Suomen Big Brother 2019

  • 203 371
  • 736

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olenko vain minä vai onko muilla sama ajatus? Omissa papereissa oletan että psykologit ja psykiatrit olisi henkisesti vahvoja.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olenko vain minä vai onko muilla sama ajatus? Omissa papereissa oletan että psykologit ja psykiatrit olisi henkisesti vahvoja.
Vuonna 2010 tapasin erään naisen, joka oli ammatiltaan psykologi. Vuorokaudessa se kertoi rakastuneensa minuun. Siis toitotti rakkauttaan. Ns. suhteemme kesti 8 päivää. Hän oli jo suunnittelemassa perhettä ja vannoi rakkauttaan päivittäin, tunneittain, jos ei nukkunut.

Jätin hänet ystävällisin sanoin Facebookin chatissä. Sen jälkeen sain kuulla olevani narsisti.

Eli psykologi on sanonut minun olevan narsisti!

Ihan sekaisin oli kyllä se muija. Lähetti se sitten parin viikon päästä viestin, että narsismia ei olekaan. Kiva.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kusetusta koko äänestyshomma.

Tämä kuulostaa kyllä pahalta. En yllättynyt
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Kusetusta koko äänestyshomma.

Tutkitaankohan tätä tarkemmin? Luulisi, että ei voida ihan miten sattuu toimia, kun on tosiaan tuo maksullinen äänestys, jonka "pitäisi" olla ratkaisevassa asemassa.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen uskonut, että juuri tuon maksullisen äänestyksen vuoksi lopputulokset on tosia. Vappu Pimiän kirittämiset toki on aina olleet kuraa väliaikatilanteissa.

Hämmentää, että mikä on motiivi tällaiseen toimintaan. Äänestysinto tuskin heittelee niin paljon, oli siellä sitten ketkä tahansa lähdössä. Mutta jos tulosta oikeasti manipuloidaan, niin se kyllä syö tuloja, kun äänestyksellä ei ole väliä.
 

ace

Jäsen
Yleinen konsensus tuntuu olevan sitä mieltä, että alkoholin jakaminen asukkaille ei ollut aikaisemmilla kausilla ollenkaan viihdyttävää. Nyt kuitenkin mielestäni alkoholia tuonne kaivattaisiin, että saataisiin uusia puolia asukkaista esiin. Tuotanto tuntuu ryssivän laivatehtävän totaalisesti, millä laivalla on noin tylsää ja noin köyhät tarjoilut?

Siinä olen samaa mieltä, että jatkuva viinaksien jakaminen kaikille ei välttämättä ole oikea tie, mutta oikeaan aikaan ja oikeille henkilöille jaettuna se takaisi kiinnostavuuden.

Tätä jatkuvaa syvällistä keskusteluakaan ei loputtomiin jaksa, vaikka sinänsä toistensa vastakohdat on varsin hyvin taloon valittu.

Onhan tässä vielä aikaa, toivotaan että tuotanto osaa lukea tilannetta jatkossa paremmin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tutkitaankohan tätä tarkemmin? Luulisi, että ei voida ihan miten sattuu toimia, kun on tosiaan tuo maksullinen äänestys, jonka "pitäisi" olla ratkaisevassa asemassa.
Äänestyksen säännöissä on aina lukenut joku disclaimeri, että yhtiö pidättää oikeuden pyyhkiä äänillä persettä. Muistaakseni tuosta käytiin jotain debattiakin joskus, noin kuluttajan näkökulmasta älyttömältä tuntuvan säännön oikeutuksesta. Edelleen muistaakseni tulkinta taisi olla, että älä äänestä. Toisaalta kyllä ihmettelen, että kuinka urpo pitää olla, että tuollaisesta maksaa. Siitä tulee mieleen vain yksi kysymys: miksi ihmeessä?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No jos on tuolle Emmalle saatu arvottua kertoimeksi kolminkamppailussa 6,15 niin hulluhan se on kuka ei oo sitä hakannut sisään.

Varsinkin kun tuntuu että alussa tosi ärsyttävä Tarina olevan päivä päivältä mielenkiintoisempi seurattava ja ei enää niin ärsyttävä, tuskin ihan kärkisijoille tulee mutta kyllähän tuossa on kohta jo useampi olisi jonka ensimmäisenä ottaisi pois. Sen sijaan Emma tuntui elävän ihan omassa maailmassa ja olevan päivä päivältä ärsyttävämpi katsottava ja jossain ihan omassa maailmassaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siinä olen samaa mieltä, että jatkuva viinaksien jakaminen kaikille ei välttämättä ole oikea tie, mutta oikeaan aikaan ja oikeille henkilöille jaettuna se takaisi kiinnostavuuden.

Joo ja eihän sitä jatkuvasti tarvitse mutta talossa selkeästi on muutama henkilö joka varmasti saisi sen oman kuorensa irroitettua kun pääsisi yhtenä iltana irroittelemaan. Mira esimerkiksi saattaisi olla semmoinen ,nyt ei oikein mitään annettavaa ja viimeksi kun alkoholia annettiin niin ei ollut siideriä tarjolla. Eihän sitä ehkä tarvitsisi mitään ihan älyttömän kosteita tyyliin se 5 alkoholiannosta joka monelle riittää tv-känneihin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No jos on tuolle Emmalle saatu arvottua kertoimeksi kolminkamppailussa 6,15 niin hulluhan se on kuka ei oo sitä hakannut sisään.
Niin mutta: "Havainnon jälkeen Betsson toimi normaalisti eli pudotti Emman korkeahkon kertoimen 6.15:stä vain 2.05:een ja nosti samalla muiden ehdokkaiden kertoimia. Mikään ei muuttunut, vaan vetoja lyötiin edelleen käytännössä ainoastaan Emman putoamisen puolesta. Sen jälkeen Betsson sulki pelikohteen kokonaan jo sunnuntaina aamuyhdeksältä."
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
No jos on tuolle Emmalle saatu arvottua kertoimeksi kolminkamppailussa 6,15 niin hulluhan se on kuka ei oo sitä hakannut sisään.
Tämä. Eihän tuossa kertoimessa ollut mitään järkeä, Emmalla oli ensimmäisestä päivästä saakka voittajavedossa suurin kerroin eli kääntäen oli todennäköisin lähtijä. 6,15 kerrointa kolminkamppailussa ei selitä yhtään mikään, kun jo mutukin sanoo että noista kolmesta oli Emma se todennäköisin lähtijä ja oikea kerroin ehkä jotain 1,50.

Toisekseen Betsson ei nyt tässä ota huomioon sitä, että torstain tai perjantain jakson jälkeen lähetyksessä näytettiin häätöäänestyksen tilanne, jossa Emma oli selvästi lähdössä talosta. Siihen peilaten 1,50 olisi ollut ylikerroin, puhumattakaan yli 2 kertoimessa, jota Betsson tuolloin tarjosi ilmeisesti vielä pari päivää. Ihan oma moka Betsson ilta jos eivät näitä ottaneet huomioon ja naurettavaa itkeä jostain manipulaatiosta.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kusetusta koko äänestyshomma.


Kannattaa lukee toi koko teksti. Ei tuossa nyt ole mitään ihmeellistä huijausta tapahtunut kun kyseessä on vedonlyönti johon itse pääsee vaikuttamaan.

Otetaan esimerkki. Jos Emman putoamiselle on annettu korkeahko 6.15 kerroin niin idioottihan silloin olis jos pelaisi Tarinaa tai Timoa putoajaksi. Jos tyyliin voitat 400€ sillä että Emma tippuis ja pääset siihen itse vaikuttamaan niin tottakai silloin sijoitat tarpeen mukaan puoltoääniä Tarinalle ja Timolle. -> Tuollaisessa tapauksessa voisin uhrata 50€ siihen että annan 25 ääntä molemmille.

Aasinhattu tästä vaan vedonlyöntiyhtiölle kun avasivat tuollaisella kertoimella kohteen. Ei vedonlyöjät tyhmiä ole. Ja tuossa äänestyksen loppuvaiheessa kun oli tiukkaa Emman ja Timon välillä niin mietitääs vähän... Kumpaa äänestän vielä varmuuden vuoksi muutaman kerran jos teen Emman putoamisella rahaa.
Myös toisinpäin olisi käynyt, jos Timolla olisi putoamiskerroin ollut 6.15 niin silloin olisi Timo lähtenyt.

Herätys näille jotka uskovat kaiken luetun.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toisekseen Betsson ei nyt tässä ota huomioon sitä, että torstain tai perjantain jakson jälkeen lähetyksessä näytettiin häätöäänestyksen tilanne, jossa Emma oli selvästi lähdössä talosta. Siihen peilaten 1,50 olisi ollut ylikerroin, puhumattakaan yli 2 kertoimessa, jota Betsson tuolloin tarjosi ilmeisesti vielä pari päivää. Ihan oma moka Betsson ilta jos eivät näitä ottaneet huomioon ja naurettavaa itkeä jostain manipulaatiosta.
Toisaalta ainakin Iltasanomien äänestyksessä Emma oli selkeiten turvassa, mutta toisaalta siinä kysymyksenasettelu oli väärin päin ja kysyttiin kenet pitäisi häätää. Sunnuntain lähetyksen alkupuolellahan Tarina oli selvästi tippumassa, mutta sitten sai seuraavaan mainoskatkoon mennessä paljon ääniä.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Toisaalta ainakin Iltasanomien äänestyksessä Emma oli selkeiten turvassa, mutta toisaalta siinä kysymyksenasettelu oli väärin päin ja kysyttiin kenet pitäisi häätää. Sunnuntain lähetyksen alkupuolellahan Tarina oli selvästi tippumassa, mutta sitten sai seuraavaan mainoskatkoon mennessä paljon ääniä.
OK, itse en sunnuntain lähetystä katsonut sattuneesta syystä (Huuhkajat), mutta veikkaan että jos esimerkiksi Tarina olisi ollut lähdössä torstain jakson jälkeen näytetyssä livetilanteessa, niin varmasti olisi hän kerännyt sitten Betssonin mukaan "epäluonnollisen paljon" peliä.

Kaikkein järjettömintä koko keississä on edelleen tuo 6,15 kerroin siinä vaiheessa, kun häätöäänestyksessä on 3 asukasta. Ja varmaankin myös tässä selvästi suurin osa äänistä tulee vasta sunnuntaina livelähetyksen aikana.
 
Otetaan esimerkki. Jos Emman putoamiselle on annettu korkeahko 6.15 kerroin niin idioottihan silloin olis jos pelaisi Tarinaa tai Timoa putoajaksi. Jos tyyliin voitat 400€ sillä että Emma tippuis ja pääset siihen itse vaikuttamaan niin tottakai silloin sijoitat tarpeen mukaan puoltoääniä Tarinalle ja Timolle. -> Tuollaisessa tapauksessa voisin uhrata 50€ siihen että annan 25 ääntä molemmille.

Puhumattakaan, jos jostain löytyisi vaikkapa joku porukka, joka käy lyömässä betsejä sisään. Ja siltä tuo vaikuttaakin, kun puhutaan vain yleisesti vaihdosta, jos siellä olisi joku isompi yksittäinen veto tullut, olisi asiaa lähestytty eri kantilta.

Kokonaisuutena joku euron maksava tekstiviestiäänestys on aika vuotta 2013. Vaikea uskoa, että noissa äänimäärät pyörisivät mahdottoman suurina. Mitä vähemmän äänestäjiä, sitä helpompi on vaikuttaa lopputulokseen ja jos nyt on vaikka joku parinkymmenen hengen poppoo löytynyt, niin yksittäisen investointi on pienempi. Sitten kun vielä tehdään sen verran organisoidusti, että viimeisen tuloskatsauksen jälkeen hakataan tekstaria sisään, niin muut eivät pääse reagoomaan. Medium risk - high reward.

Tuolla ohjelmalla olisi aivan käsittämätön potentiaali takoa rahaa yhteistyösopimuksilla, kuten varmasti tekeekin, niin johonkin tekstareihin jumiutuminen on aika huvittavaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kannattaa lukee toi koko teksti. Ei tuossa nyt ole mitään ihmeellistä huijausta tapahtunut kun kyseessä on vedonlyönti johon itse pääsee vaikuttamaan.

Otetaan esimerkki. Jos Emman putoamiselle on annettu korkeahko 6.15 kerroin niin idioottihan silloin olis jos pelaisi Tarinaa tai Timoa putoajaksi. Jos tyyliin voitat 400€ sillä että Emma tippuis ja pääset siihen itse vaikuttamaan niin tottakai silloin sijoitat tarpeen mukaan puoltoääniä Tarinalle ja Timolle. -> Tuollaisessa tapauksessa voisin uhrata 50€ siihen että annan 25 ääntä molemmille.

Aasinhattu tästä vaan vedonlyöntiyhtiölle kun avasivat tuollaisella kertoimella kohteen. Ei vedonlyöjät tyhmiä ole. Ja tuossa äänestyksen loppuvaiheessa kun oli tiukkaa Emman ja Timon välillä niin mietitääs vähän... Kumpaa äänestän vielä varmuuden vuoksi muutaman kerran jos teen Emman putoamisella rahaa.
Myös toisinpäin olisi käynyt, jos Timolla olisi putoamiskerroin ollut 6.15 niin silloin olisi Timo lähtenyt.

Herätys näille jotka uskovat kaiken luetun.
Tuo koko kirjoituksesi on pelkkää spekulointia. Aivan samalla tavalla uskon asia, mutta koska ajatuksen esitit sinä, niin tietysti uskot itseäsi. Koska itsesi mielestä olet varmasti paras lähde asialle kuin asialle.

Ja melkoinen olkiukko tuo viimeinen virkkeesi. Minä en usko kaikkea lukemaani. Ei se, että uskoo esim ko. lehtijuttua, tarkoita että uskoisi kaiken lukemansa. Muuan Psykoisä ei paljoa uskonut virallisia juttuja, mutta eipä se hänestä oikeassa olevampaa keskimäärin tehnyt.

Asiaa on syytä tutkia ja varmaan peliyhtiö tutkii ja tutkituttaa asiaa. Sittenpä selvinnee asiasta enemmän.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tuo koko kirjoituksesi on pelkkää spekulointia. Aivan samalla tavalla uskon asia, mutta koska ajatuksen esitit sinä, niin tietysti uskot itseäsi. Koska itsesi mielestä olet varmasti paras lähde asialle kuin asialle.

Ja melkoinen olkiukko tuo viimeinen virkkeesi. Minä en usko kaikkea lukemaani. Ei se, että uskoo esim ko. lehtijuttua, tarkoita että uskoisi kaiken lukemansa. Muuan Psykoisä ei paljoa uskonut virallisia juttuja, mutta eipä se hänestä oikeassa olevampaa keskimäärin tehnyt.

Asiaa on syytä tutkia ja varmaan peliyhtiö tutkii ja tutkituttaa asiaa. Sittenpä selvinnee asiasta enemmän.

Et ole varmastikaan vedonlyönnin ammattilainen. Itse olen pelannut erinäisiä pelejä noin 30v ja vedonlyöntiäkin yli 20v joten enköhän tiedä mistä puhun. Kerroin tässä että mikä vaikutus tällaisilla asioilla on kun vedonlyöntiyhtiö antaa liian suuren kertoimen ja plus että pääset itse vaikuttamaan tarvittaessa vedon osumiseen.

Se että k.o lafka epäilee vilppiä niin kannattaa ennemmin ajatella mitä laittaa vedonlyönnin kohteeksi.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Joko Eevis kyllästyi pikkukikkeliin peiton alla. Vai alkoiko koiranpentu perässä ahdistaa. Saas nähdä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Et ole varmastikaan vedonlyönnin ammattilainen. Itse olen pelannut erinäisiä pelejä noin 30v ja vedonlyöntiäkin yli 20v joten enköhän tiedä mistä puhun. Kerroin tässä että mikä vaikutus tällaisilla asioilla on kun vedonlyöntiyhtiö antaa liian suuren kertoimen ja plus että pääset itse vaikuttamaan tarvittaessa vedon osumiseen.
Sehän oli tamimainen perustelu. Pelasin rahapelejä jo kasarilla joskus 35 vuotta sitten ja vetoa löin eka kerran marraskuussa 1993, kun pitkäveto saapui Suomeen. Nytkö olen enemmän asiatuntija. Lisäksi menin yliopistossa heittämällä sisään tilastotieteessä. En toki aloittanut sen alan opiskelua. Ou jeah.

Kuten jo on sanottua, niin kertoimen tiputtaminen kuudesta kahteen ei vaikuttanut pelaamiseen millään tavalla. Se on selkeä varoitusmerkki.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
"Betsson ilmoitti, ettei se tule enää tarjoamaan pelikohteita Big Brotherin häätöäänestyksistä."

Luin koko tekstin.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No jos on tuolle Emmalle saatu arvottua kertoimeksi kolminkamppailussa 6,15 niin hulluhan se on kuka ei oo sitä hakannut sisään.
Täytyy ottaa huomioon, että asetelmat muuttuivat pitkin viikkoa. Alkuun vaikutti siltä, että Tarina on ylivoimaisesti vihatuin hahmo, josta suuri yleisö haluaa eroon. Timo ja Emma olivat aika harmittomia tarkkailijoita.

Kerroin on toki kova siitä huolimatta. Se, että sitä on laskettu reilulla kädellä, voi mukailla myös näitä mainitsemiani muuttuvia olosuhteita. Tarina on rauhoittunut ja muodostunut aika tärkeäksi bb-yhteisön jäseneksi. Vaikka hän on ärsyttävä monessa mielessä, ihmiset haluavat hänen jatkavan pelkästään viihdearvon vuoksi.

Emma pelasi tuon viikonlopun huonoimmalla mahdollisella tavalla. Hän ei ensinnäkään ole vaikuttanut kovin positiiviselta tai sosiaaliselta hahmolta. Toiseksi hän on jatkuvasti pitänyt esillä omaa ahdistustaan putoamisen suhteen. Viimeiseksi, hän naulasi oman arkkunsa kiinni itkiessään oman isänsä tilannetta. Tuon jälkeen on täysin odotettua, että ihmiset eivät sankoin joukoin toivo hänen jäämistään taloon.

Uskoisin, että Betssonilla on aika maltilliset panosrajat tällaisiin viihdeohjelmiin. Näin ollen suhtautuisin varauksella siihen, että siellä on jotain isoja pelureita paukuttanut tonneja ko. kohteeseen ja mahdollisesti myös puhelinäänestykseen. Jos kohteeseen saa kiinni 50-100€, ei ole kovinkaan kannattavaa tuhlata suuria summia äänestykseen - saati että sillä vielä heilautettaisiin vaakaa oleellisesti suuntaan tai toiseen.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Tutkitaankohan tätä tarkemmin? Luulisi, että ei voida ihan miten sattuu toimia, kun on tosiaan tuo maksullinen äänestys, jonka "pitäisi" olla ratkaisevassa asemassa.
Tuo vedonlyöntiyhtiö oli ainoa joka tarjosi vastaavia kertoimia ja ylilaudalla ihmiset ihmetteli että miksi Emmalle annetaan 6 kerroin ja bettasivat siellä. Liveä katselleet tiesi (minäkin), että Emma tippuu saletisti.

Ja ei tuota voi etukäteen tietää tietenkään kun putoaminen tapahtuu livenä. Tuo betsafe tjsp myös peruutti noita 6x vetoja. Ne puhuu itse paskaa, eivät ymmärtäneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös