Stadilaisille

• 3 572
  • 23

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tää on tietysti duunattu vain stadilaisille.
Bamlatkaa missä stadinosassa olis hulppeinta budjata?
Älkää kuiteskaan skrivatko kehnoo tsoukkii, vastaamalla Espoo tai Vantaa.

Meikis vastaa oitis Krunikka... siellä on sopivan snadit systeemit, mutta kuitenkin bulit ympäristöt. Mesta oikeen snöfaa Stadin historiaa. Vielä kun sais pihoille takas vanhat stilarit...

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pikku Huopalahti

Kyllähän tässä pitää vetää kotiinpäin ja todeta, että Pikku Huopalahti se on.

Loistava sijainti, hyvät liikenneyhteydet joka suuntaan, kauniit maisemat ja rauhallista. Vähän kuin asuisi kaupungissa kaupungin sisällä.

Muutan ehkä mieltäni noin viiden vuoden päästä, kun kaikki tämän alueen lapset alkavat kasvaa teineiksi ja jengisodat repeävät valloilleen.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskustassa olen mieltynyt eniten Kruununhakaan ja Katajanokkaan (puristit voivat kertoa, onko Katajanokka stadia), mutta en silti tiedä haluaisinko asua ihan keskellä kaupunkia.

Omakohtaista kokemusta on Vuosaaresta ja Lauttasaaresta. Jälkimmäisestä ei ole vielä päässyt kovin mittavaa kokemusta kertymään (reilu viikko sitten muutin), mutta hyvältä vaikuttaa. Ei Vuosaartakaan vastaan paljoa hampaankoloon jäänyt, mutta kaipa Lauttasaari vetää pidemmän korren, kun Vuosaari on hyvää vauhtia slummiutumassa ja kauempana keskustasta. Uusi alue on vetänyt rauhallisen vanhankin alueen mainetta lokaan.

Juu, että vedetään uuteen kotiin päin ja sanotaan Lauttasaari...

Peach

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Vantaa ja hallista toiseen: Blues, Jokerit, Hifk
Töölö, Pikku Huopalahti tai Länsi-Pasila kaikki suhteellisen lähellä jäähalleja :)
Eikä Kulosaaressa, Kaivopuistossa ja Lehtisaaressakaan mitään vikaa ole kunhan eka tulisi vaan se lottovoitto.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Predator
Bamlatkaa missä stadinosassa olis hulppeinta budjata?

Et sattunut katsomaan sunnuntaina loistavaa jaksoa sarjasta Kaverille ei jätetä?

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Meillä Eirassa oli tsilareita eli tsilkkuja.
Nykyisin ihmettelen työmatkalla keskustan ja JPään välistä jänkhää.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Stadilaisille

Viestin lähetti Murmeli

Et sattunut katsomaan sunnuntaina loistavaa jaksoa sarjasta Kaverille ei jätetä?

>>> Tuli tsiigattua, joo! Siinä kaks gamlaa starbuu roudas kattii pitkin stadii. Tää slangi on muuten jännä juttu. Se elää ja muuttuu ovelasti sitä mukaa, kun uudet sukupolvet sitä kehittävät. Jos Skattalla ja Rööperissä koko ikänsä elänyt vaarini olisi vielä elossa, niin eipä hänen slangiaan monikaan nykyinen stadilainen ymmärtäisi. Vähän sama juttu kun raumalainen lätkävalmentaja sai pestin Kuopioon, niin kundi olin ensin kaksi vuotta kielikursseilla...;)

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Mä diggaisin eniten budjata Ullanlinnassa ja tsiigailla kun sköne skriinaa fönärin takana.

Nykyään pääsee tsiigailee sköneä vaan tossa Tölikanlahdella, ei ihan daiju mesta sekään.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
No mä oon enemmänkin pohjois-Helsingin kundeja, Länsi-Pakilassa kun on tullut melkoinen osa elämästä budjattua. Jotain 20 vuotta, mutta nyttemmin Länsi-Pasila on mulle aika hyvä mesta, Stadin halliin 500m, Areenalle 500m, stadikalle ja finskille 1km. Eli kaikki mestat missä vaan voi sportata on kävelymatkan päässä.

Eniten kuitenkin haluaisin budjata etelä-töölössä, silleen että voisi dallata raflasta himaan myös talvella. Samoin kaikki kliffat mestat ois kävelymatkan päässä.

Eli tässä mun valinnat iän mukaan:

1-20 L-Pakila
20-30 Etelä-Töölö/Krunika
30-50 L-Pasila/L-Pakila
Loppu elämä riippuen kondiksesta, Pakila on hyvä jos diggaa skutsista, keskusta jos ei.

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Reilut 24 vuotta Etu-Töölössä... DDR:ään ehkä kilsa.

Salomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nasta mesta asuu stadissa vois olla suokki. Stadi näkyvissä koko ajan, mut silti ois ku landella jos vaan haluis.
Kaivari kelpais kanssa, mut tuskin mulle sellasia rahamääriä koskaan tulee, et sieltä vois kämpän hommata.

Mulla on ollu hyvä tuuri sikäli, et viimeiset kymmenen vuotta on tullut asuttua keskustan liepeillä. Voi kävellen mennä himaan yöriennoista.

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Hagis,ranta terassi,siin on hyvä tsittaa ja tsiigaa bööniä.Lisäksi torille ei tarvii pitkää matkaa dalsia ja spårat skulaa vierestä.

PERFECT!!!!!!!:D :D :D

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä olen asunut Töölössä, Eirassa, Punavuoressa ja Larussa ennen Tapiolaan siirtymistä. Eniten pidin Eirasta ja Larusta. Muutkin oli ihan mukavia mestoja, mutta se meren läheisyys on aina mukava pieni säväys. Siis kun ikkunsata näkyy meri ja pääsee kävelemään suoraan ovesta meren rantaan. Meri on ainoa todella kaunis piirre Helsingissä.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Espoon mieskin on viettänyt vuosikausia naapurikaupungin puolella. Ja ylivoimaisesti paras mesta budjaa stadis on Ullanlinna-Eira -alue. Siellä tuli budjattua sektorilla Pietarinkatu-Laivanvarustajankatu-Neitsytpolku. Asiaa! Olen asunut myös Stokiksessa ja ainoa alue, joka Stadissa vetää vertoja sille on Ullanlinna-Eira.

Paikka jossa en asuisi vaikka aseella uhattaisiin: Kallio-Vallila. Sen alueen hienous aukeaa vain siellä syntyneille/kasvaneille - terkkuja J.Lehdelle!- tai sitten umpilandelta tulleille uusromantikoille, joiden mielestä Kalliossa on "aitoa elämää". Aivan varmasti, jos haluat dallata oksennuslammikoissa rappukäytävässäsi ja pelätä puukkoa kadulla joltain venäläis-virolaiselta pikkurikolliselta.

Stadin yliarvostetuin alue on mielestäni Laru. Tylsä, tuulinen saari, paljon nirppanokkia. Sorry, localit. Kun en ole syntynyt sinne niin en pääse sisään siihen atmosfääriin.

Itä-Hki mainettaan parempi, mutta en osaisi asua siellä. Tammari, Marjaniemi ja vanha Vartsikka hienoja. Jollas rankasti yliarvostettu - koko alueella on yksi hikinen Siwa, joka onkin sitten kaikki palvelut.

Mutta vanha kunnon Espoo, sitä ei voita mikään - jonkunhan on täältäkin oltava!!:p Ja täältäkin on riittävän pitkä matka Turkuun

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kaverin faijan rotsi on hesas tzzadis duunis

Niin, mun kaverin faijan rotsi on hesas tzzadis duunis.

-Vanha Heinolalainen sanalasku

Täältä tähän

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
rauhaa!

Näistä missä on tullu asuttua:

Laru, Etu-Töölö, Kallio, Käpylä, Taka-Töölö ja nyt Etelä-Haaga,

ON EHDOTON VOITTAJA HAAGA!!

Lähellä mutta riittävän rauhallisella paikalla. Ei huumehörhöt
heilu nurkissa kuten esim. Kalliossa. Liikenteen melusta ei tietoakaan ja hallille 5 min fillarilla...

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Tölika !

Paras mesta skloddina oli tietenkin Tölika . Keskuspuisto , Uimastadika , Stadikan bärtsit ja tosi kliffat frendit. Makee hiffaa , että täällä on noin paljon tölikalaisii ! On se Tölika vieläkin kingi mesta , vaikka onkin muuttunut . Siellä on kyllä Stadin parhaat heebot vieläkin

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Erva !

Älä sä tuu tänne dallaa tai mä dokaan sua röökiin !
- vanha tölikalainen sananlasku hölmöille heinäkengille

Peach

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Vantaa ja hallista toiseen: Blues, Jokerit, Hifk
Töölössä lapsuutensa viettänyt viidennen polven stadilainen ainakin allekirjoittaa, että ainut aito oikea jäähalli on stadin vanha halli jonka seinissä on historian havinaa, ainakin mulle kun se oli niin olennainen osa elämää lapsena. Mielellään olisi katsellut urheilukadulta jäähallia ilman Finnair Stadiumia, mutta kaikkeen tottuu. Ja kyllä sitä viihtyy erittäin hyvin näissä uusissakin halleissa, mutta DDR:ssä on sitä jotain... muistoja ainakin.

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Bonjaaks slangii?

Nastaa, et moni muukin vielä bamlaa ja snaijaa stadin slangii.

Snadina skloddina budjasin Lautsikassa ja dikkasin siitä mestasta aika bulisti. Ehkä kuitenkin kliffoin mesta hengailla olis Skatta tai Krunika. Sit joskus ku olis rutosti fyrkkaa ja vaikka pari skidiä, vois tsöpata snadin botskin siihen Pohjoisrantskuun ja skiglata skönellä aina ku hotsittais. Eikä sekään tosiaan risois, et niitä botskeja vois tsiigata omasta fönarista tai omalta partsilta.

Ja se on ihan saletti, et himaan pitää päästä skurulla. Dösillä mennään jonnekin Itikseen ja Hertsikaan ja tsugeilla mennään landelle nurmivasaroita morjestaan. Eikä omaa fiudee kandee Stadissa tsörata, eihän sitä saa parkkiin mihinkään.

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Bonjaaks slangii?

Viestin lähetti OldTimeHockey
Nastaa, et moni muukin vielä bamlaa ja snaijaa stadin slangii.

Snadina skloddina budjasin Lautsikassa ja dikkasin siitä mestasta aika bulisti. Ehkä kuitenkin kliffoin mesta hengailla olis Skatta tai Krunika. Sit joskus ku olis rutosti fyrkkaa ja vaikka pari skidiä, vois tsöpata snadin botskin siihen Pohjoisrantskuun ja skiglata skönellä aina ku hotsittais. Eikä sekään tosiaan risois, et niitä botskeja vois tsiigata omasta fönarista tai omalta partsilta.

Ja se on ihan saletti, et himaan pitää päästä skurulla. Dösillä mennään jonnekin Itikseen ja Hertsikaan ja tsugeilla mennään landelle nurmivasaroita morjestaan. Eikä omaa fiudee kandee Stadissa tsörata, eihän sitä saa parkkiin mihinkään.

Sä et saa hyvä Wanhan Ajan Lätkä mestaa sille botskille siihen Pohjoisrantskuun. Mun broidi on yrittäny jo monta vuotta , mutta ei siinä ole leedii mestaa missään. Ainahan voi koklaa , kun mestojen jonotus alkaa , että ostaa jollekin spurgulle pari flindaa ja pyytää että se jää jonottaan botskimestaa. Se on kuulemma hyvä kikka !

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Brewer:

Niin, ja jos ei rienaus lopu niin mä tungen sut tzzadilainen naapurin puimuriin ja myyn tuotoksen hotsitehtaalle.... ;)

Täältä tähän

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Moto
Juu, että vedetään uuteen kotiin päin ja sanotaan Lauttasaari...
Oikein!
Laruhan se on :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy