Su 30.3 2008 Tappara-Kärpät (4. Semifinaali)

  • 25 056
  • 136
Tila
Viestiketju on suljettu.

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo tuskinpa mahtuis edes Pessi sentään Tapparan kivikovaan hyökkääjistöön..
Jotenkin Pesosella vaan on taitojensa lisäksi erinomainen taipumus saada vastustajan pelaajat keskittymään kaikkeen muuhun kuin pelaamiseen. Ei siihenkään ihan kaikki vaan pysty. Selvästi näkee kun kaverit näkevät punaista ja pinnistelevät ylettyäkseen viimeisillä voimillaan lyömään Jannea housuille tms.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Viestissäsi on varmasti paljon asiaakin, mutta kyllähän katsojia ja vastustajaa varmasti ärsyttää nämä kesken vaihdon tuomariin suunnatut katseet höystettynä käsienlevityksillä. Tottakai tuomarille saa asiasta huomauttaa, mutta omasta mielestäni pelataan tilanteet loppuun ja annetaan palaute pillin soitua.

Teen itse sivutoimisesti tuomarinhommia ja ainahan sitä rikotut pelaajat vaativat tuomarilta rangaistusta. Jos viheltämättä jää pelaajan mielestä selvä jäähy, niin kyllä siitä yleensä saa kuulla. Mutta tuomarin homma on se, että sijoittuu mahdollisimman hyvin nähdäkseen tilanteet. Pelaajien palautteen voi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta jos tietää tehneensä virheen niin myöntää sen itselleen ja skarppaa siitä eteenpäin. Muille sitä ei tarvitse pelin aikana myöntää.

Tappara olisi voinut siirtyä johtoon, mutta kuitenkin Kärpät siirtyi johtoon ja tämä mielestäni tuomarien linjattomuuden takia. Enempää en nähnyt (paremman pelin takia), mutta tuo kohta pelissä on ollut ilmeisesti the momentumi.

Ei kannata tulla tuollaisia kommenteja latomaan, jos ei ole peliä nähnyt. Neljän maalin ero kertoo kaiken oleellisen.

Itse odotin Tapparalta hieman kovempaa vastusta. Muutenkin oli talven aikana
ilo seurata Tapparan hyviä otteita ja Nelosen maalikoosteen kautta hienoja maaleja. Varsinkin nuorten esiinmarssi on ollut ihailtavaa. Tuntuu kannattajilla vain olevan helpompi itkeä jostain aivan merkityksettömistä asioista.

No kannattajien objektiivisuuden puutteen voi vielä ymmärtää, mutta Nelosen selostustiimi veti kyllä pohjat eilen. "Pesonen vaatii rangaistusta" -heitto tai kun Mikko Grönman kysyi Jantuselta, että "Viime aikoina on ollut paljon puhetta, että Pesonen filmaa" tai jotain sinnepäin. Jarna ymmärsi pelaajana olla puuttumatta asiaan.

On ihme että, heidänkin pitää olla kuin sopulit ja muodostaa mielipiteensä jonkun Iltapaskan tai tämän Jatkoajan keskustelupalstan juttujen perusteella. Ensin toivotaan taitokiekkoa ja sen jälkeen valitetaan, kun taitopelaajia rikotaan, että he filmaavat. Jääkiekossa kun ei oikeastaan juurikaan filmata verrattuna esim. jalkapalloon.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Pesosta taklataan, ronkitaan ja hakataan nykyään melkein kuin vierasta sikaa, tuomareiden harvoin puuttuessa siihen, koska Sheddenin "uimahyppääjän" leima istuu hänessä niin vahvasti. Säälittävintä koko asiassa on se, että jopa Suomalainen media on alkanut toistamaan tuota Sheddenin propagandaa puhtaana totuutena, kuten eilisessä Nelosen TV-lähetyksessä sai huomata. Pesonen ei koskaan Suomessa enää pääse eroon tuosta saamastaan leimasta, mikä minusta on todella harmillista.

Sheddenin puheita nyt tuskin kukaan kiekosta ymmärtävä ottaa tosissaan. Vaikka Kärppäläisiä selkeästi harmittaa tämä Pesosen "leimaaminen", niin kyllä sitä voi myös miettiä miksi niin moni on suivaantunut samasta syystä. Ei se johdu Sheddenistä, vaan Pesosesta itsestään. Tosin ymmärrän Sheddenin purkautumisen, koska hän on kasvanut Pohjois-Amerikkalaiseen kiekkokulttuuriin. Siellä Pesonen ei nauttisi varmaankaan juuri minkäänlaista kunnioitusta, muiden pelaajien tai paikallisen yleisön suunnalta. Hän ei kunnioita sitä jääkiekon "sisäistä koodistoa".

Pesonen on kiistatta huima pelaaja joka pystyy ratkomaan pelejä. Samalla tuntuu että hän kuvittelee kasvaneensa isommaksi kuin hän oikeasti onkaan. Ehkä tämä nyt ei sitten vain istu suomalaiseen mentaliteettiin ja siihen että täällä arvostetaan hiljaisia johtajia jotka tekevät oman duuninsa ja ovat muuten hiljaa. Tai duunareita jotka lyövät itsensä likoon ja tekevät sitä ihanan kuuluisaa likaista työtä. Pesonen on siinä mielessä puhdas amerikkalaistyylinen tähtipelaaja joka tietää oman arvonsa. Ei todellakaan mikään Raipe, Eepi, Janne tai Viuhkola. Ehkä tosiaan Leinossa on jotain samaa, mutta Leinokin pystyy tarvittaessa pelaamaan omaa peliään välittämättä rajustakin fyysisestä pelistä. Pesonen ehkä voisi sen myös tehdä, mutta vielä ei ole näkynyt.

Sellainen puhdas aatelinen asenne korpeaa minua Pesosessa. Esimerkiksi viime ottelun keihästystilanne jonka hän aivan täysin itse aiheutti, Koskelahan ei paljon kerinnyt harkitsemaan tekojaan tuossa paikassa. Itse aloittaa koko jupakan ja kun saa iskun, niin sitten makoillaan jäällä. Okei, kuuluu osana jääkiekkoon ja vastustajan ärsyttämiseen, mutta en pysty siitä tykkäämään. On pelaajia jotka kävelevät murskana olevalla nilkalla suoraan koppiin ilman makoiluja, ja on pelaajia jotka taistelevat itsensä aitioon aivotärähdyksen jälkeen. Sitten on pelaajia kuten Pesonen jotka muistavat tehdä ison numeron jokaisesta kopsusta.

On pelaajia kuten Peter Forsberg jotka antavat kaksi kertaa kovempaa takaisin. Kyllähän erilaisia pelaajia löytyy. Kun puhutaan laajemman arvostuksen saavuttamisesta tai ansaitsemisesta niin ei liene epäselvää miksi Pesosta pidetään ylimielisenä filmaajana. Ei Pesonen varmasti ole kavereita hankkimassa ja saa taaplata tyylillään, mutta ei hänestä tarvitse myöskään pitää. Onhan Tapparassakin ollut aikanaan mm. Mäkinen jota vihasivat kaikki muut paitsi omat, mutta hänkään ei ollut lähellekään saman kaliiberin pelaaja kuin Pesonen. Pesonen herättää tunteita mutta Kärppä-fanienkin olisi hyvä koittaa ymmärtää toista puolta kolikosta. Ei se kaikki johdu vain muiden fanien sokeasta raivosta.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Siellä Pesonen ei nauttisi varmaankaan juuri minkäänlaista kunnioitusta, muiden pelaajien tai paikallisen yleisön suunnalta. Hän ei kunnioita sitä jääkiekon "sisäistä koodistoa".

Taidat olla kyllä kohtuullisen kujalla näistä arvioista. Mistä tiedät millaista kunnioitusta Pesonen nauttisi NHL:ssä? Mielipiteesi on puhdas arvaus. Itse uskon, että Pesonen on lätkänpelaajien keskuudessa ihan samanlainen jantteri kuin muutkin.

Pesonen on kiistatta huima pelaaja joka pystyy ratkomaan pelejä. Samalla tuntuu että hän kuvittelee kasvaneensa isommaksi kuin hän oikeasti onkaan. Ehkä tämä nyt ei sitten vain istu suomalaiseen mentaliteettiin ja siihen että täällä arvostetaan hiljaisia johtajia jotka tekevät oman duuninsa ja ovat muuten hiljaa. Tai duunareita jotka lyövät itsensä likoon ja tekevät sitä ihanan kuuluisaa likaista työtä. Pesonen on siinä mielessä puhdas amerikkalaistyylinen tähtipelaaja joka tietää oman arvonsa. Ei todellakaan mikään Raipe, Eepi, Janne tai Viuhkola. Ehkä tosiaan Leinossa on jotain samaa, mutta Leinokin pystyy tarvittaessa pelaamaan omaa peliään välittämättä rajustakin fyysisestä pelistä. Pesonen ehkä voisi sen myös tehdä, mutta vielä ei ole näkynyt. Sellainen puhdas aatelinen asenne korpeaa minua Pesosessa.

Nämä sinun juttusi ovat kyllä niin puhdasta provoa, ettei näihin kannattaisi tarttua. "Aatelinen asenne", ei hyvää päivää. Kuhmosta itsensä kovalla työllä kansalliselle huipulle nostanut kaveri, jolla on varmasti jalat maassa. Olen vaihtanut Pesosen kanssa ohimennen muutaman sanan ja ihan normikaverilta vaikutti.

Esimerkiksi viime ottelun keihästystilanne jonka hän aivan täysin itse aiheutti, Koskelahan ei paljon kerinnyt harkitsemaan tekojaan tuossa paikassa. Itse aloittaa koko jupakan ja kun saa iskun, niin sitten makoillaan jäällä.

Mieti oikeesti kaksi kertaa ennen kuin painat sitä lähetä viesti -nappia.
 

Palomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät,Carolina Hurricanes
.

Esimerkiksi viime ottelun keihästystilanne jonka hän aivan täysin itse aiheutti, On pelaajia jotka kävelevät murskana olevalla nilkalla suoraan koppiin ilman makoiluja, ja on pelaajia jotka taistelevat itsensä aitioon aivotärähdyksen jälkeen. Sitten on pelaajia kuten Pesonen jotka muistavat tehdä ison numeron jokaisesta kopsusta.

Voi herraisä, mene nyt itse jo sinne kentälle kokeilemaan, että oli se sitten itse aiheutettu tai ei, niin käykö se kipeää?häh? En puolustele Pesosen ärsyttävyyttä, mutta tämä alkaa jo olla aika naurettavaa tekstiä,huh huh. Itse en ole koskaan ollut pätevä arvioimaan toisen kiputiloja, mutta ilmeisesti Tampesterissa on aika paljon näitä jokakodinlääkäri-cd:n lukeneita jokamiesluokkaan kuuluvia konitohtoreita, että he osaavat senkin arvioida.

Ai niin, tässäpä video jonka voi katsoa ihan biisin takia, video nyt mikään erikoinen ole,enkä tiedä kuka tehnyt mutta kuitenkin. Pesosen kuvan jokainen voi kuvitella tuohon biisin taustalle sen keston ajaksi. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=4c07Y_bo4DI

täältä tähän.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hän ei kunnioita sitä jääkiekon "sisäistä koodistoa".
Nyt kaipaisin niitä todisteita tästä. Selkeitä Pesosen filmauksia taltioituna ja YouTubeen tms upattuna olisi hyvä alku. En minäkään pidä filmaamisesta, mutta on tietämättömyyttä väittää että Pesonen olisi edes useimmiten filmaava Kärppä. Esimerkiksi Hyvönen mielestäni filmaa useammin kuin erittäin harvoin filmaava Pesonen.

Ei todellakaan mikään Raipe, Eepi, Janne tai Viuhkola.
Ehkäpä se on selvää että nopea ja maaliahne Pesonen on useammin jäänpinnassa kuin mainitsemasi hitaat peliätekevät tai puolustavat pelaajat? Ei se tee Pesosesta filmaajaa, että kurottelee kiekkoa epätoivoisissakin tilanteissa, mielestäni se on nöyryyttä ja kaiken peliin laittamista. Ehkä menestymisennälkää?

Ehkä tosiaan Leinossa on jotain samaa, mutta Leinokin pystyy tarvittaessa pelaamaan omaa peliään välittämättä rajustakin fyysisestä pelistä. Pesonen ehkä voisi sen myös tehdä, mutta vielä ei ole näkynyt.
Kyllä, Janne "1,44 pistettä/playoff-ottelu" Pesosta on todella helppo horjuttaa fyysisellä pelillä. Mikäli se fyysisen pelitavan Pessissä aiheuttama tasonlasku on tuota luokkaa niin en olisi Kärppäfanina kovin huolissani.
Esimerkiksi viime ottelun keihästystilanne jonka hän aivan täysin itse aiheutti, Koskelahan ei paljon kerinnyt harkitsemaan tekojaan tuossa paikassa.
Pesonenko nosti Koskelan mailan kaulaansa ja suoritti lähes oikeaoppisen, joskin hieman huonosti tähdätyn harakirin? Onhan sulla silmät? Käsittääkseni Pesonen on vastuussa omasta mailastaan, kuten Koskela omastaan...

Sitten on pelaajia kuten Pesonen jotka muistavat tehdä ison numeron jokaisesta kopsusta.
Katsoppa vaikka palstapersoona Mercuryn postaama linkki. Monestiko Pesonen teki saamastaan kopsusta numeron? Kyllä, levitteli kerran käsiään tuomarille, sehän on melko ymmärrettävääkin kun miestä hakataan kuin vierasta sikaa, eikä jäähyjä vihelletä. Sen sijaan Pesoselle itselleen vihelletään huitomisjäähy pelkästä ajatuksesta :)

Kun puhutaan laajemman arvostuksen saavuttamisesta tai ansaitsemisesta niin ei liene epäselvää miksi Pesosta pidetään ylimielisenä filmaajana.
Eiköhän se johdu suureksi osaksi siitä että rakas Jokereiden valmentaja, joka tunnetaan myös maajoukkueemme ah-niin-puolueettomana käskyttäjänä tahtoi vaikuttaa tuomarilinjaan säälittävällä nyyhkimisellään?

Pesosen filmauskoostetta odotellessa...
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ehkä tosiaan Leinossa on jotain samaa, mutta Leinokin pystyy tarvittaessa pelaamaan omaa peliään välittämättä rajustakin fyysisestä pelistä. Pesonen ehkä voisi sen myös tehdä, mutta vielä ei ole näkynyt.

Repesin. Eikö näkynyt edes eilen kun teki 1+2 sukeltelujensa ohessa? Runkosarjan pisteet oli? Eiköhän tuo nimenomaan kerro (niin kuin Nelosen studiotiimikin jopa totesi), että Pesosen peliä ei horjuteta juurikaan fyysisellä pelillä. Toisin kuin esim. nyky-Laamasen.

Provoanpa vielä tähän loppuun, että hyvin olet nimimerkkisi vai pitäisikö sanoa merimerkkisi valinnut. ;)
 

Scream

Jäsen
Kaspolle kommenttiin liittyen yllä...Ojasen Janne on 40v. konkari ja ei ole aina ollut hidas pelaaja...ikää kun kertyy niin hidastuu kuka tahansa. Palataan asiaan kun Pesonen on 40v. ja vastaavan uran tehnyt kuin J. Ojanen. Toisekseen...eipä tuossa pelaajan arvostuksessa ole kyse pelaajan nopeudesta eli lukemisen ymmärtämisessäkin näyttäisi olevan vikaa. Kärpät oli parempi kuin Tappara. Se on oleellista.

-S.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ojasen Janne on 40v. konkari ja ei ole aina ollut hidas pelaaja
En sinänsä kritisoinut Ojasta, kerroin vain että on hieman ehkä turhanaikaista verrata senttereitä ja pakkeja laituriin, erityisesti kun useimmat arvostavat erilaisia ominaisuuksia pelaajissa kun puhutaan eri rooleista. Itse arvostan kyllä Eepiä, Pikua, Raipea, Jannea ja montaa muuta hieman verkkaisemminkin etenevää pelaajaa. Itseasiassa on mieltäylentävää nähdä kun kokemuksella ja uskomattomalla pelisilmällä tehdään naurunalaiseksi nuorempien koohotus.

Palataan asiaan kun Pesonen on 40v. ja vastaavan uran tehnyt kuin J. Ojanen.
[provo]Täytyy toivoa ettei pessistä tuu vanhemmiten kierosilmänen tuomareille nassuttava syöttöpistekerjäläinen [/provo]
Ei vaan vakavasti ottaen kunnioitan kyllä Ojasen saavutuksia, vaikka paidanrinnuksissa onkin tuo varsinkin lapsuuden aikoina inhoa mielessäni herättänyt kirveenkaltainen. Toivottavasti Pesonen jaksaa painaa hommia että saa vietyä uransa Ojasen uraa vastaaviin sfääreihin :)

Toisekseen...eipä tuossa pelaajan arvostuksessa ole kyse pelaajan nopeudesta eli lukemisen ymmärtämisessäkin näyttäisi olevan vikaa.
Jooh... Mitäpä tähän nyt sanoisi? Erilaisiin pelaajaprofiileihin sopii erilaiset ominaisuudet, rämäkän, härskin ja maaliahneen laiturin rooliin Pesosta parempaa ei löydy tämän kauden sm-liigasta. Muunlaisiin rooleihin voisi jo syntyä kilpailua ;)

Ei tosiaan ole tarkoitus kritisoida muuta kuin tuota säälittävää, lähinnä kai kateudesta kumpuavaa panettelua jota mielestäni Janne Pesonen on saanut osakseen ihan naurettavia määriä. Ehkä se joillekkin ottaa koville kun Kärppien viisi tärkeintä ratkaisupelien miestä onkin omia kasvatteja, eikä rahalla haalittuja muukalaislegioonalaisia?

Onnea Tapparalle pronssiotteluun, toivottavasti vielä riittää intoa punnertaa pääkaupunkiseudun joukkueesta voitto.
 

Mokela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ottakaa nyt kanssakannattajat ne kärppälasit pois silmiltä. Suorastaan naurettavaa väittää ettei Pesonen filmaisi. Pahempi jopa kuin J.Jokinen.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ottakaa nyt kanssakannattajat ne kärppälasit pois silmiltä. Suorastaan naurettavaa väittää ettei Pesonen filmaisi. Pahempi jopa kuin J.Jokinen.

Verrattuna siihen määrään mitä Pessin sukeltelusta puhutaan, todelliset jäähynkalastukset on kyllä vähissä. Eihän kai kukaan ole väittänyt ettei hän filmaisi?
 

Mokela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rehellisesti sanottuna itselleni ei tule mieleen ketään sm-liiga pelaaja joka filmaisi yhtä paljon. Leino pääsee hyvin lähelle.

Keppiä tulee staroille normijantteria enemmän. Se on selvää. Varmasti palaa hermo. Toisten tyyli on vastata siihen kovuudella malliin Fobba ja Sundin. Toisten tyyli on korostaa rikkeitä hollywood-tason näyttelijäsuorituksilla.

Se on sitten ihan oma mielipide kummanlaisia pelaajia arvostaa enemmän.
 

Palomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät,Carolina Hurricanes
Rehellisesti sanottuna itselleni ei tule mieleen ketään sm-liiga pelaaja joka filmaisi yhtä paljon. Leino pääsee hyvin lähelle.

Keppiä tulee staroille normijantteria enemmän. Se on selvää. Varmasti palaa hermo. Toisten tyyli on vastata siihen kovuudella malliin Fobba ja Sundin. Toisten tyyli on korostaa rikkeitä hollywood-tason näyttelijäsuorituksilla.

Se on sitten ihan oma mielipide kummanlaisia pelaajia arvostaa enemmän.

Saitko pisteitä tästä? No, mielipiteet kullakin. Ei sen kummempi filminaattori kuin muutkaan tuon tason pelaajat.
 

Mokela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saitko pisteitä tästä? No, mielipiteet kullakin. Ei sen kummempi filminaattori kuin muutkaan tuon tason pelaajat.

Tiedä pisteistä, mutta itseäni vituttaa suunnattomasti kun ei voida myöntää päivänselviä asioita vain sen takia että pelaaja sattuu pelaamaan omassa joukkueessa.
Faktat faktoina.
Faniuteen/Kannattamiseen ei mielestäni kuulu puusilmäisyys. Hyvin usein se kuitenkin kulkee käsikädessä. Omien otteissa ei koskaan ole mitään vikaa.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Rehellisesti sanottuna itselleni ei tule mieleen ketään sm-liiga pelaaja joka filmaisi yhtä paljon. Leino pääsee hyvin lähelle.

Eikai tässä kukaan ole kieltänytkään etteikö Pesonen filmaisi, tai etteikö olisi kenties liigan eniten filmaavia pelaajia.

Mutta sehän tässä ärsyttää eniten että Pesosta syytetään nykyään filmaamisesta aivan koko ajan ja joka tilanteessa jossa se vain suinkin on mahdollista (se saattaa vaikuttaa jopa tuomarien ratkaisuihin pikkuhiljaa). Tuo jos mikä on puusilmäisyyttä.
 

bunghole

Jäsen
Tiedä pisteistä, mutta itseäni vituttaa suunnattomasti kun ei voida myöntää päivänselviä asioita vain sen takia että pelaaja sattuu pelaamaan omassa joukkueessa.
Faktat faktoina.
Faniuteen/Kannattamiseen ei mielestäni kuulu puusilmäisyys. Hyvin usein se kuitenkin kulkee käsikädessä. Omien otteissa ei koskaan ole mitään vikaa.

Voitko sitten antaa meillekin niitä faktoja? Voidaan sitten keskustella asiasta paremmin faktoihin tukeutuen.

Itselleni kelpaisi esimerkiksi videokooste Pesosen pahimmista filmailuista. Eilisestä pelistä Pesosesta on tehty yllämainittu kooste eikä siellä mitään filmejä näy kuten en huomannut itse pelinkään aikana. Silti Pesonen kuulemma filmasi eilen. Tokihan Pessi kaatuilee välillä jo pelkästään pelityylinsäkin vuoksi ja häntä hakataan kuin vierasta sikaa mutta niin kaatuilee kuka tahansa muukin samankokoinen kaveri vastaavassa käsittelyssä.

Eli jatketaan asiasta keskustelua kunhan jollakulla on esittää jotain faktaa väitteidensä tueksi. Sama on alkaa väittämään että Tappara kahvaa eniten koko liigassa. Tokihan kaikki kahvaavat mutta Tappara tekee sitä eniten. Ei minulla mitään faktoja ole esittää mutta näin on koska niin väitän. Ai niin ja Raipe kiertää veroja. Ja Hjallis maksaa tuomareille. Ja HIFK on liigan fyysisin joukkue.

Jne, jne, jne...
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Leicester: Perustele toki mielipiteesi jos, ja ilmeisesti kun, olet eri mieltä. Ja muista että kun syytät minua arvailusta niin koita osoittaa miksi itse et arvaile. Jään odottamaan vastaustasi.

Kaspo: Sinä kirjoitat nyt aivan eri asioista kuin mistä minä kirjoitin. Ei tosiaan nyt ollut kyse mistään pelitaitojen tai ominaisuuksien vertailusta. Vai että Pesonen on tosiaan nopeampi kuin vanhat konkarit? Ei kai nyt sentään. Ja turhaa on myös irrotella yksittäisiä lauseita kontekstistaan ja vedellä niihin sitten vastineita.

Palomies ja Mustaine: Kyllä se minun pointtini tulee selväksi kun malttaa sitä tekstiä lukea. Naurettavaa syyttää minua kateudesta yms. hölynpölystä. Fanilasit hetkeksi nurkkaan ja miettimään mitä ehkä halusin sanoa.

Kyseessähän on kuitenkin vain minun mielipiteeni ja sillä hyvä, mutta turha teidän on minun motiivejani alkaa arvailemaan. Puhumattakaan siitä että luulette ne tietävänne. Se jos mikä on naurettavaa.
 

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tiedä pisteistä, mutta itseäni vituttaa suunnattomasti kun ei voida myöntää päivänselviä asioita vain sen takia että pelaaja sattuu pelaamaan omassa joukkueessa.
Faktat faktoina.
Faniuteen/Kannattamiseen ei mielestäni kuulu puusilmäisyys. Hyvin usein se kuitenkin kulkee käsikädessä. Omien otteissa ei koskaan ole mitään vikaa.

Et siis tajua vieläkään miksi vastapuolen kannattajat haluavat siirtää puheet oman joukkueensa surkeista esityksistä johonkin toiseen kohteeseen?
Laita nyt muutama päivänselvä esimerkki videoina tulemaan. Jäädään niitä odottelemaan.
Itse ottelusta ei sitten juurikaan tänne ole kirjoiteltu. Miksiköhän?
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
J.Grönvall: Luepa kirjoitukseni uudestaan. Kyse ei missään tapauksessa ollut pelitaitojen tai pelaajien kykyjen vertailusta. Sinä itse mainitsit ko pelaajat, tarkoituksena ilmeiseisesti käyttää heitä vertailun kategoriassa "ei-pesoset" Pesosta vastaan? Jonkinlaisia arvostettuja, ei-filmaavia, jalatmaassa-tyylisiä pelaajia?

Miksi mainitsin hitauden, pelisilmän, koohotuksen ja roolin kaltaisia monimutkaisia käsitteitä? Yritin hieman selventää, miksi Pesosen kaltaiset pelaajat ovat useammin jäänpinnassa kuin Pikun tai Raipen tyyliset. Vastustaja joutuu rikkomaan enemmän nopeasti liikkuvaa, mailallaan hurjaa vauhtia kiekkoa vispaavaa pörriäistä kuin ovelan repolaisen tavoin syöttöpaikkaa vaanivaa, michaeljohnsonmaisessa istuvassa, takakenoisessa haara-asennossa liukuvaa kaksiytimisen Intel-prosessorin tehokkuudella maalipaikkoja prosessoivaa tutkalla varustettua lättysyöttöautomaattia.

Pörräävä, keskimääräistä huonommalla tasapainolla varustetty Pesonen, jota rikotaan ettei se tekis taas perkeleesti maaleja + Maajoukkuevalmentaja on syyttänyt sukeltelusta = joka kerta kun se kaatuu, on tapahtunut filmisukellus? jepjep

edit: ja mitä tulee "irrallisiin" lainauksiin, halusin noudattaa keskustelun sääntöjä ja välttää ylipitkiä lainauksia. Pointtini kohdistuivat hieman laajemmalle kuin pelkästään lainaamiini kohtiin, joten ehkäpä syyllistyin alipitkään lainaukseen
 
Viimeksi muokattu:

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
J.Grönvall: Luepa kirjoitukseni uudestaan. Kyse ei missään tapauksessa ollut pelitaitojen tai pelaajien kykyjen vertailusta. Sinä itse mainitsit ko pelaajat, tarkoituksena ilmeiseisesti käyttää heitä vertailun kategoriassa "ei-pesoset" Pesosta vastaan? Jonkinlaisia arvostettuja, ei-filmaavia, jalatmaassa-tyylisiä pelaajia?

Hyvä on, en sitten vain tajunnut sitä. Mainitsemani pelaajat ovat nimenomaan laajasti ja oikeastaan varauksettomasti arvostettuja pelaajia. Jokainen on joukkueensa liideri, mutta ei heistä kukaan herätä "kateutta" kuten Pesonen. Tätä yritin tuossa pohtiakin, miksei?

Miksi mainitsin hitauden, pelisilmän, koohotuksen ja roolin kaltaisia monimutkaisia käsitteitä? Yritin hieman selventää, miksi Pesosen kaltaiset pelaajat ovat useammin jäänpinnassa kuin Pikun tai Raipen tyyliset. Vastustaja joutuu rikkomaan enemmän nopeasti liikkuvaa, mailallaan hurjaa vauhtia kiekkoa vispaavaa pörriäistä kuin ovelan repolaisen tavoin syöttöpaikkaa vaanivaa, michaeljohnsonmaisessa istuvassa, takakenoisessa haara-asennossa liukuvaa kaksiytimisen Intel-prosessorin tehokkuudella maalipaikkoja prosessoivaa tutkalla varustettua lättysyöttöautomaattia.

Kysymys ei oikeastaan ole siitä miksi Pesonen on jään pinnassa. Kyllä jokainen pelaaja kaatuu ja häntä kaadetaan. Kyse on siitä että Pesonen pelaa räikeästi yli noita tilanteita. Ja se ärsyttää ainakin minua, ja ilmeisen montaa muutakin. En mitenkään vertaillut Pesosta ja Helmistä pelitaidoiltaan vaan pelkästään käytöksestä. Kun kerran Pesonen tuntee kipua ja todella osoittaa sen, niin käännän: eivätkö Ojanen, Viuhkola tai Helminen tunne kipua mailaniskuista? Tai jos otetaan nyt vaikka joku Saku Koivu, Sidney Crosby, Teemu Selänne jne.

Kyllä, jääkiekossa sattuu ja välillä paljonkin. Mutta minulta ei tipu respectia jos siitä tekee liian ison numeron liian usein. Silloin kun Pesonen ottaa sen viikatteen käsilleen, puree hammasta ja tulee kohta iskemään voittomaalin, niin minä taputan hänelle seisaaltaan. Sitä ennen kiristelen hampaita ja katselen sirkusta. Pesosella on vielä aikaa tehdä minusta täysi pelle, aika näyttää tekeekö hän sitä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ja tätä minä seurasin vain sivusta, kun lainatulla oli periaatteessa asiallisia vastauksia tähän saakka...

Kun kerran Pesonen tuntee kipua ja todella osoittaa sen, niin käännän: eivätkö Ojanen, Viuhkola tai Helminen tunne kipua mailaniskuista? Tai jos otetaan nyt vaikka joku Saku Koivu, Sidney Crosby, Teemu Selänne jne.
Muuten hyvä, mutta Koivun ja etenkin Crosbyn repertuaariin nämä "Pesosmaiset" kuuluvat vahvasti. Tosin Koivu on rajoittanut näitä sitten Hodginsin, mutteivat ne poissaolollaan loista vieläkään. Crosbyn kaivaminen tuonne sekaan osoittaa kyllä joko äärimmäistä puusilmäisyyttä, tai helvetin huonoa koukkua jonka nielin Osku O-renkaaseen saakka.

Kyllä, jääkiekossa sattuu ja välillä paljonkin. Mutta minulta ei tipu respectia jos siitä tekee liian ison numeron liian usein. Silloin kun Pesonen ottaa sen viikatteen käsilleen, puree hammasta ja tulee kohta iskemään voittomaalin, niin minä taputan hänelle seisaaltaan. Sitä ennen kiristelen hampaita ja katselen sirkusta. Pesosella on vielä aikaa tehdä minusta täysi pelle, aika näyttää tekeekö hän sitä.
Helppohan se on todella rajallisella otannalla paukutella tuollaista paskaa. Mutta toivon siemenen kylvit kyllä tuonne sekaan, joten terve menemästä seuraamaan tämän kauden ottelut Kärppien osalta. Ihan vain väittäisin, että olen ehken nähnyt useamman ottelun kuin sinä Kärpiltä, enkä todellakaan lähtisi ylikorostamaan Pesosen filmaamisia/mussuttamisia. Totuus on pronssimatsiakin kultaisempi, Pesonen on yhden mestaruuden jo ratkaissut, voi ratkaista toisenkin (nyt on tasavertainen kilpakumppani ainakin tulossa, toistaiseksi). Noin taitavaa pelaajaa, jonka fysiikka ei ole lähelläkään esimerkiksi edes Lehterän fysiikkaa (pelityylit ja vahvuudet ovat niin erilaisia, että erin tyypin vahvuudet korostuvat pelaajien fysiikassa) vahvuudessa, ei se pystyssä kaikissa tilanteissa pysy. Niin erilainen pelaaja esimerkiksi Leinoon nähden, että Pesonen haastaa agressiivisudella kiekollisena, sekä nopeudella, siinä missä Leino nojaa tasapainoon ja mailataituruuteen.

Kokeile joskus lajia nimeltä jääkiekko, saattaisit yllättyä kuinka monipuolinen laji se oikeastaan onkaan.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Silloin kun Pesonen ottaa sen viikatteen käsilleen, puree hammasta ja tulee kohta iskemään voittomaalin, niin minä taputan hänelle seisaaltaan.

No tätähän se Pesonen tekee tälläkin hetkellä. Iskuja tulee jatkuvasti ja paljon, kukaan ei ole antamassa takaisin paitsi Pesonen itse. Tähän toivoisi kyllä myös jotain apuja muilta, muutaman kerran esim. Jokereita vastaan nähty semmoista ajojahtia että huh huh..

Ja tottahan on sekin että välillä Pesonen hermostuu ja myös näyttää sen, kukapa ei hermostuisi moisesta puutavaran ym. sikailun määrästä, mutta kyllä se välillä puree myös hammastakin (seuratkaahan sitä peliä tarkasti!) ja pistää sen lätyn myös sinne nuottaan.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Eli pääsemme siihen lopputulokseen että Janne Pesonen herättää vain yksinkertaisesti niin paljon kateutta, että häntä sen takia syytetään filmaamisesta yms käytöksestä. Vielä kukaan ei ole edes yrittänyt vastata miksi hän on niin laajasti aiheuttanut ärsytystä, vaikka onkin huippupelaaja.

Jääkoneenkuljettaja: Tämä keskustelu ei siis liity minuun, vaan Janne Pesoseen. Ehkä se on sitten oikea paikka lopettaa, ja tosiaan odotella niitä urotekoja. Harmi etten nähtävästi kiekosta ymmärrä mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös