Stadin vai pk-seudun herruus?

  • 1 814
  • 10

Stadin vai pk-seudun herruus?

  • Stadin herruus (olen stadista)

    Ääniä: 28 32,6%
  • Stadin herruus (en ole stadista, huom. espoo ei ole)

    Ääniä: 39 45,3%
  • Pk-seudun herruus (olen stadista)

    Ääniä: 4 4,7%
  • Pk-seudun herruus (en ole stadista, huom. espoo ei ole)

    Ääniä: 15 17,4%

  • Äänestäjiä
    86

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Olen tällä kaudella yllättävän usein kuullut puhuttavan jostain PK-seudun herruudesta, ikäänkuin sen pitäisi merkitä jotain. Kuitenkin lähes aina näitä puheita on pitänyt ei stadilaisen joukkueen kannattaja, joten haluaisin nyt tietää, miten palstaveljet ja siskot tähän asiaan suhtautuu. Kumpi on tärkeämpi? Stadin herruus (Hifk vs. Jokerit) vai pk-seudun herruus (Hifk, jokerit, espoo)?

Itselleni vain Stadin herruus on merkityksellinen yleisen menestyksen rinnalla ja pk-seudun ykkös titteli tuntuu lähinnä espoolaisten itsetunto kysymykseltä.

Laitan tähän myös vaihtoehdot Stadilainen/muu suomalainen, että näkisin, onko tällä eroa suhtautumisessa tähän kysymykseen.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Tässä komppaan Jussia. Pitäkää stadinne. Kiinnostaa yhtä paljon kuin Tampereen herruus.
MTV3 kirjoitti:
"Salonojaa ei kiinnosta pääkaupunkiseudun ykkösjoukkueen titteli"– Joskus se asia oli mulle tärkeä. Nyt se on nähty, että olemme samalla tasolla kuin muutkin alueen joukkueet. Stadissa on kaksi joukkuetta, me olemme espoolainen organisaatio. Emme mielestäni taistele samasta jääkiekkoyleisöstä, liikemies tuumi.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Ehkä turhin poll, koskaan?

Tsad ei ole koskaan säväyttänyt, jätän vastaamatta
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ainoastaan helsinkiläisellä voi olla niin huono itsetunto, että pitää tälläisiäkin asioita vertailla.

Maalaiset nauraa teille.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Äänestin kakkosvaihtoehtoa, vaikka on sinänsä ihan sama, mitä siellä kehä kolmosen sisäpuolella pidätte 'oikeana herruutenanne' ja mitä ette. Ehkä stadin herruus sitten olisi toimivampi "brändi" tässä yhteydessä, en oikein osaa mieltää Bluesia samanlaiseksi kilpakumppaniksi IFK:lle kuin Jokereita. Mutta kiinnostaa tosiaan yhtä vähän, kuin että kilpaileeko myös Pelicans Hämeen herruudesta Tampereen seurojen ja Kerhon kanssa, onko Kärpät puolen Suomen joukkue tai onko Lukko Ässien pikkuveli vai toisin päin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Äänestin kakkosvaihtoehtoa, vaikka on sinänsä ihan sama...
On se niin ihanaa, kun äänestetään ja sitten kerrotaan, ettei kyllä kiinnosta paskan vertaa. Itse olen niin täydellinen, etten äänestä ollenkaan tämmöistä turhanpäiväisyyttä ja samalla halveksien lueskelen kuolevaisten jupinoita. Kaipa tästäkin saadaan jonkinlainen Hki vs. muu Suomi -aiheinen vääntö.

Ja mitä tuohon Ted Raikkaan heittoon tulee, en itse ymmärrä maalaisia, joilla on alemmuuskompleksi omasta asuinpaikastaan tai joilla on tarve morkata esim. Helsinkiä tai helsinkiläisiä vastoin parempaa tietämystä. Kotiseudustaan ylpeä helsinkiläinen/stadilainen on automaattisesti liian ylpeä ja ylimielinen, kun taas missä tahansa muualla asustavan kohdalla kyse onkin terveestä kotiseuturakkaudesta. Lyödään nyt vielä samaan syssyyn tämä monia suomalaisia vaivaava nöyryys ulkomaita kohtaan, eli kun mietitään helvetisti sitä, mitä Suomesta ja suomalaisista ajatellaan muualla maailmassa. Eipä voisi vähempää kiinnostaa kehitysmaalaisten vajavaiset ajatukset.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
On se niin ihanaa, kun äänestetään ja sitten kerrotaan, ettei kyllä kiinnosta paskan vertaa.

Äänestin minä kunnallisvaaleissakin, vaikka ei kunnallispolitiikka kiinnosta paskan vertaa. Okei, ensi vaaleissa en sitte äänestä.

Ja mitä tuohon Ted Raikkaan heittoon tulee, en itse ymmärrä maalaisia, joilla on alemmuuskompleksi omasta asuinpaikastaan tai joilla on tarve morkata esim. Helsinkiä tai helsinkiläisiä vastoin parempaa tietämystä.

Olen tuntenut tähän ikään mennessä ison liudan helsinkiläisiä, ja vain muutama on ollut sellaisia, jotka eivät suhtautuneet ylimielisesti meihin periferiasta tuleviin. Yleistää ei saisi, mutta tämä suhde väistämättä vähän sellaiseen ajaa.

Off-topikki päättyköön osaltani tähän. Piti mennä tuohonkin itkupotkuraivariviestiin tarttumaan..
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Äänestin minä kunnallisvaaleissakin, vaikka ei kunnallispolitiikka kiinnosta paskan vertaa. Okei, ensi vaaleissa en sitte äänestä.
Kuinka arvasinkaan, että tähän vedetään poliittinen äänestäminen mukaan. No, kiinnosti tai ei, vaaleissa äänestäminen sattuu olemaan kansalaisvelvollisuus, enkä ainakaan itse voi sitä rinnastaa Jatkoajan äänestelyihin. Sinänsä ihan sama, kuka äänestää ja missä.

tahtookirjoittaa kirjoitti:
Olen tuntenut tähän ikään mennessä ison liudan helsinkiläisiä, ja vain muutama on ollut sellaisia, jotka eivät suhtautuneet ylimielisesti meihin periferiasta tuleviin. Yleistää ei saisi, mutta tämä suhde väistämättä vähän sellaiseen ajaa.
Yleistä pois. Oma on häpeäsi.

tahtookirjoittaa kirjoitti:
Off-topikki päättyköön osaltani tähän. Piti mennä tuohonkin itkupotkuraivariviestiin tarttumaan..
Itkupotkuraivari. Uuh... Sanojen aatelia. Oli miten oli, pidä toki lupauksesi ja keskity itse aiheeseen jatkossa. Itse saatan jatkaa typerää väittelyä, jos aihetta ilmenee.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
PK-seudun herruus on ainakin nyt hyvällä mallilla, tänään oli neljä pääkaupunkiseudun joukkuetta tulessa seuraavin tuloksin:

Jokerit - häviö HPK:lle, ulos SM-liigasta ja oligarkkien kyytiin.
HIFK- häviö Pelicansille, Lomarengas on heidän.
HCK Keravalta - neljäs häviö putkeen puolivälierissä Kajaanin Hokille, kausi oli siinä.
K-Vantaa - häviö tänäänkin TuTolle, yhden häviön päässä odottaa kesäloma. Ehkä jo ensi tiistaina?

Jääkiekossa olennaisin herruus on Suomessa Tampereen herruus. Tampereelta jääkiekko muualle Suomeen levisi, siellä ovat kautta aikain menestyneimmät seurat ja tälläkin kaudella Tappara on pelillisesti ihan eri tasolla kuin keskinkertaiset pk-seudun porukat. Ilves nyt tietysti on sama vanha floppi mitä se on ollut useamman kauden, mutta eipä sen kausi montaa päivää aiemmin päättynyt kun pk-seudun seurojenkaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jääkiekossa olennaisin herruus on Suomessa Tampereen herruus. Tampereelta jääkiekko muualle Suomeen levisi, siellä ovat kautta aikain menestyneimmät seurat ja tälläkin kaudella Tappara on pelillisesti ihan eri tasolla kuin keskinkertaiset pk-seudun porukat. Ilves nyt tietysti on sama vanha floppi mitä se on ollut useamman kauden, mutta eipä sen kausi montaa päivää aiemmin päättynyt kun pk-seudun seurojenkaan.

Tämän tyyppiset kommentit ovat niitä, jotka muuttavat kusen hunajaksi. Onneksi jotkut edelleen arvostavat rehellistä kilpailua, eikä mitään Tsadin El Plastico-mediahössötyksiä. Mansen ja länsirannikon herruudet ovat ainoat aidot herruudet. Toivottavasti tulevaisuudessa kilpaillaan taas Turussakin, runkosarjan perusteella TuTo oli tänä vuonna todella lähellä TPS:a.
 
Suosikkijoukkue
VAR
En oikein ymmärrä kysymystä enkä osaa noista vaihtoehdoista valita mitään. Minulle Espoo on Espoota eikä pk-seutua eikä Blues - HIFK ole paikallispeli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös