Suomea ei mainittu

  • 2 789
  • 11

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämä ketju on tarkoitettu vastapainoksi Suomi mainittu -ketjulle sellaisia uutisia tai kommentteja varten, joissa Suomea ei mainittu (vaikka olisi pitänyt). Sain ajatuksen ketjun perustamisesta lukiessani uutista, jossa kerrotaan Trumpin viitanneen viime kesän huippukokoukseen Helsingissä.

– Minulla oli oikeastaan hyvä tapaaminen Venäjällä, josta te [toimittajat] ette olleet samaa mieltä. Mutta se on OK, sillä ei ole ilmeisesti paljon väliä, koska täällä minä olen, Trump sanoi.

– Tarkoitat Helsinkiä? toimittaja korjasi väliin tarkoittaen Trumpin ja Putinin heinäkuista huippukokousta Helsingissä Suomessa.

Trump ei huomioinut toimittajan korjausta vaan jatkoi vastaustaan kuvailemalla, miten hyvä tapaaminen hänellä oli Putinin kanssa.

Trumpille sattui kömmähdys viitatessaan Putinin tapaamiseen Helsingissä – ”Minulla oli oikeastaan hyvä tapaaminen Venäjällä…”

Suomea ei mainittu.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Hieno ketju!

Kuten tiedetään, Nokian "hulluina vuosina" 2000-luvun vaihteessa oli varsinkin Yhdysvaltain markkinoilla vallalla liki jakamattoman yleinen käsitys, että ko. matkapuhelinvalmistaja on Japanista. Tämä oletus puolestaan antoi merkille automaattisen "huipputeknologian laatusertifikaatin" (vrt. nyk. esim. E-Korea ja Kiina).

Kuulin hiljattain mielenkiintoisen tarinan, jonka mukaan Nokialle olikin erittäin tärkeää olla oikomatta asiaa aktiivisesti markkinoinnissaan ja brändiviestinnässään, eli Suomea ei mainittu - aivan tarkoituksella ja strategisista syistä.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Eikös sitä jollain amerikkalaismessuilla myyty Iittalan lasiakin ruotsalaisena. Sillä kun oli kuulemma parempi maine.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Ranskassa nykyään varsinkin nuorison keskuudessa suosioon noussut suomalainen mökkipeli Mölkky on heille yksinomaan ruotsalainen. Ikeasta kun noita lähinnä ostellaan, niin ei varmaan Suomea mainittu.

Jokakesäinen aktiviteetti onkin käydä kyselemässä fransmanneilta, että tietävätkö mistä pelaamansa peli on kotoisin ja kun vastaus on ruotsi niin välittömästi turpaan. Oppiipahan, saatana!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kuten tiedetään, Nokian "hulluina vuosina" 2000-luvun vaihteessa oli varsinkin Yhdysvaltain markkinoilla vallalla liki jakamattoman yleinen käsitys, että ko. matkapuhelinvalmistaja on Japanista.
Nokialla asuvat vanhempani kävivät joskus vuosituhannen alkuvuosina New Yorkissa. Kun isäni mainitsi taksikuskille tulevansa Nokia-nimisestä kaupungista, vastaus oli "But you don't look Japanese".
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Swedish meatballs, suck my dick. Eikö niitä lihapalloja nyt oo kaikkialla tai en minä tiedä. Joulupukkiin hurrit ei vissiin viittinyt koskea, kun se oli jo pohjoisnavalla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Neiti Fischer nuoremman tutkimuksissa (sarja Ylellä) mainittiin ruotsalainen sauna. En tiedä miksi se Ruotsi nyt oli sauna hommaan sotkettu... Sauna on Suomesta! ;-)
 
Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Neiti Fischer nuoremman tutkimuksissa (sarja Ylellä) mainittiin ruotsalainen sauna. En tiedä miksi se Ruotsi nyt oli sauna hommaan sotkettu... Sauna on Suomesta! ;-)
Ruotsalainen sauna on kans olemassa, lämpöä siellä on joku viiskyt ja Börje lukee siellä sanomalehteä. Ehkä nuorempi neiti Fischer oli tutkimassa juurikin sellaista saunaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös