Mainos

Tässä seurataan Antti Tuiskun uraa

• 20 553
  • 120

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Mr. Anatuden 20-vuotinen laulajan ura päättyy:

Aika vähälle on seuranta jäänyt täällä Jatkoajassa. Mutta kun tämä ketju nyt oli aikanaan avattu, niin latetaan täten myös päätepiste ansiotuneen popparin uralle.
Jännällä tavalla IL referoinut tuota Hesarin juttua, jätti pois aika olennaisen lausunnon joka on sen sijaan mukana IS:n vastaavassa jutussa:

Tuiskun mukaan ”jään pois” on eri asia kuin ”lopetan”. Tuisku sanoo HS:lle, ettei hänestä tunnu siltä, että hän hautaisi uransa tai sulkisi itseltään kaikki ovet lopullisesti.
Eli mistään ihan lopullisesta ei taida olla kyse, mutta tottakai noilla otsikoilla ja näennäisesti epämääräisillä lausunnoilla tulevaisuuden suhteen taataan lippujen varma ja kova menekki ensi vuoden rundille.

Vaikka en Tuiskun musan kuluttaja ole, kyllä Suomeenkin yksi tuollainen elämää suurempi poptähti ja lantionvatkaaja tarvitaan. Eiköhän Ana tule takaisin kun aika on klassisesti kypsä.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Antti Tuisku on rehellisesti sanottuna artisti, jonka suosiota en pysty käsittämään. Minusta biisit kuulostavat lastenlauluilta, enkä ole varma onko tämä huumorimusiikkia vai ei.

Mutta, minä en olekaan kohderyhmää, eikä minun tarvitsekaan tätä ymmärtää. Arvostan Tuiskua kovasti, menestys on hurjaa, ja mies vaikuttaa haastattelujen perusteella mukavalta mieheltä.

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Minusta on hauska ilmiö Antti Tuiskun suhteen se, että jokainen muistaa vuorotellen sanoa, ettei Tuiskua kuuntele.
Jep. Muutaman biisin tunnen ja se yks missä lauletaan jotain puu juurista on ihsn ok biisi. Ei kylläkään löydy mun spotify listalta. Setämiehet ei ole se fanijoukko jota Antti tavoittelee biiseillään

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulla ei ole mitään Antti Tuiskua vastaan. Hän on Suomen suurin poptähti ja aika neutraali tyyppi minulle. Arvostan sitä, miten Tuisku on tehnyt itsestään tähden. Ei siihen kaikista ole. Jo silloin 20 vuotta sitten olin sitä mieltä, että tuo kaveri on kyllä poptähti, vaikka oli silloin Siwan kassalla. Poptähdeksi harvoin synnytään, mutta Antti Tuisku on ainakin aika lähellä sitä.

Se tähteys tuli kuitenkin vaikeamman kautta. Itse en osaa vieläkään nimetä yhtään Antti Tuiskun hittiä, en edes biisiä. Tällaisen setämies-rokkipoliisin mielipiteellä ei tietenkään liene kovin paljon arvoa, mutta minä tunnen Antti Tuiskun siitä, että hän on Antti Tuisku, en mistään biiseistä. Viime aikoina Tuisku on vissiin tehnyt Grindr Mayhem-nimisen biisin, mikä viittaa homojen deittisovellukseen. En tiedä, missä tätäkin voisi kuulla.

Mutta kai tämäkin kertoo siitä, miten iso stara Antti Tuisku on. Kaveri voisi laulaa stadionkeikalla vaikka puhelinluetteloa, ja jengi olisi innoissaan. Se oikeastaan kertoo Antti Tuiskun merkityksen. Hänen musiikkinsa ei ole kovin tärkeää, mutta hän sen sijaan henkilönä on tärkeä. Nykyisessä Suomessa Antti Tuisku on tähti, ja nimenomaan henkilönsä puolesta. Vaikea keksiä, kuka muu olisi samanlainen.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minusta on hauska ilmiö Antti Tuiskun suhteen se, että jokainen muistaa vuorotellen sanoa, ettei Tuiskua kuuntele.
Lukekaapa esim. FB:ssä Ylen Arkiston päivitystä Tuiskun viimeisistä konserteista. Todella kiukkuisia "ei kiinnosta" -julistuksia.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lukekaapa esim. FB:ssä Ylen Arkiston päivitystä Tuiskun viimeisistä konserteista. Todella kiukkuisia "ei kiinnosta" -julistuksia.
No voi hyvänen aika, näitähän netti on täynnä.

Itse sentään kirjoitin vähän pidemmän "Antti Tuisku ei kiinnosta"-postauksen tänne.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En Tuiskua kuuntele, mutta luulen sen olevan puolustusreaktio heikon itsetunnon ja maskuliinisten stereotypioiden ristipaineessa.

Edit. Tämä siis vahvasti itseironialla. Pakko täsmentää, ettei luulla yhtäkkiä mulkuksi!

Viimeksi muokattu:

Taikakaulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Antin festarikeikoilla tullut monesti käytyä ja viihdyttäviä pläjäyksiä ovat olleet. Harmillista siis, että tulevina vuosina näitä ei enää tule mutta toisaalta myös hyvä, että tekee tilaa uusille tekijöille. Pieni vaihtuvuus suomifestarien esiintyjäkattaukseen ei ole ollenkaan pahasta. Eiköhän siellä jo joku vastaava pop-stara ole tuloillaan. Benjamin tai Tuure Boelius menevät artisti-imagoltaan suht samaan kategoriaan mutta samanlaista karismaa ei kummaltakaan taida valitettavasti löytyä.

Näin jälkiviisaana pakko todeta, että melko huvittavia osa tämän ketjun ensimmäisten sivujen viesteistä. Ei ole Antti tosiaan joutunut palaamaan kaupan kassalle. Ja kuka vittu edes on Antti Tuisku?

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers

Tämä pätee ihan jokaiseen julkaisuun, jonka mediat tekevät. Alexi Laihon kuolemasta kertovat päivitykset keräsivät ihan samalla tavalla näitä "Kuka? Ikinä kuullutkaan" päivityksiä. Tai kun Loiri kuoli, niin moni koki tärkeäksi kertoa, ettei tykännyt Loirista ollenkaan.

Ainakin oman kirjoitukseni ajatus oli nostaa hattua menestyneelle artistille. Ei mun tarvitse tykätä tai fanittaa artistia, mutta voin arvostaa sen työn ja pitkäjänteisyyden määrän, millä Tuisku on supertähdeksi noussut.

kasipallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuiskun kanssa päässyt tekemään töitä ja arvostan kaveria todella korkealle kotimaan artisteista. Erittäin sympaattinen ja mukava tyyppi, mutta toisaalta piinkova ammattilainen vahvalla omalla visiolla. Ei tyydy keskinkertaisuuteen omassa taiteessaan.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Hih, itsellä muuttunut kanta.

Nykyään tulee kyllä luukutettua Anatudea, kun sopiva bilefiilis on. New York / Rovaniemi - tupla-albumi muutti allekirjoittaneen kannan.

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
4

444

Voin myöntää, että kuuntelen. En usein, mutta jos esim. autossa alkaa väsyttää, niin Party tai Valittu kansa soimaan, ja johan karisee unihiekat silmistä. Normaalisti en ole tuon kaltaisen musiikin ystävä enkä kuulu kohderyhmään, mutta onhan Antti Tapanissa jotain erikoista karismaa. Ja kun pari kertaa olen ollut keikalla, mm. tässä taannoin Olympiastadionilla, niin aivan käsittämätön energia siinä ihmisessä on. Ja osaa ottaa yleisönsä.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jonkinlainen arvostus, että halusi päättää uran Ruissalossa eikä olympiastadionilla tai Nokia Areenalla. Varmasti ihan siisti kokemus paikalla olleille.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Ei kai se ura mihinkään ole päättymässä, vaan mies jää toistaiseksi pois kuvioista. Eikä eläkkeelle, vaan uuden työn kanssa Espanjaan asustelemaan.

Musiikkinsa ei ole koskaan säväyttänyt, mutta suuri arvostus asenteesta ja tasokkaasta tekemisestä. Unelmien tavoittelulle ja rohkeudelle myös suuri kunnioitus.

BaronFIN

Jäsen
Pakko arvostaa. Varsinkin kun peilaa esim. tämän ketjun ensimmäisiin viesteihin missä toivottiin kaverin painuvan unholaan ensimmäisen levynsä jälkeen. Well in your face: kaveri teki ainutlaatuisen uran ja poistui kuvioista omilla ehdoillaan eikä hiljalleen unohdettuna, ”ketään ei kiinnosta” -figuurina.

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Pari ihan ok biisiä, mutta muuten tuotanto ei ole ikinä iskenyt. Toki en ole ollut kohderyhmääkään, mille Tuiskun biisit on väsätty.

Oli kyllä jännä peliliike jäädä tauolle ruississa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy