Suuri unikäyttäytymiskysely...

• 1 336
  • 13

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Vaikka jo tuossa aikaisemmin tänne kirjoittelin yhdestä painajaisunestani, niin olisi hupaisaa kuulla teidän muiden unikokemuksianne. Ainakin minä kohellan unissani niin että ei ole ihme ettei aamulla meinaa jaksaa töihin lähteä. Tässäpä muutama esimerkki mitä kaikkea olen unissani duunaillut:

- seisoin sellaisen vanhan mallisen raitiovaunun takasillalla, ja ratikka kiiti hurjaa vauhtia pitkin Mäkelänkatua siinä jossakin Velodromin kohdilla, kiikkerästi heiluen sivuttaissuunnassa. Katselin ajatuksissani (voiko unissa katsella ajatuksissaan?) ratikan takaikkunasta ulos kun tunsin että joku painautui takaapäin minua vasten. Käännyin ihmeissäni ympäri ja Lola Odusogahan se siinä seisoi aivan alastomana edessäni ja sanoi että "nyt poika pannaan niin että tyrät rytkyy"! Noh, eihän siinä ollut mitään ihmeellistä, joten rupesin hyväilemään Lolan ruskeita rintoja Ym. Ym. Ym. Ym..... aaaaaaah...... ja huomasin sitten survovani "slarvamakkaraani" Lolan sissään takaapäin siinä ratikan takasillalla. Ja kuten olen aiempina elinvuosina jo huomannut, niin ei enää tässä "pappaiässä" uniseksiä harrastaessa laukea sillain "oikeasti"... ja hyvä niin ettei tarvitse vaimolta kätkeä yöllä visvaantuneita kalsareita. Se oli tarpeeksi noloa jo teini-iän märkien unien aikoina. Noh, siinä sitten Lolaa jynssäsin kun vasta havahduin huomaamaan että ratikka olikin tyhjänä istuvista matkustajista. Sen sijaa ratikan käytävää pitkin minua ja Lolaa lähestyi kävellen neljä alastonta naista: he olivat Demi Moore, Pamela Lee Anderson, Gillian Anderson ja Carita Tuomola. Sitten koko naiskööri kävi kimppuuni... ja sitten.... ja sitten... minä tietysti heräsin.

Ja eräässä unessa huomaan olevani jonkinlaisen vastarintaliikkeen johtaja sotaisessa Helsingissä. Olen Kallion kirkon tornissa ja katselen kuinka lentokoneet hävittävät pommeilla ja ohjuksilla Helsingin keskustan kortteleita. Kuinka ollakkaan, yli lentävissä suihkuhävittäjissä on rungossa ja siivissä kansallisuusmerkkeinä punaiset tähdet...

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Nyt ei tule mitään erikoista unta mieleen, mutta kerran näin unta, että olin Turussa kiekkoa katsomassa ja matsina oli TPS-Jokerit. Noh, ottelu sujui ihan hyvin kunnes koko Jokeri-joukkue rupesi tappelemaan keskenään Tepiläisten katsoessa hölmistyneenä vieressä :D

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Minäkin noita sotaisampia unia nähnyt, astetta raaempina. Yhdessä viime keväänä nähdyssä olen jonkun sortin kaukopartion mukana jäänyt tseshteenisissien sotavangiksi, ja yksitellen sitten kavereita lahdataan niksalaukauksin. Kun tulee vuoroni, anelen armoa: "eikö minua voisi jättää henkiin, vaikka?" ja ystävällinen, parrakas sissi vastaa lempeään sävyyn: "Ei se käy millään, meidän on pakko suolistaa ja kallostaa (mitä se sitten tarkoittikaan, varmaan kiiltävän kallon laittamista kepin nenään) sinut". Ja sitten minut ammutaan. Aivan, minut ammutaan. Eihän unissa pitäisi kuolla. Yleensähän sitä herää juuri ennen uhkaavaa kuolemaa, mutta tässä unessa sain vain tylyn napin niskaan ja sitten oli pitkään pimeää.
Toisessa unessa, myös viime keväänä ja Venäjällä (kummaa) pakenen sotilasjeeppiä tien viertä aukealle kankaalle tähtäimessä metsä kymmenisen metrin päässä. Metsän rajalla jeeppi pysähtyy ja kuulen oven käyvän. Joku sanoo stoi! ja tottelen, käännyn ympäri. Näen univormuun pukeutuneen naisen, jolla on vahvat venäläistyyliset meikit - pinkit huulipunat ja kaikki -ja kihara musta tukka, osoittamassa minua AK-47:llaan. Helppo nakki, ajattelen, unta kun näen, pitäisi olla helppoa hypätä ukemilla luotien tieltä elokuvatyyliin ja vääntää ase pois naisen kädestä. Noin ajatellessani perkeleen eukko yksinkertaisesti ampuu minua otsaan rynnäkkökiväärillä. Lonkalta siististi keskelle otsaa, ja ykkösellä vielä. Epäreilua, ehdin ajatella tuntiessani "ilmavirran", jonka luodin sokkiaalto aiheuttaa, kulkevan pääni yläosan lävitse. On pimeää ennen kuin ehdin pudota maahan.
Täytyy sanoa, että nuo unet muuttivat kyllä jotain minussa pysyvästi - kävipä niin, että menin myöhemmin siviilipalvelukseenkin, vaikka alunperin suunnitelmissa oli armeija. Kuinka paljon siitä sitten on kummien unieni ansiota/syytä, on vaikea sanoa, mutta sen jälkeen en ole yhtä eläviä ja mieleenpainuneita unia nähnyt. "Kuolleena heräämisen" tunteen muistan todellakin erittäin epämiellyttävä, olin varmasti kuollut ja heräsin uudestaan epätodelliselta tuntuneeseen elämään.

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä näin joskus unta, jossa pakoilin jostain syystä poliisia. Onnistuin monesti välttämään kiperästi meikäläistä jahdanneen virkavallan, mutta lopulta jäin kiinni ja sain kuulla joutuvani syytteeseen murhasta. Oikeudenkäyntiä ei koskaan tullut, vaan minut todettiin suoralta kädeltä syylliseksi ja tuomittiin koko eliniäkseni vankilaan. Jostain syystä pääsin unessani kuitenkin vielä yhdeksi yöksi kotiin nukkumaan. Menin sitten unessa nukkumaan ja heräsin pian oikeasti. Ei tuntunut ollenkaan mukavalta herätä ajatukseen, että kohta poliisit tulevat noutamaan meikäläisen ja heittävät tyrmään. :(

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Viestin lähetti Hiili
...Menin sitten unessa nukkumaan ja heräsin pian oikeasti...

Entäpä jos näitkin unta että heräsit oikeasti...?:p

Sinäänsä karmea uni...:D

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kunpa tietäisitte mitä kaikkea meikäläisen alitajunta päättääkään aina pukata ilmoille... ja yleensä aamulla on lakanat aina sen verran lytyssä että unissaan tulee varmaan pyöriskeltyäkin kohtuullisesti (Jamien REM-uni Hulluna Sinuun - sarjassa, anyone?) - ja naisihmisen kanssa nukkuessa tällainen pyöriskely ei ole kuulemma suotavaa.

Viimeisin uni oli sellainen kun olin ranskalaisen näyttelijän Gerard Depardieun kanssa pohjois-suomessa jossain metsässä tutkimusmatkalla ja me löysimmekin sieltä sitten jonkun kadonneen kaupungin rauniot. Mikä lie alitajunnan viesti tässä tapauksessa. Lisää löytää nettiosoitteesta

www.angelfire.com/super/tj/unet.htm

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Onhan noita outoja unia nähty vaikka kuinka. Viimesimmässä olin taas Tykkivene Karjalalla ja sot aoli käynnissä. Tehtävänä oli hyökätä Suursaaressa sijaitsevaa tukikohtaa vastaan salamahyökkäyksenä ja istten karata paikalta. Apuna oli 4 Raumaluokan sekä 4 Helsinkiluokan ohjusvenettä. Pääsemme 12 killometrin päähän kohteesta ja annamme palaa. Sitten alkaa horisontistä lähestymään moottoritorpedoveneitä ja hävittäjäluokan aluksia oikeen kunnolla. Ei siinä mitään turbiinit päälle ja pakoon. Tykkivene lähtee kuin rusakko makuulta, nousee ilmaan vedestä ja lentää pois...turha kai sanoa, että tässä vaiheessa heräsin.:-)
-ipa rules

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
miellyttävä uni

Jokusia vuosia sitten näin ns. märän unen (voi miksei niitä näe useamminkin, ainakin niitä, jotka muistaa :) ), joka on jäänyt mieleen erityisesti siitä, mitä jälkeenpäin tapahtui.

Olin unessani viettänyt erittäin kiihkeän hetken Naomi Campbellin kanssa. Mikä parhainta, niin teimme kaikkia mahdollisia seksiin liittyviä asioita mistä nautin erityisen paljon. Ei ihme, että aamulla herätessäni olo oli jokseenkin miellyttävä.

Jälkitapahtuma tapahtui noin pari viikkoa - kuukausi myöhemmin. Niihin aikoihin Naomi seurusteli U2:n basistin kanssa. Jostain lehdestä luin tai oliskohan ollut jossain musiikki-tv -ohjelmassa sellaisen uutisen, että heille oli tullut bänät. Muuan kaveri, jolle olin kertonut unestani, sanoi välittömästi, että se on takuulla johtunut unestani. No, sehän on päivänselvää :cool: sillä eihän asialla muuta järkevää selitystä voi ollakaan.

Aika ajoin, kun Naomi Campbell näkyy jossain lehtikuvassa tai telkkarissa, niin uneni tulee välittömästi mieleen. Se on muuten itse asiassa ainoa uneni, jossa on ollut joku julkkis mukana.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
kuinka kukaan voi nähdä tuollaisia unia jostain naomi campbellista :confused:

erikoisesti kaikenmoiset sotaunet on lisääntyny eksponentiaalisesti armeijankäynnin jälkeen. harva se yö valmistaudutaan jonkin kriisitilanteen selvittämiseen väkivaltaisin menetelmin, ja etunenässä on kriisijoukkojen erikoismies vilpertti menossa aina tunkemaan sormensa väärään välikköön. kertaakaan mua ei oo kyllä saatu tapettua, ehkä se johtuu siitä kun mulla on charmi samaa mallia kuin bondilla, itse asiassa ostettiin ne samasta kaupasta ;)

sen oon kyllä huomannu, että jos mua ammutaan ja luoti vain haavottaa, sen yleensä jopa tuntee melko voimakkaana pistona vartalossa. kunhan ei vaan joku kerta vapauta sulkijalihasta reaktionomaisesti...

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Mainioista urheilusuorituksistani unissa voi lukea Predatorin mainitsemasta painajais-ketjusta. Tosin, niihin lisäyksenä voin kertoa, että lukuisia kertoja olen unessani pelannut uppopalloa siten, että olen voinut hengittää veden alla.

Märkiä unia näen harmittavan vähän. Mikäs olisi sen mukavampaa kuin nähdä sellainen, herätä tyttöystävän vieressä, huomata hänenkin olevan hereillä ja...
;) :D :cool:

Sotaunista on aika paljon kerrottu, joten kerron minäkin yhdestä. Olin kahden erittäin hyvän kaverini kanssa pieni iskujoukko, jonka oli tarkoitus tuhota joku vihollisen tehdas keskellä metsää. Kohde saatiin tuhottua, mutta jälkitaisteluissa minä otin ja kuolin. Ystäväni alkoivat välittömästi surra minua, ja kuinka ollakaan, myös viholliset alkoivat surra. Katselin koko porukkaa ylhäältäpäin, kun he itkevät ja katselevat minua ylöspäin (katselivat kuollutta, lentävää tyyppiä, just). Miten niin egosentrinen uni? :)

Vähän aikaa sitten heräsin keskellä yötä siihen, että nauroin ääneen. Tyttöystävä heräsi ja katsoi hieman hämmästyneen näköisenä, joka tietysti nauratti vain lisää. Meni monta minuuttia, että sain naurun loppumaan. Minulla ei ole aavistustakaan, mille oikein nauroin.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harmillista, että minä en näe märkiä unia käytännössä koskaan. Ei auta vaikka kuinka likaisia ajatuksia pyörittelisi päässään ennen nukahtamista. Sitten, jos joskus jotain meinaa tapahtua, niin sitä kuitenkin ehtii herätä.

Hyvä uni on aina todellinen klassikko, joista parhaat saattaa muistaa vielä vuosikausia jälkeen päin. Ei tästä kovinkaan kauaa ole, kun näin jonkun todellisen trilleriunen, jossa oli loistava juoni ja tapahtumaa vaikka muille jakaa. Olisi pessyt monet leffat ihan kuusnolla. Harmi, että herätyskello katkaisi unen ennen loppuratkaisua, mutta suoraansanoen en enää muista, mitä siinä unessa tarkkaanottaen tapahtui.

Aika usein minulle käy myös niin, että unessa on jonkin melodia, mitä ehkä pystyy vielä suihkussakin hyräilemään, mutta sitten se unohtuu. Muutamia kertoja muistan "säveltäneeni" unissa biisejä, jotka olisi kestäneet julkaisunkin, mutta aina ne ehtii unohtua viimeistään suihkun aikana. Eikös "Yesterday" syntynyt tuolla tavalla? Ehkä minäkin olisin menestyvä säveltäjä, jos olisi nauhuri aamulla herätessä sängyn vieressä ja ehtisi hyräille yön aikana syntyneen melodian nauhalle...

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hmm...

Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä nähdä unta että nyt on sunnuntain ja maanantain välinen yö ja sitten herätä yhdeltä päivällä = (koulua)

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Viestin lähetti vilpertti
.....

....kunhan ei vaan joku kerta vapauta sulkijalihasta reaktionomaisesti...

Eikun kroonikkovaippoja hakemaan:D . Perälaudan pettäminen lienee ikävintä mitä voi sängyssä housut jalassa tapahtua?:D :D

Itselläni on ilmiömäinen kyky herättää itseni oikein pahassa paikassa. Pelkuruutta?:confused:

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Motolle:

Luultavasti sinulla on asiat aika hyvin, jos et niitä märkiä unia paljon joudu katselemaan.

Meinaan on emäntä ollut nyt puolitoista viikkoa reissussa ja rupeaa noi unet käymään aika levottomiksi. Unet on kyllä mukavia, muttei välttämättä se herääminen...

Vielä kun työmaalla nuo tyttäret kulkevat näillä keleillä sopivissa asusteissa meinaa vanha mieskin punastella kun muistelee mitä yöllä niiden kassa olikin tekevinään.

Ja vielä toiset puolitoista viikkoa jäljellä (sic!).

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy