Syöpä – mitä nyt?

  • 236 454
  • 489

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
@tiipii
Samalla viestisi sai minussa toisenlaisiakin tunteita aikaan. Syöpähoitojen runtelemalla isällä on tällä hetkellä tilanne parempi, mitä se oli vuosia sitten, kiitos kehittyneiden syöpähoitojen. Jotenkin ymmärrän nyt hänenkin tämän hetkistä mielenmaisemaa paremmin. Älä kuitenkaan katkeroidu.
En katkeroidu. Olemme itsekin ensimmäiseen syöpädiagnoosiin myös saaneet avun uusien testiryhmän lääkkeiden avulla. Seuraavassa tulikin sitten tyhjä arpa. Mutta tähänkin ehkä löytyy jo uutta lääkettä lähiaikoina, mutta meille se ei enää ollut mahdollista.

Ihan ajatuksena syövästä yleensä niin nyt laitan kyllä kaikki hyväntekeväisyys rahat syöpähoitojen kehittämiseen. Ei se potilaan elo ole todellakaan helppoa enää tässä loppuvaiheessa.
Se että elimistössä ei kaikki enää toimi normaalisti aiheuttaa kyllä kaikenlaisia, yllättäviäkin kipuja mitä terve ihminen ei voisi kuvitellakaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ihan ajatuksena syövästä yleensä niin nyt laitan kyllä kaikki hyväntekeväisyys rahat syöpähoitojen kehittämiseen.

Tämä osui jotenkin sopivasti päivään, kun Roosa-nauhat tulivat myyntiin. Omassa suvussa on ollut rintasyöpää äidinäidillä ja nyt viimeisenä äidillä. Onnea geeneilleni siis. Mutta tänä vuonna kun nauhan suunnittelijoiksi paljastui eräät Toni ja Sipe, tuli kyllä kaupassa muistettua nauha heti. Ostin useamman.

Tutkimusten ja vertaistuenkin tukeminen on tärkeää ja toivon monien lähtevän mukaan edes jonkinlaisiin lahjoituksiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Harvemmin tulee mitään mainostettua, mutta kyllä kait tämä on sellainen aihealue jossa passaa tehdä poikkeuksen.

Syöpäsäätiön kuukausilahjoituksen olen itse kokenut helpoimmaksi tavaksi osallistua tämän itse saatanan kukistamiseen. Muistaakseni 6e kuussa on pienin summa jolla pääsee mukaan ja jokainen euro on erittäin tärkeä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ostin useamman.
Sama juttu. Tehtiin töissä tiimin kanssa sellainen tempaus, että ostettiin porukalla sata nauhaa ja jaettiin ne toimistolla muiden osastojen kollegoille. Ei mikään valtava teko, mutta hyvä perinne työpaikalla ja eleenä sikäli tärkeä, että pitää aiheen mielessä.
 
En ole hetkeen lukenut mitään yhtä pysäyttävää kuin tiipiin viestit.

Toivon kaikkea hyvää lapsesi ja muun perheesi tulevaisuuteen. En voi muuta sanoa, mutta jotain oli pakko sanoa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Saakeli sentään. Nyt on faijallakin todettu syöpä. Meidän perhettä koitellaan aika lujaa. No, pystympähän antamaan vertaistukea äidille ja siskolle. Ja tuttuja siirtyy ajasta ikuisuuteen jäätävällä vauhdilla. Kova vuosi on ollut. Kiitollinen saa olla jokaisesta päivästä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jep perkele. Vanha ystäväni on taas hoodeilla. Ensi viikolla saa tietää, että millä hoidoilla nyt aletaan hoitamaan. Lekuri vihjaisi, että CAR-T hoitomuoto olisi mulle ehkä mahdollista. Tää on aika uusi hoitomuoto. 2018 otettu käyttöön ja aivan jäätävän kallis. Siksi tästä pidetään kansallinen kokous, jossa päätetään olenko hoidon arvoinen. Siinä otetaan valkosoluja jemmaan verestä ja lähetetään Yhdysvaltoihin. Siellä niiden geenejä muutetaan sellaisiksi, että hyökkäävät vitunmoisella agrella syöpäsoluja vastaan. Toki tässä kahakassa tulee myös sivullisia uhreja eli niitä terveitäkin soluja kuolee. Tää tehdään teho-osastolla, koska vakavien komplikaatioiden riski on olemassa. Liittyy neurologisiin juttuihin. Pitää olla 24/7 valvonnassa. Mä olen aika turta tämän asian suhteen elikäs ei nappaa suuntaan tai toiseen. Toiveeni on, että hoidot aloitetaan vasta loppukesällä, koska haluisin viettää summerin hyvinvoivana. Onkologi sanoi, että kyllä se varmaan sopii, kunhan kuvista vielä varmistavat syöpämassan tarkan sijainnin, ettei ole siinä heti hollilla jotain sisäelintä, johon saataisi tehdä pesäkettä. Kokoa tällä massalla on 14×5 cm. Ai niin, solisluukuopasta leikataan sairastunut imusolmuke näytteeksi. Paikallispuudutuksella mennään tällä kertaa. Aattelin siinä operaation aikana kuunnella Judas Priestin uusimman levyn kuulokkeista. Mikäs siinä pienissä morfiinipöllyissä on kuunnella brittiläistä poikabändiä.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep perkele. Vanha ystäväni on taas hoodeilla. Ensi viikolla saa tietää, että millä hoidoilla nyt aletaan hoitamaan. Lekuri vihjaisi, että CAR-T hoitomuoto olisi mulle ehkä mahdollista. Tää on aika uusi hoitomuoto. 2018 otettu käyttöön ja aivan jäätävän kallis. Siksi tästä pidetään kansallinen kokous, jossa päätetään olenko hoidon arvoinen. Siinä otetaan valkosoluja jemmaan verestä ja lähetetään Yhdysvaltoihin. Siellä niiden geenejä muutetaan sellaisiksi, että hyökkäävät vitunmoisella agrella syöpäsoluja vastaan. Toki tässä kahakassa tulee myös sivullisia uhreja eli niitä terveitäkin soluja kuolee. Tää tehdään teho-osastolla, koska vakavien komplikaatioiden riski on olemassa. Liittyy neurologisiin juttuihin. Pitää olla 24/7 valvonnassa. Mä olen aika turta tämän asian suhteen elikäs ei nappaa suuntaan tai toiseen. Toiveeni on, että hoidot aloitetaan vasta loppukesällä, koska haluisin viettää summerin hyvinvoivana. Onkologi sanoi, että kyllä se varmaan sopii, kunhan kuvista vielä varmistavat syöpämassan tarkan sijainnin, ettei ole siinä heti hollilla jotain sisäelintä, johon saataisi tehdä pesäkettä. Kokoa tällä massalla on 14×5 cm. Ai niin, solisluukuopasta leikataan sairastunut imusolmuke näytteeksi. Paikallispuudutuksella mennään tällä kertaa. Aattelin siinä operaation aikana kuunnella Judas Priestin uusimman levyn kuulokkeista. Mikäs siinä pienissä morfiinipöllyissä on kuunnella brittiläistä poikabändiä.
Voi helvetti. Voimia sinulle Len ja kaikille läheisillesi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Voi helvetti. Voimia sinulle Len ja kaikille läheisillesi.
Kiitos tsemeistä. Mä olen varmaan ainut, joka ei stressaa asialla. Läheiset sitten ovatkin suht säpäleinä. Oon saanut rauhoitella jengiä aika paljon. Mutsi on eniten paskana kun miehellään on myös syöpä päällä. On tää vaan pysäyttävä vaiva.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Ei nyt ihan syöpä, mutta se sitten todettiin, että maksassa on kasvain. Vittu...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei nyt ihan syöpä, mutta se sitten todettiin, että maksassa on kasvain. Vittu...
Aiheuttaako kasvain jotain vaivoja sulle? Jos ei ja kasvain on hyvän laatuinen, niin äläpä pelkää toveri. Maksa on ihmisen vahvin sisäelin ja oikeastaan ainoa, joka pystyy tietyissä rajoissa ns korjaamaan itseään eli tuottamaan kasvusoluja. Ihminen pärjää neljäsosalla tervettä maksaa. Lisäksi maksan siirtoja tehdään nykyisin tosi paljon. Onko lekurin kanssa ollut jo juttua, miten edetään? Tsemppiä sulle paljon. Tiedän, että tällaiset asiat pysäyttävät ja menee tovi, että asian hyväksyy. Ole kuitenkin huoleti, sut saadaan kuntoon.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Aiheuttaako kasvain jotain vaivoja sulle? Jos ei ja kasvain on hyvän laatuinen, niin äläpä pelkää toveri. Maksa on ihmisen vahvin sisäelin ja oikeastaan ainoa, joka pystyy tietyissä rajoissa ns korjaamaan itseään eli tuottamaan kasvusoluja. Ihminen pärjää neljäsosalla tervettä maksaa. Lisäksi maksan siirtoja tehdään nykyisin tosi paljon. Onko lekurin kanssa ollut jo juttua, miten edetään? Tsemppiä sulle paljon. Tiedän, että tällaiset asiat pysäyttävät ja menee tovi, että asian hyväksyy. Ole kuitenkin huoleti, sut saadaan kuntoon.


Kiitos!

Kyseessä on hyvänlaatuinen kasvain, mutta kyllä silti tämä asia jäi pyörimään joka päiväksi mieleen.
Aiheuttaa kyllä vatsakipuja ja juurikin maksan alueella. Sain Litalgin nimistä lääkettä.
On tulossa tämän/ensi kuun aikana lisätutkimuksia.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mä kävin perjantaina Taysissa jättämässä itsestäni palan Tampereelle.

Munuaisesta otettiin näyte. Kasvain on pieni ja näytteen ottaminen oli hyvin haastavaa. Näyte otettiin pitkällä neulalla ultrassa. Lääkäri ei puuduttanut kovin paljoa, joska viimeinenkin näkyvyys ultrassa olisi mennyt muutenkin heikosti erottuvasta kohteesta. Eka neula oli liian lyhyt, joten vasta toisella kerralla näytteen ottaminen onnistui 90 prosentin varmuudella. Näyte otettiin lopulta vähän silleen, että tossa sen pitäisi olla, joten otetaan siitä kohtaa näyte.
Ei se sitten juurikaan ultrassa näkynyt.

Mulla on sinänsä hyvä tilanne, että kaikki merkit viittaavat siihen, että kasvain olisi hyvänlaatuinen. Mutta mikäli huonompi vaihtoehto osuu kohdalle, niin tuohon on olemassa tehokas hoitokeino eli se tullaan saamaan leikkaamalla pois.

Onhan tää odottaminen ja epätietoisuus vähän rassaavaa, mutta enemmän se rassaa läheisiä kuin minua.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Mä kävin perjantaina Taysissa jättämässä itsestäni palan Tampereelle.

Munuaisesta otettiin näyte. Kasvain on pieni ja näytteen ottaminen oli hyvin haastavaa. Näyte otettiin pitkällä neulalla ultrassa. Lääkäri ei puuduttanut kovin paljoa, joska viimeinenkin näkyvyys ultrassa olisi mennyt muutenkin heikosti erottuvasta kohteesta. Eka neula oli liian lyhyt, joten vasta toisella kerralla näytteen ottaminen onnistui 90 prosentin varmuudella. Näyte otettiin lopulta vähän silleen, että tossa sen pitäisi olla, joten otetaan siitä kohtaa näyte.
Ei se sitten juurikaan ultrassa näkynyt.

Mulla on sinänsä hyvä tilanne, että kaikki merkit viittaavat siihen, että kasvain olisi hyvänlaatuinen. Mutta mikäli huonompi vaihtoehto osuu kohdalle, niin tuohon on olemassa tehokas hoitokeino eli se tullaan saamaan leikkaamalla pois.

Onhan tää odottaminen ja epätietoisuus vähän rassaavaa, mutta enemmän se rassaa läheisiä kuin minua.
Tsempit !
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulla on sinänsä hyvä tilanne, että kaikki merkit viittaavat siihen, että kasvain olisi hyvänlaatuinen. Mutta mikäli huonompi vaihtoehto osuu kohdalle, niin tuohon on olemassa tehokas hoitokeino eli se tullaan saamaan leikkaamalla pois.

Onhan tää odottaminen ja epätietoisuus vähän rassaavaa, mutta enemmän se rassaa läheisiä kuin minua.

Tsempit. Isäni oli hieman yli 45-vuotias, kun hänellä löytyi munuaisen vajaatoiminta. Sitä tutkittaessa löytyi sitten sattumalta alkava munuaissyöpä. Vajaatoiminta ei aiheutunut syövästä, mutta auttoi havaitsemaan sen ajoissa. Kuitenkin vajaatoiminnasta johtuen häneltä voitiin poistaa vain puolikas tuosta sairaasta munuaisesta, mikä oli jonkinlainen riski taudin uusimisen kannalta. Vajaatoiminta kuitenkin pelasti tuossa kohtaa hengen, mutta vei vuorostaan dialyysiin reilu 20 vuotta myöhemmin, ja sitten munuaissiirtion vähän alle 70-vuotiaana.

Tänä päivänä äijä on 80-vuotias ja ikäisekseen pirun hyvässä kunnossa.

Välillä se on tuurista kiinni. Sinullakin on hyvä tilanne, kun kasvain on vasta pieni. Toivottavasti se osoittautuisi kiltimmäksi kaveriksi, kuten epäillään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös