos.
Oma pääoma on yritykseen sijoitettua rahaa, jota ei tarvitse maksaa pois. Sitä ei kyllä tässä vaiheessa kannata lisätä. Toivottavasti osaavat kaikki kirjanpidon koukerot, jotta tulos saataisiin mahdollisimman alhaiseksi. Sitähän kaikki yritykset yrittävät.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Oma pääoma on yritykseen sijoitettua rahaa, jota ei tarvitse maksaa pois. Sitä ei kyllä tässä vaiheessa kannata lisätä. Toivottavasti osaavat kaikki kirjanpidon koukerot, jotta tulos saataisiin mahdollisimman alhaiseksi. Sitähän kaikki yritykset yrittävät.
Omaa pääomaa on myös tilikauden voitto ja edellisten tilikausien voitto.
 

JiiGeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo & Raha
Investoinneilla ei Suomeen rekisteröity yritys oikein verojaan kevennä, kuin sitten vasta poistojen kautta ajan myötä. Toki jos investoinneiksi lasketaan hokipiireissä myös työ ja tarvikkeet, niin sitten vähennettävää kulua riittänee.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Nythän mä tajusin tän, miksi Ilves huutaa sitä Tampereen ykköstä. chantti on alkanut silloin aikana ennen kevättä 2016, kun Ilves oli vielä edellä mestaruuksissa 16-15. Vallitsihan tuo 16-15/14 tilanne aika pitkään, lähes 30 vuotta 1988-2015, vaikka Tappara yhden välissä otti. Silloin oli ehkä ne viimeiset lihakset olemassa huutaa tuota, muissa tilanteissa kuin voitetun paikallisen jälkeen. Sittemmin Tappara on voittanut neljä. TBK-kiistäjätkin (sun muut litteän maan fanit) saa nyt vapaasti miinustaa sen kolme ja silti Tappara on edellä.

Mut joo. Toivoisin parempaa tilannetajua tuon huudon suhteen. Sille on edelleen paikkansa.
 

-ja-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nythän mä tajusin tän, miksi Ilves huutaa sitä Tampereen ykköstä. chantti on alkanut silloin aikana ennen kevättä 2016, kun Ilves oli vielä edellä mestaruuksissa 16-15. Vallitsihan tuo 16-15/14 tilanne aika pitkään, lähes 30 vuotta 1988-2015, vaikka Tappara yhden välissä otti. Silloin oli ehkä ne viimeiset lihakset olemassa huutaa tuota, muissa tilanteissa kuin voitetun paikallisen jälkeen. Sittemmin Tappara on voittanut neljä. TBK-kiistäjätkin (sun muut litteän maan fanit) saa nyt vapaasti miinustaa sen kolme ja silti Tappara on edellä.

Mut joo. Toivoisin parempaa tilannetajua tuon huudon suhteen. Sille on edelleen paikkansa.
Selkeästi hyvä huuto, kun näyttää menevän noin paljon tunteisiin Tapparalaisilla. Tottakai Ilvesläiset pitää Ilvestä ykkösenä ja Tapparalaiset pitää Tapparaa ykkösenä. Kaupungin ainoa intohimo jne.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Selkeästi hyvä huuto, kun näyttää menevän noin paljon tunteisiin Tapparalaisilla.
Tätä analysoidessa pitäisi varmaan miettiä, että mikä sen huudon tarkoitus on. Onko tarkoitus provosoida Tapparan kannattajia vai kannustaa omiaan? Tän sun kommentin perusteella se tarkoitus olisi siis tuo ensimmäinen vaihtoehto? Vai kenties molemmat?

Tottakai Ilvesläiset pitää Ilvestä ykkösenä ja Tapparalaiset pitää Tapparaa ykkösenä. Kaupungin ainoa intohimo jne.
Tästä täysin samaa mieltä. Olisihan se outoa jos Ilveksen kannattajat huutaisivat olevansa Tampereen kakkonen. Eikä sitä nyt tarvitse päivittää aina sarjataulukon mukaan.
 

ilves61

Jäsen
Nythän mä tajusin tän, miksi Ilves huutaa sitä Tampereen ykköstä.
No ei liity mestaruuksiin millään tapaa. Ilves on yllättäen Ilvesläisille Tampereen ykkönen. Ja on sitä muutenkin kaikessa muussa paitsi menestyksessä, ikävä kyllä.


Silloin oli ehkä ne viimeiset lihakset olemassa huutaa tuota,
Hyvin löytyy edelleen lihaksia huutaa tuota. Itse ainakin huudan kovaa ja ylpeästi.
Sittemmin Tappara on voittanut neljä. TBK-kiistäjätkin (sun muut litteän maan fanit) saa nyt vapaasti miinustaa sen kolme ja silti Tappara on edellä.
Millä mittarilla? Minun matematiikkani mukaan 19-3=16, mutta ilmeisesti ei päde Mouhijärvellä?
 

zzonejj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sittemmin Tappara on voittanut neljä. TBK-kiistäjätkin (sun muut litteän maan fanit) saa nyt vapaasti miinustaa sen kolme ja silti Tappara on edellä.

Sen verran olen yläasteella opiskellut matematiikkaa että tartun haasteeseen ja tarkistan tämän!

15 (mestaruudet 2015-16) + 4 (mestaruudet sen jälkeen) - 3 (TBK:n mestaruudet) = 16 (=Tapparan mestaruudet)
16 (Tapparan mestaruudet) = 16 (Ilveksen mestaruudet).

Väitteesi on nähdäkseni epätosi, mikäli tuosta tahtoo nuo TBK:n mestaruudet miinustaa. Henkilökohtaisesti voin ne pitkin hampain siihen mukaan laskea, mutta vaikka tilanne olisi tuon 19-16, huudan silti Tampereen ykköstä - sitähän Ilves minulle on.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Selkeästi hyvä huuto, kun näyttää menevän noin paljon tunteisiin Tapparalaisilla. Tottakai Ilvesläiset pitää Ilvestä ykkösenä ja Tapparalaiset pitää Tapparaa ykkösenä. Kaupungin ainoa intohimo jne.

Mun puolesta kukin saa mölytä hallissa ihan mitä ikinä tykkää, mutta eikö tettiä ilvesfaneja yhtään hämää itsejänne tuossa tsäntissä freudilaisen itsetunnoton pikkuvelimäisyys?

Ei maailman, Suomen, Hämeen eikä edes pelkkä ykkönen vaan just Tampereen Ykkönen. Se jättää referenssijoukkueeksi ainoastaan Tapparan ja se on jo aikas säälittävää, eikö mitä?
 

Kukko

Jäsen
Sen verran olen yläasteella opiskellut matematiikkaa että tartun haasteeseen ja tarkistan tämän!

15 (mestaruudet 2015-16) + 4 (mestaruudet sen jälkeen) - 3 (TBK:n mestaruudet) = 16 (=Tapparan mestaruudet)
16 (Tapparan mestaruudet) = 16 (Ilveksen mestaruudet).

Väitteesi on nähdäkseni epätosi, mikäli tuosta tahtoo nuo TBK:n mestaruudet miinustaa. Henkilökohtaisesti voin ne pitkin hampain siihen mukaan laskea, mutta vaikka tilanne olisi tuon 19-16, huudan silti Tampereen ykköstä - sitähän Ilves minulle on.
Ei se sinällään ole epätosi. Mikäli joukkueet laitettaisiin jääkiekkoliiton virallisessa painatuksessa mitalli järjestykeen, niin Tappara olisi tilalla yksi (vaikka TBK-nimellä olevat saavutukset nollattaisiin).

Syynä on se, että Tapparalla on enemmän voitettuja Hopea mitaleita.
 

Baumanrene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara/Liverpool
Sen verran olen yläasteella opiskellut matematiikkaa että tartun haasteeseen ja tarkistan tämän!

15 (mestaruudet 2015-16) + 4 (mestaruudet sen jälkeen) - 3 (TBK:n mestaruudet) = 16 (=Tapparan mestaruudet)
16 (Tapparan mestaruudet) = 16 (Ilveksen mestaruudet).

Väitteesi on nähdäkseni epätosi, mikäli tuosta tahtoo nuo TBK:n mestaruudet miinustaa. Henkilökohtaisesti voin ne pitkin hampain siihen mukaan laskea, mutta vaikka tilanne olisi tuon 19-16, huudan silti Tampereen ykköstä - sitähän Ilves minulle on

Ei se sinällään ole epätosi. Mikäli joukkueet laitettaisiin jääkiekkoliiton virallisessa painatuksessa mitalli järjestykeen, niin Tappara olisi tilalla yksi (vaikka TBK-nimellä olevat saavutukset nollattaisiin).

Syynä on se, että Tapparalla on enemmän voitettuja Hopea mitaleita.
Turha noita on laskea, Tapparalla on 19 mestaruutta ihan virallisten tilastojen mukaan. Ei sitä mikään tai kenenkään mielipide muuta. Seuraava mestaruus onkin sitten tullessaan 20 mestaruus Tapparalle..
 

ilves61

Jäsen
Turha noita on laskea, Tapparalla on 19 mestaruutta ihan virallisten tilastojen mukaan. Ei sitä mikään tai kenenkään mielipide muuta. Seuraava mestaruus onkin sitten tullessaan 20 mestaruus Tapparalle..
Tappara kuitenkin pitää ihan virallisesti perustamisvuotenaan vuotta 1955. Jännästi Tappara kuitenkin voittanut kolme mestaruutta ennen sen perustamista?
 

axe

Jäsen
Tappara kuitenkin pitää ihan virallisesti perustamisvuotenaan vuotta 1955. Jännästi Tappara kuitenkin voittanut kolme mestaruutta ennen sen perustamista?
Ootko koskaan yrittänyt ottaa selvää miksi Tapparalle lasketaan ne kolme mukaan? Mulla ainakin on muistikuva, että tää asia olisi kerrottu niin virallisesti kuin epävirallisestikin jo useamman kerran eri paikoissa, taitaa jopa olla ihan tällä Jatkoajan keskustelupalstallakin ja muutamassa eri ketjussakin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Syynä on se, että Tapparalla on enemmän voitettuja Hopea mitaleita.

Näin. Jos joku kuvitteellinen tilanne olisi tasan, silloin hopeat ratkaisee. 2014 hopeallaan Tappara meni paikallisvastustajasta niissä ohi, nykytilanteen ollessa 12-9.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä on kyllä niin ianikuinen ja turha vääntö, itselleni on ihan sama vaikka Ilves olisi voittanut kaikki mestaruudet ennen vuotta 1985 mutta fakta on se 38 vuoteen ei ole napsahtanut ja itseäni vituttaa niin kauan kunnes napsahtaa. Tapparalla näitä tunnetusti on. Sitten toki jos Ilves sen mestaruuden voittaa sen mestaruuden niin ihan sama vaikka Tappara olisi edelliset kymmenen voittanut, minulle riitä se yksi alkuun ja tämän via dolorosan jälkeen.

Ja tuohon ”Tampereen ykkönen” chanttiin, ei siitä kannata yöuniaan menettään eiväthän nuo nyt faktuaalisesti pyri olemaan tosia. Joskus tuo on kyllä kiistatta vähän kiusallinen kun menee helvetin huonosti mutta toisaalta hieno chantti lyödä henkeä päälle katsomossa kun näyttää heikolta. Itse siis pidän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös