Hakkia en muista nähneeni kentällä, vaikka varmasti olen nähnyt jokusen matsin kaudella 91-92, ehkä myös 88-89. Jos muistaisin, olisi hän varmasti suurin. Ensimmäisiä pelaajia joita muistan on Sakke, Tuomisto, Krykov, Boyko, Kölli, Järvi, Seppo, Pepe, Saarinen, Kadlec, Tomppa Laaksonen, Hurme, Soosi... Ja sitten pikkuhiljaa niitä nuorempia, kuten Peltonen, Karalahti, Kapaset, Kalto..
Monet ulkomaalaiset ovat kyllä jättäneet ison jäljen. Rafalski, Zidlicky, Murphy, Davidsson, Caloun, Halkidis, Bednar, Harkins, Murray, Vesce, Bates, Hamilton, Elkins... Osalla näistä oli niin huikeita suorituksia, ettei niitä varmaan koskaan unohda. Enkä unohda päällikön "yritin yläkulmaan" laukausta Toskalan längistä, jonka näin noin 5m etäisyydeltä. Tai Espoon valtausta ja Peltosen hattutemppua. Ainoat kaksi mestaruutta jotka ovat kohta 30v kestäneen kannatajaurani aikana tulleet, olen nähnyt paikan päältä, ja niiden ratkaisijat ovat tietenkin vahvoilla. Ja muut jotka olivat mestaruuskausilla vahvasti mukana, aiemmin mainittujen lisäksi esim. Kibe, Söde, Thomas... Moni Nybarin aikakauden maalivahti on tehnyt suuren vaikutuksen, ja myös muilta kuin mestaruuskausilta on todella huikeita yksilöitä jäänyt mieleen, kuten Salmelainen, joka tuntui lentävän luistimilla muiden ohi. Tuli usein mieleen Pavel Bure, ihan sinne läpiajon viimeisille hetkille saakka, kun pää tai kädet eivät sitten ihan käyneetkään.
Mikke löi minut aivan täysin ällikällä. Välillä tuntui, että se pieni pojankloppi teki kentällä aivan mitä lystää, ja vanhat vakaat liigapelaajat menivät täysin solmuun. Se oli aivan järkyttävää taidetta ja vaikka olin seurannut lätkää jo parikymmentä vuotta, toi hän peliin jotain uutta, huikeaa ja kaunista. Peltonen taas toisella rupeamallaan oli johtajuudellaan ja periksiantamattomuudellaan inspiraation lähde henkilökohtaisessa elämässäni. Jos on pakko joku valita, osuu valinta varmaan jompaankumpaan näistä kahdesta. Ja ymmärrän hyvin, ettei kumpikaan ole ihan täysin IFK, yksi kun on pelannut narreissa ja toinen on Oulunsalosta. Puhtaasti pelillisin ansioin osuu valinta kuitenkin joko Granlundiin tai Peltoseen, ja Peltosen kohdalla muistan myös paljon matseja ennen NHL-uraa, joten kyse ei ole vain mestaruudesta, seitsemän pelin narrisarjasta ja talviklassikoista.
tl;dr Peltonen tai Granlund