Tack och adjö Hannu Aravirta!

• 8 859
  • 52

Birchman

Jäsen
Kiitos Hannu Aravirta.

Et koko valmentaja urallasi saanut mitään aikaan.

Nyt Hannu voisit vetäytyä pois julkisuudesta vähäksi aikaa, ettei tarvitse kauheassa vitutuksessa kuunnella paskapuheittasi siitä miten joukkue ei ollut valmis ja blaa blaa blaa!

Nyt kun Kiprusoftia on tässä koko kisojen ajan haukuttu, voin ylpeänä avata ketjun jossa voi purkaa tunteitaan tätä meidän maan antisankaria kohtaan.

Vaikka pelaajat siellä kentällä pelaavat, niin kyllä Arajuuri on se joka on paletin saanut noin sekaisin.

Hurme oli tässä pelissä täysin paska, ja hurreilla oli tuuria mukana.

YLE:n kommentaattori sanoi, että on harmi, että tämä oli Hannun viimeinen peli. Ja minä sanon että vitut...

Onneksi olkoon Hifk! Pitäkää hyvänänne, Pena sai taas uuden sulan hattuun!

Onneksi valmentaja nyt vaihtuu, mutta harmi ettei se ole Hannu Jortikka!

Nyt Hannu sanoi Hurmeen olleen flunssainen pelin aikana. Mitä helvettiä se ajattelee, kun ei laittanut tervettä miestä maaliin? Vai tuliko Hurme yllättäen sairaaksi kun meni paskat housuun?

Hansel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HAUKAT,Jokerit
Näkemiin Hannu Aravirta !

Eipä olisi voinut miehen ura pahempaa loppua saada.
Aravirta jää historiankirjoihin häviävänä valmentajana joka ei koskaan onnistunut tärkeässä paikassa.,silloin kun viimeistä venymistä tarvittiin ei hänen johtamisensa,taitonsa riittänyt.
Jotenkin käy sääliksi herraa,.. olisi nyt edes tästä pelistä saanut sen voittonsa mutta toivomalla ei mitään kuitenkaan voiteta

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Vilpittömät onnittelut Ruotsille parempi voitti.
Suomi hävisi jälleen kerran Aravirran surkeaan taktiseen peluuttamiseen.
Onneksi tässä päivässä 7.3.2003 on sentään jotain hyvää.
Aravirta lähtee maajoukkueesta eikä toivon mukaan tule enää koskaan selittelemään surkeaa taktista peluuttamistaan muuta kuin HIFK:n pelien jälkeen... Ja se ei ainakaan allekirjoittanutta harmita päin vastoin.
Adjö Ara äläkä koskaan tule A maajoukkuetehtäviin takaisin!!!

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Joo kerrankin viesti josta ma oon samaa mielta, tosin sanoisin vaan etta ADJO Hannu!!!!! Enka kiittais, koska tama mies ei oo aiheuttanu mulle mitaan muuta vitutusta koko paavalmentaja uransa aikana. Siis saatana Kojo Jalonenkin on patevampi kaveri tekemaan niita muutoksia pelistrategiaan itse pelin aikana. VITTU!!!!!! (Ok toi kuuluu vitutusketjuun, tiedan...)

Miten vitussa voidaan sossia noin pahasti, ei helv....Ahdistaa ja pahasti.

Hannu, ma sanoin sulle jo viime kevaana MM-kisojen aikaan talla palstalla etta ole mies ja anna jonkun patevan valmentaa Suomea omissa kisoissa, mutta ei sun piti viela yrittaa joinenkin vitun missionaari-juttujes kanssa viela kerran. Tassa on sitten tulos, KIITOS VITTU TYHJASTA. Mennessa muista sammuttaa valot kopista ja vie Curry mukanas jooko?

Ja onneks olkoon kaikki v...n IFK-fanit saitte todellisen ammattimiehen,eipa tartte ainakaan huolehtia siita etta te olisitte menestymassa ens kaudella. Siis kyllahan te pisteita varmaan keraatte, kuten Pelicaaneja, Saipaa ja Assia vastaan, mutta kun tosipelit alkaa ni teidan kone hyytyy.

Hei Hei Hannu ja pysy poissa

ps. Joku tossa sano etta se Hannu vois pysya poissa myos mediasta selittelemasta tappiota, ja "joukkueen" tahtotilaa (oliko talla joukkueella sellaista. Ma oon aivan samaa mielta pysy poissa ja HAPEA koira....

PPS. VITTU

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ei kai tähän muutakaan voi laittaa kuin kuvan jonka vaimo löysi juuri...

Minä kirjoitan muut kommenttini huomenna koska voi paukkua vaikka pelikieltoja jos tässä mielentilassa kirjoitan. Vaikka kaikki tätä palstaa pidempään seuranneet tietävät kyllä mielipiteeni aravirrasta...

Minä alan nyt pelaamaan CM4:sta...

kutsu Aran juhliin

Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Mies laidan takaa
Tästä päivästä alkaa siis vuosia kestävä voitontanssi maajoukkueessa? Kultaa tulee vuodesta vuoteen...

Osuva kysymys. Toki toivon, että Summanen saa hyvää aikaan maajoukkueessa, mutta epäilyksiäkin on.

Mielestäni Aravirta on koko maajoukkueessa valmentamansa ajan saanut aivan kohtuuttomasti lokaa niskaansa. On täysin selvää, että tapoja kasata joukkue MM-kisoihin on useita erilaisia, ja yksikään joukkueen kokoonpano ei varmasti miellytä kaikkia. Minusta Aravirta olisi ansainnut mestaruuden maajoukkueen peräsimessä, mutta tällä kertaa kävi näin. Minun käy lähinnä sääliksi, sillä minulla ei oikein ole - jos ollaan rehellisiä - mitään Aravirtaa vastaan.

Hyvät jatkot Hannulle HIFK:hon ja kiitos urasta maajoukkueen valmentajana.

Vesso

Jäsen
Viestin lähetti Kolmas Johannes
Osuva kysymys. Toki toivon, että Summanen saa hyvää aikaan maajoukkueessa, mutta epäilyksiäkin on.

Mielestäni Aravirta on koko maajoukkueessa valmentamansa ajan saanut aivan kohtuuttomasti lokaa niskaansa. On täysin selvää, että tapoja kasata joukkue MM-kisoihin on useita erilaisia, ja yksikään joukkueen kokoonpano ei varmasti miellytä kaikkia. Minusta Aravirta olisi ansainnut mestaruuden maajoukkueen peräsimessä, mutta tällä kertaa kävi näin. Minun käy lähinnä sääliksi, sillä minulla ei oikein ole - jos ollaan rehellisiä - mitään Aravirtaa vastaan.

Hyvät jatkot Hannulle HIFK:hon ja kiitos urasta maajoukkueen valmentajana.

Saatiinhan täällä ensimmäinen vähääkään asiallisluontoisempi kirjoitus!

Ymmärrän toki, että tappio vituttaa, mutta B]kaiken[/B] kaataminen valmentajan niskaan on tässä tilanteessa kohtuutonta. Jossain määrin jopa hellyyttävänkin mustavalkoista.

Se on varmaa, että pelolla saa odottaa RSummasen edesottamuksia maajoukkueen valmentajana. Kaikkea hyvää toki, mutta ennusmerkit ovat aika pahat.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Bigreds.
Voittiko Ara sm-liigassa mestaruuksia?

Jokereissa 94 ja 96. Vuonna 95 tuli hopeaa. Sitä ennen JyPissä muistaakseni ainakin yksi hopea.

Ara on luultavasti hyvä SM-liigavalmentaja. Onnittelut HIFKille siitä. Nämä MM-kisat vaan ovat sen verran paljon kovemmat kekkerit, että Aran eväät eivät riittäneet.

Sandokan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oi oi oi

Muistan itsekin ne ajat, kun telkkarista seuratun yhden tappion jälkeen tuli haukuttua valmentajat ja pelaajat. Nykyään on melkein hauskempaa kun Suomi häviää. Silloin huomaa, miten vakavasti urheilun jotkut ottavat. Itselleni tappio ei juurikaan vaikuta normaaliin elämänmenoon, en hauku valmentajia, en heittele tuoleja baarissa. Eihän se voittaminen tunnu missään, jos ei niitä katkeria tappioita tule.

Suomella peli sekosi täysin, mutta eipä kukaan voi väittää ettei peli ollut hieno. Juuri sitä mitä urheilu parhaimmillaan on. Itse pelin ajan olin täysillä mukana, mutta summerin soidessa. Peli loppui minun osalta siihen, ei tappiota kannata paria minuuttia pidempään surra. Joukkue voi ottaa opiksi virheistä ja yrittää ensi vuonna uudestaan.

Aravirran aikana Suomi on noussut askeleen lähemmäs maailman huippua, kiitos siitä! Ikävä loppu vaan maajoukkueuralle.

PS. Vinkkinä voisin antaa Nick Hornbyn Fever Pitchin (siis kirja). Voitte ehkä tunnistaa itsenne, niin minäkin. Tosin opin suhteuttamaan hieman asioita ja muutuin. Nytkin erätauolla olleet Sars-uutiset tiputtivat sopivasti maan pinnalle pelin tuoksinasta.

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nå, Ruåtsi teki sen taas minkä osaa, nöyryytti Suomea. Nyt oli svedujen vuoro, mutta muistakaas miten kävi vaikkapa Naganossa, joka oli Aran parasta aikaa.

Kyllä Aravirta on Matikaisen ohella ollut parhaita Suomalaisia valmentajia, heidän aikanaan on tullut mitaleita. Kaikki kunnia Aralle, mutta ehkä hän sittenkin oli pari kautta liian kauan koutsina.

Olisi pitänyt väistyä hieman aikaisemmin, sehän on se vanha juttu, että about 3 vuotta sama valmentaja saa joukkueen pelaamaan, sitten on keinot käytetty.

Voisiko homman kiteyttää näin: Matikainen aloitti mitalikannan. Kurrelle Kanada oli ylitsepääsemätön, mutta toi Mestaruuden. Aravirta jatkoi mitaliputkea, tsekit ja slovakit olivat vaikeita ja pesti venyi liian pitkäksi.

Sen minä vaan tässä lopuksi sanon ja toivottavasti se muistetaan: VIELÄ TULEE ARAVIRTAA IKÄVÄ, KUN SUMMANEN ASTUU REMMIIN.

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitoskset Aralle hyvistä vuosista. Toki on tullut ei menestyneitä kisoja, mutta Ara toi suosikkeineen kotiin monet mitalit. Totuus on, että moni täälläkin listasi, Suomen materiaaliltaan vasta kuudenneksi. Täytyy sanoa, että näissä kisoissa ei onnistuttu, keikko pomppi vähän huonosti ja maalivahti peli onnistui, sekä tilstojen valossa suurin NHL tähtemme Jokinen olin ainakin tehollisesti pettymys.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Viestin lähetti Kotkafani
Sen minä vaan tässä lopuksi sanon ja toivottavasti se muistetaan: VIELÄ TULEE ARAVIRTAA IKÄVÄ, KUN SUMMANEN ASTUU REMMIIN.

Joo, puistattaa ajatuskin skitsokuvioista jatkossa. Taitaa Raivo olla vuoden mies, parhaassa tapauksessa kahden. Jortikka olisi ollut parempi valinta.

Ara on ehkä viime vuosina kangistunut vähän kaavoihinsa, mutta tosiasiassa hän on ollut Suomen parhaita maajoukkuevalmentajia, ei siitä mihinkään pääse. Kiitos vaan Aralle monista hyvistä hetkistä ja menestystä HIFK:ssä!

Eilinen katastrofi on kyllä vailla vertaa, mutta päivä se on tänäänkin.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Hannu Aravirran valmentamat joukkueet hävisivät kaikki ns tosipelit. Se kertoo kaiken olennaisen.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Aravirta jää historiaan Hopea-Hannuna, joka luotsasi joukkueen useaan kertaan mitaleille. Se kirkkain jäi aina puuttumaan. Se, miksi kaksi viimeistä vuotta meni huonommin, viimeinen erittäin huonosti, ei johdu yksin Hopea-Hannusta. Päävalmentajan pestissä on se vika, että siinä naama kuluu. Kuluu omien, ja kuluu muiden silmissä. Hopea-Hannu valmensi päävalmentajana liian monta vuotta. Tuossa duunissa tarvitaan huomattavasti vittumaisempaa luonnetta kuin Hopea-Hannun, jos siinä aikoo pärjätä pitkään.

Kiitos, Hopea. Ne mitalit, jotka toit, olivat ihan kivoja. Siihen kirkkaimpaan et ihan pystynyt.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Centre Bell
Suomi hävisi jälleen kerran Aravirran surkeaan taktiseen peluuttamiseen.

Ainut virhe minkä Aravirta teki oli ottaa Turkulaisia joukkueeseen kaatuilemaan.

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Viestin lähetti Rallar
Kiitos Hannu Aravirta.
Et koko valmentaja urallasi saanut mitään aikaan.

Maajoukkueen kakkosvalmentajana MM-hopeaa 1992 ja MM-kultaa 1995, olympiapronssia 1994.

Päävalmentajana olympiapronssia ja MM-hopeaa 1998, MM-hopeaa 1999, MM-pronssia 2000, MM-hopeaa 2001.

Ei siis ole saanut mitään aikaan. Nimeäpä se suomalainen valmentaja, joka pystyisi tekemään tämän saman. Aran peluutus eilisessä Ruotsi-pelissä kieltämättä oli aika erikoista, mutta pidetään ne faktat faktoina. Yhtä lailla voisi kysyä, että missä oli Teemu Selänne Tshekkiä, Slovakiaa ja Saksaa vastaan, mutta enpä kysy.

Viimeksi muokattu:

Aksu

Jäsen
Tervemenoa. Ei tule ikävä. Viime vuotinen ja nämä menossa olevat kisat antoivat ymmärtää ettei Aravirta pystynyt enää luomaan mitään uutta ja muuttumaan kesken turnauksen. Aika on ohi, valitettavan rumasti loppui, mutta täysin ansiosta. Pelaaminen näissä kisoissa oli alusta lähtien heikkoa ja ns. jääkiekko-otteluissa olimme altavastaajia eikä siitä sillasta pystytty kertaakaa nousemaan. Perusasioissa paljon vikaa.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti Ck
Ainut virhe minkä Aravirta teki oli ottaa Turkulaisia joukkueeseen kaatuilemaan.

Loistava kommentti! Todellista älyllisen analyysin riemujuhlaa, Eiköhän julisteta samantien Helsinki itsenäiseksi valtioksi.

Sitäpaitsi "turkulaisia" kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, arvoisa analfabeetikko.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viimeksi muokattu:

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Bast
Tässä viiltävää analyysiä Talouselämä-lehdestä:

www.talouselama.fi

Aika mielenkiintoinen uutiskommentti vähän eri näkökulmasta. Taito ei varmasti mihinkään kesken kaiken häviä. Harmi vaan että meillä tavallisilla jääkiekon kuluttajilla/katsojilla ei ole mahdollisuutta päästä seuraamaan lähelle sitä jälkipyykkiä mikä joukkueen hengestä ja pelin aikana tapahtuneista asioista käydään. Sieltä löytyvät ne "suuret vastaukset" jos jostain.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Re: Re: Tack och adjö Hannu Aravirta!

Viestin lähetti Jude
Maajoukkueen kakkosvalmentajana MM-hopeaa 1992 ja MM-kultaa 1995, olympiapronssia 1994.

Päävalmentajana olympiapronssia ja MM-hopeaa 1998, MM-hopeaa 1999, MM-pronssia 2000, MM-hopeaa 2001.

Ei siis ole saanut mitään aikaan. Nimeäpä se suomalainen valmentaja, joka pystyisi tekemään tämän saman. Aran peluutus eilisessä Ruotsi-pelissä kieltämättä oli aika erikoista, mutta pidetään ne faktat faktoina.

Itse sanoisin, että Suomi sai nuo mitalit Arasta huolimatta eikä Aran ansiosta. Kyllä noissa kekkereissä usein peluutus himmensi mitalin siitä, mihin olisi ollut mahdollisuus.

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti Bast
Tässä viiltävää analyysiä Talouselämä-lehdestä:

www.talouselama.fi

Alussa aivan lupaava artikkeli.

Tosin tuo lopun hehkutus Kerho vs Selänne-Koivu -akseli paljastaa sylttytehtaan ja/eli tietyn pikkukaupunkimentaliteetin, joten eipä tuosta tuon enempää.

Ihan mielenkiintoinen lähtökohta jutulla. Eipä silti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy