Suomalaiset NHL:ssä kaudella 2020–2021

  • 440 789
  • 1 484
Ukko-Pekka Luukkonen on todennäköisesti seuraava suomalainen debytantti NHL:ssä. Buffalon GM Kevyn Adamsin mukaan Luukkonen saanee saumansa jo tänään tai sitten seuraavissa peleissä. Luukkonen nostettiin AHL:stä ylös ja virallisesti on nyt taxi squadissa, mutta tosiaan saattaa pelata jo tänään Pittsburghia vastaan.
 

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle
Niin tai siis jos Carolina pelaa korttinsa oikein. Hakanpää varmasti mielellään laittaa nimensä Cannesin jatkosopimukseen jo vaikka tänään jos sellaista (reiluin ehdoin) tarjotaan.

Sanottakoon tässä samalla, että itse olin jälleen kerran väärässä kun kirjoitin, että Hakanpää ei ehkä kiinnosta noita isoimpia cup contendereja siirtorajalla. Kyllä kiinnosti ja oikein hyvä niin!
Kyllä siinä Hakanpäänkin pitää ne oikein pelata, jos Canes jatkon tekee jo ennen draftia ja ei suojaa, niin ihme on, jos ei Seattle miestä vie.

Minulla ei mitään Anaheimia vastaan, mutta hyvä että pääsi kunnon contanderiin missä voi menstyäkkin. Hieno ollut kyllä Hakanpään ura kehitys ja nousu vakiopelaajaksi NHL:ssä.
 

Luoto

Jäsen
Kyllä omaan silmään näyttää että kiinnostaa - ei vaan osaa pelata jääkiekkoa. Ainakin siinä Dallasin toisessa maalissa Laine polki ihan täysillä alas puolustamaan ja yritti kaikkensa - joka vaan ei ole paljoa.

Kolmas maali oli ihan käsittämätön, Laine vaan lopetti pelaamisen vastustajan kanssa laidassa, ja sen sijaan vähän näennäisesti yritti häiritä syöttöä. Täysin turha maali.

Neljäs maali sitten hienosti Laine kääntyi vaihtoon kesken tilanteen jotta vastustaja pääsi rauhassa 3-1 hyökkäykseen.
Ensimmäisessä maalissa ei kiinnostanut luistella ollenkaan, Benn tuli takaa ja teki maalin. Siitä on saattanut tulla huutoa sen verran että toisessa maalissa Laine jo luisteli, ei vaan tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä kun oli niin outo tilanne. Neljännessä häneltä putosi maila ja kääntyi poimimaan sitä.
 
Kyllä siinä Hakanpäänkin pitää ne oikein pelata, jos Canes jatkon tekee jo ennen draftia ja ei suojaa, niin ihme on, jos ei Seattle miestä vie.

No eikai pelaajan tuollaisia juttuja kannata miettiä. Jos ykkösvaihtoehtona hänellä on jatkaa Canesissa ja sieltä lappua lyödään eteen, niin kannattaako siinä kohtaa todeta, että ei mä pelkään tonne Seattleen joutumista, joten en laita nimeä alle. Tokkopa pelaaja itse on edes perillä noista laajennusdraftin säännöistä saatikka että kannattaisi päätään sellaisella vaivata.
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Tokkopa pelaaja itse on edes perillä noista laajennusdraftin säännöistä saatikka että kannattaisi päätään sellaisella vaivata.
Jos keskustelupalstojen fanitkin ovat niistä perillä, niin luuletko, ettei pelaajat itse olisi? Kyllä minua ainakin työntekijänä kiinnostaa oman työn jatkumista koskevat vaihtoehdot ja mahdollisuudet, jolla voi turvata loppuelämän talouden.
 
Jos keskustelupalstojen fanitkin ovat niistä perillä, niin luuletko, ettei pelaajat itse olisi? Kyllä minua ainakin työntekijänä kiinnostaa oman työn jatkumista koskevat vaihtoehdot ja mahdollisuudet, jolla voi turvata loppuelämän talouden.

Omien kokemusten perusteella: luulen.

Mutta turha kai tästä on sen enempää jauhaa. Samaa mieltä olemme siitä, että Hakanpää tekee nyt isosti nimeään tunnetuksi ja varmistelee hyvillä otteillaan loppuelämänsä turvaavaa sopimusta.
 

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No eikai pelaajan tuollaisia juttuja kannata miettiä. Jos ykkösvaihtoehtona hänellä on jatkaa Canesissa ja sieltä lappua lyödään eteen, niin kannattaako siinä kohtaa todeta, että ei mä pelkään tonne Seattleen joutumista, joten en laita nimeä alle. Tokkopa pelaaja itse on edes perillä noista laajennusdraftin säännöistä saatikka että kannattaisi päätään sellaisella vaivata.

Harvemmin ne pelaajat itse niitä sopimuksia rustaavat. Agentit ovat kyllä pääsääntöisesti perillä näistä nyansseista ja totta helvetissä se vaikuttaa, jos on pelko joutua laajennusjoukkueeseen sen sijaan, että saisi määritellä oman suuntansa UFAna. Jos Hakanpää tekee jatkot ennen laajennusdraftia, niin varmasti joukkue ja pelaajan edustajat keskustelevat draftista.

Vegasin menestys on saattanut muuttaa pelaajien käsityksiä laajennusjoukkueista, mutta uusi joukkue on kuitenkin aina täysi arpa vakiintuneisiin contendereihin verrattuna. Mikään ei takaa Seattlen toistavan Vegasin menestystarinaa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ukko-Pekka Luukkonen on todennäköisesti seuraava suomalainen debytantti NHL:ssä. Buffalon GM Kevyn Adamsin mukaan Luukkonen saanee saumansa jo tänään tai sitten seuraavissa peleissä. Luukkonen nostettiin AHL:stä ylös ja virallisesti on nyt taxi squadissa, mutta tosiaan saattaa pelata jo tänään Pittsburghia vastaan.

Tokarski aloittaa
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
No eikai pelaajan tuollaisia juttuja kannata miettiä. Jos ykkösvaihtoehtona hänellä on jatkaa Canesissa ja sieltä lappua lyödään eteen, niin kannattaako siinä kohtaa todeta, että ei mä pelkään tonne Seattleen joutumista, joten en laita nimeä alle. Tokkopa pelaaja itse on edes perillä noista laajennusdraftin säännöistä saatikka että kannattaisi päätään sellaisella vaivata.
Pelaaja ei välttämättä olekaan, mutta sitä varten niillä on agentit, jotka takuulla tietävät kaikki mahdolliset nyanssit sopimuksen tekoon liittyen. Ja mikäli ovat palkkansa arvoisia niin osaavat myös neuvoa pelaajaa, eli asiakastaan.
 

mehupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mason ego
Osaisiko joku/jotkut seuraavien suomalaisten joukkueiden otteluita seuraavista kertoa hieman, miten kuluva kausi on mennyt "oikeasti" ja mitä on tilastojen takana? Osalle on omia ketjujaan täällä, mutta en viitsi laiskuuttani kysyä jokaisessa erikseen. Tekstitv-seuraaja kiittää kaikista mahdollisista näkemyksistä etukäteen!

Juuso Välimäki - alkukausi oli Suomessa melkoista lentokeliä. Miten Calgaryssa? Olen Välimäestä odotellut Suomelle ihan johtavaa puolustajaa ja odotan sitä edelleen.

Miro Heiskanen - taisi olla viime kesänä ihan Norris-tason tekemistä, mutta tällä kaudella ei ole kyseisen pystin osalta ollut keskusteluissa.

Janne Kuokkanen - kaveri on painanut melko puskista enemmän pisteitä kuin muuan MG:t ja Patulaineet. Onko Devilsin hyökkäys vain niin nimetön, että tehoja syntyy väkisinkin?

Jesperi Kotkaniemi - tilastojen valossa kausi on sujunut paremmin kuin edellinen AHL-visiitteineen. Missä näette Jepun katon?
 
Viimeksi muokattu:

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Osaisiko joku/jotkut seuraavien suomalaisten joukkueiden otteluita seuraavista kertoa hieman, miten kuluva kausi on mennyt "oikeasti" ja mitä on tilastojen takana?
Lisäisin listaan Mikko Lehtosen. Jännä miten vaikea on saada mitään kommenttia sen suomalaisen Columbuksen pelaajan otteista, joka siellä on viimeisissä viidessä matsissa yhteensä ollut enemmän jäällä.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Otto Somppi on tykittänyt hyvällä tahdilla pisteitä AHL:ssä. Saisikohan vielä tämän kauden aikana näytönpaikan NHL:n puolella, jos vaikka Tampa haluaisi leputtaa ykköstykkejään ennen pudotuspelejä? Siinä on muutenkin taas ihan random suomalaisnimi, joka tällä tahdilla tulee ennemmin tai myöhemmin saamaan NHL-pelejä vyölleen.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Otto Somppi on tykittänyt hyvällä tahdilla pisteitä AHL:ssä. Saisikohan vielä tämän kauden aikana näytönpaikan NHL:n puolella, jos vaikka Tampa haluaisi leputtaa ykköstykkejään ennen pudotuspelejä? Siinä on muutenkin taas ihan random suomalaisnimi, joka tällä tahdilla tulee ennemmin tai myöhemmin saamaan NHL-pelejä vyölleen.

Näin vanhana Jokerikasvattina Somppi on täällä päin toki hyvinkin tuttu nimi ja osa tuota ihan hyvää Jokereiden -98 - ikäluokkaa mihin mm. myös Juolevi kuuluu (muita ns. kovia nimiä aikuistasolle saakka tuosta porukasta ei ole sitten noussut). Jokereiden junnuistahan Somppi lähti varmasti osaksi KHL-kuvioiden takia kolmeksi vuodeksi Kanadan juniorisarjoihin ja sen myötä aika isosti tutkan alla vetänyt Suomesta päin katsottuna.

Aika yllätyksenä kyllä tännekin nuo tämän kauden AHL-tehot ovat tulleet, koska ei ole aikaisemmilla kausilla AHL:ssa vielä pystynyt mitään suurempia tehoja saamaan kasaan. Alkukauden visiitti Pelicansissa taisi olla ihan lupauksia antava vaikka loukkaantuminen(/loukkaantumiset) taisivat vähän häiritä eikä lopulta pisteitä hirveästi kertynyt.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles
Varmaan, mutta ei se kyllä mitenkään estä ihmisiä tietämästä, että miten Laineella menee.

Laineen suoriutuminen näkyy tilastoista. Ja siis olen ihan tosissani tuon huomion kanssa, että kukaan (tällä palstalla) ei enää jaksa katsoa Columbuksen pelejä enkä kyllä voi siitä moittia. Melkoista epäjääkiekkoa joukkue pelaa.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Eihän tämän näin pitänyt mennä tällä kaudella: Puljujärvellä on koko ajan hymy korvasta korvaan niin, että naama meinaa revetä ja Laine murjottaa vastaavasti penkillä niin, että ei tiedä milloin pillahtaa itkuun. Puljujärven pisteet toistaiseksi 12+7 ja Laineen 10+7. Ei olisi tämmöinen Puljujärvi skeptikko voinut uskoa kuinka yhdessä kaudessa pelaajien asetelmat NHL:ssä voivat kääntyä täysin päälaelleen. Tämmöistä se elämä on, yhtä vuoristorataa, näköjään myös NHL:ssä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Eihän tämän näin pitänyt mennä tällä kaudella: Puljujärvellä on koko ajan hymy korvasta korvaan niin, että naama meinaa revetä ja Laine murjottaa vastaavasti penkillä niin, että ei tiedä milloin pillahtaa itkuun. Puljujärven pisteet toistaiseksi 12+7 ja Laineen 10+7. Ei olisi tämmöinen Puljujärvi skeptikko voinut uskoa kuinka yhdessä kaudessa pelaajien asetelmat NHL:ssä voivat kääntyä täysin päälaelleen. Tämmöistä se elämä on, yhtä vuoristorataa, näköjään myös NHL:ssä.

Laineen pisteen on 12+8 (10+7 Columbuksessa), eli yhdellä syötöllä on edellä, muuten samaa mieltä kirjoituksestasi. Tulin itsekin kirjoittelemaan, että kuinka moni olisi osannut lyödä vetoa, että Pulju ja Laine on samoissa maaleissa tässä vaiheessa kautta kun molemmat on pelanneet lähes kaikki ottelut.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miten tätä nyt tahtookaan lähestyä:

NHL:n maalipörssin top20 sijoilla näkyy kolme suomalaista nimeä tällä hetkellä. Laine ei ole yksi heistä

Laine on suomalaisista jaetulla kuudennella sijalla. Edellään mm. Donskoi ja Hintz, tasoissa Granlundin ja Puljujärven kanssa.

Suomalaisten pistepörssissä top10 tekee Laineelle tiukkaa tällä kaudella. Mm. Kuokkanen ja Donskoi Lainetta enemmän pisteitä tehnyt...


Ei tätä tilannetta ihan kaikki olisi muutama vuosi takaperin ennakoineet. Laineen kannalta sääli, että kausi on nihkeämpi. Suomalaisittain kuitenkin Barkov, Rantanen ja Aho kantavat sujuvasti sitä kärkiosaamisen soihtua. Samalla on uutta verta saatu mukavasti nimiin. Onnistuneita tulokkaita, onnistuneita tasonnostoja muutamalta pelaajalta
 
Viimeksi muokattu:

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt ois hyvä kierros 20 pistettä ajatellen, mutta perkele Coloradon suomipojat on vissiin jollain helvetin koronalistalla, ja Dallasin Hintz-Heiskanen kanssa kai sivussa, en tiiä, jostain NHL-sivuilta luin että olisivat molemmat sivussa ens pelistä. Kapanen ja Teräväinen myös sivussa yhä. Laine ja Lehtonen muuten vaan syväjäässä.

Eli ei tästä mitään tuu taaskaan. Kiva kuiteskin että Luukkonen ilmeisesti pääsee debyytin tekee.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Nyt ois hyvä kierros 20 pistettä ajatellen, mutta perkele Coloradon suomipojat on vissiin jollain helvetin koronalistalla, ja Dallasin Hintz-Heiskanen kanssa kai sivussa, en tiiä, jostain NHL-sivuilta luin että olisivat molemmat sivussa ens pelistä. Kapanen ja Teräväinen myös sivussa yhä. Laine ja Lehtonen muuten vaan syväjäässä.

Eli ei tästä mitään tuu taaskaan. Kiva kuiteskin että Luukkonen ilmeisesti pääsee debyytin tekee.

Luukkonen tekee debyytin ilmeisesti vasta huomenna, kun tänään on Buffalo-Boston back-to-back -pelien ensimmäinen ottelu luvassa ja Tokarski maalissa tässä ensimmäisessä pelissä. Huomenna sitten Luukkonen. Toivottavasti tämä tieto ei masentanut, kun tiedostitkin jo ettei 20 pistettä ole luvassa tälläkään kierroksella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös