Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 1 971 660
  • 12 150

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Joillain oli vähän kiire poliisia karkuun kun piti kaahata 220km/h. Ja kommenteista löytyi syyllinen... Poliisi, jos poliisi ei olisi yrittänyt saada ylinopeutta ajanutta autoilijaa kiinni niin tämä ei olisi kaahannut yli kahtaasataa. No sitä ei voi varmasti tietää...


On siinä silti totuuden siemen. Poliisi käyttää kyllä harkintaa siinä lähdetäänkö takaa-ajoon tai jatketaanko sitä varsinkin jos/kun ajo muuttuu entistä vaarallisemmaksi nimenomaan poliisin "myötävaikutuksesta" ja alunperin pysäytystä on lähdetty tekemään esim. suht pienestä ylinopeudesta tai ajoneuvorekisterin tietojen perusteella. Tilastollisesti enemmän kolisee myös sivullisten kanssa takaa-ajotilanteessa. Lisäksi tulee huomioida että takaa-ajon tarkoitus on valmistautua pakkopysäyttämään pakeneva ajoneuvo eli tilanteeseen vaikuttaa myös esim. muiden partioiden sijainti. Yhden partioauton kun on melko turha ajella kaaharin perässä jos ei pysty sitä itse saavuttamaan saati pysäyttämään. Eli sitä kuuluisaa tilanteen kokonaisarviointia ja toimenpiteiden mitoituksen harkintaa poliisi tekee näissäkin tehtävissä.

Tässä vauhtia on ollut törkyisesti jo tavattaessa joten varmaankin olisi haluttu pakkopysäytystä yrittää jos partio olisi pysynyt perässä ja muita olisi ollut tulossa avuksi.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Ysitiellä Tampereen pohjoispuolella taidettiin olla tänään vähän lomamoodissa. Toivon kovasti, ettei tuossa 2+2 kolarissa jaettu postuumisti "vuoden isä -palkintoa" lisänumeroineen. Mitään faktaa ei ole, mutta haiskahtaa pahasti siltä, että otsassa kiristää ja pari napakkaa ohitusta, koska "kyllä tällä ehtii", jotta lomabissen saa siten korkattua 15 minuuttia oletettua aikaisemmin.

Ei sillä, että ysi- (ja nelostie) kaikin paikoin turvallisimpia mahdollisia olisivat, mutta näillä näkee ja kokee eri sesonkiaikoina niin pimeitä ohituksia / yrityksiä, että hirvittää. Valtaväylien turvallisuuden parantamiseen olisi syytä satsata yhä ja paljon, mutta vielä enemmän muutosta tarvittaisiin lomakuskien korvien välissä.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Ysitiellä Tampereen pohjoispuolella taidettiin olla tänään vähän lomamoodissa. Toivon kovasti, ettei tuossa 2+2 kolarissa jaettu postuumisti "vuoden isä -palkintoa" lisänumeroineen. Mitään faktaa ei ole, mutta haiskahtaa pahasti siltä, että otsassa kiristää ja pari napakkaa ohitusta, koska "kyllä tällä ehtii", jotta lomabissen saa siten korkattua 15 minuuttia oletettua aikaisemmin.

Ei sillä, että ysi- (ja nelostie) kaikin paikoin turvallisimpia mahdollisia olisivat, mutta näillä näkee ja kokee eri sesonkiaikoina niin pimeitä ohituksia / yrityksiä, että hirvittää. Valtaväylien turvallisuuden parantamiseen olisi syytä satsata yhä ja paljon, mutta vielä enemmän muutosta tarvittaisiin lomakuskien korvien välissä.
Iheellinen paikka missä noin rumasti kävi. Orivedeltä päin kun tulee niin ensin Tarastejärven jätteekäsittelylaitos(sieltä isoa autoa pukkaa) ja 80 rajoitus sekä keltaista kummallakin puolella. Mälli siis ennen ylikulkusiltaa, missä menee pikkutie ja jälkeen tulee ulkomailta(Teiskosta) porukkaa aina yhtenä letkana 9-tielle. Rauhallista menoa ja tilaa annetaan.

Taas Treelta päin on nässyn yli menty ja tie haaroittuu oikealle Aitolahdentielle. Siitä muutama minuutti ja pam.
Keltaista muistaakseni koko matkan kummallakin puolella. Olen ajellut 25v tuota tietä eestakasin(ja paljon) enkä het muista että tuossa/toisessa kohtaa olis noin pahasti käynyt. Ylipäätään ei tuossa kohtaa kaahata, en edes muista kuka siinä losoo antais??

Ruutanan Shellin jälkeen alkaa 100 nopeudet ja hyvin smoothisti siellä mennää. Orituvan kohdilla sitten paukkuu hyvin usein.No toinen kaista tulee kummallekin puolelle joitain kilsoja Orivalta Tampereelle päin ja keskikaiteet, toimii kuten se aiempikin samanainen pätkä lähistöllä.

Toinen kolari missä prätkä ja auto(ja) niin motari loppunut justiinsa Treelta päin ja aika monesti tullaan takaa miljoonaa että keritään prutkuttaa 80 kun yksi kaista per puoli. Keltaista muistaakseni myös? Outo paikka mutta luulis että vauhtia olis ollut reippaasti juuri Treelta päin. Toki alkaa motarin merkit Orivedeltä päin siinä liki vastaan tulijoille, vaikkei heti muutu.

Pirullisia paikkoja, hyi hemmetti. Toivottavasti ei enempää tule kuolonuhreja.

Surullisen kuuluisa oli aikoinaan nässyn ylitys ja kun ei ollut keltaisia tiessä niin tappopaikka, hyvin ikäviä mällejä aikoinaan siellä tapahtui. Keltaiset viivat tehneet ihmeitä, ovat olleet jo vuosikymmen pari ainakin.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Rengasrikko oli ilmeisesti tämän turman syy. Ihan loogista, kun tuo ei muuten ole mikään vaarallinen kohta. Sairaskohtaus olisi ollut se toinen vaihtoehto.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Helvetin ikävää, että syyttömiä kuolee tuolla tavalla ilman, että voi tehdä mitään pelastuakseen. Käytännössä tekemätön paikka myös kuorma-autonkuljettajalle, joskin jokin taho tutkii onko renkaissa ollut laiminlyöntiä.

Ei ole kauan, kun vasta rekkakortin saanut parikymppinen miehenalku kuoli ulosajossa, kun rekastaan räjähti eturengas.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tuossa muutama päivä sitten ohittelin yhden vanhan kotteron, en pistänyt merkkiä mieleen, Perussuomalaisten tarra sillä oli kuitenkin takalasissa kiinni.

80 rajoitukset ja ihan perus ohitus. Ohitinko ylinopeutta käyttäen? No joo oli sitä vähän. Ei kuitenkaan mitään kiilaamista nokan eteen tehnyt tai muutenkaan mitään, mikä olisi hänen turvallisuuttaan vähentänyt.

Pitkiä valoja se sieltä sitten kuitenkin mulle räpsytteli varmaan useamman kilometrin tuon jälkeen, kunnes eroa oli jo niin paljon, että se rupesi katoamaan mutkien taakse.

Olisi ihan mielenkiintoista ollut tietää syy tuolle.
 

444

Jäsen
25-tiellä sattui tuossa taannoin melko mielenkiintoinen episodi. Nousin tielle muistaakseni Mustion kohdalla kohti Hyvinkäätä. Ei ristin sielua liikenteessä. Jonkin matkaa ajettuani takaa tuli kovaa vauhtia (itselläni nopeutta 80-alueella 84 mittarin mukaan eli aika tarkalleen 80 todellista) Volvo XC90, joka liimautui takapuskuriin ns. tappituntumalle. Ei mennyt ohi hyvässä ohituspaikassa, sitten tulikin jonkin ajan päästä pari autoa vastaan. Ohi kuitenkin piti päästä, joten miksei sitten sulkuviivalla. Keltaista viivaa oli jo jatkunut jonkin aikaa, kun ohittaminen oli pakko suorittaa. Keulaa viistäen takaisin omalle kaistalle ja sadan metrin päästä kova jarrutus. Tuon jälkeen matka jatkui maksimissaan 70km/h, luonnollisesti välillä kiihdytellen ja välillä jarrutellen. Muutaman kilometrin kuluttua meininki alkoi nyppiä melko pahasti, joten kytkin oman vakkarin pois päältä ja laskin nopeutta reilusti (ei ketään takana) ja totesin, että pääsen helpommalla kun pidän reilun etäisyyden tuohon hämmentävään kuskiin. Toki tuosta olisi omalla kiesilläni ohikin päässyt, mutta eiköhän sieltä olisi kaasupoljin taas löytänyt pohjaan ja kun käytös oli vähän outoa muutenkin, niin turha lähteä ottamaan riskejä. Lisäksi oma liittymä oli max 10 kilometrin päässä, niin olennaista säästöä ei olisi tullut.
Edelleen toki ihmetyttää, että mikä tuo kiire päästä eteen jarruttelemaan oli. Oma autoni ei näytä edes päällepäin siltä, että sen kanssa pitäisi päästä kisaamaan, tuiki tavallinen perheauto.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tuossa muutama päivä sitten ohittelin yhden vanhan kotteron, en pistänyt merkkiä mieleen, Perussuomalaisten tarra sillä oli kuitenkin takalasissa kiinni.

80 rajoitukset ja ihan perus ohitus. Ohitinko ylinopeutta käyttäen? No joo oli sitä vähän. Ei kuitenkaan mitään kiilaamista nokan eteen tehnyt tai muutenkaan mitään, mikä olisi hänen turvallisuuttaan vähentänyt.

Pitkiä valoja se sieltä sitten kuitenkin mulle räpsytteli varmaan useamman kilometrin tuon jälkeen, kunnes eroa oli jo niin paljon, että se rupesi katoamaan mutkien taakse.

Olisi ihan mielenkiintoista ollut tietää syy tuolle.
Oliko sulla takavalot päällä (ja mikä oli näkyvyys)? Itse saatan toisinaan väläyttää ohi menneelle autolle valoja, jos on jo hämärää tai pimeää ja takana ei pala mitään valoja. Samalla ajatuksella, mitä vastaan tulevallekin autolle tulee väläytettyä, jos valot ei ole päällä.

Liikaa on noita autoilijoita, jotka eivät osaa käyttää niitä takavaloja ja sitten ne on pimeänä myös silloin, kun niitä ehdottomasti tarvittaisiin.
 
Tuossa muutama päivä sitten ohittelin yhden vanhan kotteron, en pistänyt merkkiä mieleen, Perussuomalaisten tarra sillä oli kuitenkin takalasissa kiinni.

80 rajoitukset ja ihan perus ohitus. Ohitinko ylinopeutta käyttäen? No joo oli sitä vähän. Ei kuitenkaan mitään kiilaamista nokan eteen tehnyt tai muutenkaan mitään, mikä olisi hänen turvallisuuttaan vähentänyt.

Pitkiä valoja se sieltä sitten kuitenkin mulle räpsytteli varmaan useamman kilometrin tuon jälkeen, kunnes eroa oli jo niin paljon, että se rupesi katoamaan mutkien taakse.

Olisi ihan mielenkiintoista ollut tietää syy tuolle.

Itse ainakin väläytän pitkiä mikäli joku ryhmittyy liian lähelle keulaa, etenkin kurakelillä. Kaikista typerintä on ryhmittyä liian lähelle ohitettua, vaikka edessä olisi pitkästi tyhjää kaistaa. Jos ohitetaan, niin tehdään se kunnolla, eikä leikitä mitään formulakisaa. Kummallinen ja perisuomalainen tyyli, johon en mm. Jenkeissä taikka Saksassa ajellessani törmännyt kuin harvakseltaan ja nekin kerrat ihan oikeassa liikenneruuhkassa. Suomessa ei tarvita kuin 2 autoa että syntyy "ruuhka".
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Oliko sulla takavalot päällä (ja mikä oli näkyvyys)? Itse saatan toisinaan väläyttää ohi menneelle autolle valoja, jos on jo hämärää tai pimeää ja takana ei pala mitään valoja. Samalla ajatuksella, mitä vastaan tulevallekin autolle tulee väläytettyä, jos valot ei ole päällä.

Liikaa on noita autoilijoita, jotka eivät osaa käyttää niitä takavaloja ja sitten ne on pimeänä myös silloin, kun niitä ehdottomasti tarvittaisiin.
Enpäs tullut ajatelleeksi. Täydessä päivänvalossa se nyt kuitenkin oli, joten sen puolesta ihan se ja sama, että oliko ne takavalot päällä. Ei ollut sumuja tai mitään muutakaan näkyvyyttä haittaavaa.

Jos takavalojen puuttumisesta väläytteli, niin aika intohimoisesti suhtautuu niiden päällä pitämiseen sitten. Tuota jatkui kuitenkin useamman minuutin ajan.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Toinen kolari missä prätkä ja auto(ja) niin motari loppunut justiinsa Treelta päin ja aika monesti tullaan takaa miljoonaa että keritään prutkuttaa 80 kun yksi kaista per puoli. Keltaista muistaakseni myös? Outo paikka mutta luulis että vauhtia olis ollut reippaasti juuri Treelta päin. Toki alkaa motarin merkit Orivedeltä päin siinä liki vastaan tulijoille, vaikkei heti muutu.
Kaiffarini oli tuossa prätkäilevä osapuoli. Ajoi tyhjää kaistaa kohti Tamperetta. Vastaantulevien kaista oli täysin tukossa ja mateli lähes seisoksissa. Ilmeisesti joku kännykän räplääjä tai muuten vajavaisesti huomiokykyinen kasautti jonon viimeisen auton perään. Auto kimposi siitä katolleen ja suoraan kaverin prätkän eteen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ensi kerralla muistutan itselleni, että mitä pienempi kaupunki, sitä kusipäisemmät kuskit. Kun haluan vaihtaa kaistaa, koukkaan tylysti eteen ja vilkutan vasta sen jälkeen kuvainnollisesti kädellä. Mutta en todellakaan anna suuntavilkulla kiihdytyskäskyä takaoikealla ajavalle. Terveisiä vain Varkauteen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ensi kerralla muistutan itselleni, että mitä pienempi kaupunki, sitä kusipäisemmät kuskit. Kun haluan vaihtaa kaistaa, koukkaan tylysti eteen ja vilkutan vasta sen jälkeen kuvainnollisesti kädellä. Mutta en todellakaan anna suuntavilkulla kiihdytyskäskyä takaoikealla ajavalle. Terveisiä vain Varkauteen.
Suomessa vilkun käyttö todellakin on joillekin kuskeille kiihdytyskäsky. Jokunen vuosi sitten USA:n vierailulla kiinnitin takapenkkiläisenä huomiota siihen, miten suurkaupungin 3-5 -kaistaisella ruuhkaisella väylällä kaistoja vaihdettiin helposti pelkän vilkun avulla, täysin rauhallisesti. Vaikka seassa muutamia yksittäisiä pujottelijoita (omasta mielestään muita kiireisempiä) olikin.
Suomessahan pujottelijat tulkitaan yleensä etuilijoiksi*, ja itsekin niin teen, jos sama auto joka aamu motarilla sen tekee (muistan valitettavasti rekisterinumerot hyvin).

* mielenkiintoista, että käsite "etuilla" ei edes ole tunnettu kaikissa maissa ja kaikilla alueilla. Esimerkiksi Venäjällä on niin totuttu siihen, että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset, eivätkä useimmat jaksa välitttää. Pysyy terveempänä kun ei tarvitse haastaa ketään.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siellä joku idiootti Kainuussa vienyt 7 ihmistä mukanaan sairaalaan.

En ymmärrä minkälainen pölvästi ei osaa ottaa noita ohitustilanteita 110% varman päälle. Tuollakin pitänyt lähteä ohittamaan loskakelissä letkaa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Siellä joku idiootti Kainuussa vienyt 7 ihmistä mukanaan sairaalaan.

En ymmärrä minkälainen pölvästi ei osaa ottaa noita ohitustilanteita 110% varman päälle. Tuollakin pitänyt lähteä ohittamaan loskakelissä letkaa.

Eiköhän siellä ole ollut aika tasainen letka muutenkin, niin minkä ihmeen takia on lähtenyt edes ohittamaan? Kaikissa laskettelumestoissa ollut porukkaa kuin pipoa, niin vitostiellä on ollut myös paljon autoja liikenteessä. Nämä pikiteiden persreiät vaarantavat sivullisia omilla mahtavilla oivalluksillaan, kun ohi on vain päästävä... muut joutuvat tekemään tilaa näille spedeille ja nyt sellaista ei ollut tapahtunut, kun oli osunut vastapalloon.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Ajoin eilen 80 km/h rajoituksen alueella. Edessä oleva ajoi 75-80. Pitkällä suoralla lähdin ohittamaan. Yllättäen ukko subarussa päätti kiihdyttää samaan aikaan. Nopeutta ohittaessa oli 156 km/h. Noin 30m ohituksen jälkeen laittoi vilkun päälle ja kääntyi mökkitielle...
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ajoin eilen 80 km/h rajoituksen alueella. Edessä oleva ajoi 75-80. Pitkällä suoralla lähdin ohittamaan. Yllättäen ukko subarussa päätti kiihdyttää samaan aikaan. Nopeutta ohittaessa oli 156 km/h. Noin 30m ohituksen jälkeen laittoi vilkun päälle ja kääntyi mökkitielle...

Joskus käynyt vastaavaa ja olisi tehnyt mieli käydä hieman ”keskustelemassa” mitä vittua siellä pään sisällä oikein tilanteessa mahtoi pyöriä.

Ajoin opiskeluaikana taksia ja pari kertaa jotkut idiootit alkoivat yöllä ihan selkeästi tahallaan kiusaamaan. Yksi junioriporukka ajoi isin maasturin lumihankeen tuusulanväylän rampilla, kun pelleily lähti lapasesta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ajoin eilen 80 km/h rajoituksen alueella. Edessä oleva ajoi 75-80. Pitkällä suoralla lähdin ohittamaan. Yllättäen ukko subarussa päätti kiihdyttää samaan aikaan. Nopeutta ohittaessa oli 156 km/h. Noin 30m ohituksen jälkeen laittoi vilkun päälle ja kääntyi mökkitielle...

Ohituskaistoilla tällaiset suonenvedot vain korostuvat. Ja siis nämä kiihdyttelijäthän ajavat yleensä aika reilusti alle rajoitusten ennen ohituskaistan alkua, eli ovat yksi lajinsa myös liikenteen vaarantajista ja pikiteiden peräpukamista.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Siellä joku idiootti Kainuussa vienyt 7 ihmistä mukanaan sairaalaan.

En ymmärrä minkälainen pölvästi ei osaa ottaa noita ohitustilanteita 110% varman päälle. Tuollakin pitänyt lähteä ohittamaan loskakelissä letkaa.

Ajoin itse tänään Rovaniemeltä Kuusamoon, ja oli puolet matkasta sellaista polannetta ja sohjoa tiellä, ettei mitään asiaa ohittaa ketään edes nelivedolla ja isohkolla autolla. Täysin päättömiä on tuossa yritetty, varsinkin kun siinä tiellä on ollut aivan taukoamaton jono etelän suuntaan koko päivän.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämä varsinkin Toyota kuskeille. Tullut huomattua, että tuon automerkin automaattivalot ovat aivan vitusta ja sen takia lähes kaikki ajavat välillä melkein pimeässäkin takapäät pimeinä.
Ainakin yhten väliin Toyotan karvalakkimalleissa ei ollut automaattivaloja, vaan huomioledit palaa aina keulalla vaikka olisi kuinka pimeää ja takanahan on myös valot pimeänä. Paremmin varustelluissa malleissa sentään automaattivalot jotka vaihtaa oikeat valot päälle valoisuuden mukaan. Ja sitten porukka ajaa pimeällä autolla kun ei sen vertaa jaksa tutustua autonsa ominaisuuksiin että valoja osataan käyttää.
 
K

Kiekkokatsoja

Vaarallisia nämä kauniit kevätpäivät. Oikeastaan vuosittain näin.
Toissapäivänä äkkijarrutuksella estin kolmion takaa tulleeseen osuman. Eilen vastaantulija ajautui kohdatessa metrinverran mun puolelle. Tänään vaarallinen ohittaja/kaahari ja lähelltä piti tilanne.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaarallisia nämä kauniit kevätpäivät. Oikeastaan vuosittain näin.
Toissapäivänä äkkijarrutuksella estin kolmion takaa tulleeseen osuman. Eilen vastaantulija ajautui kohdatessa metrinverran mun puolelle. Tänään vaarallinen ohittaja/kaahari ja lähelltä piti tilanne.

Joo erehdyin torstai-iltana viemään mutsin himaan ja meinas tulla talvikelejä ikävä. Kaikki saatanan janipetterit ovat joko lainanneet iskän Audin tai sitten kaivaneet ne romubemarit jostain lumikasan alta ja nyt kevään tullen pitää pikkukaduilla kaahata luu ulkona.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Joo erehdyin torstai-iltana viemään mutsin himaan ja meinas tulla talvikelejä ikävä. Kaikki saatanan janipetterit ovat joko lainanneet iskän Audin tai sitten kaivaneet ne romubemarit jostain lumikasan alta ja nyt kevään tullen pitää pikkukaduilla kaahata luu ulkona.
Juuri näin. Liikenne on täysin holtitonta tällä hetkellä ja kaipaan talvea ja liukkaita kelejä. Jouduin liikkumaan eilen paljon ja kahden käden sormet eivät riitä noihin idiootteihin, siis yli kaiken järjen meneviin ajotaparikkeisiin. Pahin ehkä Lahden motarilla, jossa ilmeisesti joillekin ei riittänyt jonkun ohituskaistalla jonon ohittaminen noin 140km/ vauhdilla, siellä yritettiin pientareiden kautta, sisä kautta jne, sitten tällä ensimmäisellä petti hermo ja se antoi kunnon pölysuihkun näiden takaatulevien silmille. Yllätys yllätys musta ja valkoinen bemari sieltä yritti tulla. Eivätkä nämä olleet ainoita, ei todellakaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Voisiko olla, että kirkas auringonvalo ja siitä johtuvat häikäistyminen, heijastukset, vielä yhdistettynä kaikenlaisiin nykyautoissa oleviin näyttöihin, pienempiin ikkunoihin, matalammalla istumiseen vaikuttavat kuljettajiin, jotka ulosmittaavat autojen "turvaominaisuuksia"? Huonot aurinkolasit tai niiden puuttuminen kokonaan vielä lisäksi.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Voisiko olla, että kirkas auringonvalo ja siitä johtuvat häikäistyminen, heijastukset, vielä yhdistettynä kaikenlaisiin nykyautoissa oleviin näyttöihin, pienempiin ikkunoihin, matalammalla istumiseen vaikuttavat kuljettajiin, jotka ulosmittaavat autojen ominaisuuksiin lupt "turvaominaisuuksia"? Huonot aurinkolasit tai niiden puuttuminen kokonaan vielä lisäksi.
Luulisin että moni on vaan yksinkertaisesti aivan liian sopimahon liikenteeseen. Totta varmaan tyo luotta
Voisiko olla, että kirkas auringonvalo ja siitä johtuvat häikäistyminen, heijastukset, vielä yhdistettynä kaikenlaisiin nykyautoissa oleviin näyttöihin, pienempiin ikkunoihin, matalammalla istumiseen vaikuttavat kuljettajiin, jotka ulosmittaavat autojen "turvaominaisuuksia"? Huonot aurinkolasit tai niiden puuttuminen kokonaan vielä lisäksi.
Tässä varmaan osa totuutta, ajattelen sen johtuvan että moni vaan on idiootti kun saa auton alleen.
Toivoisin pakolliseksi kun nyt tää turvaominaisuudet kehittyy, semmonen automatic Enska, hallitusti ohjaisi vitun mulkun tien sivuun ja sanoisi tää on kauheeta. Ja tilaisi taksin
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös