Sweden Hockey Games (Fanireissu)

• 3 181
  • 15

SuperTero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,
SC Classic,
Suomen Leijonat
Onkos kukaan ennen ollut Maajoukkueen fan clubin mukana kyseisessä reissussa? Tai lähdössä tänä vuonna mukaan?

Minkälainen on matka ollut ja fiilis ruotsi-pelissä?

Tarkotus olis lähteä mukaan tänä vuonna ja fiilistely on aloitettu jo...

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Taas voi todeta: "Kaikki Aran kaverit messissä".

Sulander, Kipru, Niemi, Elomo, Ylönen, LIND...ei hyvää päivää.

Hyvät puolet:
- Nummelin
- Vain yksi Kärppä
- Ei tarvitse tuhlata aikaa/henkisiä voimavaroja tällaisiin turhuuksiin.

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oivoi...Repesin makeaan nauruun kun luin Maikkarin sivuilta otsikon:Ari Sulander ja Kimmo Kapanen leijonamaalille.Eihän Kapasessa nyt mitään ihmeellistä ole,mut...

Meinasin kuolla nauruun kun jatkoin pelaajalistan lukemista,Kipru,Aalto,Lind...

Missäs on Kari Martikainen tai Nuuska-Juti?

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
Markku Tähtiselle kauden kolmas Euro Hockey -turnaus. Eikös pitänyt olla joku soppari että SM-liigapelaaja voidaan valita vain kahteen turnaukseen kauden aikana?

kämmäri

Jäsen
Jihuu

No just just.

Meinasin lähteä katsomaan paikanpäälle turnausta, mutta kun katsoo turnaukseen valittujen pelaajien nimilistaa niin ei tarvitsekkaan vaivautua.

Toivottavasti muistan väärin, mutta oliko niin, että Ara on jossain ilmoittanut, että Ruotsin turnaukseen valitaan vain sellaisia pelaajia joilla on realistiset mahdollisuudet päästä kotikisajoukkueeseen ?

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Tässä koko joukkue

Maalivahdit:
Ari Sulander (Zürich)
Kimmo Kapanen (Timrå)

Sulanderin maali vakuutti Aran? ;)

Puolustajat:
Marko Kiprusoff (Kloten Flyers)
Petteri Nummelin (Lugano)
Joni Pitkänen (Kärpät)
Mikko Luoma (Tappara)
Ilkka Mikkola (Jokerit)
Antti-Jussi Niemi (Jokerit)
Toni Porkka (Lukko)
Tuukka Mäntylä (Tappara)

Kipru...ei hyvä. Muut seitsemän ihan hyviä valintoja.

Hyökkääjät:
Kimmo Kuhta (HIFK)
Esa Pirnes (Tappara)
Antti Aalto (Jokerit)
Teemu Elomo (Blues)
Jukka Hentunen (Jokerit)
Sami Torkki (Lukko)
Juha Lind (Södertälje)
Markku Tähtinen (Ässät)
Kimmo Rintanen (Kloten)
Juha Ylönen (Blues)
Vesa Viitakoski (Ilves)
Tuomas Pihlman (JYP)

Saunakaveri Lind taas mukana. Myöskään Ylösen valintaa en ymmärrä mitenkään. Bluesista olisin mieluummin nähnyt mukana esim. Kari Kalton.

Tähtiselle tosiaan kolmas turnaus, joista yhteen hänet tosin valittiin takaportin kautta. Sekö on se syy, että hän saa pelata?

JanJ

Jäsen
Tähtinen on tosiaan kolmatta kertaa, ja Aran mukaan "poikkeus vahvistaa säännön". Eli Ara sanoi ettei valitse Tähtistä MM-kisoihin, joten ilmeisesti palkitsee Tähtisen ylimääräisellä komennuksella.

Minulla on liput jokaiseen Sweden Hockey Gamesin matsiin, mutta pitää nyt kattoa jaksaako vääntäytyä paikalle. Paljon ratkaisee Helsingin ottelu. Siitä käkeen ja Tukholma saa pärjätä ilman minua.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Aran poikkeukset

"Tähtinen on tosiaan kolmatta kertaa, ja Aran mukaan "poikkeus vahvistaa säännön"."

Eikös Somervuorikin ollut mukana kaikissa kolmessa ensimmäisessä turnauksessa? Vai olenko aivan kuutamolla?

Olen muuten sivumennen sanoen aina pitänyt tuota sanontaa idioottimaisena. Kuinka ihmeessä poikkeus voi vahvistaa säännön? Eikö sääntö ole nimenomaan sitä vahvempi mitä vähemmän siitä poiketaan? Sun liirum, sun laarum...

Ranger

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Re: Aran poikkeukset

Viestin lähetti ranger
Olen muuten sivumennen sanoen aina pitänyt tuota sanontaa idioottimaisena. Kuinka ihmeessä poikkeus voi vahvistaa säännön? Eikö sääntö ole nimenomaan sitä vahvempi mitä vähemmän siitä poiketaan? Sun liirum, sun laarum...

Ranger

Tämä on pelkkää arvailua kun en edes tiedä mistä tuo sanonta on peräisin, mutta poikkeus säännöstä yleensä palauttaa mieleen syyn, miksi sääntö on olemassa. Mikäli säännöstä ei poiketa sen merkitys tuppaa yleensä unohtumaan. Esimerkki (huono sellainen): vetäse vierustoveria turpaan niin todennäköisesti huomaat että tietyt käyttäytymissäännöt on hyvä olla olemassa. Sitä miten poikkeus vahvistaa säännön Somervuoren ja Tähtisen tapauksessa kannattaa tosin kysyä Aralta.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Loppukaneetti

On mielestäni absurdia ajatella, että säännöistä on hyvä poiketa silloin tällöin ihan vain siksi, ettei niiden merkitys pääse unohtumaan.

Kaikella kunnioituksella, esimerkkisi oli totta tosiaan aikas kehno. Vierustoveria daijuun vetäminen ei ole mikään poikkeus säännöistä, koska sanktiota tulee poikkeuksetta, jos jää kiinni.

Poikkeus voi vain heikentää sääntöä. Se, kuinka paljon poikkeuksettomuus vaikuttaa säännön merkityksen unohtumiseen, ei liity asiaan nähdäkseni yhtään mitenkään.

Ranger

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Re: Loppukaneetti

Viestin lähetti ranger
On mielestäni absurdia ajatella, että säännöistä on hyvä poiketa silloin tällöin ihan vain siksi, ettei niiden merkitys pääse unohtumaan.

Kaikella kunnioituksella, esimerkkisi oli totta tosiaan aikas kehno. Vierustoveria daijuun vetäminen ei ole mikään poikkeus säännöistä, koska sanktiota tulee poikkeuksetta, jos jää kiinni.

Poikkeus voi vain heikentää sääntöä. Se, kuinka paljon poikkeuksettomuus vaikuttaa säännön merkityksen unohtumiseen, ei liity asiaan nähdäkseni yhtään mitenkään.

Ranger

Siis kyse ei ole siitä että säännöistä pitäisi poiketa niitä vahvistaakseen. Kyse on nyt vaan siitä että säännöistä poikkeaminen vahvistaa niitä. Miksi sääntöjä ylipäänsä luotaisiin, ellei niillä olisi joku tarkoitus? Mikäli 'poikkeus' vain heikentäisi sääntöä, ei mitään sääntöä olisi koskaan keksittykään.

Suurimmaksi osaksi tämä on kuitenkin näkökulmakysymys. Minä näen asian niin, että jotta poikkeus syntyisi pitäisi säännön olla jo valmiiksi heikko, itse poikkeus ei sitä heikennä vaan päinvastoin vahvistaa sitä kun seuraukset huomataan.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Loppukaneetti part II

"Siis kyse ei ole siitä että säännöistä pitäisi poiketa niitä vahvistaakseen."

Ei sellaista kai kukaan väittänytkään, en ainakaan itse. Kirjoitin:

"On mielestäni absurdia ajatella, että säännöistä on hyvä poiketa silloin tällöin ihan vain siksi, ettei niiden merkitys pääse unohtumaan."

Tämän kirjoitin siltä pohjalta, miten viestisi tulkitsin.

"Mikäli 'poikkeus' vain heikentäisi sääntöä, ei mitään sääntöä olisi koskaan keksittykään."

Taidamme puhua eri asioista. Itse tarkoitin säännöllä enemmänkin säännönmukaisuutta, koska katsoin sanonnan ja Aran puheiden koskevan nimenomaan sitä. Siis vastaavasti kuin luonnontieteellistä säännönmukaisuutta, sanotaan esimerkiksi matematiikasta 0*X=0 kaikilla X:n arvoilla. Jos tästä olisi poikkeuksia, nämä poikkeukset eivät mielestäni mitenkään voisi vahvistaa itse tieteellisen lain vedenpitävyyttä, ne voisivat vain heikentää sitä.

Eiköhän piakkoin palata itse topiciin...

Ranger

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taisipa eilen olla Ylen teksti-tv:llä SUlanderin kommentit SHG-valinnasta. Sulo oli todella innoissaan ja totesipa vielä olevansa paremmassa kunnossa kuin pari-kolme vuotta sitten. Sehän nähdään...

Täytyykin katsella SHG:n pelejä "sillä silmällä", että onko se Sulo nyt muka kehittynyt ja miltä tämä potentiaalisista MM-kisapelaajista koostuva joukkue nyt vaikuttaa... Muuten nämä kauden aikana pelattavat turnaukset ovat kiinnostusarvoltaan melko heikkoja, eikä vain minun mielestäni. Onneksi pian on kevät ja kotikisat (joissa Sulo nähdään toivon mukaan vain kisaturistina).

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Älkääs nyt vielä menettäkö toivoa Sweden Hockey turnauksesta Ari Sulanderin takia. Eks se oo muka pelannu hyvin Ruotsissa?

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti -=JoKeRiT=-
Älkääs nyt vielä menettäkö toivoa Sweden Hockey turnauksesta Ari Sulanderin takia. Eks se oo muka pelannu hyvin Ruotsissa?

Siis milloinka pelannut Ruotsissa? Sulon seurahan on ainakin minun viimeisimpien tietojeni mukaan sveitsiläinen...

Minulle henkilökohtaisesti SHG-menestyksellä ei ole niinkään suurta väliä, kuten ei muillakaan kauden aikana pelattavilla peleillä, poislukien olympialaiset. Jos vain voittavat Ruotsin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy