Suomalaiset NHL:ssä kaudella 2021–2022

  • 587 676
  • 2 065

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Hyvin kyllä Lehkonen otti paikkansa Coloradon hyökkäyksestä. On hieno nähdä, että pystyy (taas) ratkomaan pelejä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tossa pätkässä on muotoiltu asia sen verran epäselvästi, että ei voi tietää, onko kyse joko-tai vai sekä-että tilanteesta. Toisessa lähteessä, jonka löysin, väitetään että molempien ehtojen (41 peliä runkkariluukunavaajana JA 1 peli finaalissa lippis päässä) pitää täyttyä. Kumpikaan näistä ei toki ole kovin virallisen oloinen sivusto, että tiedä häntä...

E: Ja jos hokijournalisti Mark Lazarusta on uskominen, niin itse asiassa mitään selvää kakkosveskasääntöä ei ole olemassakaan! Tapauskohtaista siis ilmeisesti.
Just, eli tää on taas rasismijuttuja! Raanta jätettiin pois koska se on Suomesta, ja varmana ei Justus Annusenkaan nimeä kirjotettaisi vaikka se availisi luukkua erityisellä taidolla ja vimmalla! Varmaan ne taas kirjottaisi suomalaisen maalivahdin sijaan siihen pystiin "o'riely, st. Luis" tai jotain.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Sanoisin, että juuri nyt on noin 58% todennäköisyys suomalaiseen Stanley Cup voittajaan
Aika mielenkiintoinen laskutapa, kun kahdesta jäljellä olevasta suomalaisjoukkueesta toinen on finaalissa ja toinen johtaa omaa ottelusarjaansa. Vai onko tässä löydetty vihdoinkin toimiva algoritmi "suomalaisvaikutuksen" määrittämiseen?
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Rangers-Lightning sarjassa voimasuhteet siis 8-92 tällä hetkellä?
Tuossa esimerkissä siis 8-42, eli prosentteina 16 - 84. Mutta jos lasketaan idän mestarin finaalivoiton todennäköisyys 60 prosentiksi, niin NYR-TBL voimasuhteet silloin 30-70.
 

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Niin siis jotta suomalainen ei voita, pitää Tampan voittaa. Jos Tampan todennäköisyys voittaa Rangers olisi 70% ja sitten Colorado 60%, olisi Tampan voitto 0,7x0,6= 42% eli kaikki muut vaihtoehdot 58%. En kyllä muista käytinkö aamulla noita lukuja D
 
Onko NHL:ssä yhtään seuraa, jossa ei ole ketään suomalaista ts. jos se kyseinen seura voittaa Stanley Cupin, niin yksikään suomalainen ei voita Stanley Cupia?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Tällä kaudella jakauma oli seuraava (loppukaudella)

Suomalainen joukkueessa vaadittavan määrän otteluita:
BOS, BUF, CAR, CHI, COL, CBJ, DAL, EDM, FLA, LA, MTL, NSH, NJ, NYR, PHI, PIT, SEA, STL, VAN, WPG

Suomalainen joukkueessa, ottelumäärä ei riitä:
ANA*, ARI, CGY, DET, NYI, OTT, SJ*

Ei suomalaisia joukkueessa:
TB, TOR, VGK, WSH

Kriteerit täyttävä suomalaispelaaja kaupattu pois kesken kauden:
MIN

* Ottaen huomioon prosenttiosuuden loppukauden peleistä, voisi toki olettaa Vaakanaisen ja Kähkösen saavan Cup-voiton, mikäli joukkue olisi kannun voittanut.
 
No vaikkapa nyt hallitseva mestari Tampa. Vegas, Minnesota, Toronto, Washington, Islanders…
Korjaa jos olen väärässä, mutta:
Tampassa Kari Kettunen
Vegasissa Peter Ahola
Minnesotassa Max Kolu
Torontossa Ari Vuori
Washingtonissa Matti Lamberg
Islandersissa Juha Riihijärvi

En ole yhtään varma, että ovatko tietoni ajantasalla.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Korjaa jos olen väärässä, mutta:
Tampassa Kari Kettunen
Vegasissa Peter Ahola
Minnesotassa Max Kolu
Torontossa Ari Vuori
Washingtonissa Matti Lamberg
Islandersissa Juha Riihijärvi

En ole yhtään varma, että ovatko tietoni ajantasalla.
Nyt on kyllä ihan maailmanluokan saivartelua, olet varmasti tyytyväinen itseesi.


Lehkonen on kyllä mainio veijo, toista vuotta putkeen jo sysää joukkueensa jatkoajalla voittomaalin muodossa finaaleihin, hattu päästä.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Korjaa jos olen väärässä, mutta:
Tampassa Kari Kettunen
Vegasissa Peter Ahola
Minnesotassa Max Kolu
Torontossa Ari Vuori
Washingtonissa Matti Lamberg
Islandersissa Juha Riihijärvi

En ole yhtään varma, että ovatko tietoni ajantasalla.

Kuka heistä olisi voittanut/voittaisi Cupin?
 
Kuka heistä olisi voittanut/voittaisi Cupin?
Siis Kettunen nyt ainakin kolmesti. Taitaa olla aika harvassa kolminkertaiset suomalaiset Stanley Cup voittajat, Tikkanen, Väisänen, Kurri, Kettunen, muita?

Detroitia ja Vancouveria piti miettiä, että onko siellä edes ollut tässä lähiaikoina ketään, mutta Juho Lammikko ja Olli Juolevi ovat sielläkin olleet.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Korjaa jos olen väärässä, mutta:
Tampassa Kari Kettunen
Vegasissa Peter Ahola
Minnesotassa Max Kolu
Torontossa Ari Vuori
Washingtonissa Matti Lamberg
Islandersissa Juha Riihijärvi

En ole yhtään varma, että ovatko tietoni ajantasalla.
Et ollut ollenkaan varma, mutta silti tietäväisenä ja itseäsi passiivisesti korostamalla änkesit tänne aivan turhaa diibadaabaa. Kuten joku jo sanoi - olet varmasti erittäin tyytyväinen itseesi.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Jos tarkoitat, että olisin kysynyt pelkkiä pelaajia, niin miksi hitossa olisin niin tehnyt, kun tässä on koko sivu aiemmin keskusteltu siitä, että Tampalla näitä pelaajia ei ole?
Ehkä et vain ollut varma, tai et tiennyt asiaa lainkaan? Aivan se ja sama. Eiköhän täällä nyt pelaajista puhuta, kun noista Stanley Cupin voitoista puhutaan.
 
Et ollut ollenkaan varma, mutta silti tietäväisenä ja itseäsi passiivisesti korostamalla änkesit tänne aivan turhaa diibadaabaa. Kuten joku jo sanoi - olet varmasti erittäin tyytyväinen itseesi.
Tuo on jo suorastaan törkeätä. Minä en ikinä lähtisi sanomaan yhdelläkään kykyjenetsijälle tai valmentajalle, että heidän työnsä on aivan turhaa diibadaabaa.

Tiedän, mitä Urheilulehti listasi viime syksynä. Mutta tilanteet muuttuvat ja sopimuksia siirtyy ja päättyy jatkuvasti. Oletin, että tässä ketjussa on henkilöitä, jotka tietävät suoraan sanoa, että ketä suomalaisia on missäkin organisaatioissa töissä.
 
Ehkä et vain ollut varma, tai et tiennyt asiaa lainkaan? Aivan se ja sama. Eiköhän täällä nyt pelaajista puhuta, kun noista Stanley Cupin voitoista puhutaan.
Rajaako se jollain tavalla pois sen, että muissa rooleissa toimivista ei saa puhua? Näistä ei-pelaajista ei kovin paljoa puhuta ja itse ainakin olen kiinnostunut myös heidän työstään.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Tuo on jo suorastaan törkeätä. Minä en ikinä lähtisi sanomaan yhdelläkään kykyjenetsijälle tai valmentajalle, että heidän työnsä on aivan turhaa diibadaabaa.

Tiedän, mitä Urheilulehti listasi viime syksynä. Mutta tilanteet muuttuvat ja sopimuksia siirtyy ja päättyy jatkuvasti. Oletin, että tässä ketjussa on henkilöitä, jotka tietävät suoraan sanoa, että ketä suomalaisia on missäkin organisaatioissa töissä.
Vaan jos alat puhumaan joidenkin muiden kuin pelaajien ”voittamista” Stanley Cupeista, kun täällä on koko ajan puhuttu siitä, saadaanko suomalaispelaajien nimiä Stanley Cup-pokaaliin, niin kyllä se ihan turhaa ja ”tiedoillasi” tärkeilevää diibadaabaa on. Siihen en toki viitannut mitenkään, etteivätkö tuollaiset erinäiset taustahenkilöt tekisi tärkeää työtä. Heidän työnsä ei kuitenkaan kuulu mitenkään tähän keskusteluun, ainakaan minun mielestäni. Toki voit kirjoittaa mitä lystää, mutta silloin kannattaa varautua myös tämän kaltaisiin vastakommentteihin.
 
Vaan jos alat puhumaan joidenkin muiden kuin pelaajien ”voittamista” Stanley Cupeista, kun täällä on koko ajan puhuttu siitä, saadaanko suomalaispelaajien nimiä Stanley Cup-pokaaliin, niin kyllä se ihan turhaa ja ”tiedoillasi” tärkeilevää diibadaabaa on. Siihen en toki viitannut mitenkään, etteivätkö tuollaiset erinäiset taustahenkilöt tekisi tärkeää työtä. Heidän työnsä ei kuitenkaan kuulu mitenkään tähän keskusteluun, ainakaan minun mielestäni.
Minusta näytti, että pelaajien osalta tuo keskustelu on aikalailla selvä. Kahdessa joukkueessa on, yhdessä ei. En ymmärtänyt, että se keskustelu on edelleen kesken, selvästi olin väärässä, pahoitteluni siitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös