Tässä ketjussa odotellaan Mikko "Knockout" Kurvisen liigamaalia!

  • 26 637
  • 79

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllähän jokainen meistä toivoo, että rautainen peruspakkimme sutaisisi joskus maalinkin. Nyt on mennyt muistaakseni pari kautta putkeen nollalla maalilla. Ei siitä jengille mitään haittaa ole, meillä on muut jätkät maalintekoa varten ja Knockout hoitaa oman tonttinsa (pahennusta herättäen!) erinomaisesti. Mutta kun Halkidiskin lopulta tekin maalin, niin kyllä Kurvikin vetää verkot tötterölle tällä kaudella, eikös vaan?!

MKMO - Mikko Kurvisen Maalia Odotellessa. Kuka muu tuntee erityistä jännitystä tämän tiimoilta?
 
Viimeksi muokattu:

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Mä tavallaa toivon, että ei tekisi koska se on jo noussut tavallaan Kurvisen tavaramerkiksi, että sitä maalia ei tule. Uskon, että tekee maalin jo harjoituskaudella, liigassa myös yhden eli juimat 2 maalia KKO paukuttaa tällä kaudella. Vittu sitä riemun määrää, kun nro 15 kuulutetaan maalintekijäksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Uskon, että tekee maalin jo harjoituskaudella

Käynpä editoimassa - tarkoitin Kurvisen liigamaalia. Ei noita harkkamatseja kande laskea, siellä nyt maaleja sutii kaikenmaailman mikkegranlunditkin.
 

harky

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllähän Kurviselle maali tällä kaudella tulee. Kurvinen on tehnyt viime vuosina mielestäni muutamia hyviä nousuja viivalta maalia kohti, mutta viimeistely ja huono onni ovat vielä vaivanneet. Toivottavasti tämä maali tulisi Nordiksella eikä vaikkapa Raksilassa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Loistava ketju, tästä aiheesta on tullut useasti vitsailtua!

Tätä maalia ollaan odotettu jo kauan, sillä Mikkohan on iskenyt kotoisessa liigassa viimeksi maalin kaudella 05-06. Väliin mahtuu toki kolme kautta länsinaapurissa, jossa maaleja kuitenkin kertyi.

Faktahan on se, että heti jos KO Nordiksella osuu niin tämä poika suuntaa Main Streetille, on se sen verran harvinaista herkkua :)
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistava ketju, tästä aiheesta on tullut useasti vitsailtua!

Tätä maalia ollaan odotettu jo kauan, sillä Mikkohan on iskenyt kotoisessa liigassa viimeksi maalin kaudella 05-06. Väliin mahtuu toki kolme kautta länsinaapurissa, jossa maaleja kuitenkin kertyi.

Faktahan on se, että heti jos KO Nordiksella osuu niin tämä poika suuntaa Main Streetille, on se sen verran harvinaista herkkua :)

KO säästää sitä vain tärkeisiin tilanteisiin. Joten 7 finaalin jatkoajalla..voi sitä riemua jos ratkaisevan maalin mestaruuteen tekisi juuri Knock-out (siihen asti) maalittoman kauden jälkeen. Muistanko väärin, mutta eikös Kurvinen vetänyt jopa kultatsubu päässä ensimmäisten viiden matsin jälkeen jokunen kausi sitten? Tosin ei tainnut ihan maaleilla tulla vaan syötöillä.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kurvisen menoa hyökkäyspäässä on todella hauska seurata. Maalintekonälkä on kohdillaan, kun #15 lähtee hakemaan taustanousuja maalin takaa kiertämällä... Vielä ei ole osunut, mutta tällä kaudella Kurvi sivaltaa 2 osumaa!

Ensimmäinen Kurvisen osumista syntyy 30.10.2012 HIFK - JYP Klo 18:30 alkavassa ottelussa. Kannattaa olla paikalla.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistanko väärin, mutta eikös Kurvinen vetänyt jopa kultatsubu päässä ensimmäisten viiden matsin jälkeen jokunen kausi sitten? Tosin ei tainnut ihan maaleilla tulla vaan syötöillä.
Todennäköisesti muistat väärin. SM-liigan sivuiltahan tuokin asia selviäisi, jos ne vaan olisi paremmat.
Kurvisen menoa hyökkäyspäässä on todella hauska seurata. Maalintekonälkä on kohdillaan, kun #15 lähtee hakemaan taustanousuja maalin takaa kiertämällä.
Maalintekonälkää ja Kurvista ei voi samassa virkkeessä millään käyttää - KO:han ei vahingossakaan edes yritä ampua maalia päin. En tiedä ketään toista pelaajaa, joka pelkäisi maalin tekemistä samalla tavalla.

Arvaukseni on, että tämä ketju on pystyssä niin pitkään kuin Knock-out liigassa pelaa, sillä mieheltä ei tulla liigamaalia enää näkemään. Mikäli olen väärässä, haluan ehdottomasti olla paikalla todistamassa tuota ihmettä/tähtihetkeä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Muistanko väärin, mutta eikös Kurvinen vetänyt jopa kultatsubu päässä ensimmäisten viiden matsin jälkeen jokunen kausi sitten?

Ohhoh!! En kyllä ihan heti muista tällaista? Olen kyllä ollut paikalla, kun KO on kilauttanut tolppaan. Nähdäänkö tämän kauden loppupuolella jo matsi, missä Kurvi on yksi rankkarin vetäjistä? Kukaan maalivahtihan ei voi tietää, mitä sieltä tulee. Hieno mies ja hieno pelaaja.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nähdäänkö tämän kauden loppupuolella jo matsi, missä Kurvi on yksi rankkarin vetäjistä? Kukaan maalivahtihan ei voi tietää, mitä sieltä tulee.

Tosta tuli muuten mieleen, että olitko se sinä JHag vai joku muu, joka joskus sanoi, ettei periaatteessa laske hyväksi maalipaikaksi sitä, jos läpiajo tai veto maalinedustalta tulee jollekin vähän puukätiselle pelaajalle. Se oli hyvin sanottu :)
 
Viimeksi muokattu:

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Itse haluan olla ehdottomasti paikalla silloin, kun maali syntyy, mutta aion kyllä suunnata katseeni ihan johonkin toiseen suuntaan!
 
Muistanko väärin, mutta eikös Kurvinen vetänyt jopa kultatsubu päässä ensimmäisten viiden matsin jälkeen jokunen kausi sitten? Tosin ei tainnut ihan maaleilla tulla vaan syötöillä.

Muistat osittain oikein, Mikko Kurvinen kantoi kuin kantoikin kultaista kypärää, kausi oli vielä työsulkukausi, jonka aikana "KO" tekaisi tehot 3+1. Mutta se ei ollut viidennen ottelun jälkeen, vaan muistaakseni kolmannessa ottelussa ainoastaan hän kantoi kultaista pottaa.

Tässä tilastot kauden ensimmäisistä otteluista:

HIFK - Jokerit 1-2: Ainoan maalin tekijä snaipperi itse.

HIFK - HPK 0-3: Ei maaleja, joten kun kolmanteen otteluun kultainen kypärä tuli käyttöön, se asetettiin Kurvisen komeaan kuuppaan.

Kolmannessa ottelussa Tapparaa vastaan "KO" onnistui jälleen maalinteossa, mutta koska Joonas Vihko teki tehot 1+2, kultainen kypärä vaihtoi omistajaa.

Edit: Tästähän saisi hyvän veikkauksen, "missä ottelussa Kurvinen osuu tolppien väliin", panokseksi viinapullot ja voittaja olisi hirrween hirrween humalassa. Itse veikkaan 21. ottelua lauantaina 3.11 Niiralan montussa ja osuma syntyy maalinedustalta.
 
Viimeksi muokattu:

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
2 kertaa olen sanonut vieruskaverille "no nyt olemme nähneet Kurvisen tekemän maalin" ja kummallakin kerralla kiekko onkin hipaissut jonkun muun mailaa matkalla ja Mikko on saanut vain syöttöpisteen.
Ja jos joskus näen sen maalin, teetän t-paidan jossa lukee: Olen nähnyt Kurvisen tekemän maalin.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistanko väärin, mutta eikös Kurvinen vetänyt jopa kultatsubu päässä ensimmäisten viiden matsin jälkeen jokunen kausi sitten? Tosin ei tainnut ihan maaleilla tulla vaan syötöillä.
Minullakin on tuollainen muistikuva (tapahtui 7-10 vuotta sitten?), joka tosin ei välttämättä ole totuudenmukainen, mutta joka tapauksessa en hevin usko, että viiden pelin, vaan 2-3 pelin jälkeen, tai milloin ikinä kultakuuppa on otettukaan käyttöön ko. kaudella. Esim. Lauri Puolanne on muistaakseni tässä mielessä vastaava tapaus.

Kurvisen hyökkäyspelikirja on mielestäni aivan surkea. Nuo kulmapyöritykset yms. päättyvät todella harvoin mihinkään järkevään ratkaisuun. Rynnisit nyt Kurvi kunnolla sinne maalille sieltä kulmasta, perkele! Voimaahan Kurvilla on yllin kyllin.

EDIT: Kausi oli siis 2004-05. Mikä muuten on tämänhetkinen lukema maalittomien liigapelien putken suhteen? N. 150, vai kuinka? NHL:n ennätystä tuollainen ei kolkuttelisi lähimainkaan (Ken Daneyko, 255 peliä tekemättä maalia). SM-liigaennätystä ilmeisesti pitää hallussaan Matti Hana, 161.
 
Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno oivallus JHagilta jälleen. Kyllähän se maali tällä kaudella sieltä napsahtaa kuten jo SM-liigan ennustusketjuun kirjoittelin viikko tai pari sitten.
Voi sitä riemua KUN Kurvinen pommittaa 26.10. Ässiä vastaan perjantai-illan iloksi isännät 1-0 johtoon avauserän ekalla vitosella.
On kyllä ollut herralla jopa huonoa tuuria ettei ole saanut maalia itselleen merkattua parilla viime kaudella, on se vaan niiiiiin lähellä ollut "monta" kertaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
2 kertaa olen sanonut vieruskaverille "no nyt olemme nähneet Kurvisen tekemän maalin" ja kummallakin kerralla kiekko onkin hipaissut jonkun muun mailaa matkalla ja Mikko on saanut vain syöttöpisteen.
Totta, mulla on parilta viime kaudelta mielessä useampi paikka kun Kurvinen lämää siniviivalta sellaisen peruslämärin ja se menee joko suuntaa muuttaen maalin tai ei mene ollenkaan. Veto on aina aika perusskode sinne maalinedusruuhkaan, näyttää aina siltä ettei Mikko yritäkään maalia vaikka ampuisi maalia päin.

Viimeinen sm-liigamaali on tullut siis kaudella 2005-2006 ja silloinkin kaudella vain yksi. Kuka muistaa sen?


_
 

Stabiil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Hate to break it to you boys (ja BOL) mutta päivämäärä on 29.9 kun Kurvinen pysäyttää Makkara-areenan pelikellot aikaan 62.05 ja vuoden 2006 olympialaisten paras maalivahti saa ihmetellä mikä helv. sinne putken alle meni. Voittomaali, nimi lehteen ja kolme tähteä. Tätä täytyy mennä todistamaan.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Joo, ensi kaudella saattaa helähtää.

Knoppitietokysymys NHL-tyylisille tilastoniiloille.

Kurvisen maalintekotaidoista on sellainen todiste, että hän on tehnyt sellaisen maalin, jota yksikään muu puollustaja IFK:ssa ei ole tehnyt. Minkä?

Nopeiten oikein vastanneelle palkinnoksi Kurvin oikean käden hanska allekirjoituksella. Pitää itse käydä pummaamassa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tosta tuli muuten mieleen, että olitko se sinä JHag vai joku muu, joka joskus sanoi, ettei periaatteessa laske hyväksi maalipaikaksi sitä, jos läpiajo tai veto maalinedustalta tulee jollekin vähän puukätiselle pelaajalle.

Kyllä vaan, minä se olin. Jos 0 maalin kausiodotusarvolla pelaava kaveri saa kiekon avopaikkaan, ei se ole yleisesti ottaen hyvä maalipaikka joukkueen vinkkelistä katsottuna. Jos taas Kibe, Ville tai vastaava söhlää avopaikan, silloin voidaan sanoa, että hyvä maalipaikka tuhlattiin. Tätä voi verrata tilanteeseen, missä kesärenkailla keskellä talvea ajavan kaverin eteen tulee liukas mäki. Hänellä ei ole edellytyksiä päästä ylös asti. Jos pääsee kuitenkin, niin kyseessä on iloinen superyllätys. Kun mäki aukeaa nasta/kitka -kuskille ja hän onnistuu ajamaan puolivälissä mäkeä lumipenkkaan, kyseessä on typerä mokailu "helpossa paikassa". Ihan loogista. Ja KO:han laittaa kiekon verkkoon pomminvarmasti, kun hänestä siltä tuntuu. Itse odottelen maalia ekaan HIFK-Jokerit -paikalliseen. Ja se matsi päättyykin 1-0.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Olikos se viime vai toissakaudella tepsi matsissa nordiksella kun Kurvinen heitti jonkun tepsi pelurin ihan vipuun olisko ollut ylivoimalla ja pamautti nopean ranteen ylärimaan? Harmi ettei onni ollut myötä, koska Kurvinen harvoin noilla maaleilla mässäilee, mutta jos olis sisään mennyt olis ollut top-1 kamaa :)
 

Stadista

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästähän saisi hyvän veikkauksen, "missä ottelussa Kurvinen osuu tolppien väliin", panokseksi viinapullot ja voittaja olisi hirrween hirrween humalassa. Itse veikkaan 21. ottelua lauantaina 3.11 Niiralan montussa ja osuma syntyy maalinedustalta.

Jos sydän on punainen, niin hänen täytyy tietää. Eli hiukan pitää vielä odotella, että saat hyvällä omatunnolla olla hirrweeen, hirw....

Päälle vielä kun Kibe skodaa byyrin, niin avot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös