Töitä, mutta mistä?

  • 328 771
  • 1 617

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Tässä taas yhtä tylsää työpäivää vietän toimettomana. Kaiken lisäksi vielä vuokrafirman kautta. Onhan sentään vakituinen sopimus mutta kun ei oikein innosta nämä tällaiset työt kun ei ole tekemistä, ei sitä koko päivää jaksa surffaillakkaan.

Vielä sekin että on vuokratyöläinen ja istuu yksin jossain kopissa ja tuntee olevansa jonkinsortin hylkiö ja työkaverit joiden kanssa on tekemisissä ovat jossain hevonkuusessa olevia pelkkiä puhelinumeroita ja sähköpostiviestejä. Olisinpa keväällä älynnyt hakea kouluun mutta ei enää tässä iässä oikein koulut enää innosta kun työelämässä on oltu kohta kymmenkunta vuotta. Olen myös harkinnut tämän atk-alan vaihtoa johonkin ihan toiseen vaikka roskakuskin hommaan mutta sitten alkaa tökkimään vastaan kun katsoo palkkoja. Olisin tyytyväinen jos saisin edes sen 2000€ kuussa kun nyt en saa sitäkään vaikka tällaisen homman ansiot pitäisi olla minun työkokemuksellanikin ainakin parisataa euroa enemmän.

Kaikista eniten olen katkera edelliselle työnantajalleni kun siellä olin sen viisi vuotta niin sitten tuli säästöjä meidän osastolle mutta samaan aikaan muille osastoille rekrytointiin uutta väkeä. Minun koulutksellani ei kyllä saa mitään työpaikkaa kun olen anoastaan merkonomi joka on nykypäivänä yhtä tyhjän kanssa. Enkä sentään suostu minnekkään kaupan kassalle menemään kun pitäsi jollain rahoilla elääkin. Edellisessä työpaikassani opin talon järjestelmät ja toimintatavat työn kautta, mutta nyt kun on taas uudessa paikassa niin eihän tästä tule paskaakaan kun tämä talo ostaa it-palvelut kokonaan ulkopuolelta ja niinkuin jo moneen kertaan mainitsin vuokratyöläienhän ei ole mitään, eli en saa minkäänlaista lisäkoulutusta keneltäkään toisin kuin olisin suoraan palveluksessa jompaan kumpaan työnantajaani.

Eli ongelman ydin on se mistä niitä työpaikkoja saa sellainen jollaon työkokemusta mutta ei koulutusta. Se työkokemuskin työnkautta opittua tietyn firman tiettyä osa-aluetta. Turha on lähteä etsimään mitään sellaisia työpaikkoja jotka on jossain julkaistu esim. nettisivuilla. Tästä on hyvä esimerkki: eräs ent. työkaverini etsi myös työpaikkaa ja pääsi sitten haastatteluihin ja kysyi sitten konsultilta kuinka paljon tätä paikkaa on haettu, konsultti oli vastannut että yleensä se on siinä 600-1200 hakijan välillä. Ja tuonne ryhmäänkö minun pitäisi tällä olemattomalla koulutksella rynnätä kun Mustan-Pörssin kodinkonemyyjiksi hakeutuu kymmeniä diplomi-insinöörejä.

Vielä noista työpaikkojen hakemisesta, en minä osaa tarpeeksi hyvin valehdella itsestäni että saisin edes jonkunlaisen hakemuksen aikaiseksi. Sitten kun pitää kertoa itsestä millainen olen, en minä sitä itse tiedä, parhaiten sen osaa kertoa joku kuka tuntee minut hyvin.

Äh onpa taas katkeraa tilitystä ja eikä minkäänlaista johdonmukaisuutta koko tekstissä, mutta pointti olisi se että mitä työtä saa tällä koulutuksella ja 6vuoden kokemuksella vakuutusyhtiön tietohallinnossa it-asiantuntijana toimineena ja myös 2 vuotta lähitukikokemusta.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti mafioso
Olen myös harkinnut tämän atk-alan vaihtoa johonkin ihan toiseen vaikka roskakuskin hommaan mutta sitten alkaa tökkimään vastaan kun katsoo palkkoja. Olisin tyytyväinen jos saisin edes sen 2000€ kuussa

Sarkastisena sivuhuomautuksena..

Tampereen alueella roskakuski, joka hoitaa kaluston, eikä ole juoppo, tienaa palttiarallaa 3000€uroa kuussa. Tuohon homaan kun ei kuulemma pahemmin tulijoita ole.

Pikkuvinkki. Tarjoa itsesi harjoittelijan sopparilla jonnekin it-taloon. Itsekin sen tein koulun jälkeen ja olin 8 kk 8000 markan kuukausiliksalla hommissa. Se kannatti, koska sillä kokemuksella ja osaamisella saisi sitten kunnon palkan ja duunipaikan.

Muuten olen kanssasi samaa miletä it-alasta ja vuokrausfirmoista. Paskaa mitä paskaa.

K
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Re: Re: Töitä, mutta mistä?

Viestin lähetti Kaiser Soze
Sarkastisena sivuhuomautuksena..

Tampereen alueella roskakuski, joka hoitaa kaluston, eikä ole juoppo, tienaa palttiarallaa 3000€uroa kuussa. Tuohon homaan kun ei kuulemma pahemmin tulijoita ole.

Pikkuvinkki. Tarjoa itsesi harjoittelijan sopparilla jonnekin it-taloon. Itsekin sen tein koulun jälkeen ja olin 8 kk 8000 markan kuukausiliksalla hommissa. Se kannatti, koska sillä kokemuksella ja osaamisella saisi sitten kunnon palkan ja duunipaikan.

Muuten olen kanssasi samaa miletä it-alasta ja vuokrausfirmoista. Paskaa mitä paskaa.

K

No tuohon olisi pitänyt varmaan laittaa lainausmerkit tai hymiö. Se oli vaan tällainen esimerkki. En oikeastaan pistäisi yhtään pahakseni vaikka alkaisinkin ajamaan jäteautoa. Siinä on sentään jotain tekemistä koko päivän. Vakavasti olen kyllä harkinnut jakeluauton kuljettamista mutta juttuja olen kuullut että ei ole mitenkään rahakasta hommaa mutta jos jollain on konkreettista tietoa ilmoittakoon siitä.
Nyt olen koonnut kattavan 30 firman listan mihin lähetän työhakemuksen saa nähdä mitä sieltä sitten tulee. Ei varmaan mitään kun en osaa sitä työhakemusta kunnolla tehdä. Hakemukseen vois vaan laittaa nimen, osoitteen ja puhelinumeron ja tekstiksi että " En osaa valehdella niinkuin muut, mutta jos haastatteluun pääsen niin kerron lisää, valheilla tai ilman"
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Re: Töitä, mutta mistä?

Viestin lähetti mafioso
saa nähdä mitä sieltä sitten tulee. Ei varmaan mitään kun en osaa sitä työhakemusta kunnolla tehdä. Hakemukseen vois vaan laittaa nimen, osoitteen ja puhelinumeron ja tekstiksi että " En osaa valehdella niinkuin muut, mutta jos haastatteluun pääsen niin kerron lisää, valheilla tai ilman"

Nyt kölvi selkä suoraan ja itsevarmuutta peliin. Tuolla asenteella et tule ikinä mihinkään töihin pääsemäänkään.

Netistä löytyy takuulla ohjeet hakemuksen tekoon ja eikös sinulla ole juuri nyt aikaa malleja etsiä ja tehdä kunnollinen hakemus.

K
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Re: Re: Re: Re: Töitä, mutta mistä?

Viestin lähetti Kaiser Soze
Nyt kölvi selkä suoraan ja itsevarmuutta peliin. Tuolla asenteella et tule ikinä mihinkään töihin pääsemäänkään.

Netistä löytyy takuulla ohjeet hakemuksen tekoon ja eikös sinulla ole juuri nyt aikaa malleja etsiä ja tehdä kunnollinen hakemus.

K

Niinpä, onhan mulla kyllä ihan hyvä hakemuspohja jota olen aina työpaikan mukaan sitten fixaillut, mutta luulisin että sinne se varmaan hukkuu muiden joukkoon jos niitä hakemuksia on satoja ja alhaisen koulutksen vaativia paikkoja hakevat kaikki yliopiston käyneet ja diplomi-insinöörit. Siksi siis pitäisi varmaan kokeilla tuota toista vaihtoehtoa. Mutta jatkan varmaan tuolal vanhalla taktiikallani eli hakemusta hakemuksen perään. Itsekään en enää muista minne kaikkialle olen hakenut joten tulee varmaan uusintakierroksia, mutta ei varmaan kauheasti haittaa.

Taas yksi esimerkki. Kaverini haki eri asianajotoimistoista kesätöitä, oikeustieteellisessä kun opiskelee, yli 100 paikasta. Vastauksia tuli 20 paikasta ja haastatteluun pääsi kahteen tai kolmeen paikkaan, eikä päässyt. Uskoisin että silloin voi olla motivaatio aika alhainen
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Re: Re: Re: Töitä, mutta mistä?

Viestin lähetti mafioso
Taas yksi esimerkki. Kaverini haki eri asianajotoimistoista kesätöitä, oikeustieteellisessä kun opiskelee, yli 100 paikasta. Vastauksia tuli 20 paikasta ja haastatteluun pääsi kahteen tai kolmeen paikkaan, eikä päässyt. Uskoisin että silloin voi olla motivaatio aika alhainen

Niin. Uskon tuon, laitoin itsekin lähemmäs sata hakemusta aikoinaan, ennekuin natsasi. Sitkeä yrittäminen on kuitenkin ainut mahdollisuus.

Käytä hyväksi suhteita, lainaa vaikka IFK-leiristä hevosenpää, että tulet huomatuksi. Jossain vaiheessa homma natsaa takuuvarmasti.

Lycka till..

K
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Töitä, mutta mistä?

Viestin lähetti Kaiser Soze

Käytä hyväksi suhteita, lainaa vaikka IFK-leiristä hevosenpää, että tulet huomatuksi.
Entäs jos ei ole suhteita? Riittävästi tai ollenkaan. Nuo suhteet kyllä ovat usein avainsana, mutta tosiaan kaikilla ei ole kovinkaan kattavaa tuttavapiiriä jotta pääsisi ammentamaan sen hedelmistä.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Töitä, mutta mistä?

Viestin lähetti Ted Raikas
Entäs jos ei ole suhteita? Riittävästi tai ollenkaan. Nuo suhteet kyllä ovat usein avainsana, mutta tosiaan kaikilla ei ole kovinkaan kattavaa tuttavapiiriä jotta pääsisi ammentamaan sen hedelmistä.

Totta tuokin, mutta jos sellaisia on, tulee niitä käyttää hyväkseen. Ajatus siitä että joku sai duunin vain suhteidensa avulla, on todella naivi. Suhteet maailmaa pyörittää.

Opintolainalle on oikeasti parempikin tarkoitus, kuin opiskeluvalineisiin sijoittaminen. Opintolainalla luodaan suhteita ja ikuisiä ystävyyssuhteita. Niistä on kaikille osapuolille hyötyä tulevaisuudessa

K
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Re: Re: Re: Re: Töitä, mutta mistä?

Viestin lähetti Kaiser Soze
Nyt kölvi selkä suoraan ja itsevarmuutta peliin. Tuolla asenteella et tule ikinä mihinkään töihin pääsemäänkään.

Netistä löytyy takuulla ohjeet hakemuksen tekoon ja eikös sinulla ole juuri nyt aikaa malleja etsiä ja tehdä kunnollinen hakemus.

K

Tämä on oma kokemukseni, riippuu vähän paikasta arvostetaanko tällaista vai ei.

Hain muutamaan paikkaan perinteisellä asiakirjamallin mukaan tehdyllä hakemuksella. Vastauksena korkeintaan kylmä kirje "Valintamme ei tällä kertaa osunut sinuun, onnea työnhakuun." Sitten hain ihan huvikseni paikkaan, johon en uskonut koskaan pääseväni. Tein hakemuksen täysin eri tavalla kuin muihin paikkoihin, kopioin leiskan härskisti yrityksen omasta tuotteesta. No, yllätin itsenikin ja sain paikan. Neljä vuotta myöhemmin entinen pomoni muisteli yhä uusille alaisilleen kuinka "Se op:n työhakemus... se kyllä erottui joukosta."

Jos hommasi osaat, niin työtä saat. Kannattaa yrittää erottua joukosta vaikka sillä hakemuksella, niin on suurempi mahdollisuus päästä haastatteluun, ja sitä myötä vakuuttaa kyvyistään kasvokkain.

op777
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Töitä, mutta mistä?

Viestin lähetti Ted Raikas
Entäs jos ei ole suhteita? Riittävästi tai ollenkaan. Nuo suhteet kyllä ovat usein avainsana, mutta tosiaan kaikilla ei ole kovinkaan kattavaa tuttavapiiriä jotta pääsisi ammentamaan sen hedelmistä.

Niinpä kaikki suhteet on käytetty loppuun kun sieltä vaan sanotaan että ei voi kun on rekrytointikieltoa, säästetään, ulkoistetaan yms. Kyllähän niitä suhteita siis on mutta kun nekään ei auta.
Ulkoistamisessakin on menty liian pitkälle. Kaikki firmat ulkoistaa atk-palvelunsa jollekkin isolle firmalle jonka jälkeen tämä iso firma sitten ottaa vuokratyöntekijöitä eikä palkkaa lainkaan omia kun he "säästävät". Sitten ihmetellään että miksi työilmapiiri on huono.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti mafioso
Ulkoistamisessakin on menty liian pitkälle. Kaikki firmat ulkoistaa atk-palvelunsa jollekkin isolle firmalle jonka jälkeen tämä iso firma sitten ottaa vuokratyöntekijöitä eikä palkkaa lainkaan omia kun he "säästävät". Sitten ihmetellään että miksi työilmapiiri on huono.

No tämähän on IT-alan trendi nykyään. Itse olen ollut nyt 1½ vuotta it-huoranana, eikä homma kyllä totta puhuen kovin motivoivaa ole, johtuen tulevaisuuden epävarmuudesta.
Meillä sentään tehdään sopparit puoleksi vuodeksi kerraallaan eteenpäin, joten ihan tuli parsauksien alla ei tarvitse koko aikaa olla.
Mutta, jos ja kun vastaan tulee paikka, joka tarjoaa ihan oikeata vakituista tyäpaikkaa, vaihdan välittömästi paikkaa. Tällä hetkellä homma täytyy ottaa kokemuksenhankintana, joka auttaa uuteen paikkaan pääsyssä.

Alan vaihtokin on mielessä ollut monta kertaa. Kaltaiselleni elohiiirelle ja suupaltille, ei paikallaan istuminen ole kovin mieluisa jobi. Myyntipuolelle tekisi mieli mennä, siellä olisin kuin kotonani.

K
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Itsekin olen töissä IT-alalla. Sanoisin kaikille alaa harkitseville, että älkää ihmeessä kouluttautuko tälle alalle, mikäli ette oikeasti ole todella kiinnostuneita tietotekniikasta.

IT-buumi on ohi aikoja sitten, eikä toista samanlaista koskaan tule. Helppoa rahaa ja varmaa työpaikkaa ei alalta ole tiedossa. Firmat saneeraavat ja ulkoistavat toimintojaan ulkomaille. Vastavalmistuneena joudut kilpailemaan kymmenien, ehkä jopa satojen kokeneiden alan ammattilaisten kanssa samasta työpaikasta.

Tietysti tosi gurut ovat asia erikseen. Todellisilla erikoisosaajilla on edelleen kysyntää, ja he saavat jopa itse määrittää palkkansa. Mutta peruskoodari tai verkkomies alkaa olla tusinakamaa.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti The Original Jags

Tietysti tosi gurut ovat asia erikseen. Todellisilla erikoisosaajilla on edelleen kysyntää, ja he saavat jopa itse määrittää palkkansa. Mutta peruskoodari tai verkkomies alkaa olla tusinakamaa.

Ja tämä pätee joka alaan. Erikoisosaajista taistellaan, head-hunterit juoksee perässä ja palkan määrittely vapaata. Suurin osa meistä kuuluu siihen suureen perusduunareiden lahkoon, joiden tärkein ominaisuus lienee kokemus. Ei tieto- ja taitotaso.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Re: Re: Töitä, mutta mistä?

Viestin lähetti Kaiser Soze
No tämähän on IT-alan trendi nykyään. Itse olen ollut nyt 1½ vuotta it-huoranana, eikä homma kyllä totta puhuen kovin motivoivaa ole, johtuen tulevaisuuden epävarmuudesta.
Meillä sentään tehdään sopparit puoleksi vuodeksi kerraallaan eteenpäin, joten ihan tuli parsauksien alla ei tarvitse koko aikaa olla.
Mutta, jos ja kun vastaan tulee paikka, joka tarjoaa ihan oikeata vakituista tyäpaikkaa, vaihdan välittömästi paikkaa. Tällä hetkellä homma täytyy ottaa kokemuksenhankintana, joka auttaa uuteen paikkaan pääsyssä.

Alan vaihtokin on mielessä ollut monta kertaa. Kaltaiselleni elohiiirelle ja suupaltille, ei paikallaan istuminen ole kovin mieluisa jobi. Myyntipuolelle tekisi mieli mennä, siellä olisin kuin kotonani.

K

Puhut täysin asiaa. Samanlainen IT-alan ilotyttö minäkin olen. Koulutettua, kokemusta omaavaa työvoimaa käytetään härskisti hyväksi. Jos eivät edut kelpaa, sanotaan että tuossa on seitsemän hirttä poikki. Hattu ja haitari käteen ja pihalle. Uutta höynäytettävää massaa tulee kyllä ovista ja ikkunoista sisään. Alipalkattua, ylityöllistettyjä, vakiväen halveksimia vuokrattuja konttorirottia. Vaihto on edessä samantien kun jokin ihmismäisempi paikka avautuu. 2 vuoden aikana kirjoittanut jo n. 10 työsopimusta, joten sitouttamisesta ei ole tietoakaan. Roskakuskinkin työ tuntuisi patremmalta, kun olisi vakituinen työsuhde.

nim. "En ole katkera mutta kuitenkin.."
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Aksu
Ja tämä pätee joka alaan. Erikoisosaajista taistellaan, head-hunterit juoksee perässä ja palkan määrittely vapaata. Suurin osa meistä kuuluu siihen suureen perusduunareiden lahkoon, joiden tärkein ominaisuus lienee kokemus. Ei tieto- ja taitotaso.

IT-piireissä muistellaan vielä pitkään kaiholla sitä aikaa, kun "HTML-koodari" oli kova sana työmarkkinoilla. :-)

Samoin töihin pääsi varmasti, jos osasi tehdä jonkinlaisen härpäkkeen vaikka Javalla, tai ymmärsi mitä olio-ohjelmointi tarkoittaa. Ne olivat hyviä aikoja.

Nykyisin alalle on koulutettu niin paljon ihmisiä, että tämäntasoisia "osaajia" kasvaa lähes joka oksalla. On vallassa ns. työnantajien markkinat. Työntekijä ei enää valitse työpaikkaansa, vaan työpaikka valitsee työntekijänsä kymmenien ja taas kymmenien joukosta.

Avainsana on joukosta erottautuminen. Jos alalla haluaa oikeasti menestyä, pitää olla oikeasti hyvä jollakin tietyllä, kenties kapeallakin sektorilla. Esimerkiksi jonkun yleisesti käytetyn tekniikan syvällinen hallinta ja ennenkaikkea ymmärtäminen on tärkeää, koska vain se antaa edellytykset tuotekehitykselle, eikä vain olemassaolevan tekniikan käyttämiselle (ns. apinakoodaukselle).

Ainoa keino tulla hyväksi tällä alalla on oma harrastuneisuus. Koulun tiedot eivät riitä kovin pitkälle, ainakaan jos kyseessä on AMK-tason koulutus.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Putkimies tai joku vastaava kädentaitoja edellyttävä ammatti olisi nykyään kova sana. Töitä riittää enemmän kuin ehtii tekemään, palkka on parempi kuin akateemisen koulutuksen saaneilla ihmisillä, eikä töitä joudu viemään kotiin.

Onhan työ likaista ja paskaista, mutta kyllä mies sen kestää. Joskus mietin, että pitäisikö vaihtaa tämä koneen ääressä istuminen johonkin oikeaan työhön.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti The Original Jags
Putkimies tai joku vastaava kädentaitoja edellyttävä ammatti olisi nykyään kova sana. Töitä riittää enemmän kuin ehtii tekemään, palkka on parempi kuin akateemisen koulutuksen saaneilla ihmisillä, eikä töitä joudu viemään kotiin.

Jep jep, kunnon putkirunkkari tekee helposti 3-4000 e bruttotiliä kuussa kun taas akateeminen tutkija nostaa toimintatonnin kerran kuussa. Mielenkiintoinen tilanne jossa kouluttautuminen tosiaan kannattaa!
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Pressiboxi
Jep jep, kunnon putkirunkkari tekee helposti 3-4000 e bruttotiliä kuussa kun taas akateeminen tutkija nostaa toimintatonnin kerran kuussa. Mielenkiintoinen tilanne jossa kouluttautuminen tosiaan kannattaa!

Niin, hianoa että koittaa se aika jolloin käsityöläistä arvostetaan ja palkka on työn vaativuuden mukaista. Putkirunkkariksikaan, kun kuka tahansa ei voi ruveta.
Vastaavasti joku akateeminen uskonnontutkija ei tarvitsekaan tuhatta euroa parempaa palkkaa, kun jo tuollaisen ammatin valinnalla heittää hukkaan monta opiskeluvuotta ja tuhlaa yhteiskunnan rahoja.

En epäröisi yhtään käsityöläisen ammattia, kun sen arvostus ja palkkaus palautuisi oikealle paikalleen.

K
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Pressiboxi
Jep jep, kunnon putkirunkkari tekee helposti 3-4000 e bruttotiliä kuussa kun taas akateeminen tutkija nostaa toimintatonnin kerran kuussa. Mielenkiintoinen tilanne jossa kouluttautuminen tosiaan kannattaa!

Nykyisin on muotia, että pitää olla ns. "korkeasti koulutettu". Mutta kaukaa viisas osaa kouluttautua alalle, jossa on töitä ja palkkaus hyvä, vaikkei ala olisikaan kovin mediaseksikäs.

Olen harkinnut alan vaihtoa. Olen vain 26, joten ikä ei ole sille esteenä. Enää ei tosiaankaan huvita opiskella montaa vuotta, vaan haluan alalle jossa työllistyminen on suhteellisen nopeaa ja myös varmaa.

Jos vielä muutaman vuoden jaksaisi tätä IT-alaa katsella.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Kaiser Soze

Vastaavasti joku akateeminen uskonnontutkija ei tarvitsekaan tuhatta euroa parempaa palkkaa, kun jo tuollaisen ammatin valinnalla heittää hukkaan monta opiskeluvuotta ja tuhlaa yhteiskunnan rahoja.
K

"Akateeminen naistutkija" on turhin ammatti, mitä tiedän. Käytännössä naistutkijat ovat yhteiskunnan varoilla eläviä loisia, joiden tehtävä on feministisen propagandan levittämnen. Naistutkimus on kenties paras esimerkki ns. pseudotieteestä, joka oikeasti ei ole tiedettä, vaan maailmankatsomus, jota harjoitetaan tieteen nimissä.

Minua pistää vihaksi rahoittaa näiden loisijoiden elämää veroja maksamalla.

Uskonnontutkijan tutkimuksen rahoituksen vielä jotenkin ymmärrän, mutta naistutkimus...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti The Original Jags
Käytännössä naistutkijat ovat yhteiskunnan varoilla eläviä loisia, joiden tehtävä on feministisen propagandan levittämnen.
Olenko minä ainoa, joka näkee sen suorastaan sietämättömän kauniin ironian, mikä tästä huokuu? Kirjoittaja, jonka käsitys naissukupuolesta ja sukupuolten asemasta yhteiskunnassa on tullut harvinaisen selväksi, on tahtomattaan mitä hedelmällisintä tutkimusaineistoa juuri niille tutkijoille, joita hän niin syvästi halveksii. Joskus maailman virheille ei mahda mitään :D
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti The Original Jags
Tietysti tosi gurut ovat asia erikseen. Todellisilla erikoisosaajilla on edelleen kysyntää, ja he saavat jopa itse määrittää palkkansa. Mutta peruskoodari tai verkkomies alkaa olla tusinakamaa.

Korostaisin tässä, että nämä erikoisosaajat ovat nimen omaan niitä tyyppejä jotka osaavat toimialansa(siis asian). Varsinaisella koodaustaidoilla ei niin kauheasti ole merkitystä. Vaikka olisit kuinka hyvä "propelipää" niin et pysty pahemmin itseäsi hyvin hinnoittelemaan, jos "asiaosaaminen" on sitä sun tätä.

Näille toimialaosaajille kyllä löytyy hommia.

Täytyy kyllä myöntää, että "The Original Jagsin" tavoin on tuo alan vaihto kyllä käynyt useasti mielessä, kun 80-luvun loppupuolelta asti on tätä it-alaa tullut "talsittua".
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Designer
Olenko minä ainoa, joka näkee sen suorastaan sietämättömän kauniin ironian, mikä tästä huokuu? Kirjoittaja, jonka käsitys naissukupuolesta ja sukupuolten asemasta yhteiskunnassa on tullut harvinaisen selväksi, on tahtomattaan mitä hedelmällisintä tutkimusaineistoa juuri niille tutkijoille, joita hän niin syvästi halveksii. Joskus maailman virheille ei mahda mitään :D

Tutkikoon sitten vaikka minua, mutta ei minun maksamillani veroilla :-).
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti The Original Jags
"Akateeminen naistutkija" on turhin ammatti, mitä tiedän. Käytännössä naistutkijat ovat yhteiskunnan varoilla eläviä loisia, joiden tehtävä on feministisen propagandan levittämnen. Naistutkimus on kenties paras esimerkki ns. pseudotieteestä, joka oikeasti ei ole tiedettä, vaan maailmankatsomus, jota harjoitetaan tieteen nimissä.

Eiköhän tämä kommentti kerro enemmän lausujastaan kuin käsiteltävästä asiasta. Tämä "viisaus" on kuitenkin myös siunauksellinen sikäli, että viimeistään nyt ymmärrän olla tulevaisuudessa kommentoimatta TOJ:n naisvihassaan pakkomielteisiä älyn metaanipäästöjä. Toivottavasti nimimerkki muistaa sovitellä itseään toiseenkiin rooliin Raamatun sananlaskussa "viisaat perivät kunnian, mutta tyhmäin osa on häpeä".
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti L4E
Korostaisin tässä, että nämä erikoisosaajat ovat nimen omaan niitä tyyppejä jotka osaavat toimialansa(siis asian). Varsinaisella koodaustaidoilla ei niin kauheasti ole merkitystä.

Koodaustaidoilla on merkitystä, koska ilman hyvää "koodipäätä" on vaikea tehdä oikeastaan yhtään mitään ohjelmistoalalla.

Esimerkiksi Windowsin käyttöjärjestelmän toiminnan tunteminen ja tiedon soveltaminen sovelluskehityksessä edellyttää, että ymmärrät mitä Windowsin API-funktiot tekevät, ja mihin tapahtumiin sinun täytyy reagoida missäkin tilanteissa.

Vaikket tekisikään itse koodia, pitää suunnittelijan ja speksaajan ymmärtää ohjelmoinnista ainakin yhtä paljon kuin itse koodin "puhtaaksikirjoittajan".

Liian usein näkee IT-alalla "asiantuntijoita", jotka eivät ymmärrä ohjelmoinnista juuri mitään, ja se näkyykin hyvin heidän tuotoksissaan. Usein koodaaja saa suunnitella koko homman alusta asti ja uudelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös