Suomipop/rock lyriikkavisa

  • 1 265
  • 17

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Jees. Nyt allekirjoittanut on sen verran viime aikoina kuunnellut Suomipop/rockia joten jonkinnäköinen trivia lienee paikallaan. Vaikeusasteesta en osaa sanoa, nähtäväksi jää, pitäisi löytyä hieman laidasta laitaan. Eli mikä kappale ja kuka esittää?

1. ” on revoluution kehto evoluution ehto…”

2. ”sua tuuli polttaa, kuuma tuhka alas leijailee…”

3. ”sieltä löydät sä onnen, tai menetät sen…”

4. ”miten kylmä kohmettaakin nopeaan ulpukanvarret ja huulet”

5. ”näin yksin keittiöstä huumeet jotka vei meidät rakastelemaan”

6. ”minä katson vuoren seinään toiveiden toiseen potenssiin”

7. ” Jaska on kakskyt ja viisi suhde uus ja vaihde viisi”

8. ”On niin helppoo hautautua tyhjiin kasvoihin…”

9. ” enää ei tarvitse maksaa velkaa kenellekään”

10. ” Mun repertuaarista löytyy legendaarista kirjallista saagaa elämästä urbaanista”

Että näin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoa, mistä on edes jotain hajua.

6. ”minä katson vuoren seinään toiveiden toiseen potenssiin”

CMX:ää, luultavasti Dinosaurukselta ja olikohan biisi 'Ei koskaan'.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näin pikaisella miettimisellä ei aukene kuin yksi. Ja sekin vain siksi, että se on ylittänyt kirkkaasti ärsytyskynnykseni radion voimasoitossa.

3. ”sieltä löydät sä onnen, tai menetät sen…”

- Protonin Tyttörukka
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Mitäs halvattua?

Useita vuosia suomipoppia/rockia kuunnelleena täytyy myöntää että pahan pistit.Eihän noista perkele ole mikään tuttu zipale.
Taitaa mennä johonkin CMX,Zen cafe,donkkarit-linjalle joka ei ihan tuttua ole.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
7. ” Jaska on kakskyt ja viisi suhde uus ja vaihde viisi”
Zen Café - Jos etsit miestä

9. ” enää ei tarvitse maksaa velkaa kenellekään”
TR&TN-Tilinteon hetki
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Varma pois

10. ” Mun repertuaarista löytyy legendaarista kirjallista saagaa elämästä urbaanista”

Sere(moniamestari) - Kappale kauneinta suomiriimiä
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Työpaikalamme soi aina oma radiokanavasuosikkini Suomipop.
Näin musiikkiluokkaisenakin, sieltä soivia kipaleita tulee usein alettua laulaa. Sanat ovat olleet sen verran hyvin hallussa, että mm. yksi työnkaverini on SANONUT minun osaavan kaikkien suomenkielisten laulujen sanat. "Ymmärtäisin, jos osaisit kahden laulun sanat, mutta sä osaat kaikkien", on työkaverini tokaissut.

Elokuussa meillä oli työpaikamme ensimmäinen syntymäpäivä. Se vietettiin kämpillä, jossa oli lähes levyliikkeitä vastaava cd-kokoelma suomalaisten bändin levyjä. Synttärifiiliksissä kun oli tullut vielä ryypättyäkin, niin laulua löytyi vielä enemmän kuin työpaikalla. Yleiset kommentit bileiden jälkeen olivat luokkaa "Pasi (minä) lauloi kaiken".

Silti tästä triviasta ei mieleeni tuo kuin jo tuo "Evertoninkin" esille ottama Protoni, joskaan kappale ei ole Tyttörukka, vaan Petollinen, Protonin uusin sinkku. Protoninkin suhteen mulla on vähän etulyöntiasemaa: bändin jäsenet ovat kotoisin samoilta kulmilta kuin minäkin eli Jyväskylän Huhtasuolta ja laulaja-Juuso on sekä pihalätkäkaverini että riparin isoseni, kuten basisti-Tomikin.

Taitaa siis olla aika korkea vaikeusaste, kun minä näin heikosti tässä kisassa menestyin...
 

Miguel

Jäsen
Pätkä numero 6 kuulostaa tutulta, mutta yksi ainoa varma tieto löytyy.

8. ”On niin helppoo hautautua tyhjiin kasvoihin…”
-Apulanta: Odotus
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Nelonen on Maija Vilkkumaan ekalta levyltä. Biisin nimeä en nyt muista, mutta sen muistan, että se on levyn ainoo paskempi biisi allekirjoittaneen mielestä (ei Homerin).
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
5. ”näin yksin keittiöstä huumeet jotka vei meidät rakastelemaan”

Sielun Veljet - Hovimestari ja hymyilevät Käärmeet

9. ” enää ei tarvitse maksaa velkaa kenellekään”

Onkos tämä Rautiaista?

Hitto... hävettää.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt hävettää vielä enemmän. Kun tarkemmin muistelee, niin tuo Siekkareiden biisi alkaa soimaan päässä vielä enemmän ja tuo katkelma ei todellakaan ollut Hovimestarista, vaan L´Amourha -levyn kakkosraidalta, eli L´Amour on kappaleen nimi.

Perkules.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jep... levyhyllystä varmistus. Todellakin tuo L´Amour. Mutta sen verran korjausta, että tuo "yksin" == "etsin".
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kiitos Sistis korjauksesta. Eli 1,2,4 vielä tietämättä vaikka kohtaan 4 artistia arvailtiinkin. Jos ei kukaan noita huomenissa keksi niin voitte saada vinkkejä ;-)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tekstistä päätellen tuo ykkönen voisi olla Pelle Miljoonaa. Kappaleesta ei ole mitään tietoa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
4. Maija Vilkkumaa - Vähän ennen

Kahdesta ekasta ei mitään aavistusta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ykkönen löytyi ihan sattumalta. Biisi on Don Huonoja ja Kaamos.
 

Anton

Jäsen
Biisi numero ysi; "enää ei tarvitse maksaa velkaa kenellekään" on Niskalaukauksen Tilinteon hetkestä.

Tiesin uskomattoman yhden kymmenestä ...nolottaa!
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Vai että vaikeaa oli. Sinänsä mun mielestä hyvä ettei eka vastaaja poimi kymmenestä seitsemää oikeaa vastausta pois samantien. No, laitetaan palaute korvan taakse. Veikkasin että numero 2 olisi näistä vaikein ja oikeassa olin. Tai sitten täältä ei löytynyt ketään joka olisi tunnustanut Nylon Beat - faniutensa ;-)

Oikeat vastaukset kuitenkin ohessa.

1. ” on revoluution kehto evoluution ehto…” Don Huonot - Kaamos

2. ”sua tuuli polttaa, kuuma tuhka alas leijailee…” Nylon Beat – Hei- Me tehdään ydinkoe

3. ”sieltä löydät sä onnen, tai menetät sen…” Protoni- Petollinen

4. ”miten kylmä kohmettaakin nopeaan ulpukanvarret ja huulet” Maija Vilkkumaa – Vähän ennen

5. ”näin etsin keittiöstä huumeet jotka vei meidät rakastelemaan” Sielun Veljet – L’amour

6. ”minä katson vuoren seinään toiveiden toiseen potenssiin” CMX – Ei koskaan

7. ” Jaska on kakskyt ja viisi suhde uus ja vaihde viisi” Zen Café – Jos etsit miestä

8. ”On niin helppoo hautautua tyhjiin kasvoihin…” Apulanta – Odotus

9. ” enää ei tarvitse maksaa velkaa kenellekään” Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Tilinteon hetki

10. ” Mun repertuaarista löytyy legendaarista kirjallista saagaa elämästä urbaanista ” Sere(moniamestari) – Kappale kauneinta suomiriimiä

Täytynee laittaa seuraavalla kerralla hieman helpompia, vai?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös