Spotify – suosittele hyvää musiikkia!

  • 173 042
  • 728

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämähän oli oikeen hyvää settiä. Kiitos!!!!

Eipä mitään. Bändiltä löytyy useammasta biisistä playthrough videoita youtubesta jos kiinnostaa kattella. Itte ainakin tulee noita joskus fiilisteltyä, kun sekä kitarasta että rummuista jonkinmoista soittokokemusta, niin mukava kattella kun isot pojat oikeasti osaa soittaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Oon kysellyt tätä jo ennenkin, mutta vastatkaa nyt jo vihdoin joku.

Mun selaimella oleva Spotify ei ole päivittynyt enää aikoihin. Se nyt ei ole huoleni, vaan se ettei seuraamieni artistien uutuuksista ole aikoihin tullut ilmoituksia. Sitä kohtaa missä ilmoitukset tulivat eli sellaista kirkonkelloa ei enää näy missään.
Missä vika? Minun lisäkseni siis.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä muuten näy itsellänikään sitä kirkonkelloa tuossa. Käytän siis erillisenä ohjelmana koneella, mutta ei tosiaan ole sitä. Enkä ole kanssa toviin saanut päivityksiä seuraamiltani artisteilta/bändeiltä. Voi toki olla, että niitä ei (uutuuksia) ole edes tullut. Voipi olla, että se ilmestyy sitten jos niitä on? Tai olisiko Spotify poistanut ominaisuuden, tai sitä jotenkin korjaillaan jos se on bugittanut?
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Kirkonkello on kadonnut omastakin Spotifystä, tosin melko huonosti se on toiminut muutenkin, joten ehkä parempi näin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Eli tuossa artistien tai bändien seuraamisessa ei ole enää mitään hyotyä, koska uusista julkaisuista ei tule mitään ilmoitusta.
Mitä hyötyä tuosta seuraa-toiminnosta siis enää on? Vastaan itse: ei mitään.
 

Rl

Jäsen
Itseltä hävisi myöskin pc:ltä kyseinen kellon kuvake, puhelimeen ryöpsähtää silloin tällöin kasa ilmoituksia.
Kysyin Spotifyn tekniseltä tuelta asiasta, sanoivat ettei kukaan muu ole valittanut samaa ja käskivät minun lähettää screenshotteja ilmoitusasetuksistani.
Tämän jälkeen he lupasivat perehtyä asiaan, mutta vitut. Sieltä suunnalta on turha pyydellä mitään, foorumit täynnä järkeviä parannusehdotuksia ja mitään ei viitsitä tehdä, tiputtavat näköjään vain vanhatkin ominaisuudet pois ja kohauttavat olkapäitään.
 

Rl

Jäsen
Itseltä hävisi myöskin pc:ltä kyseinen kellon kuvake, puhelimeen ryöpsähtää silloin tällöin kasa ilmoituksia.
Kysyin Spotifyn tekniseltä tuelta asiasta, sanoivat ettei kukaan muu ole valittanut samaa ja käskivät minun lähettää screenshotteja ilmoitusasetuksistani.
Tämän jälkeen he lupasivat perehtyä asiaan, mutta vitut. Sieltä suunnalta on turha pyydellä mitään, foorumit täynnä järkeviä parannusehdotuksia ja mitään ei viitsitä tehdä, tiputtavat näköjään vain vanhatkin ominaisuudet pois ja kohauttavat olkapäitään.
Heti kun jaksoi porata asiasta niin nyt näköjään puskee sähköpostiin ilmoituksia, ei hajuakaan onko mukana kaikki. Parempi tämäkin kun ei mitään, mutta en kyllä vieläkään ole tyytyväinen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Steven Wilsonin soolotuotanto vihdoin Spotifyssa. Toivotaan, että loput Porcupine Treen albumeistakin löytäisi tiensä vähitellen tuonne. Kataloogi on aika vaillinainen tällä hetkellä.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Jostain syystä Spotify ei anna minun käyttää premium -tarjouksia, vaikka ikinä en ole tilaaja ollutkaan. Ps4:lle olisi 1,99e / 2kk tarjous, niin toimineeko tuo premium myös luurissa ja pc:llä? Minun järjen mukaan pitäisi toimia, mutta näinköhän. En koe järkeväksi ottaa vain pleikkarille tuota tarjousta, sillä harvoin tulee sitä kautta todennäköisesti käytettyä. Pitäisi varmaan luoda uusi tili ja ottaa 3kk eurolla.

Linkki kyseiseen tarjoukseen: PlayStation ‒ Spotify
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ensin otsikkoon sopivasti Plants and Animals. Kuunnelkaa ja pitäkää.

Ja sitten puoliksi ohi otsikon, ampuuko kellään muulla Spotify pop-uppeja selaimeen? Ihan ihme mainoksia puski mulla tänään. Ei nyt puututa mihinkään blokkereihin, koska tämä on duunikone, missä mulla on rajalliset mahdollisuudet administrointiin. Firefoxissa on kyllä adblock, mutta oletusselaimena on minusta riippumattomista syistä IE, joka jostain syystä rupesi omavaltaiseksi. Siinä mulla on auki pelkkiä intran sivuja. En keksinyt muuta alkulähdettä kuin Spotify, koska en klikkaile mitään typeriä bannereita ikinä enkä missään olosuhteissa. Muutaman se noita mainossivuja heitti silmille IE:n kautta vartin välein, mutta loppui, kun sammutin Spotifyn (Free).
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko jotenkin vältettävissä ilmaisversiossa puhelimessa ne "suositellut biisit", ärsyttää kun tsiigaat mainoksen ja sitten luvataan 30min musaa, kuunnellaan muksun kanssa hevisaurusta vaikkapa niin kolmen biisin jälkeen tulee jotain poppia ja puoleen tuntiin kaksi tälläistä "suositeltua biisiä" sen luvatun 30min rauhassa musiikkia sijaan.

_
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko tää taas vaan mulla ja/tai vain Freessä, kun about ekan mainossetin jälkeen työpöytäsovelluksen alareunan skippausnapit deaktivoituvat? Musaa pystyy etsimään ja soittamaan hakutuloksista, albumin sisällä pystyy kyllä siirtymään valikon kautta tai nuoliohjauksella biisistä toiseen. Pause-nappikin toimii, mutta se ei muutu play-napiksi sitä painettaessa. Vasemman alanurkan albumikuvake vaihtuu mainokseksi, eikä siitä pääse enää biisilistaukseen. Keskiosasta pääsee kyllä vanhaan tyyliin albumeihin käsiksi.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kysymys. Jos hommaa spotify premiumin, saako mukana jotain tilastoja? Eli lähinnä näkyykö omat kuuntelumäärät jostain?
Terv. Tilastofriikki
Spotifystä en osaa sanoa, mutta oletko tietoinen Lastfm:stä? Saa myös linkattua Spotifyyn ja siinä ohjelmassa on tilastoa kerrakseen. Itse näen ainakin vuodesta 2007 kaikki esittäjät ja kappaleet, joita olen kuunnellut digitaalisesti, joissa on ollut Lastfm scrobblaus käytössä.
 

Lämpö

Jäsen
Spotifystä en osaa sanoa, mutta oletko tietoinen Lastfm:stä? Saa myös linkattua Spotifyyn ja siinä ohjelmassa on tilastoa kerrakseen. Itse näen ainakin vuodesta 2007 kaikki esittäjät ja kappaleet, joita olen kuunnellut digitaalisesti, joissa on ollut Lastfm scrobblaus käytössä.

Juu, olen tietoinen. Jossain kohtaa, kun iTunesiin tuli uusi päivitys, niin lastfm muuttui liian "vanhaksi" ja tilastot menivät vituiksi. Lopetin silloin sen käytön :D jos lastfm toimii myös mobiilisti, eli kännykällä spotify päällä ja sitä kautta scrobblaus lastfm:iin, niin voisi yrittää uudestaan ottaa käyttöön.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juu, olen tietoinen. Jossain kohtaa, kun iTunesiin tuli uusi päivitys, niin lastfm muuttui liian "vanhaksi" ja tilastot menivät vituiksi. Lopetin silloin sen käytön :D jos lastfm toimii myös mobiilisti, eli kännykällä spotify päällä ja sitä kautta scrobblaus lastfm:iin, niin voisi yrittää uudestaan ottaa käyttöön.
Toimii.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Osaako joku sanoa miten nuo satunnaistoistot toimivat? Joillakin bändeillä kierrättää todella hyvin laidasta laitaan biisejä, joillakin pääpaino on suosituimmissa biiseissä ja joillakin pelkkiä suosittuja biisejä? Kun Spotifyä aloin parisen kuukautta sitten käyttämään, nautin miten monipuolisesti soittolista soitti Rytmihäiriön biisejä. Myöhemmin Rytmihäiriön soittolistan biisit alkoivat olla aika suosittujen painotteisia. Sanoisinko nyt vaikka että joka toinen on "suosittu biisi" ja joka toinen sitten joku randomimpi. Vaihdoin kuuntelemaan Children of Bodomia, joka kierrättää vain kymmentä eri biisiä ja kaikki ovat näitä suosituimpia. Rasittaa aivan vitusti kun Oops I did it again pärähtää soimaan kerran vartissa. Vahingossakaan ei tule noiden kymmenen biisin ulkopuolelta mitään. Sitten taas kun vaihdoin Rammsteinit soimaan, niin paino on taas randomeissa. Samoin Klamydian kanssa jonka tuotannon tunnen suht hyvin. Silti paino tuntuu olevan kappaleissa joita en ole koskaan vielä kuullut.

Voiko ilmaiskäyttäjä vaikuttaa noihin satunnaistoistoihin mitenkään? Bodomilta fanina kuulisin mielelläni koko tuotantoa, kun taas Rammsteinilta ei-fanina kuulisin mielelläni vain ne tunnetuimmat kipaleet.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voiko ilmaiskäyttäjä vaikuttaa noihin satunnaistoistoihin mitenkään? Bodomilta fanina kuulisin mielelläni koko tuotantoa, kun taas Rammsteinilta ei-fanina kuulisin mielelläni vain ne tunnetuimmat kipaleet.
En tiedä, mutta en usko, koska pyrkimys on kuitenkin painostaa maksavaksi käyttäjäksi.

Ehdotan tekemään soittolistat haluamistasi biiseistä. Omissa soittolistoissa taitaa pyörittää kaikki biisit läpi ennenkuin alkaa toistaa niitä. Mutta tämän ehkä jo tiesit ja olet tehnyt.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Osaako joku sanoa miten nuo satunnaistoistot toimivat?

Voiko ilmaiskäyttäjä vaikuttaa noihin satunnaistoistoihin mitenkään?

Itsekin uutena Spotify-käyttäjänä tätä aihetta sivuten ja lainaten kysyn samaa. Alkaa ärsyttää kun valitset sieltä jonkun artistin albumin, jota haluat kuunnella sillä ilmais-satunnaissoitolla, niin kahden-viimeistään kolmannen biisin jälkeen tulee joku random-biisi ihan eri artistilta. Todella kivaa. En kuuntele kuin satunnaisesti autossa, joten luulin pärjääväni tuolla ilmas-Spotifyllä, mutta haluaisin kuitenkin päättää edes bändin.

Btw. luin tästä ketjusta jotain tarjouksia tuosta premiumista, onko noita vielä olemassa ja mistä mahdollisesti saisi?
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saako puhelimella soittolistoja mitenkään niin, että uusin kappale olisi listan ensimmäisenä ylhäällä, eikä päinvastoin. Jos sillä on mitään merkitystä, niin puhelin Honor8 ja käyttis Android.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako puhelimella soittolistoja mitenkään niin, että uusin kappale olisi listan ensimmäisenä ylhäällä, eikä päinvastoin. Jos sillä on mitään merkitystä, niin puhelin Honor8 ja käyttis Android.
Soittolistan menusta Sort By ja Recently Added
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Spotify lähtee poistamaan ns. rasistista musiikkia, kertoo Hesari.

Jutun mukaan Spotifyssa on alle 30 ns. rasistista bändiä ja niitäkään ei ole paljoa kuunneltu, mutta nyt sitten saadaan asiasta elämöivät tyytyväisiksi, ettei vain ole ns. natsien musiikkia Spotifyssa.

Mielestäni tekopyhää puuhastelua ja sikäli mielivaltaista, että poistovalinnat on tehty jonkun random-ihmisoikeuspoppoon kokoaman mustan listan perusteella. Spotify saa tietysti yksityisenä firmana ottaa ja poistaa mitä musiikkia lystää, mutta tämäntapainen reagointi satunnaisten someraivo-tapauksien tai yksittäisten episodien (Charlotteville, jossa joku alt-right-uusnatsimulkku ajoi toisten ihmisten päälle) perusteella on varsin vaarallinen tie.

Monen bändin ja artistin sanoitukset voivat olla provokatiivisia suuntaan tai toiseen ilman, että bändeillä olisi mitään tekemistä ns. rasismin kanssa. Esimerkiksi Slayerin Angel Of Deathinkin sanoitukset kertovat Josef Mengelestä. Kohta joku tiukkapipoinen kiihkoilijajärjestö saa sen verran vaikutusvaltaa, että käynnistää somekampanjan ja sitten alkaa lähtö isoista toistopalveluista. Jos olisi takavuosina PMRC:llä ollut some käytössään niin heidän kuvottava sensuuri- ja boikottikampanjansa olisi tehnyt paljon pahempaa jälkeä.

Mites sitten sellaiset aggressiiviset ja yhteiskunnalle vihamieliset punk-biisit jotka kallistuvat äärivasemmistolaiseen laitaan? Kaipa nekin sitten tulisi poistaa saman periaatteen mukaisesti? Mitä sitten lopulta jää jäljelle, jos kaikki sellaiset muusikot poistettaisiin, joista joku voi loukkaantua tai jotka ovat vastenmielisiä aatemaailmaltaan?

Natsibändien tuotanto ei minua kiinnosta sinänsä: se vähä, mitä olen joskus kuullut on ollut musiikillisesti ja laadullisesti pääosin hyvin heikkotasoista ja sanoitukset vaihdelleet naurettavasta kuvottavaan. Jos joku minimaalisen pieni marginaaliporukka sellaista kuitenkin tahtoo kuunnella korvanapeistaan niin ei sellaisen poistaminen toistopalveluista poista maailmasta rasismia, väkivaltaa eikä varsinkaan jenkkiläisten punaniskaidioottien henkisiä aivovaurioita. Jotenkin tästä tulee mieleen jenkkilän takavuosikymmenien oikeudenkäynnit hevibändejä kohtaan, jolloin bändejä syytettiin milloin mistäkin itsemurhaan yllyttämisestä alkaen.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Spotify lähtee poistamaan ns. rasistista musiikkia, kertoo Hesari.

Jutun mukaan Spotifyssa on alle 30 ns. rasistista bändiä ja niitäkään ei ole paljoa kuunneltu, mutta nyt sitten saadaan asiasta elämöivät tyytyväisiksi, ettei vain ole ns. natsien musiikkia Spotifyssa.

Mielestäni tekopyhää puuhastelua ja sikäli mielivaltaista, että poistovalinnat on tehty jonkun random-ihmisoikeuspoppoon kokoaman mustan listan perusteella. Spotify saa tietysti yksityisenä firmana ottaa ja poistaa mitä musiikkia lystää, mutta tämäntapainen reagointi satunnaisten someraivo-tapauksien tai yksittäisten episodien (Charlotteville, jossa joku alt-right-uusnatsimulkku ajoi toisten ihmisten päälle) perusteella on varsin vaarallinen tie.

Monen bändin ja artistin sanoitukset voivat olla provokatiivisia suuntaan tai toiseen ilman, että bändeillä olisi mitään tekemistä ns. rasismin kanssa. Esimerkiksi Slayerin Angel Of Deathinkin sanoitukset kertovat Josef Mengelestä. Kohta joku tiukkapipoinen kiihkoilijajärjestö saa sen verran vaikutusvaltaa, että käynnistää somekampanjan ja sitten alkaa lähtö isoista toistopalveluista. Jos olisi takavuosina PMRC:llä ollut some käytössään niin heidän kuvottava sensuuri- ja boikottikampanjansa olisi tehnyt paljon pahempaa jälkeä.

Mites sitten sellaiset aggressiiviset ja yhteiskunnalle vihamieliset punk-biisit jotka kallistuvat äärivasemmistolaiseen laitaan? Kaipa nekin sitten tulisi poistaa saman periaatteen mukaisesti? Mitä sitten lopulta jää jäljelle, jos kaikki sellaiset muusikot poistettaisiin, joista joku voi loukkaantua tai jotka ovat vastenmielisiä aatemaailmaltaan?

Natsibändien tuotanto ei minua kiinnosta sinänsä: se vähä, mitä olen joskus kuullut on ollut musiikillisesti ja laadullisesti pääosin hyvin heikkotasoista ja sanoitukset vaihdelleet naurettavasta kuvottavaan. Jos joku minimaalisen pieni marginaaliporukka sellaista kuitenkin tahtoo kuunnella korvanapeistaan niin ei sellaisen poistaminen toistopalveluista poista maailmasta rasismia, väkivaltaa eikä varsinkaan jenkkiläisten punaniskaidioottien henkisiä aivovaurioita. Jotenkin tästä tulee mieleen jenkkilän takavuosikymmenien oikeudenkäynnit hevibändejä kohtaan, jolloin bändejä syytettiin milloin mistäkin itsemurhaan yllyttämisestä alkaen.
Oikeastaan aika uskomatonta.

Poistetaan black metal ja samalla voitaisiin poistaa underground hiphop, joka on muuten paikoitellen erittäin rasistista lyriikoiltaan ja varmaan rasistisin genre, jos lähtee noita asioita purkamaan. En pidätä henkeäni sen asian puolesta, ettei tässäkään asiassa nähdä vaan tiettyyn suuntaan olevaa rasismia.

Musiikki on kyllä viimeinen asia, johon haluaisin jonkun "oikeamielisten" ihmisryhmän päättävän, mitä ihmiset saa kuunnella. Valinnanvapaus huudettu, jännä että se ottaa tuossa asiassa roiman askeleen takapakkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös