Suomen suosituin jääkiekkojoukkue?

  • 7 646
  • 33

Mikä joukkue tulee ensimmäisenä mieleesi?

  • HIFK

  • HPK

  • Ilves

  • Jokerit

  • Jukurit

  • JYP

  • KalPa

  • KooKoo

  • Kärpät

  • Lukko

  • Pelicans

  • SaiPa

  • Sport

  • Tappara

  • TPS

  • Ässät

  • Joku muu - mikä?


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ideahan on tässä äänestyksessä hyvin yksinkertainen. Ääni annetaan joukkueelle joka tulee ensimmäisenä mieleen oman kannattamansa seuran ulkopuolelta. On olemassa mediassa puolen Suomen Kärpät sekä koko Suomen Jokerit, mutta mikä on joukkue enemmistössä, joka tulee heti mieleen?

Annan oman ääneni Helsinkiin ja IFK:lle. Äärettömän perinteikäs seura ja nykyisistä joukkueista ikänestori. Tunnerikkaita pelejä ja hienoja legendoja, sekä kaikenlisäksi tyylikäs logo. Kunniamaininnat Tapparalle sekä Turun Palloseuralle.
 

Ralph

Jäsen
Ääni annetaan joukkueelle joka tulee ensimmäisenä mieleen oman kannattamansa seuran ulkopuolelta
Ideana hyvä, mutta ei onnistu. Joillekin vain oman suosikin saama suosio tällaisessa äänestyksessä on elämää suurempi asia, joten siihen on pakko vaikuttaa. Nytkin kahdeksan äänen jälkeen ainakin yksi Kärppä-fani on Kärppiä äänestänyt.

EDIT: Itse äänestin HIFK:ta, joka on se joukkue, josta voi mielestäni sanoa "Suomen suurin ja kaunein".
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Ensimmäisenä tuli kuitenkin mieleen Jokerit, itse pidin liiga aikaan vastenmielisenä joukkueena ja kas kun päätyi KHL joukkueeksi niin vähintään kannattaja kuoriutui sisältä.
Kaksi muuta seuraavaksi mieleentulevaa HIFK ja Kärpät
 

Dorian Gray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johdossa oleva joukkue
Itse sanoisin että TPS ja olen vastauksestani niin varma kuin näin abstraktista (ja hyvästä) kysymyksestä voi olla.

Joukkueella on perinteisesti laaja ja innokas oma fanipohja, Kupittaan katsomon mustavalkolippujen meri on ensimmäisiä asioita joita kiekkokatsojana muistan. Tepsin maineikasta historiaa kunnioitetaan, mutta joukkue ei tunnu herättävän läheskään sellaista vihaa kuin Kärpät, Jokerit, Hifk tai Tappara vastustajissaan.

Tepsistä ponnistaneet tai siihen vahvasti assosioituvat pelaajat ja koutsit ovat myös kauttaaltaan arvostettuja, kun vertaa nimilistaa Koivut, Nokka, Hantta, Jursi, Jortikka jne vaikkapa Hifkin vastaavaan, ero tuntuu selvältä.

Myös Ässät ansaitsee maininnan vahvalla omaleimaisella seuraidentiteetillään. On vaikea kuvitella kenenkään Rauman ulkopuolella sanovan 'kuka tahansa kunhan ei Ässät'
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jokerit mulle tuli ensimmäisenä mieleen kun otsikon luin. Kai munny sitten sitä pitää äänestää.

Ja äänestinkin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kärppiin päädyin, vaikka se onkin ilmiselvä vastaus. On voittoja, kestomenestyjä, vahva brändi ja identiteetti.

Pari vuotta takaperin olisi saattanut vastaus olla Tappara, arkkivihollisena ja dynastiansa huipulla.

KHL-Jokereita en seurannut päättyneellä kaudella juuri ollenkaan, edellisellä sentäs pälyilin hieman pudotuspelejä.

Suosittu perusvastaus iso, paha IFK ei juuri tällä hetkellä uppoa itselleni. Sen verta monasti heidät on nyt ylikävelty taas keväällä, eikä Super-Miron ohella nouse pelaajia mieleen. Himmentää vanhaa loistoansa.

Kevättalvella vastaus olisi saattanut olla Pelicans. Mutta se oli sillon se.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Hups. Olisi pitänyt lukea avausviesti. No HIFK tulee ensimmäisenä muista joukkueista mieleen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos pyrkimys on selvittää "suosituin" joukkue, suosikkijoukkueen äänestämisen kieltäminen ei ole järkevää. Ketjun logiikalla Suomen suosituin jääkiekkomaajoukkue olisi Ruotsi.
 
Viimeksi muokattu:

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos pyrkimys on selvittää "suosituin" joukkue, suosikkijoukkueen äänestämisen kieltäminen ei ole järkevää.

Tämä vaihtoehto karsii mielestäni pois, ettei 90% palstalaisista äänestä sitä omaa joukkuetta ja antaa suuntaa suosituimmasta, kun värilasit ovat poissa ja ääni on annettava jollekin toiselle joukkueelle.

Hienoa kummiskin, kun päätit silti antaa äänesi omalle joukkueellesi.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Ehkä seurajoukkueiden ulkopuolelta maajoukkue on suosituin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ääni lähti Ässille. Punaisten välillä on nähty paljon hienoja taistoja ja Porista on lähtenyt kovia pelimiehiä.

Ja Karri Kiven Ässien mestaruus oli aivan mahtava saavutus.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Naapurin kohelo-joukkue Jokerit mulle ensimmäisenä muista tuli mieleen. For old time´s sake.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Annoin ääneni Jokereille, ja vasta sen jälkeen luin avausviestin jossa mainittiin että äänestetään muuta kuin omaa suosikkijoukkuetta. Jos siis minä en saa Jokereita äänestää, niin kyllä silloin vastaisin HIFK tai Tappara. Sen jälkeen sitten TPS ja Ilves.

Jotkut näemmä hauskuttelee, kun Jukureita, Lukkoa, Pelicansia, Ässiä ja jotain muutakin on äänestetty. Mielenkiintoista, miten joku saa nuo joukkueet HIFK:n, Jokereiden ja Tapparan edelle.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jotkut näemmä hauskuttelee, kun Jukureita, Lukkoa, Pelicansia, Ässiä ja jotain muutakin on äänestetty. Mielenkiintoista, miten joku saa nuo joukkueet HIFK:n, Jokereiden ja Tapparan edelle.

Vastaan tähän, kun äänestin Ässiä. Itse asiassa viestissäni jo perustelin asiaa. En hauskutellut. Mielettömiä muistoja lapsuuden HIFK-Ässät -matseista.

Mielenkiintoista miten joku kertoo miten muiden ihmisten pitäisi arvottaa asioita.

Edit. Vai käsitinkö innoissani kysymyksenasettelun väärin. Puhuin omasta suosikistani HIFK:n ulkopuolella. En tiedä muiden suosikeista, enkä pidä sitä relevanttinakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Kärpät tuli ekana mieleen. Puoli Suomea jne. Varmasti toinen puoli sitten vihaa, mutta luulen että suosituin silti on Kärpät.
 

Hexa

Jäsen
HIFK. Onhan kyseessä perinteikäs ja näkyvä seura. Tietyllä tavalla edelleen Liigan ”suurin ja kaunein”. Budjettiin nähden mestaruuksia voisi olla enemmmänkin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Stadista kaksi isointa joukkuetta mulla lähimpänä sydäntä niin sanon että TPS Turku. Edustus ja junnujoukkueet ovat jatkuvasti Suomen kärkeä ja peliasu tyylikäs musta, logokin ihan ok. Tepsiä vastaan pelattu junnujen kanssa miljoona kertaa ja aina olen tullut turkulaisten kanssa hyvin juttuun! Intohimoisia kiekkoihmisiä!
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Miksi äänestyksessä on venäläinen joukkue mukana?

Tappara on oman suosikkijoukkueen jälkeen ensimmäinen, joka tulee mieleen. Hieno logo ja tietenkin ne legendaariset porkkanapöksyt. Oman lapsuusajan kovin jengi.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Aika paha, itsellä tulee ensimmäisenä mieleen TPS ja Tappara, kaksi legendaarista seuraa kyseessä. Vastataan nyt Tappara siitä syystä, että siellä homma toimii kaikinpuolin upeasti, mutta ihan hyvin olisin voinut ääneni antaa myös Turun suuntaan jos se olisi mahdollista, että voisi kahta äänestää.

E: Vähän menee äänestyksen idea kun porukka äänestää sitä omaa joukkuettaan...
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
IFK.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
JYP. Omalla kohdalla JYPissä on jotain mikä vetää puoleensa.

Onhan tämä nyt aika hölmöä että puolet äänestää omaa suosikkijoukkuetta mutta sama tulee olemaan, ihan sama mikä kysymys olisi.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
HIFK
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös