Suomalaiset NHL:ssä kaudella 2022–2023

  • 414 182
  • 1 368

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Mies, jonka parhaat ottelut on nähty Leijona-paidassa tammikuussa 2014 ja jonka jälkeen ei ole suostunut Leijona-paitaa päälleen pukemaan. Kutsuisin häntä joka tapauksessa Leijona-kasvatiksi.

Rasmus Ristolainen - Simba
Edelleenkin, häntä ei silloin kelpuutettu leijonien joukkoon, minkä seurauksena hän haavoittui henkisesti. Rasmus on siis Scar.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mies, jonka parhaat ottelut on nähty Leijona-paidassa tammikuussa 2014 ja jonka jälkeen ei ole suostunut Leijona-paitaa päälleen pukemaan. Kutsuisin häntä joka tapauksessa Leijona-kasvatiksi.

Rasmus Ristolainen - Simba
Kyllähän Ristolainen kävi pelailemassa Leijonissa 2015, mutta joistain syistä ei päässyt lopulliseen joukkueeseen. Samoin toki World Cupissa 2016 myös pyörähti.

Mutta niiden ulkopuolella ei toki ole Leijona paitaa päälleen pukenut, syitä voi vain arvailla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sovitaanko, että kaikki ovat HIFK:in kasvatteja, jos ei nimenomaan osoiteta monin todistein, etteivät ole? Selkeyttäisi tilannetta, tai Selke-yttäisi, kuten vitsiveikkona tässä sanon. Aleksandr Barkov Jr.: HIFK-kasvatti.
Jos kirjoittaa Google-hakuun "Tapparasta lähteneet NHL-pelaajat" niin ensimmäisenä tulee Valtteri Filppulan, Tuukka Raskin, Teemu Selänteen, Mikael Granlundin ja Mikko Koivun kuvat näkyviin.

Mutta ei noista taidettu NHL:n kasvattajakorvausta koskaan saada. Ilves sentään taisi tilin tehdä kasvateillaan Zigmund Palffylla ja Jere Karalahdella.
 

agent082

Jäsen
Itse en muista noita katsoneeni joten luotetaan tuohon näkemykseen.
Itse katsoin. En tiedä miksi. Oli hämmästyttävän huono. Ehkä ajatteli, että pääsee kisoihin joka tapauksessa. En tiedä, oliko Jukka jo luvannut kisapaikan, että pystyi vetämään aivan päin vittua, ja sitten Jalonen vetikin lupauksessa takaisin, kun Risto veti homman täysin lekkeriksi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse katsoin. En tiedä miksi. Oli hämmästyttävän huono. Ehkä ajatteli, että pääsee kisoihin joka tapauksessa. En tiedä, oliko Jukka jo luvannut kisapaikan, että pystyi vetämään aivan päin vittua, ja sitten Jalonen vetikin lupauksessa takaisin, kun Risto veti homman täysin lekkeriksi.
Tuolloin oli kuitenkin Kari Jalonen luotsaamassa Leijonia eikä Jukka Jalonen. 2015 kisat jääneet mieleen siitä, että Barkov ja Donskoi dominoivat Suomen paidassa ja Kanadan joukkue teki suunnilleen mitä halusi koko kisat. Toki myös Saukkosen legendaarinen kommentti "Tämä on kyllä lopun alkua Valko-Venäjälle" kun Kanada teki 8-1 tms. maalin Valko-Venäjää vastaan.
 

agent082

Jäsen
Tuolloin oli kuitenkin Kari Jalonen luotsaamassa Leijonia eikä Jukka Jalonen. 2015 kisat jääneet mieleen siitä, että Barkov ja Donskoi dominoivat Suomen paidassa ja Kanadan joukkue teki suunnilleen mitä halusi koko kisat. Toki myös Saukkosen legendaarinen kommentti "Tämä on kyllä lopun alkua Valko-Venäjälle" kun Kanada teki 8-1 tms. maalin Valko-Venäjää vastaan.
Oisko Ristolla menneet kans Jaloset sekaisin, kun Jukalle vihoittelee?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos kirjoittaa Google-hakuun "Tapparasta lähteneet NHL-pelaajat" niin ensimmäisenä tulee Valtteri Filppulan, Tuukka Raskin, Teemu Selänteen, Mikael Granlundin ja Mikko Koivun kuvat näkyviin.

Mutta ei noista taidettu NHL:n kasvattajakorvausta koskaan saada. Ilves sentään taisi tilin tehdä kasvateillaan Zigmund Palffylla ja Jere Karalahdella.
Mä kirjoitin ”SaiPasta lähteneet NHL-pelaajat”, Google antoi vastaukseksi kuvan yksisarvisesta, hammaskeijusta, Joulupukista, Jumalasta, viisaasta Jokeri-fanista ja Kai Rautiosta, ja kysyi ”tarkoititko jotain näistä taruolennoista?”
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Mä kirjoitin ”SaiPasta lähteneet NHL-pelaajat”, Google antoi vastaukseksi kuvan yksisarvisesta, hammaskeijusta, Joulupukista, Jumalasta, viisaasta Jokeri-fanista ja Kai Rautiosta, ja kysyi ”tarkoititko jotain näistä taruolennoista?”
Bostonihan maksaa vieläkin niin isoja kasvattajakorvauksia Nokelaisesta, että eipä SaiPassa muuten olisikaan vara palkata Hämäläistä päävalmentajaksi.
 

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kun kerran tähän mentiin, niin kysyin chatGPT:ltä, mitä mieltä se on suomalaisista NHL pelaajista. No:

Olen tekoälykanta, joten minulla ei ole mielipiteitä tai arvosteluja. Kuitenkin tiedän, että Suomella on ollut menestyneitä NHL-pelaajia, kuten Teemu Selänne, Jari Kurri, Saku Koivu, Kimmo Timonen, Patrik Laine ja Sebastian Aho. He ovat kaikki ansainneet kunnioituksen Suomen jääkiekkoilusta.
--
Tämä oli siis tekoälyn mielipide menestyneistä pelaajista.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Kun kerran tähän mentiin, niin kysyin chatGPT:ltä, mitä mieltä se on suomalaisista NHL pelaajista. No:

Olen tekoälykanta, joten minulla ei ole mielipiteitä tai arvosteluja. Kuitenkin tiedän, että Suomella on ollut menestyneitä NHL-pelaajia, kuten Teemu Selänne, Jari Kurri, Saku Koivu, Kimmo Timonen, Patrik Laine ja Sebastian Aho. He ovat kaikki ansainneet kunnioituksen Suomen jääkiekkoilusta.
--
Tämä oli siis tekoälyn mielipide menestyneistä pelaajista.
Tästä tuli mieleen edellisen YLEltä tulleen Hurricanes-Islanders pelin tauoilla esitetty "tekoälyn valitsemat 10 parasta suomalaissuoritusta kaudelta 22-23". Taisivat olla kaikki maalivahtien torjuntoja ja 6/10 niistä oli rankkareita, huipentuen viimeiseen suoritukseen, jossa pelaaja taisi vetää kokonaan ohi maalista / sotkeutua omiin luistimiinsa :D Siihen peilaten olen pöyristynyt, ettei tekoäly ole kelpuuttanut ainoatakaan maalivahtia listalleen.
 
Viimeksi muokattu:

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Kun kerran tähän mentiin, niin kysyin chatGPT:ltä, mitä mieltä se on suomalaisista NHL pelaajista. No:

Olen tekoälykanta, joten minulla ei ole mielipiteitä tai arvosteluja. Kuitenkin tiedän, että Suomella on ollut menestyneitä NHL-pelaajia, kuten Teemu Selänne, Jari Kurri, Saku Koivu, Kimmo Timonen, Patrik Laine ja Sebastian Aho. He ovat kaikki ansainneet kunnioituksen Suomen jääkiekkoilusta.
--
Tämä oli siis tekoälyn mielipide menestyneistä pelaajista.

Tekoälykin vittuilee Rantaselle, kun ei mainitse häntä.
 

Alejandro

Jäsen
Mä kirjoitin ”SaiPasta lähteneet NHL-pelaajat”, Google antoi vastaukseksi kuvan yksisarvisesta, hammaskeijusta, Joulupukista, Jumalasta, viisaasta Jokeri-fanista ja Kai Rautiosta, ja kysyi ”tarkoititko jotain näistä taruolennoista?”
Mitäs vappusimaa meidän kosmopoliitti on vetänyt? Mene internetiin ATK-laitteellasi ja etsi vaikka Altavistasta pelaajaa nimeltä Petri Skriko.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Mikä olisi huonoin/nössöin/tuhnuin NHL:ssä vähintään yhden ottelun pelanneista suomalaisista kiekkoilijoista koostuva Leijona-joukkue? Semmoinen jolla olisi vaikeuksia esim. Japanin jääkiekkomaajoukkuetta vastaan? Laittakaa omia hahmotelmia semmoisesta anti-Jellonat joukkueesta tänne jos mahdollista. Itsellä lyö pää nyt aivan tyhjää mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Riku Helenius ja vaikka Sami Aittokallio voisi olla maalivahteina, pakeiksi Sami Helenius, Tuomas Grönman, Kari Haakana, huonompi pakki- Mikko Lehtonen, Jussi Timonen, Teemu Laakso ja Tomi Pettinen, hyökkäykseen Miika Elomo, Ilkka Pikkarainen, Toni Dahlman, Kalle Kossila, taas yks Mikko Lehtonen, Tuomas Pihlman, Petteri Wirtanen, Jari Torkki, Joonas Rask, Tomi Mäki, Masi Marjamäki, Michael Keränen ja Perttu Lindgren.

Saattais Japanilla olla mahiksia.

Vaan saisiko suomalaisista pelaajista, jotka ei koskaan NHL:ssä ole pelanneet, kovemman jengin? Ketähän siihen menisi.. Petri Vehanen ja Ari Sulander tulee maalivahdeista mieleen, sitten näitä legendaarisia Liiga-jyriä, Ilkka Mikkoloita, Jan Latvaloita ja Ville Kohoja, mutta mahtuisko nuo nyt edes jengiin jos kunnolla alkais perkaamaan? Paljonhan on lupaavia nuoria pelaajia, jotka ei vielä ole NHL:ään ehtineet, Lauri Pajuniemeä ja Markus Nurmea ja ketälie. Mörkö-Marko ja Hannes Björninen, Sakari Manninenkin vielä on tämän ryhmän käytettävissä. Jaa-a.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Vaan saisiko suomalaisista pelaajista, jotka ei koskaan NHL:ssä ole pelanneet, kovemman jengin?
Vaadin nyt ketjuhahmotelmia! Vastakkain NHL:n tussuimmat suomalaiset vs parhaat suomalaiset jotka eivät koskaan päässeet pelaamaan peliäkään Änärissä.

Saa suorittaa.

Edit: Sitten kunhan saadaan joukkueet lyötyä lukkoon niin joku voisi laittaa raakana datana ChatGPT:n ennustuksen kyseisten virtuaalijoukkeiden vastakkainasettelun lopputuloksesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Mikä olisi huonoin/nössöin/tuhnuin NHL:ssä vähintään yhden ottelun pelanneista suomalaisista kiekkoilijoista koostuva Leijona-joukkue? Semmoinen jolla olisi vaikeuksia esim. Japanin jääkiekkomaajoukkuetta vastaan? Laittakaa omia hahmotelmia semmoisesta anti-Jellonat joukkueesta tänne jos mahdollista. Itsellä lyö pää nyt aivan tyhjää mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.

Maalivahdeiksi Iiro Tarkki ja Kasimir Kaskisuo. Tarkki pelasi yhden ottelun, mutta käytännössä peliaikaa kertyi 40 minuuttia ja 51 sekuntia. Kymmenestä laukauksesta hän päästi kolme, joten NHL-uran tilastoiksi jäi 70% torjuntaprosentti ja päästettyjen maalien keskiarvoksi 4,41. Kaskisuo pääsi peräti kahdessa pelissä kentälle. Ensimmäisen pelin pelasi jopa kokonaan ja voitti, vaikka päästi kuusi maalia 38 laukauksesta. Toinen peli tuli heti seuraavalla kaudella, jossa Kaskisuo pelasi jopa reilun päästämättä maalia kohdaten kolme laukausta. Uran tilastot 4,78 ja 85,4%. En tiedä kumman näistä laittaisi aloittamaan maalissa.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoisin, että ei peliäkään NHL:ssä -jengi voittaisi heittämällä ton NHL:ssä pelanneiden All Craps -miehistön, jos aikakausitasoitus huomioidaan. Skipataan takavuodet luonnollisesta syystä, mutta jos vaikka ysäristä eteenpäin, niin siellä on "Veikko" Niemistä ja "Essi" Keskistä, ilmiselviä aikansa liigatähtiä kansainvälisillä näytöillä, joihin verrattuna Masi Marjamäet ja Joona Luodot ovat aika kevyttä kamaa.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Niin… varmaan ne Hintz ja Rantanenkin saisi mediatilaa, jos heillä olisi Juice-look tai kaivaisi nenää kielellä? En tiedä mitä medioita luet, mutta veikkaan, että alkaa I-kirjaimella.

Eiköhän niistä ihan oikeista asioista, kuten jääkiekon pelaamisesta, Hintz ja Rantanen saa ihan yhtä hyvin palstatilaa sellaisilta tahoilta, joiden päätehtävänä ei ole kertoa pelaajien ns. jääkiekon ulkopuolisista asioita.

Tuskin joku Teuvo Hakkarainenkaan palstatilaa sai olemalla aikansa yksi parhaista kansanedustajista.
Erikoisia arveluja, itse pyrin välttämään i- ja l- alkuisia medioja.
Toisen kappaleen veikkaus sinulta varmasti osuukin, ainakin osittain, mutta en tosin tiedäkään tahoja joiden päätehtävänä on kertoa pelaajien ns. jääkiekon ulkopuolisista asioista.
Ilmeisesti luet sellaisia, hyvä sulle.
Hakkarais Tepistä vissiin samoissa tahoissa on juttuja kun löysit hänetkin tähän...
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Erikoisia arveluja, itse pyrin välttämään i- ja l- alkuisia medioja.
Toisen kappaleen veikkaus sinulta varmasti osuukin, ainakin osittain, mutta en tosin tiedäkään tahoja joiden päätehtävänä on kertoa pelaajien ns. jääkiekon ulkopuolisista asioista.
Ilmeisesti luet sellaisia, hyvä sulle.
Hakkarais Tepistä vissiin samoissa tahoissa on juttuja kun löysit hänetkin tähän...
No minä veikkasin. En minä tiedä mistä nuo mainitsemasi asiat olet löytänyt. Kerrohan itse, kun asian otit esille. Tarkoitatko vain heidän sivujaan täällä Jatkoajassa ja palstakavereiden heittoja?

Minä en ole itse asunut Suomessa sitten 2015 elokuun, että en ihan hirveästi ole ns. suomalaisen median vaikutuspiirissä, ellen itse nimenomaan vaikka hesarin, maikkarin tai iltapäivälehtien uutisia lue.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös