Suhteenne päihteisiin?

  • 1 430
  • 13

Dizzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja aikaa tapetaan....

Kysellään nyt tälläistä:
MIkä on henkilökohtainen suhde päihteisiin?
Onko alkoholi kuningas?, Palaako pilvi? Onko kahvi liian rankka aine? Löytyykö kamalia kokemuksia, vai tuomitsetteko poikkeavat tavat sen enempää ajattelematta.

Omasta suhtautumisesta seuraavaa:
Alkoholi on aina maistunut ja maistuu edelleen kaikissa olomuodoissaan. Hiprakka / humala on iloinen asia. Kuola poskella tapahtuvaa örveltämistä en enää jaksa harrastaa, ja välillä on hermo tiukassa kun näitä tapauksia kaupungilla vastaan vaeltaa. Kaikki viinaan tuttavuutta tehneet ovat varmaan tämänkin olotilan kokeneet, mutta mielestäni kupin kallistaminen on kumminkin taitolaji. Kyllähän sitä joskus saa nolata / nollata, mutta tapana sitä en vain itse sulata.

Tunnustan myös silloin tällöin Marin maistuvan. Hyvä konsertti, rauhallinen mökki - ilta nuotion ääressä jne. Mainio korvike / lisuke viinalle. Suomella tämä poliittinen ilmapiiri tosin on sen suuntainen että useimmin ulkomailla savu korvaa alkoholin ja koti Suomessa taas päinvastoin. Tälläkin aineella tosin tuo kohtuukäyttö on A ja O

Rankempiin aineisiin en ole tarjouksista huolimatta tarttunut. Uteliaisuutta olisi, mutta kun on oppinut läksyn että mitä ei ole kokeillut, sitä ei kaipaa.

This is my story, tell me jne.

-Dizzy-
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Ellen nyt ihan väärin muista, niin tämäkin aihe on jo kertaallen puitu. Vastataan silti.

Kuningas alkoholi on pikkuserkku, eli ei tollai kovin usein kontaktissa, mutta silti tulee pienissä oltua sopivin väliajoin. Enkä minäkään tuota kuola poskella-metodia harrasta tai suosittele, mutta pieni sievä on aina mukava.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Riippuu ottelun lopputuloksesta ja baarista

Alkoholi maistuu mukavasti, mutta kontrolloidusti (ainakin melkein aina). Kahvia en enää juo, tupakkaa en enää polta, muuta en ole koskaan polttanutkaan. Viinaan suuntaan siis kallistun, varsinkin oluet, maalla ei väliä, ovat suosikkejani.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Päihteeni

Alkoholia kuluu jonkin verran, tosin en käsittääkseni ole vielä ns. riskirajalla. Mutta yleensä kerran viikossa tulee pieni humala otettua. Johtunee pitkäli elämäntilanteesta: miksipä ei, kun ei ole mitään velvollisuuksia vapaa-aikana?

Tupakkaa menee pikkuisen alle aski / päivä, kahvia muutama mukillinen.

Kannabista tuli aikoinaan lussutettua jonkin verran, n. parin vuoden aikana. Viimeisimmästä kerrasta on kuukausitolkulla, sitä edellisestä kolmatta vuotta. Mielestäni ihan kohtuullisen mukava aine, rouva R. Santavuori ja herra T. Koskinen kertovat tästä(kin) aineesta ja sen käyttäjistä lähes pelkästään valheita. Toki typeryydellä ja vastuuttomalla käytöllä kannabksestakin ongelman saa.
Saattaisin poltella edelleenkin silloin tällöin, mikäli työpaikalla ei olisi teoreettinen mahdollisuus testeihin joutua. Ja kun se nyt kuitenkin on rikollista.

Niin, ja kerran väittivät jälkeenpäin että polttamassani hasiksessa olisi ollut oopiumia seassa. Kieltämättä efekti oli melkoisen omituinen, ja ymmärtääkseni aika lailla oopiumin tyyppinen. Kuitenkin hieman ihmetyttää että miksi ihmeessä joku menisi jatkamaan halpaa ainetta kalliimmalla? Mutta mahdollisuus siis on että olen tuotakin koittanut.
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
En polta mitään. Tupakkaa polttelin ennen baarissa ollessani, mutta lopetin senkin jokunen vuosi sitten, kun huomasin kankkusen olevan paljon lievempi, kun ei polta ollenkaan. Nyt futiskauden ollessa käynnissä ei juuri ehdi alkoholia nauttia, pelit kun tuppaa olemaan lauantaisin ja rahatilanne on tällä hetkellä melkoisen niukka, kun kesätyöt alkaa vasta jussin jälkeen. No, onpahan sitäkin hauskempaa kun pääsee radalle. Syksyllä meni hiukan lujempaa pari kuukautta, jolloin otin 1-2 kertaa viikossa melko huolella. Joulukuussa alkoi sitten taas treenit ja juhlinta jäi vähemmälle.

Tapanani on ottaa alkoholia vain silloin, kun otetaan kunnolla. Tämä ei siis tarkoita em. räkä poskella -meininkiä, arki-iltaisin ei vain ole tapana ottaa esim. paria saunakaljaa. Toki saatan joskus poiketa kuppilaan ottamaan pari kaljaa kaverien kanssa, mutta kotoa ei alkoholia löydy kuin laivamatkan jälkeen.

Muita aineita kannabiksesta ekstasiin on tarjottu ja monet kaverit tapasivat tuprutella pilveä, mutta nykyään hekin hoitavat päihtymisen juomalla. Itse en ole koskaan edes kokeillut pilveä, enkä koe tarvetta kokeilla vastaisuudessakaan. En silti lähde tuomitsemaan niitä, jotka toisinaan polttelevat. Kuten sanottu, kohtuus on joka jutussa A ja O.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulla ja päihteillä on ihan hyvä suhde. Tupakinpolton lopetin 11 vuotta sitten ja alkoholipitoista juomaa juon niin paljon kuin sitä on saatavilla.

Tosin vuoden aikana sitä ei ole vappua lukuunottamatta ollut saatavilla mutta Jussina on. Suuta jo kuivaa...
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Itse nuorempana olin sitä mieltä, että kaikkea on kokeiltava ennen kuin jostain voi muodostaa mielipiteen.. Se on kyllä edelleenkin totta... Mutmut, siihen nykyään liittyy näköjjään NIIN paljon skeidaa ,että mitäköhän tähän kysymykseen pitäisi vastata?

Ehkä totuus toimii parhaiten. Kaikennäköisiä rojuja on kokeiltu ja joskus alkuaikoina oli kivaakin. Jopa vuosia.

Lopetttaminen myös sujuu, kun olet vetänyt mittarin pohjaan ja toteat itsellesi, ettet moista paskaa tarvitse. Varsinkaan kun se ei johda mihinkään elämässäsi, on lopettaminen helppo pala kakkua. On tietysti kovin yksilöllistä kuka mihinikin jää ju¨miin...
 

farsan

Jäsen
Suosikkijoukkue
LEIJONAT,Ässät, Djurgårdens .I.F. Teemu Selänne
no kahviahan kuluu kohtalaisesti.

tupakkaa en polta,joskus tuli sikari vedettyä kun oltiin laivalla tai tansseissa.
nyt sensijaan olen alkanut nuuskaamaan (taitaa ruåttalastua täysin )hehe

kaljaa;mariestad 7,2%

viiniä,mieluiten puna,sektiä -ei sitä samppanjaa oo vara ostaa...

ja sitten tehdään vielä itse 30-litran pullolla valkoviiniä,tulee aika hyvää ja viä halpaakin.

ja vähä pontikkaa... HUOM EI TEHDÄ ITSE...sekin tulee halvemmax ku "systembolagetin" siis alkon antimet --että siinä...

kohta on juhannus...
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kohtuukäyttäjä

Eli siis kohtuullisen paljon kohtuullisen usein...

Olen teekkariudesta toipuva dippainssi, eli haalarit on naulattu seinään, mutta lakkia pidetään vielä ylpeydellä.

Kyllä on myönnettävä, että kun kavereiden kanssa päästään liikkeelle niin Otaniemen kellareissa kuohuu aina...
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Bissee bissee bissee

Samalla sävelellä kuin Juice lauloi aikoinaan Pilvee....... !

No toki joskus lipsahtaa myös väkevien puolelle !
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Alkoholi on veljeni ;) Jos käytetään vertauskuvallista ilmaisua. Eli kyllä mä yleensä arkisin juon illalla pullo tai kaksi kaljaa. Se toimii hyvänä unilääkkeenä muuten. Kannattaa kokeilla jos ei tule uni ja kaapissa on pottu pölöä. Viikonloppuisin menee usein paljon. Vähintään toisena päivänä mutta usein molempinakin. Ihan mukava ja rento tapa viettää weekendiä. Tupakkaa menee kaljoissa yleensä liikaa. Jos on järkyttävässä kunnossa menee kaksi askia ja sen huomaa aamulla kun on kurkku kuiva ja pää helvetin kipeä. Rööki tehostaa kenosta itse asiassa yllättävänkin paljon. Muuten tupakkaa ei mene niin paljon. On savuttomia päiviä ja sellaisia että menee alle pikkuaski. Kahvi on todellinen paheeni. Juon joku kymmenen kuppia päivässä, aamuisin neljästä viiteen ja päivällä käyn huoltoasemilla juomassa hiukan lisää. Voin juoda iltaisinkin koska se ei enää vie uniakaan. Huumeisiin en ole koskenut, enkä koske! Se on periaate, edes lievät eivät maistu. Kyllä mulle viinassa ja kaljassa on ihan tarpeeksi.
 

ipaz

Jäsen
Suhde on. Nykyisin on oppinut hieman tuntemaan rajansa eikä enää tule vedettyä perseitä olalle... kovinkaan usein. Mutta ilman kunnollista hiprakkaa ja itsensä totaalista nolaamista ei tulisi toimeen :) päähän siinä sekoais ja pitäisi alkaa ryyppäämään.

Tupakkaa en ole polttanut koskaan, mutta olen kuullut vetäneeni kerran maria Hollannissa. Itse en kyllä muista tilanteesta, "muutaman" ylimääräisen Heinekenin nautittuani mitään, joten hukkaan meni sekin kokeilu. Myös kokeilu avaruuskakun kanssa meni pilalle, kun se ei vaikuttanut mitenkään :confused:
 

Huuhaa

Jäsen
Kuten olen monasti ennenkin todennut....

Ei alkoholia, ei huumeita, ei nuuskaa, eikä tupakkaa....

Karamellejä ja limsaa menee tiätysti....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös