Suljettu osasto - onko vastannut odotuksia?

• 1 991
  • 9

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Nyt kun suljettu osasto on toiminut jonkin aikaa, ajattelin kysellä tänne kirjoittelevien mielipiteitä tästä uudesta foorumista. Erityisen kiinnostunut olisin kuulemaan moderaattorien mielipiteen siitä, onko suljetulla käynnistynyt keskustelu ollut sen tyylistä kuin osastoa perustaessa suunniteltiin sen olevan.

Itse ainakin olen ollut osaston juttuihin tyytyväinen. Vaikka työkiireiden takia en ole kauheasti ehtinytkään tänne kirjoittelemaan, olen kyllä yrittänyt ehtiä lukemaan kaikkia viestiketjuja. Ero tuonne julkiseen keskusteluunkin on selvästi havaittavissa. Kirjoitukset on pidempiä ja perustellumpia kuin tuolla julkisen keskustelun puolella. Pois on jääneet myös nuo muualla tavalliset "kumpi on parempi - Zidlicky vai Vykoukal" -tyyppiset juupas-eipäs -väittelyt.

Omasta mielestäni siis Suljettu Osasto on erittäin toimiva lisä jatkoaikaan (joka jo entiselläänkin vei aivan liikaa mun aikaa *naur*)

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toki kirjoitukset ovat olleet huomattavasti laadukkaampia kuin keskimääräiset muilla (etenkin SM-liiga-) palstoilla olevat raapustukset. Olihan se ihan odotettuakin.

Muuten on vähän ihmetyttänyt, että täällä Suljetulla on ollut näin hiljaista. Vain pari ketjua elää, eikä niissäkään ole kuin muutama kirjoittelija. Vähän häiritsee esimerkiksi se, että aloittamaani Ässien tulevaisuutta koskevaan ketjuun on tullut huimat kaksi vastausta, ja samaan aikaan pitkiä ja laadukkaita kirjoituksia täysin samasta aiheesta on ollut SM-liigapalstan "Ässäpelureita kaupan" -ketju täynnä, varsinkin Suljetulle valituilta kirjoittajilta. Ei siinä mitään, samahan se käytännössä on minulle niitä lukiessa, mutta ei tuo kauheasti innosta avaamaan jatkossa tänne enää yhtään ketjua, jos kerran ihmiset eivät halua tälle puolelle vastata ja kirjoitella.

Olen myös ihmetellyt miksei juuri kukaan (no, hermano, Pata ja HN ainakin) Jatkoajan moderaattori tai kirjoittaja ole kirjoittanut viestiäkään tälle puolelle, vaikka ajatus tästä palstasta nimenomaan heidän joukostaan lähti. Vähän mietityttää, että kiinnostaako tämä Suljettu osasto nyt oikeastaan sittenkään ketään loppujen lopuksi?

Lisää viestejä, kiitos.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tavallaan Osasto on vastannut odotuksia. On saanut lukea hyvin perusteltuja, pitkiäkin vuodatuksia... mutta, mutta.... kirjoittajiahan on hyvin monenlaisia. Kuten esim. tämä "minä". Minä usein rupean kirjoittamaan jostakin aiheesta, joka sillä hetkellä mieltä kalvaa ja takaraivossa tykyttää. Kuten olette huomanneet, niin usein kyse on ihan elämän pikku asioista, enkä niistä kirjoittaessani ajettelekaan, että haluaisin saada aikaan jonkin pitkän "threadin" aloittamastani aiheesta. Juttuni ovat siis usein tuollaisia omia pohdiskelujani ja pikku kertomuksia siitä, miten elämä välillä vittuilee pienelle ihmiselle.
Minun mielestäni asia vaan on niin, että jokaiselle palstalle kirjoitusoikeudet halunneelle pitää antaa mahdollisuus kommentoida näitä minunkin omituisia tarinoitani.
Joten... aloituskynnys tänne Suljetulle tuntuu välillä kummallisen kovalta? Olin aikoinaan koulussakin tunnollinen... juontaneeko tämä minun traumani sieltä? Tosin työelämässä olen jo monet vuodet härskisti "syönyt heikommat alta pois", enkä tarkoita omia työkavereitani, vaan kilpailevia firmoja... olen näet yksityisyrittäjä.
Siitäkin huolimatta/tai sen takia, en toki tyrmää tätä Suljettua Osastoa.

Keep on Rockin´, sanoi renki, kun isäntä yllätti pylsimästä kartanon emännän kanssa...

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Osaston viestien vähyys voi nimenomaan johtua siitä, että kynnys kirjoittaa on paljon suurempi kuin normaaleille palstoille. Turhien ja mitäänsanomattomien vastausten tulvaa on ollut palstalla tarkoitus välttää, ja nykysellään niitä vältetään ehkä liikaakin. Ja toistaiseksi aiheet ovat lähinnä olleet sellaisia, joihin ei minulla ainakaan ole mitään uutta ollut. Vähän hankala lähteä arvioimaan Ässien tai Kärppien tulevaisuutta näin äkkiseltään.

Jos vastauskynnys on iso, niin kokonaan uuden ketjun aloittaminen se vasta hankalaa onkin. Aloitusviestin pitäisi olla napakka ja asiaa hyvin pohjustava. Vastuuta siirrellään kuin JYP:n ylivoimapelissä. Ei ole siis Predator ainoa, jolla tiettyä Osasto-kauhua on. Kun odotukset on kovat, floppaaminen tuntuu pahemmalta.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Kemulator
Osaston viestien vähyys voi nimenomaan johtua siitä, että kynnys kirjoittaa on paljon suurempi kuin normaaleille palstoille. Turhien ja mitäänsanomattomien vastausten tulvaa on ollut palstalla tarkoitus välttää, ja nykysellään niitä vältetään ehkä liikaakin. Ja toistaiseksi aiheet ovat lähinnä olleet sellaisia, joihin ei minulla ainakaan ole mitään uutta ollut. Vähän hankala lähteä arvioimaan Ässien tai Kärppien tulevaisuutta näin äkkiseltään.

Jos vastauskynnys on iso, niin kokonaan uuden ketjun aloittaminen se vasta hankalaa onkin. Aloitusviestin pitäisi olla napakka ja asiaa hyvin pohjustava. Vastuuta siirrellään kuin JYP:n ylivoimapelissä. Ei ole siis Predator ainoa, jolla tiettyä Osasto-kauhua on. Kun odotukset on kovat, floppaaminen tuntuu pahemmalta.

>>> Kemulaattori heips! Kuten ehkä huomasit, niin aloitin tällä uudella palstalla piruuttani yhden uuden threadin. Sen tiimoilta tuntuu hassulta, ettei KENELLEKÄÄN ole sattunut mitään mainittavaa kuluneen viime vuoden aikana? Siis en minä tarkoita sitä, että jokainen puristettu finni pitäisi listata, mutta EI VOI OLLA MAHDOLLISTA, ETTEI TÄLLE PALSTALLE KIRJOITTAVILLE IHMISILLE OLE TAPAHTUNUT YHTÄÄN MITÄÄN MAINITSEMISEN ARVOISTA VIIME VUONNA?

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestien vähyys ei haittaa ainakaan minua. Kun tuolla yleisellä puolella viestejä tulee sellaisella tahdilla että edes puoltakaan niistä ei ehdi lukea niin tämä suljettu osasto on enemmän kuin tervetullut. Jo nyt kun osasto on ollut vasta vähän aikaa pystyssä niin monia hyviä kirjoituksia on tullut ja varmasti tulee lisää jatkossakin. Hyvältä näyttää.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu
Oon kyllä ihan samaa mieltä Tampereen miehen kanssa. Liigapalstan kanssa on usein niin että kun lähden töihin luen viestit ja taas kun tulen, vaikkapa iltavuorosta, kymmenen jälkeen ja alan katsomaan viestejä, löytyy viestejä joihin on tullut vastauksia yli sivullinen. Täällä on ehkä 5 ketjua joihin on tullut vastauksia.

Täällä keskustelu on verkkaisempaa (mikä on pirun hyvä asia) kuten ilmeisesti on tarkoitettukin ...

F

Flonaldo

Hiljalleen, hiljalleen. Mikäs kiire tässä oikein on, ei mikään. Pikku hiljaa väki alkaa tähän tottumaan ja sitten ehkä keskustelutkin jonkin verran vilkastuvat. Mutta ei minulla mitään tätä nykyistäkään tahtia vastaan ole, mukavan rauhallista liigapalstaan verrattuna. Itsekin sain tuossa juuri HPK:sta väsättyä sellasen mietelauselman, että en olisi mielelläni sitä kirjoitellut pelkästään liigapuolta varten pikaisen piiloon putoamisen pelossa.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tähän verkkaisuuteen vaikuttanee todellakin se tietty hartaus, että kun tänne kirjoittaa, sen tulisi olla punnittua ja perattua. Itselläni on ikävä kyllä tällä haavaa mahdotonta kaivaa aikaa tuollaisille pidemmän sorttisille pohdiskeluille. Siinäpä myös tämän alueen(tämänhetkinen?) heikkous - puuttuu se lätkän intensiteetti, joka saa miehet otsa hiessä hakkaamaan näppistä, tuskin malttaen jääkaapille mallas aikalisälle. Se on sitä mies miestä vastaan kamppailua tai sen antamaa hurmiota, vai mitä.

Elikkäs toivelistalla olis lätkähullujen suljetun osaston vibat, kuin akateemisen kuivakka krhm... Ässien kolmannesosavuosikatsauksessa ilmenneiden kirjoitus-ja laskuvirheiden innostamana ja blaa,blaa.

En siis osoita ketään, enkä aiheita raakkaa, tatsia peräänkuulutan.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti Vth
Toki kirjoitukset ovat olleet huomattavasti laadukkaampia kuin keskimääräiset muilla (etenkin SM-liiga-) palstoilla olevat raapustukset. Olihan se ihan odotettuakin.

Muuten on vähän ihmetyttänyt, että täällä Suljetulla on ollut näin hiljaista. Vain pari ketjua elää, eikä niissäkään ole kuin muutama kirjoittelija. Vähän häiritsee esimerkiksi se, että aloittamaani Ässien tulevaisuutta koskevaan ketjuun on tullut huimat kaksi vastausta, ja samaan aikaan pitkiä ja laadukkaita kirjoituksia täysin samasta aiheesta on ollut SM-liigapalstan "Ässäpelureita kaupan" -ketju täynnä, varsinkin Suljetulle valituilta kirjoittajilta. Ei siinä mitään, samahan se käytännössä on minulle niitä lukiessa, mutta ei tuo kauheasti innosta avaamaan jatkossa tänne enää yhtään ketjua, jos kerran ihmiset eivät halua tälle puolelle vastata ja kirjoitella.

Olen myös ihmetellyt miksei juuri kukaan (no, hermano, Pata ja HN ainakin) Jatkoajan moderaattori tai kirjoittaja ole kirjoittanut viestiäkään tälle puolelle, vaikka ajatus tästä palstasta nimenomaan heidän joukostaan lähti. Vähän mietityttää, että kiinnostaako tämä Suljettu osasto nyt oikeastaan sittenkään ketään loppujen lopuksi?

Lisää viestejä, kiitos.

No syy siihen, että en ole kommentoinut tai kirjoittanut esim. Ässien tulevaisuutta käsittelevään ketjuun on se etten oikein tiedä mitä ajatella Ässien tulevaisuudesta. Toinen syy miksi en kirjoittele niin hirveästi tänne SO:lle ainakaan vielä, on se, että nämä viestit ovat niin pirun pitkiä ettei niitä viitsi edes kunnolla lukea ja toisekseen en oikein muutenkaan pidä pitkistä viesteistä. Varsinkin jos saman asian voi sanoa paljon lyhyemmällä viestillä. Joiltakin sekin taito näköjään puuttuu, varsinkin joiltakin Ässien kannattajilta. Anteeksi äskeinen, mutta sivuutan mielelläni melkein sivun mittaiset viestit ja siirryn seuraavaan. Kierrellään ja kaarrellaan, vaikka voitaisiin kirjoittaa paljon lyhyemmän tekstin. Jotkut tykkää ja jotkut ei. Ei voi mitään. Tosin tuo "Ässien kevät ja seuraava kausi"-ketju on asiallinen, mutta kun Ässien tulevaisuudesta ei oikein tiedä onko sitä...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy