Suosikkipelaajasi eri NHL-joukkueista

  • 12 014
  • 64

lomapäivä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins & Ilves
  1. Anaheim Ducks - Lindholm. Koko joukkueesta ei löytynyt mitään erityisen isoa lempparia, mutta muistan kun Hampus varattiin ja yleinen reaktio oli "mitä vittua". Sen jälkeen kasvoi hyväksi puolustajaksi

  2. Arizona Coyotes - Kessel. Hän on Stanley Cup voittaja. Löytyy pelipaita. Asui Pittsburghissa käsittämättömän hienossa talossa. En olisi halunnu pistää vanhaa Penguinsin kaveria vastaukseks, mutta Phil on poikkeus.

  3. Boston Bruins - Rask. Ilveksen mies, jo Liigassa venyi ihan käsittämättömiin torjuntoihin.

  4. Buffalo Sabres - Scandella. Buffalosta ei myöskään löytynyt mitään tiettyä lempipelaajaa, Okposo oli todella hyvä yhdessä pudotuspelisarjassa Penssejä vastaan, mutta viime vuodet olleet vaikeita. Scandellasta jäänyt mielikuva varmasta peruspakista. Tykkään pelaajatyypistä, vähän tulee Brian Dumoulin mieleen.

  5. Calgary Flames - Giordano. Sai vihdoin tunnustusta monen vuoden hyvästä työstä Norris Trophyn muodossa. Ei voi kun tykätä.

  6. Carolina Hurricanes - Jordan Staal. Todella hyvä pelaaja, Stanley Cup voittaja, osa edesmennyttä kolmipäistä hirviötä. Luotettava 2-suunnan sentteri. Jostain syystä hyökkäyspään potentiaali ei koskaan ihan täysin realisoitunut, mutta sai silti sen top-6 roolin Carolinasta mitä lähti hakemaan.

  7. Chicago Blackhawks - Zach Smith. Hyvä alaketjujen hyökkääjä, mukavan kovaotteinen, mutta kuitenkin nykyaikainen puolustava hyökkääjä. Ottaisin Penguinsiin, en ehkä tuolla sopimuksella, mutta kuitenkin.

  8. Colorado Avalanche - Pierre-Edouard Bellemare. Ranskasta pääsee NHL:ään ja kehittyy hyväksi alakerran hyökkääjäksi. Ilmeisesti myös erityisen hyvä pukukopissa. (tästä voi päätellä, mitä on tulossa Vancouverin kohdalla...)

  9. Columbus Blue Jackets - Gustav Nyquist olisi hyvä ehdokas ihan sen yhden maalin takia, jossa pyöri 1,5 erää hyökkäysalueella kiekon kanssa. Valinta kuitenkin menee Boone Jenneriin, sillä kombinaatio maalintekotaitoa, puolustustaitoa, sentterin pelipaikkaa ja kovuutta & kokoa. Tykkään.

  10. Dallas Stars - Monta hyvää ehdokasta. Mennään kuitenkin Tampereen omalla pojalla, Roope Hintzillä, joka loisti viime kevään pudotuspeleissä. Toivotaan, että tämä kausi lähtee samanlailla liikkeelle.

  11. Detroit Red Wings - Jonathan "Nelson Mandela was a great athlete" Bernier. Ei vaan, Anthony Mantha on valinta. Pelityyli ja pelipaikka muistuttaa hyvin läheisesti omaa peliä, sillä olen myös isohko, maaliahne, oikea laitahyökkääjä leftin mailalla.

  12. Edmonton Oilers - Ei muita kivoja ehdokkaita, joten otetaan James Neal vaikka onkin taas entinen Penguinsin pelaaja. Todella hyvä maalintekijä, toivottavasti iskee ensi kaudella 40 maalia McDavidin vierellä.

  13. Florida Panthers - Barkov. Ei tarvinne perustella.

  14. Los Angeles Kings - Kovalchuk. Uskon, että pystyisi parempaan kuin viime kaudella. Aikoinaan oli todella, todella viihdyttävä ja vaarallinen pelaaja.

  15. Minnesota Wild - Dumba. Hänestä tulee mieleen PK Subban, ilman semmosta liiallista show'ta.

  16. Montreal Canadiens - Weber. Oikein kunnon hokipäällikkö, josta huokuu tekemisen meininki.

  17. Nashville Predators - Ekholm. Uskomattoman hyvä ja luotettava puolustaja. Pelaajatyyppi, joka tulee olemaan aliarvostettu aina.

  18. New Jersey Devils - Gusevilla kaikki edellytykset päästä tälle listalle. Tällä hetkellä kuitenkin PK Subban, joka on viihdyttävä oikea käsi alhaalla pelaava puolustaja, jolla hyvät hyökkäyspään taidot ja kovuutta löytyy.

  19. New York Islanders - Martin-Cizikas-Clutterbuck ketju kokonaisuudessaan. Parempi kuin osiensa summa, todella viihdyttävä ja hyvä ketju.

  20. New York Rangers - Kyllä se Lundqvist varmaan on. Ei ollut vielä 5 vuotta sitten, mutta niinhän yleensä käy, että kun aikaa menee eteenpäin alkaa arvostamaan legendoja.

  21. Ottawa Senators - Brännström ehkä. Ei oikein löydy ketään, mutta toivotaan että alkaa lunastamaan potentiaaliaan ja sen myötä pelaa viihdyttävästi.

  22. Philadelphia Flyers - .... jos joku on pakko ottaa, niin JvR, sillä hänestä tulee enemmän Toronto ja Kesselin ketjukaveri mieleen kuin Phillyn mies.

  23. Pittsburgh Penguins - Malkin. Lempipelaajani kautta aikojen, angry Geno is score.

  24. San Jose Sharks - EK. Eihän siitä pelityylistä voi olla pitämättä, luistelu on silmiä hivelevää ja muistan myös Jokereista, kuinka jätkä tuli ja tanssi kentällä kiekon kanssa. Harmi, että jatkoi San Josessa.

  25. St. Louis Blues - Hmm. Pietrangelo. Ei erityisempää syytä, mutta onhan se vakuuttava puolustaja.

  26. Tampa Bay Lighting - Parhaat jengit on aina tylsiä. McDonaugh varmaan, samasta syystä kuin Pietrangelo.

  27. Toronto Maple Leafs - Toronto lukee minulla sympatiajoukkueena. Se on jäänteitä Phaneufin ja Kesselin ajoista, sillä nyky-Leafs ei ole enää samanlailla ikuinen häviäjä. Kasperi Kapanen silti on lempipelaaja, vaikuttaa hyvältä äijältä ja pelaa nopeaa, viihdyttävää lätkää.

  28. Vancouver Canucks - Roussel. Katso Coloradon perustelut.

  29. Vegas Golden Knights - Fleury. Anteeksi, mutta ei tätäkään vaan voi ohittaa. Aivan mahtava persoona. Voittaja. Hyvä maalivahti.

  30. Washington Capitals - Oshie on niin ärsyttävä pelaaja, että pakko syttyä.

  31. Winnipeg Jets - Adam Lowry. Saisi minun puolestani tulla Tanevin seuraksi Penguinsiin ihan koska vain. Hyvä puolustava hyökkääjä, ja kokoakin löytyy.
Oli hauska miettiä! Tietyt vaihtoehdot oli ihan selkeitä, mutta toisissa joutuikin jo vähän pohtimaan. Näköjään rightin puolustajat, sekä kovat, isot leftin hyökkääjät olivat kuumaa kamaa.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Toronto Maple Leafs - Toronto lukee minulla sympatiajoukkueena. Se on jäänteitä Phaneufin ja Kesselin ajoista, sillä nyky-Leafs ei ole enää samanlailla ikuinen häviäjä. Kasperi Kapanen silti on lempipelaaja, vaikuttaa hyvältä äijältä ja pelaa nopeaa, viihdyttävää lätkää

Oi näitä aikoja, kun henkilökohtainen lempipelaaja numero kaksi, Dion Phaneuf, vielä pärjäsi taalajäillä. Olin hyppiä riemusta kun nykyajan lempipelaajani päätyi pari vuotta sitten lempijoukkueeseeni, kunnes lahna hidastui ja pelaajasta tuli liigan huonompia pelaajia. Oispa Dion vielä kuningas. Fedorov oli ja on edelleen kaikista suurin ja mahtavin!
 

One-timer

Jäsen
Pitää tää itsekkin tehdä. On muuten tosiaa yllättävän vaikeaa joistain joukkueista löytää yhtään ketään.
Avalanche - Nathan Mackinnon
Blackhawks - Patrick Kane
Blue Jackets - Seth Jones
Blues - Ryan O'Reilly
Bruins - Patrice Bergeron
Canadiens - Max Domi
Canucks - Elias Petterson
Capitals - Alex Ovechkin
Coyotes - Phil Kessel
Devils - Taylor Hall
Ducks - Ryan Getzlaf
Flames - Matthew Tkachuk
Flyers - Claude Giroux
Golden Knights - Jonathan Marchessault
Hurricanes - Sebastian Aho
Islanders - Leo Komarov
Jets - Blake Wheeler
Kings - Anze Kopitar
Lightning - Nikita Kucherov( pakko mainita myös Point)
Maple Leafs - John Tavares
Oilers - Connor McDavid
Panthers - Aleksander Barkov
Penguins - Evgeni Malkin
Predators - Pekka Rinne
Rangers - Artemi Panarin
Red Wings - Mike Green
Sabres - Jach Eichel
Senators - Brady Tkachuk
Sharks - Joe Thornton
Stars - Tyler Sequin
Wild - Mikko Koivu
 

oxymoron

Jäsen
Anaheim - Manson - Iso ihan hyvin liikkuva pakki, jollaista on tullut kaipailtua Josin pariksi ja näitä verrokkeja tutkiessa oppinut tykkäämään Mansonista.
Arizona - Hjalmarsson - Tähän teki hieman mieli vastata The Phil, mutta lopulta Hjalmarsson vei voiton. Jokainen pakkipari kaipaa tänä päivänä kiekollista osaamista, mutta puolustuspäässä siitä ei ole juurikaan apua, ellei kiekkoa saada riistettyä tai edes pidettyä vastustajaa aisoissa. Iso arvostus näitä puolustuspään sotureita kohtaan, joista Hjalmarssonin voi nostaa ihan kirkkaimpaan kastiin.
Boston - Bergeron - Tää oli lähes mahdoton rasti. Chara vs Bergeron. Joukkuekavereiden arvostus välittyy katsojankin silmään ja korvaan ja korostaa näihin hienoihin kiekkoilijoihin kohdistvaa arvostusta jääkiekkofanin näkökulmasta.
Buffalo - Bogosian - Valitettavasti uransa ehtoopuolella, mutta pelityyliltään osuu siihen muottiin, josta pidän.
Calgary - Giordano - Pelaaja josta olen aina vain jostain syystä tykännyt. Luultavasti johtuu siitä, että aliarvostettuja pelaajia on helppo sympata. Aloittajan perustelut Lucicin valintaan kolahtaa myös itselleni, eikä jää kauas taakse.
Carolina - Aho: Nuorista suomalaisista yksi mielenkiintoisimmista pelaajista loistavan peliälyn takia.
Chicago - Toews - En pidä joukkueesta, mutta Toews on pelaajana vain sellainen, josta en osaa olla tykkäämättä. Ainoa, joka nousee viivan yläpuolelle siitä huolimatta, että on Blackhawks-pelaaja. Kapteeniominaisuudet ja kahden suunnan peli tekee paljon mun kirjoissa.
Colorado - Colin Wilson - Yksi suosikkihyökkääjiäni Predatorsin paidassa, eikä Rantanen - vaikka pelaajan tyyliin ihastuinkin ensisilmäyksellä - taitotasostaan tai suomalaisuudestaan huolimatta yllä samalla tasolle. Pelaaja joka pärjää laitakamppailuissa hyvin, väläyttelee ajoittain osaamistaan ja jonka läpimurtoa Preds-fanit odottivat joka vuosi. Löytää joka vuosi pleijareissa uuden vaihteen ja nousee näin joka kevät fanien suosikiksi.
Columbus - Seth Jones - NSH-tausta vaikuttaa tähänkin valintaan, sillä nuoresta ukosta jäi superpositiivinen kuva niin taitotason kuin asenteenkin puolesta.
Dallas - Heiskanen - Tämä ei varmaan kummemmin perusteluja kaipaa. Nuorukaisen valmius ja ennakkoluulottomuus ihastuttaa. Löytyy liigasta muitakin huikeita nuoria, mutta tämän kyseisen nuoren pelejä kun on nähnyt enemmänkin, niin syttyy ihan eri tavalla.
Detroit - Saako tähän vastata Zetterberg(LTIR)?. Jos ei, niin Filppula on pelaaja, josta olen syystä tai toisesta aina tykännyt. Tää menee siihen kategoriaan, jossa jokin yksittäinen asia - jota ei edes muista - on nostanut pelaajan tykättyjen listoille ja on ollut siellä siitä asti.
Edmonton - Larsson - En nyt tiedä meneekö tää vähän liian isoihin saappaisiin asetetun nuoren puolustajan symppaamiseks, mutta jos Edmontonin pelejä satun tulevalla kaudella katsomaan, niin huomio kiinnittyy tähtihyökkääjien ohella Larssoniin.
Florida - Barkov: Tää on helppo. Kokonaisvaltainen, kaikessa hyvä, kuitenkin nöyrä, mutta ahkera. Niin lähellä, mutta silti niin kaukana, että olis päätynyt Nashvilleen.
Los Angeles - Clifford - Sytyin pelaajaan ihan täysin siinä vaiheessa kun luin jutun hänestä ja hänen valintaan johtaneista tapahtumista ja mitä hän on sen jälkeen joukkueelleen merkinnyt. Pelaajatyyppi, joka tulisi löytyä jokaisesta joukkueesta.
Minnesota - Dumb#55 - Kevin Fialan ohella ainoa pelaaja, jonka takia kääntäisin Minnesotan pelin päälle. Kevin Fiala ex-Predatorina kiinnostaa puhtaasti pelillisesti, muuten aika evvk. Väitän nimittäin että rikkoo 60 pinnan rajan ensi kaudella. Okei, tykkään niistä havunvihreistä(?) pelipaidoista, mutta niitä ei voi valita tähän listaukseen.
Montreal - Weber - Mun all-time suosikkipuolustaja. Alakerran isäntä. Isossa roolissa Josin kehittymisessä. Oikeasti viivapelote.
Nashville - Rinne - Kaikki tossa joukkueessa rakastaa Peksiä. Kaikki tossa kaupungissa rakastaa Peksiä. Musta tuntuu, että kaikki ihan joka ikisessä paikassa rakastaa Peksiä. Pelillisesti mun arvostus Peksiä kohtaan on jo helvetin kova, mutta se että kaikki tuntuu kaikkialla arvostavan sitä myös ihmisenä ihan pirusti, nostaa sitä omaakin arvostusta vielä pari napsua ylöspäin. 5/5 seuralegenda.
New Jersey - Schneider - Taas näitä syystä tai toisesta suosion saaneista pelaajista. Ennen loukkaantumistaan taisi operoida suhteellisen kovilla statseilla heikon Devils-joukkueen peräsimessä.
New York I - Boychuk: Puolustavat puolustajat kerää rakkautta, eikä Boychuk tee poikkeusta.
New York R - Kreider - Jos hyökkääjien puolustuspään velvoitteiden hoitaminen on itselleni se ykkösjuttu, niin hyökkäyspäässä voimahyökkääjät kerää pisteet kotiin ihan siinä missä taitavat pelintekijätkin. Kreider on pelaajatyypiltään sitä mistä minä pidän ja mitä Nashville kaipaa ja se osaltaan ehkä vaikuttaa valintaan nostaa Kreider kärkeen.
Ottawa - Ryan - Koska Ryan vs. Ryan -videot Ducksin ajalta.
Philadelphia - Giroux - Jälleen yksi pelaaja, joka on vain jostain syystä kuulunut omiin suosikkeihini jo vuosien ajan. Viime vuosina jäänyt hieman taka-alalle seurannassa, mutta heti kun puhe kääntyy Flyersiin, niin mieleen tulee Giroux. Flyers-fanien puheet miehestä ovat vain vahvistaneet mielipidettäni.
Pittsburgh - Letang - Huippupakit on huippupakkeja ja ne saa lähtökohtaisesti mun kirjoissa isommat fanituspisteet kuin hyökkääjät. Crosby ja Malkin kantaa sitä jotain stigmaa, joita sarjojen parhaat ja valovoimaisimmat tähdet kantaa mukanaan. Joku varmaan osaa ja onkin sen selittänyt asiaa, mutta en osaa tykätä heistä samalla tavalla vaikka tiedostankin heidän pelillisen tasonsa.
San Jose - Vlasic - Puolustuspään anti on jälleen vahvasti läsnä perusteluissa.
St. Louis - O'Reilly - Jälleen yksi joukkue, jonka pelaajia en tunne tarpeeksi hyvin tykätäkseni jostain erityisesti, joten esiin nousee ne ns. helpot. O'Reilly edustaa sitä kaikkea, jota senttereissä arvostan suuresti. Pohdin pitkään Pietrangelon ja O'Reillyn väliltä ja jokin tunneperäinen ajatus nosti O'Reillyn kuitenkin ykköseksi.
Tampa - Kucherov - Vaikka pelillisesti arvostankin joissain joukkueissa tähtihyökkääjiä enemmän kuin listattuja lempipelaajiani, niin Kucherov on jollain tapaa tarpeeksi pidettävä pelaaja, että hänet on helppo nostaa kärkeen muuten (tämän listauksen kriteerein) niin tasaisesta massasta.
Toronto - Muzzin - Hyvin puolustuspään tontin hoitava, isoja minuutteja helposti syövä ja kivasti pisteitä siinä ohessa nakuttava puolustaja on sitä mitä jokainen joukkue kaipaa. Nahsvillessa se on Mattias Ekholm, Torontossa se on Jake Muzzin. Hienoja pelaajia.
Vancouver - Tanev - Joukkue on niin vähällä seurannalla, että on vaikea sanoa. Ferlandin rämäpäinen pelityyli, Petterssonin taito ja Horvatin kahden suunnan pelaaminen ovat ominaisuuksia, joista nautin, mutta muuhun ei mielipiteeni heistä juuri perustukaan. Koska pakit kiinnostaa usein enemmän kuin hyökkääjät, niin Tanev on asteen tutumpi ja jäänyt positiivisesti mieleen.
Vegas - Carrier - Ansaitsee mun fanituksen sillä että taklaa aiva pirusti!
Washington - Bäckström - Aiemmin mainitsin puolustusvelvoitteiden ohella voimahyökkääjät ja pelintekijät hyökkääjien osalta. Mulla oli silloin mielessä Nicklas Bäckström. Näitä playmaker-virtuooseja on aina ilo katsella.
Winnipeg: Wheeler - Kaikki viitteet mihin oon törmännyt viittaa siihen, että Wheeler on kova liideri. Sen lisäks se edustaa niitä ominaisuuksia joita hyökkääjissä eniten arvostan. Puolustuspään osaamista, kokoa, pelintekotaitoa.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Toisaalta nimenomaan Landeskog oli pelannut peräti yhden kokonaisen kauden NHL:ssä ennen kuin tuli valituksi Avalanchen kapteeniksi. Siitä en osaa sanoa, oliko tarjolla ketään kokeneempaa sillä hetkellä.
Hejduk luovutti kapteenin tittelin Landeskogille. Kenen pitäisi nyt luovuttaa Rantaselle, Landeskogin, MacKinnonin vai Johnsonin, jos kerran halutaan verrata Rantasen tilannetta Landeskogiin?
 

lomapäivä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins & Ilves
Oi näitä aikoja, kun henkilökohtainen lempipelaaja numero kaksi, Dion Phaneuf, vielä pärjäsi taalajäillä. Olin hyppiä riemusta kun nykyajan lempipelaajani päätyi pari vuotta sitten lempijoukkueeseeni, kunnes lahna hidastui ja pelaajasta tuli liigan huonompia pelaajia. Oispa Dion vielä kuningas. Fedorov oli ja on edelleen kaikista suurin ja mahtavin!
Prime-Dion oli kyllä kivaa seurattavaa. Itse tykkäsin Marian Hossasta, ja olin todella innoissani kun Penguinsiin tuli. Tuli häviään finaalit ja hyppäsi voittajajoukkueeseen kesällä.

btw. Hyvin näköjään tiesin oman lempijoukkueeni-kohdan, eihän mulla siellä enää luekkaan "sympatiat Torontoon". Ennen luki.
 

444

Jäsen
Hejduk luovutti kapteenin tittelin Landeskogille. Kenen pitäisi nyt luovuttaa Rantaselle, Landeskogin, MacKinnonin vai Johnsonin, jos kerran halutaan verrata Rantasen tilannetta Landeskogiin?
Älä sitä suotta minulta kysy. Sinä otit puheeksi Rantasen NHL-kausien lukumäärän ja kokeneempien syrjäyttämisen. Minä toin mukaan näkemyksen, jossa Landeskog itse oli todellinen konkari ikänsä ja kausien lukumäärän puolesta, kun sai C-kirjaimen rintaansa. Taisin jopa mainita, että en tiedä, mikä Avalanche’ssa oli tilanne tuossa vaiheessa.

Mutta ole hyvä, saat viimeisen sanan. Tiedän, että tarvitset sen.
 

Ralph

Jäsen
Sinä otit puheeksi Rantasen NHL-kausien lukumäärän ja kokeneempien syrjäyttämisen.
Niin otin ja sinä vastasit siihen vertaamalla Landeskogiin, mutta en ymmärrä miksi. Landeskog ei ketään syrjäyttänyt vaan hänelle vanha kapteeni antoi tittelinsä. Joten miksi vertaus Rantaseen?

On totta, että Landeskog oli nuorempi ja kokemattomampi kuin Rantanen nyt, mutta kuten useasti mainittua, hänelle anettiin kapteenin titteli. Minä tarkoitin Rantasen kokemattomuudella sitä, että ei Landeskogilta, Johnsonilta tai MacKinnonilta Avalanche vie kapteenin kirjainta pois Rantasen takia nyt. Landeskogin oma tapaus on eri, koska Avalanche ei keneltään vienyt kirjainta.

Mutta ole hyvä, saat viimeisen sanan. Tiedän, että tarvitset sen.
En tiedä mitä tämä tarkoittaa. En tarvitse viimeistä sanaa vaan vastauksen, että miksi vertaat Landeskogia ja Rantasta. Vai onko vastaus "älä sitä suotta minulta kysy"?

Jos vastaat, niin sinähän sen viimeisen sanat saat.
 

Knap

Jäsen
Avalanche - Mikko Rantanen
Blackhawks - Patrick Kane
Blue Jackets - Brandon Dubinsky - Oon aina syttynyt pikku koiruuksista ja kovaa pelaamisesta.
Blues - Sammy Blais - Sytyin. Grit.
Bruins - Brad Marchand - Greatest. Täydellinen paketti kaikkea. Supertähti ja värikäs pelaaja. Mä en jotenkin jaksa katsoa mitään särmitöntä pelaajaa, joka on vain helvetin hyvä jääkiekkoilija. Ja hei, jos et huijaa, et ees salee haluu voittaa? Suositus muutes tälle Players tribunen jutulle Marchysta.
Canadiens - Shea Weber - Edustaa sitä puolustajan prototyyppiä, mistä pidän. Ei toki ihan parhaiden päiviensä veroinen enää.
Canucks - Quinn Hughes
Capitals - Tom Wilson
Coyotes - Antti Raanta - Pysyisi vaan kasassa, Vezina tasoa. Ikuisesti mielessä 2013 MM-kisat ja godmode.
Devils - Wayne Simmonds - Repii, raastaa, riistää. (Oli) erinomainen työmies.
Ducks - Max Jones - Toivottavasti tulevaisuudessa nousee omalla tyylillään isoon rooliin.
Flames - Milan Lucic. Niitä päiviä haikaillen, kun Lucic oli vielä huippukunnossa Bruinssissa. Aina muistoissa.
Flyers - Ghost.
Golden Knights - Jonathan Marchessault - Tiesin jo Tampassa, että mies tulee nousemaan ihan eri tasolle isommalla vastuulla, nyt palktisen hänet sympatioillani tiedostani.
Hurricanes - Sebastian Aho - Vähän tylsää, mutta ei tähän ketään muutakaan ole.
Islanders - Johnny Boychuk
Jets - Big Buff - NHL tarvii tällaisia jätkiä.
Kings - Jeff Carter - Edustaa mulle maalintekijöiden eliittiä nimenä edelleen. 70's ketju oli myös huikea.
Lightning - Brayden Point - Hauska tarina. NHL:n GM modessa joskus kolme vuotta sitten varmaan Point nousi mulla joka tallennuksessa eliittipelaajaksi, se oli vain pakko saada jostain käsiin. No nyt hän on sitä myös oikeasti.
Maple Leafs - Mitchell Marner
Oilers - Kris Russell. Arvostan työmäärää.
Panthers - Alexander Barkov
Penguins - Casey DeSmith - Kertoo olennaisen joukkueesta. Jätkällä oli maskissa frisbee golf pelaaja ja muutenkin vissiin intohimoinen pelaaja.
Predators - Craig Smith - Arvostan monia tuossa joukkuueessa. Smith on noussut mulle sympatialistalla korkealle, koska arvostan miehen sitoutumista maajoukkueeseen mielettömästi.
Rangers - Kaapo Kakko - Ei tässä varmaan muutakaan vaihtoehtoa ole?
Red Wings - Kronwall
Sabres - Casey Mittelstadt
Senators - Bobby Ryan - Joskus kun tämä taikuri vielä hengitti. Nyt vähän lässähtänyt.
Sharks - Erik Karlsson - 2017 kevät teki musta fanin.
Stars - Alexander Radulov
Wild - Ryan Donato - Tulee olemaan vielä eliitti maalintekijä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Rupesin aluksi tekemään tätä nykypelaajista, mutta se oli tylsää kun jostain joukkuesita joutu sitten ottamaan jonkun pelaajan joka nyt ei oikeasti herätä mitään fiilareita. Joten päätin nyt sitten tehdä ihan all-time pappa-version ja päätin myös että yhtä pelajaa saa käyttää vain kerran tässä listassa. Jotta ei menisi ihan täysin suomalaisten listaamiseksi niin pyrin mainitsemaan myös ei suomalaisen vaihtoehdon.

Anaheim Ducks - Teemu Selänne. Kaikkien aikojen Ducks. Paul Kariya taas olisi se ei suomalainen vaihtoehto.

Arizona Coyotes - Teppo Numminen. Kaikkien aikojen suomalainen pakki NHL:lässä ja kyllähän se 27 on Phoenxisissa jäädytetty. Pakko mainita myös Ilya Bryzgalov joka pelasi parhaat vuoteensa Coyotesissa ja jonka haastatteluja on ollu kiva katella.

Boston Bruins - Tuukka Rask. Tää oli vaikein valinta. Raymond Bourque on ehkä kaikkien aikojen pakki, mutta Rask on taas aina ollut yksi suosikeista.

Buffalo Sabres - Dominik Hašek. Kaikkien aikojen veskari. Persoonallinen torjuntatyyli ja maski. Christian Ruuttu taas olisi se suomalainen vaihtoehto.

Calgary Flames - Theoren Fleury. On kovia kokenut lätkälegenda. Mielestäni on vääryys että paita ei roiku katossa. Myöskään paikka Hall of Famessa ei olisi vääryys.

Carolina Hurricanes - Tuomo Ruutu. Maajoukkueen onnenmaskotti.

Chicago Blackhawks - Jonathan Toews. Antti Niemi oli sen verran lyhen aikaa Blackhawksissa että Toews meni lopulta ohi.

Colorado Avalanche - Mikko Rantanen ja Joe Sakic.

Columbus Blue Jackets - oikeasti tän seuran suurin suosikki on Jarmo Kekäläinen mutta kun pelaajalla mennään niin vastaus on Artemi Panarin.

Dallas Stars - Jere Lehtinen.
Täydellinen kahdensuunan laituri. Luonnolisesti tuli seurattua uraa tarkasti kun oli Espoosta kotoisin.

Detroit Red Wings - Pavel Datsyuk. Yleensä tulee fanitettua ja seurattua vain suomalaisia pelaajia NHL:lässä mutta Datsyuk oli poikkeus. Yzerman, Fedorov, Filppula, Larionov ja Lindström on sitten heti perässä.

Edmonton Oilers - Jari Kurri. Legenda ja kaikkien aikojen suomalainen pelaaja NHL:lässä.

Florida Panthers - Alexander Barkov. Olli Jokinen nyt olisi ollut se toinen vaihtoehto, mutta Barkovin rankkareita on kyllä ilo katsella joten oli lopulta selkee valinta.

Los Angeles Kings - Wayne Gretzky. Paras ikinä (?).

Minnesota Wild - Mikko Koivu. Aika selkee valinta tästä jengistä.

Montreal Canadiens - Vaikea valinta, mutta Patrick Roy jäi nyt kakkoseksi Saku Koivulle.

Nashville Predators - Kimmo Timonen. Koska Philadephian paikka meni toiselle pelaajalle niin Timonen on sitten mainittava Nashvillen kohdalla jossa oli myös kapu.

New Jersey Devils - Martin Brodeur. Seuralegenda numero 1.

New York Islanders - John Tavares. Jos jossain jengeissä oli runsaudenpulaa pelaajista niin Islandersin kohdalla sai kyllä miettiä ja kaivella suosikkia.

New York Rangers - Mark Messier. On ehkä täydellisin jääkiekkolija. Pelasi hyvin molempiin suuntiin ja kovuutta/asenetta löytyi. Kaapo Kakko ei ole vielä pelannut peliäkään Rangersin paidassa joten ihan vielä häntä ei tässä voi mainita.

Ottawa Senators - Janne Laukkanen. Tykkäsin aina Laukkasen pelityylistä ja seurasin uraa tarkasti.

Philadelphia Flyers - Ron Hextall. Legendaarisin Flyers pelaaja.

Pittsburgh Penguins - Mario Lemieux. Paras ikinä (?).

San Jose Sharks - Jarmo Myllys. Kun aloin seuramaan lätkää niin Jarmo Myllys oli ensimmäisiä suosikkipelaajia. Ura Sharkseissa jäi 27 pealttuun otteluun mutta nevö forget!

St. Louis Blues - Al MacInnis. Ei voi mitään, mutta MacInnisillä oli vaan sen verran kova lämäri että laukoi Brett Hullin ja
Vladimir Tarasenkon laulukuoroon.

Tampa Bay Lightning - Martin St.Louis. Pieni väkkärä joka on ollu raivaamassa tietä näille pienikokoisille pelaajille.

Toronto Maple Leafs - Tie Domi. Aika legendaarinen poliisi. Meinasin aluksi laittaa Leo Komarvoin, mutta suomalaisia on aika paljon jo mainittuna.

Vancouver Canucks - Sami Salo. Sympaatinen kaveri joka kärsi harmittavan paljon loukkaantumisista. Pavel Bure nyt oli tietenkin maagisen hyvä.

Vegas Golden Knights - Marc-André Fleury. Hauska veskari.

Washington Capitals - Jaromír Jágr. Onneksi Jagr on pelannut niin monessa jengissä niin mahtu mukaan tälle listille.

Winnipeg Jets - Patrik Laine. Kyllä Laineen uraa Finnipegissä on tullu seurattua tarkasti. Paul Maurice taas on enkä all-time suosikki valkku NHL:lässä.
 

Zohan

Jäsen
Avalanche - Nathan MacKinnon
Blackhawks - Alex DeBrincat
Blue Jackets - Josh Anderson
Blues - Colton Parayako
Bruins - Urho Vaakanainen
Canadiens - Joel Armia
Canucks - Elias Pettersson
Capitals - John Carlson
Coyotes - Phil Kessel
Devils - Nico Hischier
Ducks - Ryan Miller
Flames - Matthew Tkachuk
Flyers - Jakub Voracek
Golden Knights - William Karlsson
Hurricanes - Sebastian Aho
Islanders - Mathew Barzal
Jets - Dustin Byfuglien
Kings - Ilja Kovalchuk
Lightning - Steven Stamkos
Maple Leafs - Auston Matthews
Oilers - Connor McDavid
Panthers - Alexander Barkov
Penguins - Evgeni Malkin
Predators - Roman Josi
Rangers - Mika Zibanejad
Red Wings - Dylan Larkin
Sabres - Casey Mittelstadt
Senators - Thomas Chabot
Sharks - Erik Karlsson
Stars - Alexander Radulov
Wild - Jared Spurgeon
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Anaheim Ducks - Arpa valitsee tänään Getzlafin. Taiteilijasielu ja rottailee aina välillä.
Arizona Coyotes - Phil "The Thrill" Kessel. En usko hänen käyneen salilla kertaakaan elämänsä aikana. Silti luistelee nopeasti ja rannelaukaus lähtee terävästi.
Boston Bruins - David Pastrnak Dunkin’ X David Pastrnak: Penalty Box Regular
Buffalo Sabres - Jack Eichel on tylsä valinta, mutta Buffalo on myös tylsä joukkue.
Calgary Flames - Mark Giordanolla ei ole juurikaan hiuksia mutta Norris löytyy.
Carolina Hurricanes - Teuvo Teräväinen "Teuvoo-o-oo ota meidät kyytiin joo"
Colorado Avalanche - Gabriel Landeskog on vittumainen pelaaja.
Columbus Blue Jackets - Gustav Nyquist pelasi ennen Red Wingsissä.
Dallas Stars - Tyler Seguin ei todennäköisesti vieläkään ymmärrä miten pyykkiä pestään.
Detroit Red Wings - Tyler Bertuzzi suusta puuttuu leegoja ja sitten hakataan ihmisiä vaihtopenkiltä käsin. What's not to like?
Edmonton Oilers - Jos tässä kohtaa ei jokaisella lue Connor McDavid niin siellä on jotain vikaa ja ne listat pitää korjata.
Florida Panthers - Aleksander Barkov Tuleva Floridan kaikkien aikojen kovin pistemies ja maali- sekä syöttökuningas on tyylikäs pelaaja.
Los Angles Kings - When in doubt pick Doughty.
Minnesota Wild - Eric Staal on vanhana herrana siellä pyörimässä olen aina pitänyt Eric Staalista.
Montreal Canadiens - Joel Armia (minua vaivaa jotkin epämääräiset porilaissympatiat).
New York Islanders - Jordan Eberle TSN - Jordan Eberle, Who does he think he is? (TSN Joke Story) <----tuossa syy pitää hänestä.
New York Rangers - Artemi Panarin.
New Jersey Devils - P.K. Subban eli Penalty Kill Subban. Yksi harvoista pelaajista, jotka osoittavat edes vähän luonnetta kaukalon ulkopuolella ja sitten häntä pidetään pukukoppisyöpänä ja pellenä. Samalla harmitellaan kun kaikki pelaajat antavat mahdollisimman tylsiä haastatteluja.
Ottawa Senators - Ööö... Brady Tkachuk https://www.hockeyfights.com/fights/n258078 ihan sen takia koska hän otti turpaansa Ericssonilta ja isä naureskeli katsomossa.
Philadelphia Flyers - Claude Giroux wins by default. Hartnell ja Simmonds olisivat olleet aikanaan hyviä valintoja.
Pittsburgh Penguins - Jos Crosby pelaa kannattaa katsoa. Kyseessä on kuitenkin aika helvetin kova pelaaja.
San Jose Sharks - Erik Karlsson. Världens bästä Karlssonia on hauska seurata.
Tampa Bay Lightning - Nikita Kucherov venäläiset taiteilijasielut ovat lähellä sydäntäni.
Toronto Maple Leafs - John Tavares on hieno pelaaja ja varmasti kova panemaan.
Vancouver Canucks - Quinn Hughes on nimenä jotenkin kielelle sopiva.
Vegas Golden Knights - Mark Stonen olisi pitänyt voittaa Selke tänä vuonna.
Washington Capitals - Alexander Ovechkin tekee maaleja, laukoo ihan vitusti ja juo kuin sieni. Ja päässyt ainakin kerran panemaan kun laittoi vaimonsa paksuksi.
Winnipeg Jets - Patrik Laine tekee maaleja, ei lauo vitusti ja sylkee kuppiin. Nörtteilee kotonaan joidenkin videopelien äärellä. Ei sentään ole yhtä nössö kuin Dougie Hamilton joka vaihdettiin Carolinaan koska tykkäsi käydä museoissa.


Olikohan siinä kaikki? Ei voi muistaa.
 

Stark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Minnesota Wild
Hauska idea ja propsit Hockey Guy -maininnalle aloituksessa! Jokaisesta joukkueesta ei vain tahdo löytyä pelaajia, jotka lasken omiin suosikeihin, joten näiden joukkueiden kohdalla "suosikkipelaaja" kursiivilla. Jo ennen kuin yhtäkään pelaajaa olen ehtinyt nimetä, voisin veikata että suomalaiset ja nuoret pelaajat ovat melko vahvasti edustettuina.

Anaheim Ducks: John Gibson sai viime kaudella osakseen allekirjoittaneen sympatiat, kun joutui illasta toiseen venymään todella alisuorittavan joukkueen maalin suulla. Kunniamaininta nuorukaiselle nimeltä Sam Steel - etunimen ollessa Richard olisi vienyt ykkössijan.
Arizona Coyotes: Jakob Chychrun vaikuttaa nuoresta iästään huolimatta äärimmäisen kypsältä ja tervepäiseltä puolustajalta, joka tekee kentällä vähän kaikkea. Putosi varaustilaisuudessa, mutta on osoittautumassa ryöstöksi kojooteille. Junnuseura näyttäisi muuten olevan Florida Panthers jrs., joten siitäkin plussaa. Josko vielä joskus nähtäisiin Panthersin paidassa?
Boston Bruins: Patrice Bergeron on minulle yksi koko NHL:n suosikkipelaajista, joten tässä kohtaa valinta on helppo. Raskille kunniamaininta.
Buffalo Sabres: Lähellä on, ettei Sabresista löydy yhtäkään allekirjoittanutta miellyttävää peluria, mutta Marco Scandella voidaan laske näihin. Harmittaa, että kaupattiin Wildista. Ukko-Pekka Luukkosen nousua odotellessa...
Calgary Flames: Calgaryssa ei ole oikeastaan yhtäkään kunnon suosikkia, joten annettakoon titteli Johnny Gaudreaulle ihan vain viihdyttävyyden takia.
Carolina Hurricanes: Carolina on haalinut viime aikoina sen verran paljon omia suosikkeja riveihinsä, että melkein tekisi jo mieli tulla kaapista fanituksen suhteen. Jordan Staal on valintani, mutta yhtä hyvin se voisi osua Nino Niederreiteriin, Sebastian Ahoon, Erik Haulaan, Jacon Slaviniin tai Alex Nedljkoviciin. Staal on kuitenkin lukeutunut omiin suosikeihin Penguins-vuosistaan saakka.
Chicago Blackhawks: Eipä tahdo löytyä ketään. Annetaan titteli epäonnen soturi Olli Määtälle.
Colorado Avalanche: Joonas Donskoi. Hieno pelaaja, toivotaan onnistumista.
Columbus Blue Jackets: Boone Jennerille olen jo pitkään toivonut nostetta uralla. Olisiko heikentynyt CBJ nyt näytön paikka romuluiselle sentterille?
Dallas Stars: No onhan se nyt Miro Heiskanen. Muut suomalaiset ja Stephen Johns haastavat.
Detroit Red Wings: Anthony Mantha menee Andreas Athanasioun edelle, mutta vain hiuksenhienosti. Molemmat omia suosikkeja ja mielelläni näkisin Manthan nostavan tasoaan 30 maalin päälle.
Edmonton Oilers: Hyh, sanotaan Markus Granlund.
Florida Panthers: Todella monta ehdokasta, mutta kyllä tittelin vie kapteeni Alexander Barkov. Yksi parhaista ja toivottavasti etenee Bergeronin jalanjäljissä ja jopa ylittää tämän saavutukset.
Los Angeles Kings: Anze Kopitar putoaa tähän kovasti arvostamaani pelaajatyyppiin eli joka puolella kenttää dominoiviin keskushyökkääjiin. Toivottavasti tekee paluun ppg-pelaajaksi tulevalla kaudella.
Minnesota Wild: Toisesta suosikkijoukkueesta vaikea nostaa esiin yhtä pelaajaa, mutta sanotaan nyt Matt Dumba. Aivan yhtä hyvin voisi olla Jason Zucker, Jared Spurgeon tai Mikko Koivu.
Montreal Canadiens: Joel Armian kohdalla arvostan sitä työmäärää, minkä kaveri on tehnyt vakiinnuttaakseen paikkansa NHL:ssä. Kelpaisi myös omiin suosikkijoukkueisiin heittämällä.
Nashville Predators: No onhan se nyt harmikseni Minnesotasta kaupattu Mikael Granlund. Joskin muut finskit Pekka Rinne ja Juuse Saros antavat kovan haasteen.
New Jersey Devils: Ei oikeastaan ketään suursuosikkia, mutta mahtavan nimensä ansiosta sanottakoon MacKenzie Blackwood.
New York Islanders: Cal Clutterbuck - ei epäselvyyttä. Lähin haastaja Michael Dal Colle.
New York Rangers: Ragsista ei nouse esiin yhtä, mutta annetaan titteli listan ainoalle ruotsalaiselle Henrik Lundqvistille. Jotenkin vuosien saatossa kehittynyt viha-rakkaus-suhtautuminen King Henrikiin. Eiköhän kruununprinssi ja profeetta Kaapo tuon tittelin tule viemään.
Ottawa Senators: Ei niin ketään. Heitetään hatusta Thomas Chabot.
Philadelphia Flyers: Shayne Gostisbehere on selkeä suosikki Phillysta ja haluaisin nähdä kaverin Floridassa. Carter Hart saakoon kunniamaininnan.
Pittsburgh Penguins: Valinta kahden ex-pantterin välillä ja Nick Bjugstad menee tässä kisassa Erik Gudbransonin edelle.
San Jose Sharks: Brent Burns kunnes vanhana ja karvaisena eläköityy.
St. Louis Blues: Ainoa positiivinen asia Bluesin mestaruudessa oli, että Jay Bouwmeester sai nimensä Cupin kylkeen. Yksi suurista suosikeistani.
Tampa Bay Lightning: Jos joku pitäisi valita, niin varaamattomasta pelaajasta tiensä huipulle raivannut Tyler Johnson.
Toronto Maple Leafs: Vähän heikosti löytyy vaahteralehdistäkin suosikeita. Sanotaan nyt vaikka Jason Spezza.
Vancouver Canucks: Jaa-a, samoilla linjoilla jatketaan kuin edellisissä. Thatcher Demko kiinnostaa nuorena lupaavana maalivahtina.
Vegas Golden Knights: Paljon miellyttäviä pelaajia, mutta yli muiden nousee Alex Tuch. Olisipa vielä Wildissa.
Washington Capitals: Alex Ovechkin - nuff said.
Winnipeg Jets: Jetsin osalta piti hieman arpoa, mutta Blake Wheeler taitaa edelleen viedä kärkisijan. Patrik Laine, Josh Morrissey ja pelaamaan päästessään Logan Stanley haastavat.

Kasailin näistä ehdottomista suosikeista vielä joukkueen ja kyllähän tuossa palkkakatto paukkuu ryminällä rikki. Pitää jossain kiekkomanageripelissä kokeilla kausi tuollaisella rosterilla.

Alexander Ovechkin - Alexander Barkov - Anthony Mantha
Mikael Granlund - Patrice Bergeron - Alex Tuch
Joel Armia - Anze Kopitar - Nick Bjugstad
Joonas Donskoi - Jordan Staal - Cal Clutterbuck
Boone Jenner

Miro Heiskanen - Brent Burns
Shayne Gostisbehere - Jay Bouwmeester
Matt Dumba - Jakob Chychrun
Marco Scandella

John Gibson
Henrik Lundqvist
Thatcher Demko
 

StoneHenke

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Ilves
Avalanche - Nathan MacKinnon - Viihdyttävä ykkössentteri, joka on noussut viimeistään nyt ihan liigan terävimpään kärkeen.
Blackhawks - Jonathan Toews - Todellinen voittajatyyppi ja on täysin ansainnut jokaisen pystin, jonka urallaan on voittanut.
Blue Jackets - Zach Werenski - Kauheasti en ole kerennyt seuraamaan, mutta tehnyt isosti vaikutuksen. Erikoinen rannelaukaus, joka on myös ilmeisen hyvä!
Blues - Alex Pietrangelo - Pidin pelaajasta jo ennen kuin nousi aivan huipulle, tasaisen varma suorittaja illasta toiseen.
Bruins - Patrice Bergeron - Näen hänessä ja Barkovissa paljon samaa, hiljaisia, täydellisiä kahden suunnan senttereitä joita voi peluuttaa joka tilanteessa.
Canadiens - Max Domi - Ehkä lempipelaajani suosikkijoukkueeni ulkopuolelta. Sytyn pelityylille, jossa yhdistyy taito ja luonne näin hienosti. Keslerin tiputtaminen ykkösellä oli kaunista katseltavaa.
Canucks - Elias Pettersson - Vaikea valita ketään, mutta tämä nuori ruotsalainen on tullut ryminällä sisään ja täyttää varmasti osittain Sedinien jättämän aukon hyökkäyksessä.
Capitals - Alexander Ovechkin - Mielestäni kaikkien aikojen maalintekijä, jonka maalintekotaitoa on joutunut ihailemaan valitettavankin läheltä.
Coyotes - Antti Raanta - Loukkaantumiset ovat vaikeuttaneet uraa, mutta on täysin ansainnut ykkösveskarin roolin Arizonassa.
Devils - Taylor Hall - Osoitti välittömästi arvonsa treidin jälkeen ja on varmaankin tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseensa.
Ducks - Ryan Getzlaf - On ollut liigan johtavia pelaajia jo pitkään. Välillä kiehuu ylitse, mutta rapatessa roiskuu.
Flames - Johnny Gaudreau - Malliesimerkki siitä, kuinka liigassa voi pärjätä koosta huolimatta, jos olet muilla osa-alueilla näin taitava.
Flyers - Claude Giroux - Joukkue on itselleni aika meh, mutta Giroux on pelaaja jolle soisi isompaakin palkintoa otteistaan.
Hurricanes - Sebastian Aho - Professori, jonka päässä tuntuu raksuttavan supertietokone. Ottanut nopeasti paikkansa joukkueensa johtavana pelaajana.
Islanders - Mathew Barzal - Todella viihdyttävä pelaaja, jonka taitoja on myöskin joutunut seuraamaan liiankin läheltä.
Jets - Patrik Laine - Kaikista vioistaankin huolimatta pelipäälle sattuessaan erittäin viihdyttävää katseltavaa. Toivottavasti Pate saa paketin kasaan ja jälki rupeisi olemaan hieman tasaisempaa.
Kings - Anze Kopitar - Onhan Anzekin vain näitä johtavia senttereitä, joilla tosipelejä ratkotaan.
Lightning - Nikita Kucherov - Kyllähän hän on pelaajana ollut aina hyvä, mutta nykykunto on aivan uskomaton. Parin viime kauden pistemäärät todellinen yllätys itselleni, mielenkiinnolla odotan kuinka pitkään jatkaa tätä tahtia.
Maple Leafs - Auston Matthews - Hieman yliarvostetusti nostettu jo nyt listauksissa parhaiden sentterien joukkoon, mutta tulee nopeasti ansaitsemaan paikkansa tässä kastissa.
Oilers - Connor McDavid - Liigan ehdottomasti taitavin pelaaja, muttei mielestäni paras. Jännä seurata, saako Oilers kasattua uskottavan jengin hänen ympärilleen.
Panthers - Aleksander Barkov - Paras suomalainen jääkiekkoilija tällä hetkellä. Johtaja, joka antaa tekojen puhua puolestaan. On myös noussut liigan parhaiden sentterien joukkoon ja täysin ansaitusti.
Penguins - Sidney Crosby - Oli aikoja, kun en tykännyt hänestä yhtään kiukuttelevan luonteen vuoksi. Myöhemmin tajunnut, kuinka hienosta ihmisestä ja varsinkin pelaajasta on kyse. Liigan paras pelaaja edelleen ja jos saisin valita joukkueeseeni yhden pelaajan olisi Crosby helppo valinta.
Predators - Pekka Rinne - Peksi on ollut liigan huippuvahteja jo pitkään ja hänenkin urallaan toivoisi sitä kaikkein kirkkainta kruunua.
Rangers - Henrik Lundqvist - Suosikkipelaajani ja syy siihen, miksi aikanaan Rangersia rupesin seuraamaan. Niinkuin Rinteenkin kohdalla, aika kannun tavoitteluun rupeaa uhkaavasti Henkelläkin loppumaan.
Red Wings - Anthony Mantha - Vaikea valita ketään, mutta tähän päädyttiin. Ainekset huippukiekkoilijaksi, mutta ei ole ainakaan vielä lunastanut täysin odotuksia.
Sabres - Rasmus Ristolainen - Rassessa on hienoa äijämäisyyttä ja uskon, että on saanut useampiakin hyökkääjiä varpailleen miehen otteet nähtyään. Onko joukkue väärä? Mene ja tiedä.
Senators - Bobby Ryan - Valitsin hänet uransa aikaisempien kausien vuoksi. Olihan tuo Perry-Getzlaf-Ryan kolmikko aikanaan liigan parhaita.
Sharks - Erik Karlsson - EK65 on ehjänä liigan taitavin ja viihdyttävin puolustaja. Silti, Sharks tulee olemaan vielä kusessa tuon sopimuksen kanssa.
Stars - Miro Heiskanen - Näyttänyt jo lyhyessä ajassa, että potentiaalia liigan eliittipuolustajaksi on ja ilman suuria yllätyksiä tulee myös sellaiseksi kasvamaan.
Wild - Mats Zuccarello - Oli suosikkipelaajiani Rangersissa ja varmasti seuraan hänen uraansa myös jatkossakin. Todellinen taistelija, joka ei ole antanut vakavan loukkaantumisenkaan hidastaa vauhtiaan.
 

Wire

Jäsen
Avalanche - Rantanen Koko ajan parempaa ja parempaa tekemistä ja kypsymistä.
Blackhawks - Jonathan Toews ISO LEADER, iso!
Blue Jackets - Jarmo Kekäläinen. ;) Näyttänyt mallia että eurooppalainenkin voi pärjätä GM:nä. Pyyhkinyt pari kertaa kolleegoilla pöytää
Blues - Colton Parayko. Huikea sisääntulo liigaan täysin puskista.
Bruins - Pasta. Kaveri on vaan niin iloinen että tulee itsekin iloiseksi. Lennokkasta ja kepeää peliä.
Canadiens - Kotkaniemi epäilin että hintelää kaveria heitellään mielin määrän. Voi kuinka väärässä olinkaan.
Canucks - Tyler Myers, hienoa nähdä kuinka vinku heinä osaa puolustaa.
Capitals - Bäckström Nicklas, liigan aliarvostuin pelaaja. Mies Ovien maalimäärien takana.
Coyotes - Antti Raanta Paremmalla tuurilla olisi stanley cup voittaja 1. maalivahtina.
Devils - Nico Hischier Tulevaisuuden iso devil
Ducks - Teemu Selänteen haamu, siellä ei vaan ole ketään jonka voisi mainita.
Flames - Matthew Tkachuk En tiedä onko nero vai hullu. Tykkään tyylistä.
Flyers - Ghost, toinen puskista tulija. Hieno pakki ja ura tiedossa
Golden Knights - Paul Stastny yksi liigan aliarvostetuimmista senttereistä. Fiksuja ratkaisuita koko ajan.
Hurricanes - Peter Mrazek, diggasin kaverin tyylistä jo Wings ajoilta.
Islanders - Cal Clutterbuck, nimen vuoksi.
Jets - Pate, aivan jäätävä veto.
Kings - Anze Kopitar, Anze on Anze. "we fool them all boys" :D
Lightning - Victor Hedman, liian hyvä pakki tähän sarjaan.
Maple Leafs - Auston Matthews, odotettua parempi sentteri.
Oilers - Connor McDavid, elää omalla tasollaan
Panthers - Aleksander Barkov, kaikkien aikojen paras suomalais hyökkääjä.
Penguins - Evgeni Malkin, näyttää ihan Aake Kallialalta ja tykkään tyylistä olla voimahyökkäjä.
Predators - Filip Forsberg, tykännyt kaverin pelityylistä jo U20 kisoista lähtien
Rangers - Kungen, legenda joka jotenkin saa aina kiekot kiinni. (ei tosin viime kausina)
Red Wings - Dylan Larkin, U20 asti tykännyt tyylistä.
Sabres - Evander Kane, hullu joka osaa pelata.
Senators - Nikita Zaitzev, KHL ajoilta jäänyt mieleen.
Sharks - Erik Karlsson, liian hyvä pakki. Harmi kun on ollut paljon loukkaantuneena
Stars - Radulov, kaveri antaa kaiken ja vähän enemmänkin kentälle.
Wild - Mats Zuccarello, "umpi norjalainen" viilettäjä.
 
Viimeksi muokattu:

MegaForce

Jäsen
Avalanche - Mikko Rantanen
Blackhawks - Patrick Kane
Blue Jackets - Seth Jones
Blues - Ryan O'Reilly
Bruins - Zdeno Chara
Canadiens - Jasperi Kotkaniemi
Canucks - Elias Petterson
Capitals - Alex Ovechkin
Coyotes - Oliver Ekman-Larsson
Devils - P.K Subban
Ducks - Rikhard Rakell
Flames - Matthew Tkachuk
Flyers - Claude Giroux
Golden Knights - Malcolm Subban
Hurricanes - Sebastian Aho
Islanders - Leo Komarov
Jets - Patrik Laine
Kings - Anze Kopitar
Lightning - Nikita Kucherov
Maple Leafs - William Nylander
Oilers - Jesse Puljujärvi
Panthers - Aleksander Barkov
Penguins - Evgeni Malkin
Predators - Pekka Rinne
Rangers - Kaapo Kakko
Red Wings - Valtteri Filppula
Sabres - Jack Eichel
Senators - Thomas Chabot
Sharks - Joe Thornton
Stars - Miro Heiskanen
Wild - Mikko Koivu
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Jokaisesta joukkueesta ei suosikkipelaajaa löydy, mutta näiden pelaajien takia tulee katsottua muiden kuin oman joukkueen pelejä:

Avalanche: Nathan MacKinnon Hieno kombinaatio voimaa, taitoa, vauhtia ja tahtoa. Modernin sentterin prototyyppi, yksi parhaista tuomaan kiekkoa alueella ja vaikka ei puolustuspäässäkään ole lapanen, niin mielestäni enemmän pelityyliä kuvaa, että hyökkäys on paras puolustus.
Gotta See It: Nathan MacKinnon OT hero for Team NA

Blackhawks: Patrick Kane Muuta vaihtoehtoa ei olekkaan, pitkään NHL:n viihdyttävin pelaaja, mutta nyt onkin useita haastajia tullut nuorien ja taitavien pelaajien muodossa. Siinä mielessä myös "vanhanaikainen" taitopelaaja, ettei hirveästi osallistu puolustamiseen (vaikka ei mikään Kessel mielestäni ole). Mikä parasta kuitenkin, niin playoffeissa kaveri ei katoa kuvasta.
Patrick Kane goal @ Lightning. Game 6

Bruins: Brad Marchand Aina ei tarvitse niin positiivisia tunteita olla, täys mulkku ja vielä liigan parhaimpia pelaajia. Kyllähän llään katsoo ja näistä hetkistä saa aina mielihyvää.
https://www.youtube.com/watch?v=5YG9Na5F9eg

Canucks: Elias Pettersson Viime kauden viihdyttävimpiä pelaajia, uusi Gretzky (hymiö).
GOTTA SEE IT: Elias Pettersson’s No-Look pass From Knees Sets Up Brock Boeser For Goal

Hurricanes - Sebastian Aho Jälleen viihdyttävä pelaaja, mielestäni taas uuden aallon sentteri, puolustaminen tapahtuu pääosin hyökkäyspäässä. Omalla puolella ottaa riskejä ja kärkkyy usein kiekkoja, minkä takia tekikin taas läpiajosta useita maaleja.
Toinen suomalainen Rookie: Hurricanes Aho näyttää laukeava loisto

Jets - Patrik Laine Onhan se veto huikea, vaikka muuten ei olekkaan niin huikeaa menoa ollut. Ratkaisupelaaja ja mielestäni voittamisen halu aina hehkunut, vaikka osan mielestä onkin sitten ylimielinen mulkku, kun on läikkynyt yli. NHL:ssä kuitenkin meno rauhoittunut ja harmittavasti myös median haastattelut paljon pliisumpia.
Patrik Laine OT Goal vs Leafs - Oct 19, 2016

Maple Leafs - Mitchell Marner Liigan top-5 pelintekijä. Laukausta kun rupeaa käyttämään enemmän puhutaan luultavasti kohta yhdestä parhaimmista laitureista NHL:ssä. Matthews olisi jo itselle myös riittävä syy katsoa pelejä, sarja Bruinsia vastaan oli yksi kevään viihdyttävimpiä sarjoja useaan vuoteen.
Frederik Andersen sends perfect pass to Mitch Marner for goal

Oilers - Connor McDavid Ei kyllä esittelyjä kaipaa.
Connor McDavid dazzles with between-the-legs goal for 40th of the season

Penguins - Sidney Crosby Ja sama pätee tähän kaveriin. Kaikkien aikojen 2. paras pelaaja ja näyttää vielä vanhoilla päivilläkin miten voittavaa jääkiekkoa pelataan. Malkin myös parhaimillaan niin viihdyttävä pelaaja, että tulee kyllä jokainen Pensin playoff peli katsottua.
GOTTA SEE IT: Penguins' Sidney Crosby Pots Yet Another Unbelievable Backhand

Rangers - Artemi Panarin Panarinin otteet herättivät jo KHL:ssä mielenkiinnon. Blackhawksin riveissä Kanen kanssa muodostettu tutkapari olikin sitten puhdasta seksiä, eikä tahti hiipunut Blue Jacketsin riveissä. Tällä kaudella tulee terveenä kolkuttelemaan 100 pisteen rajaa. Laidalta yksi dominoivimpia pelaajia hyökkäysuuntaan, tekee usein mitä haluaa ja luo paikkoja oikealta ja vasemmalta, vaikka pelikaverit eivät ihan eliittiä Columbuksessa olleetkaan.
Seth Jones Finishes A Great Artemi Panarin Rush And Pass In OT
 

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Tehdääs tämä huvikseen

Anaheim - John Gibson. Aivan uskomaton veskari. Jos pitäisi seura perustaa yhdellä höökillä, pakilla ja veskalla, niin Gibson olisi oma kassarini. Ducks ei ole helpoin ympäristö kantaa vastuuta.

Arizona - Phil Kessel. Jäi hyvin mieleen Toronton ajoilta, jolloin hän yritti olla valopilkku muuten uppoavassa laivassa. Sittemmin seurahan on kohentanut osakkeitaan melkoisesti, mutta odotan mielenkiinnolla miten Kessel vaikuttaa Arizonan nuoreen pelaajarunkoon.

Boston - Tuukka Rask. Bruinsilla on monta mielenkiintoista ja varteenotettavaa valintaa tähän listaukseen ykkösketjusta sekä McAcoy pakistosta, mutta tämä meni perstuntumalla. Tuukka on kova jätkä ja harmiksi hän ei päässyt kiteyttämään itseään Bostonin all-time ykkösveskaksi.

Buffalo - Jack Eichel. Rasse saa HM:n, mutta kyllä tuo joukkue on nyt kolme kautta ollut yhden pelaajan vireen varassa. Pystyy kääntämään pelejä, jos Sabresilla on siihen mahdollisuus ottelun aikana.

Calgary - Mark Giordano. Ikää alkaa olla, mutta viime kausi oli loistava osoitus siitä, että aina ei tuottavuus mene iän mukaan. Pidän Giordanon pelitavasta ja siitä miten hän johtaa Flamesin pakistoa, vaikka sinne on hommattu yhtä sun toista pelaajaa kokeilemaan.

Carolina - Sebastian Aho. Helppo valinta. Tarviiko selitellä?

Chicago - Patrick Kane. Keith haastoi, mutta kyllä se Kane on vaan sen verran silkkinen kaveri vielä hyökkäyspäässä, että hänen peliään on ollut ilo katsoa. Vaikka sitten omankin joukkueen kustannuksella useamman kerran (köh köh).

Colorado - Mikko Rantanen. Ollut oma suosikkisuomalaispelaajani tulokaskaudesta lähtien Sashan kanssa. Jää MacKinnonin kanadahypen alle mediassa, mutta mitäpä sillä väliä. Täydentävät toisiaan aivan loistavasti, mutta pidän Mikon jagrmaisesta pelitavasta.

Columbus - Seth Jones. Columbuksen puolustuksen kulmakivi. Mielestäni aivan hieno hankinta Keklulta.

Dallas - Miro Heiskanen. HIFK:n miehiä. Aina edari vain menee edelle.

Detroit - Dylan Larkin. Tykkään siitä miten Larkin on kasvanut vastuuta ottavaksi ykkössentteriksi. Sophomore slump ei varmasti ollut helppo, mutta mielestäni sopii hyvin johtamaan rebuildia.

Edmonton - Connor McDavid. Olisi outoa mainita joku toinen tähän. Liigan paras pelaaja ja hänen suorituksiensa viihdearvo on jo pelkästään niin korkea, että voisin katsoa Oilersin pelejä vain sillä perusteella.

Florida - Aleksander Barkov. Aikaisemmin mainittuna jo, mutta kaveri pelaa virheetöntä lätkää. Uskomaton kehityskaari ja työmoraali, ja työtaakka joka hänelle on laskettu on aivan järkyttävä.

Los Angeles - Jonathan Quick. Ei ole enää ihan tuota 2010-luvun alun tasoa, mutta pakko ihailla Quickin akrobaattimaista torjuntatyyliä. Tuo osittain Hasekin mieleen, mutta ei ole niin aggressiivinen.

Minnesota - Mikko Koivu. Dumba oli toinen suosikki, mutta kyllä Kapteeni isolla K:lla vaan vie tämän. Yksi niistä syistä alunperinkin, miksi Minnesotaa aikoinaan aloin NHL:ssä kannattamaan. Ysi kattoon.

Montreal - Tomas Tatar. Viihdyttävä pelaaja kaiken kaikkiaan. Joukkueessa on pelaajia, jotka ovat toki omaan makuun kiinnostavia, mutta Detroit -stintti tässä varmaan vielä painaa vaakakupissa slovakille.

Nashville - Roman Josi. Pidän Josin pelaamisesta. Rinne on seuraikoni ja Mikke vanhana edarina on toki mukana seurassa, mutta kyllä Josin pelaamista tulee eniten seurattua Predsin peleissä.

New Jersey - Taylor Hall. Edmontonin kuopasta Devilsiin Hart -voittajaksi. Hall osaa pelata.

New York Islanders - Mat Barzal. Tähän olisi tullut Lehner, ellei olisi lähtenyt Hawksiin. Barzal on mielestäni viihdearvoltaan paras tekijä joukkueessa.

New York Rangers - Jacob Trouba. Kakko todennäköisesti menee ohi tässä, mutta Trouban otteita olen tarunhohtoisessa seurannut ja sopimuksien kanssa kikkailu poislukien on mielestäni kova pelimies. Saa nähdä mitä pääsee tekemään Manhattanilla paremmalla vastuulla.

Ottawa - Thomas Chabot. Tkachukin lisäksi mukava valopilkku dumpster firessa.

Philadelphia - Claude Giroux. Claude on jäännös siitä ajasta, kun Pittsburghin ja Phillyn kahinat vuosikymmenen vaihteessa oli oikeasti aika riehakkaita. Pidän edelleen pelaajasta todella paljon, ja on todella tehokas edelleen hyökkäyspäässä.

Pittsburgh - Sidney Crosby. Geno on hyvä pelaaja ei siinä mitään, mutta kyllä Sid on niin monet kerrat saanut ainakin itseni vaan ihmettelemään, että miten helvetissä se taas käänsi tämänkin pelin päälaelleen. Ihan sama ketä laidassa pelaa, niin Crosby senkun takoo ja tekee laitureistaan tehokkaampia.

San Jose - Brent Burns. Jumbo olisi tämän muuten vienyt, mutta Burns on vanha Wildin pelaaja.

St. Louis - Alex Pietrangelo. Jaa-a en tiedä pitäisikö tästä joukkueesta olla suosikkipelaajaa. On kuitenkin yksi Wildin ärsyttävimmistä divisioonajoukkueista. Eikä sen takia, että olivat samankaltainen tasapaksu jengi, mutta menivät voittamaan Cupin. Pelaajana Pietrangelo on kuitenkin loistava.

Tampa Bay - Nikita Kucherov. Niinkin paljon Stammerin polvilämäri ja Hedmanin pelityyli viehättääkin, niin on tämä jamppa vaan jotenkin saanut niin monet kerrat kohentamaan kulmakarvoja, että valinta oli loppujen lopuksi melko helppo.

Toronto - Frederik Andersen. Kaveri hommattiin Anaheimista lupauksia herättäneenä veskana ja nyt makselee takaisinpäin loistavilla otteilla maalinsuulla. Joukkue on muutenkin erittäin viihdyttävä kokonaisuus, mutta annetaan tämä tanskalaiselle.

Vancouver - Brock Boeser. Pettersson on kova jätkä ei siinä mitään, mutta tykkään enemmän siitä mitä Boeser tekee. Maalivainu on kohillaan.

Vegas - Marc-André Fleury. Viihdyttävä ja persoonallinen kassari. Vegasin kantavia voimia ja menee suosikkeihin Marchessaultin ja Stonen kanssa.

Washington - Alexander Ovechkin. Vieläkin odotan kuinka lähelle Ovi pääsee Gretzkyn maaliennätystä.

Winnipeg - Mark Scheifele. Kova työmoraali ja johtaa Wheelerin kanssa tätä joukkuetta. Toivottavasti Laine liittyy tähän seurueeseen pian.
 
Viimeksi muokattu:

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Laitetaan tähän nyt omatkin suosikkipelaajat. (Jotkut voi pelata toisessa joukkueessa mutta muistan ne juuri siitä joukkueesta)

Anaheim: Cam Fowler
Arizona: Derek Stepan
Boston: Patrice Bergeron
Buffalo: Jack Eichel
Calgary: Mark Giordano
Carolina: Sebastian Aho
Chicago: Patrick Kane
Colorado: Nathan MacKinnon
Columbus: Nick Foligno
Dallas: Jamie Benn
Detroit: Anthony Mantha
Edmonton: Connor McDavid
Florida: Alexander Barkov
Los Angeles: Drew Doughty
Minnesota: Mats Zuccarello
Montreal: Carey Price
Nashville: Roman Josi
New Jersey: Taylor Hall
NY Rangers: Henrik Lundqvist
NY Islanders: Matthew Barzal
Ottawa: -
Philadelphia: Claude Giroux
Pittsburgh: Sidney Crosby
San Jose: Brent Burns
St. Louis: Alex Pietrangelo
Tampa Bay: Victor Hedman
Toronto: John Tavares
Vancouver: Antoine Roussel
Vegas: Mark Stone
Washington: Alexander Ovechkin
Winnipeg: Blake Wheeler
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Yleensä en tällaisiin listahömpötyksiin jaksa innostua, mutta nyt kun töissä oli hiljanen perjantai ehtoo ja en keksinyt yhtään mitään muutakaan niin päätinpä räiskiä omankin listan pöytään :)

ANAHEIM DUCKS: Sam Steel
Ehkä jopa eniten HMV-joukkue tällä hetkellä itelle. Osittain koska kovin vähän tulee altistuttua nykysin ankka-kiekolle. Pelaajistosta pyörittelin ensin Getzlaffia yksinäisenä starana, Gibsonia epätoivoisessa asemassa olevana huippuveskarina, mutta lopulta lähdin vähän kauemmas ankkalammelle kalaan ja päädyin seuraavan sukupolven Sam "Man of" Steeliin. Tuolla nimellä ei voi olla diggaamatta. Ja kuulemma osaa se kiekkoakin pelata.

ARIZONA COYOTES: Antti Raanta/HM Phil Kessel
Raanta oli Ässien mestaruuden takuumies ja helppo valinta sitä kautta. Vaikuttaa hyvältä tyypiltä muutenkin. Ja nyt kun Kessel pääsi pois inhokkien listalta on taas ok tykätä hänestä, joten pakko laittaa HM eli hodari mention.

CALGARY FLAMES: Milan Lucic
Päähän potkittu entinen ykköskorin voimahyökkääjä. Kuolevaa lajia ja toivoisin että löytää vielä joutsenlaulun sijasta iloisempaa säveltä tekemiseen. Ei Lucic sitä soppariaan itselleen tarjonnut ja kyllä lähes jokainen kiekon perään oleva uskalsi ennustaa tätä kohtaloa ennenkuin muste oli kerennyt paperiin kuivumaan. No ehkä ei näin nopeaa ja dramaattista laskua, mutta eniveis.

EDMONTON OILERS: Alex Chiasson
Jo Dallasin aikoinaan pisti silmään positiivisessa mielessä ja muistaakseni siitä toivottiin ihan kärkiketjujen pelaajaa jonkin aikaa. Ura ei kuitenkaan lähtenyt käyntiin ja näytti jo kuopatulta, kunnes pääsi Capsien mestaruusjunaan mukaan (pääosin matkustajan roolissa). Istui omalla paikallaan kiltisti työnsä tehden ja auttoi junan perille asti omalla pienellä panoksellaan. Nöyrä ja mukavan olonen heppu. Sen jälkeen yllättävä suonenvetokausi McDavidin rinnalla. Mielenkiintosta nähdä mitä seuraavaksi.

LOS ANGELES KINGS: Drew Doughty
Ylipalkattu hiipuva tähti, vai onko? Kentällä ajoittain räiskyvä persoona. Helposti kiinnostavin nimi Kingsien loistoaikojen palavilta raunioilta.

SAN JOSE SHARKS: Joe Thornton
Lännen puolelta lempparien löytäminen on yllättävän vaikeaa. Joe Thornton on kuitenkin helppo valinta. Ansaittis mestaruuden, mielellään tulis vaikka minimisopparilla Washingtoniin sen voittamaan ja neljä maalia ratkasevaan finaaliin niin nähtäisiin vielä se odotettu slerba-tuuletus isoimmalla mahdollisella hetkellä.

VANCOUVER CANUCKS: Jay Beagle
Toinen helppo exCaps-valinta. Pitkä polku ja kova duuni NHL:n nelosketjuun, mutta viimeisen päälle voittajatyyppi. Mestaruus jokaisesta sarjasta mitä on lätkytellyt. Klassinen nelossentteri kaikilta osin.

VEGAS GOLDEN KNIGHTS: Deryk Engelland
Oman kylän lätkäjätkä, pystyaavikon hampaaton Vegasilainen. Kuolevaa lajityyppiä tämäkin.

CHICAGO BLACKHAWKS: Patrick Kane
Chicagosta ei juuri sytytä ketään, mutta Kane innostuu kaukalossa ajoittain sen verran kovaan vetoon että nostetaan ylös. Etenkin ratkaisuhetkillä kovaa valuuttaa. Persoonana ehkä lähellä sitä mitä itekin olisin, jos rahaa olis enemmän ku jaksaa kantaa. Eli etenkin nuorempana ois välillä varmasti mennyt pahasti laukalle.

COLORADO AVALANCHE: Philipp Grubauer
Nuoria ja mielenkiintoisia pelaajia joukkue täynnä, mutta jotenkin katse kääntyy taas Caps-lasien kanssa tolppien väliin. Jossain kohtaa odotin Grubauerista veskaria liigan eliittiin, ehkä se on vielä tulossa?

DALLAS STARS: Miro Heiskanen
Tässä kohtaa alkaa lähtemään kotimaan marssi sitten, vaikka minkäänlaisia suomilaseja en osaa päähäni vetää. Etenkin lännen osalta valinnat on silti yllättävän sinivalkoisia kun seuraaminen on muuten vähäisempää mitä idässä. Heiskanen on nuori jätkä jolla ei päätä kylmää. Pitkästä aikaa maailmanluokan joutsenmerkillä varustettu pakki.

MINNESOTA WILD: Mikko Koivu
Seuraikoni hyvinä ja vaikeina aikoina. Toisaalta toivoisi Koivullekin uran ehtoopuolelle ihan jotain muuta kuin mitä Wildille on todennäköisesti tarjottavana, mutta samaan aikaan seuraromantiikan kannalta olisi hienoa nähdä pelaavan samassa nipussa koko uransa.

NASHVILLE PREDATORS: Pekka Rinne
Voitetaan joukkueena, hävitään koska Rinne imee. Silti pitäisi voittaa Vezina. Koittakaa nyt päättää. Vaikuttaa kaikinpuolin vaatimattomalta ja hyvältä jätkältä ja yllättävänkin suuressa roolissa "kivikovan" Predatorsin menestyksen takana.

ST. LOUIS BLUES: Jordan Binnington
Tämän kevään ryysyitä rikkauksiin tarina tietty kiinnostaa. AHL:n kolmosveskasta Stanley Cupin voittaneen joukkueen kuumimmaksi nimeksi. Mielenkiintoista nähdä ensi kausi.

WINNIPEG JETS: Dustin Byfuglien/HM. Patrik Laine
Eihän tosta tankkerista voi olla tykkäämättä, etenkään silloin kun sillä on kaks-kolme vihollista kainalossa kahinoissa. Sanoo asiansa suoraan ja kaunistelematta. Pelaa suoraan ja kaunistelematta. Välillä maistuu purilainenkin. Patulle menee myös HM, epätyypillinen suomalainen maalintekijä, lisää persoonia tarvitaan. Ailahtelevat otteet ja fortnite pelkästään lisää mielenkiintoa.

CAROLINA HURRICANES: Erik Haula
Porilainen. Fiksun olonen jätkä, isänsä pakottamanakin? Jos Justin Williamsilla olisi jo jatkopaperi, niin haastaisi vahvasti, menisi varmaan ohikin. Siinä vasta hieno mies.

COLUMBUS BLUE JACKETS: Seth Jones/HM. Joonas Korpisalo
Edelliskaudella kun kohdattiin suikkarit pleijareissa Jones näytti maailman parhaalta pakilta. Tiesin toki hyväks jo sitä ennenkin. Tämäkin fiksun olonen heppu, jäällä kuin ulkopuolellakin. Kunniamaininta pakko antaa taas Korpparin pojalle jo ihan sukunimensä puolesta, mutta tuli myös jo kauan sitten hehkutettua kun bongasin Jokereiden a-junnujen tolppien välistä. Luulin että sillä on suora tie maailmanluokan tähdeksi auki, ja miksei vieläkin ole, mutta on se ainakin hiukan ottanut enemmän aikaa mitä kuvittelin. Ensi kaudella pääsee/joutuu sitten kunnon tulikasteeseen kun on ihan oikeasti paikka ottaa ykkösveskarin tontti.

NEW JERSEY DEVILS: PK Subban/Wayne Simmonds
Joko Subban mahtuu pukukoppiin? Näitähän me tarvitaan, kuka sitä "myö, me jokkeeerit" ja "parhaamme mää yritin mut vielä tarvii parantaa" mantraa jaksaa aina vaan kuunnella. Simmonds taas siirtynyt jo uransa ehtoopuolelle mutta omissa silmissä yritän edelleen epätoivoisesti nähdä Wayne-Trainin primeiskussaan, siinä oli pelaaja josta jonkun aikaa eniten olin kelleen kateellinen (ja vieläpä Flyersin riveissä, rrrh). No, enter Wilson + Waynetrainin auringonlasku, enää ei tarvi olla kateellinen.

NEW YORK ISLANDERS: Leo Komarov
Ässien hopeakaudella jo näki että Leksasta tulee pelimies. Silti edelleen ajoittain kun muistelee tuota rämäpäistä sinnetänne sinkoilevaa Leksaa joka ei nyt häikäissyt luistelullaan, ei osannut oikeen laukoa, ei omannut mitään suurta pelintekijän visiota jne., niin tulee ihmeteltyä kuinka pitkälle hän lopulta pääsi. Hieno pelaaja ja elävä todiste että pärjätä voi vaikkei olisi se lahjakkain tai isoin kaveri jäällä.

NEW YORK RANGERS: Kaapo Kakko
Onhan se kiva että Rangersin kaltaisessa seurassa ja kivassa kaupunkilomakohteessa on ihan oma finskistara lisukkeena, joten kyllä Kakon breikkaamista toivoo. Shiny new toy.

PHILADELPHIA FLYERS: Claude Giroux
Veijarimainen velikulta ja kädet puhdasta kultaa. Köyhän miehen Backstrom... no ei vaiskaan.

PITTSBURGH PENGUINS: Sidney Crosby
Kyllä Caps-fanilta tulee automaattisesti se inho kaikkea pingviineihin liittyvää kohtaan ja lähes mahdoton nostaa sieltä ketään ylös.. Jos kuitenkin pakko on, niin mennään sillä kaikista kamalimmalla, eli Crosbylla. Myönnettäköön nyt tämän yhden kerran, että todennäköisesti tykkäisin Crosbysta jos se olis vetänyt uransa ihan missä vaan muussa organisaatiossa. Kiistämättömät taidot ja kiukkuinen voittajan luonne, joka osaa tehdä myös likaisia maaleja (ja likaisia temppuja) moodin päästessään. Mutta koska Pens - hyi mikä nillittäjä, eikä lasileuka pysy edes ehjänä.

BOSTON BRUINS: Zdeno Chara
Onhan se jo dinosaurus, mutta edelleen ykkössuosikkeja perinteisessä "iso ja ilkeä" kaavassa. Vauhti ja pelinopeus jo hiipuu, mutta kokoa ja näköä löytyy edelleen.

BUFFALO SABRES: Rasmus Ristolainen
Paljon saa haukkuja mistä milloinkin, mutta aina Sabresia vastaan pelatessa harmittaa että on vastapuolella. Ei paljoa huimaa mennä Ovien varpaille fyysisestikin (toe-to-toe) ja joskus jäänyt siinä kisassa jopa niskan päälle. Onko sitten niitä kavereita kun onnistuu aina sitä yhtä tiettyä joukkuetta vastaan, mutta tosiaan aina menossa vahva peli kun itse näen Rassen pelin teeveestä? Yhden pelin näin livenäkin ja teki hitto sillonkin maalin ja taidettiin palkita ottelun tähdistöön. Ja junnukisojen ratkaiseva OT maali myös edelleen takaraivossa.

DETROIT RED WINGS: Mike Green
Vanha Caps-sylkykuppi, jonka kohdalla aika on mullannut muistot. Oli kuitenkin parhaillaan täysin maaginen velmuilija. Kattokaa vaikka tilastoista. Näin vuosien jälkeen olen kokoajan enemmän alkanut symppaamaan mopo-maikkia, ja sitä enemmän mitä enemmän sitä Capsin omien joukossa haukutaan. Ja se osaa siis edelleen välillä tehdä taikoja kiekon kanssa, vaikka Detroitin hautausmaalla ei enää otsikoita kerääkään (hyvässä eikä pahassa). Vielä siihen päälle kehuu aika ajoin Washingtonia kodikseen mistä tietty irtopisteet. Ei haittais jos nykysen sopparinsa jälkeen tulisi vielä päättämään uransa halvalla sopparilla yv-spesialistina sinne mistä se kaikki alkoi.

FLORIDA PANTHERS: Aleksander Barkov
Väitän etten käytä ollenkaan suomilaseja, mutta kovin monta suomalaista silti eksyy tähän listalle. Olkoon se ennemmin merkki siitä kuinka hyvä tilanne suomikiekolla juuri nyt on menossa. Liigan parhaita (ellei paras) kahden suunnan hyökkääjä, nöyrä fiksu kaveri, ja omaan makuun sopivan kömpelö median edessä.

MONTREAL CANADIENS: Joel Armia
HAH! Enpä nimennytkään Kotkaniemeä. Kultapoika saa tarpeeksi suitsutusta muutenkin, joten oma suosikkini on Joppe. Nuoren hontelon Jopen väläytellessä kykyään hyökkäyspään dominointiin (sekä ujonpehmeätä kaksinkamppailu pelaamista laidoissa ja vajavaista puolustuspeliä) liigassa näin hänessä paljon samaa mitä nuoressa Malkinissa. No, ihan Malkinia siitä ei tullut. Siitä tulikin pidemmän tien kulkien av-spesialisti ja joukkuepelaaja. Aika hienoa sekin. Mutta sitä potentiaalia on siellä taustalla yhä edelleen olemassa siinä määrin, että vielä ei ole myöhäistä tehdä isompaakin breikkkausta. Sitä odotellessa jaksan joka kesä ja deadline huudella miten Capsin pitäisi hankkia Armia, kun vielä halvalla voisi saada.

OTTAWA SENATORS: Brady Tkachuk
Senatorsin käsittämättömän kokonaisvaltaisessa surkeudessa on vaikea nähdä valonpilkahduksia, mutta ehkä nuorissa on se tulevaisuus. Tkachukin perheen viimeisimmältä tulokkaalta väkevä rynnistys sisään isoihin valoihin ja mielenkiinnolla seurataan jatkuuko lentokeli.

TAMPA BAY LIGHTNING: Brayden Point
Tampan fanien itsetietoisuus ja kestomenestys joukkue-edullisine soppareineen (VEROT) on parin viime kauden aikana tehneet kaikkensa sen eteen että joukkueen voisi siirtää ällö-kansioon, ja suosikkipelaajan löytäminen olisi vaikeampaa. Yhden kohdalla kuitenkin sen verran oma lehmä ojassa, että muistan elävästi mouhonneeni vuoden 2014 draftissa (tähän aikaan vielä seurasin drafteja hyvinkin tarkkaan ja jonkunlainen käsitys oli siitä millaisia pelaajia oli vielä vapaana) kakkoskierroksen alkupäässä kuinka Capsien pitäisi nyt ehdottomasti ottaa Brayden Point. Caps päätyi vieläpä treidaamaan 2+3 kiekan varaukset siirtyäkseen vaivaiset viisi sijaa ylöspäin ja siinä kohtaa tiesin että nyt haetaan yhtä vapaana olevista kakkoskierrokselle povatuista hyökkääjistä tosissaan. Vaan eipä haettu, kun draftattiin molari (Vanecek). Ei siinä, Vanecekista saattaa vielä tulla NHL-veskarikin ja kaikkee, mutta edes yhden kerran mä olisin ollut oikeassa! Point meni vieläpä vasta kolmannen kiekan puolivälin jälkeen, ja kun Vanecek ei myöskään ollut tiettävästi kenenkään "tutkassa" tuossa kohtaa että väkisin piti kokonaiset viisi sijaa päästä ylöspäin, niin sitä hiukan käväissyt jälkikäteen mielessä josko tuo ois voinut jollain muullakin tapaa mennä. McLellan, youve got my number.

TORONTO MAPLE LEAFS: David Clarkson
Torontolla on liikaa glamouria, liikaa äänekkäitä faneja, liikaa rahaa ja liian ruusuinen tulevaisuus. Sitä häikäistyy liikaa näitä kattellessa että osaisi tykätä oikeen kenestäkään. Onneks palkkakatto tullee tämän korjaamaan lähivuosina. Sitä odotellessa joka kerta Toronton pelaajalistaa katsellessa omat silmät kiinnittyy yhteen nimeen. David Clarkson on siellä taas!!!! Huikeeta. Vähän huijausvastaus kun eihän se enää kaukaloon pääse, mutta jos vaan mahdollista niin liian harvoin Clarkson nykyisin mainitaan. Pikakelauksella taaksepäin sinne vuoden 2013 kesään tästä tulee vaan väkisinkin vahingonilo päällimmäisenä tunteena. Tekeekö se musta pahan ihmisen? En mä nyt sillä että naurattaisi Clarksonin floppaaminen ja vielä "loukkaantuminen" noin henkilötasolla, mutta koko se Toronton seksimedian rummutus David "Wendell" Clarksonin nappaamisesta meni niin täysillä yli ettei tosikaan, kun samalla koko muu maailma hiukan koitti varoitella että ei se nyt ihan riskittömältä sopparilta näytä. Seurasi vuosikausien tuskien taival kun miestä yritettiin kaupata pois, ja lopulta kaupattiinkin, vain jotta se olisi paria vuotta myöhemmin jälleen saman leivän äärellä.
 
Viimeksi muokattu:

eeMule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Laitetaas itsekin sitten jonkinlaista listaa. Laitan toisen pelaajan sulkuihin jos valinta kahden välillä oli erittäin tiukka ja lempipelaaja voisi olla kumpi tahansa heistä.

Anaheim: Rickard Rakell
Arizona: Clayton Keller
Boston: Charlie Coyle
Buffalo: Jeff Skinner (Jack Eichel)
Calgary: Matthew Tkachuk
Carolina: Sebastian Aho
Chicago: Patrick Kane (Duncan Keith)
Colorado: Mikko Rantanen (Nathan MacKinnon)
Columbus: Josh Anderson
Dallas: Jamie Benn
Detroit: Mike Green
Edmonton: Connor McDavid (Leon Draisaitl)
Florida: Alexander Barkov
Los Angeles: Anze Kopitar
Minnesota: Mikko Koivu (Ryan Suter)
Montreal: Joel Armia
Nashville: Roman Josi (Mikael Granlund)
New Jersey: Taylor Hall
NY Rangers: Kaapo Kakko
NY Islanders: Jordan Eberle
Ottawa: Erik Brännström
Philadelphia: Shayne Gostisbehere
Pittsburgh: Sidney Crosby (Jared McCann)
San Jose: Marc-Edouard Vlasic
St. Louis: Patrick Maroon (Alex Pietrangelo)
Tampa Bay: Victor Hedman
Toronto: Tyson Barrie
Vancouver: Quinn Hughes
Vegas: Nate Schmidt
Washington: Alexander Ovechkin
Winnipeg: Patrik Laine
 

Gemondo

Jäsen
Anaheim: -
Arizona: Phil Kessel - Persoona, huumori ja pelitaidot. Mikko Koivun vastakohta.
Boston: Brad Marchand - NHL olisi huomattavasti parempi ja mielenkiintoisempi liiga, jos joka joukkueessa pelaisi yksi Brad Marchand. Tai Jarkko Ruutu.
Buffalo: Jack Eichel - Vihatuin ja rakastetuin.
Calgary: Matthew Tkachuk&Johnny Gaudreau - Kumpaakaan ei voi jättää tältä listalta pois.
Carolina: Teuvo Teräväinen - Toivottavasti pääsee pian takaisin johonkin arvollensa sopivaan organisaatioon.
Chicago: Alex DeBrincat - Nautinnollista katseltavaa.
Colorado: Mikko Rantanen - Koko ja taitotaiso eivät kohtaa tässä paketissa.
Columbus: Nick Foligno - Hieno kapteeni.
Dallas: Aleksander Radulov - Tästä pelaajasta ei voi kuin pitää, vaikka pelaisi pahimman vihollisen paidassa.
Detroit: Valtteri Filppula - Harvoja positiivisia kaikuja Detroitin historiasta.
Edmonton: Leon Draisaitl - Jää liian pienelle huomiolle McDavidin "takana".
Florida: Alexander Barkov - Seksiä.
Los Angeles: Jonathan Quick - Maailman viihdyttävin maalivahti.
Minnesota: Ryan Donato - Isän maineella listalle.
Montreal: Jonathan Drouin - NHL olisi parempi ja mielenkiintoisempi liiga, jos joka joukkueessa pelaisi yksi Jonathan Drouin.
Nashville: Filip Forsberg - Liian sulava ollaakseen totta.
New Jersey: Nikita Gusev - Watch and learn.
NY Rangers: Kaapo Kakko - Oma suosikkini näistä ns. "uuden polven suomitähdistä", vaikka ei ole pelannut vielä peliäkään.
NY Islanders: Mathew Barzal - Hockey sense
Ottawa: Brady Tkachuk - Isän ja veljen maineella listalle.
Philadelphia: Claude Giroux - Lähes täydellinen sentteri.
Pittsburgh: Sidney Crosby - Ennen vihasin, nykyään rakastan.
San Jose: Erik Karlsson - GOAT
St. Louis: Ryan O´Reilly - Voittajan prototyyppi. Lavasta plussaa.
Tampa Bay: Steven Stamkos - Se laukaus.
Toronto: John Tavares - TOP10-sentteri koko liigassa. Toivottavasti kuitenkin tekee vielä joskus James-tyylisen paluun Islandersiin ja tuo cupin New Yorkiin ja saa lopettaa uransa hänet varanneessa seurassa.
Vancouver: Antoine Roussel - Vaikuttaa vähän hyytävän, mutta parhaimmillaan koko liigan parhaita hämmentäjiä.
Vegas: Ryan Reaves - NHL olisi huomattavasti parempi ja mielenkiintoisempi liiga, jos joka joukkueessa pelaisi yksi Ryan Reeves.
Washington: Tom Wilson - NHL olisi huomattavasti mielenkiintoisempi liiga, jos joka joukkueessa pelaisi yksi Tom Wilson.
Winnipeg: Patrik Laine - Ainoita mielenkiintoisia asioita koko organisaatiossa.
 
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Vuosikausia olen ahkerasti seurannut NHL:ää. On melko mystistäkin, miten jostain pelaajasta innostuu, jostain toisesta taas ei. Ketään en osaa inhota, joten tuolle inhokkilistalle tuskin saisin ainuttakaan nimeä. Suosikkeja on runsaasti jokaisessa joukkueessa. Yritän tiivistää yhteen per joukkue perusteluineen.

Anaheim: Patrick Eaves, aikanaan monipuolinen lahjakkuus, jota loukkaantumiset ovat kuitenkin riivanneet koko uran ajan lähes veljensä veroisesti. Hän ei ole tainnut pystyä pelaamaan yhtään täyttä kautta, vaikka jo 15:sta kaudella pelejä eri joukkueissa. Työteliäs, nöyrä ja erittäin sympaattisen oloinen kaveri, jolle soisi vielä onnistumia tai ainakin terveitä päiviä.

Arizona: Phil Kessel, antaa vaikutelman epäurheilullisen oloisena taikinapojuna. mutta todellisuudessa onkin teräsmies. Jo lähes 800 peräkkäistä ottelua, joissa on tehnyt hämmästyttävän tasaisesti sankaritekoja. Mysteerimies ja siksi kiehtova.

Boston: Brad Marchand, pienen pelaajan on tehtävä muita enemmän pärjätäkseen, Marchand on tehnyt liikakin. Ylilyöntejä en arvosta, mutta peliäly, luisteluvoima, pehmeät kädet, maalintekotaito, järkevä kahden suunnan pelaaminen ja ääretön voitontahto ovat yhdistelmä, jota on pakko arvostaa. Huikea pelaaja, kun keskittyy olennaiseen. Onneksi typeryydet ovat jonkin verran kausi kaudelta vähentyneet sitä mukaa kun pistemäärät ovat jatkuvasti kohonneet.

Buffalo: Jeff Skinner, wanhanajan yksipuolinen kaunoluistelija ja maalien maistelija. Mielialapelaaja, jolla sekä kuumat, että kuivat kaudet ovat pitkiä. Tekee yleensä vain nättejä maaleja. Piristävä poikkeus aikana jolloin kaikkien pitäisi olla kuuliaisia fyysikaltaan huippuunsa hiottuja kahdensuunnan ajokoiria.

Calgary: Mark Giordano, on ollut jo kauan erinomainen, järkevä puolustaja, joka on aina loistanut erityisesti siellä päässä, missä puolustajan kuulukin. Ei mikään kovin kookas kaveri, silti pelaa kovaa, mutta puhtaasti. 35-vuotiaana räjäytti piste-ennätyksensä ja vei Norriksen. Kaikin puolin tyylikäs kapteeni ja johtohahmo, jolle kaikki viime kauden meriitit ilomielin soi.

Carolina: Justin Williams, tarunhohtoinen seiskapelien sankari, joka on aina parhaimmillaan ratkaisevissa peleissä. Oli jo Carolinan mestaruuden kulmakiviä ja palasi viime kaudeksi nuoreen joukkueeseen näyttämään voittamisen mallia. Siitä todellakin löytyy kokemusta: kolme Stanley Cupia, kerran MVP ja myös mm. kaksi MM-kultaa. Aliarvostettu pelaaja, joka on ollut jokaisella kaudellaan tasaisen tehokas myös runkosarjassa.

Chicago: Slater Koekkoek, erikoiset nimet kiehtovat. Pelkäsin jo varauksen aikaan, että tuolla nimellä ei tulla onnistumaan, vaikka Koekkoek meni top10:ssä. Kovasti siltä yhä haiskahtaa, mutta elättelen edelleen toiveita, että murtautuu edes vakionaamaksi rosteriin.

Colorado: Mikko Rantanen, voiko tylsempää nimeä olla? On myös pelaajana ja persoonana vähän väritön. Todella vahva, muttei vahvin. Erittäin taitava, muttei taitavin. Tehokas, muttei kaikkein tehokkain. Järkevä ja salonkikelpoinen johtajatyyppi, mutta särmätön, eikä herätä intohimoja. Silti tai ehkä juuri siksi Rantanen onkin kaikessa tasapaksuudessaan tyylikäs. Perisuomalainen pelaajatyyppi potenssiin 10, tälläisillä miehillä on maailmanmestaruuksia voitettu. Ja mikä parasta, hän on vielä todella nuori, joten voi kehittyä entisestään. Silti hän tuskin koskaan tulee saamaan niin paljon huomiota kuin ansaitsisi.

Columbus: Alexandre Texier, pienten kiekkomaiden edustajat herättävät aina sympatiaa. Ei ollut varsinainen sateentekijä edes Kuopiossa, mutta löi minut ällikällä päästessään rapakon takana lähes heti pelaamaan ylhäällä. Pelasi kaiken lisäksi hyvin. Älykäs pelaaja, jolla kaikki ainekset olemassa nousta kaikkien aikojen parhaaksi pelaajaksi maassaan.

Dallas: Alexander Radulov, härkämäinen rumilus, jolla siloposkisen suklaasilmän kiekonkäsittelytaidot. Olen aina tykännyt. Väkivahvasta slaavista loistaa kauas suunnaton, joskin vähän surumielisen oloinen, intohimo pelata lätkää. Miehen sammumaton jano ratkaista pelejä ei jätä koskaan kylmäksi.

Detroit: Tyler Bertuzzi, setänsä poika. Ei yhtä kookas tai taitava, mutta kilpailumentaliteetti ja voitontahto ovat vähintään yhtä kovalla tasolla. Viihdyttävä pelaaja, jonka ollessa kentällä sattuu ja tapahtuu. Potentiaalia vielä nähtyäkin parempaan on mielestäni olemassa.

Edmonton: Leon Draisaitl, sakemanni, jonka rahakasta sopimusta pidettiin yleisesti virheenä, mutta viimeistään viime kausi osoitti kyseiset puheet potaskaksi. Aina vakuuttanut minut pelatessaan niin Edmontonissa, World Cupissa tai Saksan maajoukkueessa. Pelityylissä hiipivää tiikerimäisyyttä. Kookas jannu näyttää usein vain liukuvan verkkaisesti pitkin kenttää, kunnes onkin hetkessä hiiviskellyt maalipaikkaan, josta viimeistelee hämmästyttävän kliinisesti.

Florida: Mike Hoffman, työteliäs maalinsylkijä, joka joutui kulkemaan pitkän tien päästäkseen NHL-tasolle. Vakuutti heti avauskaudellaan ja jatkoi tasaisesti Ottawan avainpelaajistossa. Joutui yllättävän Karlsson-casen takia jättämään Ottawan. Sai kohtuuttomasti lokaa niskaansa, vaikka todellinen ääliö oli hänen naisystävänsä. Taustoihin nähden debyyttikaudella tehty oma komea piste-ennätys Floridassa oli todella kunnioitettava suoritus. Vieläkin parempaa voi olla jatkossa luvassa.

Los Angeles: Anze Kopitar, suhtauduin aikoinaan vähän skeptisesti Kopitarin pärjäämiseen rapakon takana, mutta hän osoitti välittömästi epäilykseni turhiksi. Kaikin puolin tyylikäs ja monipuolinen pelaaja. Kaksinkertainen Stanley cup- ja Selke-voittaja ansaitsisi pelillisillä ansioilla vieläkin enemmän gloriaa kuin saa. On myös aina mukaan päästessään saapunut edustamaan maataan jopa aladivisioonatasolle, mikä entisestään lisää sympatiapisteitä.

Minnesota: Mats Zuccarello, pikkuruinen norski löi läpi NHL-tasolla vasta varttuneella iällä. Peliäly ja syöttötaidot ihan NHL:n eliittiä. Miehellä on myös hieno, sopivan epänorjalainen, nimi. Ensi kaudella onkin toiveena, että koottaisiin Zuc-?-Zuc ketju, jossa toista laittaa viilettäisi toinen suosikkipelaajani Jason Zucker.

Montreal: Max Domi, isäänsä huomattavasti pehmeämmät kädet, ainakin kiekonkäsittelyssä. Pieni, mutta dynaaminen väkkärä, jolla vielä runsaasti hiomatonta potentiaalia. Viihdyttävä pelaaja, jonka otteita on aina kiva katsella.

Nashville: Mattias Ekholm, Nashville tunnetaan perinteisesti hyvistä puolustajistaan, mutta usein se kaikkein paras mies nimenomaan omassa päädyssä unohdetaan suitsutuksissa. Se on toki puolustavien puolustajien ikuisuusongelma. Varsinkin Ekholmin tapaisten puhtaasti pelaavien, tavanomaisen näköisten ja melko vaatimattoman oloisten herrasmiesten kohdalla. Ekholmin tehot hyökkäyspäässäkin ovat vuosi vuodelta hivenen nousseet, mutta edelleen luotettavuus omassa päässä on koko sarjan ehdotonta eliittiä.

New Jersey: Nikita Gusev, toivon, että mies lyö kunnolla läpi myös NHL-tasolla, vaikka se toisikin omalle joukkueelleni, Vegasille, ähäkuttiulua miksi mies päästettiin menemään. Oivan pelikäsityksen omaava kaveri, josta olen saanut kuvan muutenkin ammattimaisena ja kohteliaana miehenä. Toivottavasti saa pelinsä siirrettyä myös isoon kaukaloon.

New York Islanders: Thomas Hickey, muinainen nelosvaraus, joka joutui kantamaan ylisuuria odotuksia niskassaan. Hickey ei oikein onnistunut edes AHL-tasolla, eikä olut 24-vuotiaana päässyt pukemaan yhteenkään NHL-otteluun ja heitettin Waivereihin. Islanders poimi miehen sieltä ja kaikkien yllätykseksi Hickey otti välittömästi paikan vakimiehistössä. Koskaan hänestä ei tullut, saati tule ykkösparin miestä ja avainpelaajaa, mitä ehkä joskus toivottiin, mutta hienoa oli nähdä miehen kehittyvän myöhemmällä iällä ja, että sai sitten lopulta vielä näinkin siedettävän NHL-uran rakennettua.

New York Rangers: Henrik Lundqvist, sympaattisen seurauskollinen veteraani, joka on käytännössä pelannut urallaan vain kahdessa organisaatiossa, Frölundassa ja Rangersissa. Ura on kääntymässä jo kohti auringonlaskua, eikä hän koskaan luultavasti saa torjuttua seuralleen Stanley Cupia. Lähes kaiken muun hän onkin voittanut: Vezinan, olympiakullan ja maailmanmestaruuden. Hieno mies ja huikeat torjuntaprosentit joka kausi, pakko arvostaa.

Ottawa: Craig Anderson, mainio maalivahti ja joukkueensa ehdoton isähahmo, joka joutui kulkemaan pitkän tien päästäkseen vakituisesti NHL-veskariksi. Sen jälkeen oli vuosia kakkosveskari, kunnes liki 30-vuotiaana vasta pääsi ykköseksi. Silti on ehtinyt jo kymmenisen vuotta toimia siinäkin roolissa. On saanut myös loukkaantumisista osansa ja joutunut selättämään vastoinkäymisiä myös yksityiselämässään. Kaikin puolin sympaattinen sälli.

Philadelphia: Carter Hart, nimi on enne. Tämä mies ei voi flopata. Vuorenvarma kaikissa matseissa, mitä olen nähnyt. Harva, jos kukaan samanikäinen Nyky-änärissä onhänen pelipaikallaan esittänyt vastavia otteita. Kaikki edellytykset tulevaisuudessa putsata palkintopöydät.

Pittsburgh: Sidney Crosby, yliarvostettu, aliarvostettu, mutta pääosin ihan oikein eli arvostettu. Kaikki eivät hänestäkään tykkää, mutta mitä olen aina pitänyt. Loistava taitoarsenaali yhdistettynä valtavaa voitontahtoon on sellainen yhdistelmä, jota harva koko NHL-historiassa on vastaavalla tavalla täyttänyt. Muutenkin kaikin puolin tyylikäs voittajatyyppi, jota on helppo kadehtia, mutta josta on myös helppo pitää.

San Jose: Tomas Hertl, voimanpesä ja monipuolinen atleetti, jolta on erittäin vaikea riistää kiekkoa. Viihdyttävä ja suoraviivainen pelaaja, joka herättää aina hämminkiä vastustajan kenttäpäädyssä. Häneltä kesti useita kausia päästä nykytasolleen, mutta kaikki edellytykset kehittyä vieläkin huikeammaksi pelaajaksi on olemassa.

St.Louis: David Perron, ennen Vegasissa vietettyä vuotta en oikein tykännyt Perronista, mutta silloin käänsin täysin kelkkani. Hän ei ole mikään raketti luistimilla, mutta erinomainen kiekonsuojaaja, joka tekee kaikkensa voittaakseen. On myös osoittanut hyviä johtajaominaisuuksia sitä enemmän, mitä pidemmälle ura on edennyt.

Tampa Bay: Curtis McElhinney, ikuinen Mckakkonen, joka on mielestäni hyvin aliarvostettu. Yhdessäkään pelissä ei ole vuotanut, jonka olen vuosien varrelle häneltä nähnyt. Parantunut oikeastaan vielä entisestään kuin viini vanhetessaan. Pelasi viime kaudella 35-vuotiaana eniten pelejä yhdellä kaudella: 33. Sympaattinen ja sitkeyttä osoittava ura kahdeksassa eri seurassa, joka olisi saattanut saada ihan toisen käänteen jossain vaiheessa, jos vain McElhinney olisi päässyt nousemaan ykköseksi esimerkiksi loukkaantumisten johdosta. Mutta ei, kun ei.

Toronto: Kasperi Kapanen, kiekkosuvun vesa, joka joutui kuitenkin käymään pitkän ja opettavaisen tien ennen kuin onnistui murtautumaan joukkueensa hyvään hyökkäyskalustoon. Tausta ja asenne kaikin puolin kunnossa, isäänsä paremmat raamit, on paljon taitoja takataskussa ja kiekkopojan karismaa. Jotenkin ounastelen, että Kasperi vielä räjäyttää pajatson jossain vaiheessa ja yllättää (lähes) kaikki.

Vancouver: Elias Pettersson, epäortodoksinen, uuden ajan kiekkotaikuri, jota yritettiin lannistaa kovilla otteilla heti avauskaudellaan. Se pisti melkein vihaksi ja lisäsi entisestään sympatiaa ruotsalaista kohtaan. Hauska nähdä, miten ura kehittyy. Tulevaisuudessa mikä vain voi olla mahdolilista. Niin poikkeuksellinen lahjakkuus on kyseessä.

Vegas: Deryk Engelland, omasta joukkueesta voisi nimetä melkein kenet tahansa. Sympaattisia velikultia koko joukkue täynnä. Yksi, kun pitää valita, sen on oltava Engelland. Pitkän ja välillä karunkin uran läpikäynyt kotikylän veteraani otti välittömästi joukkueen henkisesti huomaansa. Joutui ammattilaisuransa alussa rämpimään vuosia alasarjoissa pienellä palkalla, mutta oli silti valmis ennen tätä kautta tinkimään palkastaan, jotta joukkue saataisiin pidettyä mahdollisimman kilpailukykyisenä. Engelland ei ole enää hirveän hyödyllinen pelillisesti, mutta erityisesti kentän ulkopuolella keskeinen palanen joukkuetta.

Washington: Alexander Ovechkin, yksi kaikkien aikojen maalintekijöistä ja kautta aikojen paras pelaaja oamssa maassaan. Olen aina pitänyt hänen suoraviivaisesta ja atleettisesta pelityylistään. Loistava laukaus, suunnaton maalinnälkä ja armottoman kova fysiikka. Alati vaarallinen maalintekijä, joka ei ole koskaan kaihtanut myöskään kovia taklauksia. Erittäin dynaaminen pienen kaukalon pelaaja, joka osoittanut pystyvänsä johtamaan joukkueensa voittoihin. Symppaan hänetkin korkealle.

Winnipeg: Bryan Little, mikäli miehen nimi on Little, hänen tulisi oikeastaan olla joko erittäin pieni tai sitten hyvin suuri. Bryan Little on kuitenkin melko keskikokoinen, joka on itse asiassa melko sympaattista. Hän on pelannut koko NHL-uransa yli 800 -ottelua samassa organisaatiossa ja on Winnipegin rungon pitkäaikaisin jäsen. Pidän joukkueessa myös esim. Patrik Laineesta, mutta Little joutui jossain vaiheessa aivan turhaan Laine-fanien tikunnokkaan, joka entisestään lisäsi sympatiaa miestä kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös