Suomen Maajoukkue 2005 MM-kisoissa

  • 79 895
  • 586

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jussi Jokisen voisi tosiaankin päästää irti. Mies tuntuu olevan hyvässä kiidossa, huomioidaan kuitenkin että eka miesten turnaus. SM-liigassa tämä kaveri kävi hermon päälle, kun oli pentele niin nopea ja taitava, eikä tuntunut aina pysyvän luistimilla pystyssä, mutta maajoukkueessa toivon kaverille peliaikaa ja menestystä. Näin se mieli muuttuu!
 

Pusacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Leijonat, Zidane.
Ollin oppivuodet ne vaan jatkuu ja jatkuu

Taas nähtiin "päällikön" taidot tosipaikassa. Huikeita otteita Tanskaa vastaan. Olen aina ihmetellyt tätä iso-ego Ollia, että missä mies oikeastaan on hyvä? Erityisesti miehessä ärsyttää se asenne, että " olen itsestään selvä valinta kisoihin ja minulle kuuluu ykkössentterin paikka".

Tahdon saada aikaan keskustelua O.Jokisen asemasta maajoukkueessa ja yleensä miehen todellisista kyvyistä. Tänä keväänä O.Jokinen on saanut johtajan roolin ja tulos on sen mukainen.

Mitä mieltä O. Jokisen kyvyistä? Onko Jokinen todellinen johtaja ja tähtipelaaja?

t: tuskastunut leijonafani
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Re: Ollin oppivuodet ne vaan jatkuu ja jatkuu

Viestin lähetti Pusacher
Taas nähtiin "päällikön" taidot tosipaikassa. Huikeita otteita Tanskaa vastaan. Olen aina ihmetellyt tätä iso-ego Ollia, että missä mies oikeastaan on hyvä? Erityisesti miehessä ärsyttää se asenne, että " olen itsestään selvä valinta kisoihin ja minulle kuuluu ykkössentterin paikka".

Tahdon saada aikaan keskustelua O.Jokisen asemasta maajoukkueessa ja yleensä miehen todellisista kyvyistä. Tänä keväänä O.Jokinen on saanut johtajan roolin ja tulos on sen mukainen.

Mitä mieltä O. Jokisen kyvyistä? Onko Jokinen todellinen johtaja ja tähtipelaaja?

t: tuskastunut leijonafani

Täytyy kyllä sanoa että olen harvinaisen paljon samaa mieltä kanssasi.
Olli Jokinen on räiskyvä persoona, häntä pidetään johtajana niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin mutta näytöt ainakin leijonissa on aika vaisut.

Ei auttanut jokinen ifk:ta, tuskin leijoniakaan.
"kyllä mä odotan aralta postia, kun ratkaisin tämän mestaruuden"

Arvostan tuota toista Jokista paljon enemmän kuin tätä O.Jokista.
Viuhkola vaan raakasti Kallion ja Peltosen väliin.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän rajaa nyt kuitenkin..

Jos ajattelee O.J:ta niin eipä suomesta löydy tällä hetkellä samalla tasolla pelaavaa suoraviivaista sentteriä. OJ pystyy haastamaan aivan häpeämättä muiden maiden tähtisenttereitä vaikkei hän aivan niin häikäisevä syöttökone olekaan. Mutta mies puskee hienosti maalille ja laittaa varmuudella kiekkoja reppuun kun sektorille pääsee. Toki, on väärin laittaa vanhoilla meriiteillä miehiä reissuun, mutta kyllähän OJ on pelannut hyvin jo monta vuotta. Ja tämän sanoakseen ei tarvitse kuulua miehen fanclubiin ja itse olenkin tätä miestä vastaan periaatteellisella tasolla. Vuodet floridassa on saanut ainakin minut "kääntämään" takkini hänestä. Ainakin OJ kasvoi aikuiseksi siellä. Kova pelimies ja jos nyt loukkaantuu, niin käytännössä suomi rampautuu. Toki.. menestystä voi tulla muillakin, mutta kyllähän siinä on yksi kovimmista suomalaisista ketä mm-joukkueessa on mukana.

EDIT: ei auttanut ifkoota.. mutta joukkue voittaa tai kaatuu joukkueena vaikka yksilö paljon voi auttaakin.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielestäni O.Jokista ja J.Jokista tarvitaan kumpaakin maajoukkueessa. Kyllä Olli pelata osaa. Jussi Jokiselle toivon todellakin peliaikaa ja onnistumisia. Pelimies. Ruotsi ottelua odotellessa...

-Beast-
 

Zane

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Vähän rajaa nyt kuitenkin..

Jos ajattelee O.J:ta niin eipä suomesta löydy tällä hetkellä samalla tasolla pelaavaa suoraviivaista sentteriä. OJ pystyy haastamaan aivan häpeämättä muiden maiden tähtisenttereitä vaikkei hän aivan niin häikäisevä syöttökone olekaan. Mutta mies puskee hienosti maalille ja laittaa varmuudella kiekkoja reppuun kun sektorille pääsee.

Mutta ihan rehellisesti sanottuna OJ ei ole muistaakseni ikinä onnistunut MM-kisoissa.
Joku voi nyt kaivaa tähän jonkun tilaston ja kumota tämän, mutta tällainen kuva on jäänyt. Sama kutina on kyllä myös Kalliosta...

se, mihin olen pitkästä aikaa tyytyväinen, on maalivahtikysymys. Kerrankin kolme isoa kirjainta ei määrää pelaavia veskareita.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ohhoh, mitä läppää. OJ on tällä hetkellä ehdottomasti kovin sentteri Suomessa. Tottakai pitää olla joukkueessa ja mieluiten ykkös-sentteri.

Onnistumisia tulee tai ei tule mutta kyllä se noin on.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen
Jos ykkönen ei saa tänään peliään kuntoon niin jotain tarttee tehrä.
- Jokiset samaan ketjuun tai sitten Eloranta jauhamaan
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitähän Jussi Jokisen täytyy tehdä, että paikka avauksessa varmistuisi? Vittu Erkka kouluttaa sitä! Onneksi toinen Jokinen on sentään avauksessa ja pelikunnossa.

Ruutu ottaa tänään 6min jäähyjä.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
dementiaa?

Viestin lähetti Zane
Mutta ihan rehellisesti sanottuna OJ ei ole muistaakseni ikinä onnistunut MM-kisoissa.
Joku voi nyt kaivaa tähän jonkun tilaston ja kumota tämän, mutta tällainen kuva on jäänyt. Sama kutina on kyllä myös Kalliosta...

se, mihin olen pitkästä aikaa tyytyväinen, on maalivahtikysymys. Kerrankin kolme isoa kirjainta ei määrää pelaavia veskareita.

Tanska-peli = tosipeli !??!? : )

Otetaan malliksi MM-tilastotietoja OJ:sta ja Kalliosta niinkin kaukaa kuin viime vuodelta (2004 MM):

OJ: 7 ottelua - 5+3=8 (pistepörssin vitonen), +4
Kallio: 7 (ott) - 2+5=7 +6

Molemmilla oli vain yksi miinusmaali koko turnauksen aikana.
Taitaa pojilla olla ihan riittävät MM-näytöt lähimenneisyydessä ?

Ei silti , kyllä homman pitäisi toimia kaikesta huolimatta paljon paremmin, kuin Tanskaa vastaan nähtiin. Mutta eipä se vaan toiminut muillakaan suurmaiden tähtipelaajilla ekassa ottelussaan. OJ on jo tähän mennessä saanut niin paljon kolhuja, että nyt epäilyttää kyllä itseäkin, miten hän itsensä normaalille tasolleen pystyy kasaamaan.

Jussi Jokinen ehdottomasti kentälle tänään. Pikku-Hakki saa tuurata penkinlämmittäjänä.

Tanska-pelissä ei muuten huomannut, että Suomella olisi ollut fyysinen yliote. Tänään olisi aika ryhdistäytyä tälläkin saralla.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Re: dementiaa?

Viestin lähetti WPK
Tanska-peli = tosipeli !??!? : )

Otetaan malliksi MM-tilastotietoja OJ:sta ja Kalliosta niinkin kaukaa kuin viime vuodelta (2004 MM):

OJ: 7 ottelua - 5+3=8 (pistepörssin vitonen), +4
Kallio: 7 (ott) - 2+5=7 +6

Molemmilla oli vain yksi miinusmaali koko turnauksen aikana.
Taitaa pojilla olla ihan riittävät MM-näytöt lähimenneisyydessä ?


Toisaalta Jokisen pisteistä 4+1=5 ja Kallion pinnoista 0+4=4 napsittiin kahdessa ottelussa Vietnamia ja Burmaa tms. vastaan.

Todellisissa jääkiekko-otteluissa noissa kisoissa Jokisen tehot olivat 5.1+2=3 ja Kallion 5.2+1=3, toki noilla Kallion tehoilla ko. otteluissa ylsi silti Suomen sisäisessä pistepörssissä jaetulle 4.sijalle ja Jokisen pisteillä jaetulle 6.sijalle, joten ihan kohtuullisesti miekkoset viime kisoissa tehojen valossa pärjäsivät.


Näiden miesten tehot MM-tasolla otteluissa kärkikuusikon maita vastaan: Jokinen 40.5+8=13, Kallio 32.8+6=14. Roskamaita vastaan Jokinen 21.10+5=15 ja Kallio 20.7+12=19

Huomattakoon kuitenkin, että kaikilla pelaajilla nykyään suuri osa tehoista syntyy näistä Slovenia- ja Kazakstan-matseista, kun taas 8 joukkueen kisojen aikaan ei helppoja pelejä ollut ollenkaan. Jokisella tuo suhdanne on kuitenkin poikkeuksellisen väärällään.

Jokisen parhaat kisat pelillisesti ovat edelleen hänen debyyttikisansa 1997, tuon jälkeen mies on mielestäni jokaisissa MM-kisoissa ollut enemmän tai vähemmän pettymys. (mutta taas Salt Lake Cityssa ja World Cupissa ei)

Kallio taas on kyllä yleensä pärjännyt ihan hyvin MM-tasolla.


Mennyt Tanska-peli ja kohta alkava Ukraina-peli nyt ovat semmoisa läpsyttelyjä, että niissä saakin pelata huonosti. Katsotaan sitten kuinka yksittäiset pelaajat pärjäävät kovempia maita vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Helppoahan se taas on täältä sohvan pohjalta lässyttää, eikö.

OJ on ollut jo vuosikausia sellainen kultakimpale Suomen maajoukkueelle, että oksat pois. Olli on ollut aina valmis maaotteluihin, ja livenä näkemäni maaottelut tällä kaudella ovat Ollilta olleet ihan huippukamaa. Tanskaa vastaan oli pisteitten valossa hiljaisempaa, mutta parempaa tsempparia saa hakea.

Sama oli IFKoon peleissä kuluneella kaudella. OJ ei vaan saanut tukea oikealla tavalla Kuhdalta ja Pärältä. Muutaman kerran hemmo esittikin itse melko huikeita läpikentän sooloja, joista ainakin muutama maalikin merkittiin. Se on vaan niin, ettei nykyjääkiekossa tällä tasolla enää yksi mies peliä tee, vaan siinä tarvitaan koko joukkuetta.

Muuten olen sitä mieltä, että Pärä vilttiin ja Jussi Jokinen tilalle.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti fiftyeight
Se on vaan niin, ettei nykyjääkiekossa tällä tasolla enää yksi mies peliä tee, vaan siinä tarvitaan koko joukkuetta.

Sitähän se ikävä kyllä on. Sitä on niin S.Koivu huumassa elänyt lapsuutensa, että nykyään, kun kukaan ei tee näitä ylimaallisia tekoja, niin ne on automaattisesti paskoja.
Jokinen on ehkä paras Suomalainen NYKYKIEKKOILIJA. Tällä tarkoitan pelitapaa jolla nykyään pelataan.
Suurin harmi tässä jääkiekon muuttumisessa on se, että omat lapset eivät tule ikinä näkemään jääkiekkoa samalla tavalla kuin minä. Niille se tulee aina olemaan perkeleenmoista puolustamista jakoukkimista. Eikä niinkään huikeita yksilösuorituksia, kovia taklauksia ja nättejä kuvioita.

Mutta tosiaan yksi heikkolenkki ketjussa pilaa kaikkien pelin. Ja tähän kuuluu myös pakit ja ääritapauksissa myös maalivahti. Hyvin peliä avaavat maalivahdit on tulevaisuudessa kultaakin arvokkaampia.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ilman muuta olisi Raipe pitänyt valita OJ:n tilalle sillä onhan hän liigan kaikkien aikojen paras pelaaja.
En ymmärrä miksi sitä Jokista rahjataan vuosi toisensa jälkeen kisoihin ja samat sanat Jerestä ja Pärästä ja Rudystä jne.
 

Inkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi
Viestin lähetti mixu
Ilman muuta olisi Raipe pitänyt valita OJ:n tilalle sillä onhan hän liigan kaikkien aikojen paras pelaaja.
En ymmärrä miksi sitä Jokista rahjataan vuosi toisensa jälkeen kisoihin ja samat sanat Jerestä ja Pärästä ja Rudystä jne.

Niinpä en ymmärrä alkuunkaan miten liigassa ilman mitalia jäänyt joukkue voi saada noin paljon pelaajia b-luokan kisoihin. No ehkä niillä oli vaan paska valmentaja.

Vituttaa että toi otteluohjelma ei suosi pikkumaita yhtään. Helppo nakki jellonille!
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Jotta nyt kenellekään ei jäisi väärinkäsityksiä, niin itse olisin valinnut Olli Jokisen heikohkoista aiempien kisojen tehoistaan huolimatta aivan ensimmäisenä pelaajana maajoukkueeseeni. Eihän tämä NHL:n huippusentteri-Jokinen niistä moniakaan ole käynyt, vaan aiemmin niitä kolusi "ikuinenlupaus-Jokinen".

Niin se nyt vain on, että Jokinen on AIEMPINA vuosina lukeutunut MM-kisoista toiseen ryhmän pettymyksiin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Inkkari
Niinpä en ymmärrä alkuunkaan miten liigassa ilman mitalia jäänyt joukkue voi saada noin paljon pelaajia b-luokan kisoihin. No ehkä niillä oli vaan paska valmentaja.

Inkkari näyttää leveää tasoaan näköjään useammassakin ketjussa.
Hassu, että puhuit tuosta joukkueestaa ja samaan hengen vetoon puhut yksilöistä joita valitaan joukkueeseen.
Aivan huonosti pärjänneessä joukkueessa voi pelata huippuyksilöitä vaikka sitä on vaikea myöntää.
Ei jokereista olisi ainakaan kuulunut kisoihin Väänäsen lisäksi oikeastaan ketään. Paka tietenkin hoitaa hommansa, mutta ehkä siihenkin olisi M.Koivu soveltunut paremmin.
Näillä kuitenkin mennään.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti siffa
MM-kisojen lohkojaot on tehty niin, että kustakin alkulohkosta lähes 100%:sti kaksi ennakkoon parasta joukkuetta ovat kahdeksan parhaan joukossa. Pelataan kuusi "harjoitusottelua" alkusarjassa ja välisarjassa, jonka jälkeen alkavat puolivälieräottelut.

Puolivälieräotteluun Suomi pääsee voittamalla Tanskan lisäksi Ukrainen ja Latvian. Näitä joukkueita vastaan olisi varmaankin tehokkaampiakin pelitaktiikoita käytettävissä kuin se, mitä Westerlund ajaa nyt sisään puolivälieräottelua varten.

Puolivälieräottelussa Suomea vastaan tulee Venäjä, Tsekki, Slovakia tai Sveitsi/Saksa. Pelitapa täytyy olla kirkkaana jokaisella pelaajalla ja hyvin harjoiteltuna. Jokainen noista joukkueesta on voitettavissa, kunhan toteutetaan vaihdosta toiseen sovittua pelitapaa. Siinä on Suomen menestymisen mahdollisuus.

Kyllä nuo faktat ovat olleet tiedossa siitä lähtien kun pelikaavio oli tiedossa. Nämä pelit olivat valmistautumista peleihin, joissa hommaa lähdetään oikeasti ratkomaan. Logiikkaasi en kuitenkaan ihan allekirjoita. On selkeästi hyvä asia, että Suomi pyrki näissä kahdessa ottelussa ensisijaisesti saamaan joukkuepelaamisen kuntoon, se on todella tärkeää varsinkin tällaisessa suht nopeassa turnauksessa. Lause, jossa sanot, että näitä maita vastaan olisi käytettävissä paljon tehokkaampiakin pelitapoja yksinkertaistaa kyllä yhtä paljon kuin Westerlundin pelitapa. Jos ajatellaan kylmästi, että pelaajat ovat pelinappuloita, jotka toteuttavat pelitapaa, ajatuksesi olisi jopa ihan järkeenkäypä. Joukkue tarvitsee pelitavan, joka maksimoi menestyksen, totta. Mutta ei pelitapa voi määritellä pelaajien jokaista liikettä, eikä pelitapa voi estää yksilötaidon ja luovuuden esiintuomista. Se, että jossain tilanteissa toimitaan vastoin robottia, joka toteuttaa valmentajan pelitapaa, ei tarkoita sitä, että näin pelitapaa ei noudatettaisi. Pelitapa pitää paketin kasassa ja luo joukkueen pelaamiseen tiettyä yhtenäisyyttä ja varmuutta, mutta jos luovuus unohdetaan niin voivoi.

Se, että nyt kentällä oli tilaa vähän enemmän kuin esimerkiksi keskiviikkona tulee olemaan, mahdollistaa useampia toimintamalleja eri tilanteissa ja avaa tilaa taidolle. Minä en missään nimessä yhdy ajatukseesi siitä, että Suomen piti pelata nämä kaksi ensimmäistäkin ottelua samalla tavalla kuin kovia maita vastaan tulee pelata. Pelitapa on vain pohja ja ratkaisut muodostuvat tilanteiden mukaan. Tänään varsinkin ykköskenttä pääsi paremmin esille ja se toinen maali oli kyllä hieno taidonnäyte.

Miksi Jussi Jokinen ei pelannut tänään sekuntiakaan? Mitä Jokisen olisi pitänyt tehdä paremmin Tanska-pelissä? Miksi Jari Viuhkola oli katsomossa tänäänkin? Westerlund peluuttaa joukkuetta kuin konetta. Kun ne viisikot on päätetty joskus kisoja ennen, niin niitä ei vaihdeta. Ne, jotka sattuivat niistä jäämään ulos, saavat kuulla hymistelyjä siitä, kuinka pelipaikka voisi ennen pitkää aueta. Hys, ei kerrota niille, että niiden pelit on mahdollisten loukkaantumisten varassa. Mitäs siitäkin tulisi, jos ne olisivat heti tussin pään mitan väärässä paikassa tässä kuviossa.

Aravirta takaisin!
 
Viimeksi muokattu:

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Inkkari on kyllä pelle jätkä. Etkö nyt hyvä ihminen voi myöntää, että Suomella on hyvä joukkue? Ykkösessä häärivät Floridan ykkössentteri OJ, laidoissa Ruotsinkaataja Peltonen ja Tomi "iki-frölunda" Kallio. Ehkä tulosta ei ole vielä hirveästi tullut, mutta taitoa jätkillä riittää ja kisathan ovat vasta alussa. Tänään kaksi maalia.

Kakkosessa taas pelaa tämä teletappikenttä. Kapanen ja Hentunen ovat pelanneet kaksi hyvää varmaa peliä. Pärä oli Tanskaa vastaan vaisu ja J.Jokinen omisti ylivoimalla ja muutenkin Pärän ollessa poissa. Neljä maalia tähän mennessä.

Kolmosesta ja nelosesta sen verran, että peliaikaa saisi pojille tulla enemmän, niin pikku-Hakkikin saisi moottorin lämpimäksi.

Muuten mikä pakko sitä joukkuetta on aina mollata? Milloin on liikaa jokeri-pelaajia, milloin ei ole tarpeeksi änärivahvistuksia... eiköhän Erkka ja pojat tiedä miten tätä hommaa johdetaan. Mutta toisaalta.... J. Jokinen penkillä....
 
Positiivisinta oli minulle muutaman pelaajan tasonnosto tanska-pelistä. Pärssinen näytti heräävän. Kunhan vain ei vaivu takaisin surffailemaan aaltoihin. Ukraina-pelin jälkeen en lähtisi ainakaan teletappeja hajottamaan, koska kaverit alkavat löytää toisensa ja yhteispeli alkaa kulkea.

Tomi Kallion dissaajille vastaisin. Mies on OJ kanssa sitä harvinaista suomalaispelurien kastia, jotka ajavat mielellään suoraan maalille ja laukovat hanakasti. tällaisia ei todellakaan suomella ole liikaa. J.Jokinen toisi juuri tätä samaa tyyliä mukanaan, vaikka häneltä rauhallinen pelityylikin onnistuu. Hankala on kuitenkaan tuon pelin jälkeen lähteä ketään tiputtamaan pois, sillä jarrukenttään ei Jussilla ole mitään asiaa, teletapit alkoivat heräämään ja Rita-Hahl-Hagmankaan eivät älyttömän huonoja olleet vaikkeivat maalipaikoilla mässäilleetkään.

Ruotsi-peli on mielestäni viimeinen paikka Erkalla antaa peliaikaa J.Jokiselle ja Viuhkolalle, sillä pelituntuman hakeminen voi kestää liian kauan. Uskon, että ilman loukkaantumisia mennään näillä. Ellei seuraavassa pelissä lähdetä alusta jo yhdellä ketjulla J.Jokinen-Hahl-Rita.

Niillä mennään mitä on. Se alkaa itsellenikin jo maistua. Tosin.. muulla ei ole väliä, kunhan ruotsi jää taakse ;D
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Maglor
Muuten mikä pakko sitä joukkuetta on aina mollata? Milloin on liikaa jokeri-pelaajia, milloin ei ole tarpeeksi änärivahvistuksia... eiköhän Erkka ja pojat tiedä miten tätä hommaa johdetaan. Mutta toisaalta.... J. Jokinen penkillä....

Perus Suomalainen luonne. Väärät valinnat, väärällä tavalla voitettu, väärä ajankohta, jne. Ihan mitä tahansa Suomessa tapahtuu jääkiekon ympärillä aina on joku arvostelemassa.
Joo ja tuonna on tosiaan liian vähän änäri vahvistuksia. Hemmetti pyöree nolla sillä rintamalla, mitenköhän me pärjätään kisoissa?

Kenenkä tilalle J.Jokinen pitäisi muuten iskeä? Kun ei tästäkään kaverista hirveästi ole hyötyä 2.kenttää alempana. Kallio ja Peltonen on kuitenkin itseoikeutusti ykkösessä ja ei teletappejakaan kannata rikkoa.
Näiden kahden pelin perusteella, Rita penkille J.Jokinen tilalle. Kaikki muut vaihtoehdot taitaa huonontaa joukkuetta. Tai no joo Eloranta ois myös potenttiaalinen penkinlämmittäjä.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Monet tuntuva kaipaavan Viuhkolaa kokoonpanoon, mutta eikö Suomella ole jo leimattuna kaikki passit mitä tässä vaiheessa saa olla? Lisää miehiä saa ottaa kokoonpanoon vasta myöhemmin.
 

Zengur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Voiko joku minua viisaampi selittää minulle, miksi AJ-Niemi pelaa ykkösylivoimaa MM-kisoissa? Varmasti siihen jokin syy on, minä en vain osaa nähdä sitä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Zengur
Voiko joku minua viisaampi selittää minulle, miksi AJ-Niemi pelaa ykkösylivoimaa MM-kisoissa? Varmasti siihen jokin syy on, minä en vain osaa nähdä sitä.

Minun mielestäni syy on siinä, että Salo, Berg ja Lydman eivät MM-kisoihin lähteneet. Teppo Numminen ei pelannut kauden aikana eikä sen takia lähtenyt. Marko Kiprusoff loukkaantui eikä voinut lähteä pyörittämään ylivoimapeliä.

A-J Niemi on toiminut tähän asti hyvin ylivoiman viiva- ja maskimiehenä. Virheitä ei ole tullut. Kenen siinä pitäisi, Zengur, pelata?
 

Grohl

Jäsen
Viestin lähetti siffa
A-J Niemi on toiminut tähän asti hyvin ylivoiman viiva- ja maskimiehenä. Virheitä ei ole tullut. Kenen siinä pitäisi, Zengur, pelata?
Niemi on täyttänyt ruutunsa ihan kohtuu hyvin tähän mennessä, mutta itse laittaisin vaikka Ossi Väänäsen ylivoimaan viivamieheksi Nummelinin pariksi. Eikö Ozzyllä ole kuitenkin aika raskas laukaus, jota osaa paikan tullen käyttää, kuten World Cupissa Ruotsia vastaan? Muutenkin Ossi saa kykyihinsä nähden aika vähän peliaikaa. Vaikka Jokeri onkin, niin tässä on pelimies meikäläisen mieleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös