Töitä, mutta mistä?

  • 328 765
  • 1 617

Tuamas

Jäsen
Hyviä työhakemuksen pohjia löytyy netistä paljon, mutta miten noihin pyörittelet ohjeistetun A4 verran tekstiä? Olen ollut periaatteessa samassa työpaikassa koko ikäni ja ensimmäistä hakemustani aloittelen.

Jos toiveissa on trukkitaito ja plussaa trukkikortista, auttaako asiaa jos hakemuksessa kertoo että erilaisten ajoneuvojen kanssa työskentely kiinnostaa ja olen nopea oppimaan, vai onko turhaa sepustusta eikä ilman trukkikokemusta ole asiaa kyseiseen mestaan? Eikä tuonkaan laiton jälkeen ole vasta kuin pari lyhyttä kappaletta tekstissä. Muuten työ on jollain tapaa alaani liittyvää ja kokemusta tosiaan reilu 10v, poislukien trukki... Voiko CV auttaa tässä asiassa?

Itsellä oli joskus aikanaan kirjoitettu vakiopohja, jota muokkasin sitten tarvittaessa.

Rakenne suunnilleen näin:
- Avauskappale kustomoitu haettavan työtehtävän ja työpaikan mukaan
- lyhyt kuvaus keskeisistä työssä tarvittavasta omasta osaamisesta sekä siitä mitä on nykyisissä ja edellisissä työpaikoissa tehnyt
- lyhyt kuvaus persoonasta
- myyntipuhe miksi juuri minut pitäisi valita

Tee tekstistä ennemmin ”ilmava ja väljä”, jäsennelty ja helppolukuinen, kuin yhteen pötköön kirjoitettu A4.

Pituudella ei ole merkitystä, vaan sillä miten sitä käyttää.
1-2 kappaletta on liian vähän, 3-4 kappaletta jo useimmiten riittävästi, varsinkin jos haet duunarihommaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tuli kanssa tänään kutsu työhaastatteluun. Tuli vieläpä paikkaan, mistä tuli maanantaina sähköpostiin vastaus "kiitos mielenkiinnostanne, mutta ei kiitos". Kertoivat kuitenkin tänään puhelimessa, että olivat saaneet hyvän suosituksen minusta, joten haluavat haastatella.

Enpä tässä ole oikeissa kokopäivätöissä ollutkaan sen jälkeen kun sairastuin vuosikymmenen alussa. Nyt kun mies on jo suht hyvässä kunnossa, niin kyllä hinku oikeisiin töihin kaiken maailman kuntoutusten sijasta olisi jo melkoinen.

Jännittää jopa perkeles vähäsen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyviä työhakemuksen pohjia löytyy netistä paljon, mutta miten noihin pyörittelet ohjeistetun A4 verran tekstiä? Olen ollut periaatteessa samassa työpaikassa koko ikäni ja ensimmäistä hakemustani aloittelen.

Jos toiveissa on trukkitaito ja plussaa trukkikortista, auttaako asiaa jos hakemuksessa kertoo että erilaisten ajoneuvojen kanssa työskentely kiinnostaa ja olen nopea oppimaan, vai onko turhaa sepustusta eikä ilman trukkikokemusta ole asiaa kyseiseen mestaan? Eikä tuonkaan laiton jälkeen ole vasta kuin pari lyhyttä kappaletta tekstissä. Muuten työ on jollain tapaa alaani liittyvää ja kokemusta tosiaan reilu 10v, poislukien trukki... Voiko CV auttaa tässä asiassa?


Ihan ensimmäiseksi tee LinkedIn-profiili ja täytä se kunnolla. Linkedinistä sitten CV ulos pdf-muodossa jonka lähetät hakemuksen mukana

Hakemukseen ja LI-profiiliin:
- Hyvä kuva. Moni haluaa tietää minkä näköisen tyypin kanssa sitä ollaan tekemisissä vaikkei ulkoinen habitus sinälläään työnsaantiin vaikuttaisikaan.
Hyvä kuva on tunnistettava, tuore eikä sisällä mitään poliittisia, uskonnollisia tai muita juttuja mistä joku voisi suuttua
-Linkedin laskee automaattisesti työkokemuksn määrän ym kun syöttää edellisten työpaikkojen aloitus- ja lopetusajankohdat kuukauden tarkkuudella. Toki jos on jossain työpaikassa ollut 10v niin ei sillä ole mitään väliä josset muista aloititko loka- vai marraskuussa 2008. Työpaikkoihin työtehtävät ja ranskalaisin viivoin lyhyesti, että mitä töissä on tehty
-Tärkeä juttu on laittaa kaikki taidot mitä vain löytyy. Jos et ole ajanut trukkia, mutta osaat esim. käyttää sähköpinkkaria, pässiä ym nostinta tai siirrintä, niin kerro se. Tietotekniikkaa on nykyään myös monissa duunarihommissa joten jos olet käyttänyt jotain varastointiohjelmaa ym järjestelmää niin se on plussaa. Samoin listaa myös koneet mitä olet käyttänyt (esim pakkauskoneita, vaakoja, mittareita). Esimies-/vastuutyöt kannattaa myös mainita mikäli sellaisia on (esim. jos olet paimentanut kesätyöläsiä, harjoittelijoita yms). Kielitaito on sekin tärkeä. Huono kielitaito on sekin parempi kuin ei kielitaitoa ollenkaan.


Kovasti puhutaan, ettei massahakemuksilla pärjää. Tämähän ei pidä paikkansa. Jos kerran tekee hyvän hakemuksen, niin käytä nyt sitä samalla muissakin hakemuksissa. Toki, kuten @Tuamas sanoi, niin avauskappaletta voi hieman muokata. Lähinnä vain sen verran, että vastaa hakemuksissa esitettyihin kysymyksiin niiltä osin mitä muualla hakemuksessa ei käy ilmi.


Työhaastikseen kannattaa ottaa mukaan hakemuksen ja CV:n paperitulosteet. Miksi? No siksi, että vielä löytyy väkeä, jotka niitä haluavat lukea. Jos haastattelija ei paperikappaleita halua, niin helppo ne on sitten jättää antamatta.
 

JKyykka

Jäsen
Kiitokset kaikille, jotka pari viikkoa sitten heittivät vinkkejä työhaastatteluun. En ollut koskaan valmistautunut niin hyvin haastatteluun kuin tuohon tämänpäiväiseen. Kävi kuitenkin sen verran hassusti, että sain nopealla aikataululla toisenkin työhaastattelun tähän päivään. Ja tuon toisen haastattelun kautta tärppäsi. Huomenna alkaa hemmetin kiinnostava duuni. On kyllä huikean mahtavan hieno fiilis.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihan ensimmäisenä sanon että anteeksi etten ole lukenut koko ketjua. Vastaus voisi löytyä sieltä. Haluan vaan nyt kirjottaa tähän etusivulle. Mulla on nyt tilanne se että olen ollut pitkään työttömänä, johtuen paljolti mun typerästä rikostaustausta. Mun on ollut tosi vaikea päästä töihin vuosikausiin. Sitten keksin että luen ittelleni erilaisilaisia ammatteja, kun rakastan oppia uutta ja luulisin että sillä suuremmalla pätevyysmäärällä saisi helpommin töitä. Nyt sitten sain yhtäaikaa sekä duunia että uusia opiskelumahdollisuuksia! Ei tää Suomi oo oikeesti niin hirveen paska maa mitä jotkut takkutukat väittää.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Useimmiten asenne ja kemiat ovat tuossa vaiheessa selvästi tärkeämpiä kuin se tasan 1:1 menevä haettu osaaminen.

Tämä. Ja vahvasti.

Toki joskus haetaan todella kapean alan spesialistia, niin sitten 1:1 osaaminen ajaa isolla roolilla, mutta pääsääntöisesti asenne, hyvä ulosanti ja kemioiden natsaaminen ratkaisee haastatteluissa paljon.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Toki joskus haetaan todella kapean alan spesialistia, niin sitten 1:1 osaaminen ajaa isolla roolilla, mutta pääsääntöisesti asenne, hyvä ulosanti ja kemioiden natsaaminen ratkaisee haastatteluissa paljon.
Olen tässä viime viikkoina istunut aika monessa haastattelussa, kun on haettu pariin teknisen alan asiantuntijatehtävään kokenutta osaajaa. Aiempaakin kokemusta rekrytoinneista löytyy.

Hakemuksen perusteella on kyllä aika hyvin pystynyt jo päättelemään, että ketkä hakijoista ovat vahvoilla. Hyvin paljon osaamisen tasosta pystyy päättelemään viimeisestä työpaikasta ja tehtävistä siellä. Aika usein vahva osaaminen näkyy myös haastattelussa, kun hakija luottaa itseensä.

Muutamia sellaisia tilanteita on myös tullut vierestä todistettua, joita kannattaa jokaisen haastatteluun menijän välttää. Kannattaa saapua paikalle ajallaan. Vartti etukäteen tai vartti myöhässä ei anna hyvää kuvaa, ellei ole erityisen painava selitys. Pelkkä anteeksipyyntö ja/tai parkkipaikan löytymisen vaikeus ei selitä vartin myöhästymistä, varsinkin jos ei ole ilmoittanut myöhästyvänsä.

Mikäli puhelimessa sovitaan todistusten mukaan ottamisesta, niin niitä ei kannata unohtaa. Eräs hakija tässä unohti työtodistuksensa kotiin. Onneksi ei ollut muutenkaan vahvin ehdokas.
Omaa erinomaisuuttaan ei kannata liikaa tuoda esiin, vaikka sopivissa tilanteissa itseä kannattaakin kehua. Esim. mahdollista aloitusaikaa ei kannata yrittää liirata kovin kauaksi sovittuihin työkiireisiin vedoten, sillä uusi työntekijä yleensä halutaan aloittavan melko pian tehtävässä. Normaalit irtisanoutumisajat tietysti huomioidaan.
Lisäksi ei kannata tuoda sellaisia luottamustehtäviin tai muihin sidoksiin liittyviä asioita etukäteen liiaksi esille, joilla ei tehtävän hoitamisen kannalta ole sanottavaa merkitystä. Niistä ehtii puhua myöhemminkin.

Normaaliin keskusteluun pöydän ääressä kannattaa edes hieman uhrata ajatusta etukäteen. Puhelinta ei kannata ottaa edes esille, puhumattakaan että käyttäisi sitä tarpeettomasti haastattelussa. Sekin on nähty, että hakija vastasi tulevaan puheluun ja poistui käytävään pariksi minuutiksi puhumaan! Arvaatte vamasti tuliko valituksi. Katsekontaktejakin kannattaa miettiä. Tavallaan pikku juttu, mutta ei anna hyvää kuvaa jos katselee vain seinille.

Lisäksi liian passiivinen ei kannata olla. Pelkkä kysymyksiin vastaaminen ei yleensä riitä. Kannattaa myös itse olla keskustelussa aloitteellinen ja jos haastattelija puhuu pitkään, niin kannattaa yrittää jossakin kohtaa kysyä tai kommentoida jotain kuitenkaan liian räikeästi keskeyttämättä.
Tässä muutamia vinkkejä täältä pöydän toiselta puolelta.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ihan ensimmäisenä sanon että anteeksi etten ole lukenut koko ketjua. Vastaus voisi löytyä sieltä. Haluan vaan nyt kirjottaa tähän etusivulle. Mulla on nyt tilanne se että olen ollut pitkään työttömänä, johtuen paljolti mun typerästä rikostaustausta. Mun on ollut tosi vaikea päästä töihin vuosikausiin. Sitten keksin että luen ittelleni erilaisilaisia ammatteja, kun rakastan oppia uutta ja luulisin että sillä suuremmalla pätevyysmäärällä saisi helpommin töitä. Nyt sitten sain yhtäaikaa sekä duunia että uusia opiskelumahdollisuuksia! Ei tää Suomi oo oikeesti niin hirveen paska maa mitä jotkut takkutukat väittää.
Onnittelut, ihan helvetin hieno juttu! Tietyllä tasolla sitä on itse kukin oman onnensa seppä. Isotkin vaikeudet ovat voitettavissa, mikäli jaksaa yrittää. Hirveä klisé, mutta totta se on. Vaikka välillä tulisikin turpaan, niin kannattaa yrittää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tietyllä tasolla sitä on itse kukin oman onnensa seppä. Isotkin vaikeudet ovat voitettavissa, mikäli jaksaa yrittää. Hirveä klisé, mutta totta se on. Vaikka välillä tulisikin turpaan, niin kannattaa yrittää.

Ongelma tässä on vain olla juuri se oman onnensa seppä. Siinä mielessä, kun kaikki kestää niin kohtuuttoman kauan. Juttelet niille ja ne ilmoittaa sitten ehkä joskus.

Aina kannattaa yrittää, mutta enemmän kuin sekoillaan jotain pakkohakemisia lailla, niin pitäisi pakottaa puljut asialliseen käytökseen.

Nyt on jo pidempään ollut kaikki hyvin, mutta ei sekään ole kovin vierasta, kun lähtee vaikka kävelylle vesisateeseen ja jättää puhelimen kotiin. Sinänsä turvallisuuden takia se olisi ehkä hyvä olla aina mukana, mutta joskus haluaa vapauden siitä odottamisesta arkisinkin.

Sitten, kun tulee kotiin tavallaan mukavan lenkin jälkeen, niin ei yhtään puhelua. Ei yhtään. Kaverit on omissa hommissaan eikä soittelisi, mutta ei ne firmatkaan. Meilejä ei tarvitse edes tarkistaa, kun ei siellä mitään ole.

Mitä ikinä te siellä toisella puolella sitä mahonkipöytää teettekään, niin se ei voi kestää kuukausia. Nykyisellä kävi vielä sekin jekku, että alkuun siinä oli toukokuu kirjoitettuna allekirjoitustilaisuudessa. Huomasin sen heti ja sanoin voisin kyllä tulla jo huhtikuussa. Sehän onnistui viidessä sekunnissa muuttaa se juttu.

Voisin listata aika monta asiaa mitkä tulee kalliimmaksi kuin "huono" rekrytointi. Mikä teitä vaivaa, kun haluatte pitää jonkunlaisessa hirressä niitä teidän tulevia alaisia.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Pitäisi minunkin raapustella työhakemusta. Organisaatiossa on auki todella mielenkiintoinen tehtävä ja ajattelin sitä hakea. Tunnen tämän esimiehen duunien kautta jotenkin ja hieman kyselin, mitä heillä on mielessä ja luin rivien välistä, että kannattaa hakea, vaikka odotukset hakijalta ovat melkoisen kovat.

Minullahan ei sinänsä ole mitään hävittävää tässä ja natsatessa mentäisiin tikkailla monta puolaa ylöspäin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Monesti saa kuulla, taikka täältä lukea, että uralla pitää päästä haastavampiin, taikka rahakkaimpiin tehtäviin. Itse ollut nyt reilut kolme vuotta johtamassa pientä työyhteisöä. Ei tämä homma mitään herkkua ole. Itse en koe, että hirveästi stressiä töistä otan, mutta heikkoina hetkinä monesti nukkumaan käydessä on sängyssä pyöritty, kun työasiat pyörii mielessä. Kaikkia muita negatiivisia puolia ei edes jaksa listata, kun olisi aikas pitkä.

Itse iloitsen siitä, että reilun parin viikon päästä vaihdan työpaikkaa melko paljon reilumman kokoiseen yksikköön, mutten päälliköksi, vaan päällikön vasemmaksi kädeksi. Palkkaa saa hieman vähemmän, ja itse ei pääse työvuorojaan suunnittelemaan, mutta kyllä kelpaa. Tulevan esimieheni kanssa olen tehnyt töitä jo aiemmmin, joten tuo helpottaa paikan vaihdossa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Monesti saa kuulla, taikka täältä lukea, että uralla pitää päästä haastavampiin, taikka rahakkaimpiin tehtäviin. Itse ollut nyt reilut kolme vuotta johtamassa pientä työyhteisöä. Ei tämä homma mitään herkkua ole. Itse en koe, että hirveästi stressiä töistä otan, mutta heikkoina hetkinä monesti nukkumaan käydessä on sängyssä pyöritty, kun työasiat pyörii mielessä. Kaikkia muita negatiivisia puolia ei edes jaksa listata, kun olisi aikas pitkä.

Tämä pitää suunnitella kunnolla ja ymmärtää mihin pystyy. Liian monella on typeriä kuvitelmia ja sitten jämähdetään keskijohtoon.

Joko ollaan suorittavaa osastoa tai sitten pelataan minigolfia kulmahuoneessa. Jostain syystä monet himoitsevat tuohon väliin ilman kykyjä tai suunnitelmia. Miksi pitäisi edetä jonnekin. Ihmiset jotenkin kuvittelevat kuinka pitää edetä, mutta minne.

Olisi hauskaa tietää kuinka paljon enemmän nuo pari pikkupomoa tienaa. Lopputulos on lähes varmasti ei juuri mitään ja sitten ne joutuvat tekemään tuon ja tämän.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Monesti saa kuulla, taikka täältä lukea, että uralla pitää päästä haastavampiin, taikka rahakkaimpiin tehtäviin. Itse ollut nyt reilut kolme vuotta johtamassa pientä työyhteisöä. Ei tämä homma mitään herkkua ole. Itse en koe, että hirveästi stressiä töistä otan, mutta heikkoina hetkinä monesti nukkumaan käydessä on sängyssä pyöritty, kun työasiat pyörii mielessä. Kaikkia muita negatiivisia puolia ei edes jaksa listata, kun olisi aikas pitkä.

Itse iloitsen siitä, että reilun parin viikon päästä vaihdan työpaikkaa melko paljon reilumman kokoiseen yksikköön, mutten päälliköksi, vaan päällikön vasemmaksi kädeksi. Palkkaa saa hieman vähemmän, ja itse ei pääse työvuorojaan suunnittelemaan, mutta kyllä kelpaa. Tulevan esimieheni kanssa olen tehnyt töitä jo aiemmmin, joten tuo helpottaa paikan vaihdossa.

Niin, yleensä eniten itsestään ja työelämästä ääntää pitää työttömät ja uraputkessa olevat. Siihen väliin mahtuu paljon muitakin. Ei kaikkia kiinnosta työuran tai rahan maksimointi. Kyllä se kannattaa käydä itsensä kanssa läpi, että mitä pitää kuinkakin tärkeänä ja onko se hyöty sen mukainen. Toisillehan se hyöty on jo se, että saa sen tittelin, kun ihmisten arvottaminen tapahtuu tittelin kautta. Ei siinäkään mitään väärää ole, kunhan muistaa, että monet elää kovin erilaisella arvopohjalla ja ne elämän merkitykselliset asiat ovat työelämän ulkopuolella. Toiset käy töissä sen verran, että rahaa riittää harrastuksiin ja niihin oikeisiin intohimon kohteisiin. Eniten ihmetyttää se mustavalkoisuus, mikä monella tämänkin asian suhteen on.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Meillä ainakin pitää edetä oikeasti tosi monta tikapuuta ylöspäin että rahallinen hyöty rupeaa olemaan sen verran tuntuva, että näkisin siinä jotain järkeä. Että jotkin muut motivaattorit nähdäkseni siinä täytyy silloin olla pelissä, kuin raha, jos niitä keskirappusten paikkoja hamuaa. Tai no, itse en ainakaan näe vaivan arvoisena, jotta se kannattaisi vain rahan takia... Tyypillisesti sinne ylemmille oksille kapuaminenkin kestää sitten oikeasti tosi monia vuosia.
 

julle-jr

Jäsen
Tämä pitää suunnitella kunnolla ja ymmärtää mihin pystyy. Liian monella on typeriä kuvitelmia ja sitten jämähdetään keskijohtoon.

Joko ollaan suorittavaa osastoa tai sitten pelataan minigolfia kulmahuoneessa. Jostain syystä monet himoitsevat tuohon väliin ilman kykyjä tai suunnitelmia. Miksi pitäisi edetä jonnekin. Ihmiset jotenkin kuvittelevat kuinka pitää edetä, mutta minne.

Olisi hauskaa tietää kuinka paljon enemmän nuo pari pikkupomoa tienaa. Lopputulos on lähes varmasti ei juuri mitään ja sitten ne joutuvat tekemään tuon ja tämän.
Ainakin meidän firmassa suorittavassa asiantuntijatyössä olevat joutuvat matkustamaan ympäri palloa jatkuvasti. Sehän se vasta on työlle elämistä kun et saa olla kotona. Jotenkin kummallisesti kuvitellaan suorittavan työn olevan 8-16 ja sitten kotiin miettimättä työasioita. Ei se välttämättä ole, se voi olla paljon keskijohdon työtä stressaavampaa kun olet jossain viidakossa yksin vastuussa jonkun asiakkaan tehtaan kriittisen toiminnon tai laitteen laittamisesta kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Monesti saa kuulla, taikka täältä lukea, että uralla pitää päästä haastavampiin, taikka rahakkaimpiin tehtäviin.

Yhdessä vaiheessa elämääni ymmärsin, että tämä uralla eteneminen konsepti on ihan täyttä tuubaa.

Itse näen asiat vähän eri tavalla kuin Suomessa yleensä. Itse näen asian niin, että ihmisellä on tietty rooli yhteiskunnassa vähän niinkuin punasoluilla ihmisen vartalossa. Kun ihminen tietää roolinsa ja tehtävänsä jo nuoresta pitäen, hänen ei tarvitse koko ajan miettiä "mikä minusta tulee isona". Ihminen tietää, mitä hän tekee ja tämä ajattelu vapauttaa resursseja vaikka itsensä kehittämiseen niin, että hän on entiestä parempi siinä roolissa, missä hän on. Itse en näe tätä kovin hierarkisena vaan, että johtaminenkin on vain yksi rooli monien joukossa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vaan eikös nuo suorittavan asiantuntijaportaan jannut nettoa yleensä aika hyvin? Ainakin siinä uskossa olen, että aika usein heillä on jokin erityisosaaminen, jonka vuoksi joutuvat kiitämään ympäri palloa ja siitä heille maksetaan sitten ihan ok. Voi tietysti olla, että nämä mun tietämäni tyypit ovat vähemmistössä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ainakin siinä uskossa olen, että aika usein heillä on jokin erityisosaaminen, jonka vuoksi joutuvat kiitämään ympäri palloa ja siitä heille maksetaan sitten ihan ok. Voi tietysti olla, että nämä mun tietämäni tyypit ovat vähemmistössä.

Totuus ja käytäntö on aika lailla eri asioita. Tokihan monet osaa hommansa, mutta ei se mitään todista, jos lentomekaanikko lähetetään Kuubaan viemään sen osan.

Se vei sen sinne, koska sen piti viedä ja jonkun laittaa paikoilleen.
 

julle-jr

Jäsen
Vaan eikös nuo suorittavan asiantuntijaportaan jannut nettoa yleensä aika hyvin? Ainakin siinä uskossa olen, että aika usein heillä on jokin erityisosaaminen, jonka vuoksi joutuvat kiitämään ympäri palloa ja siitä heille maksetaan sitten ihan ok. Voi tietysti olla, että nämä mun tietämäni tyypit ovat vähemmistössä.
Toki, mutta kun tuossa edellä esitettiin vähän siihen malliin, että on turhaa pyrkiä keskijohtoon kun sitten pomona joutuu tekemään sitä ja tätä ja stressaamaan ja luopumaan vapaa-ajastaan, eikä palkkakaan välttämättä ole parempi.

Mutta kun syy pomoksi hakeutumiseen voi olla vaikka se, että haluaa olla isäinpäivänä kotona tai seurata pojan futisturnausta kentän laidalla sen sijaan että vain kuulee illalla hotellilla puhelimessa, että poika teki yhden maalin mutta nyt hän on jo nukkumassa mutta jos taas joku päivä ehtisi hänenkin kanssaan jutella.

Eli pomoksi saatetaan hakeutua juuri siksi että sitä omaakin elämää olisi ja että lapset tuntisivat iskänsä.
 
Viimeksi muokattu:

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Itse haluan tehdä "duunarihommia". Menen aamulla töihin, tiedän mitä teen, lähden kotiin ja saan siitä tilipäivänä palkan. Ei mitään kiinnostusta yhtään ylemmän tason hommiin. Ylitöillä ja vastaavilla voi sitten kompensoida taloudellista puolta.

Toiset haluaa joka päivä uutta haastetta, niille on sitten luovemmat alat. Toiset haluaa edetä sieltä tehtaan linjastosta tehtaan konttoriin. Meitä on moneen junaan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kysymys pöydän toisella puolella oleville.

Kannattaako hakemuksessa tai CV:ssä manita suosittelijat yhteystietoineen? Itse olen saanut sellaisen ohjeen eräältä rekrytoijalta, että ne kannattaa merkitä CV:hen tekstillä "Upon request". Tätä hän perusteli sillä, että en voi hakiessa tietää minkä tyyppisiä suosituksia tarvitaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kysymys pöydän toisella puolella oleville.

Kannattaako hakemuksessa tai CV:ssä manita suosittelijat yhteystietoineen? Itse olen saanut sellaisen ohjeen eräältä rekrytoijalta, että ne kannattaa merkitä CV:hen tekstillä "Upon request". Tätä hän perusteli sillä, että en voi hakiessa tietää minkä tyyppisiä suosituksia tarvitaan.
Riippuu työuran pituudesta. Jos takana on yksi työpaikka ja sieltä hyvä suosittelija niin ehdottomasti kannattaa pistää vaikka tuskin ketään kiinnostaa. Jos taas on vaikka 20v asiantuntijaura takana päin niin tuo "upon request" on ihan ok.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Riippuu työuran pituudesta. Jos takana on yksi työpaikka ja sieltä hyvä suosittelija niin ehdottomasti kannattaa pistää vaikka tuskin ketään kiinnostaa. Jos taas on vaikka 20v asiantuntijaura takana päin niin tuo "upon request" on ihan ok.

Juurikin näin. Riippuu uran vaiheesta ja siitä, mitä aikasemmin on tehty. Viimeisimmät validit on hyvä laittaa, jos sitä kokemusta ei ole 20 vuotta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös