Samoilla linjoilla
Olen itse asiassa tässä pitemmän aikaa ihmetellyt myös, että miten TJ:llä voi olla niin paljon vaikutusta joukkueen pelillisiin ja sisäisiin juttuihin. Jos joukkue on tiivis, yhtenäinen ja siis koostuu "hyvistä tyypeistä" ja lisäksi valmentaja on oikea mies sitä porukkaa kaitsemaan, miten toimitusjohtaja VOI olla juuri missään roolissa joukkueen menestyksen kannalta? Vaikka mies olisi kuinka mulkku, hän ei ole tekemisissä joukkueen kanssa lähestulkoonkaan niin paljon kuin valmentajat, huoltajat ja muut. TJ pyörii taustalla omissa piireissään. Siksi pidänkin Ruutun luonnetta osin toissijaisena joukkueen menestyksen kannalta. Tärkeintä on, että hän osaa hommansa. Virheitä varmasti on tullut ja tulee jatkossakin, mutta kyllä mielestäni tämänvuotinen joukkue on aika hyvin kasattu. Tuolla nipulla pitäisi pärjätä. Ei voi valittaa.
Jos yritän asettaa itseni pelaajan asemaan, minua varmasti vituttaisi, jos joukkueen toimitusjohtaja olisi mulkku tyyppi jne. jne. , mutta tuskin tuo silti häiritsisi peliesityksiäni tai edes kaukalon ulkopuolisia asioita yhtään, mikäli valmennus olisi ok ja joukkuetoverit hyviä tyyppejä, joiden kanssa olisi mukava pelata. Ei siinä yksi TJ paljon haittaisi. Se vaan olisi siellä taustalla, ja siitä olisi sitten kiva puhua paskaa joukkueen saunailloissa.