Syöttöpisteiden ilmaisjakelu

  • 373 818
  • 1 172

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ritari sanoi toisen erän alkaessa, että Turkulaisen maila hipaisi tuohon Ilomäen syöttöön Ahoselle ja näin ollen sai siitä jälkikäteen syöttöpisteen. Nää nyt on näitä...
Joo niinhän tuossa kävi, tuo tosiaan lisättiin jälkikäteen ja kyllähän tuon osuman tai hipaisun videolta huomaa,.mutta kuinka mielekästä tuollaisten lisääminen on? Syöttö tuo ei sanan varsinaisessa merkityksessä ainakaan ole.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo niinhän tuossa kävi, tuo tosiaan lisättiin jälkikäteen ja kyllähän tuon osuman tai hipaisun videolta huomaa,.mutta kuinka mielekästä tuollaisten lisääminen on? Syöttö tuo ei sanan varsinaisessa merkityksessä ainakaan ole.
Kun Turkulaisen maila kerran tuohon Ilomäen syöttöön osuu, niin kai siitä sitten halutaan syöttöpisteellä palkita. Ei se mun mielestä mitenkään väärin ole, kun todennäköisesti tuo Ilomäen syöttö olisi muuten tullut Ahoselle paremmin ja maalia ei varmaankaan olisi syntynyt.

E: Ja vähän samanlainen on tuo Lukon tasoitustkin. Osuuko VandeVelde kiekkoon ennen kun Ramstedt saa sen ja passaa Claireaux'lle? Vai saako syöttöpisteen pelkästä häirinnästä osumatta kiekkoon?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
E: Ja vähän samanlainen on tuo Lukon tasoitustkin. Osuuko VandeVelde kiekkoon ennen kun Ramstedt saa sen ja passaa Claireaux'lle? Vai saako syöttöpisteen pelkästä häirinnästä osumatta kiekkoon?
Juu tasanhan nämä meni, että syöttöjen suhteen linja oli myös tasapuolinen, kun VandenVelden syöttökin lisättiin jälkikäteen.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelicans-Saipa. Aku Kestilä saa syöttöpisteen Mankisen 1-0 maaliin. Näyttäisi häviävän aloituksen, jonka jälkeen Saipan numero 10 (Hamilton) syöttää rystyllä viivalle, Mankinen katkaisee syötön ja karkaa maalintekoon.
 

Asplöven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Syöttöpisteen kuulemma tarkastetaan jälkikäteen. Verratkaapa Ässät-KooKoo 18.12. Ässien kolmas maali ja 21.12. Pelican-KooKoo, KooKoon maali.
Ässien maalissa Kärki lyö kiekon maalivahdin edestä kohti maalia, kiekko menee molarin patjan alta kohti maalia Tiivola lyö sisään. Matkalla saattaa osua pakin mailaan , mutta pakki ei hallitusti pelaa kiekkoa. Ei syöttöpistettä. KooKoon hyökkäyksessä Bonsaksen lyö kiekon maalille. Pelicansin Saarinen siirtää kiekon suoraan Pitkäsen lapaan. Löytyy kaksi syöttäjää. Onko linja sama kaikkiin tilanteisiin?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Erotuomarikerhojen jäsenet nämä kuulemma tarkistavat hallissa toimitsijoina Telian materiaalista.
Noinhan se on ollut iät ja ajat. Nykyisin sitten tarvittaessa vielä tilannehuone tarkistaa noita myös.
 

Harppuuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders/Kraken ja Doro Wierer
Oliko Haapanen edes Ilveksen nelos maalissa?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oliko Haapanen edes Ilveksen nelos maalissa?

Tulkitsen tätä kryptistä viestiä niin, että siinä tiedustellaan oliko Haapanen syöttäjänä Ilveksen neljännessä maalissa. Leimu ampui viivasta kiekon Haapaseen, josta se pomppasi keskelle. Sportilaiset sohivat siitä ohi ja Ikonen jatkoi Ahtolalle, joka teki maalin. Ehkä vähän tulkinnanvarainen syöttöpiste, mutta oli Haapanen Ilveksen nelos maalissa.
 

Zerotta

Jäsen
KooKoon hyökkäyksessä Bonsaksen lyö kiekon maalille. Pelicansin Saarinen siirtää kiekon suoraan Pitkäsen lapaan. Löytyy kaksi syöttäjää. Onko linja sama kaikkiin tilanteisiin?

Justiinsa. Liiga on lähinnä sellaista "kerho" -toimintaa. Vieläkö joku ihmettelee, miten Tsekkin, Sveitsin ja nyt vielä Itävallan liigat ajavat ohitse?
Kyseiseen maaliin ei annettu toimitsijoiden kautta syöttäjiä, vaan ne lisättiin tuomareiden toimesta.
 
Suosikkijoukkue
SJ
Justiinsa. Liiga on lähinnä sellaista "kerho" -toimintaa. Vieläkö joku ihmettelee, miten Tsekkin, Sveitsin ja nyt vielä Itävallan liigat ajavat ohitse?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, ketä siellä pitäs sun mielestä olla toimitsijoina jos ei erotuomarikerhojen kortillisia toimitsijoita? Juniorijoukkueiden äidit ja iskät?

Siellä on toimitsija, työnimeltään syöttäjien nimeäjä, ihan sitä varten että katsoo maalit tarvittaessa jälkikäteen, yleensä erätauolla, ja korjaa syöttäjät tarvittaessa. Heti maalin tultua ilmoittaa kirjurille/käsikellolle maalintekijän ja syöttäjän/syöttäjät, jotka puolestaan näyttävät nämä tuomareille paperilla. He vahvistavat tai tarvittaessa korjaavat. Lisäksi myös Tilannehuone tarkastelee maaleja ja korjaa tarvittaessa maalintekijät ja syöttäjät.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ihan mielenkiinnosta kysyn, ketä siellä pitäs sun mielestä olla toimitsijoina jos ei erotuomarikerhojen kortillisia toimitsijoita? Juniorijoukkueiden äidit ja iskät?

Siellä on toimitsija, työnimeltään syöttäjien nimeäjä, ihan sitä varten että katsoo maalit tarvittaessa jälkikäteen, yleensä erätauolla, ja korjaa syöttäjät tarvittaessa. Heti maalin tultua ilmoittaa kirjurille/käsikellolle maalintekijän ja syöttäjän/syöttäjät, jotka puolestaan näyttävät nämä tuomareille paperilla. He vahvistavat tai tarvittaessa korjaavat. Lisäksi myös Tilannehuone tarkastelee maaleja ja korjaa tarvittaessa maalintekijät ja syöttäjät.

Vahvistan protokollan. Yleensä ns. bongari saa syöttäjät kerralla oikein, koska ovat ammattitaitoisia ja harjaantuneita tehtäviinsä. Joskus sitten on hyvin vaikea erottaa jotain kosketuksia, ja niihin tulee selvyys nykyään joko tilannehuoneesta tai erätauolla uusintoja katsellessa paremmista kuvakulmista.
 

Ralph

Jäsen
Elmeri Eronen syöttää ja Niklas Friman laukoo suoraan syötöstä. Irtokiekkoa sohii ensin Cody Kunyk, sitten Philippe Cornet, jonka jälkeen Kunyk saa uudelleen kiekon ja syöttää Valtteri Puustiselle, joka laukoo maaliin. Kakkosyötön maaliin saa Eronen. Ilmaisia syöttöpisteitä ei ole ja nämä tarkistetaan aina videolta heti tapahtuman jälkeen, tai jotain sinnepäin.

Tämän päivän HPK:n avausmaalista siis kyse.
 
Tarkistetaanko näitä liigan pisteitä jälkikäteen että menevät oikeille miehille (vai pitääkö nykyaikana sanoa ihmisille)? TPS:n tasoitusmaalissa Holmin päivänselvä syöttö arvottu näköjään Petteri Wirtaselle, liigapörssini ei kauheasti tästä ilahtunut.
 

Ralph

Jäsen
Tarkistetaanko näitä liigan pisteitä jälkikäteen että menevät oikeille miehille (vai pitääkö nykyaikana sanoa ihmisille)? TPS:n tasoitusmaalissa Holmin päivänselvä syöttö arvottu näköjään Petteri Wirtaselle, liigapörssini ei kauheasti tästä ilahtunut.
Ainakin yllä mainittu Eronen-Cornet-tapaus saatiin muutettua oikeaksi, kun nyt Liigan sivuilla lukee Cornet syöttäjänä kuten pitää. Ehkä seuraavaksi korjataan Holm-Wirtanen.
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt on korjattu Holm oikeutetusti syöttäjäksi. Zaborskyltä puolestaan jätetty syöttöpiste kokonaan antamatta SaiPan viimeisestä maalista.
 
Viimeksi muokattu:

Apheu

Jäsen
Tarkistetaanko näitä liigan pisteitä jälkikäteen että menevät oikeille miehille (vai pitääkö nykyaikana sanoa ihmisille)? TPS:n tasoitusmaalissa Holmin päivänselvä syöttö arvottu näköjään Petteri Wirtaselle, liigapörssini ei kauheasti tästä ilahtunut.

Olen joskus hävinnyt Liigapörssin kimpan ja voittorahat, kun viimeisellä kierroksella oli syöttöpiste tilastoitu väärin. Sapetti. Oli muuten TPS:n pelaaja sekin.
 

Anselmoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaakonkulma
Zaborskyltä puolestaan jätetty syöttöpiste kokonaan antamatta SaiPan viimeisestä maalista.

Zaborsky selvästi saa mailan väliin Sportin pelaajien syöttöön jonka seurauksena kiekko valuu Autiolle. Autio lähtee kuljettamaan, syöttää Perssonille, joka laukoo tyhjiin. Tosiaan, eikö Zaborskylle kuuluisi kakkossyöttö?
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
SaiPa - Sport matsissa Teemu Ramstedt sai syöttöpisteen SaiPan kolmanteen maaliin. Tilanteessa Ramstedt voittaa ylivoima-aloituksen, syöttää siniviivalle Vainiolle joka jatkaa Salolle. Salo palauttaa kiekon Vainiolle, joka tykittää 155,1 km/h laukauksen yläkulmaan. Hieno maali, mutta Ramstedtin syöttöpisteen olisi ehkä voinut jättää kirjaamatta.


 
SaiPa - Sport matsissa Teemu Ramstedt sai syöttöpisteen SaiPan kolmanteen maaliin. Tilanteessa Ramstedt voittaa ylivoima-aloituksen, syöttää siniviivalle Vainiolle joka jatkaa Salolle. Salo palauttaa kiekon Vainiolle, joka tykittää 155,1 km/h laukauksen yläkulmaan. Hieno maali, mutta Ramstedtin syöttöpisteen olisi ehkä voinut jättää kirjaamatta.


Miksi? Eikös tuo maalintekijä Vainion syöttö oteta tuosta syöttöketjusta vain pois, eli syöttäjät Ramstedt-Salo ovat oikein Vainion tehdessä maalin? Opettakaa minua uudelleen jos olen aivan väärässä.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Miksi? Eikös tuo maalintekijä Vainion syöttö oteta tuosta syöttöketjusta vain pois, eli syöttäjät Ramstedt-Salo ovat oikein Vainion tehdessä maalin? Opettakaa minua uudelleen jos olen aivan väärässä.
Jaa... Jos maalintekijän syötöt otetaan välistä pois, niin sitten minä olen ollut pihalla. Olen kyllä huomannut että joskus näitä menee läpi, mutta en tiennyt että tuollainen sääntö/ohje olisi olemassa.
 
Jaa... Jos maalintekijän syötöt otetaan välistä pois, niin sitten minä olen ollut pihalla. Olen kyllä huomannut että joskus näitä menee läpi, mutta en tiennyt että tuollainen sääntö/ohje olisi olemassa.
En siis ole satavarma, mutta uskon kovasti väitteeseeni. Kovimmat lätkätietäjät voivat sitten naureskellen kertoa totuuden jos olenkin väärässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös