Tärkein elementti, jonka vuoksi seuraat jääkiekkoa?

  • 3 541
  • 25

Tärkein elementti, jonka vuoksi seuraat jääkiekkoa?

  • 1. Yhteisöllisyys, 2. Taito ja tieto, 3. Tunnelma ja tunteet

  • 1. Yhteisöllisyys, 2. Tunnelma ja tunteet, 3. Taito ja tieto

  • 1. Taito ja tieto, 2. Tunnelma ja tunteet, 3. Yhteisöllisyys

  • 1. Taito ja tieto, 2. Yhteisöllisyys, 3. Tunnelma ja tunteet

  • 1. Tunnelma ja tunteet, 2. Yhteisöllisyys, 3. Taito ja tieto

  • 1. Tunnelma ja tunteet, 2. Taito ja tieto, 3. Yhteisöllisyys


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

Apheu

Jäsen
Näin korona-aikaan on tullut ajateltua jääkiekon seuraamistakin hieman eri kulmasta. Mikä on sinulle se kaikkein tärkein elementti, jonka takia seuraat jääkiekkoa?

Yhteisöllisyys?
- Olet suuremman yhteisön jäsen, olkoon se sitten jääkiekko -yhteisö kokonaisuudessaan, tai vaikka tietyn seuran kannattajayhteisö. Näet tuttuja henkilöitä hallilla ja seuraat matsia kavereiden kanssa, keskustelette ja mietiskelette aiheita yhdessä; koet(te) yhteenkuuluvuuden tunnetta jääkiekon kautta, vaikka vain randomin kanssa baarissa jutustellessa. Olet osa yhteisöä, torilla tavataan ja me vs. muut! Pidät jääkiekon tuomaa monipuolista yhteisöllisyyttä tärkeimpänä elementtinä.

Taito ja tieto?
- Jääkiekko pelinä on erityisen mielenkiintoinen. Tykkäät seurata vaikkapa erilaisia statseja, janoat kenties tietoa pelaajistosta ja vaikkapa siitä, minkälainen pelimies suosikkijoukkueesi kesän ykkösvärväys tai ykkösvaraus on. Pidät yksilöiden seuraamisesta ja esimerkiksi spekuloinnista siitä, kuka yksilö kehittyy tällä kaudella parhaiten, miten uusi sopimus mahtuu palkkakattoon ja kuinka suosikkijoukkueesi hitsautuu tänä vuonna yhteen. Mikään ei ole hienompaa, kun seurata hallilla upeita yksilösuorituksia, hienoja maaleja ja ovelia kuvioita, tykkäät myös seurata erilaisia taktisia asioita ja ehkäpä jopa jääkiekon kehitystä tällä rintamalla. Nautit itse pelin ja pelaajien seuraamisesta ja kenties tarkkojenkin yksityiskohtien ja tilastojen havainnoinnista. Jääkiekko pelinä, joukkueet, pelaajat ja heihin liittyvät tarinat ovat tärkein elementti.

Tunnelma ja tunteet?
- Jääkiekosta saa valtavasti eri tunteita. Tappiot kirveltää, voitot tuntuu upeilta. Hallilla on mahtavaa, kun syntyy maali, ja koko halli räjähtää huutomyrskyyn. Saat tästä valtavasti sellaista fiilisten vuoristorataa ja tunnelmaa kenties tavallisen arjen rinnalle. Fiilistelet, kun G7 lähestyy ja molemmilla joukkueilla on upeat tarinat takanaan ja edessä on kihelmöivä jännitysnäytelmä. Nämä voittamiseen, häviämiseen ja yleisesti peliin liittyvät voimakkaat tunnereaktiot ovat sinulle tärkeimpiä, ja ne tekevät jääkiekosta mahtavan vapaa-ajan vietteen.

Kaikki kolme elementtiä kietoutuvat tietysti osaksi limittäin toisiinsa. Mutta; kiinnostaako sinua itse peli, sen ympärillä oleva yhteisöllisyys vai haetko pelistä saatavia tunnereaktioita? Missä järjestyksessä sinä nämä kolme asiaa valitset? Minkä koet itsellesi tärkeimmäksi ja vähiten tärkeäksi, ja miksi?
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tunnelma, yhteisöllisyys, tieto ja taito. Urheilu on itselle todella vahvasti tunneasia. Totta kai hienot suoritukset ovat iso osa kokonaisuutta, mutta tunne edellä mennään.

Sen takia saan suuria fiiliksiä vaikkapa kolmosdivarin fudismatsista, kentän reunalta katsottuna. Vaikka peli ei ole niin tasokasta, siihen liittyy suuria tunteita ja samanhenkisiä ihmisiä. Tilastomasturbointi ei ole oma juttu laisinkaan.
 

Apheu

Jäsen
Itse taas valitsin järjestykseksi Tunnelma ja tunteet/Taito ja tieto/Yhteisöllisyys.

Kaikki on itselle todella tärkeitä asioita, mutta tunne edellä mennään ja on kaikista tärkein asia, kuitenkin niin, että tykkään kyllä erittäin paljon kaikenlaisesta spekuloinnista ja omien havaintojen tekemisestä pelaajistosta ja ylipäänsä pelaajien seuraamisesta, milloin jollakin on kuuma putki ja miksi joskus jonkun peli tökkii pahemman kerran. Yhteisöllisyys on todella iso kokonaisuutta ja mahdollistaa kaksi aiempaa omalla tavallaan, mutta ehkä itselle se vähiten tärkein elementti jääkiekon ympärillä. Yhteisöllisyys noin muuten on kyllä itselleni taas todella tärkeää, mutta jääkiekossa tämä ei ole tärkein.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Itse taas valitsin järjestykseksi Tunnelma ja tunteet/Taito ja tieto/Yhteisöllisyys.
Kiitos hienosta ja mielenkiintoisesta ketjusta!

Pohdin kanssa tätä järjestystä, mutta laittaisin sittenkin yhteisöllisyyden melkeinpä keulille, vähintään tasoihin tunnelmien ja tunteiden kanssa. Onhan se nyt aina mahtavaa mm. pohtia ja analysoida pelitapahtumia, fiilistellä Kerhon mestaruuksia, spekuloida siirtoja sekä arvioida ennakkotunnelmia porukalla täällä palstan puolella tai hallilla. Esim. Tampereella yhteisöllisyys Tappara-Ipa(-KooVee)-akselilla lienee vieläkin vahvempi elementti.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Itse taas valitsin järjestykseksi Tunnelma ja tunteet/Taito ja tieto/Yhteisöllisyys.

Sama, tunnelma ja tunteet on aina ollut mulla se ykkösjuttu ja siinä kotiottelun tunnelmassa on halunnut vaan olla mukana pikkupojasta lähtien. Tuntuu aina turvalliselta ja nautinnolliselta päästä Rinkelinmäelle, vaikka elämä on vienyt jo kauan sitten muualle asumaan.

Nuorempana olisi kakkosjuttuna ollut yhteisöllisyys ja vasta kolmantena tieto ja taito, mutta nykyään on toisinpäin. Nuorempana oli isompi juttu ne tutut kaverit, joiden kanssa kävi peleissä ja matkusteli vierasreissuille. Aina on toki kiinnostanut myös pelaajat, tilastot ja itse peli, mutta se muutos mikä tässä on tapahtunut on se, että vanhemmiten on yhteisöllisyys menettänyt merkitystään.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Yksi asia mitä en tiedä mihin kategoriaan sen sijoittaisi, mutta mikä itsellä herättää suurta mielenkiintoa, on kulissien takainen peli, tai ylipäätään kaikki se mitä kuuluu jääkiekkojoukkueen pyörittämiseen. Uskaltaisin väittää, että se tarjoaa miltei yhtä suurta draamaa kuin esitykset jäällä. Kai sen tuohon "Taitoihin ja tietoihin" voisi laittaa. Siis kaikenlainen "penailu", valmentajien kenkimiset, halliprojektit, raha-asiat, kabineteissa vaikuttavat suuret persoonat jne.. Siispä oma rivi lienee Tunnelma-Taito ja tieto-Yhteisöllisyys. Näkisin kuuluvani enemmän lätkäyhteisöön, siis siihen joukkoon ihmisiä, joiden silmissä Laji ei menetä mielenkiintoaan oli sitten kevät, tai syksy.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tunnelma ja tunteet ovat viime kädessä tärkeintä, urheilussa on aina parhaimmillaan kyse elämyksistä jotka ovat järjen tuolla puolen. Erittäin hyvänä kakkosena tulee sitten tietoa ja taito, tykkään spekuloida ja teoretisoida kaikesta lätkään liittyvästä olipa kyseessä sitten yksittäiset pelaajat, seurojen taustakuviot tai vaikka lätkästudioiden laatu. Yhteisöllisyys on vähiten tärkeintä, tätä nykyä varsinkin, ja jos olen ihan rehellinen, jääkiekon seuraamiseni on aina ollut luonteeltaan aika yksilöllistä, henkilökohtaista ja itsekästä puuhaa vaikka välillä olenkin leikkinyt myös eri yhteisöjen jäsenyyttä. On tietysti luonnekysymys katsoa asioita aina pikkuisen ulkopuolelta.

Mutta onpa hieno ketju ja kivoja vaihtoehtoja. Kiitos avauksesta!
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
1. Tunnelma ja tunteet 2. yhteisöllisyys 3. Tieto ja taito

Siinä oma järjestys, myönnän kyllä että ärsyttää vallaan perkeleesti jos vaikka sattuu lueskelemaan Ilta-Sanomien yleisöosastojen viisaita kirjoituksia kun tieto on samaa luokkaa mitä siat ymmärtää satelliisteista.

1. Kuvaillaanpa hetki kun Sakari Manninen noin vuosi sitten löi jatkoilla kiekon Kung Henrikin taakse, multa repesi perse, huusin itkin ja nauroin yhtä aikaa, sitä kesti, hallista tultiin ulos ja ostin kolme pulloa skumppaa ja 27 kuppia konjakkia. Sitä tunnetta ja tunnelmaa ei voita mikään paitsi iso kala siiman päässä. Joku pillujuttu ihan höpöhöpöä tuollaisiin hetkiin verrattuna. Mua nauratti kun hallissa oli kavereita joille penkkiurheilu on vähän vähemmän intohimo ja yksi nainen sanoi siinä kattoterassilla istuskellessa että äsken hallissa tajusin miten tosissaan "Murkula" näistä hetkistä nauttii.

2. Yhteisöllisyys on hienoa, Suomessakin on valitettavasti aika paljon vastakkainasettelua mutta kiekkohalleissa se ei näy. Olen itse ylimmän tulodesiilin edustaja ja vituttaa kun en itse katso duunareita alaspäin mutta toisesta suunnasta katsoen olen kaikkein paskin ihminen joka riistää jne. Paitsi tietysti omassa kaveriporukassa joka koostuu niin yrittäjistä kuin työttömistäkin jossa ollaan aina oltu ja tullaan olemaan samaa porukkaa. Ei tuolla kiekkohalleissa arvostella ihmisiä vaan ollaan yhtä porukkaa ja yhtä masentuneita tai yhtä riemastuneita pelien mukaan. Kohdan 1 tunnelta ei olisi sama ellei yhteisöllisyyden tunnetta olisi. Ts. Yhteisöllisyyden tunne vahvistaa tunteita ja tunnelmaa.

3. Tieto ja taito lisäävät kiekonseuraamiseen erilaisia näkökulmia, mutta monissa tapauksissa saattavat alentaa tunnelmaa. Katson että tietoa ja taitoa ylipäätään pallopelien lainalaisuuksista löytyy aika hyvin ja paljon tulee tilastoja seurattua jne, mutta ei tämä kohta noita kahta ensimmäistä ylitä.
 
Viimeksi muokattu:

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Vain yhdellä vastaajalla toistaiseksi (1/65) on tunnelma ja tunteet viimeisenä näistä kolmesta elementistä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Oli vaikea valita, olisiko ykkösenä tunnelma ja tunteet vai yhteisöllisyys. Nuo itselle ne oleelliset tekijät.

Tunnelma ja tunteet itsellä kumpuaa suuresti vuodesta 1995, jolloin TPS ja Leijonat voitti. Saku Koivua hehkutin, kuten moni muu. Taustalla oli rankkoja vaiheita elämässä, joten tämä toi siihen kirkkautta.

Yhteisöllisyys näkyi tuossa samassa. Sain lähemmäs ihmisiä, joiden kanssa noita asioita sai hehkuttaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tunnelma, yhteisöllisyys, tieto ja taito. Urheilu on itselle todella vahvasti tunneasia. Totta kai hienot suoritukset ovat iso osa kokonaisuutta, mutta tunne edellä mennään.

Sen takia saan suuria fiiliksiä vaikkapa kolmosdivarin fudismatsista, kentän reunalta katsottuna. Vaikka peli ei ole niin tasokasta, siihen liittyy suuria tunteita ja samanhenkisiä ihmisiä. Tilastomasturbointi ei ole oma juttu laisinkaan.
Ei tarvinnut lukea ketjua ensimmäistä vastausta pidemmälle. Vahva sama.

Tunnelma = Nordis keväällä/hyvässä matsissa, byyri ja maalilaulu, rokki soi ja gimmat joraa
Yhteisöllisyys = Nordikselle frendien(junnun) kanssa, hyvät pöperöt ennen matsia, yläfemmat kun osutaan
Tieto ja taito = Nordiksella on huippuyksilöitä Lundell, Heiskanen, Granlundit. Hyvä suoritus on myös tärkeään paikkaan se ruma maali tai vaikkapa hienosti väännetty oman pään aloitus. Joukkueen peli paranee kohti kevättä, hitsaudutaan yhteen ja tämä tekee koko sarjakiekkoilusta itselleni parin viikon MM-hokia tärkeämpää.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Joukkueen peli paranee kohti kevättä, hitsaudutaan yhteen ja tämä tekee koko sarjakiekkoilusta itselleni parin viikon MM-hokia tärkeämpää.

Täsmälleen sama itsellä. MM-skabat ovat kärsineet omalla asteikolla valtaisan inflaation. Oikeastaan nuorten kisat kiinnostavat enemmän nykyään. Täysin turvoksiin pullistettu korruptio-spedeily on melkoisen väsynyttä. Vai jokos se hammaslääkäri lähtee pois hommista? No, vähän off-topic.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Glove

Jäsen
Itse peli on se mikä kiinnostaa. 20 vuotta kun on lajia junnuille opettanut, niin ei sitä oikein osaa katsoa kuin valmentajan silmin. Aina peliä katsellessa yrittää analysoida pelitapaa jne. Toiseksi yhteisöllisyys, se oma joukkue Ja ihmiset siinä ympärillä. Toki ne tunteet siinä sitten mukana, ylämäet ja alamäet. Nyt kun en ole aktiivivalmentaja niin oikeastaan tuo ykkönen vielä korostuu.
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Taito ja tieto synnyttää tunnelman ja tunteet. Tylsä peli ja tylsät joukkueet eivät sytytä, vaan sellainen peli jäisi helposti kesken. Yhteisöllisyys taas on ollut iso tekijä itse harrastaessa, mutta seuraajan roolissa jää vähäpätöisimmäksi näistä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
No kyllähän se viime kädessä on sitä, että sitten kun ollaan niissä peleissä, joissa oikeasti on jotain katkolla, niin noissa hetkissä se kristallisoituu. Kun pelataan playoffeja ja mestaruuksia ratkotaan. En oikein tuota tunnetta enää itse tavoita jääkiekon saralla muuta, kuin maajoukkuepeleissä.

Tykkään seurata sitä, kun nuoret suomalaiset pelaajat menestyvät maailmalla.
 
Tunne. Mitä sitä muuta tarvitsee lätkäpeliä seuratakseen. Toki taitoa ja huikeaa pelinopeutta on oltava siellä joukossa. Ei mitään viivelähtöjä, väsyttävää ja ärsyttävää sellainen pelinavaaminen. Änärin tyylillä ja se siitä, katsojalle viihdyttävin tyyli.

Tykkään myös katsella sitä kun joukkueen työmyyrät tekee arvokasta duunia joukkueen menestyksen eteen. Monta kertaa myös tekevät voittomaalin tärkeässä playoff-pelissä ajamalla sinne sota-alueelle ja ottamalla mustelmat vastaan. Jos pelaisin lätkää, olisin joukkueen työmyyrä. Paljon luistelua ja kovaa työntekoa. Se palkitsee sitten jossain vaiheessa varmasti.

Muutama kova taklaus mahtuu myös mukaan peliin. Kunhan ne on puhtaita, eikä mitään vahingoittamisyrityksiä. Muistan sen Todd Bertuzzin tempun, miksi piti tehdä niin? Ne ei kuulu kaukaloon. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta kyllä lätkäfanit muistaa ne kaikki tuollaiset rajut sikailut. Ei voi unohtaa, koska tämä laji on ollut meille monelle pienestä lapsesta lähtien nimenomaan se ykköslaji sekä rakastetuin urheilulaji. Vakavat loukkaantumiset on huono juttu ja niitä ei jää silloin miettimään niin paljon vuosien kuluttua, jos ja kun tietää että tämä ei ollut tahallaan tehty temppu. Tulee niitä ihan perus pelitilanteissakin ja niille ei minkään mahda. Huonoa tuuria joillakin pelaajilla.

Eli kolme kovaa sanaa: Tunne, Pelinopeus sekä Taito. Voittajalla ei väliä, kunhan noita juttuja löytyy lätkäpelistä. Silloin voittajalla on väliä, jos on lyönyt vetoa jonkun tietyn joukkueen voiton puolesta.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kyllä minäkin tuon alimmaisen järjestyksen otin, mikä näemmä johtaa tällä hetkellä. Tunnelma ja tunteet ovat kuitenkin ne, jotka sitten herättävät sen kiinnostuksen tietoon ja taitoon sekä sen hankkimiseen, eli ne ovat alisteisia tunteelle. Viimeisenä sitten yhteisöllisyys.. en katso olevani kovinkaan "yhteisöllinen" kiekkofani, yhteisöllisyyteni rajoittuu lähinnä täällä Jatkiksessa meuhkaamiseen, en siis vietä aikaani tai oleskele muiden fanien seurassa
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tähän voisi lisätä vielä sen, että Suomen talvi on yleensä niin tympeää aikaa, että jääkiekon seuraaminen on ollut talvisin kuin valo pimeässä.

Sen merkityksen ymmärtää nyt vielä paremmin, kun korona on laittanut kiekon pelaamiselle ja seuraamiselle pahasti kapuloita rattaisiin. Se on vaikeuttanut pahasti jotain sellaista, jota olet harrastanut jo 35 vuotta ja pitänyt kenties itsestään selvänä. Korona-aikana olen ainakin itse tajunnut sen, miten tärkeää jääkiekko minulle on. Se on vielä tärkeämpää kuin luulin.

Kaipa tämä tuohon Tunnelma ja tunteet -osastoon menisi.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ei hajuakaan, iskä joskus vei Kupittaan Jäälatoon katsomaan peliä (se Jääpalatsi missä joku teki joskus monta maalia ja hatut lensi ilmaan)
Tykästysin vaa pelistä ja olihan sitä vilkas poika niin vauhdikas peli varmaan sopis hyvin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tunnelma ja tunteet, yhteisöllisyys ja tieto ja taito. Tuossa järjestyksessä.

Tutustuin jääkiekkoon verraten myöhäisessä iässä eli siinä 14 ikävuoden paikkeilla. Olin faijani kanssa käynyt katsastamassa muutaman futispelin (HJK:n otteluita, koska hän ilmeisesti kannattaa/kannatti kyseistä joukkuetta) Olympiastadionin vierellä olevalla kentällä, jossa joukkue pelasi ennen kuin heidän oma stadioninsa valmistui. Tunnelma noissa futisotteluissa oli kieltämättä ihan kiihkeä, sillä esimerkiksi Hakaa vastaan saattoi katsomossa istua lähes parituhattakin fania. Luulin näin ollen kokeneeni maksimaalisen tunnelman, mitä Suomessa voi joukkuepeliä katsoessa kokea. Kuinka väärässä olinkaan.

Noihin aikoihin eli kaudella 97/98 pääsin nauttimaan mestaruusjunan matkasta HIFK:n kotiotteluissa Nordiksella ja ensimmäinen kerta, kun astuin sisään halliin, jossa minun lisäkseni oli yli 8000 muuta fania, niin olihan se ihan eri planeetalta. Olin välittömästi myyty ja lätkästä tuli ykköslajini penkkiurheilussa. Sitä tunnelmaa ei vaan voi kokea ainakaan suomalaisessa seurajalkapallossa, mikä lätkähalleissa varsinkin tiukoissa otteluissa ja erityisesti sarjan kärkeen kuuluvien joukkueiden välisissä usein hyvinkin intensiivisissä voi kokea.

Sitä huutoa, sitä vislausta, sitä yleisön pauhua, sitä tunnelmaa, sitä vihaa vastustajan tehdessä koiruuksia oman joukkueen tähtipelaajalle ja sitä rakkautta, kun oma tiimi tekee komean maalin tai sitten romuluinen pakki jakaa helvetinmoisen avojäätaklauksen niin, että se melkein tuntuu katsomoon saakka. Tämä on MEIDÄN joukkue perkele! Ihan kuin tosi iso perhe, joka kokoontuu juhlistamaan yhteenkuuluvaisuutta Stadin kauneimpaan halliin. Ihan alkaa tippa tulla silmiin, kun muistelen niitä aikoja.

Tunnelman ja yhteisöllisyyden jälkeen tulee taito, jota aloin arvostaa vain hitusen myöhemmin. Yksi tärkeimmistä syistä siihen, miksi arvostan taitoa jääkiekossa, liittyy siihen surulliseen tosiseikkaan, että en itse ole koskaan oppinut luistelemaan. Vuosia yritin, mutta syteen meni. Toisia vaan ei ole luotu sellaiseen. Noh, sen minkä maailma menetti minussa potentiaalisena NHL-tasoisena voimahyökkääjänä, olen ainakin pyrkinyt korvaamaan innokkuudellani seurata jääkiekkoa mahdollisimman paljon.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sitä tunnelmaa ei vaan voi kokea ainakaan suomalaisessa seurajalkapallossa, mikä lätkähalleissa varsinkin tiukoissa otteluissa ja erityisesti sarjan kärkeen kuuluvien joukkueiden välisissä usein hyvinkin intensiivisissä voi kokea.
Varmistan vaan että olethan ollut HIFK:n fanipäädyssä (Klacken) Stadin Derbyssä? Tai yleensä Stadin Derbyssä? Ennen koronaa. Jos et, niin pistä välittömästi "to-do"-listallesi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Varmistan vaan että olethan ollut HIFK:n fanipäädyssä (Klacken) Stadin Derbyssä? Tai yleensä Stadin Derbyssä? Ennen koronaa. Jos et, niin pistä välittömästi "to-do"-listallesi.
Tuo on vielä kokematta ja se on ollut to-do -listallani aina siitä lähtien, kun HIFK nousi liigaan. Siellä on aistittavissa ainakin osittain sitä Nordiksen tunnelmaa, josta olen aina pitänyt.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tuo on vielä kokematta ja se on ollut to-do -listallani aina siitä lähtien, kun HIFK nousi liigaan. Siellä on aistittavissa ainakin osittain sitä Nordiksen tunnelmaa, josta olen aina pitänyt.
Nordiksen tunnelma on 99% ajasta kuin kesäyön henkäys verrattuna Klackeniin derbyissä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Yhteisöllisyydestä se lähtee. Yksin pelien katsominen on karmean tylsää, koska ei ole vierellä kaveria jonka kanssa erätauolla spekuloida. Ennen ja jälkeen matsin auto liikkuu milloin mihinkin, koska pelipäivä = juhlapäivä. Koronan takia jäänyt harmittavan vähiin, esimerkiksi faijan kanssa en ole kohta kolmeen vuoteen käynyt ottelussa. Pitäisi korjata tilanne, jahka olisi kummallakin aikaa.

Miksi seuraan jääkiekkoa? Tylsä vastaus, maajoukkueen takia. MM-kisat 2007 olivat ensimmäiset, joita seurasin. Pari vuotta myöhemmin kun KalPa alkoi pärjätä ja ympäri kuuluisan Savonmaan rekisteröitiin, että tällainen joukkue on ihan oikeasti olemassa, alkoi Liigan seuraaminen. Änäriä yritin joskus katsoa, yöaikataulunsa vuoksi jäänyt pitkälti sivun 235 varaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös